Už dávno nás štvalo, že po Václavu Havlovi je pojmenované letiště, kdežto po Václavu Klausovi nic, i když by si to určitě přál…
Námět: Hudryper
Už dávno nás štvalo, že po Václavu Havlovi je pojmenované letiště, kdežto po Václavu Klausovi nic, i když by si to určitě přál…
Námět: Hudryper
No jo, prostě Havel si to přál víc. Zajímavé ovšem je, že s větším odstupem od smrti politika obecný náhled na jejich činnost se ve velké většině zlepšuje. U pana Havly však pozorujeme pravý opak. U Klause ještě nevíme, je to dost čiperný stařík. Ale jeho zahraniční politika i názory na ní teprve teď dochází uznání.
Na jeho „přestavbu“ ovšem nikdy nezapomeneme. Jako polehčující okolnost bych uvedl, že v okolních zemích to dopadlo ještě hůře.
Nápad je to dobrý, škoda,že nepočkali na příští týden, to by to se mnou při znuděném hledění oknem trhlo.
Ale názvy železničních stanic poskytují daleko širší inspiraci pro zasvěcení vhodnému zasloužilému: SRBSKO (Karel Schlafenberg), PETROHRAD (Jaromír Štětina), UHERSKO, TATCE, TATENICE, VŠETATY ( tat – archaický výraz pro zloděje)
BEZPRÁVÍ -navzdory polistopadovým slibům trvá dodnes, HOVĚZÍ, RYBÍ(pro zastupitele, kteří hodně mluví, nebo naopak celé měsíce nepromluví)SVĚTEC, SVĚTICE ,jakožto ukradené komunistickým režimem půjdou do restituce, HNOJNÍK, HNOJNICE (pro žurnalisty). Ale velikán ČESKÉ (další stanice) ekonomiky by mohl být připomenut i v daších stanicích: BLUDOV, CHUDOBÍN, BLEŠNO,HAVLOVICE, ale – HRADČANY – NETŘEBA.-
Bezpráví už to má spočítané. Tu zastávku snad plánují zrušit a zdejší surikaty už plánují tunel pod kopcem, aby se trať Bezpráví vyhnula. Není to ideologicky vhodný název. Být jejich starostou, nešetřil bych udělováním čestných občanství. Moje nejoblíbenější je však zastávka Vrahovice, ležící na trati Prostějov – Olomouc. To by mohlo být nádraží Miroslava Kalouska. S pravdou a láskou na věčné časy věnují parašutisté… Čestnou stráž u jejich pomníku by tam mohl držet Marhoul nebo nějaký politolog.
V.K. a nádraží? Dobrý vtip. Kdo pamatuje když se náhle vynořil v politice, jeho tlachání (chmatání/“privatizování) prý nutné, opravdu nutné zeštíhlení železnice (ČSD mají moc nádraží)? Mapy s vyčerveněnými úseky „nerentabilními“ (zajímavé v téhle souvislosti, kterak nikdo zatím podobně hloupě „neoptimalizuje“ síť silnic III. tříd) tehdy visely snad v každé stanici. Byly tam červené takové úseky jako tratě: Olomoc – Krnov, Děčín – Č. Lípa, Klatovy – Sušice, posázavský pacifik + asi 40 tratí koncových. Většina sítě. Slovensko (ŽSSK) mu za jeho plán později dokonce velice dobře zaplatily a z části jej realizovaly. Zde rušení naštěstí velice omezila stávka železničářů… Číst vice »
Již jsem se setkal i s takovým neoliberálním chytrákem, který chce rušit i silnice.