Diskuze k článku


  • Martin (už bez taky m) • 1. ledna 2018

    https://www.youtube.com/watch?v=wJNO7CSXEWQ

  • Ladislav Hinner • 1. ledna 2018

    Nikoli pane Mane, neposlali by nás do komor, protože kdo by pracoval pro germány? Cílová destinace většiny by byla na Ukrajině nebo za Uralem

  • Admirál • 1. ledna 2018

    Ano, u Stalingradu se bojovalo za Prahu, za Jacenouka, za Štětinu, za Banderu a protektorátního ministra Moravce. ČT 24 to správně dala dohromady.

    Pan Knispel nezasloužil nic jiného, než podle zákonů ČR postavit ke zdi (ruské projektily byly rychlejší). On možná zabíjel na východě naše vojáky, co se probíjeli domů.

  • CROIX • 1. ledna 2018

    Stanův komentář vystihuje podstatu, díky za něj

  • Sinuhet • 2. ledna 2018

    Svět ovládají lži, lži a opět lži.

  • senil • 2. ledna 2018

    ČT našla nové dno. Teď už oslavuje i nacisty. Předtím oslavovala sudeťáky. ČT je kanál a stoka. Ty jejich diskuse s Moravcem, vždy si tam pozvou tři lidi s identickým názorem, není to žádná diskuse. Lidé jako Jaques Rupnik, nebo Bělohradský jsou tam pečení vaření. ČT je neomarxistická stoka. Ale věří ji už jenom 18 procent čechů, takže OK.
    http://www.epshark.cz/clanek/93/smrt

  • Amenre • 2. ledna 2018

    Admirále – nevím, proč by si zasloužil postavit ke zdi. Byl to voják, jako statisíce dalších ve Wehrmachtu, kteří prostě do války museli a ne chtěli jako třeba jiné tankové eso Michael Wittmann.

    Než někoho takhle šmahem odsoudíte, tak se zamyslete nad tím, že Vám je nějakých 20 let, jste mladý a zdravý chlap v jedné z nejhorších diktatur na světě.
    Jistě můžete pyskovat proti vrchnosti a pokud nedostanete rovnou provaz, tak začít budovat pracovní kariéru jako vězeň do nějakého pracovního tábora.

    Rozhodně je smutné, že nacističtí hrdinové jsou dnešním západním světem bráni na milost jen proto, že bojovali proti Sovětskému svazu. Ještě smutnější je, že se nám dnešní pátá kolona snaží tyto lidi podsouvat jako „naše“ hrdiny. Je to prostě jen důkaz, že tuhle pátou kolonu je třeba vyhladit jakýmkoli způsobem – jinak se budeme mít stále tak skvěle a dobře, jako si chrochtá Tribun v posledním článku.

  • Dolmen • 2. ledna 2018

    Proti Knispelovi nic nemám, je to svým způsobem oběť doby, což dobře vyložil Amenre. Co mě ale naplňuje naprostým znechucením, to je ta podlá sebranka v ČT – ta koncentrace těch nejnechutnějších lidských zjevů na jednom místě, z něhož mohou nejvíce škodit a také mě vrcholně štve blahovolný přístup českých poblitiků k tomuto stavu veřejnoprávních médií a očividná spokojenost s tímto stavem. Bohužel, dračí setba je zaseta a úspěšně klíčí v hlavách nejmladší generace.

  • Admirál • 2. ledna 2018

    Amenre napsal

    Admirále – nevím, proč by si zasloužil postavit ke zdi. Byl to voják, jako statisíce dalších ve Wehrmachtu, kteří prostě do války museli a ne chtěli jako třeba jiné tankové eso Michael Wittmann.

    Než někoho takhle šmahem odsoudíte, tak se zamyslete nad tím, že Vám je nějakých 20 let, jste mladý a zdravý chlap v jedné z nejhorších diktatur na světě.
    Jistě můžete pyskovat proti vrchnosti a pokud nedostanete rovnou provaz, tak začít budovat pracovní kariéru jako vězeň do nějakého pracovního tábora.

    Rozhodně je smutné, že nacističtí hrdinové jsou dnešním západním světem bráni na milost jen proto, že bojovali proti Sovětskému svazu. Ještě smutnější je, že se nám dnešní pátá kolona snaží tyto lidi podsouvat jako „naše“ hrdiny. Je to prostě jen důkaz, že tuhle pátou kolonu je třeba vyhladit jakýmkoli způsobem – jinak se budeme mít stále tak skvěle a dobře, jako si chrochtá Tribun v posledním článku.

    Knispel byl občan ČR. Tudíž se na něj vztahovaly její zákony. Radostný a dobrovolný boj na straně okupantů se posuzuje jako velezrada. Za velezradu v takových případech byla trestem popravčí četa. Proto.

    Knispelovi nasrat na hrob.

  • Irena • 2. ledna 2018

    Dolmen napsal
    „Proti Knispelovi nic nemám, je to svým způsobem oběť doby…“ To jako myslíte vážně? Takže vtrhnout do cizí země a tam zabíjet lidi je běžný lidský postoj, ano? Je to normální. Je to postoj ČLOVĚKA?! Pro vás!? I v Německu se v té době našlo dost LIDÍ, kteří na to nepřistoupili, kdyby se tam těch LIDÍ našlo víc, nemuselo dojít k té válce. A váš současný postoj je na úrovni tehdejší většiny „nelidí!“ Prý oběť doby.

    „Proti Knispelovi nic nemám, je to svým způsobem oběť doby…“ To jako myslíte vážně? Takže vtrhnout do cizí země a zabíjet tam lidi je běžný lidský postoj, ano? Je to normální. Je to postoj ČLOVĚKA?! Pro vás!? I v Německu se v té době našlo dost LIDÍ, kteří na to nepřistoupili, kdyby se tam těch LIDÍ našlo víc, nemuselo dojít k té válce. A váš současný postoj je na úrovni tehdejší většiny „nelidí!“ Prý oběť doby.

  • peter. • 2. ledna 2018

    Nie len v ČR ale aj inde na územiach oslobodených ČA sa začínajú objavovať tendencie prepísať históriu 2.sv.vojny.Keďže nemožno celkom spochybniť roľu ktorú v tej vojne zohral ZSSR,tak sa objavujú snahy o znižovanie jeho zásluh v smere „Rusi neoslobodzovali ale okupovali.Rusi len znásilňovali ženy a kradli bicykle a hodinky.Prahu oslobodili hrdinskí Vlasovci a Čechy zase Američania.Aj vo wehrmachte bojovali statoční „občania“Česka ktorí v boji proti „boľševikom“preukázali svoje hrdinstvo.
    Príbeh s tankistom Knispelom veľmi pripomína iný príbeh z konca minulého roka.Je to príbeh „Koľuzurengoju“,ktorý v Bundestagu rečnil o úbohom a nevinnom slobodníkovi wehrmachtu Georgovi Johanovi Rauchovi zajatcovi spod Stalingradu ktorý zahynul v strašnom ruskom zajatí.(V tom nemeckom zajatí boli vyvraždené 3 milióny sovietskych zajatcov).
    Aj chudák,mladučký Georg Johan Rauch bol len úbohý vojačik,taký, akým bol aj hrdina Knispel.A keďže ten pochádzal z Čiech,tak to je aj český hrdina.Preto si ho musia Česi uctievať.Nič nevadí,že bol Nemcom ba o to viac,že pochádzal zo Sudiet.A Sdeťáci pokiaľ viem,opovrhovali Čechmi a Slovanmi obecne.Mali s nimi svoje plány ako to vyplýva z „General plan Ost“.
    Krátka je tá ľudská pamäť.Aj tá naša ako sa ukazuje.

  • Martin (už bez taky m) • 2. ledna 2018

    Admirál napsal
    Knispel byl občan ČR. Tudíž se na něj vztahovaly její zákony. Radostný a dobrovolný boj na straně okupantů se posuzuje jako velezrada. Za velezradu v takových případech byla trestem popravčí četa. Proto.

    Knispelovi nasrat na hrob.

    100% souhlas.

  • severočech • 2. ledna 2018

    Tak podle Dolmena lze vyvodit, že Milióny esesáků byli oběti doby, lump byl jen Hitler.

  • Martin (už bez taky m) • 2. ledna 2018

    Dolmen napsal

    Proti Knispelovi nic nemám, je to svým způsobem oběť doby, což dobře vyložil Amenre. Co mě ale naplňuje naprostým znechucením, to je ta podlá sebranka v ČT – ta koncentrace těch nejnechutnějších lidských zjevů na jednom místě, z něhož mohou nejvíce škodit a také mě vrcholně štve blahovolný přístup českých poblitiků k tomuto stavu veřejnoprávních médií a očividná spokojenost s tímto stavem. Bohužel, dračí setba je zaseta a úspěšně klíčí v hlavách nejmladší generace.

    Naprosto nesouhlasím s tím, že Knispel a podobní byli „obětí doby“. O Haličských pomocnících tamních SS budete tvrdit totéž?!
    Nevím jestli znáte „Bombardér T-2990 se odmlčel“ Viléma Bufky.
    Viléma zachránil Skotský lékař když provedl zbytečnou – ale pro ochranu před „popravou za vlastizradu“nutnou operaci.
    Hitlerovci měli službu našich v cizích jednotkách za války a boj proti Německu za „protizákonné pozvednutí zbraně proti Říši“- naši riskovali dvojnásob, všude.
    Záchranou V. Bufky byli skrze postup RA, Spojenců zachráněni prostřednictvím dalších (mj. PP ze Švédska) zachráněni i někteří další naši letci.
    Loni při podobné „tématické příležitosti“ jsem zde dával odkaz na V. Kubce a jeho reportážní román „Letci jdou bojovat“ z r. 1947. Je tam popsán většinový obdiv a ochota našich letců pomáhat i prostou prací v SSSR, sympatie k tamnímu „uspořádání společnosti“. Věřím mnohem spíše V. Kubcovi a jeho útlé malé knížečce z 47 nežli současné verzi wiki i s jejími tvrzeními, že naši vojáci tam procházeli „gulagy“-a s kydáním špíny na L. Svobodu…
    V. Kubec tam popisuje při útěku jednoho z letců přes Polsko jeho vyprávění o řádění prostých německých vojáků „nevinného wehrmachtu“ mezi civilním obyvatelstvem Slovanských „podlidí“, a ptá se co teprve dělali SS…
    „Jen poslouchající rozkazy doby“ „prostí výteční vojáci“ jako Knispel prodlužovali agónii šíleného, lidství zcela popírajícího režimu, umožňovali delší vraždění v lágrech a popravy v době SNP, českých lidí ještě v době Pražského povstání…
    Na internetu je dost filmů ještě z produkce SFRJ kde je ukázáno, jak sovětští zajatci – s okovy na rukou museli řídit nacistické cisterny aby je spojenci nebombardovali – a co i v takové situaci ti prostí sověti dokázali- vše to, nač Knispel odvahu neměl- zato ochotně zabíjel pro Říši.

  • Dolmen • 2. ledna 2018

    To Irena + Martin + Admirál +další
    Moc se mil líbí, jak některým lidem je vše jasné, hlavně viděno optikou dnešní doby a s jedním okulárem zaslepeným. Staré indiánské přísloví praví: „Nesuď nikoho, dokud neujdeš 10 mil v jeho mokasínech“. Nejvíce mě ale překvapuje, že zdejším „hrdinům“, kteří přesně ví, jak by se chovali, kdyby se ocitli v kůži Knispela a ve stejném postavení jako on, vadí nejvíce tenhle Sudeťák. Já žádný hrdina nejsem a proto se asi více dokáži vcítit do jednání standardních nehrdinů, což je asi tak 95 % populace, kteří jsou nuceni se pohybovat v rámci mantinelů nastavených těmi, kteří se považují za oprávněné tyhle mantinely nastavovat. Zdejším (kdyby)hrdinům moc vadí Knispel, ale nejvíce mě zaráží, že jim vůbec nevadí ti, kteří tady (v médiích i různých institucích, bohužel i ve školství) vesele hlubokou orbou převracejí historii naruby a cíleně provádí přeprogramování mozků zejména nejmladší generace. To tihle jsou největšími zločinci. Podobnými byl i Knispel – standardní sudetský Němec ve vojenském věku – přeprogramován .
    Nemyslím, že Knispel byl občanem ČSR, protože se stal v 38. roce občanem Reichu a takhle nabyté občanství bylo také po válce jedním z důvodů pro odsun sudetských Němců heim ins Reich.
    Také mě udivují někteří žongléři se slovíčky a jasnovidci, kteří přesně ví, co si myslím a se zápalem jediných moudrých objasňují druhým, co jsem vlastně svými slovy řekl. Přesně takhle se chovají na druhé straně ideové barikády všichni mluvčí, objasňovači a jasnovidci pražské kavárny. Překroutit, vysvětlit (po svém), poplivat…., točit se na nepodstatnostech, to vždy pomůže vhodně zamlžit podstatu věci.

  • Irena • 2. ledna 2018

    Dolmen: Z těchhle nepodstatnostní jako je označování vrahů za oběti doby, potom vznikají fašistické režimy podporované těmi hlupáky bez mozku, co se drží v mantinelech, které jim určili jiní.

  • Martin (už bez taky m) • 2. ledna 2018

    Dolmene každý občas můžeme plácnout hloupost či udělat chybu.
    Já Vám přesně napsal co mi na Vašem vyjádření vadilo.
    Co se mé odvahy a postojů týče, doporučuji Vám raději mlčet.
    Jak mne kdo označí je mi u všiváků jedno, ale Vás jsem za jednoho z nich dosud nepokládal.
    Co se týče toho proč se osobně ozývám je fakt, že s Vaším postojem ke Knispelovi hluboce nesouhlasím, NIKDY JSEM SE PODOBNĚ NECHOVAL – a to bez ohledu na fakt že nemusí jít vždy o holý život jen tím že po vás někdo střílí.
    A co se týče „osobního“ jsem do toho sklouzl, když ve své obhajobě jste uvedl jména. Minimálně tří lidí o nichž snad i existují záznamy jiných, že šli už mnohdy se svou kůží vůči nespravedlnostem a lumpárnám režimů „na trh“… Alespoň dokud mi ještě ruce a nohy trochu slouží jsem Vám to „v zastoupení“ podobných napsat musel. Povídání o 95% populace totiž není založeno naprosto na ničem skutečně objektivním, a jakékoliv náznaky vyložitelné jako „právní platnost“ Mnichovské „dohody“ mám dodnes za neakceptovatelné. Tímto vyjádřením končím, a raději budu už jen „mlčenlivým srabem“.
    Howgh.

  • arpi • 2. ledna 2018

    A všimli jste si, kolik knih oslavující německé vojáky, letce, ponorkáře, wehrmacht i SS je dneska ke koupi? Je rozhodně zajímavé si je přečíst – protože mnohdy tam jsou názory prostých vojáků – a většinou mají propagandou moc pěkně vymyté hlavy. Silně mi to připomíná českou populaci posledních let – a kam se na nás ještě němci hrabou, neměli totiž ČT:-(.
    Mám smutný pocit, že víc a víc přibývá vlastizrádců a členů páté kolony – a děsím se toho, kam to tady (a ve světě) spěje, co čeká naše děti a vnoučata…
    Radek

  • Admirál • 2. ledna 2018

    arpi napsal

    A všimli jste si, kolik knih oslavující německé vojáky, letce, ponorkáře, wehrmacht i SS je dneska ke koupi?Je rozhodně zajímavé si je přečíst – protože mnohdy tam jsou názory prostých vojáků – a většinou mají propagandou moc pěkně vymyté hlavy. Silně mi to připomíná českou populaci posledních let – a kam se na nás ještě němci hrabou, neměli totiž ČT:-(.
    Mám smutný pocit, že víc a víc přibývá vlastizrádců a členů páté kolony – a děsím se toho, kam to tady (a ve světě) spěje, co čeká naše děti a vnoučata…
    Radek

    Četl jsme asi dvě takové knížky, co popisovaly osudy vojáků, z poločeských rodin, co narukovali do wemachtu.

    Popisovali, co vytrpěli, jak jací byli Rusové svině a jak se s nimi popř. po válce zle zacházelo a že byli v podstatě, když né odpůrci, tak vnitřní odmítači nacirežimu

    Tak proč proboha nepřeběhli, nezběhli, nesabotovali, nechovali se stejně, jako spousta Čechů za I. sv.v.?

    Tady neexistuje ospravedlnění.

  • Aleš • 3. ledna 2018

    Pane Mane. Budoucí politika Západu takto vypadat naštěstí nebude. Buď Evropa jednotně ve své mnohotvárnosti včetně Ruska se pozvedne anebo bude přežívat jako nevýznamný apendix Asie. 3. cesty pro nás v tomto není. 3. cestou je hromadná sepuka Západu, tu pomalu ale jistě voxpopuli bude odmítat, i když je zatím zmateno, jak se té sebevraždě vyhnout. Je dobře, že píšete takové články.

    Dolmene: Přeformátování německého národa včetně těch Němců, co se narodili v Československu či na jeho teritoriu před jeho vznikem nijak neomlouvá jejich zločiny a zločiny mocných, v jejichž zájmu bylo konáno. Omluvu můžeme hledat tak maximálně u dětí, které slepě poslouchali své rodiče, kantory a jiné „vzory“. Dospělý člověk je plně odpovědný za svoje činy. To není souzení. To je fakt.
    Je mi jedno, co jste přesně tím chtěl říct a jak jste to myslel. Jen tuším, že jméno, které jste si tu nějakým způsobem pomalu budoval, je zcela STANDARTNĚ vniveč.
    Velmi výstižně to napsala paní Irena. Přesně takto to vzniká!

  • fajt • 3. ledna 2018

    fajt napsal

    https://politikus.ru/events/103335-syn-deputata-gosdumy-okonchil-voennyy-kolledzh-v-ssha.html

    tohle fakt nemá chybu, jestli by amíci nechali svého deputáta ( nejenom politicky) na živu, kdyby jeho syn studoval skoro od mala v Rusku a nakonec to završil vojenskou akademii, kde by sliboval věrnost pouze ruskému lidu – fakt hrozný paradoxy, snad se v těch šachmatech strýčka Vovy někdo orientuje a vidí v tom nějaký hlubší a pozitivní smysl pro ruskou budoucnost. ..)

  • peter. • 3. ledna 2018

    fajt:
    V Rusku sa dejú fakt nepochopiteľné veci,no v tomto prípade hádzať vinu na Putina resp.Grudinina tak, ako to robia niektorí diskutéri pod článkom v Politikus.ru,je nenáležité.
    Ide o to,že ŠD RF suverénne ovláda strana „Jediné Rusko“.Potom sú tam delegáti Žirinovského liberálov,KSRF (obe strany získali vo voľbách cca 15% voličských hlasov) a strana Spravodlivé Rusko (6,4% vo voľbách).Alexander Remezkov je poslancom práve tejto najmenšej pol.strany v ŠD RF.Napriek tomu diskutéri nekydajú špinu na šéfa strany „Spravodlivé Rusko“Genadija M.Mironova,ale na Putina a Grudinina.
    Článok vzbudzuje pozornosť a oprávnené rozhorčenie u Rusov.
    Na tomto článku ale vidno,že predvolebná kampaň v RF bude poriadne špinavá a Putin urobil múdry ťah,keď sa odstrihol od pol.strany „Jednotné Rusko“.Tá strana je totiž najviac zamorená liberálmi,reziduami Jeľcinovho klanu“Rodina“a príslušníkmi tzv.5.kolóny.Túto špinu ale v sebe nesú všetky politické strany,Zjuganovovcov nevynímajúc.
    Odteraz každý politický škandál,každá korupčná kauza sa bude zneužívať na špinenie protivníka. Jeho vina alebo nevina pri tom vôbec nebude dôležitá.Treba pozorne sledovať z ktorej strany a na koho budú zamierené sračkomety,ale podobne pozorne treba sledovať kto a koho bude vyzdvihovať a chváliť.

  • Amenre • 3. ledna 2018

    Předpokládám, že zde nikdo neměří dvojím metrem a tak by někteří postavili ke zdi třeba i otce vlasti Karla IV.

  • fajt • 3. ledna 2018

    peter. napsal
    v tomto prípade hádzať vinu na Putina

    samozřejmě Putin nemůže za všechny nedostatky v Rusku, mám pocit, že jeho volba na ruské oligarchy prostě nevyšla, tak trochu to vypadá, že v Rusku probíhá vnitřní revolta, kdy lidé v pozadí s aparačnickým vlivem, s penězi na západě a celkově nespokojeni s centrální vládou odstřihávají úspěšně Kreml od reálné moci, těžko říci jestli to je samotný záměr ruské věrchušky, která tak rozloží svou vládu na celý tento ansámbl a tak vytvoří nomenklaturu, která bude ve své špatnosti a barvitosti základem pro nové Rusko, které by tak mělo odolat globálním tlakům a nebo se přidají způsobem, který zachová nějakou ruskou integritu . ..)

  • peter. • 3. ledna 2018

    Debaty o Knispelovi strácajú zmysel,keď si prečítate,ako sa k historickej pamäti stavajú samotní Rusi.
    Zástupkyňa riaditeľa odboru všeobecného vzdelávania Ministerstva kultúry RF,Svetlana Jermakova,zmietla zo stola všetky výhrady týkajúce sa vystúpenia „Kolju z Urengoju“v Bundestagu.Podľa jej vyjadrenia,Kolja prezentoval názory v súlade s požiadavkami MK RF na všeobecné vzdelávanie mládeže v RF.Podľa nej ide o vnesenie historickej pravdy do udalostí vojny s Nemeckom.Lebo vraj obe strany si tie udalosti vykladajú rôzne a po svojom.
    No a keď je Kolja z Urengoja hrdinom pre ruskú vládu,tak aj Knispel môže kľudne byť hrdinom pre Čechov.
    A zase sme pri „Jednotnom Rusku“,Putinovi a Grudininovi.
    https://cont.ws/@riakatyusha/813580

  • kysarg • 4. ledna 2018

    Nezbývá než České televizi pod vedením českého ředitele pana Dvořáka doporučit, aby vypsala grant na hledání nějakého našeho sudetského rodáka, který třeba byl součástí popravčí čety v Lidicích nebo Ležácích. Ať popřípadě máme všechny naše slavné rodáky v jednom pytli…

  • idiotronic • 5. ledna 2018

    Dolmen napsal
    Staré indiánské přísloví praví: „Nesuď nikoho, dokud neujdeš 10 mil v jeho mokasínech“

    Myslím, že sled postojů a kompromisů, které vystřídal československý Němec v průběhu Druhé světové války a v létech po ní před šesti léty srozumitelně popsal
    hudryper na jednom vcelku seriózním webu
    http://www.outsidermedia.cz/Soused-valecnik/