(Ne)adekvátní reakce

Tak máme za sebou další teroristický útok. Tedy ne přímo my, Britové, ale asi nemá cenu předstírat, že se nás to netýká, stejně jako nemá smysl chlácholit se tím, že v Sýrii, Iráku či Jemenu jsou na tom hůř. Ještě třikrát a zvykneme si, tak jako si museli zvyknout lidé jinde po světě. Problém to sice nevyřeší, ale alespoň se z toho nezblázníme. Řešit by to ovšem chtělo. Jenže jak?

Politici sice vždycky přijdou s kategorickým morálním odsudkem, stejně rychlým, jako razantním, ale pak přijdou s nápadem posílit tajné služby, bezpečnostní opatření a kontroly všeho druhu. Jako kdyby nebylo to všechno dost intenzivní již dnes. A s jakým výsledkem? Tohle je spolehlivý způsob, jak dopřát teroristům vítězství i bez boje, protože se budeme kvůli nim strašit navzájem.

Ulice má své vlastní rychlé a razantní řešení: více zbraní, více krve, více násilí, tvrdou pomstu a konečné řešení muslimské otázky. Jako kdyby perzekuce těch 98 % procent muslimů, kteří žádné nebezpečí nepředstavují, mohla nějak vyřešit problém s tím 1 % procentem. Jenže to samozřejmě nic nevyřeší, akorát změní poměr na 50:50, protože akce vyvolává reakci a tlak protitlak a muslimové se začnou bránit. Třeba i tím terorismem, který najednou začne dávat smysl mnohem většímu počtu z nich.

Nemohu si pomoci, ale tohle nejsou adekvátní reakce. Adekvátní by bylo především přestat terorismus podněcovat svými intervencemi do cizích věcí a podporovat ho ve snaze změnit svět k obrazu svému. Zlí blbci kvůli tomu sice ze světa nezmizí, ale zůstanou sami, zbaveni podpory zoufalých lidí. Akorát že to by se země s velmocenskými ambicemi musely přestat chovat velmocensky. Bohužel, právě ony zaujímají postoj, že občas pár mrtvých je víc než dobrá cena za velmocenské postavení.

A proto – ale nejenom proto – je třeba připravit obyvatelstvo na další útoky. Ale ne ho svázat cenzurou, bezpečnostními rámy a kamerami na každém kroky, ty ničemu nezabrání, jen ex post nakrmí bulvár uhrančivými obrázky roztrhaných těl. Je třeba zvýšit kapacitu nemocnic a záchranných složek, přepracovat krizové plány a vzdělávat obyvatelstvo ve zdravovědě a základech přežití. Ne ho ozbrojit a nechat vyjukané občany beztrestně střílet po všem, čeho se leknou, ale dodat jim znalosti a sebevědomí, aby v případě dalšího útoky byli schopni reagovat, pomoci si navzájem a nesložili se.

Je třeba si uvědomit, že jednoduchá řešení složitých problémů nefungují. Ozbrojování, vojenský výcvik, sledování, šmírování, kontroly, koncentrační tábory, segregace, paušální vinění muslimů (které spolehlivě hledá odpovědi tam, kde nejsou) a konečné řešení muslimské otázky (podobnost s konečným řešením židovské otázky není vůbec náhodná), to všechno jsou příznaky kolapsu společnosti a tedy vítězství teroristů. Teroristy neporazíme tím, že přijmeme jejich metody, zestonásobíme je a nasměrujeme je od sebe, terorismus porazíme jedině tak, že ho připravíme o legitimitu a atraktivitu. Terorismus porazíme jedině adekvátní reakcí. A tu musíme teprve vymyslet, protože zatím se utápíme v reakcích, které jsou hystericko-(auto)-agresivní a zcela neadekvátní.

Převzato z blogu Tribun

0 0 hlasy
Hodnocení článku
Platby

Líbil se vám článek?
Přispějte, prosím, redakci OM na č. ú. 2900618307/2010, nebo přes následující QR kódy.

QR platba 50 Kč

QR platba 50 Kč

QR platba 100 Kč

QR platba 100 Kč

Odebírat
Upozornit na
39 Komentáře
nejstarší
nejnovější nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Béda
9. 6. 2017 20:16

No tak to řešení má asi vícero rovin – třeba: 1/ ukončit imperiální války NATO 2/ ukončit výcvik teroristických skupin bojujících za „demošku“ podřezáváním křesťanských krků – – nebude se líbit CIA, Izraeli… 3/ velice důležitý bod – Kačeru Donaldovi se asi vůbec nebude líbit = ukončení vyzbrojování sunnitských fundamentalistických režimů (sunnitské monarchie v čele se S. Arábií) 4/ ukončení logistické, zpravodajské, finanční podpory radikálních islamistických skupin 5/ ukončemí proimigrační politiky a pomoc muslimům výlučně u nich doma 6/ potrestání těch, co zavinili válečné agrese v islámských zemích etc.. 7/ uvalení reparací na ty západní firmy, které se nabalily na… Číst vice »

peter.
9. 6. 2017 21:01

K článku sa radšej nebudem vyjadrovať,lebo po jeho prečítaní nemám v zásobe dosť slušných a politicky korektných slov. Ale vyjadrím sa k inému kolosálnemu podvodu – k voľbám vo V.Británii. T.Mayová z doposiaľ nie celkom jasných príčin vyhlásila predčasné voľby údajne preto,aby upevnila svoje postavenie pri presadzovaní Brexitu.Nikto ju do toho netlačil a nemusela to urobiť.Dnes jasajúce médiá nehovoria o ničom inom ako o „zdrvujúcej“ porážke Mayovej a o víťazstve populistického ultraľavičiara Corbyna. Ja ale tvrdím,že vyhrala Mayová práve tým,že vo voľbách bol dosiahnutý presne taký výsledok,aký potrebovala.Po voľbách je Labour Party silnejšia a Konzervatívci oslabili.Fígeľ je v tom,že teraz… Číst vice »

Dana
Dana
9. 6. 2017 23:36

Legitimitu a atraktivitu nemohou sebrat muslimum neverici, protoze islamska legitimita a atraktivita se vubec neohlizi na nemuslimy, nezaklada se na nasich hodnotach, ale jeji autorita ma zdroj ciste v islamske vire. Nasledne, jestli pohansky kafir v zemi al-Harb vidi jihadisticke akce jako partyzansky boj, nabozensky boj ci boj o rozvoj Allahovy rise, to je fanatickemu muslimovi uplne jedno. On ma svuj cil. Pro nej plati jen jediny svaty zakon a to je zakon dany Bohem zkrze proroka Mohameda. I mainstreamovi muslimove uznavaji vysostni zakony Koranu, jen je berou v kontextu te doby, kdy byl Koran sepsan. (Az po Mohamedove smrti,… Číst vice »

japrvni
japrvni
10. 6. 2017 6:25

Spousta řečí a nic…
Stačí se podívat o „pár“ kilometrů na východ – jak je možné, že v takové veliké zemi s takovým množstvím etnik je celkový klid? Stačí se podívat, jak se k nelegálům chovají tady a tam. Řešení je, ale ovčani zase budou volit ty samé „fuj“ pořád dokola a ČT zase včera excelovala v lezení do zádele naprosté nuly…

peter.
10. 6. 2017 12:10

8.6.2017 sa v Austrálii hral kvalifikačný futbalový zápas o účasť na MS medzi Austráliou a Saudskou Arábiou.Pred otvorením zápasu bola vyhlásená minúta ticha,za obete teroristického útoku v Londýne.Tú minútu ticha dodržali diváci aj hráči Austrálie.Len hráči Saudskej Arábie ju ignorovali a ďalej sa rozcvičovali na trávniku.Neskôr to ich vedenie zdôvodnilo tým,že držať minútu ticha za obete,nepatrí do ich tradícií,čo vzápätí západní novinári vyvrátili.Píšem o tom preto,že autorov údaj o tom,že neškodných,pracovitých a teror odsudzujúcich moslimských imigrantoch je 98% je celkom zjavne nepravdivý.Skôr sa dá povedať,že 1% moslimov v Európe útoky pácha a 98% tie útoky schvaľuje. Takže čo autor radí?Radí,že… Číst vice »

peter.
10. 6. 2017 12:14

peter. napsal
nemajú brániť teroru silou.

pokr.
Rusi majú na to iný pohľad,keď hovoria.Raz aj tak musím zomrieť.Tak keď to má byť teraz,tak nech so mnou zomrie čo najviac mojich vrahov.Lebo,“nebude žiadna sviňa tancovať na našich hroboch“.

peter.
10. 6. 2017 13:01

Aby som len nekritizoval,ale aj navrhol nejaké riešenie,tak navrhujem toto: 1 – Okamžite stiahnuť všetky cudzie vojská z krajín kde nemajú čo robiť,a dodržiavať Chartu OSN v časti,kde sa píše,že žiadny štát nemá právo zasahovať do vnútorných záležitostí iného štátu.Ani ozbrojenou silou,ani hrozbou jej použitia. 2 – Obsaddiť pobrežné vody severoafrických štátov vojenskými plavidlami NATO a každú loď s migrantami vrátiť na pobrežie s krátkej cesty. Zrušiť a zamedziť činnosť „ludskoprávnych“,Sorošom platených mimovládok podieľajúcich sa na organizovaní prepravy migrantov do Európy. 3 – Uvaliť na každý štát v ktorom sa už imigranti nachádzajú povinnosť vykonať ich dôslednú evidenciu a dôkladnú… Číst vice »

Aleš
Aleš
10. 6. 2017 13:14
Alena
Alena
10. 6. 2017 13:14

řešením je v první řadě zlikvidovat sluníčkáře a navazující neziskovky v ČR. Likvidací nemyslím fyzickou likvidaci, ale morální pohrdání, tak, aby se člověk otřásl jen při pomyšlení na ně. Něco jako na fašisty po skončení druhé světové.

peter.
11. 6. 2017 6:27

http://www.zemavek.sk/articles/view/evrope-hrozi-nova-obcanska-valka
K Albánsku,Kosovu a Macedónsku je potrebné pridať aj Bosnu a Hercegovinu.

Bety
Bety
11. 6. 2017 11:10

Peter, generál Šedivý si myslí, že už lidem vypadl z paměti ten řev médií o zlých Srbech, kteří ubližují pokojným muslimům. Najednou teď z něho vypadne, že už tenkrát tam byli nezvládnutelní wahábisté, ale samozřejmě nedodá, kdo je tam poslal , vycvičil a podporoval. A taky neřekne, pročpak tenkrát mlčel. A – Assad by měl zmizet, ale to bychom pak bojovali proti dvěma protivníkům – no já si zase myslím, že zmizet by měli analytici typu Šedivého, kteří vykřikují, kdo všechno by měl zmizet a ani je nenapadne, že je jim do záležitostí cizího státu houby, pokud si je sám… Číst vice »

peter.
11. 6. 2017 11:26

Bety:
Asi máte pravdu.No v tomto prípade je dôležitejšie ako charakterové vlastnosti gen.Šedivého jeho konštatovanie,že Bosna a Hercegovina je štát,v ktorom tiká časovaná bomba wahábizmu,schopná ohroziť Balkán a zasiahnuť aj nás.Nehovorí o tom len gen.Šedivý.Sú mnohí ktorí to tvrdia tiež.Keď som sem dával odkaz na ten článok s názorom gen.Šedivého,kládol som dôraz na obsah jeho výpovede.Nie na jeho osobu.

peter.
11. 6. 2017 11:42

peter. napsal Bety: Asi máte pravdu.No v tomto prípade je dôležitejšie ako charakterové vlastnosti gen.Šedivého jeho konštatovanie,že Bosna a Hercegovina je štát,v ktorom tiká časovaná bomba wahábizmu,schopná ohroziť Balkán a zasiahnuť aj nás.Nehovorí o tom len gen.Šedivý.Sú mnohí ktorí to tvrdia tiež.Keď som sem dával odkaz na ten článok s názorom gen.Šedivého,kládol som dôraz na obsah jeho výpovede.Nie na jeho osobu. Keď tak o tom premýšľam,tak hádam niet iného štátu,v ktorom by pod pokrievkou (pokličkou)vrelo toľko religióznej nenávisti ako v BaH.Žijú tam v jednom štáte pravoslávni Srbi vedľa katolíckych Chorvátov a moslimov.A všetci sa medzi sebou úprimne a z celého… Číst vice »

PPK
PPK
11. 6. 2017 11:46

Jelikož (na rozdíl od Bety, Bédy a petera. autor Tribun mnoha slovy v podstatě jen vymyslel, že „Terorismus porazíme jedině adekvátní reakcí. A tu musíme teprve vymyslet …“, tak to ukazuje, že ani on sám neví, co s tím a tak je schopen pouze planě a papírově jen mluvit a mluvit. Takže to zkusme jinak: Co je teror? „Terorismus je nástroj politického nátlaku tam, kde chybí argumenty“ (Radim Lhoták na http://www.zvedavec.org/komentare/2017/04/7229-erorismus-je-nastroj-politickeho-natlaku-tam-kde-chybi-argumenty.htm) Jaká je příčina absence argumentů, které Lhoták zmiňuje? Na které straně sporu, končícího terorem jsou či naopak chybí? Skutečně ty argumenty neexistují, anebo jsou záměrně ignorovány? Kým? Je to… Číst vice »

Bety
Bety
11. 6. 2017 13:20

Peter, ale ten generál nosí dříví do lesa. No možná, že se o té tikající bombě díky tomu rozhovoru dozví i lidé, kteří alternativní weby nečtou, to je fakt.
Ale on pokračoval s tím, že Rusko je v Sýrii proto, aby po Krymu ovládlo Středomoří, že amíci bombardují své cíle proti ISIL cíleně, kdežto Rusové, aby ukázali svou sílu bombardují celé čtvrtě a to mě tak namíchlo, že jsem to ani nedočetla. Začne s muslimy a stočí to na toho hlavního nepřítele na východě….
Co uvízne čtenáři v hlavě? Téměř nikdy to, co je na začátku.

Martin (už bez taky m)
11. 6. 2017 13:33

Z Šedivého nic kloudného nevypadne. Je už jen úředník, byl-li kdy vůbec něčím jiným. Spíš než nošení dříví do lesa jde o nošení dříví na hranici. Evropy mj… Narkostát Kozovo je mnohem horší než BaH – ta má tradice, ale Kosovo vyrvali Srbům a Slovanům. Doslova VYRVALI. A tam je ta hrozba reálná. Nenávist se tam přímo skladuje na jedné „základně“, nejspíše se má „v zájmu velikosti Ameriky“ jednou odpálit pod Evropou -. cíleně…

peter.
11. 6. 2017 13:55

Martin (už bez taky m) napsal Z Šedivého nic kloudného nevypadne. Je už jen úředník, byl-li kdy vůbec něčím jiným. Spíš než nošení dříví do lesa jde o nošení dříví na hranici. Evropy mj… Narkostát Kozovo je mnohem horší než BaH – ta má tradice, ale Kosovo vyrvali Srbům a Slovanům. Doslova VYRVALI.A tam je ta hrozba reálná. Nenávist se tam přímo skladuje na jedné „základně“, nejspíše se má „v zájmu velikosti Ameriky“ jednou odpálit pod Evropou -. cíleně… Ešte raz chcem zdôrazniť,že v prípade môjho odkazu nejde o osobu gen.Šediváho ale o obsahovú stránku jeho výpovede.Jeho odhad situácie v… Číst vice »

Bety
Bety
11. 6. 2017 14:21

Peter, tak jsem to ani nemyslela, vím, že vám šlo o situaci v býv. Jugoslávii a souhlasím s vámi i Martinem – Kosovo se mi zdá být nebezpečnější, a že je tam velká americká základna mě vůbec neuklidňuje.
Prostě mě nasr.l, no.

peter.
11. 6. 2017 14:22

Bety napsal Peter, ale ten generál nosí dříví do lesa. No možná, že se o té tikající bombě díky tomu rozhovoru dozví i lidé, kteří alternativní weby nečtou, to je fakt. Ale on pokračoval s tím, že Rusko je v Sýrii proto, aby po Krymu ovládlo Středomoří, že amíci bombardují své cíle proti ISIL cíleně, kdežto Rusové, aby ukázali svou sílu bombardují celé čtvrtě a to mě tak namíchlo, že jsem to ani nedočetla. Začne s muslimy a stočí to na toho hlavního nepřítele na východě…. Co uvízne čtenáři v hlavě? Téměř nikdy to, co je na začátku. Máte pravdu,bude… Číst vice »

Martin (už bez taky m)
11. 6. 2017 14:42

Nemáte za co, pán peter. Já jen že ten prodejný šťoura sedí v NATO nikoliv na neváznamném fleku. A bere naše – Evropské prachy, no a za co, že… Že je BaH tikající bomba, v tom s Vámi zcela souhlasím. Já jen že „roznětka“ je v Kosovu… A dali ji tam zaoceánští šíbři… Rusko musí do Středomoří právě proto, že Kozovo… Přemýšleli jste prosím někdy, proč RF obsadila tak v pravdě strategický flek jako je Latákija??? Blízko k Izraeli, k šelfu východní č. Středomoří, ke Kypru, k Turecku s kterým se „dá pracovat“ (s Tureckem, ne s Erdoganem)… Rus přišel… Číst vice »

peter.
11. 6. 2017 15:06

p.Martin:
Nedokážem vám dať dôveryhodnú odpoveď na tú Latákiju.Môj odhad je taký,že je to kvôli tej výborne vybavenej leteckej základni ktorá tam je,priazni miestnych obyvateľov ktorú tam Rusi požívajú a iste to má aj odstrašujúci účinok na tých z juhu.Tiež si myslím,že v Sýrii sa RF angažuje ani nie tak kvôli Asadovi ako kvôli tomu,že je pre nich výhodnejšie likvidovať hrozbu ktorú predstavujú radikálni islamisti na cudzom území ako by jej musela čeliť doma.

Martin (už bez taky m)
11. 6. 2017 15:21

peter. napsal p.Martin: Nedokážem vám dať dôveryhodnú odpoveď na tú Latákiju.Môj odhad je taký,že je to kvôli tej výborne vybavenej leteckej základni ktorá tam je,priazni miestnych obyvateľov ktorú tam Rusi požívajú a iste to má aj odstrašujúci účinok na tých z juhu.Tiež si myslím,že v Sýrii sa RF angažuje ani nie tak kvôli Asadovi ako kvôli tomu,že je pre nich výhodnejšie likvidovať hrozbu ktorú predstavujú radikálni islamisti na cudzom území ako by jej musela čeliť doma. S tím vším souhlas, ale bylo mj. třeba vojenskostrategicky vyvážit to Kosovo. A totéž se bude dít ve směru k Libyi, Alžírsku, Tunisu… Ten… Číst vice »

Martin (už bez taky m)
11. 6. 2017 15:24

P.S.: ještě jedna poznámka pán peter: Incrlik „stačil“, no ale Incrlik a US v Kosovu – to bylo už příliš…

Martin (už bez taky m)
11. 6. 2017 15:54

a co na to „ochrana krajinného rázu“??
comment image
také viz níže
http://freeglobe.parlamentnilisty.cz/ShowArticleMobile.aspx?id=1714

peter.
11. 6. 2017 16:04

No ! A na pozadí tohoto :
http://www.parlamentnelisty.sk/arena/monitor/V-Stredozemnom-mori-zachranili-dalsich-1650-migrantov-Do-Talianska-prudi-coraz-
viac-utecencov-289197
vyzerajú a zrejme aj sú všetky návrhy na odstránenie teroristických hrozieb v Európe len smiešnou utópiou.Niekto už o našej budúcnosti rozhodol a nemal ani toľko slušnosti a rešpektu k toľko zvelebovanej demokracii,aby sa nás aspoň opýtal na náš názor.O minulosti hovoríme ako o totalite.Ale čo to tá skutočná totalita naozaj je,sa dozvieme za veľmi krátku dobu.A bude nám z toho poriadne zle.
pozn. Bez tých Sorošom platených mimovládok by to ani nešlo.

peter.
11. 6. 2017 17:34

Ešte jeden odkaz ktorý korenšpoduje s Tribunovým článkom:
https://www.protiprudu.org/zamerna-genocida-europskych-narodov/

Martin (už bez taky m)
12. 6. 2017 7:09

Tribune, Tribune… proč máme vymýšlet vymyšlené? Vždyť i prostí diskutující zde shrnuli v bodech hodně. Evropskou civilizaci – skutečnou – zrazují BÍLÍ límečkové postrkující poblitiky a jiné panáky z úřednické armády poskoků kterou mají k ruce. Ale ta měla přece dělat něco jiného! Zdegenerované zbytky demokracie Evropy a touha po pohodlném bytí bez práce, bez námahy, bez rizik a nebezpečí, bez odvahy, bez vytrvalosti, bez houževnatosti… bez schopnosti snášet bolest i dopady okolní reality i vnitřní blbosti… Všechno se to má nejspíše „nějak“ „urovnat samo“… Evropané by měli své politiky nahnat do kamenolomů, a muslimům se pokusit pomoci zajistit slušný… Číst vice »

peter.
12. 6. 2017 7:25

Ej,ej,…ale sa to na neho sype.Možno si mal dať najprv nastrieľať vlasy do lebenice a až potom tie rovnátka na zuby.Moc je najsilnejšie afrodiziakum. No keď sa moc vytráca,tak jeho účinok klesá čo konanie p.premiérovej do značnej miery ospravedlňuje.A možno je za tým statný imigrant s dobre vyvinutou „zbraňou hromadného ničenia“ európskej populácie.Možné je aj to,že keď teraz pred voľbami nadobudol p.premier presvedčenie,že prijímať migrantov je nepatričné tak práve to sa premenilo na tú povestnú kvapku, ktorou pretiekol pohár trpezlivosti p.premiérovej.
http://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Rozpad-manzelstvi-Sobotky-Spekulace-o-milenci-Novinari-si-pocihali-na-zenu-premiera-491722

Aleš
Aleš
12. 6. 2017 7:47

peter: Až zemře Soros, Nadnárodní americká teroristická organizace si najme jinou řídící strukturu pro výkon své moci/teroru. Pjakin vůbec nemluví do větru. A ač mi náš jeden dobrý přítel kladl na srdce, abych už neopakoval moji oblíbenou odrhovačku, neodolám. JINÉ ŠANCE Z TOHO NENÍ NEŽ JE NATO ROZPUŠTĚNÍ. Včera v OVM v besedě o zdravotnictví ministr přiznal, že nám i celé unii diktuje Washington, jak budou vypadat různé resorty, včera byla zmínka o školství a zdravotnictví. Teroristické organizace mají svoje potřeby, terorizovaný lid se jim musí podřídit. Nejhorší je, že část lidu si už asi neumí bez toho teroru ani… Číst vice »

Bety
Bety
12. 6. 2017 9:20

I v Radě Evropy se projednávalo – bez odezvy – že Kosovu vládne drogová mafie a že přes Kosovo proudí drogy z Afghánistánu. Již jsem zde zmínila svůj názor, že proti drogám bojují Spojené státy úplně stejným způsobem jako proti teroristům. Kde mají silný vliv, tam se to teroristy a drogami jen hemží. Vzpomněla jsem si na opiové války v Číně. Když se Čína bránila dovozu opia z toho důvodu, že jim opium zdravotně ničí obyvatelstvo, západ Čínu vojensky donutil, aby dovoz opia zlegalizovala. Mluví se o tom, že CIA a podobné struktury pašováním drog získávají finanční prostředky na své… Číst vice »

Martin (už bez taky m)
12. 6. 2017 11:13

V Kozovu by to chtělo naKALIBROVAT vzorek skutečné demokracie… Ta se už v Evropě dá najít jen v Rusku – jaká to ironie za 28 let… „Západ“ který v masmerdiích říká lidu co si má povinně myslet ve svých konzumem vymytých palicích už myšlenku demokracie a svobody naprosto zdiskreditoval… Drogy jsou jedním z nejhorších nástrojů ničení obyvatel, dtto neuváženě i alkohol. A obchod s lidmi a jejich orgány – to je jako ta vize „Evropské bezpečnosti 21 století“?! Proč mám stále neodbytněji ten pocit, že poblitické „špičky“ Evropy se chovají jako ožralí zdrogovaní pitomci?? Urážka vypálených vesnic na „Pražské bezpečnostní… Číst vice »

Bety
Bety
12. 6. 2017 11:57

Martine souhlas. Ale jelikož se nás „demokraticky“ nezeptali, zda do toho NATO chceme, ani se nás nezeptají, jestli chceme do toho kryptofašistického Bundeswehru. Možná by pomohla další defenestrace, právě proto všem těm dnešním „historikům“ tolik leží v žaludku husité.