Diskuze k článku


  • J. W. • 9. červnaec 2015

    Není presumpce neviny hovadina určená na ohlupování hloupých?

  • fantomas • 9. červnaec 2015

    Chcete říct tímto článkem , že „Pravda a láska nezvítězila nad nenávistí “ ?
    Že tento skvělý národ není takový jako nám říkají každý den v televizi ?
    Tak v tom případě se pouze opakuje historie kolaboranské společnosti , kde rozhoduje strach a peníze.

  • J. W. • 9. červnaec 2015

    Ježíš, sám nic říci nechci, neboť žádný názor nemám, jen uvádím neodbytné myšlenky. Napadla mne nyní zrovna ta, že možná záleží na zvolených kritériích. Neměli bychom na nich tolik lpět. Platí-li, že pravda a láska zvítězila nad lží na nenávistí, platí, že i nikoliv. My vědci se v takových případech pragmaticky ptáme: „Za kolik, (ne)zvítězila láska a pravda nad lží a nenávistí?“ A hned nám to je jasné.
    A na spolupráci (kolaboraci) není nic špatného. Opět záleží, za kolik? Rozhoduje strach o peníze, nikoliv strach a peníze. Také, kdybychom spolupracovali všichni nikdo by nemohl spolupracovat.

  • mirror • 9. červnaec 2015

    Není pravda, že nám nikdo neřekl, že někdo je špatný a zlý a nemá s námi poctivé úmysly. Komunisté o tom řečnili dokola, v jednom kuse. Lidé se jejich varování na politických školeních smáli, nevěřili jim. Vyprávěli si o kapitalismu vtipy, jako že je na okraji propasti, aby na nás (socialistické země) lépe (do propasti) viděl. Také jsem jejich propagandě nevěřil. Nejsem za vodou, jen dosud plavu. Nikdy jsem nebyl nezaměstnaný na rozdíl od statisíců, možná milionu mých spoluobčanů.

    Doporučoval bych, aby všichni, kdo za kapitalismus horovali, provedli sebekritiku. Na levicových fórech jich bylo velmi mnoho. Takový semotán, jeden socan, kterého nechci jmenovat, a jiní. Někteří snili o sociálním státu jako v Německu. Ty bych nechal na pokoji, protože aspoň zmlkli. Nyní se tváří, že za nic nemohou.

  • idiotronic • 9. červnaec 2015

    mirror napsal
    Není pravda, že nám nikdo neřekl, že někdo je špatný a zlý a nemá s námi poctivé úmysly. Komunisté o tom řečnili dokola, v jednom kuse. Lidé se jejich varování na politických školeních smáli, nevěřili jim. Vyprávěli si o kapitalismu vtipy, jako že je na okraji propasti, aby na nás (socialistické země) lépe (do propasti) viděl. Také jsem jejich propagandě nevěřil.

    Ano, někde udělali soudruzi (z KSČ) chybu. Jenže oni svého času uměli vyhrát volby proti zkušeným matadorům! K dobru měli jen zkušenost voličů z hospodářské krize, Mnichovské dohody, Druhé války. Tu měli všichni. Ti, kdož za války zbohatli prodejem potravin (mimo příděl, jinak to nešlo) se zdiskreditovali a zůstala jim jen zásluha u těch, kterým načerno – kriminálně-dodávali, ale ti šli nakonec také do háje.
    Dnes ti, kdo zbohatli kriminálně nejsou zdiskreditováni – něco je ve společnosti jinak.
    Ve společnosti chybí strana, která by byla na straně zaměstnanců (dříve se říkalo dělníků) , ale namísto stran máme maňásky- ,,bude líp- zařídíme to- víc, než si myslíte.“..samé neměřitelné sliby .To už přeci mohli udělat 25 let! Bez analýzy, proč se tak nestalo, je to planý tlach. K těm analýzám: Hospodářské jsou třeba na nakladatelství T+Ť ke stažení. Mne spíše překvapil nezájem veřejnosti o ty politicko-sociální. Ivo Možný: Proč tak snadno (1991) je dobrá tím, že přišla brzy, přesto ji nikdo nečte.(www.ulozto.cz)
    nebo Stewart Steven: Třaskavina, poprvé na Západě 1974, u nás 1991.Svobodná Evropa o ní ani necekla, ale tady je taky ticho. Komu říká něco jméno plukovník Swiatlo? Kdo ví, že Slánskému unesli nezjištění pachatelé dceru? Proč se v ČR prezentují padesátá léta jako vnitřní exces KSČ bez dalšího kontextu?
    Předěl je někde v politickém selhání mezi SSSR a ČSSR při jednání o pobytu vojsk v 60 létech. Tam někde začala KSČ ztrácet generační kontinuitu a zavedla normalizaci, která zůstala nepochopena.
    Naproti tomu dnes máme ve sdělovacích prostředcích generaci, která nikdy neuzná, že první čtvrtstoletí její kariéry bylo čtvrtstoletím úpadku. A že snad možná, někdy v budoucnu…
    Hrozí nám zapomenutí minulosti. Skartace podnikových archivů je jen první krok.

  • Kropac • 9. červnaec 2015

    Souhlasím s názory uvedenými J.W. Jenže! I ten můj souhlas je redundantní. Kdo je schopen vhodného přemostění a svoji pravdu, omyl, lež, prosadit. Když nikoli u všech, tak alespoň u demokratické většiny čtenářů OM. A co za to? Jen jakýsi požitek, redundantní uspokojení.

  • peter. • 9. červnaec 2015

    Kropac napsal
    A co za to? Jen jakýsi požitek, redundantní uspokojení.

    Len nám všetkým,včítane seba a onoho zmieňovaného politika,nastavil zrkadlo,už vopred vediac,že pohľad doň je eufemisticky napísané – nepríjemný.
    Nemá v úmysle ukázať východiská lebo vie,že nijaké nie sú a v dohľadnej dobe ani nebudú.Nemá v úmysle ani burcovať spoločnosť k nejakej akcii,lebo na také niečo už dávno rezignoval,ak pravda niekedy takú ambíciu vôbec mal.
    Takže iba ten pôžitok z toho,že sa môže baviť na smiešnosti nášho bytia.Má pravdu aj keď dosť boľavú.

  • J. W. • 9. červnaec 2015

    Někteří tomu moc nerozumí, neboť málo studují klasiky ML. Jinak by byli velice spokojení s probíhajícím budováním války a kapitalizmu. Čím hůře, tím lépe. Napřed jsme (před 1989) měli 40 let teorie z kapitalizmu, a nyní (po 1989) máme již 26 let praxi. Musíme napřed mít (viz idiotronic) k dobru zkušenosti z hospodářských krizí, mnichovských dohod, třetí světové války a jiných blahodárných ran osudu, abychom zase mohli budovat mír a socializmus.
    Právě byl v televizi nějaký idiot (kuchař), který 10 minut mlátil klackem do slepice, než zhebla, aby měla lepší maso. Demokracie je vlastně stejná metoda aplikovaná na nás spotřební občany. Také nás vytrvale mlátí s láskou, pravdou a vítězstvím, až zhebneme, aby byly lepší masy.

  • Petrc • 9. červnaec 2015

    Dnes v TV Cestomanie o Porto Ricu: „Žije se zde šťastně. Je zde vysoká nezaměstnanost. Lidé žijí ze sociálních dávek. Jsou zde velké problémy s drogami. Každý den je v novinách nějaký případ, že někoho zastřelili.

  • Béda • 9. červnaec 2015

    JW,

    spokojen s probíhající všeobsáhlou krizí, kterou si tolik přál jistý D.Rockefeller a londýnský burzovní makléř běžný člověk, který si vydělává peníze prací a má je uloženy v bance anebo důchodce odkázaný na důchod může být dost těžko. Bez ohledu na to, jestli vývoj dává za pravdu klasikům ML v tom jak popsali kapitalismus anebo ne.

  • J. W. • 10. červnaec 2015

    Béda napsal

    JW,

    spokojen s probíhající všeobsáhlou krizí, kterou si tolik přál jistý D.Rockefeller a londýnský burzovní makléř běžný člověk, který si vydělává peníze prací a má je uloženy v bance anebo důchodce odkázaný na důchod může být dost těžko. Bez ohledu na to, jestli vývoj dává za pravdu klasikům ML v tom jak popsali kapitalismus anebo ne.

    Těžko může být spokojen běžný člověk, „který si vydělává peníze prací“ na Rockefellery a jiná obludná parazitní monstra, a když navíc jinou šanci obživy či života nemá a nehledá (neboť trpí zřejmě ještě málo). Nevím, kdo to těm lidem nakukal, že musí být za každou cenu (a nikdy nijak) být v tom globál koncentráku spokojeni. Kdo to v nich hledá bezpodmínečnou spokojenost v pekle, které spoluvytváří?
    Z hospodářského hlediska je to nesporně zcela jasné. Ona spokojnost (ono hledání spokojenosti v nespokojenosti) umožňuje lepší růst obilí vysetého v rodných širých lánech, a ono pak snáze překonává obtíže růstu a různé nepříjemné pěstební a klimatické podmínky. A když doroste do plánované zmrzačené podoby, tak se zrno z obilí dobře vymlátí a semele – ta mouka má pak mlácením a mlatím do zhebnutí lepší nakřehčenou masu.
    Obilí nezajímá jestli je kapitalizmus, komunizmus nebo jiné hospodářské systémy (pekla), chce za každou cenu žít, jíst, růst, množit se, plodit a bavit se – chce být spokojené. A v tom je ta jeho nesporná výhoda pro jeho hospodáře, hospodina či dnes nově řečeno – ekonoma. Alelujá, chvalme hospodina (nic jiného nám nezbývá, jinak je pěkně mstivý).

  • Béda • 10. červnaec 2015

    JW,

    jenomže dneska je na polích na místo obilí („chleba“) všude řepka. A obilí je stále dražší. O mstivosti (i takové té skryté, básnické, symbolické, zastřené) bychom si mohli dlouho povídat, není liž pravda? Jsou lidé prostořecí, přímí a jsou lidé „sofistikovaní“.

  • J. W. • 10. červnaec 2015

    Béda napsal

    JW,

    jenomže dneska je na polích na místo obilí („chleba“) všude řepka. A obilí je stále dražší. O mstivosti (i takové té skryté, básnické, symbolické, zastřené) bychom si mohli dlouho povídat, není liž pravda? Jsou lidé prostořecí, přímí a jsou lidé „sofistikovaní“.

    Úžasné, už je z nás řepka! Rovnou nás budou cpát po zpracování do pecí spalovacích motorů… Jo, a mstivost je přece základní funkcí vesmíru, bez které by neexistoval (viz též naše odpovědi).

  • Béda • 10. červnaec 2015

    Ano, „obilí“ (ty uvozovky jste kdovíproč vynechal) chce být spokojené a v zásadě potřebuje ke svému růstu půdu, slunce, vláhu, živiny a ochranu proti škůdcům. Dost podstatné taky je, jestli ono „obilí“ někomu patří (třeba tomu, kdo si přisvojil půdu a semena, kdo si přisvojil vodu…) anebo je určeno všem volně ke konzumaci. A jestli třeba onen vlastník toho všeho nedává konzumentovi na výběr – já ti projnajmu tvou (původně) půdu, prodám ti semena a vodu a ty mi pak dáš to obilí, až vyroste.

  • J. W. • 10. červnaec 2015

    Béda napsal

    Ano, „obilí“ (ty uvozovky jste kdovíproč vynechal) chce být spokojené a v zásadě potřebuje ke svému růstu půdu, slunce, vláhu, živiny a ochranu proti škůdcům. Dost podstatné taky je, jestli ono „obilí“ někomu patří (třeba tomu, kdo si přisvojil půdu a semena, kdo si přisvojil vodu…) anebo je určeno všem volně ke konzumaci. A jestli třeba onen vlastník toho všeho nedává konzumentovi na výběr – já ti projnajmu tvou (původně) půdu, prodám ti semena a vodu a ty mi pak dáš to obilí, až vyroste.

    Obilí či cokoliv jiného, vždy někomu patří, přinejmenším ¨třeba té půdě, slunci, vláze atd. Hospodářská zvířata pak dělíme na dobytek hovězí, vepřový a lidský. Pokud je to ten dobytek schopen pochopit, tak mu namlouváme, že je na nejvyšším stupni evolučního vývoje, že je skvělý, no prostě primát, a že mu v jeho zájmu sloužíme jako bohu, spravedlnosti, svobodě, demokracii, lásce, pravdě, vítězství a jiným hovadinám. A pokud je dost blbý, tak tomu věří. Aspoň je spokojený, když jej mlátí klackem než zhebne, aby měl chutnější maso…

  • fantomas • 11. červnaec 2015

    Je tady živo a to mne baví ! Ten J.W boduje !

    Fantomas.

  • J. W. • 11. červnaec 2015

    fantomas napsal

    Je tady živo a to mne baví ! Ten J.Wboduje !

    Fantomas.

    Díky. Člověka nic tak nepobaví jako pravda čili vědecké poznání (Vědecký negativizmus).