Diskuze k článku


  • PPK • 16. září 2015

    Migranti do Evropy přicházeli již po celé roky. Přicházeli průběžně a byli to vždy jednotlivci či malé skupiny, více méně dodržující platné právo EU. Co vím, nikdy to však nebyla přílivová vlna vysokého procenta mladých, bojovně drzých a jasně ekonomických utečenců téměř výhradně mužského pohlaví. Vlna, nesoucí viditelné znaky profesionální zorganizovanosti, vyškolenosti a dokonalého vybavení věcmi a penězi. Také, že nyní ti lidé masově a cílevědomě směřují pouze do Německa. Že přesně vědí, kam jít chtějí a kam naopak vůbec nechtějí. Že kromě peněz a potravin jsou vybavení komunikační technikou, v níž nechybí GPS, která jim přesně ukazuje polohu, trasu i cíl. Že obzvláště ti Afričané (např. z Libye) si na to vše s vysokou pravděpodobností ve své domovině nikdy poctivě vydělat nemohli.

    Také jsem zaznamenal zprávu, že prezident Zeman se v březnu na konferenci AIPAC-u v USA vyslovil pro akci mezinárodního společenství proti islámskému terorismu, přičemž parafrázoval berlínský výrok Johna Kennedyho slovy: „Všichni musíme říci: Jsem Žid“, přičemž krátce poté na serveru První zprávy vyšel tento článek:

    http://www.prvnizpravy.cz/zpravy/politika/bude-valka-schwarzenberg-pry-slibil-azyl-zidum/

    A možná právě proto, že tvrzení článku bylo vzápětí rozpačitě popřeno (a pak se po něm rychle zavřely mediální vody mainstreamu), lze tudíž vyslovit hypotézu, že občané ČR by měli být klidnější, protože utíkající muslimové odněkud vědí, že Česko (z nějakých důvodů) jejich cílem být nemá. A to nikoliv např. pro takovou chudobu panující v ČR, jaká je např. v Bulharsku či Rumunsku. Jinými slovy: Troufne si Německo stanovit pro ČR kvóty? Já bych řekl, že nejspíše ne, i když musím přiznat, že takové strategické informace jako náš prezident, to zajisté nemám. Ale budu rád, když se nezmýlím.

  • merlin • 16. září 2015

    PPK – jen drobná časová oprava – zeman řečnil na amerisko izraelském výboru v uSA na počátku tohoto roku, scwarzenberg to měl dojednávat dva roky předtím.

  • merlin • 16. září 2015

    omlouvám se, dokonce tři – je tam datum 2012

  • PPK • 16. září 2015

    @merlin – ano, s těmi časovými údaji máte pravdu.

  • merlin • 16. září 2015

    PPK napsal

    @merlin – ano, s těmi časovými údaji máte pravdu.

    ale jinak Vámi popisovaná možnost tu určitě ve hře může být

  • Viky • 16. září 2015

    PPK -„“Vlna, nesoucí viditelné znaky profesionální zorganizovanosti, vyškolenosti a dokonalého vybavení věcmi a penězi.““ je toho hodně s čím bych s Vámi nesouhlasil. Někteří z nich peníze mají, jiní prakticky ne. Dokonalé vybavení? safra, safra… to mi teda vysvětlete, proč se na nafukovací lodi pro 4-6 lidí cpe dvacet. Mobilní telefony? Jsou hodně rozšířeným fenoménem, a anonymní karty bez smlouvy jsou při cestování levnější, než všechny roamingy. Kdekoli, za pár šupů. GPS? tak, bývala to drahá vzácnost, a není to tak dlouho. Ale jak ten čas plyne… Proškolenost? Skupinu vede převaděč, ten to má jako profesi, a že pouť začínající v Turecku doprovázejí a organizují mezinárodní sítě pod vedením tureckého organizovaného zločinu… Nebo jste myslel, že pouť za euroštěstím začíná v Sýrii? V Iráku? Pusťte si tureckou televizi. Na to nemusíte umět turecky, abyste pochopil, co se děje na autobusáku v Ankaře. Odkud jenom všichni vědí, že chtějí na pobřeží? „“… ti lidé masově a cílevědomě směřují pouze do Německa. Že přesně vědí, kam jít chtějí a kam naopak vůbec nechtějí.““ Ťuťuťu-ňuňuňu PPK. A proč myslíte, že kolabovala doprava na hranicích mezi Německem a Dánskem? A proč jsou seversky klidní Švédi takoví nervózní, a Fini projednali opatření na hranicích se Švédskem?
    Na začátku sám říkáte, že migranti přicházejí roky… No a vytvořili diaspory v některých zemích. Proč nemíří do Švýcarska, nebo Lucemburska? Protože „běženecká politika“ těchto zemí není právě přátelská. Pokud srovnáte jak životní úroveň, imigrační zákonodárství, a skončíte u existence a velikosti diaspor… bude Vám jasněji, proč ne Maďarsko,Polsko CZ, SK…. A zůstane to tak, pokud se zde nevytvoří výraznější diaspora.

  • PPK • 16. září 2015

    @Viky – ale ano, nesouhlasit máte zajisté plné právo. Rovněž, máte-li potřebu zdůraznit své sebevědomí, poslužte si, pochopím to.

  • Bety • 16. září 2015

    V devadesátých letech se Německo zbavilo velké části Vietnamců tak, že jim nabídli poměrně velkorysé odškodné za to, že se přesunou do Česka. /Nic proti Vietnamcům/. Je fakt, že tenkrát ještě fungovaly jakési hranice, i když už byly hodně propustné, ale i tak museli mít Němci nějakou evidenci, aby dotyční nevzali prachy a pak se s nimi nevrátili zpátky. Pokud jim to už jednou dobře vyšlo, je možné, že to zopakují i s jinou národností. Tím jsem jen chtěla podotknout, že když se lidé u nás utěšují tím, že všichni míří do Německa, nemusí to tak zůstat.

  • peter. • 16. září 2015

    Najnovšia správa ktorú zverejnila agentúra Reuters pred chvíľou je,že kvóty nebudú a prerozdelenie utečencov má prebehnúť na základe dobrovoľnosti.Na čom eurokomisia trvá,je číslo 120 tisíc + predchádzajúcich 40 tisíc utečencov.Teraz ešte treba počkať na reakciu Nemecka,Francúzska a na to,ako to povzbudí ďalších cestovateľov v ich snahe docestovať do krajín,kde padajú pečené holuby do huby,kde“ neznaj brambory z másla mají hory a za móře píva“.

  • peter. • 16. září 2015

    peter. napsal

    Najnovšia správa ktorú zverejnila agentúra Reuters pred chvíľou je,že kvóty nebudú a prerozdelenie utečencov má prebehnúť na základe dobrovoľnosti.Na čom eurokomisia trvá,je číslo 120 tisíc + predchádzajúcich 40 tisíc utečencov.Teraz ešte treba počkať na reakciu Nemecka,Francúzska a na to,ako to povzbudí ďalších cestovateľov v ich snahe docestovať do krajín,kde padajú pečené holuby do huby,kde“ neznaj brambory z másla mají hory a za móře píva“.

    http://www.teraz.sk/zahranicie/ek-nahradenie-kvoty-dobrovolny/155922-clanok.html

  • Viky • 16. září 2015

    PPK,
    Operujete argumenty, které se dají bez větší námahy vyvrátit. pokud vnímáte mé arogantní posměšky za věc zásadní, a nevnímáte čemu se směji… Tak Vám to řeknu. Když se houfují tlupy migrantů u eurotunelu, není to tunel z Francie do Německa. Přesto, když se nezdaří pokus o dobytí Británie, mohou skončit v Německu. Nebo ve Švédsku.
    „“… mladých, bojovně drzých a jasně ekonomických utečenců téměř výhradně mužského pohlaví““ Právě naopak PPK, vždycky to tak bylo. Ti, co nemají vůbec nic, nebo jsou staří, invalidé v podobných případech chcípnou na místě. A ti co na to doopravdy mají, nechodí pěšky, a nevykřikují, že chtějí do NĚMECKA. Prostě tam jedou a usídlí se. bez azylového řízení.
    PPK, pokud z mého předchozího vstupu vnímáte pouze to, že s Vámi nesouhlasím a že se Vám drze směji… posilovat si sebevědomí, (zdůrazňovat, jak píšete) mají potřebu především ušlápnutí a zamindrákovaní jedinci. Tam já asi nepatřím. Alespoň jsem si zatím nevšiml. Odrzlý, posměvačný, bez úcty k autoritám – to jo. To jsem já. Někdy.

  • Béda • 16. září 2015

    Tribun,

    jsem velice rád, že alespoň v tomto směru (porušuje to práva výběru dle mého převážně ekonomických migrantů a prakticky počítá s vynucováním pobytu migrantů tam kde nechtějí – což je v praxi neudržitelné. Jak jim povinně z donucení „hostitelské“ státy zabrání se sebrat a migrovat do cílové země? Vše jenom proto, aby nemusela Makrela a její multikulti političtí souputnící splnit své neprozřetelné sliby o otevřené náruči. Vy to přirovnáváte ke „koncentráku“ ). Ono to má ale i další háčky. Kupříkladu, že to boří mýtus o suverenitě a svobodě rozhodování státních reprezentací a ukazuje pravou podstatu celé EU. Ukazuje, že „absolutisticky“ vládne nejsilnější a že celá EU je v podstatě diktatura jakési nadstátní nikomu neodpovědné nomenklatury – nejenom, že nezáleží na mínění státních reprezentací jednotlivých zemí, ale co horší vůbec nezáleží ani na názoru obyvatel těchto zemí. Nikdo se jich na nic neptá, referendum v těchto otázkách je nepřípustné.

  • Béda • 16. září 2015

    V každém případě ale zdaleka nejhorší na celé věci je to pokrytectví „lidumilné účelově lidskoprávní“ verchušky. V EU v podstatě vládnou političtí představitelé Německa, VB, Francie a Itálie )silná čtyřka) – bývalých imperiálních mocností, které v minulosti kolonizovaly země odkud proudí migranti, rýsovaly jejich hranice a v současnosti země, které vedle USA – by měly nést hlavní odpovědnost za migraci z rozvrácených a zbídačených zemí, protože jsou to ony, kdo má na triku rozvrácení Srbska a migraci kosovských Albánců, za rozvrácení Libye, která tvořila hráz migraci z muslimských zemí, za rozvrácení Afghánistánu, Iráku, Sýrie a Ukrajiny.