Diskuze k článku


  • peter. • 17. červnaec 2015

    p.Umlauf je kňaz, pravdepodobne aj dobrý a čestný človek a ja akceptujem jeho názory vyjadrené v článku.To,čo mi v ňom chýba je jeho jasne vyhranený vzťah k „teológii oslobodenia“ k hnutiu,ktoré pevne zapustilo korene práve v Latinskej Amerike.Nejasný je aj postoj pápeža Františka k udalostiam,ktoré boli dôvodom vzniku tohoto hnutia.Arcibiskup Oskar Romero zavraždený príslušníkmi latifundistických „eskadier smrti“priamo pri bohoslužbe v San Salvadore bol pápežom Wojtylom označený za komunistu,len preto,že sa ho opovážil upozorniť na zverstvá páchané latifundistami na námezdnej chudobe a na vraždenie kňazov,ktorí sa tejto chudoby zastali.Neskôr vyšlo najavo,že toto hrozné vraždenie organizovala a priamo sa ho aj zúčastňovala CIA.Oskar Romero nebol do dnes vyhlásený pápežom za „svätého“aj napriek tomu,že pre celú L.Ameriku je svätcom už dávno.
    Tak sa stalo,že v Latinskej Amerike sa čiastočne zotrel antagonizmus medzi RKC a marxisticky cítiacimi lídrami a ľuďmi všeobecne,čo aj vysvetľuje konanie E.Moralesa a jeho výber daru pre pápeža.
    Pápež František keď sa ujímal pontifikátu prehlásil,že chce „chudobnú cirkev pre chudobných“.Pred tým platilo „cirkev s bohatými pre chudobných“.Z oboch výrokov sa dá urobiť aj taký záver,že „chudobní“akoby boli postavení mimo cirkev.Teológia oslobodenia v podstate žiada,aby cirkev nebola pre chudobných,ale s chudobnými.

  • Béda • 17. červnaec 2015

    Peter,

    v jistém smyslu mi papež František přijde jako disident uprostřed chamtivé ŘKC. Je to velice kuriosní (a obávám se, že pouze dočasný – příště si dají větší pozor při výběru a ovlbě) zjev v této mocichtivé a pohříchu materialisticky orientované organizaci.

  • hudryper • 17. červnaec 2015

    Zásadní rozpor v pojetí církve mezi Františkem a třeba preláty Dukou či Vlkem a dalšími, dnes už zase církevními knížaty,je naprosto zjevný.I pozvání Rycheckého asi půl roku před proválcováním zákona o církevní zlodějně do Vatikánu bylo motivováno potřebou „pojistky“ na Ústavním soudu
    proti jejímu zneplatnění. Rychecký s drzostí sobě vlastní to mohl chytře připravit tak,aby on osobně
    mohl hlasovat proti a přitom garantovat Vatikánu jistotu těch 160 miliard.
    Proces rozpadu evropského politického bloku pod direktivním řízením Washingtonem se začíná čím dál víc podobat procesu rozpadu socialistického tábora před 35 léty. Karel Wojtyla využil církevního vlivu na široké vrstvy Poláků a otřásl tím systémem nejen v Polsku,ale i u všech ostatních sovětských vazalů a vůbec nevadilo,že je v tomto případě zneužívána církev pro politiku
    ve prospěch budoucího globálního diktátora. V každém případě stál na samém začátku rozpadu
    SSSR a jeho tábora polský papež.
    K něčemu podobnému dochází v Jižní Americe. Je to tamní církev a dnes i Papež, kdo otřásají neokoloniálním systémem,provozovaným na amerických kontinentech celá staletí a uplatňujícího
    proti státům „svého zadního dvorečku“ politiku dělových člunů. Jenže jako žádný strom do nebe nevyrostl, nenasytnost ovládnout svět globálně přinesla svou cenu v neschopnosti pokrývat svou
    ozbrojenou přítomností stále větší počet latinskoamerických zemí. Na tom už zřejmě nic nezmění
    akce jako epidemie rakoviny mezi prezidenty těchto zemí.Po expanzi Ruska do Venezuely a dalších spojené s dodávkami moderních zbraní a hlavně po ekonomické expanzi do tohoto prostoru Čínou to vypadá už na docela nevratný proces. Vědomí národů celého kontinentuje vůči svým bývalým otrokářům je probuzené a svým vztahem k ŘKC, podle mého názoru i začátkem její obrody.

  • peter. • 17. červnaec 2015

    orinoko napísal pod odkaz na epizódu s odovzdávaním daru pre pápeža z rúk Eva Moralesa toto :
    Papež byl konfrontován s teologií osvobození.
    Tohle předávat vyžranému Dukovi,tak ten vyhodí kopyta jak Dick Fosbery.
    Výstižné!

  • Sio • 17. červnaec 2015

    Silný a pevný chlap. Čest jeho památce.

  • peter. • 17. červnaec 2015

    hudryper napsal
    Karel Wojtyla využil církevního vlivu na široké vrstvy Poláků a otřásl tím systémem nejen v Polsku,ale i u všech ostatních sovětských vazalů a vůbec

    pán hudryper :
    Nedávno som videl v Tv rozhovor so Z.Brzezinským ktorý spomínal na svoje stretnutie s J.P.II a on povedal niečo,čo ma úplne zbavilo aj tých zbytkov ilúzií o tom,že aspoň v konkláve môžu prebehnúť spravodlivé voľby.Myšlienku,že nový pápež je zvolený pôsobením Ducha Svätého,som si nikdy ani nepripustil.Brzezinski povedal toto :Keď ma pápež zbadal,pristúpil ku mne so slovami-„tak to vám vďačím za to,že som sa stal pápežom!“K tomu už niet čo dodať a keď si prečítate tento článok,najmä ten odsek v ktorom sa píše o jeho vzťahu k chudobným v L.Amerike tak zistíte aj to,za koho tento pápež“kopal“.
    http://www.sds.cz/rservice.php?akce=tisk&cisloclanku=2005041101
    Po ňom sa ujal pontifikátu starý konzervatívec Ratzinger,ktorý keď zistil,že je obklopený homosexuálnou loby,slobodomurármi a uvidel obrovský rozsah pedofilného škandálu v radoch RKC kňazov, hierarchiu nevynímajúc,tak radšej odstúpil lebo si uvedomil,že na upratanie toho chlievu ktorý po sebe zanechal Wojtyla,jednoducho nemá dosť síl.Tak nastúpil František.Poobzeral sa a zistil,že to o čom sa iba šepkalo je pravdou
    http://spravy.pravda.sk/svet/clanok/283533-papez-frantisek-priznal-ze-vo-vatikane-posobi-silna-loby-homosexualov/
    http://www.vzdelavaci-institut.info/?q=node/257
    Tak iba zalomil rukami a povedal si „nebabri hovno,nebude smrdieť“.Teraz sa už iba snaží udržiavať status quo.Podozrievam ho,že jeho jedinou ambíciou je už len to,aby k svojmu menu „František“,získal u ľudí prívlastok „Dobrotivý“.

  • hudryper • 17. červnaec 2015

    peter. napsal
    Brzezinski povedal toto :Keď ma pápež zbadal,pristúpil ku mne so slovami-„tak to vám vďačím za to,že som sa stal pápežom!“

    Pán Peter,
    proč brát slova tohoto ztělesněného zla jako pravdivá ? Brzezinski toho už nalhal ! Samozřejmě mu kandidatura polského kardinála připadla jako ideální řešení jak mohou on a další vyvolení udělat
    Rusům problémy,nepochybně pro jeho zvolení plédoval u amerických kardinálů,ale že by dokázal
    zmanipulovat volbu papeže mi připadá přecejen přitažené za vlasy. Stáhněte si z internetu italský film „Máme papeže“ ( Habemus Papam) a zjistíte,že jde o velmi pravděpodobný příběh Františka
    ve volbě ,v které byl pod časovým tlakem a hrozby velkého skandálu nakonec zvolen Ratzinger.
    Samozřejmě, jde o filmové zpracování tohoto příběhu,ale je tam dokonale přiblížena atmosféra Vatikánu v okamžiku,který rozhoduje o velice mnohém na řadu let,zpravidla i desítiletí…

  • mirror • 17. červnaec 2015

    Asi se moje poznámka nebude líbit, ale zkusím to. Minulý režim dal všem aspoň nějakou práci a životní jistoty, nový režim to statisícům dát není ochoten nebo na to prostě ani nemá, protože jiní si berou více a na ostatní nezbude. Nenávist k oběma režimům může pramenit z toho, že někomu nejsou uspokojeny jeho ambice libovolného rozsahu, například že není ministrem, i když si myslí, že na to má. Teď jsem u toho, co s tím, když někdo měl dříve problémy s policajty (říkalo se jim jinak). Fakticky pomohl nastolit stav, kdy statisíce strádají tak, že za svůj příjem nemohou vyžít. Naštěstí se mne to netýká, i když jsem nezbohatnul a vždy jsem si našel místo, kde jsem byl spokojen. Změnám v roce 1989 jsem nebránil a ani nepomáhal. Nemusím řešit svou morální odpovědnost. Chartisté měli možná dobré úmysly a psali a mluvili hezky sympaticky i třeba mým uším, ale co z toho, když vcelku kromě sebe ublížili statisícům, kteří chtěli spokojeně žít a pracovat a netouží lži po politické kariéře nebo extrémním bohatství. To, že dnes někdo píše zdánlivě s porozumněním k těm, kteří jsou obětmi kapitalismu, podle mne vůbec nic neznamená. Musí se vyrovnat se svou minulostí, aby mu ostatní důvěřovali. Občas mám dojem, že noví spasitelé jsou jako náčelník dobrovolného hasičského sboru, který odhání jiné dobrovolné sbory křikem halt, to je náš oheň. Problém budou také koryta po případném vítězství. Církev je u nás tak zprofanovaná, že všechno, co smrdí kadidlem je odpuzující, promiňte. Hrabivost vidím u místních černoprdelníků.

  • orinoko • 17. červnaec 2015

    Zdravim z dzungle rybniku. Experimentoval jsem a zabloudili jsme….

    Po precteni tohoto clanku mam neodbytny pocit, ze jsme se s Umlaufem potkali, a dokonce nas predstavoval ondon….
    Na autorovi je videt, jak uz ho vsechno neuveritelne sere stejne jako nas mnohe ostatni. Je to sysifovske usili bez prakticke odezvy, pricemz u toho zazivame tantalova muka.
    Uz jsme takovi parchanti skoro vsichni tady, ze budeme zasrany establishment srat asi kdykoli. Tak dlouho, dokud nas nezahrabou.
    K papezovi: Poprve mam pocit, ze to neni panak z milosti bozi bileho vigwamu.
    Ale koncim. Neukazuje to signal wifi.

  • mirror • 17. červnaec 2015

    Aby demonstroval, že normalizační ideolog má srdce, pochlubím se, že tento týden jsem daroval dvakrát peníze na charitu. Poprvé mne černoch v hospodě obelhal, že jeho manželka rodí a podruhé jsem podepsal petici proti drogám se stejným finančním darem 10 euro, jako u toho černocha. Děvčata u petičního stánku tvrdila, že jsou 5 let čistá. Do nákladů služební cesty ty výdaje nevykážu. Kdysi jem v Belgii podepsal petici proti malým klecím, ve kterých je chovají před porážkou. Umluvily mne dvě dámy. Daly mi pohlednici s trpícím prasetem a peníze nechtěly.

  • peter. • 17. červnaec 2015

    mirror napsal
    Děvčata u petičního stánku tvrdila, že jsou 5 let čistá.

    Dúfam,že od drog.Lebo u nás pred niekoľkými rokmi farári rozbehli kampaň v ktorej dievčatá skladali sľub čistoty tj.že nikomu nedajú až do svadby.Z tých ktoré som poznal,nevydržala ani jedna.

  • PavelK • 22. červnaec 2015

    Kněz se má starat o spásu duší, ne o marxistické odbory, natož se s nimi stýkat.