Pegida: Lidé utíkají z domovů zničených Spojenými státy!

Překlad letáku Pegidy

Drážďany 5. 1. 2015

Milí spoluobčané,

mnozí z nás trpí nespravedlností v naší zemi. Snad někteří z nás dokonce cítí, že celý systém je asi před společným zlomem. Jak to mohlo dojít tak daleko a co s tím můžeme dělat?

Spojené státy proměňovaly od Bushe juniora téměř každý rok jednu zemi v trosky. Afghánistán, Irák, Libye, Sýrie schytaly to nejhorší. Kromě toho Mezinárodní měnový fond a Světová banka bránily skutečnému rozvoji v zemích třetího světa systematicky po celá desetiletí. Jedná se o hlavní důvody pro příchod uprchlíků z Afriky a Blízkého východu: lidé musí utéci, protože jejich domov byl zničen nebo beznadějně zadlužen!

Ale to není celá pravda. To, co se stalo, nepochází od americká vlády, ale od finanční elity v Londýně a na Wall Street. Tyto kruhy nedovolí národům suverénně jednat. Ale přesně o to nyní jde u zemí BRICS ( Brazílie, Rusko, Indie, Čína, Jižní Afrika). Finanční elita chce toto spojenectví dostat za každou cenu na kolena. Dokonce jde i o smlouvu s ďáblem.

Vztahuje se to i k machinacím Saúdské Arábie, která podporuje islámský fundamentalismus (wahhábismus) jako státní náboženství a tuto ideologii z velké části v zahraničí financuje a rozšiřuje.

To je tajemství původu islámského státu (IS) – bez dárců ze Saúdské Arábie a Kataru by tito barbarští vojáci nebyli schopni působit.

Tato „osa zla“ – Washington – Londýn – Rijád – je jádrem celého problému. Takže jsme to neudělali kvůli pomýleným politikům pro azyl, uprchlíkům nebo jen islamizaci samu o sobě, ale z důvodu zničení suverenity všech zemí (včetně Německa) prostřednictvím globálního finančního impéria.

Nejpřesvědčivějším důkazem síly této skupiny byla finanční krize v roce 2008, kdy západní vlády trestní machinace největších bank podporovaly mnohamiliardovými dolarovými výpomocemi, namísto dvoustupňového bankovního systému, a tím ochrany obyvatel. Přes proud peněz se úvěry bank do reálné ekonomiky zhroutily a střední třída v posledních letech kolabuje. To musí hned skončit!

Německo musí skončit se šílenou transatlantickou politikou konfrontace proti Rusku a namísto toho přijmout nabídku čínského prezidenta Xi – začít společně se zeměmi BRICS s programem globálního rozvoje. Země BRICS zastupující nyní více než polovinu lidstva touží po míru a skutečném pokroku. Proto si nyní vytvořily alternativy k západním finančním institucím, a to jejich vlastní rozvojové banky, které poskytují úvěry i chudším zemím pro rozvoj infrastruktury všech druhů.

O tom není slyšet ze západních médií téměř nic. Například Čína je dnes světovým lídrem v budování vysokorychlostní železnice. Právě staví novou vysokorychlostní železniční trať mezi Ankarou a Istanbulem, a kromě toho se rozhodla postavit vysokorychlostní železnici z Bělehradu do Budapešti. Kromě toho Čína pracuje na rozšíření Suezského průplavu v Egyptě a nově staví obdobu Panamského průplavu v Nikaragui. Pouze poslední dva příklady zahrnují práci pro 100.000 lidí! Z toho se EU může někdy hodně naučit. Nová hlava státu Indie, Narendra Modi, právě oznámil vytváření 1 milionu pracovních míst měsíčně v dalších 10 letech a ve stejnou dobu postavení 100 nových měst.

Mír prostřednictvím rozvoje – to je nový svět, který musíme budovat společně! Přidejte se k odvrácení Německa a Západu od válečného kurzu!

Prosazujeme:

1. Zavedením dvoustupňového bankovního systému (Glass-Steagall) vyhnání úpadce – anglo-americké finanční oligarchie;

2. Okamžité zastavení sankcí a provokací vůči Rusku za účelem udržení míru v Evropě;

3. Společný a široký rozvojový program s BRICS zeměmi (Brazílie, Rusko , Čína, Indie a Jižní Afrika), aby lidé všech národů a civilizací měli budoucnost.

Vydáno von der Bürgerrechtsbewegung Solidarität, Landesverband Sachsen, Leipziger Str. 224, 01139 Dresden, Eigendruck im Selbstverlag

www.BueSo.de, BüSo Sachsen: 0351-4278140

Pro České národní listy přeložil Ing. Pavel Rejf, CSc

Námět: Hudryper

Stanův komentář: Je to naprosto jasné. Takhle ošklivě o „atlantických“ elitách mohou hovořit jen zakuklení fašisti a rasisti :)

0 0 hlasy
Hodnocení článku
Platby

Líbil se vám článek?
Přispějte, prosím, redakci OM na č. ú. 2900618307/2010, nebo přes následující QR kódy.

QR platba 50 Kč

QR platba 50 Kč

QR platba 100 Kč

QR platba 100 Kč

Odebírat
Upozornit na
42 Komentáře
nejstarší
nejnovější nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Petrpavel
Petrpavel
3. 2. 2015 16:00

Naděje umírá poslední.
Že by Maďarsko, Slovensko, Řecko, Irsko …. pak snad Německo, Španělsko, Francie, Itálie….pak další … a nakonec, jako vždycky, pos..né Česko?
Kéž by…

fajt
3. 2. 2015 16:34

Petrpavel napsal

Naděje umírá poslední.
Že by Maďarsko, Slovensko, Řecko, Irsko …. pak snad Německo, Španělsko, Francie, Itálie….pak další … a nakonec, jako vždycky, pos..né Česko?
Kéž by…

jestli se vlastnici emericke korporace vzdaji Evropy tak jak se vzdavaji vychodu Ukrajiny, tak potespanbuh … krom toho zrovna v cesku ja zadne potencionalni opolcence nevidim, dokonce si je nedokazu ani predstavit… sorry. ..)

Am2
Am2
3. 2. 2015 16:51

Tim se vysvetluje, proc byl nedavny pochod Pegidy v Nemecku zakazan :)
Mi bylo divne, proc najednou politikum tolik vadi antiislamstvi. A ono tam slo o uplne jine veci…

Dana
Dana
4. 2. 2015 1:05

Kdyz utikaji lide z domovu znicenych Spojenymi Staty, tak by pak bylo velmi logicke a humanni, vzit je k sobe do Ceska…Jako zachranu pred imperialisty.
Nebylo by se ceho bat, prvni generace uprchliku jsou vetsinou vdecni za pokojny domov, problemy se souzitim nastavaji az v dalsich generacich.

Aleš
Aleš
4. 2. 2015 6:57

Stan: „Liberální demokraté“ (tak nazývají sami sebe) ze STANU by to nazvali ruskou nacionalistickou propagandou. A jestli se zadaří ten vznik nové regionální politické strany, bude pravděpodobně nazvána Přátelé Vladimira Vladimiroviče Putina. Pikantní na tom je, že Drážďany jsou jedním z prvních masivně humanitárně vybombardovaných míst s desetitisíci obětí Američany. A čirou „náhodou“ v budoucím východním bloku. Bombardování Brna a Plzně v tom bylo už dost trapné. Průmyslová vojenská výroba u nás čítala 1 tank denně, který při nedostatku paliva stejně nedoputoval na frontu. Poslanec NR Slovenska pan L. Blaha v rozhovoru pro parlamentní listy uvedl podle mne jednu nepravdu.… Číst vice »

zajoch
4. 2. 2015 7:20

Aleši, myslíte, že chování pana Brežněva, tedy spíše jeho maršálů, bylo hloupé? Nebylo spíše vynucené i s vědomím, že to bude mít pro tehdejší Sovětský svaz i neblahé důsledky?

Aleš
Aleš
4. 2. 2015 7:40

Přání a finanční toky z Wallstreetu a London CITY jsou mocné, ale když hlavy států jako vrchní velitelé ozbrojených sil posílají své vojáky bojovat, nikdo z Wallstreetu v tom okamžiku nemíří na ně při podpisu schválení vyslání vojáků zbraní. Jediné co hrozí, je osud J.F. Kennedyho či Huga Cháveze. Ale s tím lze při zvolení do významné funkce počítat, ne se na to vymlouvat při zradě vlastního národa či ohrožení celého světa. Proč už se Němci nezbavili cizích vojenských základen? Tak budou mít nacionalisti jen důvod k růstu preferencí. A my pár hodin cesty armádu početnějšího a lépe vyzbrojeného potenciálního… Číst vice »

hudryper
hudryper
4. 2. 2015 8:20

zajoch napsal zajoch • 4. Únor 2015 Aleši, myslíte, že chování pana Brežněva, tedy spíše jeho maršálů, bylo hloupé? Nebylo spíše vynucené i s vědomím, že to bude mít pro tehdejší Sovětský svaz i neblahé důsledky? Milý zajochu, iniciátorem náhlého zrychlení obrodného procesu v lednu 1968 v Československu byla sovětská GRU (vojenská tajná služba),která nepříliš promyšleným způsobem nechala odstranit A.Novotného z funkce generálního tajemníka KSČ a nepočítala s připraveností širokých mas obyvatelstva na podporu změny z kasárenského socialismu na socialismus s lidskou tváří. Vojáci jsou už prostě takoví,poněkud přímočaří a ve snaze vytvořit si u nás vedení,které by na rozdíl… Číst vice »

fajt
4. 2. 2015 9:00

Berija pry kdysi radil Stalinovi , aby Sovetsky svaz nechal Evropu zapadu a aby dobita cast Nemecka RA byla pripojena ke zbytku ( tedy novemu) Polsku – pokud by nekdy doslo ke snaze ameriky spojit zase Nemecko do jednoho statu, tak melo nasledne velko Nemecko ( tedy amerika) platit Sovetskemu svazu valecne reparace – jako sanitarni pasmo se vychodni Evropa ukazala jako spatny projekt a marsalove RA, kteri meli toto uzemi na starost se chovali jako kdyby byli stale na fronte – oni to jinak ani neumeli ( a Breznev byl muzik bez fantazie a statnickych dovednosti, ktery ke konci… Číst vice »

fajt
4. 2. 2015 9:06

http://www.csfd.cz/film/354354-jack-strong/ – doporucuji ke kukande – sice silne tendencni ( a proti ruske), ale nektere veci ( tedy chyby )to ukazuje na syrovo a bez prikras. ..)

r.m.
r.m.
4. 2. 2015 9:54

Pegiďany pozavírat, islamisty postřílet a zbytek socek očipovat. To je jedna metoda.
Druhá, konkurenční, počítá na místě London CITY s vybudováním kráteru se širokou základnou a hloubkou několika pater. Stejnou metodou ošetřit Wall Street a počkat na usazení prachu.

zajoch
4. 2. 2015 10:21

Milý Hudrypere, děkuji ti za obsáhlé vysvětlení, jenom si dovolím k němu napsat pár poznámek. Ač nepochybuji o tom, že jsi důkladně obeznámen s okolnostmi roku 1968, tak také nepochybuji o tom, že můžeš těžko mít veškeré informace i přímo z ohniska dění. Co se týká vztahu našeho obyvatelstva k tehdejšímu Sovětskému svazu, tak on zase nebyl tak vřelý jak uvádíš. Sice většina lidí ještě měla pocit vděčnosti za osvobození v roce 1945, ale byla zde určitá (nedovedu odhadnout jak velká) skupina lidí, kteří naopak vřele nenáviděli tehdejší orientaci na východ. A to se již začalo projevovat i v rozhlasových… Číst vice »

aram
aram
4. 2. 2015 10:41

zajoch potažmo hudryper, zajochu vzala jsi mi to z klávesnice, tím myslím otázku ohledně akceptovatelnému řešení tehdejší situace. Právě tu jsem se ji chystala položit. Které to bylo? Jinak nechci zpochybňovat nic z toho co píše, má zřejmě podrobnější informace, ale já ze své tehdejší zkušenosti občana bych souhlasila s tím cos doplnila. Možná bych jen dodala, že zvláště na jaře 1968 bylo cítit, že původní obrodný proces se sune někam poněkud jinam než bylo zřejmě původně zamýšleno. Např. KAN, který se začal projevovat poměrně dost antikomunisticky. A všímli si toho nejen komusté. Nevíme kam by se to celé bylo… Číst vice »

hudryper
hudryper
4. 2. 2015 11:29

Vážení, jako v každém větším společenském procesu,tak pochopitelně s přibývajícími dny po odstranění Novotného i z prezidentské funkce eskalovaly rozpory mezi nejednotným vedením KSČ a „osobně zainteresovanými pozorovateli“ z Berlína,Waršavy a Moskvy. Aram, ty prstíčky v roce 1968 můžete opravdu vyloučit. Pražské jaro bylo pro západ dost velkým překvapením. Navíc měli ve většině západních velmocí včetně Západního Německa značné starosti s potlačením tamní, zejména studentské revolty.Rok 1968 byl opravdu revolučním rokem,nejen tou 8 na konci. Je pravdou,že se na obrodné vlně iniciované inteligentními straníky začali podílet i ti,kteří byli potlačeni v padesátých létech jako nepřátelé socialismu a jimž byl znárodněn… Číst vice »

J. Hruška
J. Hruška
4. 2. 2015 12:39

Pár poznámek, jak já si pamatuji šedesátá léta: Posměšné vtipy o SSSR a Rusech jsem vnímal jako snahu udělat z pozlacených gypsových panáků, jaké stvořila možná dobře míněná, ale naivní propaganda zase lidi. V podstatě dobromyslné. Změnilo se to, když jsme přes noc zjistili, že sověti řeči o bratrství chápou tak, že se mohou u nás chovat jako ve vlastním chlívku. Následovalo dvacet let, kdy člověk za každým normalizačním blbem vidě hlavně sovětských tanků, které ho tam dosadily. Je jisté – dneska to vidíme daleko líp než tehdy – že jezinky USA měly v obrodném procesu prsty. Jenže tehdy ještě… Číst vice »

bmw525i
bmw525i
4. 2. 2015 13:15

J. Hruška napsal Pár poznámek, jak já si pamatuji šedesátá léta: Posměšné vtipy o SSSR a Rusech jsem vnímal jako snahu udělat z pozlacených gypsových panáků, jaké stvořila možná dobře míněná, ale naivní propaganda zase lidi. V podstatě dobromyslné. Změnilo se to, když jsme přes noc zjistili, že sověti řeči o bratrství chápou tak, že se mohou u nás chovat jako ve vlastním chlívku.Následovalo dvacet let, kdy člověk za každým normalizačním blbem vidě hlavně sovětských tanků, které ho tam dosadily. Je jisté – dneska to vidíme daleko líp než tehdy – že jezinky USA měly v obrodném procesu prsty. Jenže… Číst vice »

Sio
Sio
4. 2. 2015 13:40

Dana napsal

Kdyz utikaji lide z domovuznicenych Spojenymi Staty, tak by pak bylo velmi logicke a humanni, vzit je k sobe do Ceska…Jako zachranu pred imperialisty.
Nebylo by se ceho bat, prvni generace uprchliku jsou vetsinou vdecni za pokojny domov,problemy se souzitim nastavaji az v dalsich generacich.

Něco tak blbého už i na netu těžké najít je.

aram
aram
4. 2. 2015 15:19

hudrypere myslím, že KAN zaměňujete s K231. K231 byla organizace bývalých politických vězňů z padesátých let jejíž název byl odvozen od paragrafu podle kterého byla většina z nich odsouzena, kdežto KAN – Klub Angažovaných Nestraníků měla být politická strana, která měla v programu cit.:
„ideály demokracie, humanity a prosperity, prosazuje toleranci rasovou, národnostní i náboženskou, a uplatňování zásady rovnosti občanů před zákonem a rovnosti příležitostí“
více http://cs.wikipedia.org/wiki/Klub_anga%C5%BEovan%C3%BDch_nestran%C3%ADk%C5%AF

hudryper
hudryper
4. 2. 2015 18:58

bmw525i napsal Nevěřte tomu, dopadlo by to naprosto stejně jak o 21 let později. Po vypsání prvních „svobodných“ voleb by to KSČ prohrála a nastoupilo by zde přesně to, co v roce 1990. Postarali by se o to studenti, naši umělci, pak každý, komu komunisti v padesátých létech sebrali chlívek a na venkově všichni, koho donutili vstoupit do JZD. Máte pravdu,Aram,zaměnil jsem to. bmw525i : I když máte tu injektáž pod kapotou,nemusíte mít pravdu v politickém odhadu. Hlavně není pravda ta Vaše víra že by se venkov postavil proti humánnějšímu režimu než byl ten, který právě zažívali a jenž jim… Číst vice »

fajt
4. 2. 2015 19:40

hudryper napsal

A ještě dodatek,tentokrát z péra novináře Petránka : http://www.parlamentnilisty.cz/zpravy/kauzy/Novinarska-legenda-Petranek-ve-svych-pametech-vzpomina-na-rok-1968-v-Ceskoslovenskem-rozhlase-Na-kolaboranty-i-hrdiny-360237

v 89 se taky lide smali jako na drogach, no a jak to nakonec dopadlo vidime vsichni – 68 byl jenom jeden a pokud cechoslovaci opravdu nechteli v tu dobu zazit sovetskou okupaci, tak meli v 38 reagovat jinak – taky rad nekdy vzpominam na ruzne zury za hranou, ale vim ze cas nezastavim a pokud budu jenom vzpominat a do budoucnosti z toho nic nedam ( tedy ani nechci) , tak je to pouze takova slaba emocni chvilka jednoho vecera … nic vic. ..)

aram
aram
4. 2. 2015 19:56

hudryper, nevím, nemusíte se mnou souhlasit, ale já se spíše přikláním k tomu co píše BMW…. a sice, že by to zanedlouho dopadlo jako v 89, pokud by tomu byl ponechán volný průběh a to i proto, že někteří lidé z obrodného procesu jako např. Goldstucker a Šik (sice v zahraničí) byli o deset let později v kontaktu s Chartou 77. Jen ty vnější podmínky prostě nebyly, SSSR ještě nebyl na kolenou. Třeba zrovna KAN měl samozřejmě v úmyslu kandidovat ve volbách a postupně se dostat do parlamentu atd., jak to nakonec učinil po roce 89. To, že neprorazil bylo… Číst vice »

Bety
Bety
4. 2. 2015 20:19

Hudrypeter – nikdo to dnes nemůže říci s jistotou, jak by to u nás dopadlo bez intervence SSSR. Byla jsem tehdy velmi mladá, ale pamatuji si na rozhovor s Janem Werichem, kterého jsem vždy obdivovala. Redaktorka ČT se ho mermomocí snažila přesvědčit, aby se za ten „obrodný“ proces postavil, a nedařilo se jí to. A církev svatá katolická rozhodně nebyla v klidu, velmi ožila. Také Landsmanšaft byl velmi agilní. A pokud to mohu posoudit, za tou obrodou stál stejný typ lidí jako v 89. I argumenty byly stejné – ekonomika, každý může zbohatnout, otevřeme se západu, který naši snahu obdivuje….… Číst vice »

Dana
Dana
4. 2. 2015 22:19

Stane a Sio, jak reagovat na nesmysl jako vyhaneni lidi Spojenymi Staty z jejich domovu ? Prskat na Ameriku klidne muzete, ovsem ty konsekvence ponesete vy Evropane, kteri sympatisujetre s teroristy. Obeti teroristu naprosto a bez vyhrad mnohonasobne prevysuji ztraty lidskych zivotu, ktere byly znceny USA. . Ja uz jsem zde psala, ze by se mne nelibilo, aby se Cesko stalo islamskou zemi, ale nemuzu to nijak ovlivnit. Kdyz vinite z vrazdeni zapadni svet a ignorujete vrazdeni pachane islamisty, pak zaroven podporujete islamskou rozpinavost. Tito fanatici pak berou kritiku Spojenych Statu jako souhlas s jejich politikou a to je povzbuzuje.… Číst vice »

Béda
5. 2. 2015 5:13

Milá Dano. Žvaníte s dovolením nesmysly. Ti teroristé JSOU PRODUKTEM vašich USA. Jsou to vaše „děti“. Vy je produkujete tím, že ničíte jejich domovy a země, vy a vaši spojenci v islámském světě je vyzbrojujete, vy jste je vytviřili v Afghánistánu, vy jste je vyškolili v metodách zacházení se zbraněmi, v sabotážích, v konspiracích. Jsou to vaše války se vším všidy, ktreré jsou impulsem pro vlny násilí – všechny ty oběti, včetně těch které připisujete těm teroristům, kteří se jako imunitní systém zoufale snaží zabránit pronikání vaší rakoviny do svého organismu bez výhrad jdou na váš účet. Jsou důsledkem vaší… Číst vice »

Aleš
Aleš
5. 2. 2015 5:39

Dana: Už i naše sračkomety zaregistrovaly, že fašistický režim tzv. Islámského státu nemá moc společného s islámem.

Aleš
Aleš
5. 2. 2015 6:17

Bety napsal Hudrypeter– nikdo to dnes nemůže říci s jistotou, jak by to u nás dopadlo bez intervence SSSR. Byla jsem tehdy velmi mladá, ale pamatuji si na rozhovor s Janem Werichem, kterého jsem vždy obdivovala. Redaktorka ČT se ho mermomocísnažila přesvědčit, aby se za ten „obrodný“ proces postavil, a nedařilo se jí to. A církev svatá katolická rozhodně nebyla v klidu, velmi ožila. Také Landsmanšaft byl velmi agilní. A pokud to mohu posoudit, za tou obrodou stál stejný typ lidí jako v 89. I argumenty byly stejné – ekonomika, každý může zbohatnout, otevřeme se západu, který naši snahu obdivuje….… Číst vice »

PPK
PPK
5. 2. 2015 8:21

Bety napsal Hudrypeter– nikdo to dnes nemůže říci s jistotou, jak by to u nás dopadlo bez intervence SSSR. Byla jsem tehdy velmi mladá, ale pamatuji si na rozhovor s Janem Werichem, kterého jsem vždy obdivovala. Redaktorka ČT se ho mermomocísnažila přesvědčit, aby se za ten „obrodný“ proces postavil, a nedařilo se jí to. A církev svatá katolická rozhodně nebyla v klidu, velmi ožila. Také Landsmanšaft byl velmi agilní. A pokud to mohu posoudit, za tou obrodou stál stejný typ lidí jako v 89. I argumenty byly stejné – ekonomika, každý může zbohatnout, otevřeme se západu, který naši snahu obdivuje….… Číst vice »

PPK
PPK
5. 2. 2015 8:22

Vlna se přenesla až do základních organizací a staří poctiví komunisté se uzavřeli do sebe – a generál Janko ze zastřelil. Příčiny Srpna nevidím jen v mezinárodních souvislostech, ale i v pasivitě a neschopnosti Dubčeka konstruktivně vládnout.

hudryper
hudryper
5. 2. 2015 10:05

PPK napsal Chruščova také značně popudil veřejný Novotného slib v improvizovaném projevu v roce 1962 k nespokojeným občanům na Letné po bombastické vojenské přehlídce, kdy se lidé dožadovali odstranění nedostatků v zásobování trhu masem. Vážený PPK, citace nahoře je naprostý nesmysl. Nevím odkud jste čerpal tuhle informaci,možná to bylo ve vaší základní organizaci,co jste se uzavřeli do sebe. Vztah Chruščova a Novotného byl tak silný,že když Chruščova svrhli,napsal Novotný dopis všem výborům KSČ,v němž ostře kritizoval tuto změnu ve vedení KSSS.To se samozřejmě vůbec nelíbilo Brežňevovi a politbyru KSSS. Od té doby už domácí pozice Novotného s Hendrychem coby ideologem… Číst vice »

aram
aram
5. 2. 2015 10:56

hudryper napsal Nevím odkud jste čerpal tuhle informaci,možná to bylo ve vaší základní organizaci,co jste se uzavřeli do sebe. Ale no tak, to snad nemáme zapotřebí. Snad si tady můžeme popovídat v klidu o tom, jak tu dobu vidíme dnes, když už máme další „neocenitelné“ zkušenosti a možnosti se dostat k mnohým informacím, případně jak jsme ji viděli tehdy, kdy jsme je ještě neměli a kdy jsme byli důvěřivý stejně jako ten Dubček tehdy. To, že jsem byla důvěřivá já ve dvaceti je ale pochopitelnější než on (v tak vysoké funkci) a další ve svém věku. Byla to doba na… Číst vice »

PPK
PPK
5. 2. 2015 12:30

hudryper napsal Vážený PPK, citace nahoře je naprostý nesmysl. Nevím odkud jste čerpal tuhle informaci,možná to bylo ve vaší základní organizaci,co jste se uzavřeli do sebe. @hudryper – Ad „citace nahoře je naprostý nesmysl.“ Lituji, nesmysl to není. Byl jsem osobně přítomen té voj. přehlídce i projevu Novotného, vynuceného obecenstvem. Že zakrátko potom jel N. do Moskvy na kobereček, bude patrně dohledatelné v archivech tehdejších novin, i když tam asi bude jen zmínka o „jednání, zajímajícím obě strany“… Fakt je, že pak masa zakrátko v obchodech trochu bylo (odkud asi?) a časem se situace pomalu zlepšovala. Ostatně, kvůli pomalé socializaci… Číst vice »

hudryper
hudryper
5. 2. 2015 13:11

PPK napsal Byl jsem osobně přítomen té voj. přehlídce i projevu Novotného, vynuceného obecenstvem. Nedá mi to PPK, máte nepochybně na mysli 9.května 1967,kdy z tribuny zazněla slova : „soudruzi, maso a vajíčka budou „!…a Novotný se obrátil k vedle stojícímu generálovi Lomskému řka.“ No řekni jim to, řekni jim to sám…!“ Stejně jako mnozí jiní jsem se na Letenské pláni styděl za takové představitele našeho státu a národa. Ale kvůli takové marginální lapálii se na kobereček do Moskvy nelítalo. Během letu,asi podobně jako ve filmu „Podraz“ hrál vrchní mafián po cestě vlakem do Chicaga poker(a falešně),hrál Novotný licitovaný mariáš… Číst vice »

PPK
PPK
5. 2. 2015 13:52

hudryper napsal
Nedá mi to PPK, máte nepochybně na mysli 9.května 1967

Rok 1967 jsem rozhodně na mysli neměl, ale snad Vás přesvědčí toto:

Ad nedostatek masa koncem 50. a začátkem 60.let:
např. viz Google hledat „novotný prezident praha letná nedostatek masa“
a je tam např.
Rozhlasová historie 1923-2013 –
http://www.radioservis-as.cz/katalog/zbozi.php?detail=2656
dáte-li CTRL+F a napsat „nedostatek masa“ – vyjde Nedostatek masa (1959)
totéž např.
https://www.youtube.com/watch?v=baS9PMla0iU

anebo např.
MIROSLAV BREITFELDER, HELENA VÝCHODSKÁ
50. léta a videosvědectví dětí politických vězňů
Metodický materiál pro pedagogické pracovníky
http://www.euroskop.cz/gallery/52/15782-metodika_final.pdf
atd. dtto …

hudryper
hudryper
5. 2. 2015 14:26

PPK napsal
např. viz Google hledat „novotný prezident praha letná nedostatek masa“
a je tam např.
Rozhlasová historie 1923-2013 –

Vidím,že musíte mít poslední slovo i za cenu hledání hesla na googlu z doby,v které žádný web
neexistoval. Máte tu historii nedostatků materiálních statků za socialismu trochu zpřeházenou.
Samozřejmě že po celou dobu po válce a během i po nedobrovolné kolektivizaci bylo spotřebního zboží i produktů živočišné výroby pomálu.Podstatně se situace zlepšila po stanovení mnohdy více než dvojnásobných výkupních cen zemědělských produktů v roce 1966 a hlavně v následujících
létech.

zajoch
5. 2. 2015 22:21

K J.Huškovi: Posměšné vtipy o SSSR a Rusech nebyla snaha o to udělat z pozlacených gypsových panáků něco lidského (nějak podobně jste to napsal). Nemluvila jsem o vtipech, ale o zcela vážně podávaném zesměšňování Ruska. Například když v TV ukazovali kosmické řídící středisko v USA – plné monitorů a parádních křesel a naproti tomu řídící středisko v SSSR, kde byly do kříže postavené 4 obyčejné židle a nic víc. Nebyl to žádný humoristický pořad, ale jakoby vážně sdělená zpráva. Myslíte, že tak chtěli polidštit gypsové panáky? Napsal jste: „Změnilo se to, když jsme přes noc zjistili, že sověti řeči o… Číst vice »

Starý doktor
6. 2. 2015 0:08

Hudrypere souhlasím plně s Bety i PPK. A domnívám se, že podstatný podíl na tom tak to dopadlo má jak tehdejší vedení strany v čele s Dubčekem tak neschopnost druhé strany neboť mnohé co požadovalo jaro 68 začal ztrácet Sopvětský svaz již kolem roku 50 po 4. iktu Stalina jak ukazují právce Martyrosjana, Jurije Źukova , Muchina ,Starikova či články pamětníků (http://leva-net.webnode.cz/products/stalinsky-sssr-a-chruscovska-parodie-na-nej-1- nebo http://leva-net.webnode.cz/products/zapad-a-sssr-jak-ve-skutecnosti-probihala-studena-valka-1-/ ). Zajímavé jsou k srpnu 68 postřehy tehdejších účastníků vydané na DVD „Tanky v Praze, Operace Vltava“. Naši nedokázali přesvědčit hlavně Moskvu o tom, že to mají pevně v ruce. Brežněvovi se totiž do invaze chtělo… Číst vice »