Diskuze k článku


  • doncze • 10. května 2016

    Díky ekologům nemáme dostavěnou dálniční síť, díky ekologům jsme z kapes daňových poplatníků vytahali jeden bilión korun na nesmyslnou podporu obnovitelných zdrojů, které by bez této finanční částky nikdy nebyly životaschopné. Teď tato parta nikým nevolených nemakačenků pracuje na destrukci těžebního průmyslu – na čí objednávku? Uhlí se nahradit v průmyslu levně nedá, jde to ovšem velmi draze, pomocí plynu…kdo si bude mastit kapsu a desetitisíce lidí budou na podpoře?

  • bbb • 10. května 2016

    doncze napsal
    Díky ekologům nemáme dostavěnou dálniční síť, díky ekologům jsme z kapes daňových poplatníků vytahali jeden bilión korun na nesmyslnou podporu obnovitelných zdrojů, které by bez této finanční částky

    Bez ekologů máme nadbytečné množství super – hyper – marketů. U nich postavená parkoviště brání vsakování dešťové vody. Je marketů nadbytek? Zajisté, bohatí potřebují investovat, takže raději staveb víc, i když skutečná potřeba už nebývá. Vznikl nějaký market někdy někde na zdevastovaném pozemku? Málokdy. U menších měst raději louky.
    Dálniční síť? Podařilo se majitelům stavebních firem prosadit dražší řešení – bourání mostů k rozšíření dálnice. Ačkoliv z VŠ v Praze vyšlo řešení odlišné, levnější, bez bourání.
    Obnovitelné sluneční zdroje dostaly velkou finanční podporu kvůli politikům, ne ekologům. Slušela by menší.
    Lépe hledět víc do dálky, než spoléhat na uhlí. Nakolik jdou zisky pro stát, z prodané suroviny – uhlí, neposoudím.

  • Sio • 10. května 2016

    Pokud bych měl vybírat mezi levnějším uhlím a dražším zemním plynem, volím jednoznačně plyn. Co se dálnic v Česku týče, nic moc, jeden pruh navíc by asi hodně pomohl. A těch hypermarketů je opravdu zbytečně moc.

  • idiotronic • 10. května 2016

    Mastit kapsu po ukončení těžby už si nikdo nebude. Nanejvýš zisky z těžby , vyvedené ze země poslouží k financování politiky v ČR.Té žádoucí,pochopitelně.
    Krajů s vytěženými kamenouhelnými ložisky máme dost k tomu, abychom si udělali představu o možném dalším vývoji (Kladno, plzeňská pánev, východočeská pánev, Rosice- Oslavany, tam všude je už jasno).

  • idiotronic • 10. května 2016

    A ještě k těm hypermarketům. Ve Studentské ulici v Plzni vznikly na černozemi dva, i s benzinovou pumpou a rozsáhlými parkovacími plochami.Delvita odešla, po letech bez provozu převzali provoz Vietnamci ,jejichž zákazníci parkoviště nepoužívají a po Globusu,který si postavil další hypermarket (tzv.Chotíkov,ale je na okraji plzeňského sídliště) přišla firma,prodávající elektrosoučástky, která také parkoviště nezaplní. Kdo a za co parkoviště postavil a osvětluje,nevím.O kilometr níže leží prodejní centrum (Roudná),kde od středověku fungovali zahradníci.

  • Petrpavel • 10. května 2016

    Taky tady se občas vyskytuje pojem „neomarxistická levice“ i v souvislosti s neblahými činy unijní administrativy. Neuškodí zkopírování názoru který sdílím, ale neumím tak přesně vyjádřit jako autor níže odkázaného článku :

    „ …Nezdá se vám trošku paradoxní, že neomarxistická levice ovládající EU na jedné straně podporuje homosexuály a feministky a na druhé straně podporuje imigranty a muslimy, kteří když převezmou moc, nebudou se ženami a homosexuály nakládat v rukavičkách?
    Za prvé si nemyslím, že EU ovládá neomarxistická levice. Tento termín používají politici takzvané pravice. Ve skutečnosti protiklad levice a pravice patří ke končící éře atlantické civilizace. Dnes, na jejím konci, stojí proti sobě etablované strany pravice i levice jakožto vykonavatelé vůle skutečně vládnoucí globální plutokracie na straně jedné a zatím těžko čitelná směs antimainstreamových politických hnutí, která jsou systematicky a „humanisticky“ potlačována, na straně druhé. …“

    http://www.parlamentnilisty.cz/arena/rozhovory/Filozof-Zeman-stoji-na-strane-lidu-proti-vladnouci-plutokracii-Pokud-chceme-prezit-musime-byt-xenofobni-S-muslimy-nas-ceka-krvavy-konflikt-434944

  • lomikel • 11. května 2016

    Petrpavel – souhlas, jen to vysvetlete neomarxistum :).

  • Sio • 11. května 2016

    Tak jako „moderní levice“ není autentickou levicí, tak neomarxismus má s marxismem společnou jen tu matoucí část jména.

  • Bety • 11. května 2016

    Sio napsal
    Tak jako „moderní levice“ není autentickou levicí, tak neomarxismus má s marxismem společnou jen tu matoucí část jména.

    Zmatení jazyka či pojmů je vždy účinné, když si lidé vůči vládnoucí moci začnou moc troufat. To přece známe už od stavby Babylonské věže.

  • lomikel • 11. května 2016

    sio – ale prd, neomarxismus na marxismus navazuje a z nej vychazi. nenavazuje na Leninovy a Stalinovi idee/koncepce, ale primarne na ty marxisty kteri museli z ruska odejit.

    Je mozne ze je to uchylka, je mozne ze je to, v soucasne dobe, jediny realizovany ( jako ze se podle nej jede) smer marxismu.

    Me je to jedno jak to je, tahle ideologie je nepratelska me, me rodine, me zemi, menu statu. Je to jedna z celisti NWO, stejny nepritel jako pravicove vetve liberalismu.

    Uz jsme Vas zadal dolozte

    1. jiny v soucasne dobe realizovany marxismus, aby bylo lze nazrit rozdily vuci neomarxismu

    2. rozporujte genezi neomarxismus jakozto modifikovani Marxova uceni po neuspechu ( z pohledu svetove revoluce) v Rusku v konci 20 let.

  • Béda • 11. května 2016

    lomikel,

    Jestliže tvrdíte, že neomarxismus „je …, v soucasne dobe, jediny realizovany ( jako ze se podle nej jede) smer marxismu“, pak bych vás prosil řekněte, kdo, které politické strany, která společenská vrstva (třída) je nositelkou tohoto nového „marxismu“, jaké cíle má toto hnutí, komu, které společenské třídě to v praxi slouží a má přinést prospěch? Protože marxismus byl veskrze třídní.Marx byl objevitelem, který definoval poprvé třídu proletariátu a třídu buržoasie. Taky uveďte jak neo“marxismus“ navazuje na Marxovu kritiku kapitalismu, na jeho požadavek zcela změnit kapitalistické výrobní a vlastnické vztahy. Protože jestli neo“marxismus“ tyto atributy nemá, pak se míjí se základy Marxova učení a nemůže to být Marxismus ale může to být třeba neoLIBERALISMUS. (požadavek na globálně neomezený tok kapitálu, zboží, PRACOVNÍ SÍLY, svět bez regulací, minimalizace pracovních práv, likvidace sociálního státu – viz podpora migrace a islamizace atd..

  • Béda • 11. května 2016

    Jak to vidí I.Švihlíková http://prehravac.rozhlas.cz/audio/3625775

  • peter. • 11. května 2016

    lomikel napsal
    neomarxismus na marxismus navazuje a z nej vychazi

    lomikel:
    Máte pravdu.Kto chce,tak si o tom niečo zistí.A kto nechce….

  • Béda • 11. května 2016

    peter. napsal
    lomikel:
    Máte pravdu.Kto chce,tak si o tom niečo zistí.A kto nechce….

    Jestliže „neomarxismus“ nevychází z Marxe, pak je to kamufláž zaštiťující se jménem Marxe. Marx by určitě čuměl jak puk na „pytel blech“, který se dnes zaštiťuje jeho jménem. Jaképak hnutí proletariátu dnes představuje boj za práva homosexuálů (bez rozdílu sociálního postavení), boj za zelený ekobyznys (co to má společného s Marxismem), boj za legalizaci drog anebo prosazování multikulturalismu (bez ohledu na sociální postavení a třídní zájmy mezinárodního proletariátu)? Co když právě toto atomizování, smíchávání různých sociálních skupin a jejich požadavků má sloužit k atomizaci proletariátua jeho stavění navzájem proti sobě, ke znemožnění nejvyššího společného jmenovatel zájmů atd.?

  • lomikel • 11. května 2016

    Podivejte, ja jsme velmi ochotny rozlisovat mezi neomarxismem a marxismem, ale zase nejsem odany marxista takze mi neunika ze me vetsinou povazuji za blba, ne zde (zde z jinych duvodu) ze to takto ideove hrotim (marxismus je jen jeden..). Protoze verte neverte , mimo tento web neznam platformu kde by se o podobne projasneni konceptu a detailnejsi rozliseni pokouseji.

    Spise lze nalezt pokus o popreni existence neomarxismus ( no dost debi*** pokus kdyz mame neomarxisty ve vlade kde kazdym svym rozhodnutim soulozi realnou levici do konecniku).

    Je docela mozne ze resime neresitelne.

  • Béda • 11. května 2016

    lomikel napsal

    Podivejte, ja jsme velmi ochotny rozlisovat mezi neomarxismem a marxismem, ale zase nejsem odany marxista takze mi neunika ze me vetsinou povazuji za blba, ne zde (zde z jinych duvodu) ze to takto ideove hrotim (marxismus je jen jeden..). Protoze verte neverte , mimo tento web neznam platformu kde by se o podobne projasneni konceptu a detailnejsi rozliseni pokouseji.

    Spise lze nalezt pokus o popreni existence neomarxismus ( no dost debi*** pokus kdyz mame neomarxisty ve vlade kde kazdym svym rozhodnutim soulozi realnou levici do konecniku).

    Je docela mozne ze resime neresitelne.

    No, já bych spíš řekl že ve vládě máme trochu sociálně citlivější neoLIBERÁLY. Marx by asi těžko prosazoval Kurzarbeit, fotovoltaický byznys, kšefty uhlobaronů, církevní restituce…

  • Béda • 11. května 2016

    Béda napsal
    No, já bych spíš řekl že ve vládě máme trochu sociálně citlivější neoLIBERÁLY. Marx by asi těžko prosazoval Kurzarbeit, fotovoltaický byznys, kšefty uhlobaronů, církevní restituce…

    taky imperiální války, oligarchický režim na UkraDině, fašismus…

  • lomikel • 11. května 2016

    Beda – masivni vetsina realne polem pracujicich levicovych aktivistu ( zohlednuji ty u kterych jsem presvedcen ze to delaji z ideovych pohnutek, ne za plat ci jako agenti) , neni schopna ve svych vyjadrenich a skutcich jemne rozlisovat. E.q. podileji se na destrukci spolecnosti bez toho aby predlozili realizovatelnou vizi co bude po svetove revoluci skrze kulturni marxismus.

    Tedy, sami se plne zapojuji do vyse vami popsaneho trendu. Kdyz je na to upozornite jsem za kapitalistu, fasisstu, neocona a trollllaaa.

    Nu dobra, cert je vem a cert vem marxismus pokud se nedokaze vuci neomarxismus diferencovat. To znamena ze na ja mam za povinost vam marxistum to vysvetlit ale vy pokud si tak chcete rikat to mate vysvetlit me.

    Tim nemyslim ze mi budete tlouct do hlavi nejake idologicke skoleni, na to jsme dost stary abyc pamatoval jak ty pred tak ty po 59. Na to is musite najit nejake malade nezatizene mysli k zpraseni ….

    Aby nebyla milka, dnesnim dnem jsem dosel k zaveru ze potencialni benefit z ideai zalozenych na marxismu ( tj. spravedlivejsi delba bohatstvi ve spolecnosti) nepravazi jeho realne (ve form neomarxismu se realizujici) destruktivni dopady na spolecnost a i na tu spravedlivou delbu bohatstvi.

    K certu s marxismem.

  • lomikel • 11. května 2016

    pred a po 89 :)

  • fajt • 11. května 2016

    už se pracuje na řešení bakalové sračky s oranžovým kormidlem polskou cestou…a to je dobře, Praha nikdy nerozuměla zbytku česka, Morava byla pro kavárenské povaleče vždy cizí těleso. ..)

  • peter. • 11. května 2016

    Béda napsal
    Jaképak hnutí proletariátu dnes představuje boj za práva homosexuálů (bez rozdílu sociálního postavení)

    O správnosti téz neomarxizmu pochybovať možno.No nemožno popierať jeho existenciu.Významní filozofi a politológovia napísali o neomarxizme(kultúrnom,analytickom,štrukturálnom marxizme,kritickej analýze atď,atď.)obrovské kopy hrubých kníh a ja si dovolím poznamenať,že ide o ľudí fundovanejších v problematike ako vy.(Aj ja samozrejme).
    Ja som vás už odkázal na kopu odkazov,ktoré túto problematiku vysvetľovali.Lenže ako sa hovorí :
    Koňa môžete priviesť ku vode,ale nedonútite ho aby sa z nej napil.
    Prvotný kapitalizmus ani proletariát už neexistujú a kým proletariát existoval,tak sa zďaleka nesprával tak ako to od neho očakával Marx.Táto časť jeho učenia je pasé.Hodnotná a vo svete uznávaná časť Marxovho učenia je tá,ktorá sa zaoberá politickou ekonómiou.

  • peter. • 11. května 2016

    Nevidím význam v diskusiách o rôznych -izmoch alebo o ľavici a pravici.
    Plne sa stotožňujem s „Európskym snom“Jozefa Bánaša,s ktorým sa zdôveril na konferencii o európskej civilizácii v Budapešti.
    http://www.parlamentnelisty.sk/arena/monitor/Tvrde-slova-aj-pre-Slovakov-Jozef-Banas-Moj-europsky-sen-268299
    A mojim názorom vyhovuje aj videnie sveta očami Joža Ráža na ktoré sem dal nedávno odkaz pán hudryper.

  • lomikel • 11. května 2016

    fajt – kovanych prazaku(co jim karmicke prody umoznili se tu inkarnovat) neni v Kavarne zas tak mnoho, tak jak to formulujete nasirate zbytecne lidi kteri za nic nemohou. Treba ja to prekonam, ale nekdo jiny si rekne ten fajt je ale ul :o)

  • Sio • 11. května 2016

    peter. napsal
    O správnosti téz neomarxizmu pochybovať možno.No nemožno popierať jeho existenciu.Významní filozofi a politológovia napísali o neomarxizme(kultúrnom,analytickom,štrukturálnom marxizme,kritickej analýze atď,atď.)obrovské kopy hrubých kníh a ja si dovolím poznamenať,že ide o ľudí fundovanejších v problematike ako vy.(Aj ja samozrejme).
    Ja som vás už odkázal na kopu odkazov,ktoré túto problematiku vysvetľovali.Lenže ako sa hovorí :
    Koňa môžete priviesť ku vode,ale nedonútite ho aby sa z nej napil.
    Prvotný kapitalizmus ani proletariát už neexistujú a kým proletariát existoval,tak sa zďaleka nesprával tak ako to od neho očakával Marx.Táto časť jeho učenia je pasé.Hodnotná a vo svete uznávaná časť Marxovho učenia je tá,ktorá sa zaoberá politickou ekonómiou.

    Otázkou je, co berete za proletariát. Řeč také byla (a to je přesnější), o dělnické třídě a rozlišovala také lumpenproleteriát a dělnickou aristokracii, které z revolučního procesu vylučovala.
    Další věcí je, že „autoři tlustých knih“ mohou být dobře zaplacení lumpové (dnes většina současných makroekonomů), anebo zneužití ižiteční idioti. Takže na jejich fundovanost bych nespoléhal, spolehlivější je pochopit problém a uchopit ho vlastním zdravým rozumem.
    Viz ona Stalinova tenká knížečka, kterou jsem tu propagoval a rozdával po emailech. Stalin tvrdě právě takové slovutné „takymarxisty“, „autory tlustých knih“ kritizoval. Podle mého naprosto jasnou řečí a velmi dobrými argumenty. Určitou znalost marxismu však její pochopení bohužel předpokládá …

  • fajt • 11. května 2016

    lomikel napsal

    fajt – kovanych prazaku(co jim karmicke prody umoznili se tu inkarnovat) neni v Kavarne zas tak mnoho, tak jak to formulujete nasirate zbytecne lidi kteri za nic nemohou. Treba ja to prekonam, ale nekdo jiny si rekne ten fajt je ale ul :o)

    jistě, úsměvné, tedy jim nebude vadit, když někdo generalizuje, když vidí jaké konkrétní dopady má pražská kolomajzna na periferii sanitárního útvaru zvoucí se czechie :-) mno, trochu bokem, před pár dny jsem byl na scuku s koleši v kraji razovitem, více méně jsme rozebírali svého bývalého koleše ze základky, naprostý premiant, nepamatujeme, že by na základce dostal byť jen jednu dvojku, pak raketově gympl a v podstatě bez příjimaček ( jeho profesoři mu nestíhali ) chemicko-technologická v Pardubicíc, ukončena o rok dříve a s červeným tubusem, následně už za socíku nadnárodní firma (kde byl naprosto znechucen mizernou úrovní svých zahraničních kolegů) a po státním převratu chvíli někomu na špici téhle kolonie radil – no a pak odchod do bankovnictví (v podstatě byl uklizen na výnosný post s hovno zodpovědností a ještě větší shitem potřeby odbornosti), od této chvíle i osobní životní propad, korunovaný extrémním alkoholismem a extrémní a vulgární upřímností a to ke všem, pak soudně nařízena léčba a ještě větší osobní ignorace všech společenských dějů okolo něj, před pár lety se vrátil do kraje razovitého ( hodně lidí v Práglu a na jistých úřadech a firmách si asi oddechlo ), ještě před pár měsíci jsem s ním hovořil, jedinou komunikaci, kterou připustil a u které se choval jakž takž normálně, byla o počasí a ženských, na ostatní témata reagoval velmi vztekle a a velmi osobně, ale i tak jeho osobnost (ve vší prudké komplexnosti ) byla stále masívně nad úrovni běžného obyvatelstva, které propadlo kapitalistickému alkoholismu, či honbě za menším zlem – no a teď jsme se dozvěděli, že to má za sebou, vše nasvědčuje tomu, že tento zkažený svět opustil dobrovolně, pro hodně lidí, kteří se pachtí za svou hnědou kuličkou, pro kterou nevidí skutečný svět, to byl naprostý šok. ..

  • Béda • 11. května 2016

    84 % poberateľov dávok v Dánsku medzi pármi, kde sú poberateľmi obaja partneri, sú imigranti s iným pôvodom ako západoeurópskym… Zo všetkých rodín, ktoré sú úplne závislé od dávok sociálneho zabezpečenia, tvoria až 84% všetkých poberateľov. Povedané rečou peňazí ide podľa dánskeho denníka Ekstra Bladet asi o jednu tretinu všetkých vyplatených dávok v Dánsku. Tieto čísla by sa dali považovať za alarmujúce, vzhľadom na to, že takíto imigranti tvoria iba 8% obyvateľov…Experti sa zhodujú na tom, že fakt, že 8% obyvateľstva tvorí takúto veľkú záťaž pre sociálny systém, je veľký a najmä finančne náročný problém.

    Odhaduje sa, že imigranti stoja vládu ročne asi 11 miliárd dánskych korún (približne 1,48 miliárd Eur), čo je dosť značná záťaž pre krajinu s počtom obyvateľov približne rovnakým, ako Slovensko. Otázkou teda zostáva, ako sa so situáciou vysporiadajú politici.

    Asi nebude ťažké uhádnuť, keďže obvyklý spôsob riešenia nedostatku financií nie je obmedzenie korupcie, že bude potrebné zvýšenie daní. To so stúpajúcou prílivovou vlnou imigrantov za súčasného znižovania pomeru pôvodného dánskeho obyvateľstva (v roku 2014 tvorili Dáni 89% obyvateľov Dánska) môže viesť k rastu napätia. Najmä, ak imigranti obvykle vidia prácu ako trest, ktorému sa chcú za každú cenu vyhnúť, uvádza Ekstra Bladet.
    http://www.hlavnespravy.sk/84-poberatelov-davok-v-dansku-medzi-parmi-kde-su-poberatelmi-obaja-partneri-su-imigranti-s-inym-povodom-ako-zapadoeuropskym/779487

  • fajt • 13. května 2016

    http://www.parlamentnilisty.cz/arena/rozhovory/Zadny-pokles-cen-uhli-Odborar-Sabel-odhaluje-kam-skutecne-vyficely-miliardy-z-OKD-435197 – Někteří ekonomové ale varují, že česká energetika je na uhlí stále dost závislá, a to dovážené z Polska je prý poměrně drahé … prča bude až si czechie začne kupovat moravské uhlí z Polska za EU dotovanou cenu – jsem pro navrácení Szlonska Polsku, poláci by nikdy nedopustili, aby strategické suroviny státu dostali na hraní podnikavci typu Bakala a spol, nikdy by nedovolili, aby jejich rzeczpospolitou plundrovali psychopaté ražení Klause a jeho modrohnědého komanda, je zajímavé, že na mapách amerických globalistů česko neexistuje, je z drtivé většiny součástí Německa, takže možná i proto je zdejší vládnoucí sonderkommando ke své rodné zemi tak brutální a likvidační. ..)