Diskuze k článku


  • hudryper • 3. února 2016

    Tribune,není pravda,že v českých restauracích je pivo levnější než voda. Babiš se nechal slyšet,že
    společně se snížením DPH na točené !! pivo sníží i daň na těžce předražené nealkoholické nápoje.
    A že jde o pozvolný začátek k všeobecnému snížení sazby DPH z 15 na 10 procent . Vaše starosti s
    českým pivním alkoholismem a Rotschildovy peníze bych si přál ! Možná by vám vyhovovaly
    Arabské emiráty. Tam je voda přímo šestkrát dražší než benzin. Co Vy na to, údajný pivaři ?

  • to je jedno • 3. února 2016

    To je klasika. Všichni opět někomu skáčeme na špek. Snížení daně na pivo je pochopitelně nesmysl, ale účelem je odvést pozornost národa od něčeho jiného. Čeho? To nevím. Můžeme jen spekulovat… Co se týče piva, nejde jen o klasický alkohol. Zároveň jde o jakýsi iontový nápoj a bylinný nápoj plný různých zdraví prospěšných látek. Jisté je, že jeho cena je spotřebitelsky přijatelná a z pohledu světa je pivo u nás celkem levné. Zdražování přes zvýšení daní však taky nenavrhuji – ať to řeší trh! Jinak jsme ve spotřebě alkoholu na hlavu na vůbec prvním místě na světě – a to dokonce o nějakých 0,4 l čistého lihu / rok před vyhlášenými opilci Rusy. A to v pořádku není. Možná díky pivu alkohol nemá na nás tak devastující účinky, ale pijeme příliš, o tom není pochyb. Prostě parta „vládních měničů“ zase musí měnit něco, do čeho je nesmysl zasahovat…

  • fajt • 3. února 2016

    http://www.lidovky.cz/bakterie-legionella-se-premnozila-v-sidlistnim-potrubi-na-cernem-moste-13y-/zpravy-domov.aspx?c=A160203_161028_ln_domov_ELE – jj, v Praze je blaze, tedy mimo zprivatizované vodárny a v podstatě všechny ostatní mamonářské sráče. ..)

  • Admirál • 4. února 2016

    Babišův úmysl snížit DPH z točeného piva mi nepřipadá nikterak záhadný či nevysvětlitelný nebo podložený nějakými důvody z říše Scifi.

    Až začnou fungovat registrační pokladny, budou hostinští platit i tuto daň, což do současnosti platilo pouze v omezené míře. Ti to přenesou do ceny piva. Točené pivo se dostane na cenu podobnou té na Slovensku. To z pití točeného piva pro dělňase od pásů učiní poměrně nedostupný luxus. Hospody se vyprázdní ještě více, než je tomu dnes. Spousta hostinských to zabalí. Z pro populus neutrálního kroku se rázem stane krok nepřátelský, protilidový.

    To Babiš zřejmě chápe a jedná logicky.

    Osobně zavedení reg. pokladen a i s tím spojeným snížením DPH z točeného piva fandím. Je to krok správným směrem od praxe kterou u nás prosazovali Kalouskové nebo Topolánkové. Nejdřív musím umět daně efektivně vybrat, pak je mohu snižovat.

    Jestli má Tribun chuť řešit český alkoholizmus, prosím. Pouze si ho dovolím upozornit, že o to v této konkrétní kauze vůbec nejde. Nejde o to, jestli se pivo pít bude, ale kde se bude pit.

    • Stan • 4. února 2016

      Stát by neměl řešit nesmyslnou obchodní politiku pivovarů, které prodávají sudové pivo dráž než lahvové.

  • Admirál • 4. února 2016

    Admirál napsal

    Babišův úmysl snížit DPH z točeného piva mi nepřipadá nikterak záhadný či nevysvětlitelný nebo podložený nějakými důvody z říše Scifi.

    Až začnou fungovat registrační pokladny, budou hostinští platit i tuto daň, což do současnosti platilo pouze v omezené míře. Ti to přenesou do ceny piva. Točené pivo se dostane na cenu podobnou té na Slovensku. To z pití točeného piva pro dělňase od pásů učiní poměrně nedostupný luxus. Hospody se vyprázdní ještě více, než je tomu dnes. Spousta hostinských to zabalí. Z pro populus neutrálního kroku se rázem stane krok nepřátelský, protilidový.

    To Babiš zřejmě chápe a jedná logicky.

    Osobně zavedení reg. pokladen a i s tím spojeným snížením DPH z točeného piva fandím. Je to krok správným směrem od praxe kterou u nás prosazovali Kalouskové nebo Topolánkové. Nejdřív musím umět daně efektivně vybrat, pak je mohu snižovat.

    Jestli má Tribun chuť řešit český alkoholizmus, prosím. Pouze si ho dovolím upozornit, že o to v této konkrétní kauze vůbec nejde. Nejde o to, jestli se pivo pít bude, ale kde se bude pit.

    Oprava: “ budou hostinští platit daně“

  • Gatta • 4. února 2016

    Re Admirál – obvykle se s Vámi shoduju, ale … dvě výhrady.

    „Čím víc se vybere, tím vís se rozkrade.“
    Zvláště, když se bude vybírat „dole“ a rozdělovat „nahoře“.To bude jediný výsledek. V téhle konfiguraci se můžete udaňovat a bude to k …. ničemu.

    Jasně – „pořádek musí být“ – na výsledku nezáleží – i kdybysme měli všichni pochcípat …

  • to je jedno • 4. února 2016

    Admirál napsal

    Babišův úmysl snížit DPH z točeného piva mi nepřipadá nikterak záhadný či nevysvětlitelný nebo podložený nějakými důvody z říše Scifi.

    Až začnou fungovat registrační pokladny, budou hostinští platit i tuto daň, což do současnosti platilo pouze v omezené míře. Ti to přenesou do ceny piva. Točené pivo se dostane na cenu podobnou té na Slovensku. To z pití točeného piva pro dělňase od pásů učiní poměrně nedostupný luxus. Hospody se vyprázdní ještě více, než je tomu dnes. Spousta hostinských to zabalí. Z pro populus neutrálního kroku se rázem stane krok nepřátelský, protilidový.

    To Babiš zřejmě chápe a jedná logicky.

    Osobně zavedení reg. pokladen a i s tím spojeným snížením DPH z točeného piva fandím. Je to krok správným směrem od praxe kterou u nás prosazovali Kalouskové nebo Topolánkové. Nejdřív musím umět daně efektivně vybrat, pak je mohu snižovat.

    Jestli má Tribun chuť řešit český alkoholizmus, prosím. Pouze si ho dovolím upozornit, že o to v této konkrétní kauze vůbec nejde. Nejde o to, jestli se pivo pít bude, ale kde se bude pit.

    Já bych to rozvedl takto:
    1. Nejdříve se musí stát naučit s vybranými prostředky správně a efektivně hospodařit!
    2. Pak se stát musí naučit předepsané daně dobře a správně vybírat.
    3. Pak se stát může zabývat snižováním či zvyšováním daní dle potřeby a s ohledem na potřebu rozpočtové vyváženosti a s ohledem na potřebu investic státu či závazky státu.
    Všechny 3 kroky spolu souvisí a mají vliv na spokojenost či nespokojenost obyvatelstva a voličů. Odbytí či vynechání jednoho z těch kroků nepovede k dobrým výsledkům a doporučoval bych sepsané kroky dělat v uvedeném pořadí…

  • Alena • 4. února 2016

    to je jedno napsal
    Já bych to rozvedl takto:
    1. Nejdříve se musí stát naučit s vybranými prostředky správně a efektivně hospodařit!
    2. Pak se stát musí naučit předepsané daně dobře a správně vybírat.
    3. Pak se stát může zabývat snižováním či zvyšováním daní dle potřeby a s ohledem na potřebu rozpočtové vyváženosti a s ohledem na potřebu investic státu či závazky státu.
    Všechny 3 kroky spolu souvisí a mají vliv na spokojenost či nespokojenost obyvatelstva a voličů. Odbytí či vynechání jednoho z těch kroků nepovede k dobrým výsledkům a doporučoval bych sepsané kroky dělat v uvedeném pořadí…

    kdopak to vehementně prohlašoval v předvolebním klání?
    Samozřejmě pan Babiš.
    paradox, že

  • abx • 4. února 2016

    hudryper napsal
    Vaše starosti s
    českým pivním alkoholismem a Rotschildovy peníze bych si přál ! Možná by vám vyhovovaly
    Arabské emiráty. Tam je voda přímo šestkrát dražší než benzin. Co Vy na to, údajný pivaři ?

    ja som sa tiez naucil chlastat v CR, lebo pivo je vyborne, raz darmo. najprv tri za vecer, potom styri, potom pat, koncil som asi tak pri siedmych – osmych. potom ma povinnosti vratili naspat do SR, kde sa pivo nikdy predtym (1919) nepilo a tak ho tam nevedia varit a ani pit (odjakziva sa pilo vino dolu na juhu, na severe, vychode palenka). na Slovensku som temer abstinentom (nie celkom), ale ked pridem do CR, tak chlastam, ako keby mal nastat koniec sveta. hore dolu 10% z dane nehra ulohu, ale co si vsimam, hospody su prazdnejsie ako volakedy, takze nejaky kladny vplyv to asi bude mat…

  • Admirál • 4. února 2016

    Gatta, to je jedno –
    V podstatě stojíte na pozicích Kalouska, Topolánka &, kteří prosazovali ideu, že se stát – zvíře musí nechat vyhladovět, aby ho nenapadali takové nesmysly, jako je třeba prosazování sociálních státu. Tudíž když nemohli zrušit daně úplně, tak alespoň prosadili tak děravou legislativu, že neumožňovala efektivní výběr daní.

    Na těchto pozicích nestojím, i když s Vámi samozřejmě souhlasím – plýtvání s daňovými výnosy (neefektivní hospodaření) je problém vyžadující trvalé řešení, které nepovede niky k 100% vyřešení. Navíc hodnocení úspěšnosti bude vice či méně subjektivní.

    Od někud se musí začít a osobně považuji Babišovo řešení (pokladny v souběhu snížení DPH na točené pivo) za dobré vykročení správným směrem.

    I když bych jako lepší a spravedlivější vykročení k vylepšení rozpočtů považoval „ořezat špeky“ nadnárodním společnostem a bankám – stát musí financovat ti, kteří z jeho existence profitují.

  • Alena • 4. února 2016

    My , hlavně zaměstnanci, jsme ti čistí, a ostatní jsou podvodníci a zloději. To mohou ovšem prohlašovat opravdu pouze ti, co nezačnou podnikat.
    Venkovská hospoda- tam je nejlépe vůbec nebýt plátcem DPH. Jelikož obrat plátcovství má limit 1 mil.Kč, podvádí se , aby limit nebyl překročen.
    Pokud ne a dosáhnou obratu, pak nakupují potraviny za 15 %,ale po zpracování je prodej jídla v restauraci za 21 %. Takže těch 6 % odevzdají státu, a to proč?
    Pan Babiš to velmi dobře ví, a sníží jim DPH při prodeji jídla na 15 %, pokud bude zavedena EET. To považuji za správný krok.
    Potraviny by měly být zdaněny pouze 10 % DPH, komunisti navrhují dokonce pouze 5 %.Rozhodně by DPH na potraviny měla být na úrovni okolních států, jinak budeme permanentně odpadlištěm nekvalitních potravin.
    To pan Babiš neudělá, radši se pokusí snížit DPH pouze na pivo. Tento krok by musel být kompenzován vyšším zdaněním jinde, komunisti navrhují vyšší daně korporátek a bank. Při Babišově podnikání a neustálém rozšiřování jeho impéria , tudíž závislosti na úvěrech, z jeho strany neprůchodné.

  • Aleš • 4. února 2016

    Manželkám a dětem může být skoro jedno, zda si jednou týdně zajdu na dvě točené do knajpy, pokecáme s chlapama nebo si na kanape rozdělám lahváč a čumím na hokej. Ale pražské kavárně není jedno, když neschopné arcizloděje, kteří okradli občany o miliardy, a sobě si nakradli majetky jen v řádech stamilionů, nahradí někdo, kdo od nás vydyndá řádově míň a efektivněji to zhodnotí do řádů miliard. To je skutečný důvod kavárenského povyku. Kavárny mají pivo dostatečně drahé a většinou Prazdroj, Stellu či Heineken. Oni si levné pivo ani nechtějí představit. A levné nealko? Správný rozpočtově zodpovědný podnikatel přeci prodává i 0,2 l obyčejné vody za 50 Kč. Snížením nesmyslně vysokého DPH by vznikla taková disproporce, že by asi kavárny měly problém s konkurencí. Rozdíl mezi 5 až 10 či 50Kč to už i zanikající střední třídu donutí o tom přemýšlet. Nedělám si iluze o nějakém hlubokém sociálním cítěním pana B. Zajisté těmito kroky zajišťuje i svůj prospěch. Nicméně pokud nechceme okamžitě svrhnout kapitalismus a najít sociálně spravedlivější systém, je to nějaká cesta k žití. Hledat společné zájmy a oboustranně výhodně na nich spolupracovat!

  • Sio • 4. února 2016

    Alena napsal

    My , hlavně zaměstnanci, jsme ti čistí, a ostatní jsou podvodníci a zloději. To mohou ovšem prohlašovat opravdu pouze ti, co nezačnou podnikat.
    Venkovská hospoda- tam je nejlépe vůbec nebýt plátcem DPH. Jelikož obrat plátcovství má limit 1 mil.Kč, podvádí se , aby limit nebyl překročen.
    Pokud ne a dosáhnou obratu, pak nakupují potraviny za 15 %,ale po zpracování je prodej jídla v restauraci za 21 %. Takže těch 6 % odevzdají státu, a to proč?
    Pan Babiš to velmi dobře ví, a sníží jim DPH při prodeji jídla na 15 %, pokud bude zavedena EET. To považuji za správný krok.
    Potraviny by měly být zdaněny pouze 10 % DPH, komunisti navrhují dokonce pouze 5 %.Rozhodně by DPH na potraviny měla být na úrovni okolních států, jinak budeme permanentně odpadlištěm nekvalitních potravin.
    To pan Babiš neudělá, radši se pokusí snížit DPH pouze na pivo. Tento krok by musel být kompenzován vyšším zdaněním jinde, komunisti navrhují vyšší daně korporátek a bank. Při Babišově podnikání a neustálém rozšiřování jeho impéria , tudíž závislosti na úvěrech, z jeho strany neprůchodné.

    Plně chápu, že když kšeft nejde, pozná se na odměně podnikatele nějaké to šulení na daních. Z druhé strany, toto není cesta. Pokud je někde na vesnici nerentabilní, ale potřebná hospoda, měl by se o to zajímat městský úřad, má své možnosti. Rozhodně by to ale nemělo být řešeno tak, že to nutí podnikatele stát se zlodějem. Registrační pokladny to do značné míry (ne zcela) znemožňují. Ale je to všem stejně, zdražit musí hospodský, ale i jeho konkurence. Aby nepřišli o půlku zákazníků, sníží stát daň na pivo (přece většina štamgastů jde právě na pivko, další jídlo pak příjde s tím) Hospodský tedy jako mírnou kompenzaci může slevnit pivo. Není to úplně hloupý nápad. Mimochodem, ceny jídla se v pražských hospodách zvedly za 15 let na 1,5 – 2 násobek. A pokud mohu pozorovat, je tam večer stále natřískáno.

  • Gatta • 4. února 2016

    Re Admirál:

    Ne pozicích Kalouska a spol. – „vyhladovět stát“ – nestojím. Vše chce svoje.
    Jsou věci, které se lépe a efektivněji řeší místně, nebo třeba i jen v rodině. A jsou jiné, které je nutno řešit ve větších celcích – v obci, v regionu, ve státě a nakonec i v EU, nebo i celosvětově. A na ty je nutno stahovat peníze do nějakého centra – je li to opravdu nutné nebo účelné.
    A pak je to zase jen o efektivnosti využívaní těch společných prostředků – nejen peněz, ale všech zdrojů a to včetně všech širokých návazností i nechtěných důsledků.
    Ale o to zde přeci nejde, že … ?

    K registračním pokladnám mám zásadní odpor jako k dalšímu kroku vedoucímu ke zrušení reálných platidel.

    Oba problémy mají společného jmenovatele – nulovou důvěru ve vládnoucí elity a v jejich záměry.

  • hudryper • 4. února 2016

    Gatta napsal
    K registračním pokladnám mám zásadní odpor jako k dalšímu kroku vedoucímu ke zrušení reálných platidel.

    Toto tvrzení nedává smysl. Nepletete si registrační pokladnu s terminálem pro platby kartou ? V Itálii se běžně v určený den pořádají trhy ve stánkovém provozu.Veškeré nákupy,skutečně všechny,
    jsou registrovány registračními pokladnami prodejců.Na to dohlíží docela nenápadná,ale naprosto účinná kontrola městských kontrolorů. Přitom ceny srovnatelného zboží se neliší od cen v blízkém supermarketu. Ponechávání si DPH ve značné míře pro sebe- to je podraz,který umožnila politika ODS a jejich koaliantů.Korumpovala tím masu těch nejmenších podnikatelů a vyráběla si tak své
    podporovatele a hlavně voliče. Legalizovali tehdy veřejný podvod na ostatních obyvatelích země,
    kteří je nevolili. Jsem jednoznačným zastáncem zavedení registračních pokladen a hlavně jejich
    důsledně kontrolovaného provozu. Všechny námitky proti pokladnám jsou jen populistické kecy
    pravičáckých politruků ve službách dobráků typu Kalousek,Klaus,Kočárník a pod. Mládek měl
    tenkrát na sjezdu ČSSD v Ostravě pravdu,jenže ta se nehodila jeho straně,protože tím ztratila ty
    své voliče,kteří jsou zainteresovaní na podvodu s přiznáváním tržeb a ponecháváním si DPH pro vlastní použití. A v tomto nespravedlivém daňovém „systému“ je každé snížení plošného zdanění
    krokem ve správném směru,protože ulehčuje živoření těch nejchudších,u nichž je podíl zdanění jejich příjmů na celkových příjmech nejvyšší.

  • Alena • 4. února 2016

    registrační pokladny byly uzákoněny tuším za Paroubka, než ale nastala jejich platnost, byly zrušeny ODS.
    Nyní je ve hře modernější forma zvaná elektronická evidence tržeb. Pokud přijmete peníze v hotovosti či platíte platební kartou, musíte částku nahlásit elektronicky na Fú, ti Vám mají zpětně zaslat kód, který se Vám otiskne na účtenku. Myslím, že mnoho podnikatelů přejde na platby převodem, tam, kde to půjde. Souhlasím s názorem ,že je to předstupeň zrušení hotovosti jako takové, a nastolení totální kontroly nad každým občanem.
    Podotýkám, že zrušení hotovosti nás čeká i s ODS, vždyť peníze korumpují, a co probíhalo celých 25 let, se nyní nezastaví
    Zároveň dojde k „narovnání“ podmínek mezi drobnými prodejci a korporátkami, co se týče DPH. Co se týče daně z příjmu, dokud budou daňové ráje, korporátky budou vždy ve výhodě. Přičtu-li k tomu i jejich monopolní postavení, je to opravdu postupná likvidace drobných českých podnikatelů.
    Jejich obrana by ovšem neměla probíhat ve stylu- nechtějme EET, ale naopak, zdaňme korporátky, jak to již funguje v Anglii, a zasaďme se o zrušení daňových rájů

  • Gatta • 4. února 2016

    Re hudryper:

    Vím jak to funguje v Itálii a v podstatě souhlasím se vším co jste napsal – ODS si kupovala živnostníky „úlevami“ (které se většině z nich časem vymstí) a možností nějaké té „malé domů“. Podobně si kupovala voliče bojem za „možnos dovézt si pěknou starší ojetinu“ a dříve nepředstavitelnou spoustu bot a oděvů na asijských tržnicích.

    Zavedení elekrronických pokladen společně se zavedením nutného online připojení pro online hlášení je pochopitelně nutný dílčí krok.
    Potom nastane tlak na všeobecnou akceptaci platebních karet – pokladna s připojením už je k dispozici, takže stačí jen čtečka a smlouva … a další platby kartovým společnostem (z USA).
    Následného zrušení platidel si potom už skoro nikdo nevšimne.
    A … Orwell hadra – dohled naprosto nad vším co kupujete a bez možnosti si vytvořit jakoukoliv soukromou rezervu mimo banku. I ta plastová platební karta je vlastně banky :-)

    A to vše při té nulové důvěře k záměrům elit …

  • peter. • 4. února 2016

    hudryper napsal
    V Itálii se běžně v určený den pořádají trhy ve stánkovém provozu.Veškeré nákupy,skutečně všechny,
    jsou registrovány registračními pokladnami

    Na Slovensku fungujú od r. 2009 myslím.Opozícia vtedy vyvádzala presne tak ako dnes v ČR.Zabehlo sa to a dnes už to nikoho nese.ie.
    https://www.podnikajte.sk/dane-a-uctovnictvo/c/1469/category/dane/article/registracna-pokladnica-2014-2015.xhtml

  • Gatta • 4. února 2016

    Re peter – se samotnými registračními pokladnami bych problém neměl.
    Odkaz jsem četl – jenom potvrzuje moje nebláhé tušení v tom, co se na nás velmi usilovně chystá.

  • peter. • 4. února 2016

    Gatta napsal

    Re peter – se samotnými registračními pokladnami bych problém neměl.
    Odkaz jsem četl – jenom potvrzuje moje nebláhé tušení v tom, co se na nás velmi usilovně chystá.

    Gatta:
    Tu je o tom ako to jhttp://www.uspesne-podnikanie.sk/co-je-virtualna-registracna-pokladnae na Slovensku všetko.Pri VRP vám stačí PC,tablet alebo mobil
    https://www.financnasprava.sk/sk/podnikatelia/dane/pouzivanie-ERP

  • peter. • 4. února 2016

    peter. napsal
    Gatta:
    Tu je o tom ako to jhttp://www.uspesne-podnikanie.sk/co-je-virtualna-registracna-pokladnae na Slovensku všetko.Pri VRP vám stačí PC,tablet alebo mobil
    https://www.financnasprava.sk/sk/podnikatelia/dane/pouzivanie-ERP

    oprava:
    https://www.financnasprava.sk/sk/podnikatelia/dane/pouzivanie-ERP
    http://www.uspesne-podnikanie.sk/co-je-virtualna-registracna-pokladna

  • hudryper • 4. února 2016

    Gatto, ale my víme co se chystá, jenže nevýběrem daní tomu nemůžete nijak zabránit. Když si ovce ve Švédsku o to řekly a také nadšeně schvalovaly příjezd hotentotů do země,udělaly pro nás víc,než
    si lze v tomto okamžiku představit. Celá Evropa v současné době se probírá z nekrozy společnosti nadbytku (viz Galbraith) a bude si samozřejmě všímat nejen toho,co se děje u nich doma,ale též a hlavně tam,kde zítra znamená již včera. Přechodu na výlučně bezhotovostní směnu se dá zabránit pouze politicky,tedy silou. Té,pokud je opravdu odhodlaná,rozumějí banksteři výborně.

  • Admirál • 4. února 2016

    Gatta – Samozřejmě tendence k nastolení Orwelovských pořádků je silná. Nicméně stavět se ke všemu relativně pozitivnímu, co vice či méně náhodou tendenci posiluje negativně jen na základě tohoto pohledu bych považoval za chybu.

    Pokud se nám nepodaří si za elity do čela postavit lidi důvěryhodné, stejně nemáme šanci. Orwelův svět nás nemine. Pak Pan Bůh s náma.

    Ještě jednu poznámku: Podle toho, jak mainstrém & čtí na EET síru, určitě i bez hlubokého zkoumání na tom bude něco dost dobrého.

    Podle toho, kolik energie vynakládá mainstrém společně s pravdoualáskou na diskreditaci Babiše, nemůže to být špatný člověk a zaslouží si naši odměřenou podporu.

  • hudryper • 4. února 2016

    Admirál napsal
    Babiše, nemůže to být špatný člověk a zaslouží si naši odměřenou podporu.

    Souhlasil bych Admirále,pokud by mi nevadil jeho backgraund v Monsantu a podpora GM plodin.

  • Gatta • 4. února 2016

    Re – pánové, já zůstávám na svém, prostě nynější bordýlek vidím jako to menší zlo. A online registrační pokladny jen krok ke zrušení hotovosti. Tedy možná to bude výhra ve výběru daní od živnostníků (pouze od živnostníků !), ale prohra v boji za zachování hotovosti.

    Jen poznámky:
    Jestli víc než o EET nejde o toho Babiše ? Možná i Kalousek si myslí, že Babiš nemusí být špatný člověk – jenomže on kope za jinou finanční skupinu.

    Špatné elity tam budou tak dlouho dokud je nějakým způsobem nenahradí jiné. Bohužel nové – lepší elity nikde nevidím.

  • humbru • 4. února 2016

    Pivo i víno jsou přírodní produkty. Opít se jimi „do němoty“ snad ani nejde. Destiláty jsou pravý nebezpečný alkohol.

  • Alena • 4. února 2016

    Stan napsal

    Stát by neměl řešit nesmyslnou obchodní politiku pivovarů, které prodávají sudové pivo dráž než lahvové.

    máme 8 mocných supermarketů a mnoho maličkých hospod. Že je pivo v supermarketu levnější, je díky tlaku supermarketů. Svou marži si musí pivovary vynahradit na těch malých.
    Podobné i u ostatního potravinářského průmyslu

  • to je jedno • 4. února 2016

    Alena napsal
    kdopak to vehementně prohlašoval v předvolebním klání?
    Samozřejmě pan Babiš.
    paradox, že

    Já Babiše nevolil – nemám v něho důvěru… Ono trio kroků ohledně daní podle mě platí jak pro levici tak pro pravici, pokud chtějí dělat legitimní politiku.

  • to je jedno • 4. února 2016

    Admirál napsal

    Gatta, to je jedno –
    V podstatě stojíte na pozicích Kalouska, Topolánka &, kteří prosazovali ideu, že se stát – zvíře musí nechat vyhladovět, aby ho nenapadali takové nesmysly, jako je třeba prosazování sociálních státu. Tudíž když nemohli zrušit daně úplně, tak alespoň prosadili tak děravou legislativu, že neumožňovala efektivní výběr daní.

    Na těchto pozicích nestojím, i když s Vámi samozřejmě souhlasím – plýtvání s daňovými výnosy (neefektivní hospodaření) je problém vyžadující trvalé řešení, které nepovede niky k 100% vyřešení. Navíc hodnocení úspěšnosti bude vice či méně subjektivní.

    Od někud se musí začít a osobně považuji Babišovo řešení (pokladny v souběhu snížení DPH na točené pivo) za dobré vykročení správným směrem.

    I když bych jako lepší a spravedlivější vykročení k vylepšení rozpočtů považoval „ořezat špeky“ nadnárodním společnostem a bankám – stát musí financovat ti, kteří z jeho existence profitují.

    Kdybyste si pročetl mé 3 kroky, došlo by vám, že na pozicích Kalouska nestojím. Kalousek hájí jen krok 1. a to jen hubou, nikoli činy! Já jsem pro dělání všech 3 kroků! K ideálnímu 100% řešení se nikdy nedostaneme. Ale řešení musí být upokojivé a politika by měla být o tom usilování o dosažení co nejlepšího stavu. Ony 3 kroky jsou platné jak pro levici, tak i pro pravici. Např. zvýšit důchody za plýtvání nepokládám. Postavit 2x dražší dálnici, než se dělá v Německu, a která se ještě bude vlnit… již plýtváním je. Jednoduchý zákon, který by zavedl postižitelnost a osobní zodpovědnost za takovéto „úspěchy“ by byl krok správným směrem. A nečekám, že kolem toho nebude humbuk – protože bude! Znám lidi z branže pohostinství – tam je taková konkurence, že změna ve výběru daní způsobí zánik mnoha podniků… Jednoduše řečeno, ti lidé se nemají lépe o nezaplacené daně. Oni díky tomu vůbec ten svůj podnik provozují… Zlepšení výběru daní v této oblasti tedy nehodlám zpochybňovat = pořádek musí být, jen doufám, že Babiš si to dobře promyslel a neudělá blbost. A Babiš to asi chce kompenzovat slevou daně na točeném pivu, aby dané podniky měli hosty a nebyl ten dopad tak drsný… Ale i tak, hodně lidí z pohostinství půjde na úřad práce… a asi se zdraží jídlo, a tak to bude mít dopad na hosty… Ale uvidíme. Se závěrem „ořezat špeky“ souhlasím. Podívejte se sem: http://www.mazars.cz/Domovska-stranka/Media-a-publikace/Mazars-v-mediich/Archiv/Penezovod-z-Ceska-dividendy-i-pujcky-29.1.2015 Dle článku se zdá, že na dividendách z Česka ročně odteče 200 miliard Kč. Pak se zdá, že sem ze zahraničí přiteče kolem 70 miliard zahraničních investicí + x miliard dostanou ze zahraničí na dividendách čeští vlastníci zahraničních podniků (např. ČEZ,a.s.) + něco dostaneme z EU …