Diskuze k článku


  • M.C. • 7. prosince 2015

    Správné pojmenování problému je zásadní.
    Vzhledem k tomu, tzv. Islámský stát je nastrčeným panákem pod jehož hlavičkou konají destruktivní činnost různé státy a zájmové skupiny, tak bych se soustředil spíše na jejich pojmenování.
    Postupně vyplouvá na hladinu mnoho věcí, které měly zůstat skryty.
    Rusové musejí konat rozvážně, ale když už se pohnou, tak rozhodně a důsledně.

  • Béda • 7. prosince 2015

    Nakupovat cizí kradenou ropu za polovic a prodávat ji za cenu obvyklou – no neberte to! Řekl bych, že zde jde o válku proti mezinárodnímu terorismu obecně. Pro mezinárodní terorismus je obvyklé, že nemá žádnou legitimitu. ISIL je „stát“ nestát s ambicí rozpínat se ve formě kalifátu skrze území mnoha států. Jeho spolubojovníky jsou západní teroristé, kteří napadají různé státy podle libosti bez mandátu. Cílem teroristů je krást, sprostě spekulovat, vydírat, zastrašovat, ničit a zavést diktaturu.

  • Béda • 7. prosince 2015

    Béda napsal

    Nakupovat cizí kradenou ropu za polovic a prodávat ji za cenu obvyklou – no neberte to! Řekl bych, že zde jde o válku proti mezinárodnímu terorismu obecně. Pro mezinárodní terorismus je obvyklé, že nemá žádnou legitimitu. ISIL je „stát“ nestát s ambicí rozpínat se ve formě kalifátu skrze území mnoha států. Jeho spolubojovníky jsou západní teroristé, kteří napadají různé státy podle libosti bez mandátu. Cílem teroristů je krást, sprostě spekulovat, vydírat, zastrašovat, ničit a zavést diktaturu.

    Ještě, abych nezapomněl – spolubojovníky mezinárodního teroru jsou ropné diktatury a turecká diktatura.

  • Admirál • 7. prosince 2015

    M.C. napsal

    Správné pojmenování problému je zásadní.
    Vzhledem k tomu, tzv. Islámský stát je nastrčeným panákem pod jehož hlavičkou konají destruktivní činnost různé státy a zájmové skupiny, tak bych se soustředil spíše na jejich pojmenování.
    Postupně vyplouvá na hladinu mnoho věcí, které měly zůstat skryty.
    Rusové musejí konat rozvážně, ale když už se pohnou, tak rozhodně a důsledně.

    Na Rusech leží velká tíha odpovědnosti. Zvláště, pokud Američané (jak se právě stalo) začnou napadat Syrskou armádu.

    Pravděpodobně také vyjde brzo najevo, kdo že vlastně je Obama.

    Tento způsob podzimu mi připadá poněkud nešťastný. Horký nejen počasím.

  • Velekněz Ratata • 7. prosince 2015

    S kým že to my vlastně vedeme válku ?

    Pardon, a kdo je to „my“ ?

  • Asfalt • 7. prosince 2015

    IS je původní irácké národně osvobozenecké hnutí, jež vzniklo po přepadení a obsazení Iráku Spojenými státy. „Atentáty na na Heydricha“ proti Američanům, na rozdíl od těch proti bývalé německé okupaci u nás, nazýváme pravým jménem, protože dnes pro změnu patříme do americké sféry vlivu. Za terorismus dokonce ani Topolánek žádné irácké „Mašíny“ nevyznamenal.
    Pak ale došlo k radikalizaci tohoto hnutí extrémním islámem. Rovněž se k tomuto hnutí přidali diskriminovaní sunnitští aktivisté, které nechal zavřít současný premiér Iráku, takže hnutí dostalo další rozměr vedle útěku zoufalých lidí v rozvrácené zemi do extrémních podob náboženství a nesouhlasu s americkou okupací, který se přetavil v nenávist k celému Západu. Tou dnes IS získává širokou podporu tamních lidí a teroristickými útoky proti Západu sympatie muslimů po celém světě.
    Terorismus se vyhlášením diskutovaného útraru za stát institucionalizoval. Tento stát ale žádný jiný stát neuznal a lze pochybovat, že jde o vyhlášení národa s právem na sebeurčení, co kontroluje svoje národní území.

    Závěr:
    Ano, teroristické činy IS je třeba odsoudit – Topolánka držte dál, ať nám zase někoho nevyznamená. Nazýval bych proto IS teroristickou organizací.
    O stát se nejedná, protože byť byl vyhlášen, nebyl nikým uznán, má prapodivné území a ještě prapodivnější je ten, kdo sebeurčení vyhlásil.
    Daeš má prý znamenat něco hanlivého v muslimském světě, proto se to začalo používat, ale moc bych neprovokoval, to, co je základem IS (zoufalství a do jisté míry pochopitelná nenávist), se rozstřílet ani rozbombardovat nedá.

  • Gatta • 7. prosince 2015

    Na jednom drsném webu uvedli toto video titulkem:
    „MAKEDONIE: Dne 28.listopadu 2015 navštívilo Makedonii kromě lékařů, inženýrů a učitelů také několik baseballových nadhazovačů a házenkářů.“

    http://a1on.mk/wordpress/archives/555605

    Abych zde nekorektně nepobuřoval, tak jsem našel přímo ten Makedonský zdroj. Patrně to byla realce na hraniční probírku migrantů na „sociální a nesociální“ případy. Viz druhé video.

    http://a1on.mk/wordpress/archives/557818

  • merlin • 7. prosince 2015

    Zda Dáeš, Dáaš či Dáíš je rozdílem ve výslovnosti, asi když v egyptě budou vyslovovat salam alejkum blíže k salim alijkum. Dumat pak o tom, zda myslí to samé může asi fakt jen Tribun.
    Zkratku Isis nedoporučuji nejen proto, že odkazuje k Siovu egregoru :-) zde konkrétně bohyni Eset. Jestli IS nebo ISIL je taky fuk. Klidně tomu můžu říka chalífát, na objektivní realitě to nezmění vůbec nic.
    Absurdita tohoto vynikne, když to obrátím a nechám je tam dumat o tom, jestli jsme česko nebo česká republika, přičemž budou všichni čumět na jasně ohrabičené místo na mapě a dohadovat se, co má hlubší význam a o důvodech našeho vzniku a někteří budou argumentovat tím, že to je špatně, páč jsme ještě morava a slezsko.
    A stát to je, ať se to komu líbí nebo ne. Když něco funguje jako stát, tak to je stát. Má to ministry, ekonomiku, zdravotnictví, školství, státní filosofii, represivní složky a vojáky nemluvě o 8 milionech lidí /přesně něchť si je spočte autor článku.

  • merlin • 7. prosince 2015

    Velekněz Ratata napsal

    S kým že to my vlastně vedeme válku ?

    Pardon, a kdo je to „my“ ?

    Přesné :-)

  • Gatta • 7. prosince 2015

    Admirál napsal
    Na Rusech leží velká tíha odpovědnosti. Zvláště, pokud Američané (jak se právě stalo) začnou napadat Syrskou armádu.

    Pravděpodobně také vyjde brzo najevo, kdo že vlastně je Obama.

    Tento způsob podzimu mi připadá poněkud nešťastný. Horký nejen počasím.

    Když se tak zamyslíte pár týdnů – měsíců – a roků zpátky … Sledujete, jak všechny ty věci dostávají čím dá větší dynamiku, jak se vše zrychluje …
    Jak dlouho ještě, než to dojde úplně na hranu ? A je ještě nějaká hrana odkud se dá vrátit ???

  • merlin • 7. prosince 2015

    Gatta napsal
    Když se tak zamyslíte pár týdnů – měsíců – a roků zpátky … Sledujete, jak všechny ty věci dostávají čím dá větší dynamiku, jak se vše zrychluje…
    Jak dlouho ještě, než to dojde úplně na hranu ? A je ještě nějaká hrana odkud se dá vrátit ???

    Ále, to je v poho, to je jen jedno z dalších z apokalyptických znamení Hodiny, čas se zrychluje. :-)

  • Gatta • 7. prosince 2015

    Re merlin – „znamení Hodiny“ – neznám ? O armagedoňácích a jejich předpovědích jsem tady už dnes psal – tak se rád poučím.

    Já jen vím, že „s kvantitou se mění kvalita“ a „vše má svoje meze“.

  • Asfalt • 7. prosince 2015

    merlin napsal
    Ále, to je v poho, to je jen jedno z dalších z apokalyptických znamení Hodiny, čas se zrychluje.

    Co myslíte, že se stane, když někdo sestřelí další ruské letadlo, nebo když rusové v podstatě i budou muset setrřelit nějaké to zápaďácké letadlo? Nebo myslíte, že k tomu nemůže dojít (třeba zítra)?

  • Tribun • 7. prosince 2015

    Takže jediná konkrétní odpověď na moji otázku zatím zní, že je to jedno. A podle toho diskuse (nejen tato) také vypadají. Je jedno, kdo je nepřítel, hlavně, že ho máme. On je totiž rozdíl mezi „je to jedno“ a „všechno je to totéž“.

  • Béda • 7. prosince 2015

    Gatta napsal
    Když se tak zamyslíte pár týdnů – měsíců – a roků zpátky … Sledujete, jak všechny ty věci dostávají čím dá větší dynamiku, jak se vše zrychluje…
    Jak dlouho ještě, než to dojde úplně na hranu ? A je ještě nějaká hrana odkud se dá vrátit ???

    Někdo se nad tím může usmívat ale bohužel ve skutečnosti neexistuje jediný důvod vidět, že tato systémová krize skončí jinak než ty předešlé. Prozatím se všechno pouze stále víc „zahušťuje“. Ekonomická krize navzdory přivolávačům deště vůbec neskončila – dluhový chomout a příval inflační měny stále rostou.

    Početní i územní rozsah válek roste, pomalu „obkličuje“ Evropu a Rusko. Na hranice RF jsou přitahovány stále další základny a zbraně, roste harašení zbraněmi, četnost konspiračních podvodů a lží vedoucích k válkám a násilným státním převratům stále narůstá, svět se stále víc polarizuje, kdekdo se vymezuje proti jaderné supervelmoci, napětí narůstá. Rostou výdaje zadlužených států na výzbroj, předělávají se branné zákony a mobilizační vyhlášky, cvičí se zálohy… Stačí málo a „poletíme“.

  • Béda • 7. prosince 2015

    Tribun napsal

    Takže jediná konkrétní odpověď na moji otázku zatím zní, že je to jedno. A podle toho diskuse (nejen tato) také vypadají. Je jedno, kdo je nepřítel, hlavně, že ho máme. On je totiž rozdíl mezi „je to jedno“ a „všechno je to totéž“.

    Proč by to bylo jedno? Jaká je vaše odpověď na vaši otázku?

    Jinak při hledání odpovědi doporučuji vycházet ze základního východiska všech hledačů – komu to přináší (může přinést) prospěch? Až naleznete odpověď naleznete nepřítele.

  • Gatta • 7. prosince 2015

    Re Béda – když „Poletíme“ – tak z vesela :-)

    https://www.youtube.com/watch?v=hmi9dxXW81c
    https://www.youtube.com/watch?v=PEuocC_p41g

  • merlin • 7. prosince 2015

    Gatta napsal

    Re merlin – „znamení Hodiny“ – neznám ?O armagedoňácích a jejich předpovědíchjsem tady už dnes psal – tak se rád poučím.

    Já jen vím, že„s kvantitou se mění kvalita“ a „vše má svoje meze“.

    https://www.academia.edu/8222529/Znamen%C3%AD_Hodiny_aneb_Konec_sv%C4%9Bta_v_isl%C3%A1mu

  • merlin • 7. prosince 2015

    jinak to byl samozřejmě ftip, možná se nepovedl :-)

  • Drak • 7. prosince 2015

    Myslím, že hledat název netřeba. http://www.svetkolemnas.info/novinky/zahranicni/3387-usa-si-zacnou-privlastnovat-zdroje-nebeskych-teles-ne-to-neni-v-tip-obama-prave-podepsal-zakon
    Obama podepsal zákon, který provádí ten, jehož jméno se snažíte nalézt, běžně na zemekouli a teď jej převádí do vesmíru. Jen se nebojte ho vyslovit, tím proti komu je třeba vést válku jsou USA. To je ten největší světový terorista.

  • Asfalt • 7. prosince 2015

    Tribun napsal

    Takže jediná konkrétní odpověď na moji otázku zatím zní, že je to jedno. A podle toho diskuse (nejen tato) také vypadají. Je jedno, kdo je nepřítel, hlavně, že ho máme. On je totiž rozdíl mezi „je to jedno“ a „všechno je to totéž“.

    Odpovědí by pak muselo být, že jde o ekomický, sociální, náboženský a teroristický fenomen. Oficiálně bojuje Západ proti tomu terorismu. Takže pokud bych měl zájmeno „my“ považovat za západní veřejnost, pak „my“ bojuje s terorismem poté, co byl takto IS západními mainstreamovými medii prezentován a IS se pod takový obraz i jemu přisuzovanými teroristickými útoky podepsal.
    Nejsem si ale jist, zda „my“ reálně disponuje státní mocí včetně těch vojenských prostředků, se kterými se v Iráku a Sýrii dnes válčí. Za co bojují „oni“, jež tyto prostředky ovládají, mi není moc jasné. Ale za několik let války, co vedou „oni“, IS zbohatl, expandoval a vojenskoprůmyslovému komplexu asi přinesl nemalé zisky.
    Rusové bojují s terorismem jako „my“, řekl bych. To se těm „oni“ asi nelíbí, zdá se mi. Z toho my pak vychází, že „my“ a „oni“ nemají stejné cíle.
    Ano, zase málo konkrétní a ten „ekomický, sociální, náboženský a teroristický fenomen“ se špatně vyslovuje. Proto zcela konkrétně navrhuji název: teroristické zlaté tele.
    Souhlasil byste, Tribune?

  • orinoko • 7. prosince 2015

    Cely tento problem vyzaduje DIAlekticky pristup. Myslim, ze klasikove marxismu-leninismu by s timto jevem byli vcelku dost rychle hotovi.

  • merlin • 7. prosince 2015

    Tribun napsal

    Takže jediná konkrétní odpověď na moji otázku zatím zní, že je to jedno. A podle toho diskuse (nejen tato) také vypadají. Je jedno, kdo je nepřítel, hlavně, že ho máme. On je totiž rozdíl mezi „je to jedno“ a „všechno je to totéž“.

    Fšechno to totéž není. To tedy rozhodně ne. Je to jedno pro nás, co neumíme arabsky, což je celý západní svět a všichni jeho novináři. Pro arabsky hovořící islámský svět to je dvojí. Celý název je jak jistě víte Dawlat al-Islāmiyya fī al-Irāq wa s-Shām. Jeho zkratka Daesh v pravém významu znamená skupinu fanatiků. co vnucují svou vůli ostatním, je to i akronym pro pošlapat a rozbít, v plurálu vznikají různé významy, je to zároveň i těžká urážka. Má to víc významnů ve smyslu nadávky, v arabském tisku se to jedni snaží ironizovat a zesměšňovat, druzí poukazují na to, že přeskupením písmen dostaneme třeba al džáhilíja, takže se pak celkem oprávněně ptají, co je to za organizaci, která je sama zabředlá do nevědomosti a barbarství a tmy a přitom to vydává za světlo? Atd. Hm, tak asi tak.
    Jeden by neměl psát o věcech o kterých neví zhola nic, a o kterých si neumí nic přečíst, ale to zdejším ,,novinářům,, /tím nemám na mysli zdaleka jen tribuna nějak nelze ani podat ani vysvětlit.

  • merlin • 7. prosince 2015

    P.S. Tak je to jedno /pro nás/ jest správná odpověď, zatímco Fšechno je to totéž je zcela mimo jako poslední dobou i autor tohoto výroku :-)

  • Gatta • 7. prosince 2015

    Merlin – když se zrovna nehádáte se Siem, tak jste dobrá …

  • bergpora • 7. prosince 2015

    Tribun tu mudruje nad tím, jak se to jmenuje, jen aby nemusel přiznat, že jeho bojovníci se dostali s uprchlíky do Evropy. Není tenhle Tribun náhodou náhončím Konvičky?

  • Asfalt • 7. prosince 2015

    Pokud by autorovi šlo čistě jen o to formální pojmenování, asi by se mělo říkat, že jde o neuznaný ISIS, protože jako ISIS se tento stát pojmenoval a prohlásil. Jen ho nikdo neuznal.

    V širším obsahu se autor možná ptá, co je podstatou neuznaného ISIS (ontologická otázka). Co však gnozeologická otázka, zda je pro nás ISIS poznatelný.
    Může normální člověk ze Západu podstatu ISIS vůbec poznat? Jsou informace, které jsou nám o něm předkládány týmiž médii, co o Ukrajině lhaly jako když tiskne, pravdivé, nezkreslené, úplné, nezmanipulované? Je to opravdu tak, jak je nám prezentováno?
    Jen se ptám, svými otázkami nic nenaznačuji. Jen mi připadá divné věřit, že když někdo lže o Ukrajině, že o ISIS bude mluvit pravdu. Mozná tentokrát opravdu mluví pravdu, ale lhát rozhodně umí a lhát by mu nedělalo naprosto žádný problém.
    Asi se ale ptám nehorázně, neboť podaný obraz již byl masově rozšířen, všichni mu věří a nikdo nepochybuje (to se u Ukrajiny nepovedlo – ta byla blíže teritoriálně, jazykově i kulturně).

  • Alena • 7. prosince 2015

    Viníci jsou ti, kdo ISIS stvořili a dodávají peníze pro jejich žoldáky, viníci jsou ti, kdo tyjí z obrovských kšeftů
    – za vším hledej ekonomiku- prachy.
    Nakupovat ropu za 20 dolarů za barel, a prodávat pak dál za 40 dolarů je dobrý byznys. No neber to
    Naši důchodci kňučí kvůli 40- ti Kč a pár stovek kilometrů dál se odehrávají fantastické kšefty. Když se k tomu ještě přidá obchod s uprchlíky- to je tutovka na několik roků

  • Asfalt • 7. prosince 2015

    V souvislosti s tím mezinárodně neuznaným ISIS jsem si teď vzpomenul, jak na Aktuálně překládali ty anglicky psané zpravodajské mustry, na základě kterých podávají zpravodajství českým lidem v americké sféře vlivu.
    Během ukrajinské krize bylo naprosto pravidelně vždy překládáno „samozvaná Donědká republika“, patrně místo neuznaná Doněcká republika.
    Možná nezajímavé, ale přišlo mi to teď nějak humorné. Experti z Aktuálně a jim podobní tedy mohou mluvit nikoliv o neuznaném ISIS, ale o samozvaném ISIS. :)

  • Alena • 7. prosince 2015

    osudná chyba nebo pomoc nepravidelné americké armádě ISIS?
    http://www.novarepublika.cz/2015/12/zapadni-koalice-letecky-uderila-na.html

  • abx • 7. prosince 2015

    Asfalt napsal
    ty anglicky psané zpravodajské mustry,

    samozvana Luhanska republika, samozvana Donecka republika, „neuznane“ sa nevyskytovalo, alebo len zriedkavo. ukazuje to na jednotnu mustru, zrejme preklad anglickeho terminu, ktory znamenal konotaciu, ako to bolo treba chapat, alebo skor spravodajsky interpretovat (Pjakin hovori o vytvarani informacneho pola). staci si pozornejsie vsimnut televiznych spravodajcov, ake hadzu pri spravach emocionalne upenlive ksichty, ktorymi vstupuju do mozockov nasich intelektualne menej vybavenych spoluobcanov. v tomto zvlast vynika na NOVE pani Lucia Borhyova, je taka sugestivna, ze by kludne mohla robit vychovavatelku hluchonemym…

  • Tribun • 7. prosince 2015

    Nechápejte mě zle, ale proč proboha děláte z tak banální otázky takovou politicko-raketovou vědu? Tohle je neschopnost myšlenku udržet i myšlenku opustit v jednom.

    Tak znova… Jak bychom měli správně nazývat onu entitu a proč? Vím/nevím. Vím – odpovím, nevím – mlčím, ale nehodnotím.

  • Béda • 7. prosince 2015

    Tribun,

    záleží na tom, jestli chcete jako nepřítele pojmenovat pouze paži anebo i mozek, který tou paží hýbe. V politice ten mozek ani nemusí sídlit na území, kde je jeho prodloužená paže. Faktem je, že bez finanční, výzbrojní, obchodní, politické (fiktivní válka Západu proti němu), zpravodajské… pomoci zvenčí, kdyby byl naopak místo toho embargován, sankcionován a byla by proti němu vedena Západem válka (tak jako ji vede RF v Sýrii) by asi ten útvar byl pravděpodobně již minulostí.

  • bergpora • 7. prosince 2015

    Přísná ruka sluníčkářského manažera Tribuna vas dostihne všude, nelze se před ní nikde schovat.

  • Asfalt • 7. prosince 2015

    Tribun napsal

    Nechápejte mě zle, ale proč proboha děláte z tak banální otázky takovou politicko-raketovou vědu? Tohle je neschopnost myšlenku udržet i myšlenku opustit v jednom.

    Tak znova… Jak bychom měli správně nazývat onu entitu a proč? Vím/nevím. Vím – odpovím, nevím – mlčím, ale nehodnotím.

    Nic ve zlém, Tribune, ale připomínáte mi jednu vyučující ze základní školy, která byla schopna přes půl hodiny tropit dosti hysterické scény proto, že jsme sice její matematický příklad většinou všichni spočítali správně, ale zapoměli jseme uvést u výsledku jednotku. Ano, správný výsledek zněl 120, 00 Kčs, nikoliv jen 120, 00 (bez jednotky).
    Myslím, že diskutérů zde máte dost, mluví k věci a nejsou povinní odpovídat v modalitě: „Vím/nevím. Vím – odpovím, nevím – mlčím, ale nehodnotím. “ Pokud se mýlím, prosím doložte příslušné normativy. Pokud chcete čtenáře navést k vámi vnímanému zásadnímu pohledu na věc, moderujte diskuzi způsobem hodným profesionála, nikoliv způsobem hysterické učitelky.
    Omlouvám se za upřímnost, považuji vás za chytrého chlapa, ale mám stejný pocit jako u té učitelky, tedy naprosto nevím, o co vám vlastně jde. Možná až po půl hodině hysterie z tříčtvrtěhodinové vyučovací „hodiny“ vyplyne, že požadevek uvedení jednotky za každým číslem je naprosto správný a nutný, ale teď opravdu nevím, která bije, a jímá mne stejný pocit, tedy strach (nebrat úplně vážně), jak za mlada.

  • orinoko • 7. prosince 2015

    Ja osobne Daes pouzivam nejcasteji. Jednak je to pry z arabstiny a take to nepredikuje … alespon u me osobne … jakysi stat z Levantu. To bychom se za chvili mohli bavit o Judei. Treba. Nebo o Galilei … a nebyl by to GaliLEO.
    Jakypak stat, kdyz jeho podstatu tvori zoldneri?
    A kdyz jim hori koudel u ritniho otvoru po ruskem naletu, tak na kameru krici uz ani ne Allahu akbar, nybrz – vidis to , Johny? To patrilo McCocainovi. Pry je pred Rusy ochrani.
    Cely „spor“ mi prijde trochu zbytecny, nicmene merlin boduje.

  • Irena • 7. prosince 2015

    Tribun napsal
    Jak bychom měli správně nazývat onu entitu a proč?

    Daes/DAIŠ, protože to je sere. V ruských tel. novinách to vyloženě doporučovali :-) právě z tohoto důvodu.

  • orinoko • 7. prosince 2015

    Pro tribuna.
    Jak nazvat tuto entitu?
    DOBYTEK!

  • Sio • 7. prosince 2015

    Gatta napsal
    Gatta

    Vtipálku. Tuhle část vztahu už máme za sebou. Teď už si s merlin jenom notujeme … :-)

  • Sio • 7. prosince 2015

    merlin napsal

    Zda Dáeš, Dáaš či Dáíš je rozdílem vevýslovnosti, asi když v egyptě budou vyslovovat salam alejkum blíže ksalim alijkum. Dumat pak o tom, zda myslí to samé může asi fakt jen Tribun.
    Zkratku Isis nedoporučujinejen proto, že odkazuje k Siovu egregoru zde konkrétně bohyni Eset.Jestli IS nebo ISIL je taky fuk. Klidně tomu můžu říka chalífát, na objektivní realitě to nezmění vůbec nic.
    Absurdita tohoto vynikne, když to obrátím a nechám je tam dumat o tom, jestli jsmečesko nebo česká republika, přičemž budou všichni čumět na jasně ohrabičené místo na mapě a dohadovat se, co má hlubší význam a o důvodech našeho vzniku a někteří budou argumentovat tím, že to je špatně, páč jsme ještě morava a slezsko.
    A stát to je, ať se to komu líbí nebo ne. Když něco funguje jako stát, tak to je stát. Má to ministry, ekonomiku, zdravotnictví, školství, státní filosofii, represivní složky a vojáky nemluvě o 8 milionech lidí /přesně něchť si je spočte autor článku.

    Jo, na Isis mi nesahejte. Isis – Sio, jak se to rýmuje. Někdy se také podepisuji Ra. :-)

  • Sio • 7. prosince 2015

    merlin napsal

    jinak to byl samozřejmě ftip, možná se nepovedl

    Radši napiš „vtip“ nebo to budou brát vážně … :-)

  • Sio • 7. prosince 2015

    Co třeba IKPVSS (Islámský Kozošuk pod velením SS) ?

  • Irena • 7. prosince 2015

    Sio napsal

    Co třeba IKPVSS (Islámský Kozošuk pod velením SS) ?

    Moc dlouhý, něco údernějšího.

    Orinoko: Ten DOBYTEK – taky dobrý.

  • Béda • 7. prosince 2015

    Tito nepřátelé jsou jako chobotnice. Zde jedno její chapadlo: http://www.novarepublika.cz/2015/12/jakov-kedmi-plany-na-sireni-tureckeho.html

  • Janika • 7. prosince 2015

    orinoko napsal

    Pro tribuna.
    Jak nazvat tuto entitu?
    DOBYTEK!

    Ten má zeměpisně určitelné hranice? (aby se dal bombardovat)

  • Sio • 7. prosince 2015

    Irena napsal
    Moc dlouhý, něco údernějšího.

    Orinoko: Ten DOBYTEK – taky dobrý.

    Jak bych to … slušně … RIOTS?

  • orinoko • 7. prosince 2015

    To Janika.
    Vsechno lze, kdyz je k tomu vule. To znam prave ted velmi dobre. Ziju v tuto chvili dost schizoFRENETICKOU dobu. Prestehovat se za praci a kapelou anebo zustat na „gruntu“?
    Ale zpet. Nedelejme situaci slozitejsi nez je. Syrie je dodnes statem v jasne definovanych hranicich. Vsechno cizi uvnitr je bombardovatelne podle zakona lasky a pravdy.
    Vcetne slovutne Emeriky. Ale to by byla treti svetova, kterou si ve skutecnosti NIKDO nepreje.
    Zni to silene, ale ja osobne prave v tuto chvili sdilim viru v ruske sudoku. A take cinske a iranske.
    Oni se pripravili … a opravdu dobre.

  • Velekněz Ratata • 7. prosince 2015

    „Nevím, co mám dělat, Klémo. Říkají, že rozbíjím partaj…jářku, diskusi.“ Tolik z filmu Dvacátý devátý. Také bych to tak neprožíval.

    Pojmenovat. A což „množina všech dobytků mezi Antilibanonem a Eufratem bez rozdílu, pokud uřezávají hlavy, kamenují a unášejí ženy, shazují homosexuály ze střechy, odvádějí děti jako rukojmí, kradou a prodávají ropu do Turecka a odmítají příměří, jednání s vládou Sýrie a účast ve volbách pod mezinárodní kontrolou ? Nestačilo by ? Přijde mi, že Rusům (souhlas, ti tam asi válčí jako „my“) tohle stačí. Dr. Sáře Wagenknecht, třeba, to nestačí. OK, chápu. Rusové ale v podstatě nedělají zatím nic jiného, než že násilně podporují pořád ještě legální i legitimní vládu.

    Může následovat otázka, kdo tohle ale vlastně je. Fí ha, pro vojáka je to prostě každý, kdo vede palbu. Rozbory možná potom. Puberťák s pancrfaustem v berlínských ulicích byl určitě ještě frustrovanější a méně něčím vinen než irácký sunnita v nejlepších letech, ale seškvařit osádku tanku svedl. Když ho Rus střelil, ne kvůli Říši nebo národu, ale protože musel krýt „naše“ tanky.

    Pokud to budete brát tak, že bychom si „my“ měli napřed rozmyslet a svobodně se rozhodnout, jestli vůbec s někým CHCEME válčit a s kým, tak si myslím, že „my“ třeba zde v diskusi jsme +- normální lidi, tím pádem asi nechceme válčit s nikým. Krom sebeobrany. Ale jsme zase u toho. Koho bránit. A kde vede červená čára. Pokud by šlo definitivně o krk u nás, budu na teroristy střílet klidně i po boku doc. Konvičky, pokud nám totiž někdo svěří aspoň „břízu“. A „klidně“ není pravé slovo, kecám :-) Bránit evropskou finanční oligarchii, dejte pokoj, ani v Sýrii, ++ dr. Wagenknecht. Evropská kultura zní hezčejc, ale stejně. Pro politiku tjt: podpora Asada+tlak na příměří+volby.Kdo střílí proti: –

  • Velekněz Ratata • 7. prosince 2015

    Dovolím si od tématu: zdá se mi, že Bratr bloknul v Čezku http://ukraina.ru/. Přes anonymizér to totiž jde.

  • Béda • 7. prosince 2015

    Trichu mimo – aktuálně z Blicího mainstreamu:

    Vysoce postavený představitel Spojených států vypovídající pod podmínkou anonymity je si „jistý“, že zabití 3 a zranění 13 dalších syrských vojáků, z nějž Damašek obvinil americké letectvo, má na svědomí Moskva. – See more at: http://www.blisty.cz/art/80163.html#sthash.DVre64Em.dpuf

  • merlin • 7. prosince 2015

    Sio napsal
    Jo, na Isis mi nesahejte. Isis – Sio, jak se to rýmuje. Někdy se také podepisuji Ra.

    To měl být protest proti tvému učení o egregorech, nikoliv proti tvému nicku.

  • merlin • 7. prosince 2015

    Irena napsal
    Daes/DAIŠ, protože to je sere. V ruských tel. novinách to vyloženě doporučovali právě z tohoto důvodu.

    :-) v české televize nabyli zřejmě obvyklého mínění, že když už to dop. Rusové, že by to opět bylo něco proti něčemu :-)

  • Irena • 7. prosince 2015

    merlin napsal
    v české televize nabyli zřejmě obvyklého mínění,že když už to dop. Rusové, že by to opět bylo něco proti něčemu

    No oni tam taky dodávali, že těm, kteří to používají by také mohli uříznout hlavu, tak moc je to s….
    Tak třeba mají v ČT v gatích.

  • Alena • 7. prosince 2015

    taky trochu mimo
    v dnešní nezávislé TV
    http://www.nwoo.org/2015/12/07/czechnews-tv-udalosti-7-12-2015/
    od 4 min.- myslivci u Prostějoviček chytli místo zvěře utečence- měli mapky s označením nedalekého vojenského újezdu s označenými stanovišti. Domluvila se s nimi až starostka anglicky. Prohlásili, že mají své poslání a pak utekli.
    Doufám, že v případě konfliktu budou sluníčkáři té dobroty, že budou ostatnímu obyvatelstvu dělat živé štíty

  • Janika • 7. prosince 2015

    orinoko napsal

    To Janika.
    Vsechno lze, kdyz je k tomu vule. To znam prave ted velmi dobre. Ziju v tuto chvili dost schizoFRENETICKOU dobu. Prestehovat se za praci a kapelou anebo zustat na „gruntu“?
    Ale zpet. Nedelejme situaci slozitejsi nez je. Syrie je dodnes statem v jasne definovanych hranicich. Vsechno cizi uvnitr je bombardovatelne podle zakona lasky a pravdy.
    Vcetne slovutne Emeriky. Ale to by byla treti svetova, kterou si ve skutecnosti NIKDO nepreje.
    Zni to silene, ale ja osobne prave v tuto chvili sdilim viru v ruske sudoku. A take cinske a iranske.
    Oni se pripravili … a opravdu dobre.

    Orinoko, taky věřím Rusku, nebo spíš fandím. Samozřejmě přitom nevěřím, že tam v těch bombardovaných oblastech žije „dobytek“, ani většinově.

    Ráda čtu Vaše postřehy. To o ZDI, kterou by bylo levnější postavit uvnitř nás, než reálně, je moc pěkné.

  • abx • 7. prosince 2015

    Velekněz Ratata napsal

    Dovolím si od tématu: zdá se mi, že Bratr bloknul v Čezkuhttp://ukraina.ru/. Přes anonymizér to totiž jde.

    na sk je link plne funkcny, Bratr nestiha

  • K. J. • 7. prosince 2015

    Důležitější možná je, že Syřané, kteří chtějí mít Sýrii, sekulární Sýrii pro všechny Syřany různého vyznání (tak jako dříve), vědí jak se jmenuje jejich přítel. Jmenuje se Rusko. A Rus evidentně ví kam a jakým směrem mířit aniž by musel zkoumat názvosloví…

  • Janika • 7. prosince 2015

    http://blog.aktualne.cz/blogy/petr-robejsek.php?itemid=26450
    „V pořadí šestá na seznamu starobylých čínských vojenských lstí je popsána takto: „Na Východě hlomozit a na Západě napadnout“. Strategie ISIL tomu dokonale odpovídá. Místo, kde teroristé plánují a provádí nejdůležitější operace není Blízký Východ, nýbrž západní metropole a západní společnosti vůbec.“

    Tady máte ty hranice.

  • Sio • 7. prosince 2015

    merlin napsal
    To měl být protest proti tvému učení o egregorech, nikoliv proti tvému nicku.

    A já myslel, že ftip. :-) Bacha na ně, egregoři útočí. Turci také. A kromě toho kradou jak straky.

  • Sio • 7. prosince 2015

    Irena napsal
    No oni tam taky dodávali, že těm, kteří to používají by také mohli uříznout hlavu, tak moc je to s….
    Tak třeba mají v ČT v gatích.

    Něco jo a koule to nejsou.

  • Sio • 7. prosince 2015

    Alena napsal

    taky trochu mimo
    v dnešní nezávislé TV
    http://www.nwoo.org/2015/12/07/czechnews-tv-udalosti-7-12-2015/
    od 4 min.- myslivci u Prostějoviček chytli místo zvěře utečence- měli mapky s označením nedalekého vojenského újezdu s označenými stanovišti. Domluvila se s nimi až starostka anglicky. Prohlásili, že mají své poslání a pak utekli.
    Doufám, že v případěkonfliktu budou sluníčkáři té dobroty, že budou ostatnímu obyvatelstvu dělat živé štíty

    A pak, že naši nimrodi střílejí po všem, co se pohne.

  • Sio • 7. prosince 2015

    Janika napsal

    http://blog.aktualne.cz/blogy/petr-robejsek.php?itemid=26450
    „V pořadí šestá na seznamu starobylých čínských vojenských lstí je popsána takto: „Na Východě hlomozit a na Západě napadnout“. Strategie ISIL tomu dokonale odpovídá. Místo, kde teroristé plánují a provádí nejdůležitější operace není Blízký Východ, nýbrž západní metropole a západní společnosti vůbec.“

    Tady máte ty hranice.

    No, ty hranice uvnitř západoevropanů skutečně rostou a upevňují se. Ale tyhle procesy potřebují svůj čas. Možná proto to teď vypadá všechno ještě v pohodě a je možný i luxus přijímání nepřátel chlebem a solí.

  • Irena • 7. prosince 2015

    abx napsal
    v tomto zvlast vynika na NOVE pani Lucia Borhyova, je taka sugestivna, ze by kludne mohla robit vychovavatelku hluchonemym…

    No já už tu děvu hodně dlouho nesleduji, ale napsal jste to pěkně, úplně ji vidím před očima.

  • Sasin • 7. prosince 2015

    Nepřítel je ten, který není přítel.

    Podle tohoto pomenování je to každý s kým si nerozumíte a gdyž se objeví v dohledu, chcete být něgde jinde než on. Budete hledat kamarády něgde jinde. Budete chtím sedět u jednoho stolu s někým jiným. Budete si ťukat při oslavách s někým jiným a budete si povídat o všem jiném, ale né o tom co chce nepřítel. Ani s ním nevyměníte výrobek, kterého si ceníte, páč může být zneužit nepřátelsky proti vám. Jak prosté, že?

    Málogdo tomu rozumí.

  • Sasin • 7. prosince 2015

    Velekněz
    Smyslem privatizace nabylo vytvořit bohatou chudinu, ale šlechtu. Tu šlkechtu, která vykořistí chudinu a dneska to tady máte v plné parádě. Gdo je nepřítel?

    No přece šlechta? Šlechta vyprodukovaná z ukradených socialisticky využívaných podílů na půdě a rozpočtu, do kterého jen ona smí kvákat. Ostatní mají jen držet hubu, psát do OM a chodit k volbám, gdyž to šlechta připraví.

    Gdo je nepřítel? No přece všichni fašisti, kteří žijí ze zbytečné dřiny a zbytečně dolovaných rud, uhlí, nafty a elektřiny a drží lidi při nevědomosti ve školách. O tom by Stan uměl vyprávět, kolik hovadin do těch mladých makoviček dle psychpatických osnnov nakukal. Čím přispěl národu Tribun netuším, ale nebude daleko od zbytečného živení.

    Gdo je nepřítel? To je každej, který chce aby druhej žil ve tmě nejen vědecky nepodložených nesmyslů, ale i objektivně šlohnutých objevů, které už dávno měly zastávat základní energetické pilíře společnosti, která bude jha dobíhání do „práce“ kvůlivá teplu, ohni do vaření a brambor do hrnca ušetřena pro vyšší cíle.

    Jenže voni žádné vyšší cíle nepotřebují, páč by se staly rovnými a to voni za žádných okolností připustit nechtějí. Raději budou mít nepřátele. Budou chodit s nepřáteli hodovat ze švédských stolů a domlouvat se na všeobecném nepřítelství, páč gdyby se lidi začali opravdu neulhaně přátelit, nemohli by ani v tomto ulhaném nactiutrhačné a zlo dějském systému volit ty šmejdy. Nemohli by lhát ani tady a nemohli by se přetvařovat, páč při každém vyjádření, či politické proklamaci by se museli červenat už od konečníku a to by bylo vidět. Muheeeeeeee

    • Stan • 8. prosince 2015

      Já bych s Vašim smýšlením na web takové odporné kreatury diskutovat nechodil. I když Vy vlastně nediskutujete, Vy jenom točíte tím svým kafemlejnkem. Muheeeeeee

  • nikdo • 7. prosince 2015

    OT: Chruščováky zase v módě
    http://rusvesna.su/recent_opinions/1449494412

  • cnemo • 7. prosince 2015

    Proti komu se vede tato válka? Prosté, Sýrie proti Saúdské arábii, Kataru, Turecku a USA. My proti naší evropské prodejné elitě:)

  • Gatta • 8. prosince 2015

    Sio napsal
    Vtipálku. Tuhle část vztahu už máme za sebou. Teď už si s merlin jenom notujeme …

    Děkuji za info – v určitou dobu jsem to už přestal číst.
    :-)

  • merlin • 8. prosince 2015

    Sio napsal
    No, ty hranice uvnitř západoevropanů skutečně rostou a upevňují se. Ale tyhle procesy potřebují svůj čas. Možná proto to teď vypadá všechno ještě v pohodě a je možný i luxus přijímání nepřátel chlebem a solí.

    západní společnost je strašně sebestředná a Robejšek chce jít for prezident. https://www.facebook.com/Petr-Robej%C5%A1ek-for-president-831813356872128/ Už k tomu má i předchystané stránky. Co je nebo kdo je za ním nevím, ale do naší veřejně právní televize ho s tím nepouští jen tak. Protože jiné a lepší analytiky znalé výborně BV tam nepustí nebo jen vyjímečně, Robejšek je tam pořád. Přitom jsou to samé kecy a to kolik a jak zabili vlastních obyvatel nikoho nezajímá, zvláště pak Robejška.
    Co se týče eu + usa, jde celkem o kolik zabitých? o 200 lidí? Daéš chce svést bitvu apokalyptických rozměrů a chce proti sobě za tím účelem poštvat co nejvíc států, aby se naplnilo proroctví a jen si díky Robejškům a Konvičkům přimalovávají vlaječky. A daří se.
    Protože jsme pitomí. Čím víc budou mít času, tím víc peněz mají rovněž na nákup zbraní hromadného ničení.
    Za účasti široké světové veřejnosti a díky posahaným aktivitám politiků, které nadšeně podporovaly při zavádění ,,demokracie,, do oblasti fakt už životu nebezpečné občanské iniciativy /tak oblíbené takovým hankem vydělávajícím radostně u Saudů na provoz hatefree v Čechách/ na arabském poloostrově postupně vzniklo bojiště snů čistého sociopata.
    Úspěšně selhala kromě pravice samozřejmě i levice. Vystupuje opatrně proti magorům ,,muslimové všech spojte se, – asi v tom vidí vzpomínkový akt na vřsr nebo co. Zvláště představy některých mi připomínají svou naivitou a nepochopením jiného myšlení doby, kdy se Rusové podíleli na výstavbě fabrik kupříkladu v Jemenu a v politbyru si libovali, že tím podporují vznik islámského proletariátu.

  • Janika • 8. prosince 2015

    Skvělé. Přesně takhle se šlo na Saddáma.

  • Viky • 8. prosince 2015

    to Merlin:““ A stát to je, ať se to komu líbí nebo ne. Když něco funguje jako stát, tak to je stát.““ Co raději „pseudostát“?( do názvu raději ne, i tak v tom mají lidé hockey.) Některé rysy státu tahle formace má, jiné, obecně zavedené, zase ne. Pokud se soustředíme na provázanost názvu a vnitřního obsahu, stejně žádný používaný název není dostatečně popisný.
    Já používám označení IS a ISIL. Když tedy vypustím ten matoucí pseudostát, stejně bych trval na záměně slova „Islámský“ na „Islamistický“. Už tak spoustu nadšenců bojuje proti islámu, místo islamismu.

    Tribunův nápad s „pojmenováním nepřátel“ je dobrý i v něčem zcela jiném, než bylo pravděpodobně zamýšleno. Ukazuje způsob „Západního myšlení“. Když tedy s úlevou vydechneme, protože se nakonec dohodneme jak IS nazývat, zůstanou nám dosti velké skupiny, které sice pod IS nezařadíš, ale nedokážu se na ně dívat ani neutrálně, natož přátelsky.
    V rámci islamistického extrémismu má IS vyjímečné postavení. Od ostatních se liší „přechodem na samofinacování“. Ostatní skupiny ve své většině jsou závislé na externím financování. (např. Taliban je také financován především zevnitř) Buď tedy zařadíme Nusráče, nebo al-kajďáky k IS, alespoň pracovně (jako to dělá třeba Rusko), nebo sice budeme bojovat proti IS a současně se hrozně divit zběsilým útokům velmi podobných skupin. Protože ti jsou přece úúúplně jiní. Jiní jsou. Tím, že zdrojem financování je Saudská Arábie, Katar. Ale určitě nejsou méně vražední a nebezpeční.

  • merlin • 8. prosince 2015

    Viky – Islamistický stát je dobré označení. Jak budeme říkat Saudské Arábii ? :-)
    I když pokud tohle není fake, tak je to vymakaný systém a taky to připomíná maoistické rudé gardy apod. :-) http://www.theguardian.com/world/2015/dec/07/leaked-isis-document-reveals-plan-building-state-syria

  • merlin • 8. prosince 2015

    tady mají překlad z arabštiny do angličtiny http://www.theguardian.com/world/2015/dec/07/islamic-state-document-masterplan-for-power

  • Sio • 8. prosince 2015

    merlin napsal
    západní společnost jestrašně sebestředná a Robejšek chce jít for prezident. https://www.facebook.com/Petr-Robej%C5%A1ek-for-president-831813356872128/ Už k tomu má i předchystané stránky. Co je nebo kdo je za ním nevím, ale do naší veřejně právní televize ho s tím nepouští jen tak. Protože jiné a lepší analytiky znalé výborně BV tam nepustí nebo jen vyjímečně, Robejšek je tampořád. Přitom jsou to samé kecy a to kolik a jak zabili vlastních obyvatel nikoho nezajímá, zvláště pak Robejška.
    Co se týče eu + usa, jde celkem o kolik zabitých? o 200 lidí? Daéš chce svést bitvu apokalyptických rozměrů a chce proti sobě za tím účelem poštvat co nejvíc států, aby se naplnilo proroctví ajen si díky Robejškům a Konvičkům přimalovávají vlaječky. A daří se.
    Protože jsme pitomí. Čím víc budou mít času, tím víc peněz mají rovněž na nákup zbraní hromadného ničení.Za účasti široké světové veřejnosti a díky posahaným aktivitám politiků, kterénadšeně podporovaly při zavádění ,,demokracie,, do oblasti fakt už životu nebezpečné občanské iniciativy /tak oblíbené takovým hankem vydělávajícím radostně u Saudů na provoz hatefree v Čechách/ na arabském poloostrově postupně vzniklo bojiště snů čistého sociopata.
    Úspěšněselhala kromě pravice samozřejmě i levice. Vystupuje opatrněproti magorům ,,muslimové všech spojte se, – asi v tom vidí vzpomínkový akt na vřsr nebo co. Zvláště představy některých mi připomínají svou naivitou a nepochopením jiného myšlení doby, kdy se Rusové podíleli na výstavbě fabrik kupříkladu v Jemenu a v politbyru si libovali, že tím podporují vznik islámského proletariátu.

    No, já nevěřím ve vlastní plány IS. Podle mého názoru jsou stejně jako Turecko jen figurkou na šachovnici. Možná si ti pošahanci fandí, že to mají v rukách, ale to si jen fandí.

  • Sio • 8. prosince 2015

    Viky napsal

    to Merlin:““ A stát to je, ať se to komu líbí nebo ne. Když něco funguje jako stát, tak to je stát.““Co raději „pseudostát“?( do názvu raději ne, i tak v tom mají lidé hockey.)Některé rysy státu tahle formace má, jiné, obecně zavedené, zase ne. Pokud se soustředíme na provázanost názvu a vnitřního obsahu, stejně žádný používaný název není dostatečně popisný.
    Já používám označení IS a ISIL. Když tedy vypustím ten matoucí pseudostát, stejně bych trval na záměně slova „Islámský“ na „Islamistický“. Už tak spoustu nadšenců bojuje proti islámu, místo islamismu.

    Tribunův nápad s „pojmenováním nepřátel“ je dobrý i v něčem zcela jiném, než bylo pravděpodobně zamýšleno. Ukazuje způsob „Západního myšlení“. Když tedy s úlevou vydechneme, protože se nakonec dohodneme jak IS nazývat, zůstanou nám dosti velké skupiny, které sice pod IS nezařadíš, ale nedokážu se na ně dívat ani neutrálně, natož přátelsky.
    V rámci islamistického extrémismu má IS vyjímečné postavení. Od ostatních se liší„přechodem na samofinacování“. Ostatní skupiny ve své většině jsou závislé na externím financování. (např. Taliban je také financován především zevnitř) Buď tedy zařadíme Nusráče, nebo al-kajďáky k IS, alespoň pracovně (jako to dělá třeba Rusko), nebo sice budeme bojovat proti IS a současně se hrozně divit zběsilým útokům velmi podobných skupin. Protože ti jsou přece úúúplně jiní. Jiní jsou. Tím, že zdrojem financování je Saudská Arábie, Katar.Ale určitě nejsou méně vražední a nebezpeční.

    Centrum IS je ve Wahingtonu. Vynalézat pro to nějaká slova a pojmenovávání je nadále zbytečné. Zajímavější je zjistit, jakými prostředky se to řízení realizuje.

  • Viky • 8. prosince 2015

    Merlin, já bych s přejmenováváním nespěchal. Je podstatné, co se tím míní. A u Saudské Arábie to jasné je.
    Copak o to Merlin, oni na tom organizačně vůbec nejsou zle. Kdo se právě tomuhle pošklebuje, o sobě říká, jak málo pronikl do problému.
    Vše lehce změnilo úroveň své existence. A „západní myšlení“ spokojeně setrvává ve svých stereotypech. („Vždyť je to voda“ „! no jistě, je. Ale mezitím už stačila nabrat formu páry, a tam s hrnkem moc nepořídíš…“)

  • Sio • 8. prosince 2015

    @Viky: Jak jsem pochopil, za islamismus bereme jakýsi „špatný islám“ a pak tu máme „hodný islám“. Ale jaksi nevím – jak rozeznám „hodný islám“ od „špatného islámu“? Já tu nechci žádný islám. Pokud si tu v něj někdo věří, tak ať. Ale žádné chrámy a organizace, žádné veřejné akce a demonstrace, to pak deportace. Tyhle všechny výhody bude mít v Německu nebo u sebe doma. Tady je vítán ale s tímto omezením.

  • Viky • 8. prosince 2015

    Není Sio cosi jako „špatný“ a „dobrý“ islám. Je islám. A islamismus je extrém svázaný s fundamentalistickým výkladem islámu. Pokud tedy vnímáte rozdíl mezi svou hluboce věřící babičkou a fráterem Koniášem, neměl byste mít problém chápat rozdíl mezi islámem a islamismem.

  • Irena • 8. prosince 2015

    Irena napsal

    http://politikus.ru/video/64988-rossiyskie-voyska-v-sirii-na-fox-news.html

    Nejlepší část je s těmi stíhačkami.

  • racek • 8. prosince 2015

    Jak jsem napsal jinde, za Islám a jeho šíření jsou věřící ochotni položit vlastní život. Za křesťanství toho byli schopni naposledy někdy před 500 lety. Jsou ovšem schopni ten život též položit, ale rozhodně ne vlastní a rozhodně ne za boha.
    Kdo je ten nepřítel? Za Daeš je stín Turecka a Saudů. Za nimi je velký stín odněkud zpoza oceánu. A za nimi je úplně největší stín, z kterého občas problesknou jen žoky peněz. Ten už je dnes všude …

  • Sasin • 8. prosince 2015

    Stan • 8. Prosinec 2015

    Já bych s Vašim smýšlením na web takové odporné kreatury diskutovat nechodil. I když Vy vlastně nediskutujete, Vy jenom točíte tím svým kafemlejnkem. Muheeeeeee
    $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$

    Stane a o čem se tady diskutuje. Nějaký záměr nebo cíl?
    Už je tma a propagandistický film běží. Prosím uvést do řady, lístek si utrhnu sám.
    Uveďte mě na místo, poučte mě, že nemám šustit papírky ani točit kafemlejnkem při promítání aby to ostatní diváky nerušilo, děkuji. Další poučení nepotřebuji. Přeji vše dobré. Muheeeeeee

    P. S. Zkuste alespoň pojmenovat nepřítele?

    • Stan • 9. prosince 2015

      Nepřítelem je hledání nepřítele všude kolem a nevšímavost k nepříteli uvnitř sebe sama.

  • M.C. • 9. prosince 2015

    K. J. napsal

    Důležitější možná je, že Syřané, kteří chtějí mít Sýrii, sekulární Sýrii pro všechny Syřany různého vyznání (tak jako dříve), vědí jak se jmenuje jejich přítel. Jmenuje se Rusko. A Rus evidentně ví kam a jakým směrem mířit aniž by musel zkoumat názvosloví…

    S tím, že Rusko ví moc dobře co dělá a proč, souhlasím.
    Význam pojmu ,,sekulární“ v kontextu dění v Sýrii si dohledejte.

  • merlin • 9. prosince 2015

    Zazmítala mnou pochybnost, že možná Tribunovi nasazuji zbytečně psí hlavu. A šla jsem k němu číst. prošla jsem několik článků a debat. A dočetla se mnoha pozoruhodností. Hlavní cenu u mě získal Tribunův výrok: ,, Národ je poměrně novodobý vynález, tak někdy z 19. století. Rozhodně mladší, než kasty (kterým se v lecčems podobá) a ani ty tu nejsou odjakživa… ,,
    Takže jsem učinila po dvouhodinovém čtení závěr, že nenasazuji. Měl by být vyznamenán za zásluhy o tvorbu panevropského národa společně s p. Schwarzenbergem.

  • Sio • 9. prosince 2015

    merlin napsal

    Zazmítala mnou pochybnost, že možná Tribunovi nasazuji zbytečně psí hlavu. A šla jsem k němu číst. prošla jsem několik článků a debat. A dočetla se mnoha pozoruhodností. Hlavní cenu u mě získal Tribunův výrok: ,, Národ je poměrně novodobý vynález, tak někdy z 19. století. Rozhodně mladší, než kasty (kterým se v lecčems podobá) a ani ty tu nejsou odjakživa… ,,
    Takže jsem učinila po dvouhodinovém čtení závěr, že nenasazuji. Měl by být vyznamenán za zásluhy o tvorbu panevropského národa společně s p. Schwarzenbergem.

    No, dík, že ses obětovala a přečetla to za mě. Přesně něco podobného bych tam čekal.

  • merlin • 9. prosince 2015

    Sio napsal
    No, dík, že ses obětovala a přečetla to za mě. Přesně něco podobného bych tam čekal.

    O oběti se nedá mluvit, bylo to docela zajímavé