Poláci chtějí více USA, méně EU. Kde skončíme my?

Dokážeme si vůbec uhájit naši státní suverenitu? Staneme se součástí bloku ovládaného Německem a Rakouskem, které se chová vzhledem k proklamované neutralitě velmi podivně, nebo se s námi počítá jako se součástí projektu Intermarium? Sledujme s velkou pozorností vývoj v Polsku.

Máme nejdelší hranici s Polskem. Proto nelze nesledovat s obavami vývoj politické situace v této zemi, která má ambice stát se novým vůdcem Evropy ve studené válce proti Rusku. Prozatím studené, ale to se může změnit.

Nová polská vláda nastartovala překvapivě silně konfrontační kurz vůči EU, píší 2. ledna DWN . Mediální zákon se bude měnit, státní televize a rozhlas má sloužit národním, nikoliv cizím zájmům. Emancipuje se polská mediální sféra od vlivu Bruselu, který rozhoduje o tom, co se smí a co nesmí vysílat? Ale na druhé straně: emancipuje se mediální sféra od propagandy americké? Vždyť Brusel doposud nic jiného, než zájmy Američanů ve skutečnosti neprosazoval. Nejlépe to bylo vidět na příkladu Řecka, kterému bylo dovoleno zůstat v eurozóně na nátlak USA, přestože by bylo v jeho zájmu z eura vystoupit.

Proti Německu a proti Rusku

Polský prezident Andrzej Duda již před několika týdny řekl, že si Poláci přejí méně EU, ale zato více NATO. A NATO je především militaristická organizace, v níž vládnou Spojené státy. Polská vládnoucí stran Právo a spravedlnost je na jedné straně euroskeptická, ale navíc silně proti Německu a hlavně velmi agresivní vůči Rusku. V případě válečného konfliktu s Ruskem, který se pokoušely USA se svými vazaly vyprovokovat v průběhu roku 2015, spoléhají USA především na Polsko a pobaltské země.

To, že se Polsko přihlásilo tak aktivně k prosazování politiky jestřábů z Washingtonu a je ochotno umožnit rozmístění jaderných zbraní na svém území, čímž dochází nejenom k porušení uzavřených dohod o omezení šíření jaderných zbraní z Reaganovy a Gorbačovovy éry, je známkou, že Poláci mají zájem na eskalaci napětí v Evropě a ohrožení Ruska a slibují si posílení své vlastní pozice a dosažení ambicí v Evropě vůči slábnoucímu Německu.

Jaká ideologie se skrývá za polskou politikou „více USA“?

EU se rozpadne, jak tvrdí Stratfor. Přispěla k tomu jednak imigrační politika Angely Merkelové, která otevřela i Pandořinu skřínku terorismu, jež má Evropany řádně vyděsit, rozdělit, ale hlavně odvést jejich pozornost od skutečně klíčových hospodářských problémů Evropy, které se v podobě dlouhodobé stagflace – což je nejhorší možný scénář vývoje (kombinace výmarské inflace a růstu nezaměstnanosti), valí na Evropu. Stačí sledovat indexy námořní přepravy surovin, abychom si udělali obrázek o hospodářském růstu v následujících letech, o kterém básní mainstreamová média. Tomu bude ale blíže věnován rozsáhlejší rozbor v některém z dalších příspěvků.

Západní, konzumem zhýčkané a stále méně vzdělané obyvatelstvo, které se brání a není ochotno snížit svůj životní standard ještě dále ve prospěch světového nejbohatšího jednoho procenta a pracovat méně než za minimálních 8 euro, není pro koncerny nenahraditelnou pracovní silou. Zvláště, když vědci pracují pilně na vzniku umělé inteligence a vzniku robo-člověka.

Nastolená ideologie střetu civilizací má pouze přikrýt hlubokou krizi kapitalismu a urychlit etapu historického zlomu. Teorie pánů Thomase Barnetta a Coudenhove–Kalergiho jsou rasismem naruby. Místo německého nacismu 30. let ideologie opačná: Nový evropský člověk, smíchaný z různých ras a národů různé kulturní úrovně. Spíše než neofeudalismus se připravují podmínky pro neo-otrokářský, na nových technologiích založený řád všeobecné kontroly a poslušnosti.
Poláci si vybrali stranu a roli, kterou chtějí hrát a utěšují se nadějí, že odmítnutí migrantů a postavení se proti Německu v této otázce jim projde.

Sanitární kordon Intermarium od Baltu až po Černé moře a Jadran

Americká soukromá tajná služba Stratfor hovoří o vytvoření sanitátního kordonu Intermarium v duchu ideologie legendárního polského vůdce Jozefa Pilsudského. Jde o ideální koncept, jak od sebe oddělit Německo a Rusko. Pás s EU nespokojených spojenců, jež si Američané stačili ochočit po pádu železné opony v 90. letech, a které představují Polsko, Lotyšsko, Litva, Estonsko, Slovensko, Madarsko, Rumunsko a Bulharsko. A chtěli by, aby tam patřila i Česká republika.

Dalšími spojenci v obkličování Ruska pak jsou Turecko, Ázerbajdžán a Gruzie. A zapomněli jsme na Moldávii, kde také právě probíhá vládní krize. Samozřejmě nelze vynechat Ukrajinu, do té nebyly investovány miliardy dolarů marně. Ostatně za zmínku stojí studie z kanadské Ottawy, která potvrzuje, kdo objednal snipery, střílející zezadu do Ukrajinců, kteří se nechali napálit. Janukovyč to rozhodně nebyl, takže je dobře, že si s tím dal práci někdo za oceánem a nemohou nám vyčítat, že šíříme ruskou propagandu. Podrobnosti najdete zde

Intermarium jako zahraničně politická doktrína USA

Jak již bylo řečeno, Intermarium má za cíl zabránit dominanci Německa a Ruska, které už nelze na mezinárodní politické scéně jako důležitého hráče přehlížet. Tato koncepce stojí za hospodářskými sankcemi vůči Rusku, za politikou USA na Ukrajině (politiku odtržení Ukrajiny od Ruska a její využití ve válce proti Rusku již mimo jiné definoval Bismarck).

Polsko se má stát hlavním motorem prosazování amerických zájmů v regionu, což se projevilo i v prodloužení hospodářských sankcí vůči Rusku ze strany EU, proti kterým začala protestovat hospodářská sféra jednotlivých zemí, neboť tyto sankce poškozují především členské země, hlavně Německo, Francii a Itálii. Dřívější polský premiér a dnes dosazený prezident EU Donald Tusk uspořádal jednání o prodloužení sankcí tak, aby diskuse o nich nebyla vůbec možná ani z časových důvodů. Prodloužení pak bylo bez velkých řečí schváleno.

EU jako nástroj vojensko-průmyslového komplexu funguje špatně

Státy jsou rozhádané, pokus přes euro násilně centralisticky ovládané unie ukázal na neschopnost bruselských eurokratů vůbec něco řídit.

Brusel není pro Washington partnerem a ten se podle toho chová. Naproti tomu Varšava i Washington sledují stejné cíle – vybudování silného militaristického bloku proti Rusku. Tomu jsou pak podřízeny i další dílčí cíle. Jako například urychlené připojení Srbska do bloku NATO zuby nehty. Ukrajina je v NATO již jednou nohou přes asociační dohodu. A v Moldávii a Gruzii probíhají vládní krize.

Co ještě píše STRATFOR

Jedinou starostí, kterou mají Američané, je, aby nová nacionalistická vláda nebyla příliš emancipovaná ve vnitřní politice. Aby neprováděla „nepromyšlené kroky“, které by mohly poškodit zájmy amerických koncernů a bank v Polsku. Vláda totiž plánuje snížení daňového zatížení obyvatelstva a Stratfor se obává, že by mohlo dojít ke krácení finančních prostředků na modernizaci armády. Americké zbrojní koncerny totiž očekávají od polského ministra obrany Macierewicze velké objednávky. Evropané vypadávají ze hry.

Jaká bude pozice České republiky za daného stavu?

Dokážeme si vůbec uhájit naši státní suverenitu? Staneme se součástí bloku ovládaného Německem a Rakouskem, které se chová vzhledem k proklamované neutralitě velmi podivně, nebo se s námi počítá jako se součástí projektu Intermarium? Sledujme s velkou pozorností vývoj v Polsku. Rok 2016 totiž bude zřejmě rokem vzrůstající moci Poláků, zaštiťující se v odporu proti Bruselu podporou USA. Brusel však začíná mobilizovat a hrozí sankcemi. Čeká nás pěkné horko hned od počátku roku.

Zdroje:

1) DWN ZDE  a ZDE

2) Defensenews ZDE

3) Stratfor ZDE


Hodnota článku (rešerše, napsání, korektura, anotace, ilustrace, redakční práce) je ohodnocena částkou: 550 Kč
Pokud chcete na provoz webu přispět, klikněte zde , nebo na baner v úvodní stránce. Děkujeme!

0 0 hlasy
Hodnocení článku
Platby

Líbil se vám článek?
Přispějte, prosím, redakci OM na č. ú. 2900618307/2010, nebo přes následující QR kódy.

QR platba 50 Kč

QR platba 50 Kč

QR platba 100 Kč

QR platba 100 Kč

Odebírat
Upozornit na
109 Komentáře
nejstarší
nejnovější nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
hudryper
hudryper
11. 1. 2016 17:01

Už jsem to navrhnul pod jiným zdejším článkem. Což takhle obnovená Československá federatívní republika ? I kdybychom „spadli“ do malého ,německy mluvícího schengenu ,měli bychom díky
poloze a velikosti podstatně větší manévrovací prostor než je tomu po balkanizování ČR a SR dnes.
Co se týče Maďarska,věřím v jeho schopnost pomoct zbourat EU v jeho dnešní nepřijatelné podobě,
nevěřím ale v jeho ochotu sloužit jako kanonenfutter v americké válce evropskýma rukama proti Rusku. Plán Intermarium ,pokud ho začnou Poláci expanzívně realizovat,povede nakonec ke 4.
dělení Polska . V tom Němcům a Rusům Amíci nejsou schopni ,když se bude lámat chleba,zabránit.

mm
mm
11. 1. 2016 17:24

hudryper napsal Už jsem to navrhnul pod jiným zdejším článkem. Což takhle obnovená Československá federatívní republika ? I kdybychom „spadli“ do malého ,německy mluvícího schengenu ,měli bychom díky poloze a velikosti podstatně větší manévrovací prostor než je tomu po balkanizování ČR a SR dnes. Co se týče Maďarska,věřím v jeho schopnost pomoct zbourat EU v jeho dnešní nepřijatelné podobě, nevěřím ale v jeho ochotu sloužit jako kanonenfutter v americké válce evropskýma rukama proti Rusku. Plán Intermarium ,pokud ho začnou Poláci expanzívně realizovat,povede nakonec ke 4. dělení Polska . V tom Němcům a Rusům Amíci nejsou schopni ,když se bude lámat… Číst vice »

Sio
Sio
11. 1. 2016 17:46

Nevěřím v znovusjednocení Československa v nejbližších 50 letech. Byl by to zázrak. Slováci měli vždy dost elit zejména podporovaných Vatikánem, které se snažily je odtrhnout. A mají je stále. Navíc teď mají, stejně jako Češi, svou proamerickou kavárnu.
Česko je blíž k Německu než k US, ale z Poláků a Slováků si mohou US udělat nárazník za přednárazníkem Běloruska a Ukrajiny, kde se to může otočit kdykoli směrem k Rusku. Maďaři jsou osina v patě. :-)

Sio
Sio
11. 1. 2016 17:47

Jinak polský nacionalismus se dá nazvat „polský paradox“. Kdykoli se vystupňoval, dostali po čuni a skončili bez státu.

hudryper
hudryper
11. 1. 2016 17:53

mm napsal Ukotvení nového soustátí česko- slovenského by asi bylo možné za cenu autonomní federace Čech, Moravy, Slezska a Slovenska, Pokud míníte půdorys na geografické mapě,pak souhlas. Pokud to míníte jako politický půdorys (oblíbený termín blbečků v politických stranách),pak bych nesouhlasil a viděl bych to zhruba tak : Prezident federace s naprosto civilním a hlavně úsporným aparátem sídlí v Brně, taktéž i 51 členný federální parlament,volený podle počtu obyvatel v jednotlivých zemích federace. Podmínka : 2/3 souhlas s každým federálním zákonem,zejména půjde o vnější politické a obchodní záležitosti. Zmenšené národní parlamenty by zabezpečovaly koordinovaně schvalovanou legislativou 90% všech zákony regulovaných… Číst vice »

Sio
Sio
11. 1. 2016 18:04

: Krásně jsi se zasnil … :-)

hudryper
hudryper
11. 1. 2016 18:16

http://cz.sputniknews.com/svet/20160111/2106933/francouzsti-volejbaliste-kalika-prohra-video.html
Ale tohle už není snění… zdá se,že Frantíci chtějí více Ruska než Ameriky s německým vazalem.

K. J.
K. J.
11. 1. 2016 18:28

Hm, nějak mi nejde odesílat komentář, že by chyba mezi klávesnicí a židlí?

K. J.
K. J.
11. 1. 2016 18:31

Jo je to mezi klávesnicí a židlí (ostatně jako vždy)…
Tak teď původní ne-myšlenka:
Kde skončíme my? My ještě někam pokračujeme? Jinak to místo se dá vystihnout jedním slovem, které netřeba psát…
Jakási konfederace se Slováky by nemusela být špatná. My do toho dáme prezidenta, Slováci premiéra. Kiska a náš vyzubenej tvaroh půjdou do p-d-le a většina v obou národech bude na chvíli spokojená, než globalizátor vymyslí jiný styl pohromy.

K. J.
K. J.
11. 1. 2016 18:35

Tak mezi židlí a klávesnicí to požírání komentářů není… Je to v názvu toho místa kde skončíme. Editační systém nemá rád některá slova. Sprostá slova. Editační systém totiž není naprogramován a nemá dostatek umělé inteligence, aby vyhodnotil kam míříme… Nebo naopak?

peter.
11. 1. 2016 18:41

Sio napsal
Nevěřím v znovusjednocení Československa v nejbližších 50 letech

Sio:
Za normálnych okolností možno.Smola (alebo nádej?) spočíva v tom,že vznik nových štátov,zánik starých a prekresľovanie hraníc,nastáva takmer vždy po veľkých vojnách alebo katastrofách.A to nás môže postihnúť aj skôr ako o 50 rokov.
Veď ani nevieme,čo nás čaká na jar,keď sa pohnú nie len ľady,ale aj utečenci.

mm
mm
11. 1. 2016 19:03

hudryper napsal Pokud míníte půdorys na geografické mapě,pak souhlas. Pokud to míníte jako politický půdorys (oblíbený termín blbečků v politických stranách),pak bych nesouhlasil a viděl bych to zhruba tak : Prezident federace s naprosto civilním a hlavně úsporným aparátem sídlí v Brně, taktéž i 51 členný federální parlament,volený podle počtu obyvatel v jednotlivých zemích federace. Podmínka : 2/3 souhlas s každým federálním zákonem,zejména půjde o vnější politické a obchodní záležitosti. Zmenšené národní parlamenty by zabezpečovaly koordinovaně schvalovanou legislativou 90% všech zákony regulovaných vztahů ve své zemi. Tedy zemský systém,zrušení krajských úřadů bez náhrady a obnovení jednotně vymezených okresů z hlediska… Číst vice »

jogín
jogín
11. 1. 2016 19:49

V úvaze chybí velmi podstatná záležitost. Je to důvod pro polskou nenávist k Rusku. Jde o ruskou okupaci Polska, která je sice dávnou historií, jenže zabrání kusu Polska i když za náhradu německého území starou antipatii podpořilo. K tomu se přidalo ještě sovětské vyčkávání na likvidaci Varšavského povstání Němci a později vláda komunistů. Historické křivdy jsou pociťovány celá staletí i když jsou ze současného hlediska dávno pasé. Pro skutečné fungování Visegrádu je proto Polsko značně riskantním partnerem.

Sasin
Sasin
11. 1. 2016 20:03

Jožin
Pokud je už známo, války vedli leví harpagondechajci proti pravým harpagondechajcům na zisk, uměli i slevy, a maso do mlejku, se nejedná samozřejmě o mletí kafe, si brali hlavně z místa bydliště. Až pak se to dotáhlo v létopisech, s tím ukazováním prstu na viníka do mediální dokonalosti.

Voni svůj bankovní prs svým malým upírkům a pijavicím nigdy od huby neodtrhnou.

Sio
Sio
11. 1. 2016 20:33

jogín napsal V úvaze chybí velmi podstatná záležitost. Je to důvod pro polskou nenávist k Rusku. Jde o ruskou okupaci Polska,která je sice dávnou historií, jenže zabrání kusu Polska i když za náhraduněmeckého území starou antipatii podpořilo. K tomu se přidalo ještě sovětské vyčkávání na likvidaci Varšavského povstání Němci a později vláda komunistů. Historické křivdy jsou pociťovány celá staletí i když jsou ze současného hlediska dávno pasé. Pro skutečné fungování Visegrádu je proto Polsko značně riskantním partnerem. „Historické křivdy jsou pociťovány celá staletí i když jsou ze současného hlediska dávno pasé.“ Dokonce i tenkrát, když jim předcházely jiné křivdy z… Číst vice »

peter.
11. 1. 2016 21:05

Zabratie Poľského územia na východe – bol návrat na Curzonovu líniu vytýčenú veľmocami po I.ww.
Vo varšavskom povstaní odmietol Bor-Komorowski nadviazať akýkoľvek kontakt s ČA,po emisároch dal príkaz strieľať a za vyjednávanie s Rusmi odsúdil na smrť
generála Šmierciewského.
http://blisty.cz/art/35693.html

hudryper
hudryper
11. 1. 2016 21:31

Stan napsal Stan • 11. Leden 2016 Cena té úvahy je daleko nižší, barone. Islamizace sionisty prošpikovaného europarlamentu samozřejmě ani teoreticky nehrozí. A celá tahle šaráda s uprchlíky má dle mého názoru sloužit jen k tomu, aby příští europarlament nebyl islamizován, ale naopak plně podřízen jednomu neoficiálnímu členu EU, který oficiálně nevlastní jaderné zbraně a v médiích je neoficiálně označován za jedinou demokracii na BV. Vybuzování xenofobie a rasismu ve zbytku světa je přitom tak hloupý plán, že začínám mít obavy o to, že se někam vytratila pověstná inteligence těch, co to vymysleli, zafinancovali a realizují. StanCitovat Naprostý souhlas Stane… Číst vice »

peter.
11. 1. 2016 21:45

hudryper napsal
Zatím ještě formálně chybí na vlajce EU šesticípá

Myslím,že výsledok vojny v Sýrii nebude mať žiadny vplyv na napĺňanie snov R.N.Coudenhove – Kalergiho.

Sio
Sio
11. 1. 2016 21:47

Stan napsal
barone

Stane, dost možná máte pravdu. Pokud se jedná o nacionalismus expanzivní. Tj. zaměřený na rozšiřování území. O to, jak známo, se Poláci pokoušeli. A také Hitler. A také Napoleon. Možná i Brežněv v Afghanistánu. Taktéž Amíci v Jugoslávii, Iráku, Egyptě, Libyi, Sýrii a taktéž v Afghanistánu. Ale ne tak Rusové a ne tak Češi. Tady se jedná o nacionalismus obranný – proti expanzi. Může také skončit porážkou. Ale v podstatě je jedinou cestou. Ten, kdo se brání, ví, že za ním je propast.

Alena
Alena
11. 1. 2016 21:57

Stan napsal To není polský paradox, to je obecný paradox každého nacionalismu. Kdykoli se vystupňuje, dostane příslušný stát po čuni a skončí to velkým průšvihem, přímo úměrným výši vybuzeného nacionalismu a nepřímo úměrným početnosti a hospodářským schopnostem daného národa. to by mě zajímalo, jak vnímáte celé české národní obrození. I ono zasahuje a prolíná se do dnešní doby, viz tvorba multi- kulti večerníčků. Boženou Němcovou sesbírané pohádky a dnes přetvářené pro změnu nazírání našich dětí na svět považuji za zločin. Ideovým tvůrcům nezbyde nic jiného, než v rámci nastolování NWO v Čechách celé historické období národního obrození vymazat z českých… Číst vice »

mm
mm
11. 1. 2016 22:20

já si Stane myslím, že žít v Izraeli je velkej průser. Ruská ruleta se životem. Navzájem se, Palestinci a Izraelci, zabíjejí, zemi dělí ploty. Co je na tom skvělého? Jiná věc je ovšem spirituální život. kdo chce filozofovat, užije si to, kdo chce studovat Technion, studuje ho. obřízku mají jak Arabové, tak Židé, a pokud se zrovna nevraždí……na druhé straně, ač to nechcete slyšet, sionistické hnutí se v kibucech dokázalo a) postarat o všechny své lidi b) zavést více méně společnost rovnosti. Rovnost to nebyla, neboť ze sta příchozích bylo devadesát houslistů, alespoň po druhé válce…..čili těžké začátky. Na druhé… Číst vice »

hudryper
hudryper
11. 1. 2016 23:07

mm napsal Velmi ctihodní konvertité…..no nic A co ten Kolomejským zorganizovaný židovský parlament v Bruselu ? To jsou též konvertité ? Jistě, takový Fišer je trapný komunisticko-každorežimní konvertita,ale co ti hoši,kteří mu za dobré služby Statistického úřadu (to bylo tenkrát,když se 4 agentury výzkumu veřejného mínění zmýlily o 10 % ve prospěch Paroubka,byl by proboha mohl postavit jednobarevnou vládu !) přihráli šolich v Londýně ? Konvertité ve Světové bance ? A ti,kteří s ním zapalovali osmimetrovou chanuku na Palachově náměstí před vánoci ? To byla dokonce jakási sekta,a ne konvertité. Nemám nic proti etniku,vadil by mi ale státní princip vyvoleného… Číst vice »

orinoko
12. 1. 2016 0:09

Tak mam takovy pocit, ze Cesi etc. maji v hlave cim mene viry v cirkevnim slova smyslu, tim vice se nachazeji ve zvlastnim vydani fatalismu. Vy tady naprosto vazne berete polskou novou dorogu , aniz byste brali v potaz , ze v samotne Polsce se napina luk a tetiva muze poslat sip prakticky kamkoli. Treba do vlastnich rad. Cim to proboha zijete? Co myslite , ze se stane? No prece uplne hovno. Na necem se pracuje, ale mnozstvi ruznych silocar naprosto vylucuje vysledek , ktery se tu namnoze predestira. Kam NATO vsechno chodite? Radeji ani nebudu vzpominat zcela zasadni podzimni… Číst vice »

hudryper
hudryper
12. 1. 2016 0:40

orinoko napsal
Ze Slezska je treba vytvorit mistni Kurdistan.
Kde jsou Slezane se svym narodnim osvobozenim?

To jako myslíš ,aby se počkalo s tou federalizací na to,až budou Slezsko nejen dva okresy severní
Moravy,ale až bude dosahovat až k Baltu ? Představ si to, měli bychom móóře,jak za dob Přemysla
Otakara II,zlatého…Bylo by samozřejmě trochu studené,ale v pevném Strandkopfu by se to dalo
s flaškou koňaku a pěknou děvou vydržet,co říkáš národní osvoboditeli ?

Dana
Dana
12. 1. 2016 0:43

Polaci, plosne, jsou pragmatici a umi se zorganisovat, ne jako Cesi a Moravaci, co se mezi sebou hadaji a nikdy se neshodnou na zasadnich projektech..Ted bude vladnout v Polsku vetsina a uvidi se, jak to bude fungovat, pomoc od USA dostanou nejen od svych byvalych krajanu. Jejich politika se ve znacne mire shoduje se statni politikou USA, rozumej, statnich elit.. Evropska Unie se stale jeste snazi prosazovat globalni politiku.
Nevim, proc by se meli Slovaci znova podrizovat Cechum – kdyz se Cesi chteji sjednotit, tak at je hlavnim mestem Bratislava.

hudryper
hudryper
12. 1. 2016 0:50

Za tuhle propagandistickou perlu zaslouží dobrý voják Dan pochvalu před nastoupenou jednotkou.

orinoko
12. 1. 2016 1:07

Vite, co me dost hodne prekvapuje?
Jaky prostor se tu venuje uchylakum stojicim az po pysk v naruci smrti.
Brezak, KISS and ger, Hitleryclinton … etc.
Do navi miri banda soucasnych teroristu – izrabibik-humanitarni bombarder, hejvlova lavicka, slizsky britsky termos, ercbaba merkel … a jursky Cikos zvici sudetodynamickeho chartistickeho paradoxon.
Ti vsichni se sesli , aby ukladali Evrope o jeji ukotvenost. Totiz o jeji pannenstvi.
Terorismus halikovany lidskymi pravy je roven sirovodiku jimanemu do kadinky sametu uchovavane v cirkevnich restitucich.

orinoko
12. 1. 2016 1:13

Je treba vybudit slezskou letoru. Az se to povede,ona sana si bude vedet rady.
A co dalsiho? Sasici se bouri. To jsou nasi nemecti spojenci.

Sio
Sio
12. 1. 2016 7:58

orinoko napsal Tak mam takovy pocit, ze Cesi etc. maji v hlave cim mene viry v cirkevnim slova smyslu, tim vice se nachazeji ve zvlastnim vydani fatalismu. Vy tady naprosto vazne berete polskou novou dorogu , aniz byste brali v potaz , ze v samotne Polsce se napina luk a tetiva muze poslat sip prakticky kamkoli. Treba do vlastnich rad. Cim to proboha zijete? Co myslite , ze se stane? No prece uplne hovno. Na necem se pracuje, ale mnozstvi ruznych silocar naprosto vylucuje vysledek , ktery se tu namnoze predestira. Kam NATO vsechno chodite? Radeji ani nebudu vzpominat zcela… Číst vice »

Sio
Sio
12. 1. 2016 8:01

Dana napsal Polaci, plosne,jsou pragmatici a umi se zorganisovat,ne jako Cesi a Moravaci, co se mezi sebou hadaji a nikdy se neshodnou na zasadnich projektech..Ted bude vladnout v Polsku vetsina a uvidi se, jak to bude fungovat,pomoc od USA dostanou nejenod svych byvalych krajanu. Jejichpolitika se ve znacne mire shoduje se statni politikou USA, rozumej, statnich elit.. Evropska Unie se stale jeste snazi prosazovat globalni politiku. Nevim, proc by se meli Slovaci znova podrizovat Cechum – kdyz se Cesi chteji sjednotit,tak at je hlavnim mestem Bratislava. Slováci se moc nepodřizovali Čechům ani za první republiky a po 68 už vůbec… Číst vice »

peter.
12. 1. 2016 9:03

mm napsal Prosím Vás, proč kluk z katolické rodiny konvertuje k judaismu? Velmi ctihodní konvertité…..no nic. Takých je veľmi málo,lebo pre ľudí,ktorí nemajú židovského hoci aj vzdialeného predka je konverzia ťažká a zdĺhavá.Môže trvať aj 10 rokov.Tí o ktorých píšete,sú konvertiti,ale mohli doložiť existenciu židovských génov vo svojom rodokmeni,takže tu bola konverzia bezproblémová.Napr.konvertita je aj rabín Karel Sidon alebo herec Jan Kraus. Izrael,kde sa Palestínci a Izraelci navzájom zabíjajú. Často používané klišé „Židia majú právo na svoju vlasť“,podľa mňa platí aj pre Palestíncov.Aj oni majú právo na svoju vlasť.A pri hodnotení toho vzájomného zabíjania sa je potrebné brať do úvahy… Číst vice »

Botičky od Diora
Botičky od Diora
12. 1. 2016 9:08

Jste v omylu. Vaše úvahy jsou krásným vzorem co udělá liberální „vzdělání“ a hlavně mainstream. V dopise předsedy rusko-ukrajinské delegace na mírových jednáních s Polskem A. Loffy adresovanému předsedovi polské delegace J. Dombrovskému ze dne 9. ledna 1921 se konstatuje: „Podle zpráv Amerického svazu křesťanské mládeže (oddělení pomoci válečným zajatcům v Polsku, zpráva ze dne 20. října 1920) jsou váleční zajatci umístěni v prostorách absolutně nevyhovujících pro bydlení: Chybí zde jakýkoliv nábytek, jakákoliv vybavení pro spaní, takže se spí na podlaze bez matrací a přikrývek. Skoro všechna okna jsou beze skel, ve zdech jsou díry. Všude jsme pozorovali, že váleční… Číst vice »

Botičky od Diora
Botičky od Diora
12. 1. 2016 9:09

Já bych se chtěl zeptat toho „jogína“ na jeho názor, zda se měla ČSR ve spolupráci s SSSR, Jugoslávii a Rumunskem v r. 1938 bránit. SSSR by mohlo blokovat Polsko, ve spolupráci s Rumunskem i Maďarsko. Polákům mohlo být vysvětleno, že mohou být naším spojencem, pak si mohou rozhodovat, zda na své území pustí SSSR, v opačném případě SSSR potřebuje polské území pro zajištění pomoci ČSR. V případě ohrožení se nedá jednat v rukavičkách. Jugoslávie mohla být vyzbrojena pomocí USA a židovského soukromého kapitálu. ČSR měla kanonů dost, což je v obranných bojích důležitější, než dokončení výstavby opevnění. ČSR měla… Číst vice »

hudryper
hudryper
12. 1. 2016 9:16

Máš pravdu,orinoko,bouří se. Dokonce zajíždějí na demonstrace do Čech. Protože jde o stejný důvod nespokojenosti. Obě vlády,německá i česká pracují proti bytostným zájmům národů,které je sice v manipulovaných volbách,nicméně zvolily. Lidé si mnohdy podvědomě uvědomují,že ty masy třicetiletých chlapů jsou do Německa pozvány nikoliv aby pracovali,nýbrž aby podle nových principů povolávání byli integrováni do Bundeswehru.To jsou potencionální pozemní bojovníci, bez kterých se nedá vést smysluplná dobyvačná válka.A navíc,když v té válce směrem na východ vůbec nepůjde o vítězství,nýbrž hlavně o to,aby byla Evropa od Atlantiku po Ural co nejvíce zničená.No a kdyby se věci uvnitř původních obyvatel nevyvíjely potřebným směrem,lze… Číst vice »

Botičky od Diora
Botičky od Diora
12. 1. 2016 9:20

Botičky od Diora napsal Jste v omylu. Vaše úvahy jsou krásným vzorem co udělá liberální „vzdělání“ a hlavně mainstream. V dopise předsedy rusko-ukrajinské delegace na mírových jednáních s Polskem A. Loffy adresovanému předsedovi polské delegace J. Dombrovskému ze dne 9. ledna 1921 se konstatuje: „Podle zpráv Amerického svazu křesťanské mládeže (oddělení pomoci válečným zajatcům v Polsku, zpráva ze dne 20. října 1920) jsou váleční zajatci umístěni v prostorách absolutně nevyhovujících pro bydlení: Chybí zde jakýkoliv nábytek, jakákoliv vybavení pro spaní, takže se spí na podlaze bez matrací a přikrývek. Skoro všechna okna jsou beze skel, ve zdech jsou díry. Všude… Číst vice »

fajt
12. 1. 2016 9:52

v tomto článku je tak trochu cítit nepochopení polského vztahu ke spojeným státům, jenom ve zkratce bych řekl, že daleko více poláci ovlivňovali USA ( je tady opravdu masová diaspora poláků, kteří tady plynule docházeli z rzeczipospolitej po staletí a přesto se úplně národnostně nerozpustili) než to dělal us government Polsku, a poměrně dost poláků se významně podílelo na tvorbě americké státní politiky i jejich mocenské doktríny ( viz Brzezinski a spol. ). Takže současná polská vláda ví poměrně dobře, jak si na tom s USA stojí a co si k ním mohou dovolit – za to jejich vztah s… Číst vice »

Béda
12. 1. 2016 10:01

fajt napsal v tomto článku je tak trochu cítit nepochopení polského vztahu ke spojeným státům, jenom ve zkratce bych řekl, že daleko více poláci ovlivňovali USA ( je tady opravdu masová diaspora poláků, kteří tady plynule docházeli z rzeczipospolitej po staletí a přesto se úplně národnostně nerozpustili) než to dělal us government Polsku, a poměrně dost poláků se významně podílelo na tvorbě americké státní politiky i jejich mocenské doktríny ( vizBrzezinski a spol. ). Takže současná polská vláda ví poměrně dobře,jak si na toms USA stojí a co si k ním mohou dovolit – za to jejich vztah s Ruskem… Číst vice »

fajt
12. 1. 2016 10:10

hudryper napsal
hudryper

když se mi někdo venku zeptá, jak bych v rychlosti definoval a to v hrubých rysech čechy, tak jim říkám, že je vnímám jako velké, poměrně bystré , ale záludné, rozmazlené a velmi plytké děti, které si pěstují hlavně své materiální ego, sounáležitost, empatie, širší společenské, rodinné, národní zájmy a ostatní sociálně složitější záležitosti jsou u nich na druhé a další koleji – oni totiž bez nich dokáží poměrně dobře existovat ( jestli někomu globalizace s brutálně atomizovanou společností přišla skutečně vhod, tak to byli právě češi, kteří se v ní úplně našli ). ..)

fajt
12. 1. 2016 10:29

Béda napsal Taky prý v Polsku byli trénováni majdanští „revolucionáři“ k organizované ozbrojené akci. Snad i snajpeři. Jinak Polsko má k RF dost ambivalentní vztah. Rádo by RF soustavně okopávalo a přitom požívalo režimu nejvyšších ekonomických výhod. Viz druhá větev podmořského plynovodu do Německa. Viz protiruské sankce – Poláci jsou vždycky mezi prvními, kdo je požaduje a podpoří, ale jak RF zavede protisankce, to je ale křiku na polském politickém jarmarku o ruské zlovolnosti. Rusko a Polsko mají opravdu velmi krvavou historii a protože to jsou taky národy, které velmi dbají na svou národní paměť, tak zkušenosti z takových střetů… Číst vice »

hudryper
hudryper
12. 1. 2016 10:47

fajt napsal rodinné, národní zájmy a ostatní sociálně složitější záležitosti jsou u nich na druhé a další koleji – oni totiž bez nich dokáží poměrně dobře existovat ( jestli někomu globalizace s brutálně atomizovanou společností přišla skutečně vhod, tak to byli právě češi, Dedikoval jste svou charakteristiku mně,tak odpovím. Nemá smysl rozebírat,že jde o nepřijatelnou generalizaci. Od ní jako takové, je k charakteristice zjevně vystupujících vlastností Čechu proti jiným národům,třeba sousedním,jen malý kousek. Český národ má svou historii jakou má a ona se vepsala do genetiky národních mas. Myslím,že jakýkoliv lidský vzorek ve stejných podmínkách se vyvine velmi podobně. O… Číst vice »

peter.
12. 1. 2016 11:11

fajt napsal
nepochopení polského vztahu ke spojeným státům

fajt:
Tento pán ale veľmi dobre chápe vzťah USA k Poľsku a nezdá sa,že by sa trápil vzťahom Poliakov k USA :
http://www.mordechajkapusta.com/2015/03/nemecko-rusko-su-prekazka-pre-moc-usa.html

orinoko
12. 1. 2016 11:11

Knezna Libuse – Vidim novy CASSH. – Cesko, Austria, Sasko, Slovensko, Hungary.
Pud sebezachovy zivota narodu si to zacina primo vynucovat.

Sio
Sio
12. 1. 2016 11:14

fajt napsal v tomto článku je tak trochu cítit nepochopení polského vztahu ke spojeným státům, jenom ve zkratce bych řekl, že daleko více poláci ovlivňovali USA ( je tady opravdu masová diaspora poláků, kteří tady plynule docházeli z rzeczipospolitej po staletí a přesto se úplně národnostně nerozpustili) než to dělal us government Polsku, a poměrně dost poláků se významně podílelo na tvorbě americké státní politiky i jejich mocenské doktríny ( vizBrzezinski a spol. ). Takže současná polská vláda ví poměrně dobře,jak si na toms USA stojí a co si k ním mohou dovolit – za to jejich vztah s Ruskem… Číst vice »

Sio
Sio
12. 1. 2016 11:18

fajt napsal když se mi někdo venku zeptá, jak bych v rychlosti definoval a tov hrubých rysech čechy, tak jim říkám, že je vnímám jako velké, poměrně bystré , alezáludné, rozmazlené a velmi plytké děti, které si pěstují hlavně své materiální ego, sounáležitost, empatie, širší společenské, rodinné, národní zájmya ostatní sociálně složitější záležitostijsou u nich na druhé a další koleji – oni totiž bez nich dokáží poměrně dobře existovat ( jestli někomuglobalizace s brutálně atomizovanou společností přišla skutečně vhod, tak to byli právě češi, kteří se v ní úplně našli ). ..) No, zkušenost je naučila válčit na vyšších prioritách,… Číst vice »

fajt
12. 1. 2016 11:30

Sio napsal Zuřivě a odhodlaně? Kolik jich bylo zabito? Kolik zajato? Nic moc, to bychom věděli. Asi moc nebojovali spíše kárali … mi se nechtějí hledat videa z bojů na východní Ukrajině, ale pamatují jedno ( při obkličování debalcevského kotle), kde ataman opolčenských kozáků na kameru říká, jak jeho jednotky bojovaly s polským oddílem, který jako jediný ( z ATO vojsk a pravého sektoru) projevil odvahu a po jejich útoku neopustil palposty a docela dlouho ( než se organizovaně stáhl z bojového prostoru) je držel v šachu ( pak na kameru ukázal jednoho padlého poláka ) – samozřejmě, jak se… Číst vice »

fajt
12. 1. 2016 11:33

peter. napsal
fajt:
Tento pán ale veľmi dobre chápe vzťah USA k Poľsku a nezdá sa,že by sa trápil vzťahom Poliakov k USA :
http://www.mordechajkapusta.com/2015/03/nemecko-rusko-su-prekazka-pre-moc-usa.html

to jistě ne, ale jenom píšu, že poláci mají americkou politiku a lobismus v politických amerických kruzích ( na kterých pracuje i jejich diaspora desítky let) docela zmáknuté. ..)

Admirál
Admirál
12. 1. 2016 11:38

Volba mezi přilnutí k Německu a Rakousku či k „Intermariu“ je volba Sofiina. Bližší svazek s Němci nás ohrožuje jako národ, jme pro ně zadní dvorek s obyvatelstvem, které není dost loajální a může se objevit snaha, jako už se to v minulosti stalo, to radikálně řešit. Druhá věc, která mě děsí, je to, co ukázal dosavadní průběh invaze migrantů. Měl jsem do té doby mínění, že Němci mají elity, které je jsou schopny spolehlivě vést s maximálním ohledem na jejich zájmy. Jsem vyléčen. Tudíž nevábná možnost. Od moře k moři? S Poláky naladěnými „drang nach Ost“? Ta varianta je… Číst vice »

fajt
12. 1. 2016 11:40

Sio napsal No, zkušenost je naučila válčit na vyšších prioritách, v tomto jsou prostě popředu. Možná je to podobné, jako u Židů, ti jsou v tom mistři. No ano, Češi se umějí přizpůsobit situaci, a to díky historické národní inteligenci. Prostě se nebudou vrhat s šavlemi na koních pod tanky. A proto také bude vždy v Čechách pohodlnější život a větší bohatství, než v Polsku. Nehrajeme si zbytečně na vojáčky. no nevím jestli je křečkování pouze a jedině na samostatné jednotce vyšší priorita, ale vy jste přeci jenom odborník :-) víte, jsou národy ( a poláci a rusové patři mezi… Číst vice »

Béda
12. 1. 2016 12:10

Jestli si Poláci myslí, že jsou pro Američany něco víc než užiteční idioti, kanonenfutr používaný proti Rusku ve velké hře o vládu nad světem, tak jsou bláhoví. Život Poláka nemá pro ně větší cenu než život Libyjce, Afghánce, Iráčana, Ukrajince anebo Syřana.

Rusové mají pro zájmy Poláků větší pochopení. Jednak jsou to slované, sdílejí společný prostor a zájem na evropském míru, mají společnou historii (byť s kontroverzemiú) a přes tvrzení různých rozeštvávačů jsou si i mentalitou a kulturou mnohem bližší než Poláci s Američany.

hudryper
hudryper
12. 1. 2016 12:47

fajt napsal fajt • 12. Leden 2016 hudryper napsal hudryper když se mi někdo venku zeptá, jak bych v rychlosti definoval a to v hrubých rysech čechy, tak jim říkám, že Dal jsem si s tím dost velkou práci,abych přiměřeně kvalitně reagoval na to,že jste mne oslovil. Využil jsem všech 1800 písmen a mezer a dávalo to smysl. Trochu jiný,než je ten Váš. Když jsem dal pokyn k odeslání,výsledek mého úsilí se změnil v nic. Takže i pro ostatní,nemám tady žádná privilegia. Zavolal jsem Stanovi,postěžoval si a požádal ho,aby pokud ten text najde mezi vyřazenými,že bych prosil,aby jej dodatečně uveřejnil.… Číst vice »