Diskuze k článku


  • brtník v brlohu • 13. srpna 2014

    Až si ti co si bezúčelně vozí zadky v autech – největším technickém omylu lidstva – budou platit veškeré náklady – včetně poplatku za zasmrazení vzduchu co musím dýchat tak teprv potom budou mít právo remcat.

  • zedd • 13. srpna 2014

    U těch zdejší parchantů hrajících si na levici se nijak nedivím, ale zaráží mne to u parchantů zaštiťujících se ekonomickým liberalismem, dokonce i neiliberalismem. Spotřební daň na PHM je ospravedlňována potřebou údržby a rozvoje dopravní infrastruktury a občas i řešením problémů spjatých s dopravou obecně. Logické by tedy bylo sypat výnos z této spotřební daně a daně silniční na jeden účet a z něj pak hradit náklady dříve jmenovaného. To by bylo ale příliš transparentní, medvěd k porcování by řádně zhubnul a tím i význam a lukrativnost poslanecké sesle. Současný systém „sesypat všechno na jednu hromadu“ zjevně vyhovuje všem napříč pol. spektrem, takže se nic měnit nebude, i když se půlka pol. representace ohání ideologií, která právě tohle považuje za špatné.
    To samé platí i pro spotřební daň z tabáku a alkoholu. Pokud by její výnos měl být věnován na prevenci a řešení zdravotních a sociálních problémů s jejich užíváním spojených, bylo by tu polovic kuřáků a alkoholiků. Polud by i jen promile z výnosu daně z alkoholu bylo věnováno na potírání kšeftů s transsubstanciací nemrznoucí směsi do aut, nikdy by nemohla nastat šlamastyka s několika desítkami čerstých hrobů v závěru.

  • petr • 13. srpna 2014

    Balada pro blázny: Sankce proti Rusku zaplatí český daňový poplatník, vláda chystá novou daň za ropnou bezpečnost. V Lukoilu si ťukají na čelo, Babiš se napakuje na řepce do paliv, občan je za idiota.

    http://aeronet.cz/news/balada-pro-blazny-sankce-proti-rusku-zaplati-cesky-danovy-poplatnik-vlada-chysta-novou-dan-za-ropnou-bezpecnost/

  • zedd • 13. srpna 2014

    Brtníku, vcelku s Vámi souhlasím, nicméně problém je trochu komplikovanější. Já prostě nemám žádnou reálnou možnost, jak se dostat do práce, než vlastním autem. Nejsem nijak šťastný z toho, že musím ve škatuli strávit hodinu denně, kdy si nemůžu číst, vypláznout 4.000 měsíčně za palivo a ročně pár desítek tisíc za pořízení a údržbu smradláka. A to je jen osobní doprava.
    Pak tu máme kamiony. Věčně přetížené likvidátory právě opravených silnic. Tenhle problém je zjevný minimálně 15 let, stále ale hrdinové z PČR nedisponují dostatečným počtem mobilních vah, které jediné by v tomto pomohly. Zároveň ty obludy může řídit každý s tím správným řidičákem, který získal nějakou ne příliš čistou cestou. Tedy velmi mladí lidé bez zkušeností. Věřte, že dobrým řidičem se nestanete za měsíc či rok.
    No a samozřejmě drtivá většina zboží dnes přepravovaných kamiony na silnicích nemá co dělat. Mívali jsme nejhustší železniční síť v Evropě, jenže to neodpovídá současným požadavkům našich pánů na just in time delivery a nulové skladové prostory.
    Vylejvat si zlost na řidičích obecně mi přijde dost nefér.

  • Béda • 13. srpna 2014

    Nebojte. Demokracie přijde i na silnice a dálniční známky budou nahrazeny všeobecným mýtem na všech komunikacích jako na Slovensku. Odborníci z MD na to již nějakou dobu intenzivně pracují. Pak bude platit každý podle nájezdu a všude. Paušální roční platba za dálniční známku se stane pro řidiče pouze zbožnou chimérou.

  • Béda • 13. srpna 2014

    PS: na Slovensku to platí prozatím pro nákladní dopravu na všech komunikacích.

  • Béda • 13. srpna 2014

    Kontrolní otázka: zvýší vstupní náklady zavedením všeobecného mýta na silnicích pro nákladní dopravu ceny zboží a služeb anebo ne? Zvýší zavedení plošného mýta i na osobní dopravu životní úroveň většiny lidí anebo ne?

    Resumé: cílem moderní demokratické společnosti přece není zlepšovat podmínky pro život všech lidí
    ale zvyšovat konkurenceschopnost (v závodu ke dnu) a pěstovat zázraky na blahodárný dluh.

  • zedd • 13. srpna 2014

    Bohužel strašení Ruskem je a bude v zemích Střední Evropy úspěšné. Jistě lze na základě historických zkušeností rusofóbii chápat a tím i částečně ospravedlnit, nicméně jako jakákoliv jiná fóbie je v jádru iracionální.
    Tohle máme mimochodem společné s USA, kde dosud naleznete při rozhovorech s normálními lidmi rezidua McCarthyovské propagandy. Zde i tam sem tam probleskne ztotožnění současného Ruska a (sic!) komunismu.
    V USA probíhala protiruská kampaň vždy. Poslední vskutku dechberoucí dílečko je seriál The Last Ship.
    Na Slovensku pár větších serverů začlo limitovat diskuse. Důvodem je nárůst počtu nenávistných příspěvků vůči Romům a Židům. Nic proti, ale proč nejsou důvodem limitu i nenávistné výroky proti Rusku a Rusům? Vždyť je to ve zdejších diskusích norma. No jo, jako bych na ten dvojí až trojí metr nebyl zvyklý.

  • Béda • 13. srpna 2014

    zedd,

    Kdyby to nebyla taková tragédie byla by to vcelku velká sranda. USA při jejich historii poručníkují Rusko a dávají mu lekce z dodržování lidských práv. Přitom historie USA od jejich vzniku je všechno možné až na dodržování lidských práv. Je to něco podobného, jako když totalitní organizace církev katolická s.r.o. dává někomu lekce z demokracie.

    Přitom to nejpodstatnější = současná politika se zcela pomíjí a překrucuje. Americké zištné války směřující ke světovládě a globálnímu parasitismu kamuflované podvodnými záminkami jsou košer, kdežto všechno co dělají Rusové je antidemoktratické, nehumánní, nelidské.

    Orwell by měl z takového obracení věcí naruby jistě radost.

  • Gatta • 13. srpna 2014

    Re Beda

    Když se nad tím zamyslíte, tak jediná spolehlivá a jednoduchá metoda jak zpoplatnit dopravu je daň z pohonných hmot. Dnes se ji říká kdoví proč „spotřební“.

    Palivo je totiž vždy přímo spojeno s ujetými kilometry a přepravenými tunami. Rozdíly vznikají profilem trati a v účinnosti motorů. Což by byl vedlejší pozitivně motivační efekt pro nové motory.
    Toto by přineslo motivaci k úsporám ujetých km i přepravených tun, omezení hustoty dopravy, dostatečné prostředky na nežádoucí externality dopravy i podporu místní „neglobální“ ekonomiky.
    Kolik by to mělo být za litr? Nevím, asi by se muselo začít utahovat postupně, ale němečtí Zelení to už kdysi spočítali.

    Jednoduché řešení, které se ovšem těžko prosadí. Levná doprava je základem dnešní ekonomiky i společnosti, tedy naší skutečnou „technologickou výhodou – smrtelnou pastí“.
    Více viz skvělý článek zde: http://janica9.wordpress.com/2014/08/11/jeste-jednou-o-technologickych-pastech-ve-spolecenske-sfere/

    Takže jako vždy se bude se politicky kličkovat, hledat rádoby racionální pseudoteorie a balíčky všelijakých nákladných opatření k adresnosti nákladů a jen vytloukat klín klínem.
    Ve skutečnosti přitom jen marnit zdroje a čas.

  • zedd • 13. srpna 2014

    Gatta, vřele s Vámi souhlasím. Jen bych doplnil, že jde o problém řešitelný POUZE racionálně. Skutečně jde o energetickou účinnost, tedy kolik joulů je vynaloženo na přepravu tuny na kilometr + energetické náklady na infrastrukturu v čase. Až na vyjímky typu sanitka je to prostě absolutní měřítko. Za chvilku se ale zjeví Atlanťan se svou teorií subjetkivní hodnoty a najednou se dozvíte, že čím tlustší prdel, tím hodnotnější jízda. Bezpochyby Vám i vysvětlí, proč je správné přepravovat stovky tun Beaujolais nouveau letecky do Japonska.
    I když s tím termínem sem tam účelově operují, nemají současní vládci a především jejich slouhové žádný pojem společnosti (OK, uznávají plebs jako třídu, kterou je třeba držet zkrátka a k tomu se hodí sociologie jako instrumentální věda). Stejně jako hokyně/baronka Thatcherová neznají společnost, jen individua. Je v podstatě vyloučené vést s nimi debatu. Jediné, co uznávají, je dominance alfa samce.

  • brtník v brlohu • 13. srpna 2014

    To zedd – :)

  • Dolmen • 13. srpna 2014

    zedd napsal
    Stejně jako hokyně/baronka Thatcherová neznají společnost, jen individua. Je v podstatě vyloučené vést s nimi debatu. Jediné, co uznávají, je dominance alfa samce.

    Alfa samci, ale i alfa samice mají přece na svou dominanci LIDSKÉ právo, to nejsvětější ze všech dosud vynalezených práv! A tahle lidská práva, to je největší americký vynález od Edisonovy žárovky, dá se z něj ukout cokoliv – dokonce zbraň hromadného ničení, se kterou všichni nadšeně souhlasí.

  • Béda • 13. srpna 2014

    Dolmen – důkaz o „prospěšnosti“ feminismu v politice. C. Rice, M.Allbright, H.Clinton, V.Nuland.
    Mně osobně nepřijde křehčí a slbší pohlaví o nic lepší ani horší než její mužský protějšek. Přitom obvykle se uvádí, že feminizace politiky tuto skultivuje, zduchovní, zjemní, zlidští… Nuže, jsem docela na rozpacích.

  • jogín • 13. srpna 2014

    Faktem zůstává, že na opotřebení dálnic mají lví podíl kamiony. A výběr mýta je kšeft jedna radost- výnos 1-2 miliardy, investice do stavby 40-80 miliard. Není divu, že při takové státní podpoře kamionová doprava jen kvete.