Pravice, levice: Vyznáte se v tom někdo?

Přiznám se, že v poslední době začínám být z jednání pravice a levice stále víc zmatený.

Včera jsem zaregistroval zprávu z europarlamentu, kde na návrh tzv. nacionální ultrapravice došlo ke grilování evropské komise, zejména pak Lucemburčana J. C. Junckera. Ultrapravici se nelíbilo, že za premiérování tohoto politika v Lucembursku došlo díky velice vstřícné daňové politice k masivnímu odlivu daní z národních ekonomik do této daňové prádelny. Návrh na přeobsazení komise podle mých informací podpořila krom navrhovatelů z řad tzv. nacionální ultrapravice pouze ultralevice. Klasické tzv. pravicové a levicové strany v europarlamentu podle této rozhlasové zprávy návrh nepodpořily.

Druhá politická aktualita pochází z domácí politické dílny. Zde vláda vedena tzv. levicovým politikem B. Sobotkou nevalorizovala sociální dávky a navýšila minimální mzdu na „krásných“ 9.200 Kč (51 Kč hrubé hodinové mzdy), což je prakticky žebračenka. Pan premiér Sobotka, předseda ČSSD, se v rozhlase nechal slyšet, že je to kvůli tomu, aby se nezaměstnaným neoplatilo zůstávat na (asi velice „štědrých“) sociálních dávkách a „byli nuceni se zaměstnat“.

Chtěl bych vidět pana premiéra, „celoživotního“ parlamentního povaleče v instituci, kde není pevná pracovní kázeň (poslanci, takto prý zastupitelé svých voličů,  nemusí chodit do zaměstnání – mohou mít absence, mohou požívat v zaměstnání alkohol, nejsou nikomu odpovědni za plnění svých pracovních závazků – volebních slibů ani za kvalitu své práce, která mnohdy nemá ani cenu papíru, na kterém je natištěna), jak by vyžil z oněch 9.200 Kč hrubé mzdy za svou odvedenou měsíční práci při současných cenách. Nehledě na sociální citlivost tohoto „levicového“, prý sociálního demokrata vůči sociálně slabým, která čiší z takového prohlášení. Dále pan premiér zmínil, že je iritován tím, že státní zaměstnanci dostanou přidáno pouze 3 %, když poslanci si schválili zvýšení své mzdy o cca 8.000 Kč. Zaměstnanci se podle pana premiéra mají o svá práva víc zasadit organizováním v odborech. Jeho vláda a „levicová“ strana má tímto vůči voličům, zejména zaměstnacům a sociálně slabým čisté ruce. Zde bych jenom připomněl, že ČSSD asistovala při eutanazii odborového hnutí v ČR, při jeho proměně na bezzubou, pasivní poslušnou organizaci přidělovačů stravenek a že z odborových bossů udělala parazitickou součást parlamentu, senátu a europarlamentu.

Co říct závěrem: jak je vidět, z jednání současných politických stran a směrů přestává být zcela jednoznačné, kdo je kdo. Někdy pravice jedná levicověji než levice a naopak. Pro mě osobně tzv. etablovaná světová levice typu Obamových demokratů, Blairových liberálů a českých „sociálních“ demokratů“ tvoří jeden společný proud stoupenců neoliberalismu, globalizace, oligarchizace, podporovatelů imperiálních válek a bohužel dnes už i nedemokratických převratů, terorismu a fašismu. Mohu o sobě prohlásit, že se stávám stále víc příznivcem „ultralevice“, která požaduje podstatnou změnu přerozdělování společenského bohatství, ukončení podpory válek, podvratné činnosti v jiných zemích, násilí, ukončení pasivity vůči lichvářskému a podvodnému ekonomickému systému  a nenacházím již téměř nic levicového na pseudolevici, která pouze líbivými slovy vůči svému volebnímu elektorátu a kosmetickými skutky v jeho prospěch maskuje svoji skutečnou umírněně pravicovou podstatu.

0 0 hlasy
Hodnocení článku
Platby

Líbil se vám článek?
Přispějte, prosím, redakci OM na č. ú. 2900618307/2010, nebo přes následující QR kódy.

QR platba 50 Kč

QR platba 50 Kč

QR platba 100 Kč

QR platba 100 Kč

Odebírat
Upozornit na
71 Komentáře
nejstarší
nejnovější nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Béda
30. 11. 2014 10:56

Pohádka pro české politické Jánošíky naruby: http://afinabul.blog.cz/1411/citajme-aj-detom-o-troch-grosoch

fajt
30. 11. 2014 12:01

pravice a levice – pohádka pro chudý – ale bohatý a žebrota, tak tomu už rozumí skoro každý. ..)

petr jihlava
petr jihlava
30. 11. 2014 13:29

S textem autora(Bédou) souhlasím.
Některý levicový aktivisté a intelektuálové dlouhodobě správně konstatují,že na naší politické scéně chybí důsledná levicová politická strana.ČSSD ani KSČM nepředstavují svým chováním důsledné levicové politické strany.Řada občanů(voličů),který sdílí levicové hodnoty k volbám proto raději nechodí. Mají oprávněnou nedůvěru k parlamentní levici(ČSSD,KSČM).Na komunální úrovni je to stejné.
Důslednou levicovou stranu představuje v Evropě např. sociální demokracie v Norsku.Koalice radikální levice(Syriza) v Řecku.Politická strana Podemos ve Špańelsku.
Pro českou levici je zde velká výzva a inspirace.

mirror
mirror
30. 11. 2014 13:37

petr jihlava napsal
Některý levicový aktivisté a intelektuálové dlouhodobě správně konstatují,že na naší politické scéně chybí důsledná levicová politická strana.ČSSD ani KSČM nepředstavují svým chováním důsledné levicové politické strany.

Levicová strana je v Česku jen jedna. Vládnutí tzv. druhé levicové strany zhodnotil ve známém projevu na Klárově poslanec Foldyna. Číselně uvedl, v čem všem sociální demokracie selhala a komunistům se vyrovnat nemůže. Nebude se to některým čtenářům líbit, ale zdůrazňuji, že odpovídá ten, kdo má výkonnou moc.

Sio
Sio
30. 11. 2014 13:47

Sociální demokracie sice vznikla jako dělnická strana, ale dnes se etabluje více jako strana pracujících, převážně zaměstnanců. Není to tedy levice, spíše středová strana s tendencí hodně ke středu. Co znamená ke středu? Že je tu pro střední vrstvy, což jsou spíše lépe placení zaměstnanci. Na nejchudší lidi, ať už dělající prekarizovanou práci nebo nezaměstnané a bezdomovce prakticky kašle. Co za celou dobu udělala proti šmejdům, lichvě a exekutorské mafii? Slyšel tady někdo o nějaké jejich akci, která by aspoň překřičela pravdoláskaře? Místo toho se její neschopné vedení pere se Zemanem a haní ho spolu s pravicí ostošest. Za koho… Číst vice »

petr jihlava
petr jihlava
30. 11. 2014 14:30

Sio,naprosto s Vašim hodnocením souhlasím.

mirror,pod pojmem levice si každý představuje něco jiného.
Já měl na mysli důslednou levici,která prosazuje autentické levicové ideje a hodnoty.Taková levicová strana u nás není.ČSSD má jako každý jiný politický subjekt různé názorové proudy.Většinu v ČSSD mají pragmatici,oportunisté a politický podnikatelé.

Béda
30. 11. 2014 14:59

petr jihlava, souhlasím s vámi v tom, že pod pojmem levice si každý představujeme něco jiné. Podle skalních pravičáků ( typu leha, tím netvrdím, že vy jste leho) pravice nikdy nikde nevládla a v ČR neexistuje a rozhodně nevládla. V USA vládnou dvě levicové strany – dvojčata. V ČR patří podle nich k levici i pravdoláskaři, kteří se sešikovali za multimilionářem Havlem, který rozhodně nešel do politiky zbohatnout a neusiloval o majetky a za miliardářem Kárlem Čírem, který má k lidu blíže a do politiky rozhodně nešel kvůli majetku, kterého má podle nich tolik že neví co s ním. Podle… Číst vice »

hudryper
hudryper
30. 11. 2014 15:23

Sio napsal Na nejchudší lidi, ať už dělající prekarizovanou práci nebo nezaměstnané a bezdomovce prakticky kašle. Co za celou dobu udělala proti šmejdům, lichvě a exekutorské mafii? Slyšel tady někdo o nějaké jejich akci, která by aspoň překřičela pravdoláskaře? Místo toho se její neschopné vedení pere se Zemanem a haní ho spolu s pravicí ostošest. Stejně se v podstatě chová i vedení KSČM,kterému vyhovuje role jemu přidělená už v době tzv. bohumínkského usnesení.Souhlasím se Sio,že jde o záměrné ,přitom profesionálně udržované rozdělení voličů levice.Vědí o něm pochopitelně vedoucí figury v obou stranách a jejich první povinností a současně podmínkou trvalého… Číst vice »

Dolmen
Dolmen
30. 11. 2014 16:59

Sio napsal
Za koho je tu KSČM, to vážně nevím. Podle mého je škoda, že nebyla zrušena, chová se jako část establishmentu a zachytává část levicových hlasů, které chybí jinde, přičemž její koaliční potenciál je nulový.

Milé Sio, můžete mi, nedůvtipnému hlupákovi, vysvětlit, kde ty hlasy chybí?!? Snad u „radikálně levicové“ ČSSD, nebo dokonce u TOP?

petr jihlava
petr jihlava
30. 11. 2014 18:27

Bédo,já se pokusím lépe vyjádřit svůj názor.
Jinými slovy v Česku chybí nová antikapitalistická levice ve formě politické strany nebo hnutí.
ČSSD a KSČM lze považoval za levicové strany,ale nesmíme je zaměňovat s revoluční antikapitalistickou levicí.

Dolmen
Dolmen
30. 11. 2014 18:58

petr jihlava napsal
ČSSD a KSČM lze považoval za levicové strany,ale nesmíme je zaměňovat s revoluční antikapitalistickou levicí.

Souhlas, jenom s tím rozdílem, že já osobně již ČSSD nepovažuju za stranu levicovou, nýbrž středovou. KSČM je stále ještě levicovou stranou, ale jen mírného pokroku v mezích zákona. Chybí tu opravdová radikálně levicová strana, něco jako řecká SYRIZA nebo slovenský VZDOR – strana práce, event. španělské hnutí Podemos. Jedině opravdu radikální hnutí dokáže přitáhnout mladé, nejsou všichni mladí neteční nebo zfanatizovaní pravičáci, a tím by si dokázalo udržet dynamiku a sílit, třeba i na úkor KSČM a ČSSD.

Béda
30. 11. 2014 19:17

Jenom taková otázka. Echtovní pravičáci vždycky tvrdili, že fašismus a nacismus je levicový jev. Kdo jej podporuje? Pravdoláskaři, „sociální demokracie“ (obecně), McCainovci, oligarchové, multimiliardáři, velká část nadnárodních korporací. Na Ukrajině jim dokonce šéfují oligarchové režírovaní CIA. Komunisté mu rozhodně nefandí. Žeby levice podoporovala extrémní militantní, genocidní a totaslitní režim ukrajinských oligarchů? To dle mého mínění dokazuje kdo je a kdo není levicí v ČR. ČSSD podle mně tím prokazuje, že není ani levicová (podporuje na Ukrajině vládu oligarchů a zbídačování ukrajinského lidu), ani sociální (viz stanovisko k antiruským sankcím poškozující české zaměstnance) ani demokratická (podporuje fašismus a nacismus) strana. Naopak… Číst vice »

Béda
30. 11. 2014 19:20

Ještě něco. Ukrajinští fašisté jako všichni fašisté hned po krvavém převratu začali s pronásledováním a zakazováním komunistické strany na Ukrajině.

Béda
30. 11. 2014 19:38

Abych nezapomněl – mezi podporovateli ukrajinských fašistů a nacistů jsou samosebou tradičně křesťanské katolické strany.

maru6
maru6
30. 11. 2014 19:39

Do KSČM nelze vkládat nějaké naděje. Dolejš spíš patří do TOP09. Kde jsou jaké akce např. proti TTIP? Nebo proti válečným zločinům na Donbase? Proti Euru?Všichni komunističtí poslanci hlasovali v EU parlamentu pro asociační dohodu s Ukrajinou. Dívejte se , jak strany hlasují – ne, co proklamují.
Musí se vytvořit nová levice, která vyroste ze současných poměrů – jako strana Syriza v Řecku nebo strana Podemos ve Španělsku. Tyto strany jsou určitou nadějí. U nás k tomu ještě nedozrál čas.

Béda
30. 11. 2014 19:52

maru6,

samozřejmě že by bylo nejlepší kdyby se vytvořila NOVÁ LEVICE, říkejme jí akční levice, která bude sjednocovat, mobilizovat lidi. Do té doby zde ovšem budeme mít jedinou levicovou stranu, byť pasivní a tou je KSČM. Skutečná levicová strana nemůže podporovat nacisty a vládu oligarchů – ani omylem ne. Strana, která tak činí je pravicová.

peter.
30. 11. 2014 20:13

Všetci politici chcú naše dobro…Ľudia preboha, nedajme si ho vziať!!!
napísal jeden občan.

mirror
mirror
30. 11. 2014 20:24

Jaké naděje lze vkládat do sociální demokracie? Žádné pro obyčejného zaměstnance. Brilantní srovnání socdem a bývalé KSČ podal Foldyna na shromáždění na Klárově. Za bolševika nezaměstnaných nebylo, exekucí nebylo, chudých nebylo a svobodné matky měly na obědy pro svoje děti. Sociální demokracie naprosto selhala. Nyní má zprostředkovaně od krve pracky v Kyjevě, Oděse a na východní Ukrajině. V několika posledních volbách socanům ubývají krok za krokem hlasy. V hospodářství mají socani lví podíl na přeměně země na kolonii. Nejlépe by socani udělali, kdyby se rozpustili a požádali národ o odpuštění. Přátelé místní politologové. Pusťte se do založení levicové strany podle… Číst vice »

mirror
mirror
30. 11. 2014 20:26

Neví tady nějaký chytrák, odkud je to video?

http://www.youtube.com/watch?v=HdFBvqkSeuk

Béda
30. 11. 2014 20:30

mirror napsal Jaké naděje lze vkládat do sociální demokracie? Žádné pro obyčejného zaměstnance. Brilantní srovnání socdem a bývalé KSČ podal Foldyna na shromáždění na Klárově. Za bolševika nezaměstnaných nebylo, exekucí nebylo, chudých nebylo a svobodné matky měly na obědy pro svoje děti. Sociální demokracie naprosto selhala. Nyní má zprostředkovaně od krve pracky v Kyjevě, Oděse a na východní Ukrajině. V několika posledních volbách socanům ubývají krok za krokem hlasy. V hospodářství mají socani lví podíl na přeměně země na kolonii. Nejlépe by socani udělali, kdyby se rozpustili a požádali národ o odpuštění. Přátelé místní politologové. Pusťte se do založení levicové… Číst vice »

Béda
30. 11. 2014 20:34

mirror napsal

Neví tady nějaký chytrák, odkud je to video?

http://www.youtube.com/watch?v=HdFBvqkSeuk

Tipoval bych nějaký dvojjazyčný stát – možná Belgii. A komentuje to spočátku, jestli se nepletu Zaorálek.

Morybundus
Morybundus
30. 11. 2014 20:48

maru6 napsal Do KSČM nelze vkládat nějaké naděje. Dolejš spíš patří do TOP09. Kde jsou jaké akce např. proti TTIP? Nebo proti válečným zločinům na Donbase? Proti Euru?Všichni komunističtí poslanci hlasovali v EU parlamentu pro asociační dohodu s Ukrajinou. Dívejte se , jak strany hlasují – ne, co proklamují. Musí se vytvořit nová levice, která vyroste ze současných poměrů – jako strana Syriza v Řecku nebo strana Podemos ve Španělsku. Tyto strany jsou určitou nadějí. U nás k tomu ještě nedozrál čas. Neznalost či záměr…? Zdroj: http://reuniting-europe.blogactiv.eu/2014/09/17/which-meps-voted-against-eu-ukraine-association/ Citace: „From the Czech Republic, 15 MEPs voted in favour and 4 against.… Číst vice »

mirror
mirror
30. 11. 2014 20:52

Béda napsal
Tipoval bych nějaký dvojjazyčný stát – možná Belgii. A komentuje to spočátku, jestli se nepletu Zaorálek.

V Belgii mají krále. Zaorálek mluví o prezidentovi. Jeho strana by pro nás měla být nadějí? Mají potíže se zeměpisem.

mirror
mirror
30. 11. 2014 20:54

Morybundus napsal
Z ČR hlasovalo 15 poslanců pro a 4 proti. Jeden z nich, Jan Keller, je sociální demokrat, druhý Petr Mach z euroskeptické Strany svobodných občanů a TŘI Z KOMUNISTICKÉ STRANY.

Pane kolego, prosím přepočítat.

Béda
30. 11. 2014 20:55

Mirror,

dovozuji jenom podle dvojjazyčného nápisu na uniformách. Byl to jenom tip. Takových míst kde to bouří a „veřejnoprávní“ média o tom ani nepípnou je dnes docela dost.

Morybundus
Morybundus
30. 11. 2014 21:07

mirror napsal
Pane kolego, prosím přepočítat.

Ha, chybka se vloudila. V článku je psáno opravdu to citované „15 pro 4 proti“. Samozřejmě, proti bylo 5 poslanců. Při pohledu na primární pramen, z něhož článek zřejmě čerpal (http://www.votewatch.eu/en/term8-eu-ukraine-association-agreement-with-the-exception-of-the-treatment-of-third-country-nationals-lega.html#/%23%23vote-tabs-list-4##vote-tabs-list-4 ) se ukázalo, že pro bylo ve skutečnosti 16.
Mea culpa, leč význam sdělení se tím nemění. :)

petr jihlava
petr jihlava
30. 11. 2014 21:14

Souhlasím s komentářem diskutujícího čtenáře mauru 6.
pane Béda, známkování na pravdoláskaře a jiné úpřimně nemám moc rád.
Pojďme spíše hledat to co nás spojuje.Bez silného a sjednoceného sociálního a ekologického hnutí se k revoluční antikapitalistické politické straně u nás nedopracujeme.Spojenců se nabízí více jak dost:Ekumenická akademie Jiřího Silného, Tožičkův Edukon, Alternativa zdola Ilony Švihlíkové,aktivisté kolem Socialistické solidarity a ProAltu(Majíček,Lánský).

ČSSD bych jako levicovou stranu úplně neodepisoval.Progresivní členové soc.dem.kolem Masarykovy demokratické akademie nemají problém antikapitalistickým a ekologickým hnutím spolupracovat a sdílí podobné hodnoty a ideje.Bohužel v ČSSD představují menšinu.To podobné platí i u KSČM.

Béda
30. 11. 2014 21:16

Když tak nad tím přemýšlím, tak mi vychází, že západ s vědomím, že vlastní krizi nezvládne začal šířit chaos aby veřejnost moh zahltit zástupnými problémy – nebezpečím islámského radikalismu a terorismu, který sám vytvořil a nebezpečím „ruské rozpínavosti“ – problémem který taky sám vytvořil. Zřejmě již krize západní ekonomiky a hodnot jde do finále, když hodili horký kaštan do ruského pohraničí.

mirror
mirror
30. 11. 2014 21:29

Morybundus napsal
Samozřejmě, proti bylo 5 poslanců.

Automaticky prominuto, díky za odkaz. Ani jsem nevěděl, jak bych takové informace hledal.

mirror
mirror
30. 11. 2014 21:37

petr jihlava napsal
ČSSD bych jako levicovou stranu úplně neodepisoval.

Černého petra mají v ruce oni. Za čtvrtstoletí neudělali nic pro jednotný postup levice. Totální selhání představovalo Špidlovo rozhodnutí vládnout v koalici 101. Komunisté balancují na hraně zákazu. Pokus dostat Semelovou k soudu byla komedie, kdy měla být souzena za vyjádření, které vypustil z huby moderator Klepetko. Většina socanů by nejraději komunisty zadupala pod zem, aby neměla vlevo zábranu k ještě asociálnější politice než provozují dnes. Početně by levice oslabila, protože většina komunistů by socdem nikdy nevolila.

aram
aram
30. 11. 2014 21:43

mirror napsal Neví tady nějaký chytrák, odkud je to video? http://www.youtube.com/watch?v=HdFBvqkSeuk Podle policie (auta) by to mohlo být Holandsko a Belgie. http://nl.wikipedia.org/wiki/Politie Video je možná složeno z více různých míst. Komentář mluví Zaorálek v první části a ve druhé Štětina a vztahuje se zřejmě oboje k situaci v Kyjevě na začátku majdanu ještě za Janukovyče. Štětina mluví o tom, že tam byl (prosinec?) a mluvil s opozičními představiteli a že tam opět jede (únor?) za své, protože senát mu na to neschválil peníze. (podívejme, to je skoro novinka, alespoň pro mne) Celé je to zřejmě montáž, která má ukázat, jak… Číst vice »

Béda
30. 11. 2014 21:47

http://www.novarepublika.cz/2014/11/jejda-mise-obse-nezaznamenala-pohyb.html

„Pozorovatelé z OBSE nezaznamenali za čtyři měsíce svého působení žádný pohyb ruské vojenské techniky přes rusko-ukrajinskou hranici.Oznámil to vedoucí mise v Rostovské oblasti Paul Picard. Vycházel přitom ze zpráv pozorovatelů na hraničních přechodech Doněck a Gukovo…“ Rovněž nebyly předloženy žádné satelitní důkazy o pohybu vojenské techniky skrz ruskou hranici. A kolony vojenských transportů zajisté nejsou jehlou v kupce sena.

Sio
Sio
30. 11. 2014 21:48

V dané fázi nepotřebujeme svrhávat kapitalismus, je to naprostá utopie. A utopie alespoň mě zajímají jen okrajově. Ale potřebujeme silnější sociální stát, to ano. Lepší ochrana práce, lepší příjmy, levné zdravotnictví a slušné důchody. Tohle by docela stačilo a je to podstatně reálnější.

mirror
mirror
30. 11. 2014 21:54

aram napsal
Video je možná složeno z více různých míst. Komentář mluví Zaorálek v první části a ve druhé Štětina a vztahuje se zřejmě oboje k situaci v Kyjevě na začátku majdanu ještě za Janukovyče. Štětina mluví o tom, že tam byl (prosinec?) a mluvil s opozičními představiteli a že tam opět jede (únor?) za své, protože senát mu na to neschválil peníze. (podívejme, to je skoro novinka, alespoň pro mne)

Pod videm je upozornění

Brusel. Upozornění, táto situace se nikdy nestala. S rozhovorem bylo manipulováno (:-)

Už mu rozumím.

Béda
30. 11. 2014 21:54

Sio,

ano ale logika vývoje kapitalismu tento trend vyvrací a vyžaduje přesný opak. Přitom ani totální uškrcení není žádné řešení, protože vybnuluje podstatnou část poptávky a zmrazí ekonomický vývoj. Kapitalismus je v bludném kruhu dluhů, zmrazování mezd, růstu životních nákladů…. A zajisté uznáte, že s Babiši, případně Schwarzenbeky a Bakalovo Kalousky, případně jinými oligarchy, kteří táhnou za nitky… k posílení sociálního státu (a vůbec role státu jako takové) nedojde.

mirror
mirror
30. 11. 2014 22:47

Před léty chytrolíni tvrdili, že tržní hospodářství musí sloužit sociálnímu státu, protože je mnohem efektivnější než socialismus. Kapitalismus, to je plýtvání zdroji. Kapitalista nebere žádné ohledy na zaměstnance. Kapitalistův osobní zisk je nade vše. Dnes už tito sociální demokraté nediskutují nebo změnili nick a ke svým názorům se nehlásí. Ani v předvolení kampani sociální demokraté neslibují ráj ve formě sociálního státu. Skromně nabízejí almužny a pastelkovné.

Taras také dostal rozum a o sociálním statu nepíše.

Petrpavel
Petrpavel
1. 12. 2014 0:40

Že KSČM se chová stejně jako ČSSD může tvrdit jen ten, kdo je ovlivněn médii, ne skutečností, kdo nesleduje ani trochu hlasování v PS. Jak se má KSČM snadněji prosazovat a ukazovat když ji prakticky nepustí do televize, do rozhlasu, když Halo noviny oebírají nikoli levičáci, ale jenom komunisté? Nikdy ndostala šanci vládnout na celostátní úrovni, a díky komu? Díky ČSSD! Tam, ke má možnost, třeba v Severočeském kraji, tam je úspěšná. Proč asi naše média o tomto kraji už vůbec nepíší? Protože se tam daří, a chválit komunisty? To, že nic nedělají a jejich poslanci se vezou a myslí… Číst vice »

Béda
1. 12. 2014 5:22

KSČM se rozhodně nechová jako ČSSD. To je vidět již na případu Ukrajiny. Zatímco KSČM je umírněná systémová levicová strana, ČSSD je systémová pravicová strana – podporuje vládu oligarchů, války, fašismus, genocidní režim se zabíjením civilistů… Ovšem KSČM se omezuje na parlamentní žvanírnu a jako alibi využívá, že po ní všichni půjdou jako „psi“ a že by ji mohli zakázat. Takto se komunisté v minulosti nechovali. Riskovali, trpěli a stáli za svým názorem, proráželi pracujícím lepší pracovní podmínky, vystupovali proti válce, odhalovali podstatu války a systému, nestyděli se jít se svým názorem do ulic… Dnešní KSČM takto nejedná a to… Číst vice »

brtník v brlohu
brtník v brlohu
1. 12. 2014 6:30

A co ty štvanice? viz Heller??

Sio
Sio
1. 12. 2014 7:10

Dolmen napsal
Sio

Myslel jsem to tak, že díky nulovému koaličnímu potencionálu KSČ tu už pokolikáté nemáme levicovou vládu. Socani nemají odvahu se s komunisty spojit do koalice. Naopak pravicové strany vznikají a zanikají a vždy se rychle vzájemně najdou a koalici utvoří. Takže levicoví voliči platí za existenci KSČ tím, že nemají dostatečné zastoupení ve vládě, ačkoli je jich přirozená většina.

Sio
Sio
1. 12. 2014 7:20

Béda napsal
Sio

Bédo, kapitalista si dovolí, co mu dovolíme my. Máme impotentní levicové strany, takže to se pravici gazduje. KSČM není slyšet. Chápu, že je pod informační blokádou. Ale – kde má alternativní web s popularitou srovnatelnou s OM? Počítám, že OM neslouží komunistům.
Mimochodem, počítadlo návštěvnosti na OM kdysi bylo, teď je nějak postrádám. Na webu KSČM není, takže srovnat to nemohu.

mirror
mirror
1. 12. 2014 7:45

Sio napsal
Myslel jsem to tak, že díky nulovému koaličnímu potencionálu KSČ tu už pokolikáté nemáme levicovou vládu.

Sio, volte ženštiny z Perlovky. Ty mají velký koaliční potenciál.

Petrpavel
Petrpavel
1. 12. 2014 8:30

Sio

Sio „Myslel jsem to tak, že díky nulovému koaličnímu potencionálu KSČ tu už pokolikáté nemáme levicovou vládu. ….. Takže levicoví voliči platí za existenci KSČ tím, že nemají dostatečné zastoupení ve vládě, ačkoli je jich přirozená většina.“
Uvědomujete si, že říkáte hloupost? Levicoví voliči by měli volit levicově, volit KSAČM, a ne volit ČSSD, která tím, že nechce jít do koalice s jedinou levicovou stranou, blokuje navždy možnost levicové vlády. To, co tvrdíte je jako tvrdit, že za znásilnění si může každá žena sama…

petr jihlava
petr jihlava
1. 12. 2014 8:38

Pane Béda,kapitalismus je dlouhodobě neudržitelný.
Vnitřní problémy spojené s nízkou důvěrou svých potencionálních voličů si musí ČSSD a KSČM vyřešit sami.Fašizaci společnosti u nás i ve světě a krzi na Ukrajině napodceňuji.
Nic na tom nemění ten fakt,že na české politické scéně chybí revoluční levicová strana jakou např. v Řecku představuje SYRIZA.Budoucnost socialismu lépe řečeno společenský systém charakterizovatelný jako sociálně-ekologická demokracie,který by nahradil kapitalismus představují v Evropě strany jako je např.SYRIZA a PODEMOS.ČSSD ani KSČM na malé vyjímky nejsou schopní u nás s žádnou alternativu k současnému kapitalismu v současnosti ani v budoucnosti přijít.

fajt
1. 12. 2014 8:48

hledání autentické levice v čezku je pátrání po fata morganě. ..)

Béda
1. 12. 2014 9:25

Ještě bych upozornil na pár rozdílů mezi KSČM a ČSSD. KSČM Českou republiku nevyprodala, neměla podíl na vytváření podmínek pro lichvu, likvidaci pracovních podmínek a vytváření podmínek pro majetkovou nesouměřitelnost, nepodílela se na ztrátě ruského trhu, nepodporuje imperiální války, nepodílela se na schválení tzv. církevních restitucí, nevymezila se vůči ČSSD…

tatar
tatar
1. 12. 2014 9:37

Ze světa k tématu – KS Francie opouští tradiční symboly – srp a kladivo:
„Amienská charta z roku 1906 žádala odstranění „systému mzdy a velkokapitálu“. I tento cíl byl opuštěn. Jak dlouho potrvá, než srp a kladivo – nástroje proletariátu – nahradí vibrátor a televizní ovladač?“

Víc: http://deliandiver.org/2014/11/alain-de-benoist-z-distancovani-se-francouzskych-komunistu-od-symbolu-minulosti-je-mi-zle.html

petr
petr
1. 12. 2014 10:27

To ví každý karbaník. Levá d á v á pravá b e r e .

Sio
Sio
1. 12. 2014 11:07

Petrpavel napsal Sio Sio„Myslel jsem to tak, že díky nulovému koaličnímu potencionálu KSČ tu už pokolikáté nemáme levicovou vládu. ….. Takže levicoví voliči platí za existenci KSČ tím, že nemají dostatečné zastoupení ve vládě, ačkoli je jich přirozená většina.“ Uvědomujete si, že říkáte hloupost? Levicoví voliči by měli volit levicově, volit KSAČM, a ne volit ČSSD, která tím, že nechce jít do koalice s jedinou levicovou stranou, blokuje navždy možnost levicové vlády. To, co tvrdíte je jako tvrdit, že za znásilnění si může každá žena sama… Ne, jen se na to dívám prakticky. Vcelku je mi jedno, kdo za něco… Číst vice »