Proč číst a poslouchat ruské zdroje

Na twitteru jsem vysvětloval jednomu později narozenému, že ruské mediální zdroje dnes plní stejnou funkci, jakou plnila Svobodná Evropa a BBC v dobách komunismu. Situace je totiž zcela analogická, jen strany se otočily o 180°.

V 70. a 80. letech samozřejmě tehdejší diktatura společnost daleko víc „utěsněná“ před průnikem informací z druhé strany, než je tomu v současnosti. Dnešní vládní propaganda místo toho užívá metody zahlcení nejpřístupnějších informačních kanálů, spoléhajíc na konečnou schopnost člověka přijímat a pamatovat si informace a přirozenou lenost, zkoumat méně přístupné zdroje. Výsledek je přibližně stejný, do neuronů nás plebsu se dostává převážně jen ta „správná“ propaganda.

Stejně jako v dobách komunismu existuje „nepřítel“, který využívá všech skulin, aby se k našim uším dostala zase jeho propaganda. Slogan Svobodné Evropy „… nezávislá rozhlasová stanice, financovaná kongresem USA…“ pobaví i dnes. I sám Pavel Tigrid na sklonku života říkal zcela otevřeně, že to byla propagandistická stanice. Nedělám si nejmenší iluze o tom, co jsou dnešní ruská média, zaměřená na zahraničí, jistě tomu nebude jinak.

Zásadní problém občana v civilizované zemi je ten, že může posoudit jen věci týkající se jeho bezprostředního okolí, maximální problémy, v nichž je alespoň trochu odborníkem. Snadno rozpoznáme lhaní v otázce cikánské menšiny a tzv. diskriminace, sexuální „orientace“, životní úrovně či exekutorské „spravedlnosti“. Alespoň minimální vzdělání je nutné k rozpoznání ekopodvodů typu biopaliva či sluneční energie. Ale kdo z nás byl v Iráku, Afganistánu, Krymu, Sýrii, Nikaragui …. Jsme odkázáni pouze na propagandu jedné či druhé strany, protože neexistuje strana, která by současně chtěla a měla příležitost poskytovat objektivní informace.

Nejnebezpečnější je konzumovat propagandu jen jedné strany, je-li dělána dobře, máte velmi malou šanci dostat se k pravdě. Konzumace propagandy i druhé strany sice nezaručuje, že se pravdy dopátráte, nicméně budete upozorněni na věci nezapadající do schématu první strany, k nimž byste se horko těžko dopracovávali sami.

Propagandisté obou stran mají panickou hrůzu před takovými jedinci, kteří porovnávají. Měli z nich hrůzu bolševici, mají z nich hrůzu i dnešní tzv. „demokraté“. Hon na „šiřitele“ a „konzumenty“ ruské propagandy není ničím jiným než projevem strachu z toho, že by si snad ten bezprávný dav občanů druhé kategorie mohl vytvořit vlastní, jimi neřízený a „nekorektní“ názor. Kvílení tzv. elit, (post)bolševických umělců, prodejných politologů a historiků, nadávání české blbce a křupany, co podléhají ruské propagandě, je pro mne rajskou hudbou. Máme šanci, lidé neztratili svou schopnost odolávat stupidní propagandě, stejně jako za komunismu. Ani tady se prakticky nic nezměnilo.

Takže, nenechte se zastrašit, ať je to dnešní elita, kdo má strach!

Převzato z Nautila

0 0 hlasy
Hodnocení článku
Platby

Líbil se vám článek?
Přispějte, prosím, redakci OM na č. ú. 2900618307/2010, nebo přes následující QR kódy.

QR platba 50 Kč

QR platba 50 Kč

QR platba 100 Kč

QR platba 100 Kč

Odebírat
Upozornit na
23 Komentáře
nejstarší
nejnovější nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
peter.
4. 5. 2015 16:04

Po prečítaní posledného odstavca nasledujúceho článku,sa znova a znova musím pýtať.Upozorňuje na to Starikov,Fjodorov,jedná o tom Duma,všetci tvrdia :Treba znárodniť CBRF.Aj Putin to priznáva.Už niekoľko rokov.A predsa sa s tým nerobí nič a RF ostáva v ponižujúcom postavení nesvojprávnej kolónie.Prečo?
http://www.chelemendik.sk/Nikolaj_Starikov_Ako_zradzali_a_rozbijali_ZSSR_772579184.html

Martin (už bez taky m)
4. 5. 2015 17:23

K textu: souhlasím s poslední větou. Jinak je mi ale zřetelná schematičnost a strnulost v přístupu autora. Dostává se dost mimo mísu. Odkázal bych na známé „Nelze dvakrát vstoupit do stejné řeky“, nebo obdobné „Když dva dělají totéž, není to totéž…“. Nemyslím si že by došlo k obrátce o 180°, ba ani to že dnešní zpravodajství z RF či „Východu“ obecněji (omezené zdroje, komunikační a významový posun, aj.) je jen „propagandou“. Samozřejmě že jde mnohdy o propagandu či zpravodajství s jejími více či méně výraznými prvky. Ale: „doba, kulisy i herci“ se mění a bezpochyby se změnily i POZICE, stejně… Číst vice »

Hox
Hox
4. 5. 2015 17:30

peter: 15% zisku CB RF za rok 2014, celkem 190 miliard rublů, bude CB RF vracet zpět do rozpočtu RF. To je letošní novinka. Příští roky bude podíl vratek dále stoupat. Pokud by CB RF stále ovládal západ, nikdy by nebylo něco podobného možné, Putin zřejmě i tady jde „soft“ cestou… bez hluku, bez formálních změn, ale defakto proces nacionalizace už běží, pokud chápat vlastnictví jako realizovanou schopnost daný objekt řídit. Je více indicií, že CB pracuje v zájmech Ruska, minimálně posledního půl roku… pokud by ji plně ovládal FED, vypadalo by to zcela jinak.

Hox
Hox
4. 5. 2015 17:32

Martin: souhlas :). propaganda „made in Západ“ dosáhla takového stupně lživosti, že nejefektivnější kontrapropaganda je jednoduše říkat pravdu, nic dalšího není třeba :)

peter.
4. 5. 2015 17:47

V Mníchove opäť znesvätili hrob Stepana Banderu.To pobúrilo ukrajinského radikálneho poslanca VRU Igora Misijčuka(to je ten zapáchajúci tlsťoch)ktorý chce presadiť v Kyjeve výstavbu „panteónu hrdinov“kam by pozláčali pozostatky všetkých „hrdinov“Ukrajiny.Ide o :S.Banderu,Konovalca,Petljuru,Skoropadského a Ivana Crimsona.
Na kríži Banderovho hrobu sa po oboch stranách objavili obscénne nápisy a znak „Anchor boj“,ktorý je symbolom poľskej Armii Krajowej.

http://antifashist.com/item/v-myunhene-vnov-oskvernili-mogilu-stepana-bandery.html

peter.
4. 5. 2015 18:18

Hox napsal peter: 15% zisku CB RF za rok 2014, celkem 190 miliard rublů, bude CB RF vracet zpět do rozpočtu RF. To je letošní novinka. Příští roky bude podíl vratek dále stoupat. Pokud by CB RF stále ovládal západ, nikdy by nebylo něco podobného možné, Putin zřejmě i tady jde „soft“ cestou… bez hluku, bez formálních změn, ale defakto proces nacionalizace už běží, pokud chápat vlastnictví jako realizovanou schopnost daný objekt řídit. Je více indicií, že CB pracuje v zájmech Ruska, minimálně posledního půl roku… pokud by ji plně ovládal FED, vypadalo by to zcela jinak. Prvým krokom musí… Číst vice »

peter.
4. 5. 2015 18:42

Hox napsal
Pokud by CB RF stále ovládal západ, nikdy by nebylo něco podobného možné, Putin zřejmě i tady jde „soft“ cestou… bez hluku, bez formálních změn

HOX :
Napísal si – pokud by CB RF stále ovládal západ…čo znamená,že popieraš skutočnosť,že je tomu tak
A ďalej píšeš,že Putin zvolil soft prístup k znárodneniu CBR.Čím potvrdzuješ,že tú banku západ predsa len vlastní.
Čo nevidíš,že je to logický nezmysel?Mal by si si zájsť do kina alebo s kamarátmi na pivo aby si prišiel na iné myšlienky,lebo ti to štúdium KSB a DOTU načisto pomotá hlavu.

Irena
4. 5. 2015 18:45

peter. napsal
Prvým krokom musí byť zmena ústavy a ten sa nestal aj keď duma je na to pripravená.
Pokud by CB RF ovládal západ – Ale on ju jednoducho ovláda,vychádza to z ústavy RF a vláda nemá právo bez jej súhlasu žiadne právo použiť svoje vlastné prachy a zlato pre svoje potreby.Nijaký soft prístup neexistuje,prečítaj si toho viac od Starikova,Fjodorova a iných,keď už nechceš od Zjuganova.
Alebo chceš tvrdiť,že CB RF neovláda London city Bank(Rotschild famil

Peter, Američani také přímo nezasedají v našich vládách a přesto nás řídí. Věci bývají složitější, než se na první pohled zdá.

peter.
4. 5. 2015 19:27

Irena napsal
Američani také přímo nezasedají v našich vládách a přesto nás řídí. Věci bývají složitější, než se na první pohled zdá.

Ja tvrdím,že CB RF riadi západ(konk.London city Bank)Tvrdí to aj Jevgenij Fjodorov, pán Starikov a ešte mnoho,mnoho iných ľudí..V čom je to zložitejšie?Prepáčte nerozumiem vášmu odkazu.

Starý doktor
4. 5. 2015 19:35

Irena napsal Peter, Američani také přímo nezasedají v našich vládách a přesto nás řídí. Věci bývají složitější, než se na první pohled zdá. Naprostý souhlas. Je třeba si uvědomit jaká je situace v zákonodárném sboru a jak obtížně jsou méně konfrontační návrhy k různým úpravám ústavních zákonů , v američany velmi implatovaném právním systému, prosazovány. Boj o CB probíhá v zákulisí a v prvé fázi to asi bude boj o plné personální obsazení a následně pozvolná změna „náplně práce“. Je to běh na dlouho trať a tahy dopředu se nevyplácí inzerovat, tj. např. předkládat v nepřipravené pozici změnu ústavního zákona.… Číst vice »

peter.
4. 5. 2015 20:00

Spory CB RF sa riešia na súde v New Yorku.CB štátu musí byť Štátnou bankou,musí fungovať v prospech štátu a musí byť Pokladnicou štátu.Emisiu peňazí musí zabezpečovať štát a nie súkromné emisné centrá ako to vidíme dnes.Povedal pred pár dňami Nikolaj Starikov.To,že sa s tým Putin nejakým spôsobom snaží vyrovnať,bojuje s tým a v niečom sa mu možno aj darí neznamená,že tá banka už nie je v cudzích rukách.A opakujem,že tento stav môže zmeniť až zmena ústavy RF ktorá bola prijatá v r.1991 a v nej je explicitne uvedené,aké práva má vláda RF k CB RF.Žiadne,alebo skoro žiadne.

Sio
Sio
4. 5. 2015 20:17

peter. napsal

Po prečítaní posledného odstavca nasledujúceho článku,sa znova a znova musím pýtať.Upozorňuje na to Starikov,Fjodorov,jedná o tom Duma,všetci tvrdia :Treba znárodniť CBRF.Aj Putin to priznáva.Už niekoľko rokov.A predsa sa s tým nerobí nič a RF ostáva v ponižujúcom postavení nesvojprávnej kolónie.Prečo?
http://www.chelemendik.sk/Nikolaj_Starikov_Ako_zradzali_a_rozbijali_ZSSR_772579184.html

No vida. Plná rehabilitace Stalina. Takže kdo nás nejvíce obelhával nebyla ani tak západní propaganda, jako ta vlastní. Není to velmi, ale velmi smutné? Že vedení ÚV KSSS byli zločinci?

peter.
4. 5. 2015 20:33

Sio napsal
Plná rehabilitace Stalina. Takže kdo nás nejvíce obelhával nebyla ani tak

V prieskume verejnej mienky, v ankete o osobnosť ktorá sa najviac zaslúžila o Rusko sa Stalin umiestnil na 3.mieste.Hneď po Alexandrovi Nevskom a Pjotrovi Stolypinovi.Takto vnímajú Stalina samotní Rusi.A to,že je vo svete špinený,okydávaný a jeho pamiatka je pošliapavaná neznamená nič.Dôležité je,ako ho vníma ruský národ.Ľudia ako Chruščov,Trockij alebo Solženicyn budú dejinami zabudnutí,On nie.

Hox
Hox
4. 5. 2015 20:51

V té anketě „Imja Rossiji“ ve skutečnosti Stalin drtivě zvítězil, jen liberoid se lekli a trochu upekli výsledky… do další podobné ankety ho pro jistotu už vůbec nedali. Nebo možná naopak, v Imja Rossiji nebyl a v té druhé byl 3. machinacemi, reálně první. ad CB RF: peter, zcela logicky: anglosasové nyní šlapou na pedály na maximum, ve snaze zlikvidovat Rusko, Ukrajina, vraždy, provokace s boeingem, sankce, mediální kampaň atd atd… jsou v koncích, zkouší vše co můžou. Myslíš tedy, že za okolností snahy o ekonomickou likvidaci RF ze strany Západu, bude centrální banka RF, údajně v rukou Západu, bezprecedentně… Číst vice »

mirror
mirror
4. 5. 2015 22:47

Ruská propaganda se neopírala jen o slovní popisy a vzdálené televizní záběry míst střetů, ale především o videa z ulic Kyjeva a jiných měst. Jsem zvědav, jak si protiruská propaganda poradí s bitím neozbrojených kordonů policajtů, užíváním ohně a střelbou na obě strany, tj. na majdanovce a berkut. Upalování v Oděse se také těžko vysvětluje. Však se tomu naše televize vyhýbá jako čert kříži. Všechny záběry nemohli natočit v Mosfilmu nebo v nějakých trikových laboratořích. Natáčením videí vypálili Kyjevské vládě a Američanům rybník. Je mi dost divné, že se ukrajinské všehoschopné mlátičky nechaly bez odporu natáčet. Teď asi tajné služby… Číst vice »

Admirál
Admirál
5. 5. 2015 6:51

Hox napsal

Martin: souhlas :). propaganda „made in Západ“ dosáhla takového stupně lživosti, že nejefektivnější kontrapropaganda je jednoduše říkat pravdu, nic dalšího není třeba

Propaganda je směsí pravdy, fikce, zamlčení některých skutečností, zdůraznění, případně zveličení jiných, to celé pokud možno v logických vazbách.

Pokud se některé z ingredienci nedostává, či je použita příliš, stává se propaganda nedůvěryhodnou, průhlednou a tudíž neúčinnou.

Západní propaganda trpí v poslední době nedostatkem pravdy a logické provázanosti. To se nedá nahradit. Obojí není na skladě. tudíž to vypadá, jak vypadá.

Gatta
Gatta
5. 5. 2015 7:52

Článek souhlas. Zvláště bych vyzdvihl to „zahlcení (zbytečnými) informacemi“. Proto už dlouho nesleduji TV, neposlouchám Radiožurnál a nečtu detaily nabité obsáhlé články v novinách, třeba v mfDnes. Pochopitelně s vědomím, že i takový přístup má své nevýhody a také své meze. Jsou ale věci, děje, lidské vlastnosti a modely chování, které jsou stejné „od počátku věků“ a dnešní dobou jsou jen jinak zabalené. Prostě není vše stejné, svět se stále mění, ale také by bylo velkou iluzí si myslet, že „dnes je vše jinak“. Ono to předávání zbytečných informací je vůbec takový fenomén. Kolik lidí s mobilem neustále někomu volá… Číst vice »

Go
Go
5. 5. 2015 17:41

No proc cist ruske zdroje.
Stihaji informace z celeho sveta, davaji si zalezet, alespon nektere, aby jim nemohl nejaky znalec rici ze lzou a navic uverejnuji zpravy ze sveta a i nektere z domova ihned a cesti novinari je potom, treba za dva vydavaji upraveny, hned jak jim to Google prelozi . jenomze Google to nekdy prelozi s opacnym i vyznamem . Ze. :)

Go
Go
5. 5. 2015 17:42

CNN zase byva u udalsoti drive prave o cas, potrebny na rozvinuti aparatury .

Bety
Bety
5. 5. 2015 20:15

Že naše zdroje lžou, tak k tomu jsem vůbec nepotřebovala nějakou ruskou propagandu, stačí se dívat kolem sebe. Jiná věc je, že nesledovat internet, tak bych možná ani nevěděla, že se v Oděse něco stalo, stejně jako to netuší spousta lidí u nás, kteří když se o tom zmíním, tak na mě civí jako vyorané myši.

peter.
5. 5. 2015 20:30

p.Bety :Ešte sa chcem vrátiť k tým Afričanom.Tak tie zábery sú autentické a aj keď neviem ako je to u nás,tak v ČR sa na ich prijatie pripravujete takto:
http://weissbach-info.webnode.cz/news/seznam-ceskych-lidsko-pravnich-organizaci-ktere-zivi-byznys-s-imigranty-vcetne-zavratnych-castek-ktere-inkasuji-z-verejnych-zdroju/