Proč se obnovily boje na Donbase

Slepota a zaujatost korporátních a západních humanitárek ukazuje, jak se zpolitizovala kauza lidských práv. Nejtěžší boje se odehrávají v Marince.

Obě strany věděly, že příměří je dobré jen k tomu, aby se opolčenci i ukropové připravili na válku. Ale zatímco opolčenci nechali těžké zbraně v demobilizovaných pozicích určených dohodami v Minsku, ukropové natáhli na frontu těžké zbraně včetně raketometů a začali bombardovat velká města, hlavně v noci. Opolčenci nemohli donekonečna tolerovat zbabělé bombardování civilních měst, zvláště za mlčení pozorovatelů OBSE, včetně mezinárodních humanitárních organizací. Takto vypadá tržnice zasažená gradem.

Slepota a zaujatost korporátních a západních humanitárek ukazuje, jak se zpolitizovala kauza lidských práv. Nejtěžší boje se odehrávají v Marince. Podívejte se na poslední zprávu z fronty ze dne 6.6. 2015.

Obnovení bojů potvrdila i ukrajinská strana . Podle mluvčího ministerstva obrany DNR Basurina si Ukrajinci stříleli po vlastních blokpostech, aby měli záminku k útočným operacím, viz (zde ).

Proč se bojuje?

Kvůli Podněstří, které tvoří de facto součást Ruské federace. Dne 17. září 2006 se uskutečnilo referendum o dalším směřování země (účast dosáhla 306 tisíc ze 389 tisíc oprávněných voličů, neboli 79%). V něm pro „udržení politiky snahy o mezinárodní uznání nezávislosti země a její budoucí připojení k Rusku“ hlasovala drtivá většina obyvatel, zatímco pro „připojení Podněstří k Moldavsku“ hlasovalo pouze 3,4% voličů. Místopředseda ruské Dumy to řekl jasně. Moskva zahájí válku proti Kyjevu , pokud bude napadena ruská enkláva v Podněstří. Místopředseda dolní komory ruského parlamentu Sergej Železňak prohlásil v ruské televizi, že Rusko v případě napadení ruských sborů v Podněstří zahájí válku proti Ukrajině:

„Vojenský konflikt v Podněstří se plánoval už dlouhou a existuje reálná možnost jeho rozpoutání. Žije tam 160 tisíc našich občanů, jsou tam naši mírotvůrci, máme k tomu mezinárodní závazky. Pokud dojde k útoku na ruské obyvatelstvo, Rusko nemůže nezahájit válku.“

Ofenzíva ukropů vedených NATO by znamenala násilné posunutí hranic a vytvořila by skutečný válečný precedens. Pokud k tomu dojde, Evropa tvrdě zaplatí americkou šílenou politiku na Ukrajině vedenou na náš účet. Železňak také okomentoval jmenování Michaila Saakašviliho gubernátorem Oděské oblasti a poznamenal, že „právě v takové situaci se Saakašvili v roce 2008 rozhodl pro zabíjení lidí.“ Saakašvili je hledaný zločinec a už nemá co ztratit. Připomeňme že za cca 3 dny prohranou válku v Gruzii začal útok gruzínských raketometů na ruskou pohraniční stanici jako odpověď na údajné provokace v Osetii, kterou Rusko podporovalo v jejím konfliktu s Gruzií. NATO si své pochopy vybralo dobře a Rusové na to jednoznačně odpověděli, viz slova místopředseda ruské Dumy:

„Kyjevský režim v tom případě padne, a všechny následky politiky, kterou prováděl pomajdanský Kyjev, dolehnou na naše bedra. Pokud půjdeme do války, pak bude mít vítězná strana odpovědnost za všechno.“

Řekněme si to na rovinu. Kdo převezme Západem a zločineckými oligarchy rozvrácenou Ukrajinu, ten se z toho asi zblázní.

Nezávislé weby hlásí, že Ukrajina aktivně redislokuje vojska k Podněstří. První kanál je oficiální – Nina Štanski, ministryně zahraničí Podněsterské moldavské republiky. Druhý kanál je od zdejších lidí z vesnic na západě Ukrajiny, kterými projíždějí kolony s obrněnou technikou. Převážně tam vezou stará BMP a „irácké“ americké Hammery. Podněstří je obklíčeno a a týl neexistuje, fronta je všude. Obyvatelé mají strach z toho, že situace se bude vyvíjet podle toho nejhoršího scénáře. Viz masakry ukrajinských fašistů v Oděse.

Ukrajinská Věrchovna rada mezitím odsouhlasila zákon o pobytu cizích vojsk na svém území . Většina 240 poslanců ukrajinského parlamentu přijala zákon „O podmínkách přijetí a pobytu zahraničních ozbrojených sil na území Ukrajiny“. Občanství už může dostat každý žoldák a terorista, a nyní zde mohou být přímé žoldnéřské jednotky Blackwateru a kohokoliv jiného. Parlament doplnil článek 3 zákona dodatkem, který vymezuje, že cílem pobytu zahraničních ozbrojených sil na Ukrajině může být na základě její žádosti „poskytnutí pomoci při provedení mezinárodní operace k zachování míru a bezpečnosti na základě rezoluce OSN nebo EU.“ Zákon také zakazuje, aby se takové operace zúčastnily ozbrojené síly zemí, „které rozpoutávají ozbrojenou agresi proti Ukrajině„.

Mezitím stát zkrachoval a janičáři vykrádají zbytek bohatství, viz článek Ukrajina ruší sociálne benefity :

„Ukrajina prestala vyplácať sociálne dávky dôchodcom, veteránom 2.svetovej vojny, osobám so zdravotným postihnutím a likvidátorom černobyľskej katastrofy na základe decembrového zákona o stabilizácii finančnej situácie štátu. Ten zahŕňa prakticky všetky sociálne zvýhodnené skupiny, bez definície mechanizmu o poskytovaní cielenej pomoci nízkopríjmovým vrstvám.“

Ale na válku v zájmu USA a NATO peníze být musí, a také budou. Po ožebračení vlastních lidí přece Západ půjčí, proti Rusku bude bojovat do posledního Ukrajince.

0 0 hlasy
Hodnocení článku
Platby

Líbil se vám článek?
Přispějte, prosím, redakci OM na č. ú. 2900618307/2010, nebo přes následující QR kódy.

QR platba 50 Kč

QR platba 50 Kč

QR platba 100 Kč

QR platba 100 Kč

Odebírat
Upozornit na
45 Komentáře
nejstarší
nejnovější nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Irena
8. 6. 2015 5:02

S tím Podněstřím se baví ještě tak, že jak Ukrajina, tak Moldavsko zablokovali vývoz jeho produkce, takže i ekonomicky to tam dobře nevypadá. Zrovna sklízejí úrodu ovoce, například podnik na výrobu zeleninových konzerv má přeplněné sklady a nemá jak to vyvézt do Ruska, kde je o jeho produkci zájem.

V minulém týdnu při ostřelování DLR a LLR Ukrajinci mimo jiné zabili i čtyřletého chlapečka, který si hrál na ulici před svým domem.

Tribun
Admin
8. 6. 2015 6:49

Je to hnus, velebnosti. Ale ještě větší hnus je, kolik lidí se nad tím hnusem rozplývá blahem.

abx
abx
8. 6. 2015 6:53

Ruska federacia sa viac ako rok snazila konflikt tlmit, aby prebiehali rozhovory a aby sa dodrziavalo aspon ake take primerie, hoci to primerie kyjevski sionfasisticki banditi neustale porusovali dokonca strelbou na obyvane mesta. Americania su tam uz nasackovani, maju zaujem aby sa konflikt rozhorel, tak pribrali do planov este aj Podnestersku republiku. V tomto svetle nedavna navsteva Kerryho v Soci znamena najskor sondovanie, co Rusko urobi, ked zautocia na Podnestrie. Ked niekto bude nasilu chciet vojnu a bude mat k tomu prostriedky, nikto v tej vojne nezabrani. EU by mohla podniknut vela, keby sa obratila na amerricanov s poziadavkou aby… Číst vice »

Sio
Sio
8. 6. 2015 7:20

Obávám se, že Putin ani v případě napadení Podněstří nebude moci napadnout kyjevskou bandu. Nemůže si dovolit převzít Ukrajinu, těžce by tím ohrozil stabilitu samotného Ruska. Pokud Ukrajina napadne Podněstří a EU nic neudělá, veškeré kecy o Krymu se stanou naprosto bezpředmětnými. Sice cynický závěr, ale pokud by válka s Ukrajinou měla ohrozit stabilitu Ruska, je potřeba Podněstří vzdát. Alternativou je prostě je bránit, pokud to půjde, ale vzhledem k infrastruktuře to asi není dlouhodobě reálné. Co může Rusko udělat? Pořádně přiživit DNR a LNR, aby ukropové neměli na této frontě klid. Západ už dnes musí těch 40 miliónů lidí… Číst vice »

J. Hruška
J. Hruška
8. 6. 2015 7:54

S pacifikováním Ukrajiny souvisí také problém, o kterém se moc nemluví. Vypadá to, že většina Ukrajinců proti Rusům, přes všechna prohlášení, hesla i propagandu celkem nic nemá. Například nezájem o mobilizaci ukazuje, že prostí Ukrajinci nevnímají Rusko jako skutečné nebezpečí. To by se zcela změnilo, kdyby se tam skutečně objevili skuteční Rusové. Připomíná mi to osmašedesátý u nás. Do invaze měla naprostá většina lidí Rusy ráda. Po ní se poměr zcela obrátil – a to nám Rusové celkem nic nedělali. „Jen“ dosadili všude normalizační kádry, ale to byli koneckonců naši hujeři.

fajt
8. 6. 2015 8:43

Sio napsal Obávám se, že Putin ani v případě napadení Podněstří nebude moci napadnout kyjevskou bandu. Nemůže si dovolit převzít Ukrajinu, těžce by tím ohrozil stabilitu samotného Ruska. Pokud Ukrajina napadne Podněstří a EU nic neudělá, veškeré kecy o Krymu se stanou naprosto bezpředmětnými. Sice cynický závěr, ale pokud by válka s Ukrajinou měla ohrozit stabilitu Ruska, je potřeba Podněstří vzdát. Alternativou je prostě je bránit, pokud to půjde, ale vzhledem k infrastruktuře to asi není dlouhodobě reálné. Co může Rusko udělat? Pořádně přiživit DNR a LNR, aby ukropové neměli na této frontě klid. Západ už dnes musí těch 40… Číst vice »

hudryper
hudryper
8. 6. 2015 9:01

Sio napsal Obávám se, že Putin ani v případě napadení Podněstří nebude moci napadnout kyjevskou bandu. Nemůže si dovolit převzít Ukrajinu, těžce by tím ohrozil stabilitu samotného Ruska. Soudě podle včerejšího vyjádření Železniaka v Moskvě,v případě,že bude napadeno Podněstří, bude to Rusko považovat za agresi na své území a odpoví silou. Když už toto prohlášení udělali, nepochybuji o tom,že ho splní,jinak by byli stejně směšní,jako užvanění váleční propagandisté ve Washingtonu. Válečný zisk jihovýchodní Ukrajiny a odříznutí Kyjevské sebranky od moře by za ty náklady se záchranou obyvatelstva Ukrajiny zato stál. Pro strategickou bezpečnost Ruska by toto průmyslově stále ještě navázané… Číst vice »

Sio
Sio
8. 6. 2015 9:14

fajt napsal proto padaj ( beztrestně)takové ikony opolčenců jako byl Bjednov a Mozgovoj, proto taky nelze očekávat, že Syriza a celé Řecko přejde na ruskou stranu, proto taky Turecko bude nadále spojencem USA a bude hrát důležitou roli při plánech NATO, proto taky se v Syrii bude válčit podle not spojených státu, proto taky IS bude rozhodující sílou v islámském světě a Washington bude mít arabskou ropu za levno, proto taky budou mít Saudové v režimu pax america vždy navrch nad Iránem, atd. atd. ..) Asi ano. Zkusme se vžít do situace toho, kdo musí rozhodnout. Tohle je válečný management.… Číst vice »

Martin (už bez taky m)
8. 6. 2015 9:46

Lidé zlatí, nepropadejte takové skepsi. Rusko jedná uvážlivě, tato taktika se mu vyplácí, a bude v ní s určitou modifikací pokračovat. Vytváří si nový terén a příležitosti a ty dále pečlivě a uvážlivě rozvíjí. Paní Irena tu dala jasný odkaz na Lavrova a jeho vyjádření: s něčím je už konec… Vězte prosím, že on se nezcvoknul. Vzpomeňte na Kerryho „uspěchanou jízdu“… i do Soči… Podněstří bude vyřešeno, Ukáčka dostanou po tlamě, a Rusko bude dále sílit. Vsadím se „o nanukáč“… to byla za našich časů „tvrdá měna“ (a nyní by docela bodl…). Uvědomme si prosím do jakých sraček se propadá… Číst vice »

abx
abx
8. 6. 2015 9:50

najvyssi cas oslobodit Odessu od kijevskych sionfasistickych okupantov…

peter.
8. 6. 2015 10:21

Tak Sio :Čo by sa také mohlo stať,keby nebolo prvé „peremirje“a opolčenci by vyhnali chuntu z Luganskej,Charkovskej,Doneckej aj Chersonskej oblasti.A dajme tomu,že by RF uznala nový štátny útvar – „Novorossia“,alebo by ho podobne ako Krym,prijala do zostavy RF:.(otázky sú čisto hypotetické!).Sú dve možnosti : 1 -USA a NATO,by rozpútali vojnu s RF riskujúc,že prerastie do jadrového konfliktu.Podľa mňa je to viac ako nepravdepodobné.Ani konvenčná vojna by ničomu nepomohla,lebo po takejto vojne by ostala zničená Európa,Ukrajina,poničené Rusko a pre USA by sa možno ušlo víťazstvo,ktoré by ale bolo víťazstvo Pyrrhovo. 2 -EU a USA by pristúpili k sankciám,ktoré by o veľa… Číst vice »

fajt
8. 6. 2015 11:57

Sio napsal Když 200 kg činku nezvedneš, tak ji nezvedneš, ani kdybys věděl, že tím zachráníš život sto tisícům lidí. chcá nechcá Putin se do soutěže o zvedání činky ( bez limitu hmotnosti) už přihlásil ( když tedy zůstaneme v rovině obrazného přirovnání ), a pak je tu dost taktizování ( což je pochopitelné) a dost i ostrých soubojů mimo hlavní pódium ( tady se taky významně rozhoduje, jak zápasník ve finále dopadne na soutěži ) – když to vezmu ve zkratce, tak současné Rusko jako svěřenec Putina má potenciál na zvednutí závaží i o větší nosnosti než je dnes… Číst vice »

hudryper
hudryper
8. 6. 2015 13:22

fajt napsal
by možná bylo lépe v počátku velmi razantně umravnit protivníka ( a ukázat mu mantinely – bylo by to dobré i pro morálku lidu, který se za chvíli ztratí v úskalích velké diplomacie a politiky) , než na konci jít do vynuceného rýsující ho se armagedonu. ..)

Myslím,že přesně tento krok mají Rusové už nějaký čas připravený. Neoconi potřebují zažít přesně to,o čem jste psal,fajte, a kolaterálním efektem se stane nakopání do jejich prdelí ze strany armády USA. Je nějaké podivné dusno okolo Kerryho,člověk by byl schopen uvěřit i operaci pod cizí vlajkou za účelem jeho odstranění…

Sio
Sio
8. 6. 2015 13:38

@peter.: ad 1. Už nějakou dobu se ozývá myslím správná myšlenka, že Rusko s ubíhajícím časem posiluje a NATO oslabuje. Naťáci to dobře vědí a proto je to zcela jistě jestřábí křídlo, které by rádo rozpoutalo válku, dokud není Rusko ještě příliš silné. Oproti jestřábům nepochybně i v USA je silná opozice, která si válku nepřeje. Vtrhnutím na Ukrajinu se zbytečně bude radikalizovat USAEU obyvatelstvo, které je ze značné části Putinovi nakloněno. Škoda takový nahospodařený kapitál promarnit. Nezapomeňte, že dnes se vede informační válka. Konvenční omezená válka, která by Rusko nesrazila sice na kolena, ale výrazně oslabila, by byla pro… Číst vice »

Sio
Sio
8. 6. 2015 13:47

@fajt: Ale já si nemyslím, že by Rusko nebo Putin, stálo v pozadí se staženým ocasem. Mimo jiné pozoruji tyto aktivity: – vyprášil kožich Saakašvilimu – obsadil Krym – podpořil DLR a LLR – tím zadřel americkým partnerům zatraceně velkou třísku o pr .. hluboko do masa. A stále s ní kroutí a kroutí … :-) – zbrojí jako o závod a to moderně – myslím, že postupně likviduje pátou kolonu, zá se, že ji odstavil od Centrální banky – nechává vypracovat vlastní SWIFT a kráčí k dedolarizaci – navázal užší kontakty (a kontrakty) s Čínou, oživuje celou BRICS Zdá… Číst vice »

fajt
8. 6. 2015 14:06

hudryper napsal
Je nějaké podivné dusno okolo Kerryho,člověk by byl schopen uvěřit i operaci pod cizí vlajkou za účelem jeho odstranění…

http://zahranicni.eurozpravy.cz/amerika/122324-kerrymu-operovali-zlomenou-nohu-uspesne/ zajímavý, zrovna ve francouzských alpách. ..)

peter.
8. 6. 2015 14:11

Sio: Rusko bolo pre NATO príliš silné aj pred 10 – 15 -timi rokmi.Vlastní jadrové zbrane!Už na tomto fóre bol v minulých mesiacoch prezentovaný článok,ktorý jasne vysvetlil,že prípadná vojna (aj konvenčná,lebo aj tá prerastie v určitom momente do jadrovej)nemôže byť pre USA úspešná.Je tomu tak preto,že USA by jediným úderom konvenčnými zbraňami museli zničiť celý ruský arzenál jadrových zbraní,včítane tých na ponorkách a rakiet ktoré zamaskované v napohľad obyčajných vagónoch križujú po železnici celým Ruskom.Keby USA udreli jadrovými zbraňami,tak by ich zničil rádioaktívny mrak.Rusko jasne deklarovalo,že na akýkoľvek úder odpovie jadrovým úderom.V našich médiách to bolo podané, ako že sa… Číst vice »

Gatta
Gatta
8. 6. 2015 14:11

Tak po něm střelili, spadl na kole, nebo jako většina politiků uklouznul ožralý v koupelně ?

Gatta
Gatta
8. 6. 2015 14:19

Tak nějak se vždy bojím, když i rozumní diskutéři tady operují atomovkama jako kdyby v samoobsluze pořítali rohlíky a dalamánky.

orinoko
8. 6. 2015 14:23

Hosi, musime NATO s ceskym fistronem. Mezinarodne uznavany termin pro soudruha Lebky a hnaty – totiz konska hlava – skryva i mnoha uskali. Pamatuje, kdyz takto zmizela soudrzka Clinton? Ta pry zase spadla ze schodu. A pak uz ani nebacovala na opicackem zamini. Ted ji restituovali …pardon … trapne jsem se spletl pri pohledu na houpaciho kone … KtERRyho … chci rici , ze ji resusCITOVALI … a je vymalovano.
Lidi, vy tomu verite? Uz jste videli jezdit na kole konskou hlavu?
Nekdo si z ni vystrelil! Nechme soudruha Kerryho konovi. Ten ma vetsi hlavu.

orinoko
8. 6. 2015 14:33

Napsal jsem sem, ze Kerry je ve svete prosluly coby konska hlava , plus dalsi veci o soudrzce Clinton. … A zmizelo to. To je myslim rozumne.

fajt
8. 6. 2015 14:37

Sio napsal Zdá se vám, že je málo aktivní a jen pasivně čeká? Já bych řekl, že válčí na vyšších prioritách řízení. Saakašvili straší dál, tentokráte na daleko významnějším místě než bylo jeho předchozí působení – v Oděse ( tady dokonce peskuje místní banderovce, že jsou málo aktivní při prosazování zájmu kyjevské chunty mezi místním obyvatelstvem). Kdyby Krym Putin nevzal zpět pod svá křídla, tak by Rusko přišlo o Černé moře a v podstatě by rovnou mohlo v evropském prostoru kapitulovat – to byla ta nejpřirozenější pudová záležitost v rámci národní bezpečnosti a svrchovanosti. Bojující ( v občanské válce) Donbas… Číst vice »

fajt
8. 6. 2015 14:42

a jaký by si tohle partnerství tohoto tisíciletí zasloužilo, krom toho významný člen BRICSu ( Brasilie) má problém, který se nakonem možná bude muset řešit silově – a nebo taky ne a tohle společné hospodářské uskupení přijde o svého strategického člena v jižní Americe, který bude v plánech této skupiny citelně chybět.

Nejsem nastavený negativně, jenom prostě glosuji tak, jak to vidím a cítím, samozřejmě mám minimum relevantních a zásadních informací, takže za některé záležitosti a rozhodnutí nemohu dohlédnout. ..)

peter.
8. 6. 2015 14:50

Gatta napsal Tak nějak se vždy bojím, když i rozumní diskutéři tady operují atomovkama jako kdyby v samoobsluze pořítali rohlíky a dalamánky. Celkom oprávnene sa bojíte.Lebo to s tými atomovkami som prevzal od analytikov a má to racionálny základ.Ja sa bojím toho,že neviem či sa na jednej alebo druhej strane nevyskytne nejaký šialenec,ktorý má prístup k tomu gombíku ktorý keď stlačí,tak zapríčiní koniec tohoto sveta.Einstein (myslím )povedal,že tá štvrtá svetová vojna sa už bude viesť s kyjakami. Citát z vojenskej doktríny RF z r. 2014 :…okrem toho že si doktrína z r.2014 zachovala obranný charakter,znovu zdôraznila,že jadrové zbrane budú použité… Číst vice »

Gatta
Gatta
8. 6. 2015 14:58

Mám ještě horší vizi.
Ne šílenec, ale prgmatik, který to zmáčkne s vidinou, že za 50 – 100 roků bude Rusko už zase obyvytelné – i se svými zásobami surovin.

peter.
8. 6. 2015 15:06

Gatta napsal

Mám ještě horší vizi.
Ne šílenec, ale prgmatik, který to zmáčkne s vidinou, že za 50 – 100 roků bude Rusko už zase obyvytelné – i se svými zásobami surovin.

Gatta:
Aby to nevyzeralo,že som to ja,kto pohadzuje atomovkami ako pečivom v kráme,tak si prečítajte toto :
http://www.noviny.sk/c/zahranicie/putin-schvaliil-novu-doktrinu-nato-je-pre-rusko-nebezpecne
http://www.sme.sk/c/5061437/rusko-v-novej-strategii-pre-pouzitie-jadrovych-zbrani-rata-s-preventivnym-uderom.html
http://www.mordechajkapusta.com/2015/03/generalka-armady-usa-zatknuta.html
To oni sú tie svine,ktoré ma chcú zabiť aj s celou mojou rodinou.

Gatta
Gatta
8. 6. 2015 15:23

Re peter – neberte to osobně, nebylo to tak myšleno.

Prostě to jsou vážné věci a já, stejně jako Vy, jsme si toho užili už dříve dost a dost.
A leckdo, kdo se zadřenou třískou poletí na pohotovost, se dnes ohání hlavicemi, dolety, megatunami … a s představou, že tu třetí světovou vyhrajeme v neděli odpoledne ještě před fotbalem.

Britský klip – ukrajinská realita: Za rok vše jinak …
https://www.youtube.com/watch?v=RBQ-IoHfimQ

Sio
Sio
8. 6. 2015 15:28

peter. napsal Sio: Rusko bolo pre NATO príliš silné aj pred 10 – 15 -timi rokmi.Vlastní jadrové zbrane!Už na tomto fóre bol v minulých mesiacoch prezentovaný článok,ktorý jasne vysvetlil,že prípadná vojna (aj konvenčná,lebo aj tá prerastie v určitom momente do jadrovej)nemôže byť pre USA úspešná.Je tomu tak preto,že USA by jediným úderom konvenčnými zbraňami museli zničiť celý ruský arzenál jadrových zbraní,včítane tých na ponorkách a rakiet ktoré zamaskované v napohľad obyčajných vagónoch križujú po železnici celým Ruskom.Keby USA udreli jadrovými zbraňami,tak by ich zničil rádioaktívny mrak.Rusko jasne deklarovalo,že na akýkoľvek úder odpovie jadrovým úderom.V našich médiách to bolo podané, ako… Číst vice »

Sio
Sio
8. 6. 2015 15:35

: No máte pravdu, se vším souhlasím. Nic to ale nemění na tezi, že Putin není pasivní. Uměl byste mu poradit, jak má dělat víc?
Vaše glosy jsou v pořádku, je to boj, něco se už daří, něco ne, na něco ještě nebylo dost času. Jsem rozhodným odpůrcem apologetiky současného stavu, to by byl nereálný předpoklad a jednou z podmínek úspěšného řízení je, že věci jsou viděny reálně. Ale celkově je tendence alespoň mírně povzbudivá, ne? Bylo už hůř. Usákům Rusko uteklo jako hrobníkovi z lopaty.

peter.
8. 6. 2015 15:36

peter. napsal Aby to nevyzeralo,že som to ja,kto pohadzuje atomovkami ako pečivom v kráme,ta Gatta: Chcel som iba poukázať na to,že každý kto sa dnes oháňa možnou vojnou medzi USA a RF,musí brať do úvahy aj to,čo som napísal o použití jadrových zbraní.Do dnes sú v USA pri moci psychicky narušení ľudia,ktorí veria,že RF možno poraziť preventívnym jadrovým úderom.Myslím,že to čo som napísal, je limitujúcim faktorom pre vznik akejkoľvek vojny medzi USA a RF,aj tej na Donbase.Ale platí to iba vtedy,ak sú na oboch stranách pri moci ľudia,ktorí si tieto riziká uvedomujú.Ak nie,tak nás ani Boh spolu s GP neochráni.Rusko… Číst vice »

peter.
8. 6. 2015 16:19

Sio napsal A vlastnictví jaderných zbraní už vůbec neznamená, že si může jen tak obsadit Ukrajinu, Baltské státy nebo dokonce Polsko, Česko, Maďarsko a Slovensko. S Sio: Veď čítajte,čo napíšem!Rusko nikdy neohrozovalo ani Ukrajinu a dodnes zotrváva v obrannom postavení.Prečo by sa malo chcieť rozširovať,to robí druhá strana.Rusko má právo brániť svoju bezpečnosť aj tak,že udržiava,alebo sa snaží udržiavať so svojimi susedmi dobré a zmluvne zabezpečené vzťahy.Ak ich sused pod tlakom najväčšieho nepriateľa RF – NATO(takto je v obrannej doktríne definovaná NATO) poruší,tak RF má priamo povinnosť zasiahnuť.Toto mu nemôže mať za zlé nikto a USA a NATO už vôbec… Číst vice »

abx
abx
8. 6. 2015 16:22

amerika ziadnu vojnu na svojom uzemi neustoji, nebude figurovat ako otvoreny nepriatel, vzdy bude tahat za nitky a posielat bojovat niekoho ineho. treba si uvedomit, ze velke americka mesta, megapoly, su z vojenskeho hladiska mimoriadne zranitelne, stacila by jedna bomba a miliony ludi spanikaria lebo nebude voda, elektrina ani TV, teda ani hry, ani basketbal, ani TV serialy, do toho ta rasova a socialna nevrazivost – to by bol rychly koniec fashingtonskeho establishmentu…

Gatta
Gatta
8. 6. 2015 16:30

abx napsal

amerika ziadnu vojnu na svojom uzemi neustoji, nebude figurovat ako otvoreny nepriatel, vzdy bude tahat za nitky a posielat bojovat niekoho ineho. treba si uvedomit, ze velke americka mesta, megapoly, su z vojenskeho hladiska mimoriadne zranitelne, stacila by jedna bomba a miliony ludi spanikaria lebo nebude voda, elektrina ani TV, teda ani hry, ani basketbal, ani TV serialy, do toho ta rasova a socialna nevrazivost – to by bol rychly koniec fashingtonskeho establishmentu…

Tak mě onehdy napadlo, kolik hodin by asi vydržel ten Saudský či Dubajský architektonický zázrak v poušti – bez dodávek elektřiny … ???

peter.
8. 6. 2015 16:43

Gatta napsal Re peter – neberte to osobně, nebylo to tak myšleno. Prostě to jsou vážné věci a já, stejně jako Vy, jsme si toho užili už dříve dost a dost. A leckdo, kdo se zadřenou třískou poletí na pohotovost,se dnes ohání hlavicemi, dolety, megatunami … a s představou, žetu třetí světovou vyhrajeme v neděli odpoledne ještě před fotbalem. Britský klip – ukrajinská realita: Za rok vše jinak … https://www.youtube.com/watch?v=RBQ-IoHfimQ Gatta: Toto som ja nikdy v živote nedokázal pochopiť.Tie preteky v zbrojení.On má tisíc hlavíc a tritisíc nosičov,ja musím mať tisícpäťsto hlavíc a o tristo nosičov viac,a tak furt dokola,viac… Číst vice »

peter.
8. 6. 2015 17:13

Slaviansk pred rokom.Nesie zabité dievčatko.Polinka sa volala…..
http://je-to-inak.livejournal.com/47778.html

Sio
Sio
8. 6. 2015 18:01

peter. napsal Sio: Veď čítajte,čo napíšem!Rusko nikdy neohrozovalo ani Ukrajinu a dodnes zotrvávav obrannom postavení.Prečo by sa malo chcieť rozširovať,to robí druhá strana.Rusko má právo brániť svoju bezpečnosť aj tak,že udržiava,alebo sa snaží udržiavať so svojimi susedmi dobré a zmluvne zabezpečené vzťahy.Ak ich sused pod tlakom najväčšieho nepriateľa RF –NATO(takto je v obrannej doktríne definovaná NATO) poruší,tak RF má priamo povinnosť zasiahnuť.Toto mu nemôže mať za zlé nikto a USA a NATO už vôbec nie lebo to často a výdatne robia sami..Kde vidíte,že som napísal takú hlúposť,že RF môže zneužiť vlastníctvo JZ k zaberaniu cudzích území?Píšem celkom jasne,že vyvolať rozsahom… Číst vice »

fajt
9. 6. 2015 4:30

Sio napsal @fajt: No máte pravdu, se vším souhlasím. Nic to ale nemění na tezi, že Putin není pasivní. Uměl byste mu poradit, jak má dělat víc? Vaše glosy jsou v pořádku, je to boj, něco se už daří, něco ne, na něco ještě nebylo dost času. Jsem rozhodným odpůrcem apologetiky současného stavu, to by byl nereálný předpoklad a jednou z podmínek úspěšného řízení je, že věci jsou viděny reálně. Ale celkově je tendence alespoň mírně povzbudivá, ne? Bylo už hůř. Usákům Rusko uteklo jako hrobníkovi z lopaty. tak rozdíl mezi tř. Jelcinem a Putinem je jako nebe a dudy… Číst vice »

Gatta
Gatta
9. 6. 2015 6:26

fajt napsal

http://www.novinky.cz/domaci/371740-obrana-potopila-spolek-zalozaku.html

Voják ve stavu je prosdtě ovladatelný voják, kdežto každý záložák je, byť jen potenciální, „ozbrojený lid“.
A to je pro naši mladou demokracii velmi nebezpečná záležitost …

fajt
9. 6. 2015 6:54

Gatta napsal Voják ve stavu je prosdtě ovladatelný voják, kdežto každý záložák je, byť jen potenciální, „ozbrojený lid“. A to je pro naši mladou demokracii velmi nebezpečná záležitost … http://www.novinky.cz/krimi/371741-na-dum-ministra-stropnickeho-zautocili-zapalnymi-lahvemi.html – některé vojenské spolky před časem vyjádřily velkou nespokojenost ( což je správný ) s činností MO ( i s politikou českého státu ) a mocenské orgány okamžitě reagovaly ( zasekly peníze, to v prvé řadě, další kroky raději nebudu ani predikovat ), snad se to časem nevyvrbí nějak podobně jako se Zavadilem a celá věc neskončí u piva ( to by bylo už hodně nedůstojné a přes čáru ).… Číst vice »

Starý doktor
9. 6. 2015 9:59

http://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/371794-konec-povstani-ukrajinsti-separatiste-chteji-zmenit-ustavu-a-uznat-kyjev.html
Separatisté počítají s vymezením zvláštní zóny na východě země, jejíž územní rozsah bude stanoven zvláštním zákonem. Území bude mít rozsáhlou autonomii včetně neodvolatelnosti zvolených zástupců Kyjevem, vytváření vlastních bezpečnostních složek, autonomního využívání přírodních zdrojů nebo používání ruštiny.
Tohle dnes v Kyjevě nemůže projít, tedy další strategický tah ukazující že král je nahý?

Gatta
Gatta
10. 6. 2015 17:42

Na jednom webu k celé akci, a k reakci pana ministra, dali jakýsi nemístný obrázek, a navíc diskutují, že ta hořlavina byla prý jen slivovice … prý tedy, kdo ví jak to bylo…
comment image

Lidi prostě všechno zlehčují.