První kolona

Průjezd americké vojenské kolony přes Českou republiku, ta tzv. Jízda dragounů, by mi v zásadě nevadil, kdyby…

…kdyby se skutečně jednalo jen o průjezd (a ne o cirkus) …kdyby nebyl tak na štíru s ústavou (protože jde de facto o vojenské cvičení, které schvaluje parlament a nikoliv vláda) … kdyby primárním účelem bylo přesunout vojáky z místa A do místa B (a nikoliv ostentativně demonstrovat vojenskou přítomnost USA v Evropě, čímž se dostává do sporu s platnými mezinárodními závazky ČR i USA).

Ale i to všechno bych byl ochoten brát jako epizodu (byť s vědomím, že to ve skutečnosti může být jen první kolona, první epizoda salámové metody, začátek vaření české žáby v americkém hrnci, na jehož konci mají být rakety, radary a američtí vojáci všude tam, kde už nejsou Rusové).

Dokonce i přes devótnost některých Čechů, kteří chtějí Američany vítat, bych se dokázal přenést, vždyť podobná ostentativní servilita se najde v každé době a v každém režimu.

Co ale skousnout nedokážu je militarizace a polarizace společnosti, která celou akci provází, ten obludný hon na čarodějce, který propukl okamžitě poté, co se ukázalo, že ne všichni Češi jsou z amerického konvoje nadšeni, a opanoval veřejný prostor s intenzitou až pogromickou. Pluralita názorů? Jedině chcete-li se přít o tom, jestli jsou odpůrci konvoje ztroskotanci, nebo zaprodanci. Svoboda slova? Jedině chcete-li vyjádřit souhlas. Pokud pochybujete nebo máte výhrady, dostanete nálepku Putinova agenta, ruské páté kolony, hlupáka, komunisty, zrádce či zbabělce… a většinou všechno dohromady. Budete zesměšňováni, uráženi a umlčováni, s odůvodněním, že svými pochybami ohrožujete obranyschopnost země a šíříte ruskou propagandu.

Přestože jde o méně, než při sváru o radar, atmosféra je mnohem vyhrocenější. K hledání vnitřního nepřítele totiž přibyl militarismus, fascinace vojenskou silou a agresivní vystupování proti všem, kteří dávají přednost míru před válkou. Potřeba části české společnosti mít nepřítele, jak vnitřního, tak vnějšího, je téměř hmatatelná. Bohužel se jedná o tu část společnosti, která je aktivnější, více odpovídá režimnímu ideálu občana a má lepší přístup do médií (pokud je přímo netvoří), ve kterých potom pořádá štvanice na ty, kteří považují manifestační průjezd amerických vojáků přes střední Evropu za hloupý a nebezpečný.

Bolševická mentalita antikomunistů a rusofóbů, kteří nejsou schopni a ochotni připustit, že výhrady k „Jízdě dragounů“ nemusejí být nutně znakem ruské páté kolony, mě děsí víc, než všichni američtí vojáci, kteří k nám kdy přijeli, dohromady. Kde mám totiž záruku, že ti, kteří chtějí boj, skutečně nezačnou bojovat, a že nezačnou s likvidací vnitřního nepřítele, kterého si vysnili, aby si zjednodušili složitý svět? Kde mám záruku, že ti, kteří věří, že je správné a bohulibé zabíjet Rusy, nezačne zabíjet „Rusy“, které si našli mezi svými spoluobčany s jinými názory?

Ne, americký konvoj skutečně není problém sám o sobě, ale jako katalyzátor, který zintenzivňuje projevy bolševicko-fašistického stínu české společnosti.

Z tohoto pohledu je nakonec jedno, komu vlastně chtějí Američané svojí sílu a přítomnost demonstrovat, i když Rusové to nejsou zcela určitě – ty totiž stovka aut a pět stovek vojáčků sotva dojme. I kdyby to měl být vzkaz určený především Čechům, nebo přímo českému prezidentovi, největší problém představuje americká první kolona v Čechách, opak té údajné ruské páté, která štve, straší, vyhrožuje, blouzní o válce, manipuluje a rozděluje.

Kvůli ní, ne kvůli Američanům, půjdu zítra na demonstraci v Praze. Zajisté je důležité poslat Američanům vzkaz, že ne všichni Češi stojí bezvýhradně a nekriticky za nimi a že touží po tom dělat za ně levně jejich špinavou práci, ale mnohem důležitější je poslat vzkaz těm Čechům, kteří tvoří americkou první kolonu, že jim Čechy nepatří, že tu nejsou pány, že jsme tu i my, kteří odmítáme považovat válku za přijatelnou a slavnou alternativu diplomacie.

Převzato z blogu Tribun

0 0 hlasy
Hodnocení článku
Platby

Líbil se vám článek?
Přispějte, prosím, redakci OM na č. ú. 2900618307/2010, nebo přes následující QR kódy.

QR platba 50 Kč

QR platba 50 Kč

QR platba 100 Kč

QR platba 100 Kč

Odebírat
Upozornit na
45 Komentáře
nejstarší
nejnovější nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
leho
leho
27. 3. 2015 22:40

To by mne zajímalo, co vám vlastně ti Američtí imperialisté tak hrozného udělali. Myslím konkrétně vám, nejsem zvědavý na výčet „agresí“ jako Vietnam, Irák, atd, tuhle rétoriku znám ze starých nedobrých časů. Za použití silnic a za nocleh vám zaplatili či zaplatí. Na jejich technologiích vyděláváte, možná by se dalo spočítat, že vlastně každá česká rodina je živena nějakým čistě americkým vynálezem. Bez Ameriky byste neměli Internet, nechodili byste v džínách, nesvítili žárovkami a ani nejezdili auty. Letadly byste samozřejmě také nelétali a podívali byste se maximálně tak k sousedům do Horní Dolní. Pěkně pěšky, po svých, maximálně žebřiňákem nebo… Číst vice »

Rado Miko
27. 3. 2015 23:32

leho • 27. Březen 2015

Proč vám nelze odpovědět, je napsáno vámi ve třetím odstavci.
Možná, když budete usilovně přemýšlet, zjistíte proč.
Takové samostatné zjištění je nezaplacení.

Sio
Sio
27. 3. 2015 23:36

@leho: Bez evropské civilizace by americká ani neexistovala. Kolik „amerických“ vynálezů mají na svědomí mozky, které své vzdělání a původ mají v Evropě? Například raketová technika svůj původ v US nemá, to jen amíci „zachránili“ fašistické inženýry z von Braunova týmu. Jaderný výzkum také nevznikl primárně v USA. Ale to je jedno, všechno to vzniklo díky neuvěřitelné koncentraci bohatství nakradeného po celém světě a legální otrocké práci, dále pak na rasové segregaci ještě v 50-tých letech. Pokud by internet nevznikl v US, vznikl by jinde, počítačové sítě byly známy dávno před internetem. Rakety primitivního mužika zrovna v tomto týdnu (co… Číst vice »

Sio
Sio
27. 3. 2015 23:41

Docela by mě zajímalo, jak si tribun definuje fašistu a jak bolševika. Možná bych pak pochopil, jak to s tou bolševickou mentalitou a bolševicko-fašistickým stínem myslel.

leho
leho
28. 3. 2015 0:02

Sio: Kolik „amerických“ vynálezů mají na svědomí mozky, … Ty mozky by nemohli nikdy vyvinout své vynálezy v Evropě, viz kolik milionů jich prolétlo komínem nebo zařvalo v Gulagách. Vy byste je tam závistí všechny odrovnali. Rakety primitivního mužika byly vesměs ukradeny či vyvinuty v šaraškách německými zajatci a dodnes nic nového v Rusku nevymysleli. Naproti tomu, americké rakety byly také vyvinuty nejenom von Braunem, například raketoplán. Stačí se podívat na ruský Buran, není vůbec podobný americkému raketoplánu, že, který na rozdíl od Buranu létal pravidelně a s posádkou. No, a když se to tak vezme, všechny americké mozky jsou… Číst vice »

mirror
mirror
28. 3. 2015 0:12

leho napsal
žádný telefon

leho, vy jste se odkopal. Nesledujete pořady BBC o historii techniky. Raději se mezi inteligenty už neztrapňujte svou ignorancí.

leho
leho
28. 3. 2015 0:20

mirror napsal
leho, vy jste se odkopal. Nesledujete pořady BBC o historii techniky. Raději se mezi inteligenty už neztrapňujte svou ignorancí.

Aha, nedovzdělal byste mne, tedy prosím pěkně, o historii tohoto pozoruhodného zařízení? Tipnu si, telefon byl vynalezen v Sovětském svazu. Nebo to přeci jenom bylo jinde?

hudryper
hudryper
28. 3. 2015 0:21

Sio napsal Docela by mě zajímalo, jak si tribun definuje fašistu a jak bolševika. Možná bych pak pochopil, jak to s tou bolševickou mentalitou a bolševicko-fašistickým stínem myslel. Než se tribun vrátí ke svému skvělému článku,dovolím si odpovědět na Tvou otázku podle svého názoru. Fašista i bolševik nejen nerespektuje jiný názor lidí na chování vládnoucích politiků a jejich stoupenců,on ho likviduje i s jeho nositeli,v lepším případě své odpůrce zastrašuje při použití koncentráků. A je nepodstatné,jestli nad branou do nich je nápis že Arbeit macht Frei , FEMA nebo patří do zařízení se zkratkou GULAG. Oba dva pojmy jsou z… Číst vice »

Béda
28. 3. 2015 4:52

leho napsal To by mne zajímalo, co vám vlastně ti Američtí imperialisté tak hrozného udělali. Myslím konkrétně vám, nejsem zvědavý na výčet „agresí“ jako Vietnam, Irák, atd, tuhle rétoriku znám ze starých nedobrých časů. Za použití silnic a za nocleh vám zaplatili či zaplatí. Na jejich technologiích vyděláváte, možná by se dalo spočítat, že vlastně každá česká rodina je živena nějakým čistě americkým vynálezem. Bez Ameriky byste neměli Internet, nechodili byste v džínách, nesvítili žárovkami a ani nejezdili auty. Letadly byste samozřejmě také nelétali a podívali byste se maximálně tak k sousedům do Horní Dolní. Pěkně pěšky, po svých, maximálně… Číst vice »

fra
fra
28. 3. 2015 6:23

Nežiji v blízkosti trasy vojenské kolony ani Prahy a tak jakákoliv přímá forma vyjádření se k této události není v mých možnostech. Nicméně jsem spokojen s tím jakým směrem jedou a že LEHO je tam kde je a že to snad tak zůstane. Nevím jaký člověk může zdravit vojáky státu jenž má na svědomí jen v posledních letech smrt cca 1,3 milionu lidí. (BL – Daniel Veselý cituje ze studie: 1 milion v Iráku, 220 000 v Afghánistánu a 80 000 v Pákistánu).

Magnus Maximus
Magnus Maximus
28. 3. 2015 9:12

Vy jste ale troubové. Leho si vás vychutnává, protože fungujete na první našlápnutí. S provokatérem se nediskutuje.

mirror
mirror
28. 3. 2015 10:20

leho napsal
Tipnu si, telefon byl vynalezen v Sovětském svazu.

Mýlite se kolego, vše bylo vynalezeno v Turecku.

K. J.
K. J.
28. 3. 2015 10:37

Autor článku velmi pěkně vystihl podstatu věci. Možná je tento konvoj počátkem konce mediální války (ideální záminka a ideálně načasované) a nástupem mediální totality jednoho možného „správného a přijatelného“ názoru. Ukáže čas, jestli tomu tak bude. Pokud ano, tak se skutečný konflikt opravdu blíží.

Tribun
Admin
28. 3. 2015 11:04

Když to chcete brát takhle, tak mě osobně nic neudělali ani nacisté, ani komunisté, ani Rusové, ani Albánci, ani Somálci, ani muslimové.

Pro mě ani bolševik ani fašista vlastně nic moc neznamená, jsou to zkratky, nálepky, které doufám mohou přiblížit smysl mého textu lidem, kteří takové nálepky potřebují. Ale kdybych je přeci měl nějak definovat, tak jsou to lidé, kteří vše řeší silou, netolerantní, fanatičtí, arogantní a agresivní, lidé kteří se nerozpakují zabíjet, loupit a pálit a vždy si to nějak ušlechtile zdůvodní, lidé, kteří vyznávají nerovnost.

abx
abx
28. 3. 2015 11:34

Dobry a vystizny clanok. Volanie rozumneho hlasu na pusti medialnej propagandy. Americky predator si okazalo, v priamom prenose znackuje svoje teritorium, podla vsetkeho sa mu podari oslovit cast ludi typu Karel Curda Leho. Takych ako on je treba cim prv navliect do maskacov a poslat na vychodnu frontu bojovat proti zlemu Putinovi.

fajt
28. 3. 2015 11:42

Tribun napsal @leho Když to chcete brát takhle, tak mě osobně nic neudělali ani nacisté, ani komunisté, ani Rusové, ani Albánci, ani Somálci, ani muslimové. @Sio Pro mě ani bolševik ani fašista vlastně nic moc neznamená, jsou to zkratky, nálepky, které doufám mohou přiblížit smysl mého textu lidem, kteří takové nálepky potřebují. Ale kdybych je přeci měl nějak definovat, tak jsou to lidé, kteří vše řeší silou, netolerantní, fanatičtí, arogantní a agresivní, lidé kteří se nerozpakují zabíjet, loupit a pálit a vždy si to nějak ušlechtile zdůvodní, lidé, kteří vyznávají nerovnost. spíše vyznávají svou falešnou nadřazennost , svět je nerovný,… Číst vice »

mirror
mirror
28. 3. 2015 11:55

Tribun napsal Ale kdybych je přeci měl nějak definovat, tak jsou to lidé, kteří vše řeší silou, netolerantní, fanatičtí, arogantní a agresivní, lidé kteří se nerozpakují zabíjet, loupit a pálit a vždy si to nějak ušlechtile zdůvodní, lidé, kteří vyznávají nerovnost. Tribune, nemám nic proti vašemu prohlášení a podepisuji ho. Pravda, nikdo nemusí vědět, kde Tribun a mirror pracuje a bydlí. Teď reaguji na citovanou definici významu slova bolševik. Pro mne je toto slovo neutrální, které může být použito pro kohokoliv, tj. levičáka nebo pravičáka. V definici jste se vyhnul významu slova „silou“. Může jít o použití fyzického násilí nebo… Číst vice »

abx
abx
28. 3. 2015 14:59

Najvacsim a najstrazenejsim tajomstvom bolsevikov az do dnesnych cias je to, ze po scitani hlasov na ktoromsi zjazde boli v mensine. Preto sa prehlasili za „bolsevikov“ VKS(b). Keby boli obycajni komunisti a demokrati by nemalo vyznam sa premenovavat. Napriklad havlovi privrzenci su tiez bolsevikmi, lebo su v mensine, ale ovladaju media, takze sa zda, ze ich je velmi vela. Maju aj druhy parameter bolsevikov, ktorym je tuzba po moci bezohladu na ideologiu, na dobu, ci minulost sucasnost alebo buducnost, na farby, ci cervena alebo modra.

Tomik
Tomik
28. 3. 2015 16:02

Důkazy o volání A320 o pomoc. Letadlo hořelo ve vzduchu. Exploze nad zemí. Vyšetřovatelé nechtějí nic slyšet a hlavně ne pravdu.

http://prvopodstata.blog.cz/1503/28-03-2015-okenko-marneho

Hox
Hox
28. 3. 2015 22:11

k diskusi o pojmu „bolševik“, co se týká významu, historicky zformovaného v naší kultuře, a kultivovaného posledních 25 let, dá se celkem souhlasit s tím co tu zaznělo, ale původní význam, či řekněme adekvátní význam je poněkud jiný. Tam kde se u nás používá bolševik, by mělo být zaznít trockista, protože ty vlastnostni a metody které se vyjadřují nálepkou „bolševické“ jsou ve skutečnosti vlastní trockistům a jedincům trpícím psychickým trockizmem, vystupujícím pod libovolnou ideologií (nebo bez). A podobně, pokud se mluví o zločinech bolševiků (v Rusku), většinou se v reálu jedná o zločiny, které trockisté zpětně připsali bolševikům a se… Číst vice »

Sio
Sio
28. 3. 2015 23:01

leho napsal
Takže ještě jednou, bez Ameriky žádný Internet, žádný telefon, a co se týče dopravy, měli byste akorát ten žebřiňák.

Jo, to všechno by nebylo bez Evropy. Bez mozků vycvičených evropským školstvím z dob, kdy ještě bylo kvalitní (dnes spíše asijskými mozky) by v slavné Americe byl tak maximálně divoký západ.

leho
leho
28. 3. 2015 23:06

Co znamená dnes v českém jazyce, když se někdo označí jako „bolševik“: jedná se zcela jednoznačně o pejorativní význam neboli nadávku člověku, který se buď přímo hlásí ke KSČM anebo jeho názory jsou v souladu s politikou této strany. Jinak řečeno, vyjadřování podpory Rusku v zabírání Ukrajiny a postoje proti průjezdu pouhé stovky vojenských vozidel US Army, jsou názory lidí, kterým drtivá většina společnosti nadává do bolševiků. A, podle mne, právem…

leho
leho
28. 3. 2015 23:11

Sio napsal
Jo, to všechno by nebylo bez Evropy. Bez mozků vycvičených evropským školstvím z dob, kdy ještě bylo kvalitní (dnes spíše asijskými mozky) by v slavné Americe byl tak maximálně divoký západ.

Dám vám hádanku: kdepak že jsou nejlepší univerzity? Pár jich v Evropě je, to je fakt, ale většinou kde? No, v Rusku rozhodně ne, že ano…

PS: Asijské mozky znám ze San Francisco State, je jich tam hodně. Kvantita ale ovšem nezaručuje kvalitu, že ano…

Sio
Sio
28. 3. 2015 23:12

hudryper napsal Než se tribun vrátí ke svému skvělému článku,dovolím si odpovědět na Tvou otázku podle svého názoru. Fašista i bolševik nejen nerespektuje jiný názor lidí na chování vládnoucíchpolitiků a jejich stoupenců,on ho likviduje i s jeho nositeli,v lepším případě své odpůrce zastrašuje při použití koncentráků. A je nepodstatné,jestli nad branou do nich je nápis že Arbeit macht Frei , FEMA nebo patří do zařízení se zkratkou GULAG. Oba dva pojmy jsou z jednoho nelidského totalitaristického hnízda a historicky se liší pouze ideologií,kterou vnucují ostatním lidem,jež mají ve své moci. No, z původními významy těch slov to moc společného nemá,… Číst vice »

Sio
Sio
28. 3. 2015 23:16

Tribun napsal @leho Když to chcete brát takhle, tak mě osobně nic neudělali ani nacisté, ani komunisté, ani Rusové, ani Albánci, ani Somálci, ani muslimové. @Sio Pro mě ani bolševik ani fašista vlastně nic moc neznamená, jsou to zkratky, nálepky, které doufám mohou přiblížit smysl mého textu lidem, kteří takové nálepky potřebují. Ale kdybych je přeci měl nějak definovat, tak jsou to lidé, kteří vše řeší silou, netolerantní, fanatičtí, arogantní a agresivní, lidé kteří se nerozpakují zabíjet, loupit a pálit a vždy si to nějak ušlechtile zdůvodní, lidé, kteří vyznávají nerovnost. Já to tušil. Nejspíše to také používáte pro označení… Číst vice »

abx
abx
28. 3. 2015 23:25

leho napsal
Co znamená dnes v českém jazyce, když se někdo označí jako „bolševik“

Zalezi na tom, kto ten cesky jazyk pouziva. Ak je to nejaky cervenokaretnik, tak sa jedna o oznacenie niekoho, kto pochybuje o svetovom vodcovstve cierneho otca s Washingtonu, napriklad taky Putin alebo Nulandova. Hox spravne vysvetlil, ze bolsevicke je vlastne trockisticke, co teda este nie je koniec, lebo Lev Trockij sa v skutocnosti volal Leib Bronstein.

orinoko
29. 3. 2015 5:51

Jedna vec by bez Ameriky opravdu neexistovala. Jazz. Ovsem je to valecny nasledek. Kdyz skoncila valka Severu proti Jihu, tak se uzemim pohybovala spousta vlastne uz osvobozenych cernych otroku. Ti poruznu nachazeli osirele hudebni nastroje a postupne se na ne naucili hrat mnohdy velmi neortodoxnim zpusobem. Technika hry byla jednim urcujicim faktorem, ale tim druhym pak obsah michajici africke tribalitni prvky s improvizacnimi schopnostmi. Po prave probehle valce v mistech se smisenym osidlenim na sebe novy hudebni smer nenechal dlouho cekat. Cekala jej dlouha cesta, ktera jeste porad neskoncila.

orinoko
29. 3. 2015 5:53

To leho a dana , prestante prudit.

peter.
29. 3. 2015 6:24

leho napsal
kdepak že jsou nejlepší univerzity?

V Amerike!!!V USA sú tie najnajlepšie univerzity.Kde inde by mohli byť?Celý svet je o tom presvedčený keď počúva vyjadrenia McCaina,J.Psaki a dnes už bývalého hovorcu Pentagonu admirála J.Kirbyho.K tomu treba pridať mozgové prdy G.W.Busha zachované v zbierke jeho výrokov pod názvom “ Bushizmy“a úroveň celého USA – školstva je hneď jasná celému svetu.

ex-nemo
ex-nemo
29. 3. 2015 9:20

autorova obava z aktivizace „proamerických“ nebo „prokonvojových“ sil je myslím neoprávněná. Jo, teď, když se jedná jen o propagandistické řvaní, to budou mít snad opravdu navrch.Řvát pěkně v klidu, v bezpečí, přimknutí k síle, to jim vyhovuje, tam jsou doma, tam jsou mistři světa.Pokud celá tahle neijstá a hrozivá záležitost skončí jen u toho řvaní (já v to pořád doufám, vždyť mám přece děti a vnuky !) tak snad jim zůstane navrch, ale — co z toho ? Rus hraje obrannou hru; v obraně vítězství znamená udržení pozic a nezdar útoku. Pokud ovšem – a to nelze vyloučit!- to přeroste… Číst vice »

Mudrc
Mudrc
29. 3. 2015 12:34

Leho – Kulíšek,celkem tupý člověk, který obhajoval invazi do Iráku, zbytečná diskuze s trolem.

mirror
mirror
29. 3. 2015 12:44

orinoko napsal
Jedna vec by bez Ameriky opravdu neexistovala. Jazz.

Orinoko, kdysi za mého mládí tady promítali širokoúhlý film o USA. Pro vás byl tehdy určitě nedostupný. V tom filmu tvrdili, že v USA byl vynalezen striptýz. Pro část světové populace to byl kulturní počin hodný nějaké ceny.

mirror
mirror
29. 3. 2015 12:48

leho napsal
Dám vám hádanku: kdepak že jsou nejlepší univerzity?

leho, máte vůbec univerzitní vzdělání? Kde berete jistotu, že nositelé Nobelovy ceny mezi profesory amerických univerzit jsou jejich vlastní absolventi? Nejlepší studenti na univerzitách v USA přicházejí studovat z Ruska.

Magnus Maximus
Magnus Maximus
29. 3. 2015 12:52

Tribune celkem dobré postřehy, ale máš tam chyby. Připojuji se k Hoxovi. Je třeba rozlišovat mezi bolševickým a trockistickým myšlením a jeho zastánci. Ti co mají orgasmus z kolony patří právě mezi trockisty. Já průjezd vůbec neprožívám. At si klidně projedou. Hlavně aby se zde nechtěli uhnízdit. Větší polarizace společnosti je způsobena tím, že zastánci USA a jejich politiky vědí že pomalu jejich ikona ve světě končí. A oni skončí s ní, proto tak šílí. Oni konec před sebou vidí. Je to ta chcípající kobyla, která nejvíce kope. USA pomalu krok za krokem ztrácí všechno a na všech frontách. Takže… Číst vice »

Sio
Sio
29. 3. 2015 13:24

leho napsal
Dám vám hádanku: kdepak že jsou nejlepší univerzity? Pár jich v Evropě je, to je fakt, ale většinou kde? No, v Rusku rozhodně ne, že ano…

PS: Asijské mozky znám ze San Francisco State, je jich tam hodně. Kvantita ale ovšem nezaručuje kvalitu, že ano…

Nejlepší podle jakých kritérií? Podle výše školného? Podle průměrné výšky studentů jejich basketbalového týmu. Nebo snad počtu koupených nobelistů, co v podstatě neučí?

zedd
zedd
29. 3. 2015 13:43

S těmi telefony a auty je to jako pořvávat, že tehdy neexistující Německo vynalezlo knihtisk. Nevynalezlo. Gutenberg „jen“ zdokonalil známý technologický princip tak, aby byl užitečný pro potřeby doby a místa. Myslet si, že vynálezy přicházejí z čiré imaginace geniálních individuí je velmi americké. Alisa Zinověvna Rozenbaumová tímhle postojem zblbla půlku USA i spoustu v pravém slova smyslu idiotů v Evropě. Tohle je prostá a vždy nesmyslná soutěž v tom, kdo dochčije dál. Ano, USA vděčíme za hodně. Já si nejvíc vážím boje za slušný život dělníků vedený krom jiného anarchisty a za vznik tehdy funkčních odborů. Velmi si vážím… Číst vice »

zedd
zedd
29. 3. 2015 13:51

Stane, co se děje? Laguje to a jaké schvalování? Je to zde třeba?

leho
leho
29. 3. 2015 14:29

Stan napsal

Jo, je to třeba, na „negry“, „židáky“, „komundíry“ apod. jsme tady hákliví, už tady bylo několik pokusů nás dostat na odpovědnost za „nenávistné“ diskuse.

To je do dobré, „komundíru“ vy netrpíte, to je nenávistné, ale třeba „Už seš ve vlasti USArmy degene?“, to je naprosto v pořádku. Hmmm…

zedd
zedd
29. 3. 2015 15:00

Pak se omlouvám za onoho „negra“.
Pro vysvětlení uvádím, že Werich během svého krátkého působení v USA dostal výslovné povolení od svého kolegy nazývat jej negrem, protože ho Werich přesvědčil, že v tehdejším Československu rasismus neexistoval. Cikáni za první republiky by ovšem mohli vyprávět …

orinoko
29. 3. 2015 15:03

Neni to jednoduche. Koupil jsem si cerny cejlonsky caj a nem jsou napisy v nekolika jazycich. Rumunsky je na obalu napsano CEAI NEGRU. Nemeli by vyrobci neco nasadit?

Aleš
Aleš
30. 3. 2015 5:45

Obavy Tribuna oprávněné jsou.
http://aeronet.cz/news/poboureny-britsky-general-chovame-se-k-ukrajine-nemoralne-jenom-k-ukrajine-evropa-opet-jako-obet-zajmu-usa-a-vb-velmi-doporucene-video/
Nemorální chování vůči Ukrajině a světu samozvaní „demokraté“ již podporují jakýmikoliv prostředky včetně fyzického násilí. Máš jiný názor, facka ze zadu. Fašounští ideologové to nazývají, že jsme se dostali do „nového věku“ a že pokrytectví (jimi chápáno jako náš nesouhlas s jejich válečně-štváčskou a genocidní propagandou) bude trestáno (boží vůlí, s jíž se odvažují ztotožňovat – obdobné s projevy G. W. Bushe – „A k tomu mi dopomáhej bůh.“)