Diskuze k článku


  • Dana • 3. února 2016

    Nevim proc by se mel Putin vyporadavat s patou kolonou, kdyz on sam je tou casti. Potrebuje je. Bez bojaru , co kseftuji se zapadem by nemel na penze, natoz na potravinove listky.
    Dcera Katerina je zabezpecena na zapade, v Rusku nezije. Vdala se za miliardare Kirilla Shamalova, jehoz otec je vlivny oligarcha a pritel Putina, otec vlastni velkou cast Gazprombank. Mlady par zije ve Svycarsku a Francii, jak Pjakin podotkl, v evropskem resortu pro elity. Jen ve Francii v Biarritz vlastni kralovske sidlo.

    Loni zacal utek Rusu na zapad, mam dojem, ze krysy opousteji lod.
    Jen v USA jich zada mnoho o politicky asyl, aniz by byli nejak ohrozeni.
    Mne zas tak Putin nevadi, lepsi, nez nejaky nacionalisticky fanatik jako treba Zirinovsky….
    Narust asylantu:

    http://www.rferl.org/content/russia-us-asylum-applications-skyrocket/27345403.html

  • hudryper • 3. února 2016

    Dana napsal
    Jen ve Francii v Biarritz vlastni kralovske sidlo.
    Loni zacal utek Rusu na zapad, mam dojem, ze krysy opousteji lod.

    Přitom svaz německých Rusů vydal v souvislosti s tím,co se dnes v Německu děje prohlášení,že
    mnozí z jejich členů se už vrátili,nebo právě vracejí do Ruska. Pokud se podaří organizovat tento návrat za podmínek,že budou mít v Rusku zajištěni sociálním a zdravotním pojištěním a bude jim pomáháno při získání bytů, půjde o zpětnou vlnu ruských Němců do Ruska v počtu půl milionů !
    Podobně dnes uvažují evropští židé. Nedávno se s jejich představiteli sešel i arciďábel Putin,který jim řekl,že Rusko je natolik veliké,že i pro ně má otevřené dveře.Bulvární žvásty o královských sídlech v Biarritz ,či masovém útěku Rusů na západ jsou ubohé lži naší milé propagandistky Dany.
    Naopak, je stále více bývalých emigrantů z Evropy,kterým se současná svoboda a demokracie v
    USA natolik nelíbí,že pokud na to mají a nejsou už příliš staří,snaží se do Evropy vrátit.Atraktivita
    života v Evropě USA nevyhovovala,tož se ji rozhodly zničit.Politika vnucených sankcí evropských
    států prostřednictvím koupených a zkompromitovaných elit ,vyvolání,financování ,ba mnohdy i doprava utečenců z kulturně nekompatibilních částí světa do Evropy,jakož i utajovaná příprava tzv.smluv TTIP a dalších bude mít ve svém důsledku ten efekt,že se americká dominace v Evropě stane stále více nepřijatelnou. Pak postačí jakékoliv oslabení vně,nebo uvnitř USA k tomu,aby se dal do pohybu proces,na jehož konci nebudou v Evropě nejen us.vojenské základny,ale ani NATO.

  • fajt • 3. února 2016

    hudryper napsal
    hudryper

    mamon se nedá zastavit, bohužel ani v samotném Rusku – pokud se bohatí rusové začnou do své vlasti vracet, tak jenom proto, že budou chtít pomoci své páté koloně ( o jewrejcích ani nemluvě, ti bez zajištěných pozic na strategických místech se nikam nehnou), Putin sice pozičně efektně šachuje, ale v podstatě dělá stejné strategické chyby jako Stalin, místo toho aby nekompromisně nabral oddané a kapitálem nezatížené lidi a nekompromisně říznul do procesů ( které jsou toxické pro samou povahu svého děje, přitom nemusí ani nastat plánovaný záměr), tak si zbytečně hraje a dává šanci pořád těm samým hajzlům, co pokaždé zrazují všechno, pro co by se Rusko mohlo stát novým civilizačním prostorem, nakonec se dynamika a entuziasmus mas promění ve stereotyp a odevzdanost starým čubajsovým pořádkům a z Putina odkecaná talking head ( děkovný pomník mu nakonec postaví samotní jeho nepřátelé). ..)

  • Béda • 3. února 2016

    http://www.hlavnespravy.sk/prezident-putin-jasne-pomenoval-rolu-saudskej-arabie-na-blizkom-vychode-a-i-riesenie-jej-situacie/739201Podľa ruského denníka Novaja Gazeta Dmitrij Peskov, hovorca ruského prezidenta na pravidelnej týždňovej tlačovej konferencii napadol saudský režim kvôli podpore terorizmu a podpore partizánskych vetiev Al Káidy operujúcich v krízových častiach Sýrie….

  • Béda • 3. února 2016

    “Saudskí vodcovia veria, že dokážu odvrátiť kolaps ich primitívneho, barbarského a nehumánneho politického systému zasahovaním do stability a prosperity okolitých štátov“ cituje denník slová ruského činiteľa.

    Už dávnejšie ruský prezident zdôraznil, že Rusko sa nemôže nečinne prizerať, ako Saudská Arábia zákerne zasahuje v Sýrii a takto blokuje akékoľvek mierové rokovania a dohody v krajine.

    ” …Rusko poráža Saudov v Sýrii, ktorá sa stala epicentrom ich intrigánskych plánov. Je však nevyhnutné aby si všetky sýrske strany, ktoré veria v dosiahnutie mierového riešenia päťročnej občianskej vojny, sadli spolu k rokovaciemu stolu a odvrátili deštruktívnu úlohu Saudskej Arábie,” povedal prezident Putin, pričom dodal, že Rusko bude bombardovať Saudskú Arábiu a vráti ju do čias, keď arabskí kočovníci žili v stanoch, pokiaľ režim neprestane podporovať radikálnych teroristov na Blízkom východe.

    Ruský prezident pripomenul, že silná akcia proti režimu Saudskej Arábie je oprávnená a kľúčová vzhľadom na fakt, že aj vďaka saudskej podpore ISIS predstavuje vážnu medzinárodnú bezpečnostnú hrozbu. Okrem toho by medzinárodné spoločenstvo malo poznať celú pravdu o škodlivom spojenectve USA a Saudskej Arábie.

  • peter. • 3. února 2016

    Ako autor píše, v 90-tich rokoch sa Rusko ocitlo na úplnom dne,čo je nespochybniteľná pravda.A súhlasím so všetkým,čo je v článku uvedené.Napriek tomu si dovolím uviesť svoje(!!)pochybnosti k niektorým predpokladom,z ktorých vychádza autor.Predovšetkým si myslím,že ruskí oligarchovia neboli a nie sú o nič lepší ani horší ako tí ukrajinskí a nejaké vlastenectvo alebo obavy o Rusko,im môžu byť ukradnuté.Vo veľkej väčšine to ani nie sú Rusi a k Rusku ich neviažu nijaké resentimenty,ktoré by ich nútili k vlasteneckému cíteniu a obetám.Napriek tomu sa postavili(podľa mňa boli donútení svojimi mecenášmi z vonku)za záujmy Ruska.Náhle zmŕtvychvstanie Ruska sa pripisuje výlučne Putinovej genialite,s čím ja tak celkom nesúhlasím.Na rozdiel od autora si nemyslím,že procesy obnovy sa uskutočňovali len na úrovni Ruska.Som presvedčený o tom,že rozhodnutie o budúcom statuse RF,bolo urobené na globálnej úrovni.Je pravdepodobné,že vo svete prebieha boj o budúcom usporiadaní sveta.Pokojne to môže byť Pjakinov „Globálny prediktor“(určite to nebudú nejakí „hierofanti“z Egypta) vs.svetové bankové elity.V tomto zmysle je zarážajúci aj obrovský a pre mňa ťažko pochopiteľný pokrok Ruska vo vývoji a výrobe zbraní a zbraňových systémov za posledných cca 10 rokov.Nevysvetleným ostáva aj výber a nástup Putina k moci.Nemyslím si,že tým kto mieša karty v hre do ktorej je Rusko zapojené je práve a len Putin.
    Plne súhlasím s poslednými dvoma vetami a posledným odstavcom článku.V krátkej dobe budeme vedieť viac.Ak dožijeme!

  • Sio • 3. února 2016

    Dana napsal

    Nevim proc by se mel Putin vyporadavats patou kolonou, kdyzon sam je tou casti.Potrebuje je.Bezbojaru ,co kseftuji se zapadem by nemel na penze,natoz napotravinovelistky.
    Dcera Katerina je zabezpecena na zapade, v Rusku nezije. Vdala se za miliardareKirilla Shamalova,jehoz otec je vlivny oligarcha apritel Putina,otecvlastni velkou cast Gazprombank.Mlady par zije ve Svycarsku a Francii,jak Pjakin podotkl, vevropskem resortu pro elity.Jen ve Francii v Biarritz vlastni kralovske sidlo.

    Lonizacal utek Rusu na zapad, mam dojem, ze krysy opousteji lod.
    Jen v USA jich zada mnoho o politicky asyl, aniz by byli nejak ohrozeni.
    Mne zas tak Putin nevadi,lepsi, nez nejaky nacionalisticky fanatik jako treba Zirinovsky….
    Narust asylantu:

    http://www.rferl.org/content/russia-us-asylum-applications-skyrocket/27345403.html

    1454 Rusů v roce 2015? :-)

  • Sio • 3. února 2016

    Putinova strategie mi připomíná strategii opolčenců. Lákají protivníka do „kotlů“, tam ho zavřou a zničí. Jsem přesvědčen, že Putin má svůj seznam, koho se potřebuje zbavit pořadí důležitosti versus rizika takového kroku. Řekl bych, že v Rusku je zatím demokratura jako na západě, kterou se snaží využít ve svůj prospěch a nedovolit chybnými kroky proti sobě. Proto nechává dojít věci do bolestných stádií, on vlastně učí ruské lidi, aby vyšli z kůže lhostejných robotů a našli způsob i sílu postavit se za své zájmy. Nepochybně to vyústí v nějaké změny, kvantita obvykle přerůstá v kvalitu, jak známo. Má více času, než měl Stalin, ten musel s pátou kolonou rychle a nemilosrdně zakročit. Tím se samozřejmě stal „největším masovým vrahem všech dob“. Ne proto, že údajně zavřel desítky miliónů lidí do gulagů (to je lež), ale proto, že zatočil s pátou kolonou Západu. Možná to byla jedna z nejzávažnějších příčin druhé světové války. Mimochodem, nerýsuje se určitá podobnost? Tenkrát nechaly světové superelity (GP) Němce rychle a nemilosrdně převálcovat Evropu, na kontinentu prakticky nenarazil na odpor. V důsledku toho narostla moc hitlerovců mnohonásobně a mohli zaútočit na SSSR. Možná bylo „zařízeno“ i to, aby úplně nevyhráli. Německo s ruskými i evropskými zdroji za zády by bylo jasnou supervelmocí číslo jedna. Nepřipomíná to něco z dneška? Nechce zase někdo přeměnit Evropu v kladivo na Rusko?

  • peter. • 3. února 2016

    Najväčší a rozhodujúci kapitál,ktorý mu dáva legitimáciu k rozhodným riešeniam má Putin v podpore ľudu.Je len na ňom či a ako ju využije.Poskytuje mu príležitosť,ktorá sa už nemusí zopakovať.
    http://politikus.ru/v-rossii/69009-nadeeshsya-na-putina-tak-day-emu-polnomochiya.html

  • Bety • 3. února 2016

    Včera jsem si na e-republice přečetla článek ve kterém se psalo, že ostatní alt. weby ztrácejí čas obhajobou Putina a jeho vynášením do nebes, místo aby uveřejňovali všechny špinavosti, kterých se dopouštějí Američané.
    Asi autor těmto diskuzím moc času nevěnoval, jinak by spíše napsal, že se ostatní weby snaží hlavně radit Putinovi jak na to. Nějak zapomínáme na ten fakt, že on bohužel nemá Arabelin prsten. Nepochybuji o tom, že pokud by ho měl, přeměnil by všechny oligarchy jedním otočením na ruské vlastence, kteří by s radostí odevzdali to nakradené ve prospěch Ruska. Ve skutečném životě to ale tak snadno nejde. Ale nezapomínejme ani na to, že „trpělivost růže přináší“ a on je trpělivý tak, že by měl být nakonec těmi růžemi přímo zavalen.
    Ale také si myslím, že situace s pátou kolonou už je téměř na ostří nože. Jestli existuje nějaký „Putinův egregor“, měli bychom mu v myšlenkách posílat podporu – abychom pak nemuseli posílat nějakým podpindosníkům marné dopisy, aby vyšetřili, jak to bylo s jeho smrtí.

  • Starý doktor • 3. února 2016

    Les Brigandes: Nechajte žiť Rusko po svojom! [SVK]

    https://www.youtube.com/watch?v=lRlBaSlQP-0

  • fajt • 3. února 2016

    Sio napsal
    Sio

    mi příjde, že Putin při své snaze změnit pořádky v zemi zasažené a bohužel už i silně prorostlé liberálním jedem zjistil, že když se snaží pozvednout Rusko z bahna, jako kdyby zvedal poklop hnusu na kterém sám i stojí – to znamená, pokud to bude myslet poctivě a opravdově, tak zahubí i sám sebe ( to poznání může být opravdu sebezničující a nutí jednoho dělat i chyby ) – v jednom hlavním čínském plátku nazvali Putina zájmovou osobou neoconů, takovým nevědomým trojským koněm, přes kterého se do jejich země nakonec vetřou ti skuteční darebáci a proto je třeba se oprostit od nostalgie a slibů muže, který v podstatě neřídí a ani nemůže vést současnou ruskou říši. ..)

  • Irena • 3. února 2016

    fajt napsal
    mi příjde, že Putin při své snaze změnit pořádky v zemi zasažené a bohužel už i silně prorostlé liberálním jedemzjistil, že když se snaží pozvednout Rusko z bahna, jako kdyby zvedal poklop hnusu na kterém sám i stojí – to znamená, pokud to bude myslet poctivě a opravdově, tak zahubí i sám sebe ( to poznání může být opravdu sebezničující a nutí jednoho dělat i chyby ) – v jednom hlavním čínském plátku nazvali Putina zájmovou osobou neoconů, takovým nevědomým trojským koněm, přes kterého se do jejich země nakonec vetřou ti skuteční darebáci a proto je třeba se oprostit od nostalgie a slibů muže, který v podstatě neřídí a ani nemůže vést současnou ruskou říši. ..)

    Proboha fajte, běžte se léčit, to jsou ale žvásty!

  • fajt • 3. února 2016

    Irena napsal
    Proboha fajte, běžte se léčit, to jsou ale žvásty!

    no vidíte, paní Ireno, a to se v psaní držím dost u zdi, si myslím, že realita bude ještě masívně nepřátelštější k věci Rusko a Putin. ..)

  • Irena • 3. února 2016

    fajt napsal
    no vidíte, paní Ireno, a to se v psaní držím dost u zdi, si myslím, že realita bude ještě masívně nepřátelštější k věci Rusko a Putin. ..)

    Přání otcem myšlenky, že?

  • fajt • 3. února 2016

    Irena napsal
    Přání otcem myšlenky, že?

    ne, jenom pouhá věcnost … ale já vám iluze brát nechci, nebojte. ..)

  • hudryper • 3. února 2016

    fajt napsal
    se v psaní držím dost u zdi, si myslím, že realita bude ještě masívně nepřátelštější k věci Rusko a Putin. ..)

    Já Vás faite čtu zejména proto,že poctivě vyhledáváte ruské opoziční zdroje a dáváte je nezištně k
    dispozici nám,lenochům,kterým by se do toho ruského bulváru prostě nechtělo.A ještě jednu dobrou funkci plníte, daří se Vám mírnit příliš vysoký žár zdejšího obdivu k Putinovi a jeho Rusku.
    Jakákoliv nekritická jednostrannost škodí,dokonce i na bitevním poli. Nepřítele je třeba co nejlépe poznat a dobře odhadovat kam míří a jakými prostředky nám hrozí. Osobně souhlasím s úvahou
    Sia. I já očekávám v ruském vedení z čistého nebe blesk,který odstartuje dobře připravenou čistku.
    Bédo,když na účet Saudské Arábie řekl Putin to co řekl,jakoby už letěly ruské rakety na paláce těch utěrek v Rijadu.Nejspíš se v Rusku dobře ví,kdo inscenoval atentát na ruský aerobus nad Sinaí .

  • Sio • 3. února 2016

    fajt napsal
    mi příjde, že Putin při své snaze změnit pořádky v zemi zasažené a bohužel už i silně prorostlé liberálním jedemzjistil, že když se snaží pozvednout Rusko z bahna, jako kdyby zvedal poklop hnusu na kterém sám i stojí – to znamená, pokud to bude myslet poctivě a opravdově, tak zahubí i sám sebe ( to poznání může být opravdu sebezničující a nutí jednoho dělat i chyby ) – v jednom hlavním čínském plátku nazvali Putina zájmovou osobou neoconů, takovým nevědomým trojským koněm, přes kterého se do jejich země nakonec vetřou ti skuteční darebáci a proto je třeba se oprostit od nostalgie a slibů muže, který v podstatě neřídí a ani nemůže vést současnou ruskou říši. ..)

    Zajímavé pohádky.

  • Sio • 3. února 2016

    fajt napsal
    no vidíte, paní Ireno, a to se v psaní držím dost u zdi, si myslím, že realita bude ještě masívně nepřátelštější k věci Rusko a Putin. ..)

    Myslet, znamená guvno vědět. Co víte o realitě a my ne?

  • Sio • 3. února 2016

    fajt napsal
    mi příjde, že Putin při své snaze změnit pořádky v zemi zasažené a bohužel už i silně prorostlé liberálním jedemzjistil, že když se snaží pozvednout Rusko z bahna, jako kdyby zvedal poklop hnusu na kterém sám i stojí – to znamená, pokud to bude myslet poctivě a opravdově, tak zahubí i sám sebe ( to poznání může být opravdu sebezničující a nutí jednoho dělat i chyby ) – v jednom hlavním čínském plátku nazvali Putina zájmovou osobou neoconů, takovým nevědomým trojským koněm, přes kterého se do jejich země nakonec vetřou ti skuteční darebáci a proto je třeba se oprostit od nostalgie a slibů muže, který v podstatě neřídí a ani nemůže vést současnou ruskou říši. ..)

    Věcnost? Tohle? Nebo někde jinde? Ta se na to podívejme.
    1. „mi příjde, že Putin … zjistil, že když se snaží pozvednout Rusko z bahna, jako kdyby zvedal poklop hnusu na kterém sám i stojí…“ Vážně? Nějaké důkazy, argumenty? Bez nich – věcnost NULA
    2. „v jednom hlavním čínském plátku …“ dále to už nemá ani cenu číst, věcnost NULA
    Ještě něco věcného ke čtení?

  • Sio • 3. února 2016

    hudryper napsal
    Já Vás faite čtu zejména proto,že poctivě vyhledáváte ruské opoziční zdroje a dáváte je nezištně k
    dispozici nám,lenochům,kterým by se do toho ruského bulváru prostě nechtělo.A ještě jednu dobroufunkci plníte, daří se Vám mírnit příliš vysoký žár zdejšího obdivu k Putinovi a jeho Rusku.
    Jakákoliv nekritická jednostrannost škodí,dokonce i na bitevním poli. Nepřítele je třeba co nejlépe poznat a dobře odhadovat kam míří a jakými prostředky nám hrozí. Osobně souhlasím s úvahou
    Sia. I já očekávám v ruském vedení z čistého nebe blesk,který odstartuje dobře připravenou čistku.
    Bédo,když na účet Saudské Arábie řekl Putin to co řekl,jakoby už letěly ruské rakety na paláce těch utěrek v Rijadu.Nejspíš se v Rusku dobře ví,kdo inscenoval atentát na ruský aerobus nad Sinaí .

    Přinejmenším se některým v Rijádu dost blbě spí.

  • peter. • 3. února 2016

    hudryper napsal
    Jakákoliv nekritická jednostrannost škodí,dokonce i na bitevním poli. Nepřítele je třeba co nejlépe poznat a dobře odhadovat kam míří a jakými prostředky nám hrozí.

    Súhlasím a podpisujem.

  • fajt • 3. února 2016

    Sio napsal
    Věcnost? Tohle? Nebo někde jinde? Ta se na to podívejme.
    1. „mi příjde, že Putin … zjistil, že když se snaží pozvednout Rusko z bahna, jako kdyby zvedal poklop hnusu na kterém sám i stojí…“ Vážně? Nějaké důkazy, argumenty? Bez nich – věcnost NULA
    2. „v jednom hlavním čínském plátku …“ dále to už nemá ani cenu číst, věcnost NULA
    Ještě něco věcného ke čtení?

    sio, vy by jste si měl raději vzít příklad z hudrypera, vaše emoce s racionalitou toho taky nemají moc společného – já vám ten čínský článek klidně odzdrojuju, ale vy zase pronesete, že je to bulvár a nebo jenom pouhý ( ještě tendenční ) názor, který má do skutečného stavu hodně daleko – ale taky si přisadím, očekávat na ruském politickém nebi blesk z čistého nebe a to dokonce do řad liberálů, kteří drží ruskou kasu mi příjde hodně dětinské – ale možná už Putin nemá zbytí a je rozhodnut vstoupit do ruských dějin jako druhý Ivan hrozný, bez toho, jak to dopadne se světem. ..)

  • orinoko • 3. února 2016

    Njn, to mame zase urodicku jak bohorodicku.
    Je uz to nejaky patek , kdy jsem na syrskou proGNOSTIKU jakehosi troll alerta reagoval v prvni vete – To je zase sracka. A dal jsem jsem rozepisoval proc.
    Asad podle onoho troll alerta uz mel byt asi milion let mimo syrskou politiku, pokud rovnou ne po smrti. Jednu chvili to opravdu vypadalo velmi vazne, ale kdyz syrska armada a Hizballah vybojovaly v krvave rezi zpet Kuvajres – ci jak se to pise – na spojnici mezi Damaskem a zapadnim pobrezim Syrie tak to znamelo prvni tezkou ranu na sanici pane oBOMBY.
    Uz tehdy jsem prognozoval , ze dalsi a dalsi vanoce Asad stravi ve funkci, coz se porad deje.
    Tehdejsi troll alert se stahl , aby neztrapnoval sam sebe. A pritom se tvaril jako tezkotonazni znalec ruskych moznosti a pomeru.
    A ted se tu do teze loze usadil jiny znalec tehoz.
    Miluju znalce ruskych dusi, kteri z rodidel Sienkiewitze / kam se proboha vytratila moje nekdejsi fotograficka pamet/ hodnoti urodu Dostojevskych, Cechovovu, Vysockych, Majakovskych, Tolstych … ale predevsim Puskinu-Putinu podle meritek vlastniho nastavajiciho polskeho mejdanu. Pardon – majdanu. Kdo s cim zachazi , s tim take schazi.
    Na cernonoci je otazka: Kdo v Polsce prezije nadchaZEJICI majdan, a jak ?

  • orinoko • 3. února 2016

    Jen tak na okraj. S velkou pravdepodobnosti se v syrske provincii Allepo do konce tohoto tydne uzavrou tri kotle. – Jeden obri , takzvany kursky, a dva mensi souvisejici. Mesto Allepo bude definitivne uzavreno pro zasobovani zapado-zidovskych zoldaku, budou osvobozeny syrske systemove entity, a Hizballah , ktery trima jedny z dulezitych nuzek, ma NATO, aby sevrel dost bolestive koule toho tureckeho tatrMANA.
    Ten chudak uz ostreluje syrske uzemi ze sveho , aby ochranil delostrelectvem prchave az tekave lzihadisty , kteri s plnou polni v emerickych boxerkach , vzali uz i nohy na ramena. A to uz je nejaky vykon.

  • orinoko • 3. února 2016

    Nechcete si koupit hotel v Turecku? Je jich vice jak tisic na prodej. A asi nebudou drahe.
    Turecke hospodarstvi jde do kopru i pres masivni kradeze a sionistickou podporu.
    Bude se lamat chlebik. Ten osmansky je navic notne okoraly.
    Mirove rozhovory jeste ani nezacaly a uz speji ke sve sponzorske sracce. Mnozi opozicnici jsou nemile prekvapeni, ze na ne nezbylo misto u opozicniho koryta. Ze predstavuji jen sami sebe je vubec nezsjoma.
    Hovorit se muze kdekoli jakkoli dlouho. Deratizace Syrie probiha a probihat dale bude. Az do konecneho kolozuba Erdragona.

  • orinoko • 3. února 2016

    A je to – v Syrii pristal prvni rusky Il – AWACS. Je treba tureckym kobylim ksichtum vymezit jejich vlastni lebensraum.

  • PPK • 3. února 2016

    1/ Putin vícekrát prohlásil, že je zastáncem dodržování zákonů. Možná by bylo užitečné se zamyslet, proč VP tu zásadu ctí. Ctí ji proto, aby i prostí lidé v Rusku právo ctili a právě proto se cítili ve svém státě bezpečně. Ve státě, kde vládne řád a elementární spravedlnost. Přesto, pro VP to ale vůbec neznamená, že není schopen akce proti politickým záškodníkům státu. Ono totiž, pokud je nutné udělat opatření na ochranu státnosti, pak přece stačí jeden den změnit zákon a vzápětí druhý den to opatření udělat. Podle zákona udělat.

    2/ Stát nemůže efektivně řídit jediný člověk z jediného místa. On ale může, účinně a operativně kontrolovat, jak ty dílčí úkoly plní podřízení. Ruské dějiny již ukázaly, že car, jako absolutní velitel silových složek, mohl velmi jednoduše prosadit svou vůli tak, že svým bojarům i církevníkům řekl: Máte se, holoubkové, dobře? Chcete se tak mít i dál? Tak plňte úkoly, které jste dostali. Jinak přijdete o to, co je pro vás nejcennější, o svobodu a majetek. Svobodu ztratíte a váš majetek dostanou ti, kteří mne budou poslouchat pozorněji. A pamatujte – až vás potrestám, lid nepodpoří vás, ale podpoří mne. Podpoří mne rád, protože jistě bude mít pro to mnoho důvodů. Ostatně, Chodorkovský, to byl velmi srozumitelný vnitropolitický právní i mocenský precedens. Velmi účinný precedens.

    Tomu se říká kádrová politika. Věděli to Lenin i Stalin a fungovalo to ke spokojenosti těch, kteří pro tehdejší SSSR pracovali a nejen 2WW tak i vyhráli. Fungovalo to ovšem ale, i k občasné nespokojenosti šafářů jak těch vojáků, tak i těch pracujících. Zkrátka, každý inteligentní báťuška vždy dbal, aby lid víc miloval jeho, než ty šafáře – ty dobové bojary. Jak je vidět, zásadu „rozděl a panuj“ lze uplatňovat i vnitropoliticky – ku prospěchu státu. Jen se to musí umět.

  • hudryper • 3. února 2016

    fajt napsal
    https://russian.rt.com/article/146043

    Jistě, Kisingerova návštěva na Putinově dači svědčí o něčem naprosto jiném,než pokus Nulandové
    o přijetí Putinem před týdnem,což nakonec obstaral na Putinův příkaz jeden z podpindosniků.
    Myslím,že se chystají velké změny na Středním východě. Putin nemá ve zvyku vyhrožovat,takže
    jeho slova vůči Saudské Arábii znamenají vojenskou akci ve stadiu posledních příprav. Možná je
    Kisinger v Rusku v roli hasiče,protože americké armádě se nechce jít do války s Ruskem kvůli pár
    bláznivých nočních košil sedících na studních s naftou krátce před jejich dotěžením.

  • Irena • 3. února 2016

    PPK, víte, ono v těch ruských dějinách bylo hodně carů, kteří svou snahu zkrotit elitáře, nepřežili, ať už k tomu měli důvody jakékoliv. Fajt se tady otíral o Ivana Hrozného, ale ten byl hrozný především pro své elitáře, lidé ho prý měli rádi. Oni lidi vycítí, kdo pro ně něco dělá a kdo ne.

  • peter. • 3. února 2016

    PPK napsal
    Ono totiž, pokud je nutné udělat opatření na ochranu státnosti, pak přece stačí jeden den změnit zákon a vzápětí druhý den to opatření udělat. Podle zákona udělat.

    Z právomocí prezidenta RF :
    Má právo podpisovať a vyhlasovať federálne zákony do 14 dní od okamihu ich doručenia.Ak prezident počas tejto lehoty zákon odmietne,Štátna duma a Rada Federácie znovu prerokujú tento zákon postupom určeným v Ústave.Ak pri opakovanom prerokovaní bude zákon schválený v pôvodnom znení dvojtretinovou väčšinou,hlasov členov Rady Federácie a poslancov Štátnej dumy,musí byť prezidentom RF do 7 dní podpísaný a vyhlásený.
    Prezident RF priamo riadi :
    Ministerstvo vnútra
    Ministerstvo pre civilnú obranu
    Ministerstvo zahraničných vecí
    Ministerstvo obrany
    Ministerstvo spravodlivosti
    + federálne služby a agentúry súvisiace s uvedenými ministerstvami.
    Činnosť ďalších federálnych orgánov výkonnej moci riadi vláda RF.

  • PPK • 3. února 2016

    Irena napsal

    PPK, víte, ono v těch ruských dějinách bylo hodně carů, kteří svou snahu zkrotit elitáře, nepřežili, ať už k tomu měli důvody jakékoliv. Fajt se tady otíral o Ivana Hrozného, ale ten byl hrozný především pro své elitáře, lidé ho prý měli rádi. Oni lidi vycítí, kdo pro ně něco dělá a kdo ne.

    Ano, je to tak. Být lidovým carem, králem či dnes prezidentem a nejít na ruku elitám, to je vždy riziko, v němž může jít o život. Ostatně, odstraňování samostatně myslících nejvyšších představitelů států, té hlavní překážky zvůle finančních a korporátních elit bylo, je i bude na pořadu dne i nyní v mnoha zemích dost a rozdíl vždy bude jen v tom, zda v pozadí bude stát cizí velmoc nebo jen ty elity domácí. Dokonce lze říci, že typickým znakem nové doby při domácím střílení prezidentů pomocí agentů tajných služeb, je to obzvláštní specialita zejména politických elit amerických, přesně v souladu s tradicemi a dějinami jejich ještě historicky nedávného Divokého západu. Paralelní povyk nájemné propagandy, organizování cizineckých invazí, strašení uměle vypěstovaným terorismem, to jsou v dnešní nové době už jen zástupné krycí akce pro jediný cíl – pro totální globalizaci moci finančních elit NWO, které nejprve musí zničit základní atributy všech soudobých států, postavených na principech suverenity, národnostního souladu, náboženské snášenlivosti a sociálního sjednocení lidu s vlastní vládou, která ten daný stát řídí. To ovšem ale není případ ČR. Cílem lidí typu našeho Bohouška je jen maličkost. Stát se po vzoru ŠPidly komisařem v Bruselu a pak si do konce života užívat už jen klídek.

  • peter. • 3. února 2016

    hudryper napsal
    I já očekávám v ruském vedení z čistého nebe blesk,který odstartuje dobře připravenou čistku.

    Myslím,že už je najvyšší čas.
    http://patriot-su-rf.ru/blog/43104999172/Etogo-nelzya-dopustit.-Rossiya-na-poroge-liberalnogo-perevorota

  • peter. • 3. února 2016

    Možno by niekto mal imigrantom vysvetliť,čo ich čaká nie len v Rusku ale vo všetkých postsocialistických štátoch v prípade,ak sa nebudú správať tak,ako sa patrí na slušného hosťa na návšteve.
    http://www.hlavnespravy.sk/migranti-na-diskoteke-v-murmansku-obtazovali-miestne-dievcata-18-ich-skoncilo-v-nemocnici-a-33-v-cele/739387

  • Sio • 3. února 2016

    fajt napsal
    sio, vy by jste si měl raději vzít příklad z hudrypera, vaše emoce s racionalitou toho taky nemají moc společného – já vám ten čínský článek klidně odzdrojuju, ale vy zase pronesete, že je to bulvár a nebo jenom pouhý ( ještě tendenční ) názor, který má do skutečného stavu hodně daleko – ale taky si přisadím, očekávat na ruském politickém nebi blesk z čistého nebe a to dokonce do řad liberálů, kteří drží ruskou kasu mi příjde hodně dětinské – ale možná už Putin nemá zbytí a je rozhodnut vstoupit do ruských dějin jako druhý Ivan hrozný, bez toho, jak to dopadne se světem. ..)

    Tady jde skutečně o to, že ať už jakýkoli čínský článek napsal cokoli, v podstatě se tím nemá smysl zabývat, protože ohodnotit validitu tohoto je asi nad síly kohokoli z nás. Tudíž – jako věcný je ten agrument zamítnut. Jako bulvár pro zábavu – klidně.
    Nevěřím rovněž na blesky z čistého nebe. To jsou spíše procesy připomínající ledovce – 90% skryto. Než to souhra okolností vytáhne na světlo.

  • fajt • 3. února 2016

    Sio napsal
    Tady jde skutečně o to, že ať už jakýkoli čínský článek napsal cokoli, v podstatě se tím nemá smysl zabývat, protože ohodnotit validitu tohoto je asi nad síly kohokoli z nás. Tudíž – jako věcný je ten agrument zamítnut. Jako bulvár pro zábavu – klidně.
    Nevěřím rovněž na blesky z čistého nebe. To jsou spíše procesy připomínající ledovce – 90% skryto. Než to souhra okolností vytáhne na světlo.

    tak podle tohoto pohledu je v podstatě všechno, co k nám příjde z nějakých informačních zdrojů jenom bulvár. Jediný člověk, který je skutečně informován je Putin – ale i tady lze připustit jisté zkreslení, informační šum a nebo záměr vládce Kremlu oklamat, takže při finálním rozhodování hraje role lidského faktoru vycházející z osobního nastavení, zkušennosti a vůle, tedy záměru dále s poznatky pracovat. ..)

  • hudryper • 3. února 2016

    Sio napsal
    Nevěřím rovněž na blesky z čistého nebe. To jsou spíše procesy připomínající ledovce – 90% skryto. Než to souhra okolností vytáhne na světlo.

    Nepřipadne nám ten okamžik,kdy se skrytý ledovec vynoří na světlo boží jako blesk z čistého nebe ? Doporučuji trochu přemýšlet o obsahu toho,co píše diskutující,zvláště jde-li o podobenství.

  • orinoko • 3. února 2016

    Vypada to, ze tzv, mirove rozhovory stran Syrie skoncily drive, nez vlastne zacaly. Tzv. opozice chce jednat o soucasnem rozlozeni syrskeho uzemi namisto politickeho usporadani v Syrii. OSN je trapny apendix pokusu o svetove souziti s teroristickou praxi.
    Ja jsem prognozoval konec tydne, ale jeste dneska byly osvobozeny dve obklicene siiitske entity , cimz se uzavrel jeden kotlik. Druhy je na spadnuti. V Syrii dokonce vypomahaji i iracke vojenske oddily.
    Pane Werichu, jsem tady s tim vapnem. Co napiseme na spinavou zed?

  • hudryper • 3. února 2016

    orinoko napsal
    Pane Werichu, jsem tady s tim vapnem. Co napiseme na spinavou zed?

    MENE TEKEL ERDOGANE

  • peter. • 3. února 2016

    fajt napsal

    https://tvrain.ru/articles/v_sirii_pogib-402975/

    No čo už.Vojna je už raz taká,že v nej zomierajú hlavne vajaci.Vojačika vyznamenajú in memoriam,rodine šupnú zopár grošeí a vystroja mu štátny pohreb s vojenskými poctami.Viac ma serie smrť detí a mladých ľudí na Donbase.Tých ktorých sme videli počas minulého roku na fotkách a videách.A ešte ma štve,ak z politicko mocenských dôvodov zabíjajú ľudí ako boli Mozgovoj a spol.

  • fajt • 3. února 2016

    peter. napsal
    No čo už.Vojna je už raz taká,že v nej zomierajú hlavne vajaci.Vojačika vyznamenajú in memoriam,rodine šupnú zopár grošeí a vystroja mu štátny pohreb s vojenskými poctami.Viac ma serie smrť detí a mladých ľudí na Donbase.Tých ktorých sme videli počas minulého roku na fotkách a videách.A ešte ma štve,ak z politicko mocenských dôvodov zabíjajú ľudí ako boli Mozgovoj a spol.

    tento pocit má více lidí, Peter. ..

  • hudryper • 3. února 2016

    fajt napsal
    fajt • 3. Únor 2016

    http://topwar.ru/90221-zakaznoe-ubiystvo-ameriki.html?from=mirtesen

    Fajte,zkusil jsem některé Vaše ruské odkazy. Jde o nekonečné litanie vesměs známých informací .
    Přiznejte se,“ Vy ty dlouhé články ,které nabízíte,opravdu čtete až do konce ?“ Je to časově natolik
    náročné,že by člověk za celý den už nezvládnul nic jiného. Anebo jste takový génius,že přečtete stránku bukvic jedním pohledem jako fotoaparát ? Opravdu mne bude zajímat Vaše odpověď.

  • fajt • 3. února 2016

    hudryper napsal
    Fajte,zkusil jsem některé Vaše ruské odkazy. Jde o nekonečné litanie vesměs známých informací .
    Přiznejte se,“ Vy ty dlouhé články ,které nabízíte,opravdu čtete až do konce ?“ Je to časově natolik
    náročné,že by člověk za celý den už nezvládnul nic jiného. Anebo jste takový génius,že přečtete stránku bukvic jedním pohledem jako fotoaparát ? Opravdu mne bude zajímat Vaše odpověď.

    ne všechny, to přiznávám ( ale zrovna tady k tomuto textu se vrátím, protože mě tam pár věcí zaujalo ), ale většinou dám odkaz na článek, který mě upoutá buď jistou kontroverzí, či zajímavým tématem ( tady jsem dal tř. návrh na řešení maloobchodních plateb za elektřinu – to je věc, která se řeší současně i v česku ) a nebo přímo vypovídá o životu lidí ( ze všech vrstev ) v Rusku – nikoho nenutím, aby to četl, ale možná si v tom někdo najde to svoje. ..)

  • hudryper • 3. února 2016

    fajt napsal
    http://www.vedomosti.ru/business/articles/2016/02/03/626721-putin

    Takového Putina bychom potřebovali jako sůl. Překvapilo mne,že i v Rusku adaptovali evropský parazitní systém účtování elektrické energie stovkami pidipodniků kamarádů ,kteří nedělají nic jiného,než že mají pár účetních a poštovního zřízence.Omyl.tedy dělají,podobně jako v Čechách,
    válejí si bezstarostně šunky v tropických destinacích a penízky na jejich konta se sypou samy.
    Celý systém síťových monopolů se působením bruselských byrokratů stal systémem monopolních
    frančíz,které jen znepřehledňují ždímání obyvatel ,aby si mezi sebou hrály „na konkurenci“. Ve skutečnosti jejich existence jen prohlubuje monopolní působení zbytečných byrokratů na rúst cen.

  • Irena • 4. února 2016

    Мне почему-то кажется, что это очень прозрачный намек – «Мы знаем».

    Источник: http://politikus.ru/events/69019-oborotnaya-storona-medali-zayavleniya-lavrova-po-pankisskomu-uschelyu.html
    Politikus.ru

  • Irena • 4. února 2016

    Kristepane, pomalu ale jistě spějeme na úroveň ukrajinské vlády
    http://politikus.ru/articles/69109-gensek-nato-pugaet-evropu-rossiyskim-yadernym-udarom.html
    Proč takové krysy nenakopeme konečně do pr….. Proč se neustále tváříme, že posloucháme jakési nadlidi, kteří to s námi přece myslí tak dobře, když to jsou očividní kandidáti pro docenta Chocholouška?

  • Sio • 4. února 2016

    fajt napsal
    tak podle tohotopohledu je v podstatě všechno,co k nám příjde z nějakých informačních zdrojů jenom bulvár. Jediný člověk, který je skutečně informován je Putin – ale i tady lze připustit jisté zkreslení, informační šum a nebo záměr vládce Kremlu oklamat, takže při finálním rozhodování hraje role lidského faktoru vycházející z osobního nastavení, zkušennosti a vůle, tedy záměru dále s poznatky pracovat. ..)

    Omyl, úmyslně jste to přetáhl do extrému. K „v podstatě všechno,co k nám příjde z nějakých informačních zdrojů“ je potřeba přistupovat skepticky. Něco vypadá rozumně (ale nemusí být) a u něčeho je dost jasné, odkud vítr vane. Je to na kritickém posouzení případ od případu. Jistotu nemáte nikdy. A ano, Putin, Obama, Merkelová, Cameron a další politikové mají nejspíše lepší informace, než my. Přesto i oni, pokud jsou moudří, si prověřují. Ono zprofanované „Důvěřuj, ale prověřuj!“ je ve skutečnosti velmi dobrý přístup k informacím a lidem, kteří je podávají. Někteří jsou už tak prověřeni (Pehe, Mitrofanov, Merkelová a spol.) že se jim ani nos mezi očima nedá věřit. Informace od takového Peheho jsou pro mě obyčejný plevel.

  • Sio • 4. února 2016

    hudryper napsal
    Nepřipadne nám ten okamžik,kdy se skrytý ledovec vynoří na světlo boží jako blesk z čistého nebe ? Doporučuji trochu přemýšlet o obsahu toho,co píše diskutující,zvláště jde-li o podobenství.

    Pokud klademe důraz na slůvko PŘIPADÁ, pak máš pravdu. Jinak klid, přemýšlím, ale nikdo z nás se nedokáže vyjádřit vždy tak, aby byl pochopen správně, hlavně na malém prostoru v diskusi. Putin jistě vyniká v tom, že dělá a realizuje překvapivá a správná rozhodnutí. Chtěl jsem jen říci, že je za tím pečlivá příprava, ne zbrklost.

  • Sio • 4. února 2016

    hudryper napsal
    Takového Putina bychom potřebovali jako sůl. Překvapilo mne,že i v Rusku adaptovali evropskýparazitní systém účtování elektrické energie stovkami pidipodniků kamarádů ,kteří nedělají nic jiného,než že mají pár účetních a poštovního zřízence.Omyl.tedy dělají,podobně jako v Čechách,
    válejí si bezstarostně šunky v tropických destinacích a penízky na jejich konta se sypou samy.
    Celý systém síťových monopolů se působením bruselských byrokratů stal systémem monopolních
    frančíz,které jen znepřehledňují ždímání obyvatel ,aby si mezi sebou hrály „na konkurenci“. Ve skutečnosti jejich existence jen prohlubuje monopolní působení zbytečných byrokratů na rúst cen.

    O to tady přece páté koloně jde. Všechno maximálně rozdrbat a nasr.t lidi. Je to součást taktiky.

  • Irena • 4. února 2016

    Однако этот момент, похоже, наступил. За последний месяц в Киеве совершили больше грабежей, чем за весь прошлый год. «Домайдановские» показатели уже даже не вспоминают, чтобы не расстраиваться. Причем, как и было предсказано, отбирают даже еду.

    Takže na Ukrajině již kradou i jídlo, přepadají lidi u supermarketů a kradou jim nákupy, přičemž krádež rostou geometrickou řadou.

    Источник: http://politikus.ru/articles/69118-haos-na-ukraine-narastaet-da-pozhnetsya-to-chto-seetsya.html
    Politikus.ru

  • fajt • 4. února 2016

    https://russian.rt.com/article/146319

  • Irena • 4. února 2016

    „Máme vážné důvody podezřívat Turecko z přípravy k vojenskému vpádu do Sýrie“, prohlásilo ministerstvo zahraničí RF. Informuje RIA Novosti.

    Источник: http://politikus.ru/events/69130-minoborony-rf-est-sereznye-osnovaniya-podozrevat-turciyu-v-podgotovke-k-voennomu-vtorzheniyu-v-siriyu.html
    Politikus.ru

  • fajt • 4. února 2016

    http://www.tvc.ru/news/show/id/85943

  • fra • 4. února 2016

    Tak nevím jestli je to přímo z hlavy Michaila Gorbačova a nebo potřeboval také finanční injekci no posuďte sami:
    http://zahranicni.eurozpravy.cz/evropa/144560-za-putina-se-stydim-byvaly-sovetsky-prezident-gorbacov-si-vzal-na-paskal-ruske-elity-a-takto-to-dopadlo/

  • fajt • 4. února 2016

    https://www.youtube.com/watch?v=2ppS7cnmXdk – pussyny se oblékly a daly na americký estrádní vliv, tohle stálo miliony a rublíky to nebyly. ..)

  • fajt • 4. února 2016

    https://www.youtube.com/watch?v=VyKeD02NfjE – a něco pro Sia. ..)

  • abx • 4. února 2016

    co vlastne zlyhalo – rodina, matka, otec, alebo ozbrojene sily varsavskej zmluvy, pardon, vojska severoatlantickej aliancie? je tu nejaky psycholog?
    toto by som nerozmazaval, ale taky vzorovy zivotopis som este nevidel:
    https://sk.wikipedia.org/wiki/Pavel_Macko
    http://www.topky.sk/cl/100370/1524355/Nove-informacie-v-pripade-fekalneho-fantoma-Martina–24—Neuveritelny-pocet-znalcov

  • M.C. • 5. února 2016

    Opouštějí-li loď krysy, nehodnotím to jako průšvih, je-li na palubě kromě nich něco k jídlu.
    Nemyslím si, že by Putina dostali nějakým jednoduchým podrazem, on je přeci jenom rozvědčík.
    Pokud za Putinem přijel jeho ,,starý kámoš“ Kissinger (taky bývalý rozvědčík),
    něco to určitě znamená a nic dobrého pro Obamu ani pro Kerryho, který podle svých slov měl ,,jadrný telefonát“ s Lavrovem. To si dovedu představit :-))
    Jestli s ním Lavrov mluvil jako svého času s britským ministrem zahraničí Milibandem, který si na něj poněkud otevřel hubu: ,,A ty jsi, kurva, kdo, že se mnou takto mluvíš?“
    Na závěr bych rád se škodolibým úšklebkem vyjádřil svoje potěšení, že už máme únor 2016 a Bašár Assád je stále ještě prezidentem Syrské arabské republiky.