Diskuze k článku


  • Béda • 8. dubna 2015

    Jenom bych se chtěl dotázat v souvislosti s často frekventovanými pojmy demokrat/demokracie. Znamená demokracie, že má občan (samozřejmě pod decentním všudypřítomným dohledem kamer, záznamových a vyhodnocovacích zařízení, ochránců řádu – viz přejezd americké kolony…) možnost se k čemukoliv vyjadřovat a hypoteticky stát se čímkoliv anebo znamená demokracie spíš vládu lidu a plnění většinových záíjmů lidu? Pakliže znamená to druhé (etymologií slova demokracie se nebudu zabývat) , pak stojí zato si položit otázku – vládne lid a jsou plněny většinové zájmy lidu? Co jsou většinové zájmy lidu? Chce lid většinově, abysme byli aktéry různých válek, chce lid většinově, aby existoval zákon o exekuční lichvě a posvěcení různých manipulací (viz vedlější článek – „nejdůležitější jsou zájmy lidu“.

  • Aleš • 8. dubna 2015

    Nejhorší srážka v životě, je srážka s blbcem. Blbce nikdy neusvědčíte z blbství. Z takové srážky, vyjdete vždycky jako největší blbec pod sluncem.

    Když už člověk jednou je, tak má koukat aby byl. A když kouká, aby byl, a je, tak má být to, co je, a nemá být to, co není, jak tomu v mnoha případech je.

    Kdo víno má a nepije, kdo hrozny má a nejí je, kdo ženu má a nelíbá, kdo zábavě se vyhýbá, na toho vemte bič a hůl, to není člověk, to je vůl.

    Jan Werich

  • Béda • 8. dubna 2015

    Ještě něco. Znamená demokracie (ve smyslu vláda lidu) to, že si lid na základě planých slibů vybere své vládce a ti si pak dělají co si zamanou bez ohledu na své sliby, na lid a na jeho potřeby a zájmy? Jak to, že se lidu nikdy nezeptají třeba na to, jestli chce aby se stát ve kterém žije a který financuje stal spolupodílníkem vraždění v jiných zemích?

  • Béda • 8. dubna 2015

    Aleš napsal

    Nejhorší srážka v životě, je srážka s blbcem. Blbce nikdy neusvědčíte z blbství. Z takové srážky, vyjdete vždycky jako největší blbec pod sluncem.

    Když už člověk jednou je, tak má koukat aby byl. A když kouká, aby byl, a je, tak má být to, co je, a nemá být to, co není, jak tomu v mnoha případech je.

    Kdo víno má a nepije, kdo hrozny má a nejí je, kdo ženu má a nelíbá, kdo zábavě se vyhýbá, na toho vemte bič a hůl, to není člověk, to je vůl.

    Jan Werich

    Otázka jest, jestli zde skutečně máme demokracii. Jestli je skutečně možné „všechno“, třeba že nebudeme podporovat „mírumilovné“ války NATO když o tom rozhodne většinově lid, třeba že nebudeme sebevražedně sankcionovat Rusko když se pro to většinově rozhodne lid, třeba, že se český prezident zvolený většinou lidu bude moci svobodně rozhodnout, že pojede vzdát hold padlým sovětským vojákům, kteří zachránili český národ do Moskvy, třeba jestli je možné zvrátit církevní „restituce“ a solární boom, pokud o tom většinově rozhodne lid atd.. Jestli ono o té moci lidu není pouze na papíře.

  • Béda • 8. dubna 2015

    Jinak si myslím, že dost často dochází k zaměňování pojmů svoboda a demokracie. Myslím, že nejde o totéž. To, že máme svobodu kontrolovaného projevování názorů ještě nutně nemusí znamenat, že jde o demokracii (vládu lidu). Hypoteticky si lze představit situaci, že si lidi „v hospodě“ kibicují o čem chtějí ale vláda si vládne po svém a na lidi a jejich zájmy a názory nebere žádné ohledy. Klidně může kamuflovat většinový názor za pomoci různých pomocných nástrojů a přitom se lidu nikdy přímo nezeptá na určitý konkrétní a důležitý problém. Jde pak o demokracii?

  • Aleš • 8. dubna 2015

    Béda: O životě v korporátním fašismu, kterému vládnou oligarchové, kteří mají drzost sebe sama nazývat demokraty, jsem už tu popsal stovky stran, už se k tomu, krom některých třešniček na dortu nevracím. To, co nazývají demokracie, už není nic jiného než podpora amerického imperialismu v nejhorší podobě. Už se k tomu i mnozí jejich nohsledi nechtěně přiznávají.

  • Georgius z Raduně • 8. dubna 2015

    Aleši, za skvělou připomínku Jana Wericha se musím odvděčit připomínkou rozhovoru Zdeňka Mahlera s Janem Gazdíkem na portále Aktuálně.cz, jenž – a to je pro dnešek už tradiční – v úryvku začíná pravopisnou chybou:

    A. cz.: Rozčarování s dvacetiletého vývoje? Přece jen bych to neviděl tak tragicky…

    Z. M.: Asi máte pravdu. Pokusím se to odlehčit autentickým zážitkem z Vídně. Když jsem před časem navštívil budovu Říšského sněmu, ukázali mně i tablo poslanců z roku 1907. Dívám se na Masaryka, Kramáře… Franze Josefa a všichni se dívají jedním směrem – na něj, na císaře. Fotograf je tak nastylizoval. Pouze jeden poslanec se dívá jinam. Podíval jsem se na číslo pod snímkem… a v legendě poslanců ke svému ohromení čtu: Josef Švejk z Kuřimi, Agrární strana.Tehdy jsem si vzpomněl na amerického archeologa Samuela Kramera, který našel v Sumeru deset tisíc hliněných vypalovaných tabulek z doby tři tisíce let před Biblí. A na té nejstarší rozluštil větu od níž začíná lidská kultura: „Kamkoliv pohlédnu, všude na světě jsou stejní pitomci.“

    A. cz.: Ovšem Švejk – tahle oslavovaná i proklínaná postava – žádným hlupákem nebyl.

    Z. M.: To ani náhodou. Josef Švejk žije bez nejmenších iluzí a do všeho vidí mnohem pronikavěji. V Česku jsme v poslední době dost často svědkem, že i studovaný člověk, inteligent může být až neskutečným blbcem.

  • fajt • 8. dubna 2015

    máme tady hezký demokratický feudalismus, je zajímavé, jak otroci, kteří měli možnost být svobodni si bleskově nasadili dobře známý chomout a pak se ve jménu svého pána vrhli na ostatní váhající otroky, aby to učinili taky, bo jinak budou spěšně nabonzováni, o psychopatickém nastavení panstva nemá cenu vůbec hovořit, bylo by to pouze sadomaso dráždívé pojednání pro zvrácené duše propadlé peklu, klan bílého muže došel štěstí, je prostě doživotně nastaven na demokratické ( a jinak eufemismem postižené) sračky, budou to mít „barbaři“ docela je jednoduché, a nemusí ani nikoho šanovat, celé stádo má tukaní mor a nejde už nikoho ( nikdo ani nechce) zachránit. ..)

  • PPK • 8. dubna 2015

    Vážený pane autore, vojín Kotas, mám dotaz: Napsal jste na samém konci Vašeho skvělého článku: „A pak konečně, když zmizí Vesmír a my s ním, pak konečně budeme nevýslovně šťastní“ … čímž jste mne uvedl ve výslovný zmatek. Protože když se (podle Vás) hypoteticky stanu nevýslovně šťastným, pak to znamená, že budu zároveň výslovně nešťastným. Tím pádem moje neštěstí bude vlastně štěstí, protože když se budu mít špatně, tak to vlastně bude dobře. No jo ale. Tak sice bude splněna nutná ale nikoliv postačující podmínka pro to, abych se cítil šťastný a spokojený, protože to budu muset nevyslovovat a ani tak trochu i nadávat, přestože předpokládám, že by mělo přece postačovat, že Ústava mi zaručuje právo do čehokoliv mluvit, pokud to nijak nezměním. Co tedy mám dělat, když například dekret na byt v jiném Vesmíru mi na magistrátu dát nechtějí, protože tam prý nejsem trvale hlášen a má poslední planetární adresa pro období přechodného pobytu na jeden furt je evropský dvoreček?

  • hudryper • 8. dubna 2015

    Co asi inspirovalo přítele Wacheka k napsání této hlubokomyslné studie o lidské psýše ? Při její
    četbě mi to došlo ! Absolvoval předtím četbu diskusních příspěvků pod Tribunovým článkem :
    „Američané přijíždějí a odjíždějí, ale Čecháčci zůstávají „. Vyhnul se přitom kolaterálnímu tématu-
    – jak se projevuje míra vztahovačnosti. Reakce z tohoto titulu totiž nepostrádají komické efekty.
    Zvláště tehdy,kdy na nevinnou,na konkrétního diskutéra nezaměřenou poznámku reagováno ve stylu:“tys mi zabil dědečka,tak tady máš přes držku“. Zdánlivě nespravedlivě postižený nezaváhá
    a přitlačí… Hodnotí zdánlivého protivníka bez toho,že by o něm věděl cokoliv víc,než se domyslel
    z jeho příspěvku,vidí mu zkrátka do žaludku,do hlavy, do jeho minulosti ,vidí frustrace z jeho nenaplněných ambicí … Ano, tak vypadá plnokrevná diskuse,když je přítomen nacionální mindrák.
    Ještě že máme toho Apríla.

  • fajt • 8. dubna 2015

    hudryper napsal

    Co asi inspirovalo přítele Wacheka k napsání této hlubokomyslné studie o lidské psýše ? Při její
    četbě mi to došlo ! Absolvoval předtím četbu diskusních příspěvků pod Tribunovým článkem :
    „Američané přijíždějí a odjíždějí, ale Čecháčci zůstávají „. Vyhnul se přitom kolaterálnímu tématu-
    – jak se projevuje míra vztahovačnosti. Reakce z tohoto titulu totiž nepostrádají komické efekty.
    Zvláště tehdy,kdy na nevinnou,na konkrétního diskutéra nezaměřenou poznámku reagováno ve stylu:“tys mi zabil dědečka,tak tady máš přes držku“. Zdánlivě nespravedlivě postižený nezaváhá
    a přitlačí… Hodnotí zdánlivého protivníka bez toho,že by o něm věděl cokoliv víc,než se domyslel
    z jeho příspěvku,vidí mu zkrátka do žaludku,do hlavy, do jeho minulosti ,vidífrustrace z jeho nenaplněných ambicí … Ano, tak vypadá plnokrevná diskuse,když je přítomen nacionální mindrák.
    Ještě že máme toho Apríla.

    Hudrypere, z těch sraček voukol nás se prostě tak jednoduše nevykecáte – pan Wachek to napsal dobře, padni komu padni, kdyby bylo co chválit a vynášet do nebes , tak by to určitě udělal. ..)

  • Aleš • 8. dubna 2015

    G: To mi připomíná email od jedné známé, ve kterém zvířátka shání ouřední razítka. Liška, zajíc, medvěd ani krysa nepochodí a pak se o slovo přihlásí vůl. Hned razítka sežene a všichni se diví, jak to že to dokázal. A on odpověděl: „Přijdu na úřad a tam spolužák, přijdu na druhý, zase spolužák.“

  • Martin (už bez taky m) • 8. dubna 2015

    hudryper: zdravím. Některým věcem ale asi (ani dobře míněným varováním) nejde předejít. Otázka je, musíme-li je stále „prožívat znovu“, a zastírat tak (či přehlížet) ty skutečné problémy současnosti. Neradím dále tu „diskusi ublížených“ znova pitvat, otevírat.
    fajt: to dobré nemá smysl „vynášet do nebes“, ale spíše tomu tiše pomáhat. Vyznění tohoto textu „směřovalo k finále“ poslední věty, a některé věci se pro tuto pointu nehodí. Řekněme, že to byl tvůrčí záměr autora.

    Když tady jednou jsme, měli bychom se snažit zůstat Lidmi.
    Není vše posledních 25 let jen to zlé a špatné.
    Někteří vychovali děti, jiní prožili krásné mládí, další pěkné okamžiky stáří, kousek přírody sem tam ještě díky jiným zůstal, jiný vyráběli či pěstovali potřebné věci, další čistili špinavé, sváželi odpadky, jiní stavěli domy, mosty, další pěstovali stromy- muži i ženy.
    Kytky ještě stále voní, OPĚT VYKVETOU.
    MÁ CENU USILOVAT O TO BÝT ŠŤASTNÝM JIŽ NA TOMTO SVĚTĚ.
    MÁ SMYSL POCHOPIT, ŽE TO MŮŽE VYDRŽET DÉLE, JEN KDYŽ JE NÁS ŠŤASTNÝCH CO NEJVÍCE.

    Nemá smysl si lhát, cokoli nalhávat.
    Ale ani přelhávat.
    Ta pointa či úmyslná „myšlenková zkratka“ autora přece není bezúčelná.
    Na něco podstatného upozorňuje. Právem. Přes jeho závěr chápu článek autora obsahově jako veskrze pozitivní.

    Už jsem je zde uváděl. Uvedu znova. Aby ten „názorový rasismus dvorečku“ zanikl v pestrých květech jarní louky. I když venku ještě leží sníh, a do rozbité střechy právě prší.
    R. Thákur:
    „Netrhej květy když je chceš mít,
    jdi dál,
    a květy budou kvést
    u všech Tvých cest“.
    W. Blake:
    „V písečném zrnku vidět svět,
    a nebe v luční květině.
    Do dlaně vzít nekonečno
    a věčnost prožít v hodině.“

    Ten kdo poznal VĚČNOST, těší se z každého okamžiku, který může důstojně prožít.
    Důstojnosti své sami se nevzdávejme.
    Nikdy.

  • fajt • 8. dubna 2015

    Martin (už bez taky m) – o čem píšete, je dílem obyčejných lidí, kteří na vzdory systému, době a špatným lidem budovali ( nekradli jako straky a přehnaně nekolaborovali) něco svého( a prospěšného) , tvořili vlastní rodinu a její spokojené zázemí ( i když tyhle ostrůvky klidu a pohody nakonec mohou být – a velmi často byly – v mžiku smeteny) , celkově ale společnost zhrubla, přišla o své základní pozitivní atributy a lidé se rozpadli a atomizovali na služebnictvo, které ztratilo schopnost podstatně ovlivňovat svou budoucnost, jsou vazalové a pokud své štěstí přenášejí pouze na svůj omezený svět, prostě jenom oddalují svou zkázu – určitě se jejich snaha a námaha pouze k rodině nepřeklopí i v něco velkého a ( a pak) tvořivě nezasáhne do společnosti, to je hodně naivní ( a nebezpečné) očekávání, takhle to prostě nefunguje, to bychom tady museli mít trochu jiný společenský řád, o který bychom se museli ale nejdříve zasloužit a neočekávat nějaký boží zázrak a nebo jenom věřit ( bez patřičného vědění), že vrchnost pochopí své nemorální jednání a tak nějak sama od sebe se v prosté dobrotě poctivě pracujících jednotlivců rozpustí – na druhou stranu na tuhle pokoru a odevzdanost spoléhala církev a postavila si na ní výnosný monopol, tak proč by další parazit měl propustit svou oběť pouze z krásy uvědomělého poznání. ..)

  • J. W. • 8. dubna 2015

    DEMOKRACIE
    Občanům stačí předhodit nějaký hloupý název a již se perou jako psi o shnilou kost. Osobně slova „svoboda“ a „demokracie“ používám místo těch nejhorších nadávek, které se zde jako vzdělanec stydím uvést. Myslím, že větší humus než „svoboda“ a „demokracie“ neexistuje. Pouze zmagoření obyvatelé na dvorečku to nevnímají, neboť jsou zaslepeni stupidní štvanicí o mizející pěkné peníze a ženy.
    Pokud nějaké rozhodující menšině rychle nedojde co je to „svoboda“ a „demokracie“, tak nás potěš pánbůh, a čeká nás další dlouhá kola utrpení na nižší úrovni. Pokud něco nepochopíme ihned, příště to bude ještě mnohem horší, neboť budeme ještě více zblblí. Inteligence lidstva podléhá mocné dekadenci. Lidé nejsou nijak moudřejší, ale stále hloupější. Nejlépe to lze zjistit sebepozorováním.

  • Aleš • 8. dubna 2015

    fajt: Jeden krok z mnohých potřebných se již chystá. Dolar dostane ránu na solar. Až přijde čas, zúčtujeme spolu, říkal oblíbený učitel na gymplu.

  • Aleš • 8. dubna 2015

    Jiří Wolkře dnešní doby – Ztratili jsme od tvého mládí sto let a to je ukrutně dlouhá doba při pokračující debilizaci národa. Není na co čekat. I kdyby vědění bylo uchováno na nějakých nosičích paměti, kdo mu za takových 100 let ještě porozumí?
    fajt říká, že už je pozdě. Gaussova křivka dává zatím naději, že je ještě čas, ikdyž málo.

  • Martin (už bez taky m) • 8. dubna 2015

    fajte – to o čem píšete Vy, to moc dobře sám vím, ŽE JE MOŽNÉ TO I TAK VIDĚT.
    Snažil jsem se „nalít trochu toho hezčího“ do poháru, který tady hodně zhořkl…
    Jinak jste hezky popsal důvod mého občanského angažmá „mimo rodinu“…
    I důvod toho, proč některým byla demonstrativně upřena rodina, a je upíráno i právo na Domov…
    Vše spočívá v tom, že „nemá být vidět“, že TO JDE I JINAK, NEŽLI SE PLAZIT, POKLONKOVAT A LÉZT NĚKOMU NĚKAM…
    Jak jsem psal i jinde, záleží nejen na okolnostech, a vzdálených či blízkých mocných…
    Záleží na KOHEZI SPOLEČNOSTI. Na těch „obyčejných lidech“ kolem…
    Jistě NĚCO a NĚKDO rozbil.
    Myslíte, ale že to nepůjde „znova slepit“?
    Někdy je dříve zlomená ruka silnější než ta zdravá.
    Někdy.
    Záleží na okolnostech,
    a „těch okolo“.
    Na spole-C(T)NOSTI…
    Zda ty co dříve dávali vespolek a pro tu „kohezi“, pro to SPOLEČNÉ
    nechá i padnout.
    Nechá?!
    Třeba jen aby si potvrdila svůj názor že „to už nejde“?!
    A pokud to nejde či už nepůjde?
    KDY a KDO to bude skutečně vědět?
    Každý podle svého gusta…
    Třeba tolik diskutovaný VVP či RF či Rusové (nebo Číňané, národy Jižní Ameriky, Írán, atd.) dokazují, že tomu tak nemusí být.
    U nich by některá emocionálnější „národnostní“ témata zaznívala jinak. V současnosti- jistě mají svou minulost. Ale nyní nejen cítí, že jim vítr (a zblblý „Západ) „fouká do plachet“…
    Neodepisoval bych národy Evropy, ani ten náš (či ty naše, ať nenaštvu Moravany a Slezany)- když se jako Ostravák původem pokouším přežít v „Sudetech“ (pro mne na Severní Moravě). Možná už to dlouho nepůjde, protože právě ta SOUNÁLEŽITOST tady vypadá… jak asi sám víte…
    Ale dokud to půjde, nenechám si svůj „sen“vzít. A budu ctít ty „sny“ ostatních- tedy pokud nebudou „demograticky“ potlačovat různorodost a práva na důstojný život ostatních- a to nejen lidí.

  • J. W. • 8. dubna 2015

    NEJTEMNĚJŠÍ BUDOUCNOST LIDSTVA
    Myslíme pomocí abstraktních pojmů, jinak bychom nebyli praštění. Pokud někoho urážíme a řveme na něj nějakým jménem nebo názvem, tak jej vlastně vůbec neurážíme, ale špiníme pouze jeho jméno nebo název. Jenomže on není jméno ani název. Lidé by se měli poctivě osvobozovat od velice fatálního duševního (potažmo fyzického) otroctví a od tragického ztotožňování se se svými jmény a názvy.
    Jenomže my si převelice zakládáme na fiktivním pojmu (reflexu) „já“, který od narození vtloukáme do svých dětí, psů a koček. Na tomto pitomém reflexu se pak celý život navěšuje ono celé morbidní monstrum informací a reflexů, dokud člověk úplně nezblbne a nezhroutí se.
    Sledujeme sami na sobě, jak nás to už pořádně lízlo. Ne, nejtemnější budoucnost lidstva není daná válkami, totalitami, krizemi, hladomory, epidemiemi atd., ale pouze abstraktním myšlením, na kterém si všichni blbci tak zakládají.

  • fajt • 8. dubna 2015

    Aleš napsal

    fajt: Jeden krok z mnohých potřebných se již chystá. Dolar dostane ránu na solar. Až přijde čas, zúčtujeme spolu, říkal oblíbený učitel na gymplu.

    no a jak si v boji o finanční klacek dvou mocenských táborů stojí čezký ( kriminální) element – jak mi před nedávnem napsal jeden gastarbeiter z rajchu, kterého už kokotlina nemohla uživit ( čezké daně si pracujícími rozdat nedáme, vaši pantátové) , prý v rajchu maj zdejší lid za evropské štěnice, kteří si jednou za čas daj královskou abolici a pak jedou ve svém privatizačně-loupeživém rauši dál ( pracovitým němcům by se pozdávala von Kadlova obora pouze pro vysokou, které by tak trochu více rozuměli) . ..)

  • fajt • 8. dubna 2015

    Martin (už bez taky m) obdivuji vaši důvěru v někoho a v něco, co už tolikráte selhalo a stále skáče na lep svým katům a své odvážné mluvčí i jednatele vždy spolehlivě ušlape do země a nebo je pro zábavu veřejně upálili – náš kulturní prostor má jisté mantinely, které nemohou konkurovat něčemu, co se tvoří na obzoru krvavé ukrajinské hranici, až dorazí oheň ( který jsme pomáhali zapálit i svou nečinnosti) až sem , pak to bude rychlý, pak jsem zvědavý, jak se bude přeživším nacházet a lepit sounáležitost, kterou kdosi dávno zakopal skoro jako válečnou sekeru – no ale buď se něco najde a nebo se pojde – tady to potom bude prostý a jednoduchý, ale jedno vím zcela jistě, nový svět staré otroky nebude potřebovat ( a o lítost a soucit nového světa jsme se důkladně a důsledně cynicky připravili sami ). ..)

  • J. W. • 8. dubna 2015

    PROČ NEZBLBNOUT?
    Moudřejší ani chytřejší již jistě nebudme, je to příliš obtížné. Zato můžeme zblbnout. Vůbec nevím, proč si občané tolik zakládají na tom, že nejsou blbí, a že jsou chytří. Vždyť z toho nekouká nic dobrého. To bychom se už dávno za dobru trvání naší vychytralé euroatlantické kultury měli super skvěle, avšak takto jdeme do pr….!

  • Sio • 8. dubna 2015

    Musím autora pochválit. Je to tak krásně nelogické až je to demokratické. Nepřečtení prostředku článku (jen začátku a konce) mě naplnilo nevýslovným štěstím.

  • bmw525i • 8. dubna 2015

    Jenom dva dotazy pro pána Bedu a další zdejší politology:
    1) Co si představujete pod takovým pojmem „lid“? Patří tam i bývalí otroci, podaní, šlechta, stávající zaměstnanci, živnostníci, podnikatelé, milionáří, miliardáří, nebo kdo tam patří a kdo ne? A kdo určuje „kdo (nebo co) je to lid“?

    2) Může mi někdo dát konkrétní příklad nějakého státu, (nebo územního celku) za období, dejme tomu od roku 4.000 před n.l. do současnosti, kde by byla uplatněna „demokracie“, co by vláda tzv. lidu? Moc se těším na odpovědi.

  • peter. • 8. dubna 2015

    bmw525i napsal

    Jenom dva dotazy pro pána Bedu a další zdejší politology:
    1) Co si představujete pod takovým pojmem „lid“? Patří tam i bývalí otroci, podaní, šlechta, stávající zaměstnanci, živnostníci, podnikatelé, milionáří, miliardáří, nebo kdo tam patří a kdo ne? A kdo určuje „kdo (nebo co) je to lid“?

    2) Může mi někdo dát konkrétní příklad nějakého státu, (nebo územního celku) za období, dejme tomu od roku 4.000 před n.l. do současnosti, kde by byla uplatněna „demokracie“, co by vláda tzv. lidu?Moc se těším na odpovědi.

    3.storočie pred Kristom,Aténsky mestský štát – aténska demokracia

  • peter. • 8. dubna 2015

    pojem „ľud“
    http://sk.wikipedia.org/wiki/%C4%BDud

  • Béda • 8. dubna 2015

    bmw525i napsal

    Jenom dva dotazy pro pána Bedu a další zdejší politology:
    1) Co si představujete pod takovým pojmem „lid“? Patří tam i bývalí otroci, podaní, šlechta, stávající zaměstnanci, živnostníci, podnikatelé, milionáří, miliardáří, nebo kdo tam patří a kdo ne? A kdo určuje „kdo (nebo co) je to lid“?

    2) Může mi někdo dát konkrétní příklad nějakého státu, (nebo územního celku) za období, dejme tomu od roku 4.000 před n.l. do současnosti, kde by byla uplatněna „demokracie“, co by vláda tzv. lidu?Moc se těším na odpovědi.

    První dotaz již zodpověděl pan peter s odvolávkou na Wikinu.
    Druhý bych zodpověděl takto. Je zajímavé že v novodobé historii se kde co samo nazývá demokracií. Krom jiného to byly taky všechny země reálného socialismu. Nyní to tvrdí o sobě kupř. všechny země západního kapitalismu, včetně těch kde vládne otevřeně oligarchie a nejnověji nacisté. Já jenom poukazuji na to, že o žádnou demokracii nejde, byť si v hospodě můžeme žvatlat co libo. Žádná závaznost a vynutitelnost plnění závazků politiků vůči voličům neexistuje. Hlas lidu (t.j. z mého pohledu neprivilegované většiny) je vyslyšen stejně, jako za komunistů (a možná i méně). Dokonce i institut referenda je zaveden jenom pro formu a není pro politiky závazný.

  • bmw525i • 8. dubna 2015

    peter. napsal
    3.storočie pred Kristom,Aténsky mestský štát – aténska demokracia

    No nevím, ale madame Wiki mi píše: První známá demokracie, antická, vznikla v řeckých městských státech (zejména v Athénách) a trvala přibližně 100 let – od poloviny pátého do poloviny čtvrtého století před naším letopočtem. Vztahovala se jen na svobodné muže, kteří měli občanství městského státu. Občanská práva se nevztahovala na část svobodných mužů, na ženy, přistěhovalce, cizince a na otroky.

    Jestli toto byla vláda LIDU – tak jak má na mysli Váš druhý odkaz na pojem LID, tak to si zrovna nemyslím. A i tom vysvětlení pojmu LID, jak je v tom Vámi uvedeném odkazu, by se dalo moc diskutovat. Podle toho odkazu do pojmu LID například nepatří vládnoucí vrstva. Tedy poslanec parlamentu nepatří do skupiny LID, ale když mu skončí mandát, je zase „lidem“? Víte já o tom píši proto, že tyto a podobné výrazy považuji za nejvíce zneužívaná slova, kterými se ohání každý, kdo má do p……e díru.

    Jaký lid a jaká demokracie zde funguje? Nejlépe to bylo vidět u přímé volby prezidenta. Půlka „lidu“ se na to vykašlala a druhá půlka „demokraticky“ měla možnost zvolit někoho z předem nadiktovaných kandidátů, z nichž těm odpovědnějším nezbylo nic jiného, než volit „menší zlo“. Takže teď si můžeme klepat na ramena, jak odpovědný lid zcela demokraticky zvolil za nejvyššího ústavního činitele člověka, který se podílel (v době kdy byl premiérem), na rozkradení tohoto státu stejně jako ti před ním. Přejí hezký zbytek dne.

  • peter. • 8. dubna 2015

    Nič sa nedá robiť,ale tá demokracia v antických gréckych mestách je jedinou demokraciou,ktorá si so škrípaním zubov a privretím oboch očí,tento názov zaslúži.
    A ľud je tá vrstva občanov štátu,ktorá je odrbávaná menšou časťou občanov – neľudov (politici,úžerníci a podobne)

  • hudryper • 8. dubna 2015

    bmw525i napsal
    jak odpovědný lid zcela demokraticky zvolil za nejvyššího ústavního činitele člověka, který se podílel (v době kdy byl premiérem), na rozkradení tohoto státu stejně jako ti před ním.

    bmw525i : Myslím,že se mýlíte stran toho,že se podílet stejně jako Klaus. Nikoliv. Nastoupil v
    době,kdy byly již největší krádeže dokonány a jejich stamiliardová mínusová hodnota evidována v tzv. privatizační bance,později jen privatizační agentuře,jak šikovně vymyslel Klaus,aby se tyto
    ztráty státního majetku nepromítaly ve státním rozpočtu.Jenže jsme mezitím podepsali přístup do EU a jeden z prvních požadavků EU bylo zahrnutí těchto ztrát do bilance státního rozpočtu a tato
    úloha dopadla na vládu Miloše Zemana.Situace v Klausovou sebrankou vytunelovaných čs.bankách s výjimkou ČSOB,sanované státem v´92 ,byla pár minut před jejich krachem . Jestliže se Zeman
    nechtěl dostat do situace,kdy spolu s nimi zbankrotuje celý stát,musel jednat ,a to velmi rychle.
    Současně musel do státního dluhu připsat stamiliardový „výsledek“ Klausova prichvatizování .
    Přesto se mu podařily v té době rozpočty s relativně nízkými schodky oproti předchozím a což teprve proti těm následujícím! Všimněte si,že Zeman nic nevlastní ! Není ho čím kompromitovat.
    Zřejmě i tohle si dokázali uvědomit voliči,když mu dali přednost přes barnumskou PR pro fajfku.

  • fajt • 8. dubna 2015

    hudryper napsal
    bmw525i : Myslím,že se mýlíte stran toho,že se podílet stejně jako Klaus. Nikoliv. Nastoupil v
    době,kdy byly již největší krádežedokonány a jejich stamiliardová mínusová hodnota evidována v tzv. privatizační bance,později jen privatizační agentuře,jak šikovně vymyslel Klaus,aby se tyto
    ztráty státního majetku nepromítaly ve státním rozpočtu.Jenže jsme mezitím podepsali přístup do EU a jeden z prvních požadavků EU bylo zahrnutí těchto ztrát do bilance státního rozpočtu a tato
    úloha dopadla na vládu Miloše Zemana.Situace v Klausovou sebrankou vytunelovaných čs.bankách s výjimkou ČSOB,sanované státem v´92 ,byla pár minut před jejich krachem . Jestliže se Zeman
    nechtěl dostat do situace,kdy spolu s nimi zbankrotuje celý stát,musel jednat ,a to velmi rychle.
    Současně musel do státního dluhu připsat stamiliardový „výsledek“ Klausova prichvatizování .
    Přesto se mu podařily v té době rozpočty s relativně nízkými schodky oproti předchozím a což teprve proti těm následujícím! Všimněte si,že Zeman nic nevlastní ! Není ho čím kompromitovat.
    Zřejmě i tohle si dokázali uvědomit voliči,když mu dali přednost přes barnumskou PR pro fajfku.

    no vidíte a teď je s kikinou kamorad ( už byl asi i před tím, když mu šel na ruku s podivnou opo smlouvou, která kikině uvolnila pracky, krom toho jeho kralovskou abolici taky v podstatě nechal u ledu). ..)

  • fajt • 8. dubna 2015

    demokracie je diktát tenké vrstvy nelidů, kteří si myslí, že můžou vše, nejvíce jebat ovčany jejich království. ..)

  • Béda • 8. dubna 2015

    fajt napsal

    demokracie je diktát tenké vrstvy nelidů, kteří si myslí, že můžou vše, nejvíce jebat ovčany jejich království. ..)

    demokracie samosebou existovala a existuje. Pokud za kategorii lid prohlásíme pouze privilegovanou vrstvu a její politiky. Pak fungovala a funguje bezvadně a vyjadřuje zájmy takto definovaného lidu. Ti ostatní jsou pak buďto otroci anebo ovčani, jichž se demokracie netýká, o ničem fakticky nerozhodují a jsou povinni plnit příkazy svých demokratů.

  • peter. • 8. dubna 2015

    bmw525i napsal
    poloviny pátého do poloviny čtvrtého století před naším letopočtem. Vztahovala se jen na svobodné muže, kt

    začiatok 590 pred Kristom,koniec 322 pred Kristom
    Dnes žijeme tiež v demokracii a je to ten okamih,keď stojíte vo volebnej miestnosti a práve púšťate volebný lístok do urny.Ten okamih sa nazýva „demokracia“.

  • hudryper • 8. dubna 2015

    fajt napsal
    no vidíte a teď je s kikinou kamorad ( už byl asi i před tím, když mu šel na ruku s podivnou opo smlouvou, která kikině uvolnila pracky, krom toho jeho kralovskou abolici taky v podstatě nechal u ledu). ..)

    Kdyby se pokusil naplno odhalit Klausovu roli,dopadl by jako Lux. Kdyby se nezasloužil o přijetí Bohumínksého usnesení,nemohl by splnit svůj slib bafuňářům ČSSD,že vstoupí s ním do paláce
    šlechtičen hlavním vchodem. Kdyby se nedohodl s Klausem na Oposmlouvě,nebyl by mohl dělat to,o čem jsem napsal v předchozím,protože by měl naprosto vratkou ,neukočírovatelnou vládu.
    Kdyby ,kdyby byly v…..

  • peter. • 8. dubna 2015

    bmw525i napsal
    dkaz na pojem LID

    Keď tak nad vašou otázkou premýšľam,tak musím uznať,že je to ťažký filozofický oriešok.Môže platiť už spomenuté rozdelenie na ľudov a neľudov.Ale pred pár dňami tu bol uverejnený článok o sviniach a voloch a ten mi nasadil do hlavy pochybnosti o ľude.Tí,čo k nám hovoria z obrazovky alebo z tribúny nás oslovujú ľudkovia(lidičky) a sami seba nazývajú – ľudia,pán Waschek nás zase presviedča,že aj napriek našej rôznorodosti(majetkovej,inteligenčnej,politickej atď) sme vlastne debili a ja sa prikláňam k tomu,že ľud je parazitonosnou zložkou ľudstva.Sú aj učenci,ktorý všetkých ľudí delia na odľudov a podľudov.Odľudovia nemajú radi ľudov a podľudovia,to je npoliticky nekorektný termín,ktorý používajú odľudovia pre ostatných ľudov.Milý bmw525i,nepoznám jednoznačnú odpoveď na vašu otázku.Musia sa vyjadriť „kapacity“.

  • Béda • 8. dubna 2015

    Jestliže žijeme v demokracii a vládne zde lid, pak to znamená, že většina zdejšího obyvatelstva chce z nějakého důvodu permanentně válčit nejméně js jednou cizí zemí a podílet se na vraždění tamních obyvatel. Dále to znamená, že většina zdejších obyvatel chce žít v permanentní nejistotě, při soustavném zdražování ve státě, který je záměrně rozkládán s perspektivou státního bankrotu, že většina zdejších lidí si lebedí, když ji bankovní lichváři trvale znehodnocují peníze, že si většina zdejších lidí lebedí v právní džungli, kde slabý je v pozici nechráněné oběti různých spekulantů… Prostě, že toto je vůle lidu, kterou prosazují dlouhodobě politici. Je tomu skutečně tak?

  • peter. • 8. dubna 2015

    hudryper napsal
    ,kdy byly již největší krádeže dokonány a jejich stamiliardová mínusová hodnota evidována v tzv. privatizační bance,později jen privatizační agentuře,jak šikovně vymyslel Klaus,aby se tyto

    Tak neviem.Podľa tohoto článku ktorý uvádzam,sme našim zlodejom,ekonomickým kriminálnikom,privatizérom a podvodníkom dĺžni a nedoceňujeme ich prínos pre našu prosperitu :
    http://www.patria.cz/zpravodajstvi/2884135/neupirejme-kriminalnikum-jejich-zasluhy-pomohli-vybudovat-moderni-kapitalismus.html

  • Béda • 8. dubna 2015

    peter. napsal
    Keď tak nad vašou otázkou premýšľam,tak musím uznať,že je to ťažký filozofický oriešok.Môže platiť už spomenuté rozdelenie na ľudov a neľudov.Ale pred pár dňami tu bol uverejnený článok o sviniach a voloch a ten mi nasadil do hlavy pochybnosti o ľude.Tí,čo k nám hovoria z obrazovky alebo z tribúny nás oslovujú ľudkovia(lidičky) a sami seba nazývajú – ľudia,pán Waschek nás zase presviedča,že aj napriek našej rôznorodosti(majetkovej,inteligenčnej,politickej atď) sme vlastne debili a ja sa prikláňam k tomu,že ľud je parazitonosnouzložkou ľudstva.Sú aj učenci,ktorý všetkých ľudí delia na odľudov a podľudov.Odľudovia nemajú radi ľudov a podľudovia,to je npoliticky nekorektný termín,ktorý používajú odľudovia pre ostatných ľudov.Milý bmw525i,nepoznám jednoznačnú odpoveď na vašu otázku.Musia sa vyjadriť „kapacity“.

    Já nevím. Ve směru „nadlidí a podlidí“ jsem doposud zaznamenal ve zdejší společnosti pouze samovydělení takzvaných „elit“, které ostatní lidi pokládají v době mezi volbama za „lůzu, chátru“ atd.. V tom lepším případě své skalní fanoušky nazývají vzdělanci, inteligenty, těmi zodpovědnými…

  • Béda • 8. dubna 2015

    Ještě něco. Někteří z nich dokonce navrhují volební cenzus, aby mohli hlasovat pouze „zaloužilí umělci“ a ne nějaká v jejich očích „lůza“.

  • Sio • 8. dubna 2015

    Demokracie podle Sia:
    Demokracie je forma státního zřízení rozdělující prostřednictvím voleb servisní mocenskou elitu podle falešných klíčů aby se nemohla sjednotit a vystoupit proti skutečným vlastníkům státu. Tito vlastníci státu jsou diskrétní elitou, která není seskupena podle národního nebo státního klíče, je globální.
    Jakákoli iluze o demokracii jako vládě lidu je více pohádkou, než ta o Karkulce.

  • fajt • 8. dubna 2015

    hudryper napsal
    Kdyby se pokusil naplno odhalit Klausovu roli,dopadl by jako Lux. Kdyby se nezasloužil o přijetí Bohumínksého usnesení,nemohl by splnit svůj slib bafuňářům ČSSD,že vstoupí s ním do paláce
    šlechtičen hlavním vchodem. Kdyby se nedohodl s Klausem na Oposmlouvě,nebyl by mohl dělat to,o čem jsem napsal v předchozím,protože by měl naprosto vratkou ,neukočírovatelnou vládu.
    Kdyby ,kdyby byly v…..

    borok, se vůbec divím, že se osmělil jet do Moskvy v takovém termínu, a nebo že by to bylo zase všechno jinak a někdo ho tam vyslal… se uvidí, v jakém letadle zase přistane na havláku a ke komu zase jako první povalí, snad to nebude oltář v institutu václava kikiny. ..)

    jsem slyšel od důvěrného zdroje, že zdejší zavodáři se už nechtějí špinit čezkou politikou a nechají to na oranžových gorilách a šaleném vychodňárovi, který je posedlý svým kolchoz družstvem, mají za to, že angažovanost za emerické zájmy v poslední fázi zdejší kolonie by je mohla diskvalifikovat pro budoucí rodinné, či klanové firmy ( čezko je pro ně definitivně kaput ) při byznysu v Rusku.

  • fajt • 8. dubna 2015

    a propo, zdejší ovce maj sekeru okolo dvou bilionů kachlí, aktiva čezkých demokratů, tedy pravého lidu jsou okolo 40 bilionů kachlí ( Singer jim likvidací zdejší měny významně pomáhá k levné kachli a zvedá jim kapitál). ..)

  • Béda • 8. dubna 2015

    Myslím, že by se to dalo zjednodušit takto: Demokracie je forma vlády, ve které ostatním neomezeně vládne 1% globálního „lidu“.

  • fajt • 8. dubna 2015

    Béda napsal

    Myslím, že by se to dalo zjednodušit takto: Demokracie je forma vlády, ve které ostatním neomezeně vládne 1% globálního „lidu“.

    já bych to definaval ještě jednodušeji – kdo má peníze, je demokrat – kdo je nemá, není demokrat. ..)

  • Béda • 8. dubna 2015

    Já si na rozdíl od některých myslím, že kapitalismus je s demokracií nerozlučně svázán a že demokracie byxla již za K. marxe. Nebyla sice pro otroky ani pro lidi v koloniích, ani pro ženské a v obou komorách parlamentu nebylo ani vidu ani slechu po nějakém proletáři (jako dnes) – ale demokracie to bezesporu byla. Koneckonců, když tak nad tím přemýšlím z tohoto úhlu pohledu, není vyloučeno že i ve feudalismu byla demokracie – takzvaná feudální demokracie (odvozeno od otrokářské demokracie), kde lidem byli feudálové.

  • K. J. • 8. dubna 2015

    Život v jakémkoliv …ismu, který je opozicí, či potomkem (po procesu „transformace“) jiného …ismu je v podstatě asi vždy na fekální hmotu.
    Nakonec si po takových úvahách vždy vzpomenu na Stopařova průvodce galaxií a začnu soucítit s robotem Marvinem.

  • Petrc • 8. dubna 2015

    Také jste si povšimli toho sociologického, ekonomického a politického jevu naznačeného v článku? Totiž toho, že čím více menšina nahoře (na vrcholu ne/společenské pyramidy) krade, tím více největší většina dole (v základně pyramidy, kde je nejvíce individualizovaných jedinců) se snaží nekrást? Je to polarita, čím více se ti nahoře nebojí, tím více se bojí ti dole; čím více ti na hoře lžou, tím více chtějí ti dole mluvit pravdu atd. Ti blbí dole na dvorečku takto soupeří s těmi nahoře a domnívají se, že jednou oni nebo alespoň jejich děti zvítězí, že jednou bude svoboda a demokracie. Tyto jsou však od toho, aby hloupé poučily, sami se totiž poučovat zásadně nechtějí. Tak je to vlastně všechno správně a správně. Rozčilování a nenávist nejsou na místě.

  • K. J. • 8. dubna 2015

    fajt napsal
    já bych to definaval ještě jednodušeji – kdo má peníze, je demokrat –kdo je nemá, není demokrat. ..)

    kdo má peníze, je demokrat – kdo je nemá, není demokrat
    – nejlépe se má byrokrat… Ten dělá z iracionálnosti zákon i kšeft…

  • Petrc • 8. dubna 2015

    Máme peníze raději než sebe a lidi. Jinak bychom žádné peníze ani demokraty nepotřebovali. Peníze jsou pro nás lepší než lidi a my sami. A vypadá to, že se toho postižení už nezbavíme. Již nejsme svéprávní, nemáme žádnou svobodou volbu. Všechno za nás vyřizují peníze.

  • Petrc • 8. dubna 2015

    Můžeme vlastně žít (tj. umírat) v naprostém klidu, míru, pravdě, lásce a vítězství, protože peníze se již starají úplně o všechno. Ponechme je tedy, ať se o všechno starají a oddejme se poslednímu odpočinku. Mír s vámi dobří lidé!

  • peter. • 8. dubna 2015

    Prezervatív sa po ukrajinsky volá „Naciuciurník“.A to neviete a ste na Ukrajine,môžete mať problém ako táto farmaceutička :
    http://ukraina.ru/news/20150408/1012683958.html

  • fajt • 8. dubna 2015

    K. J. napsal
    kdo má peníze, je demokrat – kdo je nemá, není demokrat
    – nejlépe se má byrokrat… Ten dělá z iracionálnosti zákon i kšeft…

    tak to by mohl být druhý zákon demokracie – po první fázi – Hurvajz tomu dá fazónu. ..)

  • abx • 8. dubna 2015

    Demokracia je genialna zalezitost, lenze kurvy a kapitalisti z toho urobili rohozku pri dverach. Co s tym? Napriklad donski kozaci idu na pomoc bratom na Donbasse, cize staci nejaka uzitocna cinnost a depresia z kapitalizmu je prec.
    https://www.youtube.com/watch?v=rITiBggfYGo
    No nic, uz je to zablokovane. Dajte si Karla Gotta a „Kavu si osladim…“

  • Petrc • 9. dubna 2015

    Známý provokatér a performer dnes rozesílá po emailech zdravici: „Mili pratele, preji mym bratrum Romum vse nejlepsi k dnesnimu Mezinarodnimu dni Romu!!!“ Ing. et BcA. MILAN KOHOUT

  • Petrc • 9. dubna 2015

    fajt napsal K.J. napsal: „Kdo má peníze, je demokrat – kdo je nemá, není demokrat.“ Veskrze správný výrok. K demokracii musíte mít peníze, když je nemáte, poctivou prací je nezískáte, zůstanete námezdním otrokem. Musíte tedy lhát, krást a podvádět. Demokracie je pouze pro bohaté – pro zloděje, kteří ukradli okradeným je samé, svobodu, demokracii, moc a hlavně peníze (potažmo majetek). Majetek je ovšem dle K. Maxe krádež. Proto jej bohatí nemilují. U nás ovšem až po roce 1989, předtím Marxe K. milovali, protože, kdo byl „komunistou“, měl peníze a kdo měl peníze „byl komunistou“. Vlastně bychom mohli zmíněný výrok poopravit , že: „Kdo má peníze, je idiot – kdo je nemá, není idiot.“ Ostatně to tvrdil již Ježíš, a tak bohatí jej zavraždili. Byli to bohatí demokraté, kteří se dnes křesťanstvím ohánějí, neboť „Kdo má peníze, je křesťan – a kdo je nemá, není křesťan.“ Pěkně se ti vypasení bohatí křesťané po 1989 vybarvili, a dokázali, že „komunisté“ měli v otázce diskriminace pravdu, ale že s nimi vlastně zacházeli v rukavičkách. Jde-li o boha, jde o peníze, jde-li o peníze, jde o boha. Kdo má peníze, je věřící – kdo je nemá, není věřící.“

  • Béda • 9. dubna 2015

    Petrc napsal

    Známý provokatér a performer dnes rozesílá po emailech zdravici: „Mili pratele, preji mym bratrum Romum vse nejlepsi k dnesnimu Mezinarodnimu dni Romu!!!“ Ing. et BcA. MILAN KOHOUT

    Třeba je taky Rom.

  • Petrc • 9. dubna 2015

    O to ani tak nejde, ale spíše o to, zda ostatní, kteří nejsou podle rómů rómové, pokládají rómové také za bratry. O tom lze pochybovat. Co je to vlastně róm? Kdyby člověku po narození neřekli a nedali najevo, že je čech, róm, běloch, neger, rákosník, američan, mimozemšťan, idiot, muž či žena, tak by na to sám nepřišel. Možná by dělil lidi na ty, kteří jsou dobří či špatní (vůči němu, nebo podle nějakých kritérií). No, a vlastně to každý tak dělá. To demokratické masakrování lidí rasizmem, má pouze zakrýt největší obludný rasizmus a největší rasistické zrůdy, které vnášejí mezi lidi rasizmus (třeba i potíráním a podporováním lidového rasizmu). Největší rasisitická a genocidní diskriminace se děje pomocí majetku a moci. „Máš peníze, nejsi rasista – nemáš peníze, jsi rasista“. Jediný, kdo není vůbec žádným, ale opravdu vůbec žádným rasistou, je smrt. Ta když kosí, tak nerozlišuje nijak nikoho, každému podle jeho potřeb, každému podle jeho zásluh. Nutno však dodat, že rasizmus vznikl ze smrtí. Tak si jej musí také nakonec pěkně vylízat.

  • fajt • 9. dubna 2015

    no a neoconi to v tuto chvíli ještě sebevražedně vylepšili, ti co nemají prachy a nejsou demokrati, nemají co na jejich nádherné demokratické planetě pohledávat( Arnald Amalrico a spol hadr ), páč si neradi špiní vlastní pracky, tak tomu dali systémový nástroj hodný demokratů, prostě je, špinavé nedemokraty umoří hladem, však oni pojdou sami, a kde se budou bránit, tak tady máme své milované fašisty ve zbrani, udělají se vzpurnými nedemokraty krátky proces … jenom kdyby jejich hlavy demokraticky dubové tušily, jak tím jdou pěkně na ruku Putinovi a jeho činské koalici – ani oni nemohou masívně živit nedemokraty – to byla chyba předchozího načalstva – a tak jim neoconi vlastně vypomáhají, tedy jenom do doby , než se i oni stanou nedemokraty. ..)

  • fajt • 9. dubna 2015

    http://archiv.ihned.cz/c1-63825610-cina-porazi-spojene-staty-na-jejich-vlastnim-hristi-svetovych-financich – no a ani čezký bulvár ( který je hodně hluboko v emerické zadnici) nemůže ignorovat fakt, že čínské kroky na poli světového bankovnictví přecházejí do ofenzivy svým nezaměnitelným stylem ( klidná, ale nezastavitelná síla) a emeričtí vazalové ( i přes hrozby ) našli cestu k čínské bance, která může poslat MMF a FED do věčných lovišť. ..)

  • K. J. • 9. dubna 2015

    Petrc napsal

    Známý provokatér a performer dnes rozesílá po emailech zdravici: „Mili pratele, preji mym bratrum Romum vse nejlepsi k dnesnimu Mezinarodnimu dni Romu!!!“ Ing. et BcA. MILAN KOHOUT

    Lepší by byl mezinárodní, no nebo spíš český národní den RUMU.

    R egionální
    U nijní
    M ok

  • peter. • 9. dubna 2015

    K. J. napsal
    Lepší by byl mezinárodní, no nebo spíš český národní den RUMU.

    R egionální
    U nijní
    M ok

    http://youbo.iprima.cz/video/velky-navrat-znameho-rapera-foku-me-ziguzigule-19275

  • K. J. • 9. dubna 2015

    fajt napsal
    tak to by mohl být druhý zákon demokracie – po první fázi – Hurvajz tomu dá fazónu. ..)

    Možná by se tímhle stylem dalo napsat desatero české demokracie. Babiš by to vytesal do kamenných desek, pak by to vzteky, kvůli Kalouskovy, nebo možná Zemanovy rozmlátil voličům ANO – lépe už bylo o hlavy. Voliči by to za trest museli demonstrativně tahat ve staré bedně od munice z Vrbětic, 40 let po polích Agrofertu, před traktory s osivem od Monsata…

  • K. J. • 9. dubna 2015

    peter. napsal
    http://youbo.iprima.cz/video/velky-navrat-znameho-rapera-foku-me-ziguzigule-19275

    To vypadá jak Obama na základce :-) :-) :-)

  • J. W. • 9. dubna 2015

    Vojín Kotas, odpověď na váš dotaz: Nepochopil jste úplně poslední odstavec, myslíte abstraktně, čehož se musíte napřed zbavit. Též jste si nevšiml skryté jemné ironie. Ale i přesto jste celkem správně logicky (čili nedostatečně) pochopil, že nevýslovné (nevyjádřené) štěstí se rovná nevyjádřenému (nevýslovném) neštěstí, takže „plus“ a „mínus“ se vzájemně vyruší (zmizí), a pak budete „šťastný“ v tom smyslu, že vůbec nebudete. Štěstí i neštěstí je trápení, které když zmizí, projeví se to pravé nevýslovné „štěstí“. Logické chápání je nedostatečné, je třeba jej odstranit, a chápat jinak, a pak odstranit i to jiné chápání. Toto je návod odelhávání se pravdě (realitě), nikoliv pravda. Jakákoliv protiargumentace je tudíž zcela nesmyslná. Zvláště, když je to podáváno výslovně, pojmově a logicky, což jak bylo uvedeno, je nedostatečné. (Třeba to někdo pochopí, dobře se poměje, pěkně se zasměje, nebo jej trefí šlak.)

  • Georgius z Raduně • 9. dubna 2015

    Drahý negdrugu! Protiargumentovat bych se neodvážil, ale doplním o srozumitelnou a snazší alternativu toho odelhávání se z pravdy do nirvány – nejlépe v úplně jiném vesmíru. Nám primitivům, kteří mají logického i abstraktního myšlení za celý den i za celý život plné zuby, často pomůže popleskat večer dvě pěkně boubelaté půlky a z nějaké té stejně boubelaté láhve nalít si po půlce. Podle posledních poznatků vědy se tím dokonce i tomu šlakem trefení předchází a v případě vína i pravda nachází. Ale o tu není co stát. Dle Wericha – a to byl nějaký znalec – se za ni platívalo a platí všeobecně směnitelnou měnou – kopancem.

  • peter. • 10. dubna 2015

    K. J. napsal
    To vypadá jak Obama na základce

    Tá podoba je omračujúca.Mama toho rapera sa musela pri svojom kočovaní Európou s Obamom stretnúť.Alebo jeho pradedo bol v Amerike.

  • J. W. • 10. dubna 2015

    Zdravím všechny negativní myslivce, zvláště pak sv. Jiří Georgiuse z Raduně, kterému doporučuji ještě vynechat večerní popleskávání dvě pěkně boubelatých půlek Vesmíru a nalévání z nějaké té stejně boubelaté láhve tekutého Vesmíru. Pak teprve přijde to pravé „kafe“. Počet negativním myslivců je nutné rapidně zvětšovat, jinak je s námi všemi ámen, a nad hlavou budeme mít kámen. Stále je ještě příšerná kvantum myslivců pozitivních (lidově řečeno pitomců), kteří v dobré víře činí opak toho co chtějí, a převelice účinně se zasazují o to, aby s nimi i se všemi byl ámen a nad mrtvou planetou náhrobní kámen. Budiž jim za to negativní dík!

  • Georgius z Raduně • 10. dubna 2015

    J. W. napsal

    Zdravím všechny negativní myslivce, zvláště pak sv. Jiří Georgiuse z Raduně, kterému doporučuji ještě vynechat večerní popleskávání dvě pěkně boubelatých půlek Vesmíru a nalévání z nějaké té stejně boubelaté láhve tekutého Vesmíru. Pak teprve přijde to pravé „kafe“. Počet negativním myslivců je nutné rapidně zvětšovat, jinak je s námi všemi ámen, a nad hlavou budeme mít kámen. Stále je ještě příšerná kvantum myslivců pozitivních (lidově řečeno pitomců), kteří v dobré víře činí opak toho co chtějí, a převelice účinně se zasazují o to, aby s nimi i se všemi byl ámen a nad mrtvou planetou náhrobní kámen. Budiž jim za to negativní dík!

    Poněvadž, jak to tak poslední dobou vidím, starý negdrugu, doba nazrála až přímo nas…a, i vyvstává otázka, zda nevzkřísit náš dřívější úmysl a nikoliv v hostinci „Pod kaštanem“, nýbrž v Jeseníku v penzionu „V pekle“ – aby to měl Hoza Kadubec u nosu a bylo to stylově symbolické – konečně nezaložit letos v létě negativistickou stranu.
    S malo i velkostranickým pozdraven: Jeden za všechny a nikdo za jednoho!
    Georgius z Raduně

  • Sio • 10. dubna 2015

    @georg: Jak bude ta strana mít ve stanovách řešenu otázku negativního přístupu k negativismu. Kdybych nevěděl, že k logice máte negativní přístup, navrhl bych třeba větu:
    $1, odst. 1a) sbírky negativních zákonů.
    „Celkový počet agregovaných negací, které spadají do programu strany je vždy sudý.“

  • Georgius z Raduně • 10. dubna 2015

    Sio, Negativistická strana Čech, Moravy a Slovenska bude téměř do samého konce stranou prozatím v registraci a nebude mít schválené stanovy. Tím pádem je nikdo nikdy nedokáže porušit ani omylem. Bude to však strana „na politické scéně“ jediná, která bude svým voličům slibovat, že bude už jen hůř. Dobře už bylo a v budoucnosti nás čekají jen samé negativní jevy. Zde máme výběr omezený jen omezenou omezeností člověka – tedy prakticky nekonečný. Od výbuchu sopky, jakou jsme ještě neviděli, přes výměnu magnetických pólů a globální oteplení, včetně nějakého obrovského na Zemi směřujícího asteroidu nebo výbuchu nějaké té stovky světelných let vzdálené ale dosud pochopitelně nespatřené supernovy, která to tu v mžiku spálí mrakem rychlých neutronů – až po vyhasnutí Slunce. O takových prkotinách jako je třetí světová a nepochybně jaderná válka se zmiňovat nemusíme. To obstarají jiní. Případnému oponentu našich slibů zaručíme, že zestárne a umře. I v tomto směru proti registrovaným stranám, které jedna jako druhá slibují lepší příští, světlé zítřky nebo konečně světlo na konci tunelu, máme tedy nespornou výhodu. Krom předsedy strany budeme mít jen jednoho člena, neboť ostatní naši členové budou ve funkci místopředsedů. Tak zabráníme rozbrojům a zajistíme hladký průběh sjezdů. Náš volební program bude velice stručný. Pouze negativistickou argumentací získávat a registrovat prozatímní členskou základnu až do stádia, kdy našich členů po konečně dokončené registraci strany bude tolik, že po prvních volbách budeme mít v parlamentu většinu ke změně ústavy. Na základě už existujících zákonů o zločinném spolčování zrušíme všechny dosavadní politické strany – včetně té naší.
    Se stranickým pozdravem: Jeden za všechny a nikdo za jednoho!
    Georgius z Raduně – první místopředseda NSČMS

  • Sio • 10. dubna 2015

    „Na základě už existujících zákonů o zločinném spolčování zrušíme všechny dosavadní politické strany – včetně té naší.“
    To ale vůbec není negativní slib.

  • peter. • 10. dubna 2015

    bmw525i napsal
    Co si představujete pod takovým pojmem „lid“? Patří tam i bývalí otroci, podaní,

    Aj keď sa nepovažujem za dostatočne fundovaného človeka na to,aby som sa k tak závažnej a pri tom na prvý pohľad jednoduchej otázke mohol vyjadrovať,tak som po trýznivej noci plnej hľadania odpovedí predsa len dospel k výsledku.Myslím,že toto je dostatočne výstižná odpoveď na vašu otázku.Oni všetci sú ľud :
    http://archiv.roumen.cz/a/WhyIsItGoodToBeBoss.jpg

  • Georgius z Raduně • 10. dubna 2015

    Sio napsal

    „Na základě už existujících zákonů o zločinném spolčování zrušíme všechny dosavadní politické strany – včetně té naší.“
    To ale vůbec není negativní slib.

    Sio, takto ten slib chápete Vy. Ovšem naši členové – zejména bafuňáři v grémiu, tedy všichni místopředsedové včetně toho jediného zvoleného člena strany – jej budou chápat jako negativní a s ukončením registrace strany pospíchat nebudou. Na to, co si myslí nestraníci, žádný negdrug nikdy nebere ohled. Právě tímto slibem máme zaručenu nerušenou dlouholetou kontinuitu fungování strany až do časů naplnění některého našeho negativního slibu kosmického druhu. Každý sjezd zvolí vždy pouze novou a ještě početnější komisi pro dopracování kvalitnější verze stanov a i vnitrostraničtí kverulanti mezitím pomřou s vědomím zodpovědně plněného stranického programu. Fungovat to bude na stejném principu jako náš parlament. Tam si kapříci také nechtějí vypustit svůj rybník.

  • Georgius z Raduně • 10. dubna 2015

    Sio, uvědomte si, prosím, že naše uvažovaná NSČMS se poučila u KSČM a ze všeho nejvíc si nepřeje vyhrát na celé čáře volby. Vždyť v parlamentních lavicích se naši salónním komunistům tak dobře chrápe a není to zadarmo.

  • peter. • 10. dubna 2015

    Georgius z Raduně napsal

    Sio, uvědomte si, prosím, že naše uvažovaná NSČMS se poučila u KSČM a ze všeho nejvíc si nepřeje vyhrát na celé čáře volby. Vždyť v parlamentních lavicích se naši salónním komunistům tak dobře chrápe a není to zadarmo.

    Nastolíme vládu plešatých!Tak zaručíme,že nám budú vládnuť múdri ľudia.Lebo ako bolo vedecky dokázané,len hlúpa hlava neplešatie!Gorbačov a iní neslávne známi plešúni boli výnimkou,ktorá potvrdzuje pravidlo a sú nezmazateľnou škvrnou na povesti všetkých plešatých!
    10.4.2015, za Klub nespravodlivo plešatých,krajská pobočka -peter. tajomník
    ÚV KNP

  • peter. • 10. dubna 2015

    peter. napsal
    Nastolíme vládu plešatých!Tak zaručíme,že nám budú vládnuť múdri ľudia.Lebo ako bolo vedecky dokázané,len hlúpa hlava neplešatie!Gorbačov a iní neslávne známi plešúni boli výnimkou,ktorá potvrdzuje pravidlo a sú nezmazateľnou škvrnou na povesti všetkých plešatých!
    10.4.2015, za Klub nespravodlivo plešatých,krajská pobočka -peter. tajomník
    ÚV KNP

    V prípade,že nájdeme styčné body v našich vládnych programoch,sme ochotní ísť do koalície s NSČMS .

  • Georgius z Raduně • 10. dubna 2015

    peter. napsal
    V prípade,že nájdeme styčné body v našich vládnych programoch,sme ochotní ísť do koalície s NSČMS .

    Pán krajský tajomník, počkáme si na názor doživotního a čestného předsedy J.W.. Já bych Klub nespravedlivě plešatých viděl dokonce jako názorovou a velice populární platformu Negativistické strany Čech, Moravy a Slovenska. Zápor v názvu máte a svým členům určitě připomínáte, že s tím ochlupením už to lepší nebude. Tudíž již dva styčné body bychom tu měli a další se určitě najdou. V případě prokázané skutečné moudrosti – tedy odporu k pozitivistickému myšlení a pozitivismu vůbec – by se každý člen KNP stával s příslušným pořadovým číslem i místopředsedou NSČMS. U bratrské národa slovenského již několik let pozoruji určité sympatické příznaky negativismu. Například v přísloví, jež srozumitelně říká, že najkrajšia radosť je škodoradosť. Mnohé skutky a mnohá prohlášení Čechů i Moraváků potvrzují naši bratrskou spřízněnost. Začalo to už kdysi dávno přáním, aby sousedovi chcípla koza.

  • peter. • 10. dubna 2015

    Neuznávame ho a ani Bratislavocentristických plešúňov.Od samého začiatku bol p.W.Weber(áno,nebojme sa ho pomenovať)proti východniarom,protežoval významnejšie osobnosti s reakcionárskymi názormi a my všetci šiesti sa od nich dištancujeme.Oni nevyvíjajú pravidelnú činnosť ako my,ktorí sa stretávame minimálne 4 x týždenne v zasadačke“U Joža“,kde prejednávame svetovú politiku,dodržiavanie ľudských práv plešatých a to aj v samotných USA,kde všetci prezidenti okrem Eisenhoowera boli bigotní vlasáči.My chceme ovplyvňovať dianie vo svete!Chceme zabojovať o svetovládu so samotným Globálnym prediktorom!Našimi ideológmi boli Yul Brynner a maršal Konev,ktorého Willi Weber odmieta uznávať,napriek tomu,že Konev je klasický „kolenáč“!Nie!S Bratislavou nemáme,nechceme mať a ani nikdy nebudeme mať nič spoločné.

  • peter. • 10. dubna 2015

    Georgius z Raduně napsal
    Pán krajský tajomník

    Len pre lepšiu informovanosť,VŠETCI šiesti sme tajomníkmi,a všetci šiesti tvoríme ÚV.Pravda,generálneho tajomníka nemáme,lebo nikto na seba nechce vziať tú zodpovednosť.

  • Georgius z Raduně • 10. dubna 2015

    peter. napsal
    Len pre lepšiu informovanosť,VŠETCI šiesti sme tajomníkmi,a všetci šiesti tvoríme ÚV.Pravda,generálneho tajomníka nemáme,lebo nikto na seba nechce vziať tú zodpovednosť.

    Další styčný bod! Negativistická Strana Čech, Moravy a Slovenska bude mít sice předsedu, ale jediného, čestného a doživotního a také nikomu nezodpovědného. Jeho úkolem krom reprezentace strany bude aktivní účast i vedení kolektivu místopředsedů, dnem i nocí teoreticky bádajících o původu, smyslu celospolečenském přínosu negativismu. Z místopředsedů na každém řádném sjezdu zvolíme jediného člena, jenž po dobu svého funkčního období bude zbaven funkce v předsednictvu, aby měl čas organizovat stranický život. To znamená, že si bude navrhovat a schvalovat termíny konání členských schůzí, na nichž si sám jednomyslně schválí svá usnesení, jež předsednictvo pouze vezme na vědomí – aniž by se jimi mělo nechat ovlivňovat nebo, nedej bože, dokonce řídit! Vnitrostranický život tak bude bezproblémový a bohatý na události. Každá stranická schůze bude mít stoprocentní účast. Členská základna tímto uspořádáním bude absolutně stabilní – bez jakýchkoliv nesvárů a neshod.
    K pojištění tohoto ideálního stavu v období mezi sjezdy bude grémium místopředsedů vydávat a schvalovat svá vlastní doporučení, jež však recipročně nebudou pro člena závazná, čímž se dosáhne té nejlepší možné vnitrostranické demokracie přesně podle našeho stranického pozdravu: Jeden za všechny a nikdo za jednoho!

  • Georgius z Raduně • 10. dubna 2015

    Peter, Tvůj předcházející příspěvek – ten tak skvěle dokumentující chvályhodný a pochopitelný negativní vztah východniarov k hlavnímu městu – mi připomenul tu velikou vzdálenost, kterou jsme museli překonávat při návštěvách našich synů, studujících v Prešově a v Košicích. Proto bude nutné, abychom co nejdříve zřídili také statut „člena korespondenta akademie negativistických věd při Negativistické Straně Čech, Moravy a Slovenska“, neboť jen tak bude možno nahradit ty Vaše časté schůze v zasedačce „U Joži“. Jen tak bude možné, aby svým vědeckým přínosem k rozvoji strany přispívali i ostatní členové z odlehlých končin naší společné vlasti.

  • peter. • 10. dubna 2015

    Georgius z Raduně napsal
    Jeden za všechny a nikdo za jednoho!

    Vážený Georgius!Hneď zajtra budem o tomto návrhu informovať nie len ÚV ale zároveň aj celé plénum.Myslím,že výsledok bude ako vždy pri prejednávaní akéhokoľvek návrhu kladný.Možno bude menším problémom hostinský Jožo,ktorý je tiež členom ÚV.Je to taká povaha,kozervatívec,ktorý je vždy, až do prvej borovičky v opozícii.On je aj naším ceremoniérom,ktorý končieva naše konferencie tým,že nám donesie 6 borovičiek a prehlási :Tu máce ešči jednu „kapurkovú“ a idce už do rici.Teším sa na našu ustanovujúcu schôdzu aj keď sa stretnúť nemusíme,lebo načo keď si rozumieme aj tak.

  • Georgius z Raduně • 10. dubna 2015

    Vážený Peter! Vyřiďte, prosím, plénu KNP pozdravy od moravské části Přípravného výboru Negativistické strany pro Čechy, Moravu a Slovensko a současně touto cestou přijměte jmenování vedoucím tajemníkem slovenské části tohoto výboru. Zvláštní pozdrav vyřiďte ceremoniáři Jožovi, neboť dle Vašich referencí má krom borovičky negativismus v krvi. Borovičku průtahovou jsem svého času – tedy v roce 1982 – míval ve služební ledničce, abych mohl se svým tehdejším šéfem – v normalizaci z Filosofické fakulty UK v Praze vyloučeným profesorem – při jeho inspekci kloktat a vyplivovat dovnitř. Toto desinfekci ústní dutiny ohromně svědčící kloktadlo nás určitě sblíží.
    Ovšem měl bych jeden formální požadavek. Pokud se na plenárním zasedání KNP rozhodnete pro členství v NSČMS, bylo by vhodné učinit tak stylově. Například prohlášením: Ne že bychom nebyli pro, ale … Nějaká ta negativistická obezlička se určitě najde.
    S pozdravem jeden za všechny a nikdo za jednoho!
    Georgius z Raduně – první a samozvaný místopředseda NSČMS a vedoucí tajemník moravské části Přípravného výboru