Diskuze k článku


  • amore • 6. ledna 2019

    A úplně megamegachucpe je takovýto žvást. Stát, který církvím sebral všechny kulturní památky, které byly odjakživa jediným motivem, lákající sem turisty a vytvářející z naší země docela atraktivní historické místo, profitoval z turistického ruchu, ačkoli většinu těchto vzácných památek nechával bezohledně chátrat, plno z nich zmizelo úplně, společně se stovkami zavražděných a umučených kněží, řeholníků a řeholnic, se poté rozhodl konečně alespoň minimálně kompenzovat tyto ztráty a je to podle autora chucpe? Není to příliš?

    A když už je řeč o ubohých samoživitelkách, které chudinky budou trpět kvůli restitucím, bylo by třeba dodat, že tyto samoživitelky, ale i senioři, hendikepovaní, nemocní a umírající a další znevýhodnění občané právě v církevních nemocnicích, hospicích, školách, školkách, charitách a pod. budou spíše hledat útočiště protože to bude zase jenom stát který se na ně jako vždy nakonec vždy vykašle, jako je toomu už teď.

    Jaký smysl má tento článek? Jako by v naší společnosti už tak nebylo dost rozkolu a nenávisti. A to často právě i vůči církvi. Snad už by to stačilo, ani stonásobná kompenzace nikdy nevrátí zmařené životy, a po celou dobu trvání normalizace natož v padesátých letech systematické potlačování svobody vyznání, vymýtání náboženství, kterého se soudruzi báli příslovečně a doslova jako „čert kříže“, protože jim sahalo především do svědomí za jejich vykonstruované procesy, vraždění, odebírání státního souhlasu kněžím, a trvalé šikanování věřících a vůbec všech vzdělaných a samostatně myslících lidí. Tohle je opravdu megachucpe!

  • Stan • 7. ledna 2019

    amore napsal
    Snad už by to stačilo, ani stonásobná kompenzace nikdy nevrátí zmařené životy, a po celou dobu trvání normalizace natož v padesátých letech systematické potlačování svobody vyznání, vymýtání náboženství, kterého se soudruzi báli příslovečně a doslova jako „čert kříže“, protože jim sahalo především do svědomí za jejich vykonstruované procesy, vraždění, odebírání státního souhlasu kněžím, a trvalé šikanování věřících a vůbec všech vzdělaných a samostatně myslících lidí.

    Nelze řešit staré křivdy novými křivdami. Ani stonásobná kompenzace nevrátí lidem jejich zku.vený životy. Už první republika vzala církvím lesy a pole, protože o těch se bavíme, památky dostaly církve „výčtovým zákonem“ už v roce 1990. Dnešní režim jim je „restituoval“ a přidal desítky miliard navíc, i těm, které v roce 1948 na území našeho státu žádný majetek neměly či dokonce v té době ani neexistovaly. Odškodnil je daleko před rok 1948, čímž je zvýhodnil proti ostatním restituentům – fyzickým osobám. O ostatních právnických osobách s výjimkou Sokola hanba mluvit, nedostaly nic. A navíc vznikl skvělý precedens, na jehož základě budeme vracet na základě prvorepublikových zákonů a Benešových dekretů vyvlastněné šlechtě. Lichtenštejnové nás už zažalovali: https://ct24.ceskatelevize.cz/regiony/jihomoravsky-kraj/2696513-lednici-i-valtice-lichtenstejnove-chteji-krome-pozemku-taky-ctyri

  • Martin (už bez taky m) • 7. ledna 2019

    Asi mnoho lidí přálo církvím návrat určitého majetku. Ale ne PROSTITUCE ve smyslu toho co bylo úplatnými zkorumpovanými vlastizrádci provedeno.
    Co dostali nikdy mnohdy neměli, plus absolutizace soukromého majetku – samo že jen u vyvolených, ne u „jen“ prostých lidí…
    Mimochodem násilná rekatolizace po Bílé Hoře je historicky ověřený fakt.
    Lichnštejnům či Řádu něm. rytířů cokoliv vydat by znamenalo naprosto popřít existenci státnosti.
    A opakuji: co dostali neprávem, o to právem nepochybně přijdou.

  • idiotronic • 8. ledna 2019

    amore napsal
    Stát, který církvím sebral všechny kulturní památky, které byly odjakživa jediným motivem, lákající sem turisty a vytvářející z naší země docela atraktivní historické místo, profitoval z turistického ruchu, ačkoli většinu těchto vzácných památek nechával bezohledně chátrat, plno z nich zmizelo úplně, společně se stovkami zavražděných

    Přečtěte si na Googlu články na téma Jindřich Lemon. Nejde o stovky zavražděných, jde jen o jednoho hochštaplera, který se vyučil kovářem a měl kontakty na mocné za reálného socialismu. Píše (a mluví ve videích) jen o transferu starožitností do zahraničí v objemu, který se právě podařilo prokázat.
    V 90. létech (to už jsem s jmenovaným shodou okolností přišel do styku, nabízel dům) jsem po kostelích nabízel zabezpečení dražších částí interiéru proti odcizení. Církevní správci neměli zájem. Nešlo náhodou o tichý souhlas? To už nám ,,Jindra“ , jak jej nazývali sousedé, neřekne…
    Na půdě domu byly zlacené rámy s vyřezanými plátny a červotočem poškozený barokní nábytek, který
    zřejmě nešel prodat.
    Jindřicha hledala policie řadu let (viz Google). Kolik takových nedopadených připadalo na jednoho dopadeného?

  • Aleš • 8. ledna 2019

    Je to jednoduché. Za žvásty považuje dolních 10 milionů chorobné výplody podobné, jako tady zatrollil amore. A je nebetyčné chucpe, když se nějaký neoliberální poskok zavděčí svým páníčkům tím, že analýzy i názory neodpovídající jejich konspiracím označí za žvásty či bláboly. To, že páníčci nebohého trolla jsou sami blbí a nepochopí, že jim ta debillita kamuflovaná sprostotou a desinformacemi nepomůže, však trollovi nevadí, a o
    to úporněji bude šířit propagandu papouškovanou naším výqětem z demobloku a jim spřátelené mediální ŽUMPĚ. A to, že církevní prostituce má přesah až k např. lichtenštejnským hybridním hrozbám a základům naší státnosti je nesporné.
    Nicméně jeden záchranný kruh trollům a jejich páníčkům byl hozen. Když se budou za něj držet hromadně, v očích nezasvěcených možná nebudou vypadat tak trapně.
    http://www.novarepublika.cz/2019/01/hackeri-odtajnili-evropsky-utvar-pro.html

  • amore • 9. ledna 2019

    idiotronic napsal
    Přečtěte si na Googlu články na téma Jindřich Lemon. Nejde o stovky zavražděných, jde jen o jednoho hochštaplera, který se vyučil kovářem a měl kontakty na mocné za reálného socialismu. Píše (a mluví ve videích)jen otransferu starožitností do zahraničív objemu, kterýseprávěpodařilo prokázat. V 90. létech (to už jsem s jmenovaným shodou okolnostípřišel do styku, nabízel dům)jsempo kostelíchnabízel zabezpečení dražších částíinteriéru proti odcizení.Církevní správci neměli zájem.Nešlo náhodou o tichý souhlas?To už nám ,,Jindra“ , jak jej nazývali sousedé, neřekne…Na půdě domu byly zlacené rámy s vyřezanými plátny ačervotočem poškozenýbarokní nábytek, kterýzřejměnešel prodat. Jindřicha hledala policieřadu let (viz Google).Kolik takových nedopadených připadalo na jednoho dopadeného?

    Jeden hochštapler? Mluvím o zavražděných, mučených a umučených duchovních. Když vynechám řeholníky a řeholnice, zde máte seznam jenom komunisty zavražděných kněží:
    https://cs.wikipedia.org/wiki/Seznam_ob%C4%9Bt%C3%AD_komunistick%C3%A9ho_teroru_v_%C4%8Ceskoslovensku_z_%C5%99ad_katolick%C3%BDch_duchovn%C3%ADch_a_%C5%99eholn%C3%ADk%C5%AF#Seznam

  • amore • 9. ledna 2019

    Martin (už bez taky m) napsal

    Asi mnoho lidí přálo církvím návrat určitého majetku. Ale ne PROSTITUCE ve smyslu toho co bylo úplatnými zkorumpovanými vlastizrádci provedeno.
    Co dostali nikdy mnohdy neměli, plus absolutizace soukromého majetku – samo že jen u vyvolených, ne u „jen“ prostých lidí…
    Mimochodem násilná rekatolizace po Bílé Hoře je historicky ověřený fakt.
    Lichnštejnům či Řádu něm. rytířů cokoliv vydat by znamenalo naprosto popřít existenci státnosti.
    A opakuji: co dostali neprávem, o to právem nepochybně přijdou.

    Asi mnoha lidem nedošlo a nedochází, že církevní restituce znamenají současně odluku církví od státu. Pakliže by k nim nedošlo, platili bychom nadále všichni, včetně vás, jako dosud správu majetku a platy kněží my, z našich daní. Církevní restituce představují osamostatnění církví, a tedy nás všechny osvobozují od přispívání na platy kněží a provoz církví. Takže třeba vy osobně na tom leda vyděláte.
    A také přestože většina lidí dostává vyrážku při slovu církev nebo náboženství, když je nejhůř chodí do církevních nemocnic, umírat do hospiců (které spravují právě církve), když chtějí dětem poskytnout lepší vzdělání a zaručit jim slušný kolektiv, posílají je do církevních škol. To nevadí, protože to „potřebujeme“, že? Ale provoz ať si zajistí jak chtějí, že? Jak typické!

  • amore • 9. ledna 2019

    idiotronic napsal
    Přečtěte si na Googlu články na téma Jindřich Lemon. Nejde o stovky zavražděných, jde jen o jednoho hochštaplera, který se vyučil kovářem a měl kontakty na mocné za reálného socialismu. Píše (a mluví ve videích)jen otransferu starožitností do zahraničív objemu, kterýseprávěpodařilo prokázat. V 90. létech (to už jsem s jmenovaným shodou okolnostípřišel do styku, nabízel dům)jsempo kostelíchnabízel zabezpečení dražších částíinteriéru proti odcizení.Církevní správci neměli zájem.Nešlo náhodou o tichý souhlas?To už nám ,,Jindra“ , jak jej nazývali sousedé, neřekne…Na půdě domu byly zlacené rámy s vyřezanými plátny ačervotočem poškozenýbarokní nábytek, kterýzřejměnešel prodat. Jindřicha hledala policieřadu let (viz Google).Kolik takových nedopadených připadalo na jednoho dopadeného?

    Jinak nějak nechápu, proč číst o nějakém starožitníkovi Lemonovi, když je řeč o zavražděných kněžích? Asi vám přeskočila jehla na gramofonu, ne?

    • Stan • 11. ledna 2019

      Řeč je o církevních restitucích, tedy o majetku. Státem uvěznění a zavraždění kněží byli rehabilitováni a oni nebo jejich pozůstalí individuálně odškodnění. Znova opakuji, že církev a Sokol byly jediné dvě právnické osoby, které byly restituovány, církev navíc i za majetek, který jí byl fakticky zabaven před Únorem 48. A co se týče hospodaření církví s majetkem po r. 89, větší bordel jsem neviděl.

  • amore • 9. ledna 2019

    Aleš napsal

    Je to jednoduché. Za žvásty považuje dolních 10 milionů chorobné výplody podobné, jako tady zatrollil amore. A je nebetyčné chucpe, když se nějaký neoliberální poskok zavděčí svým páníčkům tím, že analýzy i názory neodpovídající jejich konspiracím označí za žvásty či bláboly. To, že páníčci nebohého trolla jsou sami blbí a nepochopí, že jim ta debillita kamuflovaná sprostotou a desinformacemi nepomůže, však trollovi nevadí, a o to úporněji bude šířit propagandu papouškovanou naším výqětem z demobloku a jim spřátelené mediální ŽUMPĚ. A to, že církevní prostituce má přesah až k např. lichtenštejnským hybridním hrozbám a základům naší státnosti je nesporné.
    Nicméně jeden záchranný kruh trollům a jejich páníčkům byl hozen. Když se budou za něj držet hromadně, v očích nezasvěcených možná nebudou vypadat tak trapně.
    http://www.novarepublika.cz/2019/01/hackeri-odtajnili-evropsky-utvar-pro.html

    Řekněte mi, v čem lžu a co z mého textu je konspirace.

  • idiotronic • 9. ledna 2019

    amore napsal
    Jinak nějak nechápu, proč číst o nějakém starožitníkovi Lemonov

    Přehlédl jste svou vlastní první větu. Hovořil jste o památkách. Rychlé cesty jsem (kromě občasných zpráv ve sdělovacích prostředcích ) viděl v době po převratu, kdy se otevřely hranice a v Německu a Rakousku šlo zpeněžit leccos ( ve Furth in Waldu, Vohenstraussu , Zwieselu jsem viděl i poptávky po starožitnostech v češtině). Památky v kostelích byly za vědomí církve rozprodány do zahraničí.
    Že krádeže organizovali lidé s kriminální vlohou jste si už přečetl v odkazech. Restituce se církev za kardinála Tomáška nedomáhala, trvalo čtvrt století, než si vzpomněla. Postavení církve ve společnosti restituce poškozují.

  • Aleš • 10. ledna 2019

    https://cz.sputniknews.com/ceskarepublika/201901108902461-cesko-kalousek-cina-pravo-gay-lesba/
    Brzy bude třeba i Kalousek označen za prokremelského agenta. Amore obhajující euroatlantské práva a hodnoty se bude i v tu dobu ptát, v čem lže a když vytrhne z kontextu nebo i převrátí na ruby text na který reaguje, zase bude jako neviňátko a ptát se v čem vytrhává z kontextu. Amore, nemyslel jsem samozřejmě vaše konspirace, ty jsou mi upřímně ukradené, nýbrž konspirace těch, kteří rozhodují za druhé a řídí jejich životy, případně konspirace těch, kteří vytváří fake news v jejich zájmu. A papoušci zpravidla tolik „tvůrčí“ invence nemají…