Diskuze k článku


  • fajt • 19. listopadu 2015

    v dnešní době nejlépe přežívá ( a dle všeho i přežije ) funkční smečka, která dodržuje hlavně ty pravidla, která ji stmelila – soliteři sebe lépe trénovaní, psychicky odolní a materiálně a servisně zajištění nemají dlouhodobě šanci ( ale svůj vymezený čas nepromrhají pouze zájmy jiných, tedy zbytečně ) – prostá rodina a ovčan mají nejmenší životnost, pokud je neudolá každodenní výrobní kanibalismus, tak ve vyšším věku pojdou na únavu materiálu, aniž by kdy vůbec žili ( smysl všeho je jim navždy odepřen ), tady se vztahy nepěstují, není to praktické a žádoucí a pro samotnou ovečku to nese zbytečné zmatení a trauma. ..)

  • Gatta • 19. listopadu 2015

    Re fajt: Kde je podle Vás hranice mezi „smečkou“ a „rodinou“ ?

  • fajt • 19. listopadu 2015

    Gatta napsal

    Re fajt:Kde je podle Vás hranice mezi „smečkou“ a „rodinou“ ?

    do lidské rodiny se prostě narodíte, do lidské smečky jste vybrán a nebo nastoupíte ( při splnění jistých kriterii, sympatií a prospěšnosti ) a nebo ji (spolu) vytvoříte, pokud jste alfa typ ( jak jsem psal, ve smečce jde hlavně o společné zájmy a cíle, bez ohledu na vnější situaci, nastavení, okolnosti a těžkosti) – samozřejmě se nevylučuje, že i z lidské rodiny se stane lidská smečka ( jak je dnes nejvíce patrno u některých majetných lidí ), ale zase ne všichni v rodině mohou být akceptovatelní ( nebo nechtějí přistoupit na kodex smečky – je jim cizí, nepřijatelný ) pro tuto existenci. Dalo by se říci, že i ze smečky se může stát dobře fungující rodina, ale nebude to na krevním, blízkém nebo společenském základě, hlavním stmelujícím poutem tady určitě nebude jenom příbuzenský vztah, to by bylo málo na to, aby smečka fungovala jako dobrá rodina ( v jistých směrech ) a byla u toho ještě existenčně dostatečně efektivní. ..)

  • tožtak • 19. listopadu 2015

    Fajt si dělá legraci. Ale konopí ušetří důchodcům nemalou částku za léky v lékárně.
    Namátkou snižuje cukrovku o polovinu, snižuje vysoký tlak, léčí exemy, záněty a mast je pro bolavé či nemocné klouby je přímo k nezaplacení.
    Takže další bod doporučuji – studium pěstování této zázračné rostliny, která úspěšně léčí už několik staletí neřkuli tísíceletí.

  • Gatta • 20. listopadu 2015

    Re fajt – velmi dobře popsáno – taky to tak vidím – rodina, nebo její část, může být základem smečky. Smečka by vlastně měkĺo být třeba i takové funkční „s.r.o.“.

  • Gatta • 20. listopadu 2015

    PS
    Ono když se to vezme obecněji, tak taková „smečka“ není nic jiného než – klan, gang, kmen – nebo tlupa šimpanzů. Tedy prazáklad fungování primáta člověka a společenské uskupení v kterém lidstvo prožilo takřka celou svoji existenci.

    A také i historicky už tradiční odpověď na krizi „vyspělé společnosti, která pro svoji složitost ztratila efektivnost a tedy i svoji životaschopnost“.

  • fajt • 20. listopadu 2015

    Gatta napsal

    PS
    Ono když se to vezme obecněji, tak taková „smečka“není nic jiného než – klan, gang, kmen – nebo tlupa šimpanzů. Tedy prazáklad fungování primáta člověka a společenské uskupení v kterém lidstvo prožilo takřka celou svoji existenci.

    A také i historicky už tradiční odpověď na krizi„vyspělé společnosti, která pro svoji složitost ztratila efektivnost a tedy i svoji životaschopnost“.

    tak tohle bych viděl spíše jako širší společenské uskupení, ve kterém se smečka profiluje a snaží získat jistý existenční primát ( klidně i systémové zvýhodnění ) tedy lidská smečka se tady vyřazuje a ohraničuje a de facto v této oblasti i konkurenčně funguje – tento proces většinou nastupuje, když je tohle širší společenství nemocné, přestává plnit základní roli pro přežití druhu – jenom obecně, pro konkurenčně nejúspěšnějšího má předpoklady soliter, který v podstatě staví impérium, to je jeho hlavní záměr, všichni okolo něj mu pouze slouží, nedělí se se svými plány, činy a zisky s nikým, tedy jeho činnost je nejrychlejší a nejefektivnější – ale taky padá jeho osobou, když už tady není, jeho říše z pravidla zaniká, tedy určitě jeho autenticita jednání a konání, tedy není tady plná mezigenerační kontinuita jako u smečky. Smečka má jeden zásadní znak, každý člen smečky má právo ( ale i povinnost ) a hlavně potřebné schopnosti ( jinak by nebyl ani přijat a plnohodnotně akceptován) kdykoliv nahradit vůdce, který tady funguje z přirozené autority – a ta je tady dána hlavně fungující chemií, která je i základem dobře šlapající smečky ( je to stále kolektivní proces ) – proto je smečka schopná přežít i mezi generační výměnu, je schopna vývoje a dogmata ji nemusí ohrožovat jako širší společnost a nebo solitera. ..)

  • Gatta • 20. listopadu 2015

    Ono to souvisí s tím, co jste napsal a současně se vracím k tématu článku.
    Taková zdánlivě banální pravda, ke kterým občas nakonec dojdu:

    „V životě člověka musí být splněny společně obě tyto dvě podmínky – aby ho život alespoň částečně „bavil“ a současně „aby byl stále někomu užitečný“.“

  • fajt • 20. listopadu 2015

    Gatta napsal

    Ono to souvisí s tím, co jste napsal a současně se vracím k tématu článku.
    Taková zdánlivě banální pravda, ke kterým občas nakonec dojdu:

    „V životě člověka musí být splněny společně obě tyto dvě podmínky –aby ho život alespoň částečně „bavil“ a současně „aby byl stále někomu užitečný“.“

    ano, to máte pravdu, motivace tady stále musí být ( energie pro život ). ..)
    víte, člověk bývá většinou unavený a utahaný ze složitých sociálních systémů, které nechávají obyčejného člověka v pozici prostého palivového materiálu, a čím déle fungují, tím se stávají bezohlednější a nefunkčnější, po odfiltrovaní všeho, léty a staletími naneseného rádoby kulturního balastu se nakonec ukáže jenom vražedný primitivismus, který nemá se skutečnou civilizovanosti absolutně nic společného, někdy to i vypadá, že člověk ani neschopen nějaké kolektivní lidskosti a těmito společenskými nadstavbami jenom špatně maskuje vrozenou nedostatečnost, která se jednou za čas projeví v plné síle. ..)

  • humbru • 20. listopadu 2015

    Přidal bych ještě jeden bod: volte strany co prosazují eutanazii ať máte i smrt ve vlastích rukou.