Diskuze k článku


  • orinoko • 29. listopadu 2016

    Tribune, to je hodně patetické. Nicméně k věci.

    Pridam k tomu svoje obvykle nevhodnosti.
    Kromě řečeného byl Fidel i nadprůměrný chlap.
    Malo platné, byl velmi fotogenicky. Už dávno tomu, co jsem s jedním psychiatrem řešil otázku fyziognomie chlapa a jeho životního potenciálu.
    Dos!i jsme jenom do puli cesty.
    Fidel došel oproti nám az na její konec.
    Prostě … byl to chlap.
    A svého chlapa ukazoval nejen ženským …
    ale také vsem světovým politikům , jejichz chlapa dodnes hledá i digitalni mikroskop.

  • Dana • 29. listopadu 2016

    Ja urcite neoslavuji nejakeho politika, revolucionare ci svetoveho hrdinu , paklize pochazi z jine zeme a jeho zasluhy jsou jinde, u svych lidi.. Co je mi do nich ? Nejake globalni oslavovani cizince je proste globalisace, jen v jinem kabatku.
    Smrt Castra je vnimana ruzne, podle toho, jak na ktereho cloveka zapusobil, na mne vubec ne. Nekdy sice cituji jeho smutne rozcarovani s komunismem, pac se mi libi, – jako ze dnesni clovek, a nejen Kubanci, jeste nejsou vyzrali na socialismus-komunismus, protoze clovek je od prirody sobecky, mysli prvne na sve pohodli, nechce pracovat v kolektivu , nespolupracuje s autoritou , – misto aby mel na mysli dlouhodoby ideal lidskeho pokroku :-)
    Tisice Kubancu se na socialistickou totalitu vykaslalo a zdrhlo za drastickych podminek, pres more na Floridu.
    Ve meste Miami a okoli jsou ted kazdovecerni oslavy, tance a festivaly na oslavu umrti Fidela. Dnes jsou tito Kubanci , rozmnozeni na statisice, vesmes americkymi obcany a bude zajimave sledovat jejich vliv na Kubu bez Castra. No, jeste pry cekaji, az umre i Raul…

  • Béda • 29. listopadu 2016

    Tentokrát palec nahoru Tribunovi. (Mimochodem Putin ocenil Castrův přínos historii a kubánskému lidu, zatím co Trump který ještě ani nebyl inaugurován prezidentem USA dštil na Castra síru.)

  • hudryper • 29. listopadu 2016

    Jestli se nemýlím,mají naturalizovaní Kubánci v USA dost špatnou pověst.Ze všech mafií,co jich v USA existuje to jsou právě ty kubánské,které používají jiné,i státní instituce,na špinavou práci .
    Takže vraždy,únosy atd. „práce všeho druhu“. Bylo mi úžasných 21 let,když dostali v Zátoce sviní
    třapec a my (studenti) zorganizovali protiamerickou demonstraci před us.ambasádou. Bylo to spontánní,nikdo ji neorganizoval . Ústředním sloganem se stalo : “ Kennedy je klacek,dostane pár facek“. Ani v nejmenším jsme tehdy netušili,že to byl právě Kennedy,který nedovolil podporu us.
    bombardérů ,ani účast regulérních us.vojenských jednotek na invazi a tím rozhodujícím způsobem
    zmařil pokus kubánských emigrantů svrhnout režim Fidela Castra. Zároveň odvolal Dulese ze CIA
    a dalších pár nepříliš ochotně plnících rozkazy . 30 let si Dules dělal ve světě co ho napadlo a teď
    najednou penze ! Myslím,že se v témže okamžiku začalo odvíjet spřísahání proti Kennedyum a
    byla naplánovaná vražda J.F.K.,později i Roberta- jistého vítěze prezidentských voleb. Byl by po
    Jonsonovi jasným vítězem,a tak ho nechali zastřelit za asistence policie,která nezakročila.

  • Gatta • 29. listopadu 2016

    Souhlas Tribun i orinoko.

  • mm • 29. listopadu 2016

    pokud by měl každý Kubánec střechu nad hlavou, jídlo a léky, ok jde o vládu lepší, než Batistovu. Castro Ruz může být zbožštěn, na rozdíl od Daniela Ortegy. Proč adorovat Ortegu…. Co mi na režimu Kuby vadí, je to, že byl námi sponzorován, jako dnes úředníci EU na výkrmném hřadu, a že Kuba za ty prachy ještě válčila v Angole a Mozambiku. Tedy dobrovolci jacísi. Dnes řada Kubánců pláče také proto, že desetitisíce penzí z Venezuely nepřicházejí. Ve Venezuele se neválčilo, však policejní pomoc tam zřejmě byla potřebná. Fidel, věrný a castro- opevněné sídliště. Fidel byl věrný svému opevněnému sídlišti. Co nelze zapomenout jsou revoluční výbory. Kdo nezažil poslech komunistických starců při kouřové (pauze) při jednání uličního výboru, netušil, jak snadno se verbálně likvidují třeba jen procházející máničky. Verbálně a reálně. Vinu za zničené životy nikdo paternalistickým vůdcům dneška i zítřka nepromine. Castro byl fenomén. Jako každý z jeho lidí, kteří se poté přisáli na dodávkovou službu pro věrchušku. Jemu věřím, že by se bez ní obešel. Jeho lidé-nikoli.

  • fajt • 29. listopadu 2016

    https://www.youtube.com/watch?v=VAnXTTtFPBY

  • Irena • 29. listopadu 2016

    mm napsal
    Co mi na režimu Kuby vadí, je to, že byl námi sponzorován, jako dnes úředníci EU na výkrmném hřadu

    Jo? Vy osobně jste jim určitě přispěl ne? A posledních dvacet let je místo vás sponzoroval kdo?

  • peter. • 29. listopadu 2016

    Báli sa ho za živa,boja sa ho aj po smrti.
    Fidelova smrť donútila svetové elity ukázať svoju pravú tvár.Ukázať,kto má aký vzťah k sociálnej spravodlivosti a ľuďom práce.Tí ktorí sa ho báli, dnes na neho kydajú špinu a pľujú jedovaté sliny.(Ako sa len ten chazarský trtko Žirik rozzúril.Ako mu len od huby lietali sliny,keď obsieral Fidela.No hnus pozerať).A ten strach? Fidel tým, že utláčaným celého sveta ukázal,ako možno dôstojne,aj keď v chudobe žiť a všestranne sa rozvíjať,ako zabezpečiť aj tým najchudobnejším bezplatnú a kvalitnú zdravotnú starostlivosť,vzdelanie a čo je najdôležitejšie, ukázal ľuďom,že sa dá žiť s narovnaným chrbtom,dôstojne a sebavedome.Teraz,keď Fidel zomrel,stane sa z neho symbol.Zástava nádeje pre tých,ktorí už nebudú chcieť prežívať v ponižujúcom postavení služobníkov a otrokov.Dá sa to!Ukázal to vykorisťovaným celého sveta.
    Preto sa ho dnešní vládcovia sveta a ich poskokovia boja aj keď je už po smrti.
    http://www.zemavek.sk/articles/view/kuba-nie-je-syria

  • Dolmen • 30. listopadu 2016

    peter. napsal
    Báli sa ho za živa,boja sa ho aj po smrti.

    A budou se ho bát ještě hodně dlouho, protože ukázal cestu. Budou se ho bát jako Stalina, kterého se bojí ještě 63 let po jeho smrti a kterého se budou bát, dokud zločinný kapitalizmus nepadne. Jakou sílu má kubánské revoluce doopravdy, to ukázalo poslední čtvrtstoletí, kdy neměli Kubánci nikoho, kdo by jim byl ochoten podat pomocnou ruku, museli se se zoufalou situací poprat sami a kdy je sponzoroval snad jenom nick mm…., ale toho asi moc nebylo. Četl jsem knihu muzikologa z USA Stephena Foehra, který na Kubě několik let studoval karibskou hudbu. Tehle člověk určitě neměl důvod kubánskou realitu nikterak přikrašlovat, ale posuzoval ji zcela ojektivně, někde kriticky, někde pochvalně. Co mě však v jeho knize zaujalo, tak bylo to, jak se naprostá většina Kubánců, on tvrdí, že všichni, vyjadřovali o Fidelovi. Všichni o něm mluvili s velkou úctou a nazývali ho padre (otec), nebo velitel (comandante). Smutek Kubánců není předstíraný, ani povinný, jak tvrdí naše „pravdomluvná“ média v čele s „nejpravdomluvnější“ ČT.

  • peter. • 30. listopadu 2016

    Dolmen napsal
    jak se naprostá většina Kubánců, on tvrdí, že všichni, vyjadřovali o Fidelovi. Všichni o něm mluvili s velkou úctou a nazývali ho padre (otec), nebo velitel (comandante). Smutek Kubánců není předstíraný, ani povinný, jak tvrdí naše „pravdomluvná“ média v čele s „nejpravdomluvnější“ ČT.

    Dolmen:
    Nie len Kubánci.Celá Latinská Amerika a štáty Afriky,ktoré sa už nechcú nechať vyžierať bankármi a tzv.elitami.Všetci smútia za Fidelom.To nám ale masmédiá neukážu.Boja sa!

  • peter. • 30. listopadu 2016

    Státisíce Kubáncov v uliciach.Pohrebu sa zúčastňujú lídri latinskoamerických štátov.Davu smútiacich sa prihovoril grécky premiér Tsipras…….a naše médiá mlčia.
    Prečo nám neukážu ako sa utláčaní Kubánci radujú zo smrti tyrana?Ako sa vytešujú z novonadobudnutej slobody?

  • mm • 30. listopadu 2016

    Irena napsal
    Jo? Vy osobně jste jim určitě přispěl ne? A posledních dvacet let je místo vás sponzoroval kdo?

    jistěže, madam. Na Fond solidarity ROH šly příspěvky každý kvartál., v řádu desítek korun. Když už pominu ostatní.

  • peter. • 30. listopadu 2016

    mm napsal
    jistěže, madam. Na Fond solidarity ROH šly příspěvky každý kvartál., v řádu desítek korun. Když už pominu ostatní.

    No ale reč je o posledných 20 rokoch.

  • Irena • 30. listopadu 2016

    mm napsal
    jistěže, madam. Na Fond solidarity ROH šly příspěvky každý kvartál., v řádu desítek korun. Když už pominu ostatní.

    A kdo v té době sponzoroval nás? Vždyť podle toho dluhu, co dnes máme, si nedokážeme vydělat ani na slanou vodu?
    A ještě jste zapomněl zmínit, že vás nutili jíst hnusné kubánské pomeranče, které navíc měly tu drzost, že nešly oloupat.
    PS: Od takových lidí, jako jste vy, opravdu příspěvky vybírat neměli. To byla chyba. Ještě teď ty korunky oplakáváte. To je téměř ublížení na zdraví.

  • Starý doktor • 1. prosince 2016

    Já jsem na Kubě byl před několika lety a mluvil jak s lidmi na ulici či baru tak mě profesně blízkými lékaři. Většinovým důvodem emigrace byla v té době ekonomická situace nikoli politický útlak. Na ulici bylo ještě méně policistů než u nás. Ano mají dosud přídělový systém a další problémy, ale stále v povědomí, hlavně na venkově, přetrvávají dost nepěkné vzpomínky na Batistův režim a američany… Mimochodem málo se píše o tom že prvá zahraniční cesta Fidela Castra byla do USA kde jej Nixon poslat do háje a až po tom byl příklon k Moskvě. Tedy spíše krok pragmatický něž marxistický. Jinak kubánští lékaři velmi vzdělaní s možností léčby lege artis. Samozřejmě že ne ve všech nemocnicích a regionech s ohledem na ekonomické limity. V centrech medicíny na světové úrovni. Kuba díky blokádě má např. ve farmacii co nabídnout. Nuceně se soustředila na indiánskou medicínu s rozsáhlými znalostmi léčivých rostlin a její výzkum nejen základní ale i aplikovaný, s velmi pozoruhodnými výsledky např. v onkologii, může již dnes konkurovat farmaceutickým gigantům. Je třeba také poznamenat, že mnohé problémy jsou spojeny ne se systémem ale prostě s tím, že mnohé je pro mnoho kubánců „maňana“. Jinak Fidel byl a bude pro ně právem nezpochybnitelná autorita, prostě – El comandante . . ..

  • Irena • 1. prosince 2016

    Starý doktor napsal
    že mnohé je pro mnoho kubánců „maňana“.

    Víte, my si tady asi moc neuvědomujeme, že to je něco, co bychom jim měli závidět. To my se tady honíme jak ta myška v nekonečném kole do úmoru. Někdy je opravdu lepší něco nechat na „maňana“ a hlavně moci si to dovolit. Nám už tak utáhli šrouby, že si to prostě dovolit nemůžeme.

  • Starý doktor • 1. prosince 2016

    Irena napsal
    Víte, my si tady asi moc neuvědomujeme, že to je něco, co bychom jim měli závidět. To my se tady honíme jak ta myška v nekonečném kole do úmoru. Někdy je opravdu lepší něco nechat na „maňana“ a hlavně moci si to dovolit. Nám už tak utáhli šrouby, že si to prostě dovolit nemůžeme.

    Máte naprostou pravdu, člověk si to v běhu dní ani nestačí uvědomit.

  • hudryper • 1. prosince 2016

    Irena napsal
    A ještě jste zapomněl zmínit, že vás nutili jíst hnusné kubánské pomeranče, které navíc měly tu drzost, že nešly oloupat.
    PS: Od takových lidí, jako jste vy, opravdu příspěvky vybírat neměli

    Vážená paní Ireno,
    omlouvám se,že se budu snažit hasit něco,co se mne zdánlivě netýká. Ale týká se to nejen mně,ale též velké části čtenářů.Pan mm má stejná práva vyslovit své názory (v tomto případě podepřené evidentně osobní zkušeností ze států střední a jižní Ameriky),jako je má kdokoliv jiný,tedy i Vy.
    Všichni,kteří jsou Vám vděční za překlady mistra Pjakina si samozřejmě dávají pozor na to,aby se nestali předmětem Vaší pozornosti.Já si dovoluji tedy výjimku s vědomím,že budu Vámi pokárán.
    Na rozdíl od mnoha nadšeneckých textů i na tomto portále je opravdu dobře,najde-li se autor nebo
    plagiátor jiných a mnohdy opačných názorů na předmět diskuse. Není víc frustrujícího,než když se v reálné čase ukáže,že jsme se překrmovali nadšeneckými představami,o nichž často platí,že bývají
    autoritativně předkládány jako již platná skutečnost. Není špatně,že nám fait šetří čas prodírat se
    nekonečnými články i ze zdrojů ruské opozice a upozorní na jejich pohledy. Někdy to až přehání,
    ale mám zato,že když tyto názory mohou v Rusku vycházet oficiálně,je to chvála estabilismentu .
    Proti názorovému bolševismu je potřeba mít jakýsi neutralizační diskurz. Jinak nepůjde o portál názorů,ale o ideologický,nebo propagandistický monolit. Kdyby k tomu došlo,nelíbilo by se to ani
    Vám. Aspoň si to opravdu myslím.

  • fajt • 1. prosince 2016

    http://tydenikobcanskepravo.parlamentnilisty.cz/2016/11/fidela-castra-uctilo-cele-pokrokove.html – Samotný pohřeb Fidela Castra se uskuteční 4. prosince. Na shromáždění ani na pohřeb nejede nikdo z vedení KSČM s tím, že „mají povinnosti ve sněmovně“.

  • Dolmen • 1. prosince 2016

    Hudrypernapsal: Proti názorovému bolševismu je potřeba mít jakýsi neutralizační diskurz. Jinak nepůjde o portál názorů,ale o ideologický,nebo propagandistický monolit. Kdyby k tomu došlo,nelíbilo by se to ani Vám.
    A já s tímhle názorem musím, chca nechca, souhlasit.

  • Dolmen • 1. prosince 2016

    fajt napsal
    Samotný pohřeb Fidela Castra se uskuteční 4. prosince. Na shromáždění ani na pohřeb nejede nikdo z vedení KSČM s tím, že „mají povinnosti ve sněmovně“.

    Jestli je tohle pravda, tak je to kapitální ostuda a Filip s celou svojí klikou může jít…, víte kam.

  • fajt • 1. prosince 2016

    Dolmen napsal
    Dolmen

    možná by nebylo od věci požádat stranu pod vedením kmotra Filipa, aby přestala mít v názvu slovo komunistická, protože to už není pravda dobrých pár desítek let. ..)

  • Irena • 2. prosince 2016

    hudryper napsal
    Pan mm má stejná práva vyslovit své názory (v tomto případě podepřené evidentně osobní zkušeností ze států střední a jižní Ameriky),jako je má kdokoliv jiný,tedy i Vy.

    A já mu je snad upírám? On vyslovil své, já zase své, tomu se říká diskuse.

  • Aleš • 2. prosince 2016

    KSČM naštěstí není v tomto jednotná.
    https://www.novinky.cz/domaci/422464-snemovna-kyvla-na-novelu-o-narodnich-parcich-to-jsem-opravdu-necekal-dekoval-brabec.html
    http://www.psp.cz/sqw/hlasy.sqw?g=64666&l=cz
    Sice hlasování o něčem jiném, ale vyjadřující přibližně nejednotu i v jiných otázkách. Bez zdravého rozumu se neobejdou ti, kteří jen nechtějí sloužit obejdům.

  • hudryper • 2. prosince 2016

    Irena napsal
    Irena • 2. prosince 2016

    hudryper napsal
    Pan mm má stejná práva vyslovit své názory (v tomto případě podepřené evidentně osobní zkušeností ze států střední a jižní Ameriky),jako je má kdokoliv jiný,tedy i Vy.
    A já mu je snad upírám? On vyslovil své, já zase své, tomu se říká diskuse.

    IrenaCitovat

    Tož jestli zůstane jen přitom,pak jsem spokojen.Mohl jsem dopadnout mnohem hůř,to uznávám.

  • peter. • 2. prosince 2016

    Dolmen napsal
    Jestli je tohle pravda, tak je to kapitální ostuda a Filip s celou svojí klikou může jít…, víte kam.

    Dolmen:
    http://www.halonoviny.cz/articles/view/44585173

  • fajt • 2. prosince 2016

    peter. napsal
    Dolmen:
    http://www.halonoviny.cz/articles/view/44585173

    jj, Skála, to je chlap, ale zbytek… ..)