Diskuze k článku


  • fajt • 9. října 2017

    čísla, která za chvíli nebudou mít žádnou relevanci. ..)

  • CROIX • 9. října 2017

    Zdá se, že nikoho nezaráží vynechání 28. října 1918, tedy napravuji jeho absenci a svou redakční chybu:
    „28. 10. 1918
    Obnovení samostatné české státnosti a následně vznik Československa. Ze tří hlavních tendencí při vytváření charakteru republiky se stal dominantním prozápadní liberální směr představovaný zejména Masarykem a Benešem. Výrazně národovecký a panslovanský Kramářův politický model a levicový směr představovaný původně ještě sociální demokracií a národními socialisty, kteří stáli na pomezí, později reprezentovaný především komunisty, se neprosadily. Vzhledem k okolnostem vzniku Československa a atmosféře v národě však i převládající liberální model tehdy akcentoval v dostatečné míře vlastenectví.“

  • Admirál • 9. října 2017

    CROIX napsal

    Zdá se, že nikoho nezaráží vynechání 28. října 1918, tedy napravuji jeho absenci a svou redakční chybu:
    „28. 10. 1918
    Obnovení samostatné české státnosti a následně vznik Československa. Ze tří hlavních tendencí při vytváření charakteru republiky se stal dominantním prozápadní liberální směr představovaný zejména Masarykem a Benešem. Výrazně národovecký a panslovanský Kramářův politický model a levicový směr představovaný původně ještě sociální demokracií a národními socialisty, kteří stáli na pomezí, později reprezentovaný především komunisty, se neprosadily. Vzhledem kokolnostem vzniku Československa a atmosféře v národě však i převládající liberální model tehdy akcentoval v dostatečné míře vlastenectví.“

    Československo vzniklo z vůle vítězných velmocí a k jejich posílení pozic ve střední Evropě. Takový klín do německého světa mezi Berlínem a Vídní.

    Když se to přestalo hodit, tak se „klín“ obětoval, aby Hitler měl volné ruce v tažení na východ. Český klín měl připravené řešení: Šibenice, Sibiř, Patagónie.

    Po válce jsme to samé byli pro Rusy, jako před tím pro Francouze. Pěstovali si nás tu, jako okrasnou květinu. Pak v 89. Rusové nechali tehdejší své spojence Rusové padnout a stáhli se ze střední Evropy. Důvod? Dodnes nemám uspokojivou odpověď.

    Ekonomicky nás plně ovládli Němci. Američané drží část pol. reprezentace, jako klín německého světa mezi Berlínem a Vídní a jako nástupiště proti Rusku.

    Je jen otázka času, kdy se Němci rozhodnou otázku klínu vyřešit. Až přijde vhodná chvíle, opráší se plány. Co jednou bylo, a pro co existují příčiny, bude se opakovat.

  • senil • 10. října 2017

    Tento říjen bude taky důležitý. Bohužel účast ve volbách bude nížká, co nahrává zkorumpovanýms tranám. Doufám, že Okamura překvapí.

    http://www.epshark.cz/volby

  • Bety • 10. října 2017

    Admirál napsal
    Po válce jsme to samé byli pro Rusy, jako před tím pro Francouze. Pěstovali si nás tu, jako okrasnou květinu. Pak v 89. Rusové nechali tehdejší své spojence Rusové padnout a stáhli se ze střední Evropy. Důvod? Dodnes nemám uspokojivou odpověď.

    Také mi to nešlo do hlavy. Dnes se domnívám, že důvod byl ve zkorumpovaných špičkách sovětského vedení, kam si nechali nalézt takzvané ukomunisty. Ti se sice prodrali k moci, ale žralo je, že systém jim nedovoloval tuto moc zplna využít ve svůj osobní prospěch – stonali po palácích a veřejně projevovaném velkém majetku. Chtěli patřit k uznávaným a superbohatým špičkám západního světa. Takovým houby záleželo na jejich vlasti i na jejich spoluobčanech, což se plně projevilo v devadesátých letech. A když jim byli lhostejní ruští občané, co jsme od Gorbačovovy a Jelcinovy smečky mohli čekat my? Nehledě na to, že u nás takových ksindlů bylo také víc než dost a po té příležitosti chňapli všemi deseti.
    První velkou ránu socialistickému systému zasadil už Chruščov a spol., když
    zdiskreditoval Stalina a tím i vše, co bylo zatím dosaženo. I když ho pak uklidili do ústraní, hniloba se šířila a lidé k tomu byli víceméně slepí. A to se nevyplácí.
    V osmdesátém devátém byl populární slogan “ ryba smrdí od hlavy“. Ten byl pravdivý, i když jsme si zaměnili politický systém s prodejnou věrchuškou, která nechtěla nic jiného, než vyměnit systém pro většinu za systém jen pro ni.

  • Martin (už bez taky m) • 10. října 2017

    – Zejména dlouhodoběji degenerované a nekompetentní vedení SSSR.
    – Hromadění dlouhodobých neřešených a jen odsouvaných problémů, nízké ceny nafty, rizika násilností s mezinárodním dopadem negativně působícím na samotný SSSR (např. Polsko), výrazně snižující se schopnost utáhnout vojenské základny a uskupení v zemích Východního bloku.
    -Proces směřující k „útěku východních Němců“ do SRN a neschopnost toto a další politicky řešit, postavit reálnou alternativní možnost atraktivní pro obyvatele vých. bloku versus „Výkladní skříně NSR, Rakousko, Švédsko, atd., .. versus masivní lákadly posetá nabídka „Západu“ založená na bezuzdném drancování kolonií, neokolonií, surovin i planety, neznalost závažných negativ „Západního systému“…
    – silné podcenění a nepřipravenost reakce na masivní propagandu pro oblbnutí obyvatelstva tehdejšími prostředky masového šíření „Západní kultury“ – degenerace novinařiny a žurnalistiky, neatraktivní, zkostnatělé televizní zpravodajství…
    a řada dalšího.
    Východní blok byl k obraně připraven vojensky, ale bohužel ne ekonomicko- společensky a informačně, nebyl schopen postavit alternativu. Tady je určitě škoda zadušení snah o „Jugoslávské ekonomické“ a pod. scénáře… i proto SFRJ poté museli zničit – a to „nejúčinnější formou“ – skrze rozvášněný nacionalismus, a za aktivní lživé propagandy účelového vytvoření „zla“ a „dobra“.
    – rozpad zbytků národohospodářských týmů SSSR – mj. hnán už i tehdy zvenku provokovanými nacionalistickými vášněmi. Už údajně Gorbačovovi prý vyhrožovali „Zapálením Kavkazu“…
    – zbabělci ve vedení SSSR převážili, odmítli bojovat za „model SSSR“ jako světovou alternativu „Západu“, utekli k „košile bližší než kabát“ – až skoro „do trenýrek“…
    -Nebyl ve vedení člověk dost schopný, motivovaný, uvážlivý i zapáleně přesvědčený

  • Admirál • 10. října 2017

    Bety – Ústup Gorbačova ze střední Everopy, tak jak byl proveden (odchod sovětských vojsk z NDR bez reciprocity, hození svých tehdejších spojenců přes palubu) se dá vysvětlit pouze dvěma způsoby – naivitou spojenou s nekritickým idealismem nebo z ruského pohledu velezradou. Za tento krok lidé v Rusku draze zaplatili.

  • Bety • 10. října 2017

    Admirál – já bych naivitu škrtla.Tak pitomí informovaní lidé být nemohou, když i dost lidí bez informací chápalo, k čemu to povede. Neříkám, že byla prohnilá celá věrchuška, ti ostatní byli prostě zaskočeni a nenašli adekvátní obranu. A to i u nás, abychom to celé neházeli jen na Rusy. Zrada vždycky zaskočí a nic jiného to nebylo.

  • racek • 10. října 2017

    Bety napsal

    Admirál – já bych naivitu škrtla.Tak pitomí informovaní lidé být nemohou, když i dost lidí bez informací chápalo, k čemu to povede. Neříkám, že byla prohnilá celá věrchuška, ti ostatní byli prostě zaskočeni a nenašli adekvátní obranu. A to i u nás, abychom to celé neházeli jen na Rusy. Zrada vždycky zaskočí a nic jiného to nebylo.

    V Rusku mají o úloze Gorbyho a jeho Boys celkem jasno. Většinově je považují za agenty CIA. A tý naivitě bych naopak i věřil. Když voni fšecko přece slíbili i záruky dávali … tedy jen ústně. Nakonec podfoukli i tu Ukrajinu. Zmiňovaný protokol se zárukami když se zbaví atomovek a raket nikdy žádný účastník neratifikoval.

  • Admirál • 10. října 2017

    Zeman má u mě body. Za své vystoupení v Radě Evropy. Jako obvykle byl velmi, velmi nekorektní.

    A husy se rozkejhaly (Miruna).

  • racek • 11. října 2017

    Admirál napsal

    Zeman má u mě body. Za své vystoupení v Radě Evropy. Jako obvykle byl velmi, velmi nekorektní.

    A husy se rozkejhaly (Miruna).

    No, řekl jen to, co všichni vědí a snaží se to někam tam dovést. Akorát se to dnes, když máme tu demogratismus a svobodu slova (vybraného), nesmí říkat.

  • Aleš • 11. října 2017

    Největší říjnové datum je stejně 7. listopad.

  • Aleš • 12. října 2017

    A třeba letos přibude další:
    http://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Pokud-to-pujde-chteji-komuniste-do-vlady-507819

  • peter. • 13. října 2017

    Režim Severnej Kórei je odporný, ale nemožno ho zničiť silou….vyhlásil český prezident a hneď aj navrhol riešenie :Poslať do S.Kórei dobre vycvičené komando,ktoré zabije Kima.
    To,že sa p.prezidentovi zdá byť severokórejský režim „odporný“je len jeho subjektívny názor.Jediným oprávneným k takému výroku je severokórejský ľud.Prezident ČR sa týmto zaradil k tým,ktorí sa snažia zasahovať do záležitostí iného štátu,čo je v rozpore s Chartou OSN.A keď režim v S.Kórei nevadí RF a Číne ktorí sú bezprostrednými susedmi S.Kórei,tak p.prezidenta je do toho veľké h..no.Odporné je,keď niekto vyzýva k zabíjaniu politikov,ktorí sa len odmietajú podriadiť „vládcom sveta“.Škoda.p.Zemana som si v mnohých ohľadoch vážil.
    http://www.hlavnespravy.sk/zeman-problemy-s-kldr-vyriesilo-komando-ktore-zabilo-kima/1170160

  • Martin (už bez taky m) • 13. října 2017

    peter. napsal

    Režim Severnej Kórei je odporný, ale nemožno ho zničiť silou….vyhlásil český prezident a hneď aj navrhol riešenie :Poslať do S.Kórei dobre vycvičené komando,ktoré zabije Kima.
    To,že sa p.prezidentovi zdá byť severokórejský režim „odporný“je len jeho subjektívny názor.Jediným oprávneným k takému výroku je severokórejský ľud.Prezident ČR sa týmto zaradil k tým,ktorí sa snažia zasahovať do záležitostí iného štátu,čo je v rozpore s Chartou OSN.A keď režim v S.Kórei nevadí RF a Číne ktorí sú bezprostrednými susedmi S.Kórei,tak p.prezidenta je do toho veľké h..no.Odporné je,keď niekto vyzýva k zabíjaniu politikov,ktorí sa len odmietajú podriadiť „vládcom sveta“.Škoda.p.Zemana som si v mnohých ohľadoch vážil.
    http://www.hlavnespravy.sk/zeman-problemy-s-kldr-vyriesilo-komando-ktore-zabilo-kima/1170160

    Po tomto prohlášení se pro mne osobně stal Miloš Zeman zcela nevolitelným.
    Jelikož se zatím žádný jiný rozumnější kandidát na prezidenta neobjevil, k těmto volbám už tentokrát nejspíše nepůjdu.
    Poznámka: lezení do zadku sionistům jsem bral jako pokus přežít ve vyšší politice, nadávky na všechny „ekoteroristy“ bez rozdílu jako posedlost a zabedněnost stáří, ale výzvy k vraždění „odporujících vůdců“ ze strany člověka v jeho pozici v situaci v jaké skončili nejen jiní odporující vůdci jiných země -ale právě jejich země a národy – po „humanitárním umravnění“ a „urovnání a zdemokratizování“ jejich vnitřní situace a „zklidnění poměrů“ nejen v jejich zemích – to beru jako již jasný doklad nesoudnosti, neschopnosti vykonávat dále tuto funkci a neochotu k alespoň elementární férovosti a spravedlnosti.
    Opakuji: nikoho z jiných nabízených „prezidentských kandidátů -produktů“ volit nebudu, ale po tomto prohlášení už MZ není můj prezident.
    Je to škoda, zejména jeho jinak vysokého intelektu, ochotu říkat i nepopulární stanoviska a neochotu přidat se k generaci politických kšeftařů a na úkor národa sebe obohacujících zlodějů, i jiných vlastností, pro které jsem si jej dosud vážil.

  • Admirál • 13. října 2017

    Pokud skladba uchazečů o místo na Hradě nezmění, tak Zemana podpořím. Klidně si může říkat o Korei co chce.
    Slováci tím, jak volili, dopustili že se mají prezidentem Kisku (je to jejich věc). Když srovnám jejich situaci s naší, myslím, že jsme na tom přece jen líp.

  • Aleš • 13. října 2017

    pán peter: Prezident Zeman se stal jednou z důležitých postav světového dění. Rozhoduje se, jak se rozhoduje, někdy s ním souhlasím, někdy ne. Dokonce i v tomto případě s ním nesouhlasím. Ale o to teď nejde. Nevěřte tomu, že tyto věci plácá jen tak, bez rozmyslu. KLDR bylo ke zbrojení dotlačeno, pokud se nechtělo podřídit, oprávněně se obávali osudu mnoha zemí, kde USA se „spojenci“ (v newspeak, v češtině je zcela oprávněný výraz teroristé) humanitárními bombami a vraždami rozšiřovali „svobodu a demokracii“. Nicméně to už jistou kratší dobu není úplně pravda. Od jisté doby zvratu v Sýrii, kdy jsem napsal poorinokovsku, JE ZKALIBROVÁNO, a teď navíc po zřetelných odpovědích administrativ největší a nejlidnatější zemí světa s dobře vycvičenými a zmodernizovanými armádami tohle nehrozí, a po klaunském čísle prezidenta Trumpa na jedničku již patrně také ne. Tudíž není v našem ani severokorejském zájmu ani ruském zájmu, aby Kim hrál s neocony a jestřáby ze CIA a Pentagramu i dále hru na kuře (viz analýza Oskara Krejčího). Jsou tedy pořád dvě cesty před tou, o které se zmínil Zeman. Buď Kim svojí činností bude taktéž připomínat klauna a s kapkou štěstí, která nás nějakou dobu již provází, se nic neposere a všichni budou spokojeni, protože se vše pomalu zklidní anebo jako MOUDŘEJŠÍ ustoupí. A jen tak mimochodem, pokud Zeman nahlas promluvil o té 3 cestě, nemyslím že to udělal pro to, aby byla zrealizována, ale tím promluvil rovnou ke Kimovi. Pokud by tohle mělo být na pořadu dne, tak to udělal při svých setkáních s Číňany a Rusy a tajně. Nevím, zda to tak vidí i pan vrchní hradní analytik Zemanova týmu, když pominu hradní analýzy stavu životního prostředí, tak mu důvěřuju.
    A jestli zopakuji první větu, tak na ní lze položit pěknou otázku.
    „Kdo z nás na to má?“

  • Aleš • 13. října 2017

    Martine: Proč chcou sionisté změnit režim v KLDR? Mají na to?

  • Aleš • 13. října 2017

    Vyzývat k vraždění je samozřejmě zavrženíhodné, o tom jsem řeč záměrně nevedl.

  • peter. • 13. října 2017

    Aleš napsal
    Prezident Zeman se stal jednou z důležitých postav světového dění. Rozhoduje se, jak se rozhoduje

    Dovoľte mi zapochybovať o tom,že prezident Zeman je dôležitejšou a významnejšou osobnosťou svetového diania ako iní prezidenti európskych štátov(s výnimkou Kisku).Ale vlpyv na riadenie svete majú rovnaký Kiska ajZeman ….nulový.
    A vyzývať k vražde politika ktorý nijako nezasahuje do vnútorných záležitostí ČR je odporné!
    Tým sa znížil na úroveň Busha,Albrightovej,Cintonovej.Sarkozyho a ostatných vraždiacich netvorov.
    Je to váš prezident a pravdou je,že v porovnaní s našim je intelektuálne o 5 levelov vyššie,ale opakujem,že právo zabiť Kima ak sa tak rozhodnú majú severokórejčania a nikto iný.

  • Aleš • 13. října 2017

    peter: To máte samozřejmě pravdu. Krom toho, že je zcela nevýznamný. Nicméně takovými výroky svoji úroveň a význam snižuje na úroveň ostatních vraždících netvorů.

  • Martin (už bez taky m) • 13. října 2017

    Aleši, krom nějakých „zásadních postojů“ rozhoduje také kontext.
    Jelikož právo mít na svou obranu JZ přiznávám KLDR v určitém existencionálním a mj. o historii opřeném KONTEXTU, jejího zneužití se obávám naopak od zcela jiného státu (USA). USA poztrácela po světových oceánech řadu jaderných náloží- pokud už o toto riziko jde. Naprostá většina se nenašla, na dně moří neleží jen kdys SSSR patřící ponorky, ale i ponorky s jadernou výzbrojí (minimálně torpédy, ale často bohužel i hlavicemi v raketách) nejen Americké, ale např. i Britské. O řadě dalších nepřiznaných svinstev ani nevíme.
    Nechci tím zlehčovat nebezpečnost JZ, ani podporovat jejich bezuzdné šíření, ale opakuji obývám se že nemít Kimova Korea JZ, možná už došlo k mnohem horším scénářům (například v odvetném konvenčním protiúderu na JE Jižní Korey či Japonska). A mně osobně jedna Fukušima (do budoucna nepochybně půjde o „jednotku“ lži nezinárodního dopadu) bohatě stačí.
    Není možné zajistit likvidaci všech podobných prostředků Severní Korey. Jde o jiný reliéf nežli například Irák či Sýrie, JV Vietnam, atp. USA má katastrofální výsledky z válčení v hornatém reliéfu, mj. i z Korejské války 50-53. Prostředky „maskirovky“ šly i v tak oslabených státech „s dobou“, a žádné satelity či letecké snímky nemohou zaručit stoprocentní spolehlivost určení VŠECH potřebných cílů. Určení a zjištění navíc neznamená mnohdy ještě i vůbec jen MOŽNOST jejich zničení.
    V případě Severní Korey dávám plně za pravdu J. Kedmimu, že tam USA nemohou NIC. Podotýkám že ani vyslat své komando vrahů. Kim má totiž řadu podobných možností, jeho „speciálové“ patří k nejvýkonnějším na planetě (nepřeháním).
    Dokázali by člověka zabít zrnkem rýže.
    Pokud „demokracie“ sklouznou k podobnému, je naprostý konec s bezpečností, smysluplným odporem teroristům.

  • peter. • 13. října 2017

    Severná Kórea učí svet demokracii.V otázke Krymu ukázala,že je slobodná,suverénna a nezávislá!
    https://cz.sputniknews.com/svet/201710126118644-severni-korea-krym-soucast-rusko-uzemio/

  • Martin (už bez taky m) • 13. října 2017

    V kontextu S. Korey a světové historické zkušenosti s vražděním USA „speciálů“ a vojáků v Asii a J. a Střední Americe (ať již přímo pomocí rukou amerických či jiných, napalmu, defoliantů, ochuzeného uranu, infekcí). musím nazvat podobné výzvy k podobnému konání jako je zavraždění vůdců „nepopulárních režimů“ PŘÍMOU PODPOROU MEZINÁRODNÍHO TERORISMU.
    V kontextu s tímto se pro mne MZ stal nevolitelným.
    Udělal totiž hned několik chyb svým prohlášením, které vůbec přitom myslím neměl zapotřebí.
    Kdyby alespoň řekl ať „komando“ Kima unese a nechá dožít někde na pustém ostrově – ale mluvit o jakémkoliv člověku vedení jiné země ve smyslu „likvidace, či zabití“…faux pas… je zde slabý výraz.
    Navíc má jít o „krok ke změně režimu“ – a tam už s prominutím MZ totálně šlápl do… Ani náš režim není zdaleka tak fair a dobrý aby k něčemu podobnému mohl vyzývat. Navíc není tímto vyjádřením MZ první, a pouze se přidal k jiným vrahůchtivým – nebyl tentokrát tedy ani dostatečně originální a to svědčí o pomalu vyprchávajícím vysokém intelektu. Neměl toť totiž MZ VŮBEC ZAPOTŘEBÍ, a naopak zklamal mnohé jiné z nás, kteří čekali když už tak originální a alespoň trochu reálně alespoň část problému řešící nápad.
    A k Tvému dotazu Aleši mohu pouze poznamenat, že kdyby sionisté vše nemohli, najdou si řadu ochotných rukou, a podporovat je znamená mařit i snahy jiných národů (včetně rozumných a neortodoxních židů) na to naopak jim v řadě prasáren bránit.
    Zeman prostě stárne, a já se obávám že tento výrok bohužel dále ukazuje, že toto volební období- prosím, ale ještě jedno- nyní už za sebe říkám: bez mé rezervované podpory. chyby a „přešlapy“ člověka v jiné funkci nejsou až tak vidět, ale tady a v této situaci svědčí o špatném načasování, odhadu sil a dopadů, etc…
    Neměl to dělat- ale udělal…

  • Admirál • 13. října 2017

    Martin (už bez taky m) – máte právo volby či nevolby dle svého uvážení.

    Nepdporou Zemana riskujete Drahoše. Když kouknete na Slovensko jak funguje Kiska, řekněte, chcete to taky tak?

  • Martin (už bez taky m) • 13. října 2017

    https://www.youtube.com/watch?v=xvQntz3Mmeo

  • Bety • 13. října 2017

    Říkat to Zeman neměl, jen ukázal že u něj funguje také ten dvojí metr.
    Ale kde vzít jiného? Co takhle prof. Keller, nebo třeba spisovatel a historik Vondruška… Nebo někdo jiný přijatelný, t.j. někdo s vlastní páteří a vlastními názory a hlavně se zdravým rozumem. Zatím není na výběr. Než kavárnu nebo bezpáteřnost….

  • peter. • 13. října 2017

    Bety napsal

    Říkat to Zeman neměl, jen ukázal že u něj funguje také ten dvojí metr.
    Ale kde vzít jiného? Co takhle prof. Keller, nebo třeba spisovatel a historik Vondruška… Nebo někdo jiný přijatelný, t.j. někdo s vlastní páteří a vlastními názory a hlavně se zdravým rozumem. Zatím není na výběr. Než kavárnu nebo bezpáteřnost….

    Smutné konštatovanie.Problém ale nespočíva v nedostatku múdrych,čestných a „páteřních“ľudí v ČR.Tých je u vás dosť a vždy bolo!Problémom je,že práve takí ľudia sa vstupu do politiky boja ako čert svätenej vody,lebo hádam ešte nikdy nebola politika tak špinavým a zapáchajúcim remeslom ako dnes.Tak kto by sa chcel pošpiniť!?

  • Aleš • 13. října 2017

    V TV před chvílí prezentovali ruskou reakci na slova MZ o vyrovnání Ukrajiny za Krym. Samozřejmě, že slova MZ odmítli s tím, že nešlo o anexi poloostrova, ale o připojení po referendu. Nicméně připustili, že je to konečně první vlaštovka z Evropy, se kterou je možná diskuse o takových otázkách. Přespříští parlamentní volby už budou o tom, aby vyhrála strana s lepším programem než Babiš a přespříští prezidentské budou o tom, aby vyhrál ten lepší než současný.
    Škoda, že neumím rusky, abych mohl shlédnout rozhovor s Jakovem Kedmim, možná by něco osvětlil.