Diskuze k článku


  • jaa • 21. října 2017

    Tak s tímto článkem rozhodně souhlasím. Už je v archivu. Dík

  • idiotronic • 21. října 2017

    Místnosti se už uzavřely, sčítáme hlasy. Některé vlastnosti voleb jsou stálé:
    Bajka volební
    (volně podle Ezopa)

    Stojí, stojí voli
    na volebním poli
    hádají se koho zvolit
    na vedoucí roli

    Slyšelo je tele
    prohlásilo směle:
    ,,Zvolíme si velevola,
    ať nám kráčí v čele!“

    Dle té moudré rady
    všichni dohromady
    zvolili si velevola
    a teď hubnou hlady

    Každý vůl i kráva
    přesto bučí ,,Sláva!
    Přišla éra prosperity,
    pokroku a práva!“

    V téhle bajce není
    žádné naučení,
    neboť tam, kde volí voli,
    svět se sotva změní. (Jiří Žáček)

  • fantomas • 21. října 2017

    Rozhodně s tím souhlasím. A ještě k volbám „Dobré heslo může pozdržet vývoj o padesát let“ a proto , kašlu NATO.

  • Béda • 21. října 2017

    Tzv. liberalni systemova levice – ČSSD + KSČM. Co zaseli, to sklidili. Přiště možna vypadnu ze sněmovny.

  • zart • 22. října 2017

    Tzv. demo(ličně)kradické volby jsou skvělým podvodem na voly, vol(„pé“)iče a voličky). Nikdo jiný než jejich vykutálený hňup, kovboj, dobytkář a řezník je vyhrát nemůže. V balíku volebních lístků v našem volebním výběhu jsem nenašel jediné jméno osoby, kterou bych osobně znal. Nikomu to v mém okolí nepřijde nijak divné. Po vítězství nepracujícího lidu v 1989 jsem zakládal politickou stranu, ale nikoho ze svých známých, kamarádů, přátel, rodinných příslušníků i spolupracovníků jsem nějaké k aktivní politické práci dodnes nepřesvědčil. Něco takového je jim úplně, ale úplně, ukradené. Musím však stále a stále poslouchat jejich nářky, nadávky, stížnosti a kritiky na „demokraticky“ zvolené orgány. Stále vás ta hovada přežvykující myšlenky a informace druhých vydírají svým nekonečným skuhráním, bečením a bučením, pořád chtějí váš soucit, ohled, souhlas, čas, pozornost, sílu i peníze. Celý život mi vytýkají, že jsem pesimista bez světlých zítřků, špatný prognostik, který přehání, ačkoliv je to mnohem horší, než by si mysleli. Vydžte to žít takovou dlouhou dobu s takovými pitomci a voly. Aniž bych to někomu přál, pořád musí být ještě velmi a velmi hůře, aby něco někteří z nich pochopili, před (v podstatě svojí) samo/likvidací. Připadají si velice důležití, a například uraženě a namyšleně s pohrdáním odmítali číst zadarmo rozdávanou knihu bači, který nyní vyhrál, ačkoliv z ní vyplývá jejich naprostá zbytečnost pro vysokofrekvenční digitální hospodářskou „demokraci“. Musí být hůř a pokud bude lépe, tím bude hůř a tím bude lépe. Již jenom ta jedovatá siláž, kterou plní jejich nenasytné mozky a žaludky, dokonají své zhoubné dílo.

  • peter. • 22. října 2017

    Na východe nacisti,na juhu a severe pravica,na západe bohviečo…všade okolo nás popadali soc.vlády ako gate.Fico spamätaj sa a začni niečo robiť,lebo padneš tiež.To čo sa stalo v ČR nieje náhoda.Je to trend. Socialistické vlády v Európe padajú jedna za druhou,lebo pred obhajobu práv ľudí práce postavili obhajobu práv sexuálnych a rôznych iných menšín a postavili sa jednoznačne na stranu vojny a kapitalistického teroru ktorého sa dopúšťa USA a štáty NATO na celom svete.
    ČSSD sa môže obrodiť a vrátiť sa na miesto,ktoré tradične zaujímala v politike v priestore Čiech.Je to len otázka výberu osobností a návratu k tradičným hodnotám „socanov“.U KSČM mám obavy z toho,že hĺbka jej pádu je taká,z ktorej sa už nevyhrabe.Ona stratila zo svojej základne,ktorá ju volila vždy a za každých okolností.Až neúnosne dlho ospravedlňovala svoju nečinnosť tým,že „nepustia nás do médiíí!“A samozrejme ľudia typu J.Dolejš,ktorý má názorovo bližšie skôr k Dienstbierovi jr.ako ku komunistovi.

  • Martin (už bez taky m) • 22. října 2017

    Nemalou část důvodů výraznějšího propadu KSČM peter popsal.
    Více nás tu poukazovalo na to, že co fungovalo ještě ve volbách předchozích nebude fungovat věčně. Komunisté až příliš počítali do svého „stabilního voličského základu“ PROTESTNÍ HLASY, které se tentokráte s docela slušnou jistotou mohly „realizovat“ u řady dalších subjektů ( Piráti, SPD…). Protestní volič dneška není apriori vždy většinově levicový, spíše střed.
    Babiš šikovně vsadil na „pojďme s marasmem něco udělat“ a vydělal na „všeobecném srocení proti staviteli Čapího hnízda“, idiotskou protibabišovskou kampaň ČSSD (která v PLNÉ NAHOTĚ dokázala personální a tématickou neschopnost strany v realizaci svých témat která jak mnozí správně píší vyměnila za LGBT…). Babiš ne mnoho, ale nemalé části lidí předvedl že ekonomiku lze i dnes malinko vyspravit, dokázal zatím nemnoho ale nemálu „přidat do peněženek“ – zejména zastavením příjmových propadů a poklesu kupní síly po idiotovi Nečasovi.
    ODS volili její zlodější přátelé a jejich „přátel“ v naději že „v období krachů mafiánských partají je třeba „pravicové stability“… Soudím že pro část lidí ke středu se stala snesitelnou sice falešnou, ale NEAGRESIVNÍMI slogany zřetelně nejspíše i „amnestovanými penězi“ a tatíčkovým povedeným synáčkem „vyfutrovanou kampaní“. Mohla by se pokusit o „opoziční smlouvu 2.0“ když její zloději tak nesnáší „čerpajícího“ Andreje…
    Soudím že i poctivěji odvedená „volební“ „práce“ zaměřená na klidnější odmítání Bruselu a migrantů spolu s útoky „zprava“ na Andreje „hnízdícího příliš vysoko“ jim pomohla. V neposlední roli nejspíše ODS pomohlo i soustředění nenávisti lidí na Kalouska.
    U Kraďouska mám poněkud podezření na možné manipulace – protože s ohledem na „pražský základ“ jeho volby by se nemuselo manipulovat příliš široce…

  • navstevnik • 22. října 2017

    ad Martin

    Mohl byste, prosím, naznačit,jak si tu manipulaci představujete?

    • Stan • 22. října 2017

      Ten nárůst TOP09 v posledních několika procentech sčítaných okrsků byl až podezřelý. Chápu, že nejdéle se sčítají ty největší volební obvody ve velkých městech, ale v minulých parlamentních volbách, jestli si to dobře pamatuji, tak se konečné výsledky od těch po nasčítání cca 60 % volebních okrsků měnily jen v řádu setin procent. Tady TOP09 byla ještě po nasčítání 90 % okrsků hluboko pod čarou ponoru. A nakonec skončila na 5,3%. Zdá se mi to až matematicky nemožné.

  • peter. • 22. října 2017

    Za chvíľu opadá zo stromov lístie a v korunách stromov v parkoch,sa objavia veľké gule vždy zeleného imela.K imelu majú mnohí ľudia romantický vzťah.No len dovtedy,kým si neuvedomia,že sa jedná o parazitickú rastlinu,ktorá strom zabíja.Tak je to aj so socialistami.Odsunuli na bok svoju agendu obhajcov práv pracujúcich ľudí a začali živiť parazitov.LGBTI komunity a iné menšiny.Ale to predsa nebolo dôvodom pre vznik socialistických strán.Z obhajcoov práv ľudí práce,sa transformovali na niečo celkom iné.Neviem pochopiť,prečo agendu obhajcov sexuálnych a iných menšín včítane sprievodných javov ako sú genderizmus,feminizmus a multikulturalizmus prevzali na seba práve socialisti a zelení.
    Veď LGBTI komunity a rôzne iné menšiny majú v sebe dosť intelektuálneho potenciálu na to,aby si založili vlastnú politickú stranu ktorá by obhajovala ich záujmy.Nech si ju teda založia a uchádzajú sa o priazeň voličov v riadnych voľbách.Strana oslabená „parazitom“ zoslabne a stane sa náchylnou k chorobám.ČSSD v dôsledku toho ochorela tiež.Stala sa neschopnou vykonávať funkciu pre ktorú je určená a nedokáže reálne vyhodnootiť, čo je vo svetovej politike správne a spravodlivé,kto je agresor a kto sa bráni .

  • navstevnik • 22. října 2017

    Stan napsal

    Ten nárůst TOP09 v posledních několika procentech sčítaných okrsků byl až podezřelý. Chápu, že nejdéle se sčítají ty největší volební obvody ve velkých městech, ale v minulých parlamentních volbách, jestli si to dobře pamatuji, tak se konečné výsledky od těch po nasčítání cca 60 % volebních okrsků měnily jen v řádu setin procent. Tady TOP09 byla ještěpo nasčítání 90 % okrsků hluboko pod čarou ponoru. A nakonec skončila na 5,3%. Zdá se mi to až matematicky nemožné.

    V době, kdy bylo sečteno 60 % okrsků, bylo v Praze sečteno necelé 1% s podporou 12% pro TOP. V Praze žije 1,2 mil. lidí a účast byla citelně vyšší než na venkově. Tedy matematicky to podle mě možné je, i když přesným matematickým důkazem nemohu sloužit.
    Moje otázka však zněla jinak – jak si tu minupulaci představujete.Nějaký ajťak ve staťáku?, nebo…, no nic jinýho mě nenapadá, protože lístky na okrscích snad sčitají všichni…

    • Stan • 22. října 2017

      Nechci spekulovat, co se stalo, jen je mi podezřelé, že TOP09 stačilo cca posledních 10 % okrsků na zvýšení ze 4,2 na 5,3 %, přičemž u posledních 2 % při každém přejetí lišty v ČT měli o jednu až dvě setiny procenta víc. A na úplném konci to tam skákalo už po desetinách, až to vypadalo, že přičítají okrsky, kde TOP09 volilo 100 % voličů. Pražských voličů bylo cca 12 %. Podíl pražských voličů na celkovém počtu voličů TOP09 byl asi 28 %. Zdá se to hodně, ale když se podíváte na průměrnou velikost okrsku v Praze a porovnáte ji s velikostí okrsků v JM a SM kraji, kde TOP09 propadla, tak tam příliš velký rozdíl není. Takže předpokládám, že těch posledních 10 % okrsků byl mix z velkých měst. A to tam ještě mohla být velká sídliště, kde to s TOP09 taky nemuselo vypadat tak skvěle. Oproti posledním volbám to přímo bije do očí.

  • Martin (už bez taky m) • 22. října 2017

    peter. napsal

    Za chvíľu opadá zo stromov lístie a v korunách stromov v parkoch,sa objavia veľké gule vždy zeleného imela.K imelu majú mnohí ľudia romantický vzťah.No len dovtedy,kým si neuvedomia,že sa jedná o parazitickú rastlinu,ktorá strom zabíja.Tak je to aj so socialistami.Odsunuli na bok svoju agendu obhajcov práv pracujúcich ľudí a začali živiť parazitov.LGBTI komunity a iné menšiny.Ale to predsa nebolo dôvodom pre vznik socialistických strán.Z obhajcoov práv ľudí práce,sa transformovali na niečo celkom iné.Neviem pochopiť,prečo agendu obhajcov sexuálnych a iných menšín včítane sprievodných javov ako sú genderizmus,feminizmus a multikulturalizmus prevzali na seba práve socialisti a zelení.
    Veď LGBTI komunity a rôzne iné menšiny majú v sebe dosť intelektuálneho potenciálu na to,aby si založili vlastnú politickú stranu ktorá by obhajovala ich záujmy.Nech si ju teda založia a uchádzajú sa o priazeň voličov v riadnych voľbách.Strana oslabená „parazitom“ zoslabne a stane sa náchylnou k chorobám.ČSSD v dôsledku toho ochorela tiež.Stala sa neschopnou vykonávať funkciu pre ktorú je určená a nedokáže reálne vyhodnootiť, čo je vo svetovej politike správne a spravodlivé,kto je agresor a kto sa bráni .

    Naprostý souhlas.
    re návštěvník: věřím v manipulace pod vlivem Pražské pakárny která je tam doslova prorostlá do všech struktur. Totéž si myslím o zahraničním počítání hlasů. Nevěřím, že TAM je TAKOVÝ náskok TOP před ostatními.
    Prostě nevěřím a neuvěřím – protože po i jen 4 letech, byť s ohledem na pozici Zadolárka ve vládě byli jen UBOHOUČKOU „opozicí“, a prostě již není rok 1989. Já fakt nevím proč by lidé volící v zahraničí měli tak výrazně preferovat Kraďouska…
    Všem musí být přece jasné, že pozice TOTÁLNĚ BEZOHLEDNÉHO postupu neocons (k nimž TOP 09 počítám) je po krachu Clintonky neudržitelná a takto nerealizovatelná.
    Volba alkoholem dále rozpadajícího se Kalouska který cosi žvanil o „dvouciferném výsledku“ svědčí o tom, že celá kampaň TOP 09 byla JEN MANIPULATIVNÍ MANIPULACE, a tedy volba takového člověka je jen pro skutečně otrlé. A dodáme-li padající „vyBUZENOU popularitu Spacího pytle“ lidmi jako PUTNA a spol -kteří mohli volit i jiné „menšiny“ prostě „potenciál“ TOP byl už dlouhodobě pod 5%. Že by se tak raketově zmátořili TOMU PROSTĚ NEVĚŘÍM.
    S výsledkem voleb jsem relativně spokojen- až na přílišný nárůst ODS (ten jsem ale i jinde zkusil ze svého pohledu vysvětlit a má mnohem stabilnější rozkrádačskou základnu, „prorostlou“ do mnoha regionů) a „zázračnou záchranu“ TOP 09 a KDU. Jak se zopakuji KDU možná zachránili „pobouření Zelení“ kteří při všem jaký může být jejich už nyní bývalý šéf prostě opravdu nemuseli snést ZPŮSOB jakým to „předseda“ projevil. Také vtíravý styl konce KDU kampaně -nejspíše správně načasovaný – do prostoru spíše nešikovně zbytnělé agresivity „extrémistů“ v závěru i SPD kampaně mohl přimět poněkud dezorientovanou část nerozhodných k volbě KDU. Naproti tomu k volební záchraně Kraďouse který již déle padal ke DNU nevidím potenciál.

  • Martin (už bez taky m) • 22. října 2017

    Poznámka: tentokrát tuším více volil i MS kraj (z těch lidnatých kde je TOP 09 vrcholeně neoblíbená). Ano, možná nepřišlo o tolik více lidí, ale více jich přišlo, a poněkud jinak rozděleno než „obvykle“. Technicky si myslím manipulace je možná kdykoliv je dostatečná vůle. A Kraďous mimo parlament- to volalo po kriminálu nejen na sociálních sítích. A „zavřít oči“ by mohli i jiní „napravo“…

  • Martin (už bez taky m) • 22. října 2017

    Před víc jak deseti lety jsem několikráte Zaorálka i pochválil, dokonce si vzpomínám na celkem zajímavé debaty v Komorní scéně Aréna (tuším?) kde zval i Jana Kellera…
    Nyní je to člověk zcela evidentně tak zdeformovaný funkcemi a dlouhodobým pobytem ve sněmovně, že naprosto nereálně uvažuje i v domácí politice.
    Takže už jen stručně: dokud v ČSSD budou na viditelných vlivových pozicích dále Zaorálek a viditelně i poslanec Sobotka bez jakékoliv protiváhy vracející se ke „kořenům“, potud bude ČSSD nadále padat – a pro příště ji čeká nejspíše mimoparlamentní role. Pokud bude v opozici (a čištění Andrejových polobotek lidé tohoto typu nesnesou) stane se navíc dále vlivově marginalizovanou povedou-li ji dále takoví „výrazní“ a „autentičtí“ „lídři“…
    Že by po odchodem protestních hlasů „zpohlavkované“ KSČM s již nyní zcela minimalizovaným parlamentním „vlivem“ pomalu nastávala doba pro českou „Die Linke“??
    Kdo ví…
    Každopádně minimálně první půlrok se budou nové i staré tváře ve Sněmovně snažit „zaujmout“, takže „mimoparlamentní“ uskupení prakticky nebudou vůbec vidět. To ale neznamená, že by neměly pracovat na kvalitně připraveném projektu „nalevo od tzv. pravice“.
    Prostor se otevřel…

  • navstevnik • 22. října 2017

    V MS je účast 55 v Praze 67. V 16 hodin byly vesnice skoro sečteny. Je pravda, že s výjimkou Opavy je v MS TOP slabá i ve městech, ovšem rozdíl mezi 1-2% a 3% je menší než 3 a 12 v Praze (mnohem lidnatější notabene).
    Jinak souhlasím, že ve světě počítačů je možné cokoliv. Ovšem, že by ODSáci na okrscích přihrávali TOPce hlasy (tak aby to nikdo neviděl) je podle mě zcela mimo mísu. To Vám třídní vidění světa zatemňuje mysl.
    Jinak sociální sítě jsou ošidná věc – všichni žijeme ve svým, většinou zcela se míjejících se sociálních bublinách.
    A ještě něco, jako dlouhodobý volič KDU (s výjimkou doby kdy tam bačoval Kalousek), jsem rád, že díky mizernému výsledku v čele TOPKy (doufám) skončí.

  • navstevnik • 22. října 2017

    ještě upřesnění
    … že by ODSáci přihrávali SVOJE hlasy…

  • Gatta • 22. října 2017

    Stan napsal

    Ten nárůst TOP09 v posledních několika procentech sčítaných okrsků byl až podezřelý. Chápu, že nejdéle se sčítají ty největší volební obvody ve velkých městech, ale v minulých parlamentních volbách, jestli si to dobře pamatuji, tak se konečné výsledky od těch po nasčítání cca 60 % volebních okrsků měnily jen v řádu setin procent. Tady TOP09 byla ještěpo nasčítání 90 % okrsků hluboko pod čarou ponoru. A nakonec skončila na 5,3%. Zdá se mi to až matematicky nemožné.

    Nejsem příznivec konspiračních teorií o volebních podvodech, ale …
    Na rozdíl od Stana moc nechápu, jak je možné, že v okamžiku, kdy je ve státě sečteno více než 95 % okrsků (a to včetně Brna, Ostravy, Plzně a dalších statutárních měst), tak v Praze to ve stejném okamžiku dělalo sotva 60 %.
    Dále se mi zdá až nemožné, že hlavním městě je pravidelně podstatně jiné hlasování než ne zdytku republiky – a to i s přihlédnutí k počtu studentů, státních zaměstnanců a vysokopříjmových platů. Možná je to tak a v pro pražáky skutečně končí svět za Honími Počernicemi.
    Třetí důvod ke konspiračnímu podezření – Kde jinde dělat úpravy než v centru, kde se lidé neznají a kde se „to ztratí“ a to až „na posledníchvíli“.

    Možná je to ovšem stejný fenomén, jako nastal u posledních amerických prezidentských voleb, kdy oblasti USA hlasovaly pro Trumpa, ale všechna velká města byla pro Hillary.

    Zda je to v obou případech jev zralý pro sociology ,nebo pro kriminalisty, to nevím.

  • navstevnik • 22. října 2017

    Stan napsal

    Ten nárůst TOP09 v posledních několika procentech sčítaných okrsků byl až podezřelý. Chápu, že nejdéle se sčítají ty největší volební obvody ve velkých městech, ale v minulých parlamentních volbách, jestli si to dobře pamatuji, tak se konečné výsledky od těch po nasčítání cca 60 % volebních okrsků měnily jen v řádu setin procent. Tady TOP09 byla ještěpo nasčítání 90 % okrsků hluboko pod čarou ponoru. A nakonec skončila na 5,3%. Zdá se mi to až matematicky nemožné.

    Asi je neproduktivní v této debatě pokračovat, spekulujeme oba – já i Vy. Trvám si na tom, že jiná manipulace, než „hackerská“ je nepředstavitelná.
    Ta by, podle mě, měla být odhalitelná přepočítám hlasů. Pokud ani tomu nevěříte,pak se asi nedá nic dělat. Pokud ano, pokuste se ho vyvolat (bohužel nevím jak se to dělá).

  • Irena • 22. října 2017

    V souvislosti s tím je dobré se podívat na výsledky podle jednotlivých volebních obvodů, jak ze statistického hlediska možné, aby se v některých okrscích lišila volba voličů o celých 10%?
    https://www.novinky.cz/volby/snemovna-2017/hlavni-mesto-praha/praha/6369-praha-1
    Na Praze 1 má TOPka téměř 20% !!! V Plzni, Brně (město) byla ráda, že dolezla na 7% a přitom ten průřez voličů by se na velkých městech až tak lišit neměl. Ovšem čím blíže ke středu Praha 1, 2 apod. nárůst až o 10% i v porovnání se zbytkem Prahy, kde se to pohybuje tak okolo 10-13%, což už je podle mě nadhodnocené, ale ještě by se dalo skousnout.

  • navstevnik • 22. října 2017

    Gatta napsal
    Nejsem příznivec konspiračních teorií o volebních podvodech, ale …
    Na rozdíl od Stana moc nechápu, jak je možné, že v okamžiku, kdy je ve státě sečteno více než 95 % okrsků (a to včetně Brna, Ostravy, Plzně a dalších statutárních měst), tak v Praze to ve stejném okamžiku dělalo sotva 60 %.
    Dále se mi zdá až nemožné, že hlavním městě je pravidelně podstatně jiné hlasování než ne zdytku republiky – a to i s přihlédnutí k počtu studentů, státních zaměstnanců a vysokopříjmových platů. Možná je to tak a v pro pražáky skutečně končí svět za Honími Počernicemi.
    Třetí důvod ke konspiračnímu podezření – Kde jinde dělat úpravy než v centru, kde se lidé neznají a kde se „to ztratí“ a to až „na posledníchvíli“.

    Možná je to ovšem stejný fenomén, jako nastal u posledních amerických prezidentských voleb, kdy oblasti USA hlasovaly pro Trumpa, ale všechna velká města byla pro Hillary.

    Zda je to v obou případech jev zralý pro sociology ,nebo pro kriminalisty, to nevím.

    1. Sám jste si odpověděl – pro Pražáky končí svět v Horních Počernicích, ale pozor, ono to platí i naopak.
    2. Příměr s USA není přesný. V USA mají systém stát bere vše. Jsou státy, kde je výsledek předem jasný – západní a východní pobřeží volí demokraty, většina států ve vnitrozemí republikány, a ať kandiduje kdokoliv. V těchto státech se většinou ani nevede kampaň, to by byly vyhozený peníze. Nějaké rozdíly mezi městy a venkovem tam možná taky nějaký je, ale není rozhodující.
    O tom kdo bude president se rozhoduje v tzv. swinger states – je jich cca 10, o které o se hraje.
    Takhle je o už možná 100 let.
    Trump vyhrál proto, že vyhrál velkou (co do počtu volitelů) Floridu a dělnické státy na středozápadě.

  • Irena • 22. října 2017

    Ostrava město 2,8 TOPka, tam mají lidé rozum.

  • navstevnik • 22. října 2017

    Irena napsal

    V souvislosti s tím je dobré se podívat na výsledky podle jednotlivých volebních obvodů, jak ze statistického hlediska možné, aby se v některých okrscích lišila volba voličů o celých 10%?
    https://www.novinky.cz/volby/snemovna-2017/hlavni-mesto-praha/praha/6369-praha-1
    Na Praze 1 má TOPka téměř 20% !!! V Plzni, Brně (město) byla ráda, že dolezla na 7% a přitom ten průřez voličů by se na velkých městech až tak lišit neměl. Ovšem čím blíže ke středu Praha 1, 2 apod. nárůst až o 10% i v porovnání se zbytkem Prahy, kde se to pohybuje tak okolo 10-13%, což už je podle mě nadhodnocené, ale ještě by se dalo skousnout.

    Vycházíte z mylného předpokladu, že TOPKU volila všechna velká města. To ale tentokrát není pravda. Vůbec nechci mluvit o Ostravě nebo Ústí, ale i ostatních krajských městech krutě ztratila. Nakonec i tý Praze je to oproti minule debakl, až 4. místo a 12% to je krutý pád. A nebýt knížete a Ferrriho, pros..la by to ještě víc a já bych tady nemusel vyvracet nesmyslná konspirační podezření.

  • Irena • 22. října 2017

    navstevnik napsal
    Vycházíte z mylného předpokladu, že TOPKU volila všechna velká města. To ale tentokrát není pravda. Vůbec nechci mluvit o Ostravě nebo Ústí, ale i ostatních krajských městech krutě ztratila. Nakonec i tý Praze je to oproti minule debakl, až 4. místo a 12%to je krutý pád. A nebýt knížete a Ferrriho, pros..la by to ještě víc a já bych tady nemusel vyvracet nesmyslná konspirační podezření.

    Ano? A těch 20% oproti v průměru 10% vysvětlíte prosím jak?

  • navstevnik • 22. října 2017

    Přece je ještě jedna poznámka. Skoro stejný přírůstek jako TOP zaznamenala i ODS. Protože tam o klausuli nešlo, tak jste si toho (zřejmě) ani nevšimli. Dolů šli Okamura, Babiš a KSČ. Nemohu si pomoci, ale vše do sebe zapadá.

  • navstevnik • 22. října 2017

    Irena napsal
    Ano? A těch 20% oproti v průměru 10% vysvětlíte prosím jak?

    Nejsem si jist jestli rozumím otázce, ale zkusím odpovědět. V centru Prahy nebo ve vilové Praze 6 má TOP cca 20 procent, protože je to echt Praha. Na okrajích má kolem 10%. A protože centrum a Ořechovka je méně lidnatá, celkový výsledek za Prahu 12% je blíž těm 10ti než 20ti.

  • Gatta • 22. října 2017

    Re navstevnik – ad volby v USA – podívejte se na výsledky voleb – http://www.politico.com/mapdata-2016/2016-election/results/map/president/
    proklikem na detail se dostanete na volební obvody a zde si můžete srovnat konkrétní čísla .

    Nevím jak kdo ,ale pro mě třeba Řeporyje ještě opravdovou Prahou nejsou. :-)

  • navstevnik • 22. října 2017

    Děkuji,
    zkoušel jsem stát New York, tam, zdá se, máte pravdu (venkov Trumpa města Hillary). U Californie už si tak jistý nejsem, ale to už je pro mě vyšší dívčí v zeměpisu USA a fůra času, tohle do detailu studovat. A dalších 48 států.. Zajímavá otázka by bylo, zda je to to konstanta americké volební mapy, nebo specifikum volby Trump-Clintonová – tedy venkov volí (konzervativní) republikány, města (liberální) demokraty. Já bych si tipl, že ano, alezkoumat to asi nemám čas.

    Díval jsem se na výsledky v Řeporyjích a zdá se mi, že mají blíž Praze 6 než Ostravě, a považuji to za logické a pochopitelné.

  • navstevnik • 22. října 2017

    napsal jsem to zmateně: myslím, že to, venkov volí reps a města dem., je konstanta americké volební mapy