Rozhovor s Igorem Strelkovem

Rozhovor britského novináře Grahama Phillipse s bývalým velitelem armády DLR Igorem Strelkovem

Rozhovor britského novináře Grahama Phillipse s bývalým velitelem armády DLR Igorem Strelkovem.

Moskva 12. 8. 2015

Navrhuji udělat rozhovor interaktivní, budou u toho přímé vstupy.

Dobře.

Hodně se o vás mluví, povídají se různé historky, jste považován za legendu. Co vy sám o sobě můžete říci?

Teď jsem penzionovaný voják. Říkají, že jsem veřejný činitel, možná proto, že dávám rozhovory a snažím se zapojit do veřejného a politického života. Jsem veterán různých válečných konfliktů a vystudovaný historik. Bývalý důstojník specnazu. Přestože se říká, že bývalí rozvědčíci neexistují, nemám teď s tajnými službami žádné spojení. A neměl jsem ho ani na Donbase.

Něco o vaší rodině…

Pocházím z Moskvy, z inženýrské rodiny s dlouholetou vojenskou tradicí. Dědečkové byli důstojníci, účastnili se války, mají hodně bojových řádů a medailí. Rodiče absolvovali Vysokou skolu civilního letectví. Otec pak pracoval ve vojenském průmyslu a již nežije. Matka je v důchodu. Podle rodinných kronik se moji předkové účastnili 1. světové i občanské války. Znám své předky do páté generace. Vím, že v Anglii jsou rodiny, které znají svůj rodokmen do více než desáté generace, ale já tak daleko do historie své rodiny nevidím.

Co škola, oblíbené předměty?

Jsem humanitně založený, nejvíce mě bavil dějepis, literatura. Po střední škole jsem studoval na vysoké škole, fakultu dějin, obor archivář. Nejvíce mě zajímalo období občanské války, poslední léta ruského impéria. Později mě uchvátila i doba 2. světové války. Po absolvování studia, v roce 1992, jsem pochopil, že stát, ve kterém jsem vyrostl, se nachází ve stadiu rozpadu. Má profese nebyla žádaná, i když někteří moji kolegové dosáhli úspěchů ve vědeckých oborech. Sedět někde v archivu nebo učit dějepis ve škole by mě nebavilo. Byl jsem vždy veřejně aktivní a zvláště v té době. Po promoci, hned jak jsem slyšel o událostech v Podněstří, jsem se společně s kamarádem rozhodl tam odjet jako dobrovolník. Přijeli jsme tam s vlastní výzbrojí, měli jsme staré pušky, munici a potřebné vybavení. Byli jsme hned připraveni vstoupit do boje. Válčil jsem tam půldruhého měsíce, získal jsem válečné zkušenosti. Bohužel v jednom boji u Bender můj kamarád zahynul. Tak začala má vojenská kariéra.

Mám tady hodně otázek od diváků. Jaký je váš názor na vaši popularitu a zájem médií?

Média mi připisují hrdinské činy a nadpřirozené vlastnosti, které nemám. Hvězdu ze mě udělala ona. Dívám se na to skepticky. Navíc popularitu nemám rád, ale postupně si na ni zvykám. Byl jsem spíše zvyklý na anonymitu, vzhledem k mé účasti na speciálních operacích a při plnění zvláštních úkolů. Když jsem na Donbase dostal rozkaz odkrýt svoji tvář, byla to pro mne těžká zkouška. Na Krymu jsem ji ještě skrýval, i když jsem tam měl úkoly technického rázu, ale zúčastnil jsem se i některých důležitějších akcí. Nechystal jsem se k jejímu odkrytí před kamerami ani na Donbasu. Kdyby tam byly tak významné osobnosti jako Čalyje nebo Aksjonov, kteří už na Krymu udělali kus práce, nemusel bych to dělat.

A co fotografování?

Nerad se fotím, beru to jako daň popularitě.

Jsou i takoví, co nemají rádi vás.

Spíše mě nenávidí.

Povídají se o vás různé fámy, například o vaší účasti v Bosně, při višegradském masakru.

Do Višegradu jsem se dostal až po těch událostech, na podzim roku 1992. Co vím já, tak „čistky“ probíhaly z obou stran, muslimové podřezávali Srby, Srbové muslimy. Teď se všechny hříchy připisují Srbům. Neznamená to ale, že druhá strana byla svatá. Kdo vítězil, ten podřezával nepřítele. Já jsem se toho neúčastnil, ale nevím, jak bych se zachoval, kdybych se do takové situace dostal. Byl jsem účastníkem průzkumných operací, kontaktních bojů a přestřelek s protivníkem.

Proč se nevrátíte na Donbas?

Protože jsem zastáncem tvrdého postoje vůči kyjevské juntě a jsem přesvědčen, že pokud se má válka skončit, musí se zasadit tvrdý úder karatelům. Teď převládá pozice ruské vlády, která chce usmíření za každou cenu. Očekává se, že Ukrajina přizná nezávislost DLR a LLR, uzná Krym jako součást Ruska, Západ ukoční sankce a vztahy Evropy a Ruska se budou normalizovat. Můj názor je, že je to fantasmagorie, Ukrajina je loutka v rukou Spojených států a nikdy se s takovým vývojem nesmíří a na žádné ústupky nepůjde. Rusko jde cestou bývalé Jugoslávie, kdy Miloševič pořád mluvil, usmiřoval se a pak nepochopitelně zemřel v Haagu, v té době, kdy tam měl oficiálně vypovídat. Nemohu se vrátit na Donbas, protože teď tam velí „strana míru“, která má jediný úkol – vtáhnout Donbas zpět na Ukrajinu jako autonomii. K tomu se já stavím velmi negativně.

Co si myslíte o Plotnickém a Zacharčenkovi?

Plotnického neznám, ale slyšel jsem o něm hodně špatného, výsledky jeho práce nejsou také nic moc. Co se týče Zacharčenka, můžu říci, že na sebe včera naložil více, než může unést. Nedokážu si ho představit na postu ministerského předsedy. Hlavním jeho nedostatkem je, že je to člověk bez cti. Ano, lid ho zvolil, on však hned poté podepsal kontroverzní dohody, podle kterých se DLR stala zvláštním teritoriem jiného státu. Co si o něm můžu potom myslet? Existuje analogie, během občanské války v USA opustili generál Lee a prezident Konfederace Jih po porážce a nikdy se tam nevrátili, aby prosili Sever o začlenění do Unie. Prohráli válku a se ctí odešli. A tady – válka není prohraná, ale z výsledků voleb je fraška a lidem se vysmáli do očí. On pro mě jako člověk již neexistuje.

Co Gubarev, Motorola, jak se vám s nimi bojovalo?

Gubarev nikdy nebojoval, jen pomáhal, pracoval u nás v informačním centru. Motorola je výborný voják, umí bojovat, vede za sebou lidi, nebojí se. Opravdový hrdina. U mě velel četě, pak rotě, potom zase četě. Jeho helma a vesta byla stále poznamenaná střepinami. Bojoval v Semjonovce, nejtěžším úseku Slavjansku. Osobně jsem ho vybíral do své skupiny ještě v Simferopoli, než jsme přecházeli hranici.

Odkud momentálně získáváte informace?

Většinou od bojových druhů, někteří z nich jsou již vytlačeni z Donbasu, jsou v záloze. Přijíždí za mnou a povídají. Informace dostávám skoro každý den.

A stýská se vám po Donbasu?

Ano, navíc cítím osobní odpovědnsot za to, co se tam děje. A nemůžu jen tak zapomenout, ukončit jednu kapitolu svého života a zabouchnout za ní dveře. Dokud tam pokračuje válka, jsem nepřímo zodpovědný za všechny oběti a ruiny.

Slavjansk, to je pro vás jen takové dobrodružství, nebo spíše vážný konflikt?

Doufal jsem, že se zopakuje krymský scénář. Rusko bude pokračovat ve svém vítězném tažení a připojí k sobě tato teritoria, lidi, vše, co mu patří od dávných dob. Historická spravedlnost zvítězí, Rusko opět získá suverenitu, ztracenou v roce 1991, přestane se ohlížet na „syčení“ Západu a začne budovat pozici světové velmoci. Bohužel se to nestalo, naše vedení se zaleklo vlastní odvahy. Udělalo první krok, zvedlo nohu pro druhý a zůstalo stát jako čáp, který neví, jestli chce jít dál nebo zpátky. Právě v takové nestabilní pozici se momentálně nachází náš stát.

Jaká byla účast Ruska na událostech ve Slavjansku? Pořád jsou tu jen samé domněnky.

Já nechci a nebudu na tuto otázku odpovídat, necítím se být oprávněný. Kdo chce, ať na ni odpoví, ale já to nebudu.

Dobře.

Já osobně jsem bojoval dobrovolně.

Ve Slavjansku jsem se seznámil s Ponomarjovem. Co můžete říci o něm?

Tento člověk se tam cítil jako doma a také se tak i choval. Ze své ochranky vytvořil gang, který terorizoval okolí. Užívaly se tam drogy a tak jsem se rozhodl ho izolovat. Nechtěl jsem zasahovat do řízení civilního života, nerozumím tomu. Ale vadilo mi, že nějaká ozbrojená banda civilistů zasahuje do vojenského řádu, který jsem tam vytvořil. V civilním životě jsem se spoléhal na místní policii. Proto, když nepomohlo ani ozbrojení Ponomarjova, uvalil jsem na něj vazbu. Za válečného stavu by zasloužil tvrdý polní vojenský soud, který by ho asi poslal kopat zákopy, ale já ho raději izoloval, vzhledem k jeho bývalým zásluhám.

Ukrajinská média hodně psala o vašem neférovém jednání během války, špatném zacházení s protivníkem apod. Můžete to okomentovat?

Nechci to komentovat. Ve válce neplatí pravidla, v každé válce každý bojuje, jak umí. Mohli jsme udržet Slavjansk? Spíše ano, ale vedlo by to k velkým ztrátám na životem a naší konečné porážce.

Jaký k vám mělo vztah civilní obyvatelstvo?

Civilisté nás radostně vítali, chovali se k nám loajálně, po městě jsem se klidně a bezpečně pohyboval, mohl ke mně přijít kdokoliv z místních. Jediný pokus o mítink byl před budovou SBU. Sešlo se tam 10 – 15 lidí a začalo křičet, abychom odešli. Stačilo jim říci, že budou zatčeni a vše se uklidnilo. Myslím, že tak je to dobře, protože v podmínkách války musí být tvrdá disciplína. Většina obyvatelstva nás stejně podporovala a my jsem proti nim téměř nemuseli používat sílu.

Předtím než jste odešel ze Slavjansku, jste se přes internet obrátil k místním o pomoc.

Ano, potřebovali jsme dobrovolníky, zbraně, nevytvářeli jsme zásoby. Proto jsem se musel obrátit na lidi. Všechno se vytvářelo improvizovaně, za pochodu. Neměli jsme připravené kádry, proto se někdy stalo, že na nějakou funkci byl jmenován špatný kandidát. Zoufale chyběli velitelé čet, rot, štábní pracovníci, zásobovači. Proto jsme brali každého.

A pomoc přišla?

Ano, poté, co jsem v květnu požádal na internetu o pomoc, razantně se zvýšil proud dobrovolníků.

Pojmenujte hlavní důvod vašeho ústupu ze Slavjanska.

Byli jsme obklíčeni, bez dostatečných zásob potřebných na obranu. Byla to jen otázka několika hodin, záleželo to jen na šikovnosti ukrajinské armády. Prostě nám chyběla výzbroj. Můžu zopakovat čísla: Měli jsme 9 minometů a k nim 67 min. Pro dva funkční tanky jsme měli 1,5 kompletů munice, pro 4 BVP 2 komplety munice. Neměli jsme prakticky žádné protitankové zbraně. Během boje o Nikolajevku nefungoval ani jeden granátomet. Jednoduše by nás vybombardovali, zničili by město, jak to dělají pořád. Ptom, bychom museli vyjít z obklíčení, což by samozřejmě vedlo k velkým lidským ztrátám.

Jak hodnotíte tu situaci teď, po roce od události?

Doufal jsem do poslední chvíle, že nám pomůžou s výzbrojí a budeme bránit město. Musíte pochopit, že kromě Slavjanska jsme byli odpovědní za Kramatorsk a Konstantinovku. Pod mým vedením byl Mozgovoj, který držel Lisičansk a Severodoněck. Zkrátka celou severozápadní frontu. A situace se pro nás vyvíjela špatně. Vytvářel se druhý kruh obklíčení od Nikolajevky přes Kramatorsk, který nás neustále ostřeloval z děl. Tím Slavjansk ztratil strategický význam. Jak je však známo, v občanských válkách hraje důležitou roli morální duch. Proto jsem se snažil město udržet do poslední chvíle. O svém počínání jsem přesvědčen na sto procent, i kdyby mi někdo chtěl oponovat, zachován si svůj názor.

A teď tam visí ukrajinská vlajka…

A co myslíte, jaká vlajka tam visela během německé okupace? Samozřejmě, že hitlerovská vlajka a civilisté byli naháněni na různé akce okupantů. Chcete, aby všichni lidé byli hrdinové a padli za Rusko nebo Novorusko? To po nich nikdo nechce. Pravidelně komunikuji s představiteli Charkova, Oděsy, Záporoží a vysvětluji jim, že je zbytečné, aby si nějak vyskakovali, dělali nepokoje, pokud je v tom nepodpoří Rusko.

Jste patriot?

Směšná otázka. Vždy jsem byl patriotem, i v 90. letech, kdy to slovo mělo spíš hanlivý význam. Nikdy jsem se za to nestyděl, ani během služby v ruské FSB.

Jaký máte vztah s prezidentem Putinem?

S Putinem nemám žádný vztah, nikdy jsem s ním nemluvil a nikdy jsem se s ním nesetkal. Mám na něj komplikovaný názor, přesto ho mám za svého prezidenta, vždy ho podpořím. Kdyby byl odstraněn, začne v Rusku velký chaos, několikrát větší než na Ukrajině. Putin je momentálně legitimní pro lid i pro úředníky. Nástupce zatím není, musíme ho podporovat. Nesouhlasím se všemi jeho rozhodnutími, ale to neznamená, že ho musím osočovat. Obzvláště teď, když není podporován na Západě, dostal od něj „Černého Petra“. A také doufat, že pochopí, že ta cesta, kterou vybral, vede do propasti. Dříve nebo později to pochopí, a pak se hodně věcí změní.

Překlad: V. Kostik


Hodnota článku (rešerše, napsání, korektura, anotace, ilustrace, redakční práce) je ohodnocena částkou: 450 Kč
Pokud chcete na provoz webu přispět, klikněte zde , nebo na baner v úvodní stránce. Děkujeme!

0 0 hlasy
Hodnocení článku
Platby

Líbil se vám článek?
Přispějte, prosím, redakci OM na č. ú. 2900618307/2010, nebo přes následující QR kódy.

QR platba 50 Kč

QR platba 50 Kč

QR platba 100 Kč

QR platba 100 Kč

Odebírat
Upozornit na
113 Komentáře
nejstarší
nejnovější nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Sio
Sio
27. 8. 2015 20:54

Kdo co pochopil, pochopí nebo nepochopí. Toť otázka. Jinak je to frajer.

Sasin
Sasin
27. 8. 2015 21:40

Nevím proč stále taháte názory psychopatů, bárs jaké ideologickosociálněplatonické perestrojky medíálních výplachů a platíte za to. Novinář s gumákem vyplodí maximálně gumový papír a to už jsem si myslel, že i repertoár si budete vybírat jaksi se zvýšeným inteligenčně poznávacím stopořením. Je to sice všechno pěkný, že sem nahrnete všechny splašky světa, ale utápíte se v tom vážení. Řešení vás ani nenapadne a jen bystě furt vyráběli, skladovali a honili lidi, od čerta k ďáblu, páč si nevíte rady co s nima. Jako by se vás o to něgdo prosil.

Proč kua nezačnete chápat svět takový jaký má být.

fajt
27. 8. 2015 21:54

tak se mi zdá, že ruští oligarchové poslední dobou tak trochu ztratili drajf ( je taky možné, že je docela dobře eliminují neoconští operativci, kterých je v Rusku neuriekom ) a to co na pocitových bodech v západní Evropě horko těžko nabrali, lehce teď letí minským komínem – nespokojenost Strelkova je docela cítit ( i kdyby mezi řádky údajně říkal něco jiného…že, Sio ). ..)

fajt
27. 8. 2015 21:57

Sasin napsal
Sasin

máte výsostný právo ignorovat svět, systém, špatný, zlý a proradný lidi, já vám určitě nebudu nadávat a ani vás neodsoudím, když přestanete platit daně, fotku prezidenta své kolonie, či říše zašlapete do hnoje a užitečné idioty počastujete doživotní nelibosti ( a klidně je u toho i podojíte) – jenom směle do toho. ..)

Sasin
Sasin
27. 8. 2015 22:10

Asi jsem se spletl, vy naznačujete, že máte ještě na výběr. Možná si ještě chcete stihnout zvolit nějakého jiného právního zástupce nebo dokonce otevřít firmu? Tolik perel jsem sem naházel a zadarmo, a nic. Tak hodně štěstí. Muheeeeeee

peter.
28. 8. 2015 5:52

Dobre,že ho z Donbasu stiahli.Inak by mu už pred rokom odstrelili hlavu.A určite by na to (ako to majú vo zvyku) použili najmenej dva „grady“a päť húfnic.Aby mali istotu.

fajt
28. 8. 2015 6:08

Sasin napsal Asi jsem se spletl, vy naznačujete, že máte ještě na výběr. Možná si ještě chcete stihnout zvolit nějakého jiného právního zástupce nebo dokonce otevřít firmu? Tolik perel jsem sem naházel a zadarmo, a nic. Tak hodně štěstí. Muheeeeeee no vždy máte na výběr, otázkou zůstává, jestli by jste opravdu něčeho dosáhl a pak jestli by jste to taky přežil – ale někdy stačí pouhá cesta – tady asi hodně krátká – a člověk se stane zase člověkem, tedy je ščastné – žiju asymetricky a proxy ( bo to je fajn a systém u toho hezky eroduje) , vaše… Číst vice »

lomikel
lomikel
28. 8. 2015 6:22

sasin – ciste formalne, pokud chcete nekdy rozdavat podili musite byt drzitelem moci ktera to umozni, nebo drzitelem podilu ktere chcete rozdat. Koncipovani spolecnosti probiha na zaklade pruniku zajmu, tedy vazenych (vaha subjektu opravena na podil;) na moci) zajmu. Jak si to predstavujete ze proniknete vase zajmy s dostatecnou sumou zajmu ostatnich ?

Tohle je problem anarchystu, nejaky system vzdy byl a bude dokud bude existovat lidska spolecnost. Byt proti systemu obecne znamena si prisoudit roli okrajoveho prvku, ktery ergo kladivko si maximalne protne zily.

lomikel
lomikel
28. 8. 2015 6:36

Vzdy si rad prectu Strelkovovi nazory. Ocenuji jejich konzistenci v case.

J. Hruška
J. Hruška
28. 8. 2015 7:04

Přes všechny dobré vlastnosti je Strelkov zelený mozek, který nedokáže vidět, že velká část obyvatel Ukrajiny nestojí o svobodu, přinesenou na ruských bajonetech.
Tedy, přesně řečeno: Oni by to někteří z nich docela uvítali, protože by jim to umožnilo dál hryzat do ruky, která je hladí. Jenže Rusové se už poučili a Ukrajinci se musí naučit žít sami a za své.

fajt
28. 8. 2015 7:38

J. Hruška napsal J. Hruška protože v sovětském svazu, v Rusku vše co se týkalo bezpečnosti, obrany vlasti a zpravodajství probíhalo ve vojenském režimu ( i výchově), tak z této logiky bychom mohli říci, že i Putin je v základech zelený ( a poslušný) mozek – ne všichni na Ukrajině by do ruky, která je krmí a nakonec i hladí kousali jako vzteklí psi, bych řekl, že si ruského pomocného postoje dost cení – ale když vidí, že ti co opravdu na Ukrajině banderovsky vyšilují a vraždí vlastní obyvatelstvo, aby americkému panstvu dokázali, že jsou opravdoví zmetci, si naprosto v… Číst vice »

nula
nula
28. 8. 2015 9:18

https://addons.mozilla.org/cs/firefox/addon/s3google-translator/contribute/installed/ Otázka, přispěli byste Oleksandrovi? Proč byl S3.Google Translator vytvořen? Vážení přátelé! Nyní jsem několik měsíců nezaměstnaný kvůli složité ekonomické situaci na Ukrajině. Ale všem Vám děkuji za příspěvky: * nyní se můj koníček „Vytvářet užitečné a unikátní doplňky“ vlastně stal mou prací; * mohu si být jistější budoucností mé rodiny a mých dětí; * mohu trávit více času vytvářením nových a podporou stávajících programů; * Speciální poděkování je od mého syna, který má diabetes (1. typu), Vaše příspěvky pomáhají mu zajistit inzulin, testovací proužky a jehly. Mé doplňky jsou zcela zdarma. Pokud je máte rádi a líbí se Vám,… Číst vice »

Sasin
Sasin
28. 8. 2015 12:06

lomikel • 28. Srpen 2015 Jak si to predstavujete ze proniknete vase zajmy s dostatecnou sumou zajmu ostatnich ? Tohle je problem anarchystu, nejaky system vzdy byl a bude dokud bude existovat lidska spolecnost. Byt proti systemu obecne znamena si prisoudit roli okrajoveho prvku, ktery ergo kladivko si maximalne protne zily. =============================== Tak ještě jednou Každý člověk tohoto národa musí mít podíl na půdě a rozpočtu. To musí být základní věci, na kterých stojí jeho i společná existence. To nesmí být předmětem žádných spekulací, jako „trh“ a ostatní mechanizmy uvázání člověka k trhu jako ekonomickou součástku. S těmi podíly musí… Číst vice »

fajt
28. 8. 2015 14:06

Sasin napsal
Sasin

hezkej manifest, myslím, že i Lenin chtěl lidem rozdávat půdu a kdo by špatně hospodařil, byl by po zásluze potrestán hladem – nejsem proti prvobytně pospolné společnosti, stále lepší než ten dnešní fašizující , masívně křečkující feudalismus, který krom degenerace nikam nevede. ..)

Sasin
Sasin
28. 8. 2015 14:59

Ten podíl je faktická jistina proti feudálním darebákům typu spacích pytlů, páč jim zbyde, pokud budou tedy členem tohoto národa taky jen jeden podíl na půdě a rozpočtu, o kterém budou rozhodovat s těmi ostatními, na kterých se dosud přiživovali. Už nevím jak stručněji a jasněji vysvětli smysl podílu. Podle mého názoru by se uvolnily smyslové zdroje a společné kapacity k dotažení osvobození lidí od debilní práce, kterou si po třech čtyřech generacích zase zlo ději rozkradou. Na podíle půdy, pokud na ní bude chtít žít, ať si staví a buduje soběstačnost gdo chce, a gdo nechce, ať to klidně… Číst vice »

Dana
Dana
28. 8. 2015 16:34

Satelity ukazaly, ze pod vedenim Strelkova sestrelili opolcenci ruskou raketou malajske letadlo v domneni, ze je to ukrajinsky Antonov. . Ja si myslim, ze Strelkov se spoluvinou nad umrtim civilistu zdemoralisoval a stahl se z valecne sceny..

http://www.pbs.org/newshour/rundown/ukraine-intercepted-audio-shows-separatist-rebels-shot-malaysia-airlines-plane/

lomikel
lomikel
28. 8. 2015 16:43

sasin – ja chapu vasi ideu, moje otazka smerovala na to jak se toho stavu hodlate dobrat.

peter.
28. 8. 2015 19:01

Odpovede na otázky uvedené v odkaze,by ma zaujímali tiež :
http://ruscesar.livejournal.com/827158.html

Sasin
Sasin
28. 8. 2015 20:40

lomikel • 28. Srpen 2015 Chcete mě zesměšňovat? Tak třeba tím, že to pochopíte hlouběji a taky to tak budete chtít. A třeba něgdo jiný na vás dá a taky to bude chtít. A třeba něgdo už jen čeká na něco, co by se dalo uskutečnit, ale je tupý jako násada od krompáče, ale na vás dá a taky to bude chtít. Ale gdyž to nebudete chtít, tak alespoň ti zbylí, co přežijou řež harpagondechajců se zaplacenými chudáky aby řezali do druhých zaplacených chudáků, měli něco na památku. Tyipuju, že většina co sem píše je nepoužitelných k ničemu, buď mentálně… Číst vice »

fajt
28. 8. 2015 21:16

comment image

Sio
Sio
29. 8. 2015 6:46

Dana napsal Satelity ukazaly, ze pod vedenim Strelkova sestrelili opolcenciruskou raketoumalajske letadlo v domneni,ze je to ukrajinsky Antonov. . Ja si myslim, zeStrelkov se spoluvinou nadumrtim civilistuzdemoralisoval a stahl sez valecne sceny.. http://www.pbs.org/newshour/rundown/ukraine-intercepted-audio-shows-separatist-rebels-shot-malaysia-airlines-plane/ Hmm, Joshua Barabáš, autor článku … A Dano, co pořád podle vás řeší ta vyšetřovací komise v Holandsku, která zarhnuje Ukrajinské a nezahrnuje Ruské experty? A proč stále nemají žádný konečný verdikt a cosi si tam potají šudlají? Vždyť přece Još Barabáš má jasné satelitní důkazy a jistě je ochoten dát je komisi k dispozici? No to jsou ale debilové, oni o tom asi neví … Napište… Číst vice »

Sio
Sio
29. 8. 2015 6:52

:
„Tyipuju, že většina co sem píše je nepoužitelných k ničemu, buď mentálně nebo fyzicky.“
Tak proč tu ještě prudíte?
„A třeba něgdo jiný na vás dá a taky to bude chtít. “
A kolik lidí už na vás dalo? Počítat na prstech jistě umíte, pane mesiáši.

Martin (už bez taky m)
29. 8. 2015 7:31

Sasin vs Sio: Nerozumíte si, alespoň „na dálku“. Bezpochyby vycházíte z rozdílných prostředí a životních zkušeností. To je u mnoha lidí konstanta, ale Vy oba příliš akcentujete ty rozdíly a stavíte je PROTI SOBĚ, ačkoliv je to paradoxně VÁŠ SPOLEČNÝ JMENOVATEL na cestu z dnešního srabu a marasmu. Cesta totiž není jen jedna – a příroda to ví a taky podle toho postupuje. Ovšem zdaleka ne jen podle „mustru“ typu „pokus-omyl“ jak si to ve své pýše a naivitě myslí „pán tvorstva“. Možná by Vám neškodilo se potkat a dát trochu „přímou“ řeč, byť nejste vzájemně „ten svůj šálek kávy… Číst vice »

karpi
karpi
29. 8. 2015 7:45

Dana napsal
Dana • 28. Srpen 2015

Satelity ukazaly,


Ono už se ale ví odkud se na mh17 střílelo:
http://outsidermedia.cz/tiskova-konference-firmy-almaz-antey-ohledne-sestreleni-letadla-letu-mh17/
https://youtu.be/C5m_4DSc7UM

Ono se ví, odkud tam ty zbraně přijely:
https://youtu.be/c9vaAu9vQig?t=588

Řekl bych, že až na různé vyšetřovací týmy, zpravodajské domy a diskuzní úderky už je to uzavřená otázka.

Starý doktor
29. 8. 2015 7:53

Americký Abrams po zásahu ruskou protitankovou raketou
(Jemen: Vernichtung von Abrams-Panzern mit sowjetischen Panzerabwehrraketen) – https://www.youtube.com/watch?v=twi4o2yLQvk&feature=player_embedded

Viky
Viky
29. 8. 2015 8:46

No Sio, on je Strelkov dvojitý, možná i trojitý agent a sdělil svůj podíl na sestřelení malajsijského letadla svému řídícímu důstojníkovi ze CIA, který je zamaskován jako psychiatr v NY. Tam ho poslala ruská FSB, aby si léčil výčitky svědomí vznikající v rámci syndromu sestřeleného letadla. Satelitní záběry? Dneska? Teprve?!? No ono to trvá, než se na dobrém fake obrousí hrany. Aby kolona ruských tanků nebyla na Donbassu na pozadí hor, Aby odposlech nebyl rozdělen do dvou kanálů, aby reklama na pozadí Buku nebyla z města ovládaného Kijevskou armádou, aby zcela nově publikované záběry australské TV nebyly publikovány v nesestříhané… Číst vice »

Sio
Sio
29. 8. 2015 14:24

@Martin: Asi jste mě vystihl, vím, že působím nečitelně, takto jsem se narodil. Jako introvert a navíc s divergentním myšlením. Zkusím už Sasina neprovokovat, vím, že to myslí dobře … :-)

Sio
Sio
29. 8. 2015 14:26

Viky napsal No Sio, on je Strelkov dvojitý, možná i trojitý agent a sdělil svůj podíl na sestřelení malajsijského letadla svému řídícímu důstojníkovi ze CIA, který je zamaskován jako psychiatr v NY. Tam ho poslala ruská FSB, aby si léčilvýčitky svědomí vznikající v rámci syndromu sestřeleného letadla. Satelitní záběry? Dneska? Teprve?!? No ono to trvá, než se na dobrém fake obrousí hrany. Aby kolona ruských tanků nebyla na Donbassu na pozadí hor, Aby odposlech nebyl rozdělen do dvou kanálů, aby reklama na pozadí Buku nebyla z města ovládaného Kijevskou armádou, aby zcela nově publikované záběry australské TV nebyly publikovány v… Číst vice »

Dana
Dana
29. 8. 2015 14:35

Zahlcovaci zpravy obsahuji ucelove misinformace. Putin vi, ze Americane vi. Dukazy ze satelitu, nebo jak se v Rusku rika ‚amerikanskij sputnik‘, Rusove videli, ale do rukou nedostali, pac je „experimentalni“, jak ostatne zminili i na ruskem videu. Podle audio , procesu snimani , terenu v zaberu jde vydedukovat vyska, presna posice , programoove rizeni satelitu a ja nevim co jeste. Chapu, ze original o sestreleni malajskeho letadla Amici nechteji vydat, i za cenu, ze pravi vinici zodpovednosti ujdou. Nakonec to neni nase valka a prece se nebude nova smirovaci technologie davat do rukou protivnikovi. To tak. A jeste by to… Číst vice »

Amenre
Amenre
29. 8. 2015 15:21

Dana napsal
ja nevim co jeste

Mas pravdu, soudruzko. Nic nevis, ale placas uvedomele takovy kokotiny, az me to uprimne rozesmalo :)

Dana
Dana
29. 8. 2015 16:29

Samozrejme, ze nevim nic.
Ale soudruh Girkin-Strelkov vi… Procpak asi je na dobrovolne „dovolene“, takovy dulezity strateg, proc mu Putin nepomaha, ted, kdyz je Igor souzen 18 rodinami o miliony dolaru za vrazdu civilistu…. V Moskve ho odhodili jako horkou bramboru.

Vaska
Vaska
29. 8. 2015 17:08
Viky
Viky
29. 8. 2015 18:22

Dano, Když jste tak dobře informovaná a pevně přesvědčená, tak byste nám méně informovaným a ignorojícím naprosto zaručené, (ale fuck(t) naprosto zaručené!)údaje, mohla cosi vysvětlit. Uznávám sám za sebe, že jsem naprostý dement a trošku solidnější vysvětlení prostě potřebuji. S naprosto fundamentálními věcmi se na mne musí hodně pomalu. „“Satelity ukazaly, ze pod vedenim Strelkova sestrelili opolcenciruskou raketoumalajske letadlo v domneni,ze je to ukrajinsky Antonov.““ To jsou Vaše slova, za kterými si samozřejmě stojíte. -Všechna letadla sundaná během konfliktu byla sundaná technikou jiné kategorie. Při prvním použití techniky (kterou dosud asi ani nemají vzbouřenci v bojeschopném stavu) sundají omylem civilní… Číst vice »

Viky
Viky
29. 8. 2015 18:31

Protože nemusíte rozumět mé otázce, tak tedy přímo: Kdybych připustil, že vzbouřenci považovali MH17 za Antonova, zůstává otázka – PROČ BY MĚLI CHTÍT VZBOUŘENCI SESTŘELIT ANTOVOVA MÍŘÍCÍHO ZCELA ZJEVNĚ DO RUSKA.

Sio
Sio
29. 8. 2015 18:47

Viky napsal Protože nemusíte rozumět mé otázce, tak tedy přímo: Kdybych připustil, že vzbouřenci považovali MH17 za Antonova, zůstává otázka – PROČ BY MĚLI CHTÍT VZBOUŘENCI SESTŘELIT ANTOVOVA MÍŘÍCÍHO ZCELA ZJEVNĚ DO RUSKA. Vypadá to, že Dana tady odhalila podstatu pokročilé americké vesmírné technologie, o které se nesmíme nic dozvědět. Ona totiž ta technologie nejen viděla z kosmu dráhu té rakety, ale nafilmovala zřejmě i tu posádku do takových detailů, že není pochyb o tom, že to byli opolčenci. Zároveň pořídila i zvukovou nahrávku, jak se opolčenci baví o tom, že musí sestřelit ten Antonov. Jak jinak bychom se dozvěděli,… Číst vice »

Dana
Dana
30. 8. 2015 0:46

Vzdyt ja nikoho nepresvedcuji, myslete si co chcete, vy spekulanti :-) Vzbourenci uz v kvetnu 2014 hlasili v radiu mnoha varovani, ze vsechna ukrajinska letadla nad Donbasem budou ihned sestrelena. Jiste to bude nekde na webu, hlasy byly identifkovany jako I. Strelkova a nejakeho Alexandra Borodai, ktereho neznam.. Nechavali na obloze jen uzky demarkacni bezpecny koridor pro civilni letadla. Chyba mezinarodni bezpecnostni aviace a jeste k tomu se malajske letadlo trochu od leteckeho planu odklonilo. Ukrajinska letadla naprosto prirozene priletavala k opolcencum ze zapadu, to mela jako priletavat od vychodu, od Ruska ? At uz za jakymkoli vojenskym ucelem, letadla… Číst vice »

Béda
30. 8. 2015 4:33

Dana, Pár otázek pro vás ,která jste tak dobře informována: 1/ proč USA nezveřejnily své satelitní důkazy ohledně letu MH 17, podobně jak to udělal GŠ RF a omezily se pouze na plky z internetových diskusí? Proč je nezveřejnily ani na opakovanou výzvu RF? 2/ letadlo MH 17 se asi těžko omylem vychýlilo z trasy. Letový koridor nad válečnou oblastí, kde byly do té doby sestřelovány vojenská letadla kyjevského pučistického režimu nebyl zrušen a letová trasa byla pozměněna oproti původní a odkloněna nad válečnou oblast – to je odpovědnost Kyjeva, nikoliv opolčenců. 3/ kam se poděl letový dispečer a záznam… Číst vice »

peter.
30. 8. 2015 5:22

Dana :
Toľko urážok,nepochopenia a odporu čo ste si už vytrpela od diskutérov (včítane mňa)na tomto webe každý nevydrží.Vy áno a to vzbudzuje moje sympatie k vám.Kľudne píšte,preháňajte,tárajte a ohromujte nás popisom najspravodlivejšej,najľudskejšej,najdemokratickejšej,naj…naj…naj Ameriky.Ja viem,že vám aj tak musí byť za svojím pôvodným domovom strašne smutno,keď sem leziete aj napriek výprasku ktorého sa vám vždy dostane.A to,že tu s nami diskutujete má aj svoju pozitívnu stránku.Vždy sa vám podarí zvýšiť počet komentov pod akýmkoľvek článkom,ku ktorému sa vy vyjadríte.

Alena
Alena
30. 8. 2015 5:42

Starý doktor napsal

http://www.prvnizpravy.cz/zpravy/zpravy/the-economist-ukrajinci-jsou-nyni-chudsi-nez-za-sovetske-ery/

tak dopadá ,co se týče surovin ,nejbohatší země Evropy. Tomáš Baťa měl pravdu:
,,,Příčinou krize je morální bída. Přelom hospodářské krize? Nevěřím v žádné přelomy samy od sebe. To, čemu jsme zvykli říkat hospodářská krize, je jiné jméno pro mravní bídu. Mravní bída je příčina, hospodářský úpadek je následek….

Béda
30. 8. 2015 6:13

Alena napsal tak dopadá ,co se týče surovin ,nejbohatší země Evropy. Tomáš Baťa měl pravdu: ,,,Příčinou krize je morální bída. Přelom hospodářské krize? Nevěřím v žádné přelomy samy od sebe. To, čemu jsme zvykli říkat hospodářská krize, je jiné jméno pro mravní bídu. Mravní bída je příčina, hospodářský úpadek je následek…. Tak jako po létu přijde podzim, po konjunktuře v kapitalismu přijde krize. To je zákonitost a morální bída je jenom jejím průvodním jevem. Kapitalismus je ze své podstaty antihumánní systém založený na bezohledné konkurenci, potřebou prosadit své zájmy vůči zájmům ostatních za jakoukoliv cenu. Tato ztrácí poslední šminky humanity… Číst vice »

Béda
30. 8. 2015 6:45

Alena,

mravní bída není příčinou ale následkem již v ekonomických základech chybně nastaveného antihumánního systému. Součástí kapitalismu je permanentní zahánění lidí do bídy, bankrotů, otrockých pracovních podmínek, závislosti a nesvéprávnosti. Všechny tyto průvodní antihumánní jevy extrémně narůstají v době krize. Morální bída je v kapitalismu trvale přítomna i když kapitalismus předstírá lidskost, humanitu, charitu. To lze nejlépe demonstrovat na pokrytectví, kdy politici vyzývají k lidskosti a charitě s imigranty (kupříkladu) přičemž války ve kterých umírají a mnohem víc trpí tisícínásobky počtu imigrantů (a imigrace je jejich důsledkem) jim nevadí, dokonce je podporují.

fajt
30. 8. 2015 6:49
Béda
30. 8. 2015 6:58

„Tomáš Baťa měl pravdu:,,,Příčinou krize je morální bída.“ To je samosebou kec. Ekonomika kapitalismu je ryze racionální záležitost. Zvítěz v konkurenčním boji anebo budeš pozřen! To se týká jak podnikatelů, tak (na nich) závislé pracovní síly i celých států. V tom je zakořeněna hluboká mravní bída kapitalismu. Baťa (pokud se nepletu) narostl na státních zákázkách ve prospěch vojenského průmyslu (před a za první světové války).

Béda
30. 8. 2015 7:02

Ještě jinak. Dění kolem válek ukazuje, že kapitalismus nemá morálku – morálka v kapitalismu je ryze účelová záležitost. Dějiny kapitalismu ukazují, žo je dobré pro zisk, pro byznys, to je morální. I když jsou to války, kolomiální politika, podpora fašistických převratů, krachy na burzách, podvody… To je celá selektivní morálka v kapitalismu.

fajt
30. 8. 2015 7:12

Béda napsal

Ještě jinak. Dění kolem válek ukazuje, že kapitalismus nemá morálku – morálka v kapitalismu je ryze účelová záležitost. Dějiny kapitalismu ukazují, žo je dobré pro zisk, pro byznys, to je morální. I když jsou to války, kolomiální politika, podpora fašistických převratů, krachy na burzách, podvody… To je celá selektivní morálka v kapitalismu.

už kdysi dávno pravil jeden klasik, že morálka a svědomí jsou výmyslem mocných proti chudým, tedy jde o velmi nebezpečné a smrtelné věci. ..)

Béda
30. 8. 2015 7:22

fajt,

je tragikomické, když o morálce (kritizujíc Čínu za Tibet, Rusko za vraždy a pronásledování novinářů ) blekotají lidi, kteří nevidí své vlastní mezinárodní masové zločiny ve válkách, (cíleně přivírají ve svých „humanitárních“ médiích – prý hlídacích psech demokracie, jako kdyby nějaká demokracie skutečně byla a nebyla to jenom fikce veřejnosti oči) nezaměstnanost, bezdomovectví, žebrotu, imigrantská ghetta, která jsou důsledkem jejich vlastní politiky. Vždycky když dostávají Nobelovy ceny za humanitu, když mluví o lidských právech je mi z nich na blití.