Diskuze k článku


  • hudryper • 10. listopadu 2014

    Větvičkovo vysvětlení Sobotkovy skandální neznalosti historického symbolu je milosrdné. Je vidět,že celý aparát předsednictva vlády už dlouhou dobu nemá o svých nejdůležitějších povinnostech ani páru. Být tam zaměstnán je jenom příležitost pro znalostní hochštaplery dostat se k lukrativním platům a odměnám. “ Tuš má ten synek Větvička z Ostravy postřeh,já bysem si teho něvšimnul.“

  • fajt • 10. listopadu 2014

    koukám, že Bakala má smysl pro historický detail :-)

  • orinoko • 10. listopadu 2014

    Njn, když ke slovu přijdou píčoviny.

    Tak především má jít v jednom případě o trikoloru, jejíž podoba je jednak dána zákonem a druhak byla ve slavném socíku vyřazena ze státních symbolů, mezi nimž byla v době okupace a pak zase v nastoupivším Sametu. Takže tato trikolora spojuje ony dva datumy docela logicky. Nejde o žádnou vlajku. Mít za socíku trikoloru byla provokace.

    A státní znak? Není ani náhodou totožný – ten lev – s žádným dobovým /řekněme vývojovým/ dějinným stupněm. Řekl bych, že jde o licenci autora a jeho vlastní pojetí. A už vůbec nepřipomíná protektorátního lva. Ani náhodou.

    Ale jinak si tu slintejte na kravatu klidně dál.

  • Alice • 10. listopadu 2014

    Pane Větvičko, čtu vás docela ráda. Ovšem dnes se Vám to nepovedlo. V poslední době jsem přecitlivělá na lži. Není divu, v podstatě jsme jimi zahlceni, protože mainstream nás zásobuje víc, než unesu. Mrzí mne, že i vy používáte „argumenty“ jako že nás Sobotka zadlužil v době růstu, nebo věnoval byty Bakalovi. Ten růst „způsobil“ on a to v době, kdy státům kolem nás HDP klesal. Srovnání jak fungoval stát v té době, oproti posledním rokům, si může udělat každý. Stejně tak byty Bakalovi jsou mnohem složitější, aby se to dalo takhle hodit na hrb právě Sobotkovi. S těmi symboly vám to už napsal Orinoko, za což mu děkuji.
    To, co jste dnes napsal opakují trollové na všech diskuzích pořád dokola. Takže ani z toho pohledu nic nového. No nic pane Větvičko, třeba příště se zadaří.

  • orinoko • 10. listopadu 2014

    Větvička chce mít nadhled všemi azimuty, od všech mít odstup a zároveň to mazat – padni komu padni. Ovšem už okolnost, že to svoje mastí z MF Pravdy a Lásky má samo o sobě vypovídací hodnotu.

  • ducatista • 10. listopadu 2014

    Alice napsal

    Pane Větvičko, čtu vás docela ráda. Ovšem dnes se Vám to nepovedlo. V poslední době jsem přecitlivělá na lži. Není divu, v podstatě jsme jimi zahlceni, protože mainstreamnás zásobuje víc, než unesu. Mrzí mne, že i vy používáte „argumenty“ jako že nás Sobotka zadlužil v době růstu, nebo věnoval byty Bakalovi. Ten růst „způsobil“ on a to v době, kdy státům kolem nás HDP klesal. Srovnání jak fungoval stát v té době, oproti posledním rokům, si může udělat každý. Stejně tak byty Bakalovi jsou mnohem složitější, aby se to dalo takhle hodit na hrb právě Sobotkovi. S těmi symboly vám to už napsal Orinoko, za což mu děkuji.To, co jste dnes napsal opakují trollové na všech diskuzích pořád dokola. Takže ani z toho pohledu nic nového. No nic pane Větvičko, třeba příště se zadaří.

    To myslíte vážně s těmi trolly? Prodej OKD byl opravdový „majstrštyk“, za který je Sobotka přímo odpovědný. Prodat tohle zlaté vejce za 4 mld., to by nikdo s alespoň trochou selského rozumu nikdy neudělal. Ostatně E&Y ocenila později státní podíl na víc než čtyřnásobek. Holt Bohuš, to je panečku hospodář…

  • Alice • 10. listopadu 2014

    Díky, Orinoko. Já už ho nějakou dobu občas čtu, tak to beru s rezervou. Jen by nemusel používat laciné lži. A nesoudila bych podle mateřských stránek, na Idnesu píše i např. Olšer.

  • Alice • 10. listopadu 2014

    ducatista – ano, to myslím naprosto vážně. Ovšem hádat se s vámi nebudu. Za prvé tohle není to téma, za druhé jsem už dávno vzdala snahu vysvětlovat něco lidem, kteří všechno ví nejlíp a znají jen tu svou pravdu. Nechte si ji. Sorry!

  • hudryper • 10. listopadu 2014

    orinoko napsal
    Ale jinak si tu slintejte na kravatu klidně dál.

    pravil heralDIK na slovo vzatý…

  • ducatista • 10. listopadu 2014

    Alice napsal

    ducatista – ano, to myslím naprosto vážně. Ovšem hádat se s vámi nebudu. Za prvé tohle není to téma, za druhé jsem už dávno vzdala snahu vysvětlovat něco lidem, kteří všechno ví nejlíp a znají jen tu svou pravdu. Nechte si ji.Sorry!

    Hádat? Stačilo by rozumně argumentovat. A téma je to, protože Větvičkův článek se týka Sobotky. Sobotkovo enormní zvyšování výdajů v době kdy byl na MF je nezpochybnitelná věc, stejně jako deficit 110 mld při více než 6% hospodářském růstu. A na tohle Větvička narážel. Právník Sobotka neměl na MF nikdy co dělat, stejně jako chemik Kalousek…

  • hudryper • 10. listopadu 2014

    ducatista napsal
    Právník Sobotka neměl na MF nikdy co dělat, stejně jako chemik Kalousek…

    Naprosto správně ! Čerstvý absolvent práv byl posazen za ministra financí . Stal se hříčkou v rukou tehdejšího předsedy rozpočtového výboru parlamentu Kalouska. Tato dvojice je odpovědná za
    přilákání zahraničních lichvářů,posléze se namnožili i domácí úžeristé a všechny tyto dobráky
    postavili před národ jako seriozní podnikatele. Tito se posléze pojistili v parlamentu zákonem o
    exekutorech,o němž je občas slyšet ze zahraničí,že něco takového snad není v Evropě možné…..
    a opatřili si vymahače a soukromé exekutory,jimž poslední dobou „pomáhají“ i nepraví exekutoři.
    kteří to dělají jako melouch a jejich oběť se nestačí bránit. Předprodej OKD agentům STB,aby
    jejich převzetí i s byty nemusel bílý kůň Bakala nakupovat na přímo, byl zákeřný způsob jak
    ožebračit stát,region a bývalé i dnešní horníky a všechny je zadlužit a podvodně prodat na burze.
    Pohádka o tom,jak opavský krejčík ke štěstí přišel, se velice podobá i jiným podobným hvězdám
    „českého bussinesu“. Není jich zase tak málo,Jakmile se o někom tvrdí,že je miliardář,můžete si
    být skoro jisti,že jde o podobný případ.

  • mirror • 11. listopadu 2014

    hudryper napsal
    Naprosto správně ! Čerstvý absolvent práv byl posazen za ministra financí . Stal se hříčkou v rukou tehdejšího předsedy rozpočtového výboru parlamentu Kalouska.

    Myslím, že v českém národě se dalo najít deset tisíc lidí nesrovnatelně schopnějších a lépe připravených ekonomů na místo ministra financí než byl Sobotka. Už mne nebaví kritizovat socany. Jsou přírodní katastrofa, s kterou je třeba se smířit a ignorovat je. Teď uvedu citát z článku na Novinkách, na který se odkazuje I Větvička. Je to excelentní nahrávka na smeč na Sobotkovu stranu hřiště. Po výčtu popřevratových neúspěchů Sobotka tvrdí:

    „…. Na druhou stranu podle Sobotky Česko využilo příležitost ke vstupu do západních struktur, postupné stabilizaci ekonomiky nebo rozvinutí talentu řady lidí.“

    Do západních struktur jsme vstoupili jako kolonie, ve které už vlastníme minimum výrobních kapacit. Vydělávají na nás jinni. Paroubek tvrdí, že se odsud vyvádí 315 milliard ročně. Tomu lze říci, že je to pro zahraniční investory terno! Tím rozvinutím talent myslí Sobotka sám sebe. Mladíček, který nikdy nic kloudného v praktickém životě neudělal, vezvedne nějaký dobrodruh do křesla ministra financí a teď do křesla předsedy vlády. Jake praktické zkušenosti s řízením lidí Sobotka má? Jeho strana ztrácí rok od roku podporu. Mně dali komunisté příležitost řídit malý výzkumný tým až 10 let po vstupu do praxe. Nejprve chtěli, aby zprovoznil laboratoř, naprogramoval řadu úloh na počítači, něco opatentoval a pro výrobní provozy něco navrhl a prosadil. Takovou životní příležitost dostane dnes jen velmi málo vysokoškoláků. Nastupují většinou na místa, kde vysokoškolské vzdělání není potřeba nebo úplně do cizího oboru. To má být podle Sobotky péče o talenty. On si vystuduje práva a nechá se jmenovat bez odporu ministrem financí, aniž by měl aspoň trochu znalostí z oboru financí. Kdyby raději Sobotka mlčel a už neprovokoval.

  • idiotronic • 11. listopadu 2014

    Větvička je dobrý stylista. Nejsem obdivovatelem Protektorátu, ale protektorátní symptomy vidím i dnes, nejen ve vývozu zisku (za protektorátu ve skutečnsti zřejmě stoupla materiání úroveň širokých vrstev a přídělový systém zajistil lepší (rovnostářštější) rozdělení kupní síly, následovala totiž populační exploze).
    Protekorátní symptomy : Vajtauer psával Warschau, Berlin, Dresden,München,
    ačkoli tato města měla historické české názvy,
    dnes píšeme namísto o technice výhradně o technologii -( MIT je vysoká škola technická, nikoli technologická)-, jindy muvíme o čipech namísto integrovaných obvodech,
    zaměňujeme silikon a křemík, prostě servilně popíráme existenci českého -pozor-
    – významově posunutého- ekvivalentu v domnění, že to otrokářovi udělá radost,
    přestože tomu je to (Martin C. ) putna. O tom to prostě je…
    Ale to se týká jen jazyka. Osudy premiérů a ministrů financí (a jejich případné napadání či adorace sdělovacími prostředky) jsou vedeny ze zahraničí.

  • fajt • 11. listopadu 2014

    Kdo chce vidět, jak opravdu ne-vládnou socani, nechť si zajede na severní Moravu ( obzvláště Karviná je obrázek šajze zu grund – to je jejich neokecatelný Stalingrad ) , ve vládě jenom zjemňují, co předchozí modří asociálové zavedli, ale samozřejmě bez toho, aby cokoliv podstatného ( i ze své uslintané programové agitky) změnili či napravili, toho si je Hurvajz dobře vědom a toho se drží jako cikán, tedy Bakala mokrý košile.

    a pokud jde o článek a nějakou pojebanou známku – československo neexistuje, takže je tady situace podobná ( ne-li horší ) jako na konci třicátých let, je tady plnokrevný protektorát ( krom toho na současný stav neměla vliv žádná mnichovská dohoda, či tlak silného souseda, ale stačila prostá chamtivost jednoho vykurveného čecha), takže ať je na vroubkovaném papírku nevalné hodnoty vedle vypelíchaného lvouna klidně i hakenkreuz, místní lid ustál a stoicky ustojí i daleko horší píčoviny – ale pokud už nějakou starost mít, tak doporučuji ve formátu pivní balbínovy poetické chvilky – nebylo by dobrý se třebas zeptat bratra kokota Kalouska ( ten je tady zase suverenním šéfem politického kabaretního cirkusu), jestli mu to neva, jestli náhodou návrhem nejde o nějakou tř. protihabsburskou rebelii a známka by tudíž mohla rozhodit jemnocit a spánky jeho spíciho soukmenovce ? :-)

  • Alena • 11. listopadu 2014

    paroubkovu vládu, kde ministr financí byl Sobotka, pokládám za nejlepší v novodobé české historii. Neustále se opakuje tvrzení, jak Sobotka neúměrně zvyšoval výdaje a v době růstu zadlužoval stát. Ale nikdo už neřekne, že poměr dluhu k HDP zůstal stejný, což byl Paroubkův záměr-rozhýbat ekonomiku a nechat stejné zadlužení, které v jeho době bylo ještě poměrně nízké. Ještě 2 roky z tohoto nastartování růstu těžil Topolánek. Nemyslím si, že to byla páně Sobotkova zásluha, to byla strategie celé Paroubkovy vlády. Jak dobře pošlape resort, to neovlivní sebelepší ministr- odborník. To především ovlivní kvalitní podřízení na ministerstvu. Ministr má příslušné vzdělání dobré k tomu, aby ho nikdo neobalamutil, nicméně musí být hlavně dobrý organizátor a musí si dobře vybrat lidi kolem sebe.
    Co se týče privatizace OKD, víte jistě, jak tyto krádeže probíhaly? Kdo si namastil kapsy? Možná přijde doba, kdy se to dovíme.
    Naši politici jsou dnes jako třtiny ve větru, mohou být kdykoliv smeteni. A to platí i pro Maďarsko.
    Je jen jedna výjimka, kdy si politik buduje kariéru za podpory tisku a obrovské ekonomické moci- BABIŠ.

  • fajt • 11. listopadu 2014

    úsměvné, proto si Paroubka nakonec sami socani sestřelili ( samozřejmě Kubice jim nahrál ) – opravdu vám doporučuji poznávací výlet do Karviné ( a pořádně se tam, jak by to řek Sio, vnořte do města), nebojte se ani špíny, ani te honosné a ani toho, že budete mít za prdelí permanetně smrt, ale když i potom budete adorovat socialisty, pak asi s vámi něco nebude v pořádku. ..)

  • Alena • 11. listopadu 2014

    já je neoslavuji, ani socany, ani Kalouska, ani Babiše. Pro mne je to jedna zlodějská verbež. Pouze se snažím být objektivní. Kontrolní otázka- proč Babiš jako ministr financí neútočí Kalouska, byť on na něho útočí neustále? Dávno už o jeho sviňárnách, které prováděl na MF, ví. Proč útočí na Zemana skrz své noviny?

  • Alice • 11. listopadu 2014

    Alena – Za socdem vládnutí jsme zažili jediné období, kdy HDP vzrostl skoro o 7% (to žádná vláda předtím, ani po nich nedokázala). Byla to jediná vláda, která snížila reálné zadlužení a výše veř. dluhu se snižovala (asi o 1%). Přitom lidé se měli čím dál líp.

    hudryper – no, ta Vaše věta „Stal se hříčkou v rukou tehdejšího předsedy rozpočtového výboru parlamentu Kalouska….“ mluví za všechno.

    ducatista – máte pravdu, je to to téma. Ovšem kopání do někoho pomocí lží, zase není to pravé téma pro mně. Tahle témata jsou pořád dokola a mně už upřímně nebaví se přebíjet argumenty pro a proti. Přitom OKD je jako MUS přes kopírák.

    Víte, já si ještě živě pamatuji tu beznaděj z posledních sedmi let. To jste zapomněli, jak už jsme jen říkali – vždyť nechceme nic jiného, než aby nám vládli slušní lidé, aby nekradli a pracovali pro nás. Říkejte si co chcete, ale tahle vláda zatím pracuje a snad ani nekrade. Po necelém roce má za sebou výsledky. Jenže my už jsme si tak zvykli vládám nedůvěřovat, že hledáme chybičky a nic se nám nelíbí. Vytahují se kauzy, které se děly před 10-15 lety, jen aby se ty výsledky zpochybnily. Mainstream nastoluje témata, která odvádí pozornost od věcí podstatných a lidé mu na to pořád skáčou. K Sobotkovi – je mladý, no a co? Byli tam mnohem starší a byli mnohem horší. Sobotka je slušný člověk, nenechává se vyprovokovat a zatím dělá co může. I on se dopouští(dopouštěl) chyb, ale je taky jen člověk a vede koaliční vládu, ne vládu socdem. Nakonec mantinely jeho konání jsme mu dali my, voliči. Sobě poděkujme!
    Hezký den všem

  • fajt • 11. listopadu 2014

    vrcholná politka je svět, který má svá nepsaná obchodní pravidla, je dávno odloučena od lidu a v pohodě přežije i bez něj, to je taky jedno z kouzel a výhod kolonie – proto zabývat se opravdu podrobně a vecně kroky a logikou politiků může dobře jedině někdo, kdo je na ně nějak servisně napojený, napíchnutý ( mezi významné a na jejich úroveň se žádný nový nedostane) , z venku jsou všechny analýzy na pytel, krom toho je to i ztráta času, stačí vědet, že žádný demogratický politik to s obyčejným ovčanem nikdy nemyslel a nebude myslet dobře, ani nemůže, popřel by v podstatě celý systém a šel by proti sobě. ..)

  • Sio • 11. listopadu 2014

    Ekonomický růst a také historicky nejlepší volební výsledky ČSSD byly za Zemana, který mimochodem tu stranu, zdevastovanou po Horákovi, doslova vytáhl z nicoty nějakých 7%. Tento růst a bylo to díky zahraničním investicím, přežil dokonce i Špidlu a Grosse, i když volební výsledky socanů už ne. Paroubkovi všechna čest, zachránil, co se dalo a udržel levici u moci, jak to šlo. Ale ekonomický růst (i díky konjunktuře) vydržel až do konce Paroubkovy vlády, než se moci ujala pravice. Kam to ta dotáhla, všichni víme. Zavedla nás na cestu do Řecka.
    http://www.finance.cz/makrodata-eu/hdp/statistiky/vyvoj-hdp/

  • Sio • 11. listopadu 2014

    Alice – Sobotka nemá razanci, kterou měli Zeman a Paroubek. Proto půjdou preference ČSSD níž a níž. Minulé volby – katastrofa. Politik jako Zeman by z chyb pravice udělal přes 30% pro ČSSD. Sobotka je málem neprohrál s Babišem. Prostě to neumí, na volební kampani to bylo vidět. Opravdu groteskně dojemné bylo, jak náš mainstream chránil Sobotku po volbách před pučisty. Je to jasné, Babiš v příštích volbách ČSSD převálcuje, pokud se nestane zázrak.

  • mirror • 11. listopadu 2014

    Alice napsal
    K Sobotkovi – je mladý, no a co?

    Mám jednoduchý dotaz. Nechala byste si operovat slepé střevo mladým sympatickým zvěrolékařem, když ve státě je plno zkušených chirurgů? P

  • fajt • 11. listopadu 2014

    http://www.novinky.cz/domaci/353160-suverenita-cr-dostava-25-let-od-listopadu-na-frak-tvrdi-vondra.html – muhehe – nu vot zábava pro chudý :-)

  • Alice • 11. listopadu 2014

    Sio – děkuji za link. Přesně tyhle stránky jsem měla uložené, ale byl mi vyměněn počítač a tak jsem musela spoléhat jen na svou paměť. Potěšil jste mne tím.

    Ještě k tomu Sobotkovi. Víte, docela mne překvapuje, kolik lidí pořád chce razanci. Uřvaných politiků tu máme víc než dost – viz Kalousek, Stanjura, a další. To si skutečně lidé myslí, že jen křikloun to s nimi myslí dobře? Očekávala bych, že po 25 letech už prokouknou, ale ne, pořád chtějí, aby politik především řval. Čemu pomohl v posledních dnech Babiš s Němečkem, když na sebe pokřikovali přes média? Já za tím vidím jen ztrátu toho času, kdy by se měli zabývat prací pro stát. Vytáhnout kauzu zpřed několika lety je jako vytáhnout STB na Babiše.Já už mám těch „razantních“ politiků plné zuby.
    A jak se říká, jen slaboch bez argumentů potřebuje křičet a upozorňovat na sebe házením špíny na oponenta.
    S preferencemi máte Sio pravdu, ale třeba do příštích voleb lidé prokouknou a začne jim záležet na tom, co ten politik dělá a ne, zda má nejsilnější hlas. Zatím si občas připadám jako sirotek:-)

  • fajt • 11. listopadu 2014

    http://www.youtube.com/watch?v=o3eAusebg94

  • Alice • 11. listopadu 2014

    mirror – podívejte se na Siův odkaz. Sobotka už má něco za sebou, tak mladý zas není. A pokud narážíte na specializaci, tak jaká by pro premiéra měla být? Podívejte se po světě. Premiér není specialista. Nakonec jednoho „ekonoma“ jsme tam měli v devadesátých letech. Ten položil základ rozkladu celého státu. Jaké „zkušené chirurgy“ máte prosím na mysli?

  • aram • 11. listopadu 2014

    Já nechápu o co vám jde. Snad všichni jsme si vědomi toho, že co se týká suverenity tohoto banánistánu je to pouze vocaď pocaď. Takže ono je málo, že po té hrůze posledních cca šesti let, kdy bylo rok od roku hůř a hůř, jsou teď alespoň trochu vidět , třeba nicotné, ale přece jen viditelné kroky ne na dno, ale naopak. Pokud někdo chtěl záraky měl udělat revoluci. Nejsou tám žádní andělé a to včetně Zemana, u kterého by se nemělo zapomínat, že za vlády ODS a TOP dělal vše pro to, aby socany poškodil, což se mu také zhusta dařilo. Že je prezidentem byl skoro zázrak, ale jeho osobní vlastnosti rozhodně nejsou andělské a nikam se jeho zvolením neztratily. To, že teď po něm jdou, jak Haryk po buřtu? Jdou i po socanech, chtějí za každou cenu zpátky a hledají každou maličkost, která by jim k tomu mohla dopomovci. Viz. např. Vondra dnes (http://www.novinky.cz/domaci/353160-suverenita-cr-dostava-25-let-od-listopadu-na-frak-tvrdi-vondra.html) a další s Kalouskem v čele. Čemu pomůžeme, když budeme přilévat olej do ohně. Neříkám, že se nemá kritizovat, když se nám něco nelíbí, ale nezlobte se na mně, ale na hledání vší za každou cenu není doba. Chválíme tady Rusy, jak se dokázali semknout kolem Putina (a nemyslím, že by každému u nich tak úplně vyhovoval), ale my budeme kálet do vlastního hnízda? Vždyť jim skáčeme na špek. Zatím každého socana odrovnali ( kromě Zemana, ten šel sám, ale jenom proto, že doufal v prezidenství už tenkrát a když to nevyšlo tak se mstil kde mohl), tak ať odrovnají ještě tyhle a my jim v tom jak idioti budeme ku poomoci?
    Omlouvám se za poněkud neuspořádaný vstup, ale už mě to vážně nebaví, číst ty stesky na Sobotku, na Kellera, když nikdo z nás nikoho lepšího nevidí a kdyby i viděl, tak jak je tam asi dostaneme. Teď hned. Naopak mohlo by být jen hůř.

  • fajt • 11. listopadu 2014

    hmm, některým bude asi dost trvat než pochopí, že demokracii vo vsem míre nezachrání ani jaderná puma, páč kde nic není ani smrt nebere :-)

  • Alice • 11. listopadu 2014

    Aram, děkuji za názorovou podporu. Vystihující.
    Když jste připomněl(a) Jana Kellera, tak tohle je jeden z jeho „nejhlasitějších“ článků:
    http://www.parlamentnilisty.cz/zpravy/kauzy/Profesor-Keller-se-smal-Moravcovi-Odmitl-jsem-jeho-debatu-o-Havlovi-nejsem-pokrytec-345109

  • orinoko • 11. listopadu 2014

    U soudruha Větvičky je přesně tolik humoru, kolik ho obsahuje jeho dílko opřené především o prudce originální matérii.
    Jinak pod Řípem nic nového. Jdeme si vzájemně po krku i když je to jaksi out. Rudý bolševik nikdy nezkousne svůj odchod z jeviště do hlediště, a ještě z toho viní ty druhé, ačkoli šlo … a jde …. především o jeho vlastní selhání.
    Njn, Keller musí být hrozný exot, když šel na cooperaci se socany a nikoli současnými komunisty. Zaplaťpámbů za jeho pravidelné články v Právu, týkající se i fungování Eurosojuzu. Od komunistů žádné neznám.

  • Honza999 • 11. listopadu 2014

    ducatista
    O prodeji OKD nemáte ani páru. Ten podvod byl připraven již od roku 1993 kdy po nějakém Sobotkovi ještě nikdo nic nevěděl.
    V roce 1993 byl tehdejším minstrem Dlouhým porušen zákon a tak mohlo dojít k privatizaci OKD tak, jak k ní došlo – a nikdo v době privatizace OKD již proti tomu nemohl nic udělat.

    Nechce se mi dohledávat přesné cifry, tak vám ten tunel popíši pouze principiálně. OKD byla ke dni 1.1.1993 transformována na akciovou společnost (jinak řečeno, 31.12.1992 ve 23:59:59 byly OKD státní podnik, 1.1.1993 v 00:00 byly OKD a.s.). V rozporu se zákony před touto transformací NEBYLY (ministrem Dlouhým) z majetku OKD vyňaty podnikové byty (tedy věc, se kterou tehdy ČSSD ani Sobotka neměli a ani nemohli mít nic společného) . S akciemi firmy OKD a.s bylo naloženo přibližně (zde právě nemám ty PŘESNÉ cifry, takže rámcově) takto – 1/3 šla do kuponové privatizace, 1/3 byla bezúplatně převedena do majetku měst a obcí v regionu kde OKD a.s. působila a poslední třetinu si nechal ve svém vlastnictví stát. Už tady došlo k tomu, že stát ztratil většinový podíl – zůstala mu 1/3, zbylé 2/3 zatím ale zůstaly rozptýleny mezi množství vlastníků. Stále zde nevidím NIC, za co by nesla vinu ČSSD či Sobotka. Držitelé akcií z kuponové privatizace je prodali za 10000 Kč svým fondům. A teď začala éra „privatizátorů“. Postupně vykoupili akcie od fondů, měst a obcí – oni privatizátoři totiž byli tehdejší OKD manažeři a tím pádem pochopitelně měli obrovský vliv na hodnotu akcií. Vedli OKD a.s. tak, aby při pohledu akcionáře se držení akcií OKD a.s. jevilo jako neperspektivní, díky čemuž se jim podařilo velmi levně skoupit většinový podíl ve firmě. „Sobotkova privatizace“ pak již ve své podstatě byla nepřátelským převzetím většinovým vlastníkem.

  • orinoko • 11. listopadu 2014

    Njn, proč mě jenom napadá úsloví – o házení perel těm oným?

    Protože to nic nezmění. Větvička už příště zase napíše nějakou píčovinu, na kterou mu porůznu různí dobráci napíší atest. A ještě se budou cítit dotčení ve světle faktů.
    Je to jako u blbých v kotci. Zprava dobytek a zleva? Akademičtí frustráti.

  • hudryper • 11. listopadu 2014

    Honza 999 : Připomněl jste celý ten podvod až do poločasu. V tom druhém vláda „nepozorností“
    ztratila o pár procent majoritu,ovšem z titulu svého menšinového podílu mohla do dalšího kola
    tohoto podvodu hodit vidle. Proč se tak nestalo ,na to už by bylo třeba se Sobotky zeptat.
    Divadlo okolo „zatčení“ estébáků prekabátěných na uhlobarony jen dotvrzovalo,že vhodné částky
    byly rozhozeny i mezi represivní orgány státu. Proces jako celek sledoval ze “ své PATRIE “ jistý
    Bakala,původním povoláním krejší (neplést s Krejčířem),který svou nabídkou odstranil jisté
    rozpaky na vládě a umožnil těm třem estébákům zbohatnout a stát se miliardáři za odměnu,že
    zahraničním investorům svou neuvěřitelnou zhůvěřilostí získat skoro celou Ostravu za fajfku tabáku. Zbytek je známý,zadlužení revíru,nadnárodní prodlužení 40 000 bytů OKD,které se
    tak staly jistinou za nesplatitelný úvěr ze strany investičních společností v Holandsku a jinde.

  • ducatista • 11. listopadu 2014

    Honza 999
    O tom co píšete vím a nijak to imho nesnižuje Sobotkovu odpovědnost za prodej zbylého státního podílu za pouhé 4,1 mld Kč. O ničem jiném jsem nepsal, ani o Dlouhém, Koláčkovi, Prosovi a dalších vejlupcích. Sobotka dokončil privatizaci OKD a dokončil ji tak, že stát prodělal miliardy. O kvalitě smluv svědčí třeba jen to, že smluvní pokuta týkající se části smlouvy, ve které se nabyvatel zavazuje prodat byty nájemníkům za cenu odvozenou ze slevy při prodeji neprodukční části OKD, činí pouhopouhých 30 mil Kč.

  • ducatista • 11. listopadu 2014

    hudryper: přesně tak

  • mirror • 11. listopadu 2014

    Alice napsal

    mirror – podívejte se na Siův odkaz. Sobotka už má něco za sebou, tak mladý zas není. A pokud narážíte na specializaci, tak jaká by pro premiéra měla být? Podívejte se po světě. Premiér není specialista. Nakonec jednoho „ekonoma“ jsme tam měli v devadesátých letech. Ten položil základ rozkladu celého státu. Jaké „zkušené chirurgy“ máte prosím na mysli?

    Štrougal byl tisíckrát lepší než Sobotka. Co je mi do nenávisti Sobotky ke komunistům? Za socanský antikomunismus jsme pořádně zaplatili. Socani u vlády byli a páchali zlo, měli by se národu omluvit.

  • mirror • 11. listopadu 2014

    ducatista napsal
    O kvalitě smluv svědčí třeba jen to, že smluvní pokuta týkající se části smlouvy, ve které se nabyvatel zavazuje prodat byty nájemníkům za cenu odvozenou ze slevy při prodeji neprodukční části OKD, činí pouhopouhých 30 mil Kč.

    Právník Uhlíř, který píše na BL, jednou napsal, že Sobotkova smluvní pokuta vyvolává salvy smíchu.

  • mirror • 11. listopadu 2014

    U nás sociální demokraté už v zastupitelstvu nejsou. Slibovali, jak všechno budou dělat v republice lépe než komunisté a skutek utek. Už je třeba je volat k odpovědnosti. Komunisté si sami myli hlavu po 20 létech vlády v roce 1968. Socani se tváří, jakoby za nic nemohli. Žádná sebereflexe za rozkradení státu a propad na úroveň vykořisťované kolonie.

  • Honza999 • 11. listopadu 2014

    hudryper

    „hodit vidle“… Co tím máte na mysli? Nechat OKD zkrachovat?

  • Alice • 11. listopadu 2014

    mirror napsal – „Štrougal byl tisíckrát lepší než Sobotka. Co je mi do nenávisti Sobotky ke komunistům? Za socanský antikomunismus jsme pořádně zaplatili. Socani u vlády byli a páchali zlo, měli by se národu omluvit.“

    Musím se přiznat, že jste mi vyrazil trochu dech. Jak jste přišel na ta svá tvrzení? O žádné nenávisti jsem nikde nepsala, dokonce si o Sobotkovi ani nemyslím, že by jí trpěl, ani neznám socanský antikomunismus. To je úplně jiná sorta lidí, která si tuhle „ebolu “ pěstuje. A která strana u vlády nebyla? Aha, jsem já to ale natvrdlík… proto ten Štrougal… jako idol. Tak to jo! Neberu Vám to, ale něco udělejte s tou šílenou nenávistí (Vaší) vůči všemu socanskému, poněkud Vám to zatemňuje mozek. Znám i rozumné komunisty. Ale tady je zřejmě každá diskuze marná. Omlouvám se, mějte se.

  • orinoko • 11. listopadu 2014

    Také znám vcelku pohodové komunisty. Tady u nás. Bohužel měli absolutně nejstarší kandidátku ze všech subjektů. Druzí nejstarší byli lidovci. Velmi staří překvapivě byli soudruzi a soudružky z ODS. U socanů žádná sláva, těsně pod, ale zato měli nejmladšího kandidáta – 23 let. A tzv. nezávislí? Žádné mládí, jen béčko ODS.

  • mirror • 11. listopadu 2014

    Alice napsal
    Musím se přiznat, že jste mi vyrazil trochu dech. Jak jste přišel na ta svá tvrzení?

    Vážená paní, neberte to osobně. Budete si muset zvykat. Z komunistů nadělali zločince a ti to museli to vydýchat. Na svůj sjezd si socani pozvali Naděždu Kavalirovou, aby je poučila, jak nenávidět komunisty. To si myslíte, že to jen tak prošlo kolem nás a nic se nezapamatovalo? Je teď řada na vás, abyste to napravili.

  • Alena • 11. listopadu 2014

    rozepře jsou k ničemu. Přiznejme si, jsme kolonie. Zažívám to neustále ve své profesi a prožívám s těmi zbytky českých podnikatelů, kteří prodávají do německých supermarketů.Stav- okupace. Podobně jako- není světová válka, ale válčí se všude. Přátelé, kdo mi zodpoví otázku, která politická strana nás dostane aspoň z té ekonomické poroby?

  • orinoko • 11. listopadu 2014

    Strana mírného pokroku v mezích Nového zákona. Starý byl příliš ořezán.

  • hudryper • 11. listopadu 2014

    Honza999 napsal
    hodit vidle“… Co tím máte na mysli? Nechat OKD zkrachovat?

    Honza999Citovat

    Možností bylo více. Zasáhnout mohla vláda prohlášením,že se jedná o podvodné převzetí,prostě
    kupovali podnik za peníze tohoto podniku. To nebyla privatizace,to byla zlodějna a vláda je tu
    od toho,aby podobné pokusy právně ,pomocí orgánů činných v trestním řízení ošetřila. Jenže
    to jednoznačně neučinila,no a který jednotlivec vyšetřovatel,státní zástupce či soudce podnikne
    kroky proti všemocným velkým penězům ze zahraničí ? Podělaný Sobotka a podvodník Gross
    to nechali na jejich morálce,přičemž věděli,že proti té“morálce“ fungují výborně hotové prachy.
    A kdoví,čím ještě byli tlačeni k tomu,aby vzali na svou odpovědnost tak obrovskou zlodějnu v
    regionu,v němž již tehdy byla sociální situace napjatá. Jde o kriminální kauzu za desítky mld.

  • Alice • 11. listopadu 2014

    Orinoko – „Také znám vcelku pohodové komunisty. Tady u nás….“
    U nás komunisti ani socani už nekandidují. Poslední roky jen ODS a nezávislí (to je totéž). Letos před volbami všichni odeesáci hromadně přestoupili k ANO. Vskutku charakterní lidé:-(. Nevolila jsem, poprvé od převratu.
    Jsme vůbec divná ves (městská část). Dřív to tu byl samý komunista, po hadráku samý odeesák a dneska už zřejmě neví kam patřit, tak se nechali „přivinout“ Babišem. Lze se pak divit, že to tak je v celém státě?

  • hudryper • 11. listopadu 2014

    Alena napsal
    kdo mi zodpoví otázku, která politická strana nás dostane aspoň z té ekonomické poroby?

    Kdo by nás dostával z poroby ? Kdo nás dostal do poroby v roce 1621 ? A kdo ve skutečnosti vládl,
    bohatl a zradil koncem třicátých let ? O okupační porobě za 2.světové války netřeba mudrovat a
    dalších 40 let rozhodovala o všem důležitém Moskva,posledních 25 let London City a Wall Street.
    Vždyť my jsme se na porobu už dávno adaptovali a ti,kteří ne a dokonce proti ní bojovali,byli za
    přispění kolaborantů s cizí mocí zpravidla zato nakonec mučeni,zavíráni i popravováni a jen
    výjimečně ,pokud zase došlo k změně společenského systému,si na ně nový místodržící vzpomněl
    s medailí ,pokud nechyběla jako ve filmu „Anton Špelec ostrostřelec“. Uvedený nepřirozený výběr
    se táhne dějinami téhle kotliny a vedlejších úvalů minimálně přes 500 let. A jak vidno dál trvá.

  • Sio • 11. listopadu 2014

    Alice napsal
    Sio

    S tou razancí je to poněkud jinak, než to berete vy. Kdo chce vyhrát volby, musí znát psychologii voličů, většiny voličů, v tom snad budete souhlasit. Jinak může být nejslušnější ze všech slušňáků, ale mi jako informovanému voliči je to naprd, protože vím toto:
    1. Nevyhraje volby a pokud náhodou ano, tak nedostatečně.
    2. Neprosadí to, co slibuje, protože bude odstrčen do kouta.
    K čemu ho pak volit? Vyhozený hlas. Proč myslíte, že uspěl Babiš? Protože je slušňák, obratný řečník a myslí to upřímně? Ne. Proto, že má peníze? Ne, není sám, kdo je má. Vyhrál proto, že rozumí lidem, ví, co chtějí a dává jim to. A nejsou to jen koblihy. Prostě není jen vzdělaný a slušný, je mazaný a ví co dělá.
    Proč uspěl Okamura? Řekl lidem, co chtějí slyšet. Tahle taktika zabírá v interpersonálních vztazích vždy.
    Lidi před volbama chtěli, aby Sobotka rozložil trojkoalici na prvočinitele. Aby jim z toho udělal šou, dal jim hry. A aby jim slíbil kromě her i chleba. Lid se od dob Říma ve svých nárocích nezměnil. Stále chce chléb a hry, radši vrabce v hrsti než holuba na střeše, toho stačí slíbit. To je realita.
    Hrát si na slušňáka a čekat, že to masy ocení – pardon, to jistě fungovat nebude.

  • Honza999 • 11. listopadu 2014

    hudryper

    Je mnoho věcí, které se nikdy nedozvíme.

    Moje konspirační teorie, nůž na krku – buď vláda udělá co se od ní žádá, nebo budou doly na několik let zavřeny (a vláda neměla na to doly udržet otevřené nehledě k tomu, že ze 2/3 jí již nepatřily – pozor, ne že vládě nepatřily 2/3 dolů, ale že ve všech dolech měla podíl jen z jedné třetiny, tudíž neměla žádné pravomoci rozhodovat o tom, co s doly bude).

    Dovedete si představit co by se dělo, kdyby tehdy OKD najednou vyházelo všechny zaměstnance a všechny doly by na pár let zavřelo?

  • denda • 11. listopadu 2014

    Dobry večer, zdravím všechny přátelé i ty ostatní.

    Jen k Honza999… zavřít důl nejde, pokud ho neudržujete tak za měsíc je po něm… údržba stojí skoro stejně jako těžba…

    A pokud ho neudržujete tak ho znovu neotevřete.

  • hudryper • 11. listopadu 2014

    Honza999 napsal
    buď vláda udělá co se od ní žádá, nebo budou doly na několik let zavřeny

    Milý Honzo, jste v zajetí neoliberálního náboženství. Vláda může opravdu mnohem víc,než si umíte představit. Ale musí chtít ! Klíčový podnik s mimořádným významem pro celý region lze proti
    spekulantům vzít v ochranu,zakázat veškeré pohyby držených akcií,poskytnout mu dotaci nebo
    půjčku a třeba ochránit před věřiteli. Je toho ještě mnohem více,co mělo být povinností lidí,kteří
    s erudicí koloťuka a právníka bez jakékoliv praxe měli tu neskutečnou drzost postavit se do čela
    státu.

  • Alice • 11. listopadu 2014

    Dobrý večer Sio! Začnu tím Babišem. Babiš vyhrál pro to všechno – že lidi hledají alternativu, že je bohatý (i že rozdává koblihy) i proto, že prý „už má nahrabáno“ . Ani ty miliardy nepodceňujme. Ale všeho do času. Téměř nikdo, s kým člověk mluví, k němu nemá důvěru. Prostě v něm vidí jen jinou možnost a vkládá do něj naděje. Moc nevěřím, že je splní.
    Stačí si připomenout fanatické voliče VV, stejně tak TOPky, dnes se to opakuje – jen ne proboha žádnou standard(t?)ní stranu. O tom proč tomu tak je, by se dal napsat román.
    Abych řekla pravdu, i já doufám, že se Babiš alespoň bude snažit být lepší než ti zloději před ním. Což by nemělo být zas tak nesnadné.
    Máte pravdu, že „chléb a hry“ platí dodnes. A o tom jsem psala, proč? Proč lidé nepožadují skutečné hodnoty a nechávají se nalákat vábničkou?
    Kdosi řekl – „zvažuj dobře co si přeješ, může se ti to splnit“. A nám se to pak plní v celé kráse. Jen jaksi zapomínáme, že to byla naše vůle, vůle voličů.
    A nedá mi to – Sobotka si na slušňáka nehraje, on jím je. Nechtěla jsem to tu vytahovat, ale mám na Moravě příbuzné, kteří se s ním už léta znají. Potvrzují to. Ne, že by slušnost byla to nejdůležitější, ale mě třeba chyběla. A Sobotka si zatím vede dobře.
    Že to „masy“ neoceňují, na to doplácejí především ty „masy“ samy.
    Děkuji za slušnou diskuzi, Sio.

  • Sio • 11. listopadu 2014

    Alice napsal

    Dobrý večer Sio! Začnu tím Babišem. Babiš vyhrál pro to všechno – že lidi hledají alternativu, že je bohatý (i že rozdává koblihy) i proto, že prý „už má nahrabáno“ . Ani ty miliardy nepodceňujme.Ale všeho do času. Téměř nikdo, s kým člověk mluví, k němu nemá důvěru. Prostě v něm vidí jen jinou možnost a vkládá do něj naděje. Moc nevěřím, že je splní.
    Stačí si připomenoutfanatické voliče VV, stejně tak TOPky, dnes se to opakuje – jen ne proboha žádnoustandard(t?)ní stranu. O tom proč tomu tak je, by se dal napsat román.
    Abych řekla pravdu, i já doufám, že se Babiš alespoň bude snažit být lepší než ti zloději před ním. Což by nemělo být zas tak nesnadné.
    Máte pravdu, že „chléb a hry“ platí dodnes. A o tom jsem psala, proč? Proč lidé nepožadují skutečné hodnoty a nechávají se nalákat vábničkou?
    Kdosi řekl – „zvažuj dobře co si přeješ, může se ti to splnit“.A nám se to pak plní v celé kráse. Jen jaksi zapomínáme, že to byla naše vůle, vůle voličů.
    A nedá mi to – Sobotka si na slušňáka nehraje, on jím je. Nechtěla jsem to tu vytahovat, ale mám na Moravě příbuzné, kteří se s ním už léta znají. Potvrzují to.Ne, že by slušnost byla to nejdůležitější, ale mě třeba chyběla. A Sobotka si zatím vede dobře.
    Že to „masy“ neoceňují, na to doplácejí především ty „masy“ samy.
    Děkuji za slušnou diskuzi, Sio.

    Cítím nutnost to ještě dovysvětlit. Samozřejmě, i já chci, aby byl politik slušný. Tj. a by dělal svou práci, tj. sloužil lidem, kteří ho zvolili, tak jak nejlépe umí a že by umět měl (jinak je neslušnost se za tu práci brát). Tudíž by měly být vidět výsledky. Neměl by krást a nechat se korumpovat, to je samozřejmé, ale stále málo. Taky nekradu a nikdo mě nekorumpuje, ale nechci být ten největší, to by fakt chtělo ode mě víc.
    A pod pojmem „slušňák“, si představuji něco jiného. Mluví uhlazeně (sprostá slova ani nezná), oblečen čistě a přiměřeně elegantně, vždy se snaží vypadat inteligentně a jistě i inteligentní je – akorát to má jednu chybičku. Nemá výsledky. A já je u Sobotky fakt postrádám. Tedy ty, co vidím, jsou spíše negativní. A na počátku jsem mu opravdu fandil. Než jsem zjistil, že na to nemá.
    Na tom samotném by nemuselo být nic špatného. Taky bych to nedokázal. Ale to je důvod, proč dělám to, co umím a nechci být premiérem.

  • Alena • 11. listopadu 2014

    Sio, co to je , nemít výsledky? Prozatím se jeví, že republika bez Kalouskových škrtů je na tom lépe, což je samozřejmě i zásluha pana Sobotky

  • mirror • 11. listopadu 2014

    Probírá se tady stav sociální demokracie ke svým voličům. Já jsem po této straně nic nechtěl a nic jsem také nedostal. Pastelkovným mne neopijí. S řádovými sociálními demokraty nemám problém. Jsou bezvýznamní, jako já, a lituji je. Ti mocní uvnitř této strany zneužívají obyčejné lidi, kteří tuto stranu volí v naději, že se jejich postavení zlepší. Jako obyčejně své voliče sociální demokraté zklamou, protože vstupují do koalic, které jim poskytnou výmluvu, že nic nejde změnit. Selhali s omezením církevních restitucí, Babiš jim zakázal sáhnout na daně. Předposraný Sobotka netřískne v Bruselu do stolu a neřekne, tak dost s vykradáním Česka. Jednotná Evropa se neobejde bez jednotných mezd. Sociální demokrate zneužívají populární značky, která byla užitečná před sto léty. Co chcete od strany, kterou obnovil člověk s podivným určením? Podle mne taková ODS a TOP dělá to, co svým voličům slíbila, na rozdíl od socdem. Volit křesťany může jenom blázen.

    Ještě bych se zeptal, co dělají stoupenci socdem, aby se jejich strana obrodila? Vyhodí všechny vyžírky? Dostanou se ke slovu v této straně někdy slušní lidé?

  • orinoko • 11. listopadu 2014

    Dáme si soudržské závazky. Obrozovat socany ku komunistickému obrazu je zbytečno. V této zemi netřeba dvou komunistických stran, obzvlášť poté , co ta DeBila-kova zahodila flintu do kukuřice. Rudý bolševik v této zemi není od toho, aby rozhodoval, kde je slušný a kdo nikoli, nýbrž od toho, aby vedl třídní boj. A pokud ho nevede, tak může jít s tou svojí partají rovnou na Olšany. Komunistické volební jádro se stěhuje k Babišovi. A ještě rádo se nechá vykořisťovat.
    Trapný konec Bilakovy školy.

  • Honza999 • 11. listopadu 2014

    hudryper

    vy se domníváte, že stát má nějakou moc?

    Tak tedy pokračování mé konspirační teorie. Ty 2/3 co tehdy již nepatřily státu, nepatřily (a ani dnes nepatří) těm kteří jsou oficiálně jejich vlastníky. Skuteční (již tehdejší) vlastníci OKD mají a měli takovou moc, že Sobotkovi a ČR nezbylo nic jiného než před nimi sednout na prdel a OKD odevzdat. Měli tu sílu ty doly na několik let zavřít. A zavřeli by je. A tekly by tady řeky krve.

  • mirror • 11. listopadu 2014

    orinoko napsal
    Obrozovat socany ku komunistickému obrazu je zbytečno.

    Nyní máme jednu levicovou stranu pro občany. Ostatní strany jsou pravicové, I když socani se zákeřně hlásí k levici, kterou v žádném případě nejsou.

  • fajt • 12. listopadu 2014

    V demogracii je daleko čestnější a potřebnější povolání najemného vraha, než poslání demogratického politika – česko je kaput, zbyla pouze slupka a ta už má taky svůj určený definitivní konec, tento stav nezachrání ani znovu nalezený Masaryk či nasraný Žižka…czechische game is over. ..)

  • mirror • 12. listopadu 2014

    Samo sebou nepadly byty OKD do klína Bakalovi. Svést vinu na komunisty není technicky možné. Poškození jsou zejména nájemnici Bakalových bytů, protože platí vysoké nájemné. Sobotka u procesu této megakrádeže bezesporu byl. Mohl se vzepřít a nepodepsat jako komunista Kriegel v Moskvě. Nikdo mu pistoli nedržel na krku. Ti, kteří se Sobotky zastávají, by mohli svou oddanost a přesvědčení o mmimořádných Sobotkových manažerských schopnostech projevit finančním darem, který by byl použit k pomoci postiženým. Až by se prokázala Sobotková nevinná mohli by požadovat peníze po Bakalovi zpět. Jsou této bolestné oběti schopni nebo jen tak do větru mlží? Přátelé (oslovení používané pravými sociálními demokraty) nechtějte vypadat jako pokrýtci. Ideově pevný stoupenec sociálních demokratů by neměl litovat sil a prostředků, aby svůj názor obhájil.

  • Bety • 12. listopadu 2014

    Někdy v roce 93 nebo 94 – už nevím přesně- jsem se dívala v telce na debatu toho zpěváka Vyčítala s nějakým guru všech disidentů a bojovníků za lidská práva – jméno už mi vypadlo. Klíči jsem nezvonila, ale uznávala jsem, že nemám patent na rozum a když jsou všichni tak nadšeni tím, co se děje, že se mohu mýlit. Ovšem od té debaty mám jasno.. . Guru: Já jsem bydlel za I. republiky nedaleko Ringhoferovky a tak jsem ty dělníky vídával. Oni byli špinaví, nevzdělaní aNejspíš Také HLADOVÍ , ale filozofie, ta tenkrát kvetla. Komunistický režim si „TYHLE LIDI“ koupil. Začali mít maso jednou, dvakrát týdně, pak každý den, dokonce se začali stěhovat do slušných bytů…..Načež si začali přihrávat v tom, jak byla tenkrát nobilita / starosta, poštmistr, doktor a pod./ vážená, a jak před nimi každý na nedělním korze musel smeknout. Mě bylo na zvracení, úplně se mi udělalo zle. Zřejmě „TYHLE LIDI“ žádný nárok na lidská práva a respekt k jejich práci NEMAJÍ , měli by jen poníženě smekat čepice a držet hubu. Od té doby je pro mne demokracie pojem, který znamená, že 90 procent populace jsou „TYHLE LIDI“ a tudíž debata, jestli vládne katastrofický Kalouskův režim, nebo poněkud měkčí Sobotkův pro mne nemá význam. Volební sliby neplní žádný z nich, např. ČSSD slibovala, že nevstoupíme do NATO bez referenda, a jen začala vládnout, už jsme tam byli. Vysílalo se to dopoledne, takže tohle PŘIZNÁNÍ o co vlastně jde prošlo bez povšimnutí. Možná, že jim pak v soukromí trochu umyli hlavu, že to řekli příliš po lopatě, protože lidem se musí lhát a ne to říct takhle naplno!!!