Diskuze k článku


  • hudryper • 3. prosince 2016

    Politicky nešikovné vystoupení Mládka (ČSSD) na sjezdu v Ostravě.Vzpomínáte ? Řekl že na rozdíl od zaměstnanců,naplno se podílejících na tvorbě příjmů st.rozpočtu,malí podnikatelé si nechávají
    pro sebe většinu DPH (přiznávají jen tolik,kolik se jim to zdá být nezbytné) a do soc. a zdrav. fondů
    přispívají jen v té nejnižší možné výši. Měl pravdu,která zde u nás už trvá pětadvacet let. Jiná věc je,
    že jsou naše daně přehnaně vysoké,což vlády zneužívají v předvolebních hýřeních penězi na nesmysly. Jsou ale tak nastaveny též proto,že zákonodárce počítal s masívními úniky daní,podobně
    jako když za socialismu byly nižší platy tam,kde bylo zvykem přidávat zpropitné. Přitom nejvyšších
    příjmů bylo šikovnými jednotlivci dosahováno právě při nicotné mzdě. Takže čs.podnikatelská daňová bonanza končí. Tím končí ty pravičácké partaje,které si nespravedlivým nezdaněním příjmů
    korumpovaly voliče,kteří dobře věděli,proč volí ODS,nebo TOP. Co přitom vlády těchto stran dokázaly na účet těch nejvíce bezbranných,to jsme zažili s Topolánkem a Nečasem . Babiš bude
    na jaře příštího roku populární proto,že bude prezentovat úspěch, v jaký nikdo nevěřil. Při
    obrovském transferu přidané hodnoty z republiky majitelům v zahraničí -kladný výsledek státního
    rozpočtu za letošní rok. Bez ohledu na jeho konflikt zájmů ukázal,že politické partaje nejen že neumí hospodařit ve státě,z něhož jsou živy,ale naopak působí obrovské ztráty svou nenažraností.
    K jak monstrózsním krádežím a schodkům SR dojde,když se ministrem financí stane bezskrupulósní podvodník, předvedli Klaus a po něm Kalousek.

  • Alena • 3. prosince 2016

    EET je další šmírovací projekt , nestačí nám totiž americké šmírovací drony, či šmírovací kontrolní hlášení.Je to předstupeň rušení plateb v hotovosti.
    Částečně šedá ekonomiky přejde zcela do šedé.
    EET bych přivítala v případě, pokud by především a v první řadě babišovy firmy podléhaly kontrolám na finančním úřadě a tvrdým sankcím, jakým jsou vystavováni ostatní drobní podnikatelé.
    Odtok peněz z ČR do zahraničí se nezastaví .Tímto opatřením budou likvidování drobní podnikatelé na úkor nadnárodního kapitálu, který bude posilován.
    Resortní daně, zvláštní zdanění velkých supermarketů, to je cesta, do které Babiš nepůjde, bylo by to proti jeho zájmům.

  • Alena • 3. prosince 2016

    Pomocí EET se ani nepodaří navýšit mzdy zaměstnanců. Je to účetní opatření, ne národohospodářské. Neřeší postavení česka jako závislé kolonie a plundrování přírodních zdrojů česka ( zde jsou často články o vodě).
    Protože se EET týká i Vietnamců aj. podnikajících neplátců daně DPH, jsem zvědavá, jak si s tím poradí. Vždyť díky těmto prodejcům se lidi s nízkými příjmy drží nad vodou.
    Můj zásadní argument proti- ano, narovnáme podmínky pro všechny podnikatele, to je vedle tohoto opatření zrušíme daňové ráje a donutíme zdaňovat nadnárodní kapitál na území ČR v plné výši. Pak bych toto opatření brala.
    Přitom by nadnárodní řetězce aj.koncerny zůstaly neustále ve výhodě, a to díky jejich obrovské ekonomické síle.

  • Sio • 3. prosince 2016

    Alena napsal

    EET je další šmírovací projekt , nestačí nám totiž americké šmírovací drony, či šmírovací kontrolní hlášení.Je to předstupeň rušení plateb v hotovosti.
    Částečně šedá ekonomiky přejde zcela do šedé.
    EET bych přivítala v případě, pokud by především a v první řadě babišovy firmy podléhaly kontrolám na finančním úřadě a tvrdým sankcím,jakým jsou vystavováni ostatní drobní podnikatelé.
    Odtok peněz z ČR do zahraničí se nezastaví .Tímto opatřením budou likvidování drobní podnikatelé na úkor nadnárodního kapitálu, který bude posilován.
    Resortní daně, zvláštní zdanění velkých supermarketů, to je cesta, do které Babiš nepůjde, bylo by to proti jeho zájmům.

    Když říkáte A, řekněte i B. I zákon o daních je šmírovací. Zrušme ho, zrušme také zákony o solidárním sociálním a zdravotním pojištění. Co je vlastně státu po tom, kolik si kdo vydělá? Bohatý si zaplatí soukromé pojištění, chudý ať chcípne hlady a na nemoce, néé? Babiš není hodný, tak vytrestáme všechny, co platí daně, sociáku a zdravku, jak se říká. Nic nepřejde do šedé, v šedé už pak bude všechno. Já fakt nevím, co máte proti zahraničnímu kapitálu, ať si každý převádí kapitál kdy chce a kam chce. Mimochodem, pokud zde zrušíme daně, zahraniční kapitál se tu jen pohrne. Že tu nebudou státní školy a nemocnice? Bezpečnostní složky? No koho to zajímá? Pošlete děti do soukromé školy, do soukromé nemocnice, na důchod si našetříte nebo nakradete. A Babišovi jeho spády se zahraničním kapitálem zatrhnete! Rázně a nekompromisně, tak ňák po soudružsky. Podnikání jen pokvete. Hlavně narkobyznys, když nebude policie. Místo chození do školy by se dětem měla vštěpovat do hlavy sborka-rozporka AK-47. To bude paráda!

  • Sio • 3. prosince 2016

    Alena napsal

    Pomocí EET se ani nepodaří navýšit mzdy zaměstnanců. Je to účetní opatření, ne národohospodářské. Neřeší postavení česka jako závislé kolonie a plundrování přírodních zdrojů česka ( zde jsou často články o vodě).
    Protože se EET týká i Vietnamců aj. podnikajících neplátců daně DPH, jsem zvědavá, jak si s tím poradí. Vždyť díky těmto prodejcům se lidi s nízkými příjmy drží nad vodou.
    Můj zásadní argument proti- ano, narovnáme podmínky pro všechny podnikatele, to je vedle tohoto opatření zrušíme daňové ráje a donutíme zdaňovat nadnárodní kapitál na území ČR v plné výši. Pak bych toto opatření brala.
    Přitom by nadnárodní řetězce aj.koncerny zůstalyneustále ve výhodě, a to díky jejich obrovské ekonomické síle.

    Podnikat v pohostinství či stánkoprodeji a dalších pidislužbách lze jen proto, že nadnárodním koncernům se do toho moc nechce. V hotelech, obchodních řetězcích atd. nebude s EET žádný problém.
    Co se týče Vietnamců, všechno je řešitelné. Když se chce.
    Nadnárodní kapitál, který tu potřebujeme, třeba kvůli zaměstnanosti bude dostávat zahraniční preference. A tisíce lidí práci, ze které poctivě odvedou socku, zdravku i daně jakožto zaměstnanci.
    Pokud ubyde pár restaurací, které odvedou nula celá nula nic, svět se nezboří. Pořád tu zůstanou ti, kteří svůj byznys umějí vést lépe a vydělají i v režimu EET. Možná i vydělají více, odpadne jim amatérská konkurence. Viz pořady se Zdeňkem Polreichem. Člověk si až někdy říká „Bože do čehos to duši dal!“

  • Alena • 3. prosince 2016

    Sio napsal
    Když říkáte A, řekněte i B. I zákon o daních je šmírovací. Zrušme ho, zrušme také zákony o solidárním sociálním a zdravotním pojištění. Co je vlastně státu po tom, kolik si kdo vydělá? Bohatý si zaplatí soukromé pojištění, chudý ať chcípne hlady a na nemoce, néé? Babiš není hodný, tak vytrestáme všechny, co platí daně, sociáku a zdravku, jak se říká. Nic nepřejde do šedé, v šedé už pak bude všechno. Já fakt nevím, co máte proti zahraničnímu kapitálu, ať si každý převádí kapitál kdy chce a kam chce. Mimochodem, pokud zde zrušíme daně, zahraniční kapitál se tu jen pohrne. Že tu nebudou státní školy a nemocnice? Bezpečnostní složky? No koho to zajímá? Pošlete děti do soukromé školy, do soukromé nemocnice, na důchod si našetříte nebo nakradete. A Babišovi jeho spády se zahraničním kapitálem zatrhnete! Rázně a nekompromisně, tak ňák po soudružsky. Podnikání jen pokvete. Hlavně narkobyznys, když nebude policie. Místo chození do školy by se dětem měla vštěpovat do hlavy sborka-rozporka AK-47. To bude paráda!

    DEMAGOGIE DEMAGOGIE a znovu DEMAGOGIE, milý pane SIO, nic jiného jste zde nezplodil.
    Proč je DPH šmírovací? Protože každý plátce odevzdává kontrolní hlášení, kde u všech uskutečněných a přijatých zdanitelných plnění nad 10 tis. je na každém řádku uvedeno DIČ, DUZP, základ daně a daň. Co si přát více? Konkurenční firma , pokud bude chtít o Vás údaje, za úplatu je získá na Fú. Získá portfolio Vašich klientů, s kterým může dále pracovat. Je to Vaše rodinné stříbro, kteréna základě zákona musíte odevzdatFú.
    Co se týče odvodů soc.a zdrav., jejich výše záleží na výši vaší mzdy. Pokud máte mzdu na minimu, stát se takto okrádá o své příjmy. A dělá to rád, pane Sio, protože je uzákoněna dohoda o provedení práce, kde do 300 hod.za rok a do 10 tis. měs. příjmu nemusíte platit soc. a zdrav. poj. Že se toho využívá i u stálých zaměstnanců, kteří rozhodně odpracují více než 300 hod. za rok, je jasné.
    O rušení těchto zákonů, vč, daně z příjmu, jsem nemluvila ani o to nežádám.
    Příště si promyslete, co píšete, než stisknete klávesnici

  • Alena • 3. prosince 2016

    Sio napsal
    Podnikat v pohostinství či stánkoprodeji a dalších pidislužbách lze jen proto, že nadnárodním koncernům se do toho moc nechce. V hotelech, obchodních řetězcích atd. nebude s EET žádný problém.
    Co se týče Vietnamců, všechno je řešitelné. Když se chce.
    Nadnárodní kapitál, který tu potřebujeme, třeba kvůli zaměstnanosti bude dostávat zahraniční preference. A tisíce lidí práci, ze které poctivě odvedou socku, zdravku i daně jakožto zaměstnanci.
    Pokud ubyde pár restaurací, které odvedou nula celá nula nic, svět se nezboří. Pořád tu zůstanou ti, kteří svůj byznys umějí vést lépe a vydělají i v režimu EET. Možná i vydělají více, odpadne jim amatérská konkurence. Viz pořady se Zdeňkem Polreichem. Člověk si až někdy říká „Bože do čehos to duši dal!“

    filosovická otázka- černý trh je díky našim zákonům nebo navzdory nim?
    Dle mého je zde pro to, že jinak by lidé s jejich mzdou těžko přežívali. Nemohou si dovolit nakupovat oblečení u značkových prodejen supermarketů, nakupují u ťamanů. Je to zákon nabídky a poptávky, který EET nezmění.
    Co pan Babiš neřeší a nebude řešit, protože to by byl střet s jeho vlastními zájmy, je způsob, jak by se česko mělo vymanit z postavení kolonie, a tím zvýšit mzdy úměrné produktivitě práce na úroveň západních zemích. A to pokládám za prvotní problém, který EET nevyřeší

  • Alena • 3. prosince 2016

    po roce 89 jsme ztratili sektor odbytu. Přišly supermarkety, které nám dodávají toxické potraviny a svým tržním chováním určují, který segment českého zemědělství a potr.průmyslu přežije, a který ne.
    Zdraví našich obyvatel je ohroženo, více na NWOO, kde proběhl celý seriál článků o toxicitě našich potravin. Pokládáte to za marginální téma, pane Sio?

  • Alena • 3. prosince 2016

    Alena napsal

    po roce 89 jsme ztratili sektorodbytu. Přišly supermarkety, které nám dodávají toxické potraviny a svým tržním chováním určují, který segment českého zemědělství a potr.průmyslu přežije, a který ne.
    Zdraví našich obyvatel je ohroženo, více na NWOO, kde proběhl celý seriál článků o toxicitě našich potravin. Pokládáte to za marginální téma, pane Sio?

    http://www.nwoo.org/2016/11/07/soucasna-kvalita-potravin-skryta-genocida-ceskeho-naroda-7-dil/

  • Alena • 3. prosince 2016

    co mne v poslední době pobavilo, byl výrok pana ministra financí o tom, jak chce zamezit odtoku kapitálu do zahraničí. Zruší daně při výplatě dividend. Totéž chtěl přece pan Kalousek, než byl sesazen. Jedná se o to, že zahraniční firmy mají za určitých podmínek výplatu dividend nebo podílu na zisku osvobozenu od zdanění. České firmy – pouze české, bez zahraničního kapitálu, ji musí zdanit 15- ti procentní srážkovou daní.
    Výplata dividend a podílu na zisku probíhá po zdanění . No to určitě, české firmy se pohrnou z daňových rájů , aby byly lustrovány českým fú, zda si daň správně vyměřily. No co, český volič se nechává rád opíjet rohlíkem, a bojovník za “ spravedlivé daně“ tak po svém znovuzvolení si zajistí skutečnost, že výplaty dividend nebude zdaňovat.
    Toxicita potravin dělá z mozečku IQ tykve.

  • Sio • 3. prosince 2016

    Alena napsal
    DEMAGOGIE DEMAGOGIE a znovu DEMAGOGIE, milý pane SIO, nic jiného jste zde nezplodil.
    Proč je DPH šmírovací? Protože každý plátce odevzdává kontrolní hlášení, kde u všech uskutečněných a přijatých zdanitelných plnění nad 10 tis. je na každém řádku uvedeno DIČ, DUZP, základ daně a daň. Co si přát více? Konkurenční firma , pokud bude chtít o Vás údaje, za úplatu je získá na Fú. Získá portfolio Vašich klientů, s kterým může dále pracovat. Je to Vaše rodinné stříbro, kteréna základě zákona musíte odevzdatFú.
    Co se týče odvodů soc.a zdrav., jejich výše záleží na výši vaší mzdy. Pokud máte mzdu na minimu, stát se takto okrádá o své příjmy. A dělá to rád, pane Sio, protože je uzákoněna dohoda o provedení práce, kde do 300 hod.za rok a do 10 tis. měs. příjmu nemusíte platit soc. a zdrav. poj. Že se toho využívá i u stálých zaměstnanců, kteří rozhodně odpracují více než 300 hod. za rok, je jasné.
    O rušení těchto zákonů, vč, daně z příjmu, jsem nemluvila ani o to nežádám.
    Příště si promyslete, co píšete, než stisknete klávesnici

    Paní Aleno, chtěl jsem jen demonstrovat, že každé daně jsou spojeny se šmírováním, je to nezbytné. Abyste mohla vybrat daně, potřebujete informace, přes to vlak nejede. Pokud tyto informace nedokáže stát utajit před třetími stranami, to je jiný problém, ale pokud mi nějaký pan blbec politik chce tvrdit, že to nejde, cítím dvě možnosti. Buď je skutečně blbec nebo nepracuje pro stát, jako zaměstnavatele ale proti němu. Při dnešní úrovní techniky to zařídit jde, to mi věřte. Co se týče nastavení zákonů ve prospěch švarcsystému, tak tady jde rovněž jen o sabotáž zájmů státu a jde jen a jen politickou vůli a schopnosti lidí ve sněmovnách. Tohle všechno je tu úmyslně, nikoli proto, že to nejde zařídit jinak. Ale to bychom se dostávali už jen k podstatě kapitalismu a imperialismu a mafiánskému prorůstání našich i zahraničních oligarchů do našich státních struktur. Není vám podezřelé, jak se vztekají Kalousci a spol, celá naše kululturní a mediální fronta? Položte si otázku, proč to dělají a komu tím chtějí prospět. Drobným poctivým živnostníkům určitě ne.

  • Sio • 3. prosince 2016

    Alena napsal
    filosovická otázka- černý trh je díky našim zákonům nebo navzdory nim?
    Dle mého je zde pro to, že jinak by lidé s jejich mzdou těžko přežívali. Nemohou si dovolit nakupovat oblečení u značkových prodejen supermarketů, nakupují u ťamanů. Je to zákon nabídky a poptávky, který EET nezmění.
    Co pan Babiš neřeší a nebude řešit, protože to by byl střet s jeho vlastními zájmy, je způsob, jak by se česko mělo vymanit z postavení kolonie, a tím zvýšit mzdy úměrné produktivitě práce na úroveň západních zemích. A to pokládám za prvotní problém, který EET nevyřeší

    Pojďme na to přes čísla. Naše politická banda slouží zájmům našich, ale hlavně zahraničních bank a korporací. Jejich investice zde jsou značné, půjde to přes bilion Kč, tomu věřím. Jsou prorostlé do státních struktur, mají tu své lobbisty a to napříč politickým spekterem. Poslední, co ti chlápkové chtějí jsou nějaké nepokoje, nedajbože občanská válka. To by se výnos z jejich investic mohl rapidně snížit a dokonce by o ty investice mohli i přijít. Takže musí najít odpověď na otázku – „Jak co nejlevněji zajistit >>klid na práci<<?". A ano, k tomu se jim hodí černý trh a šedá ekonomika ve vybraných odvětvích a v určitém spektru velikosti firem. Nepochybuji, že tito lidé mají své týmy sledující náladu obyvatelstva u nás a vypouštějí balónky, co ještě skousneme. Je to jako s tím postupným vařením žáby. Pokud by se to podařilo zrušit nebo omezit, stoupl by počet lidí na okraji bídy, tj. lidí pořádně nakrknutých a nešlo by už jen o lumpenproletariát neschopný akce. MUSELI BY ZVÝŠIT MINIMÁLNÍ MZDU. Museli by zvýšit své investice na ochranu předchozích investic. A proto platí lidi s minimálním platem jen o málo více než 10% daní, socky a zdravky. Ty stánky, Vietnamci, Číňané atd zde slouží zahraničním bankám a korporacím k tomu, aby si obyvatelstvo v ČR udrželo iluzi, že ještě není tak zle. Ubrat jim věcí základní potřeby nejde. Ale snížit jejich kvalitu, to ano. Mnohým ta ani nepoznají. Celkově je to jen prodloužení vykořisťování, dostáváme se ke špatné kvalitě jídla až jeho jedovatosti, používání nekvalitních surovin atd. Babiš by jistě rád, ať mu tato nekalý konkurence ze zahraničí neleze do zelí a když on musí danit, aby danila také. Tolik k jeho motivaci.

  • Sio • 3. prosince 2016

    Alena napsal

    po roce 89 jsme ztratili sektorodbytu. Přišly supermarkety, které nám dodávají toxické potraviny a svým tržním chováním určují, který segment českého zemědělství a potr.průmyslu přežije, a který ne.
    Zdraví našich obyvatel je ohroženo, více na NWOO, kde proběhl celý seriál článků o toxicitě našich potravin. Pokládáte to za marginální téma, pane Sio?

    Paní Aleno, právě naopak. Možné se tu brzy objeví můj nový článek, který se toho také lehce dotýká.
    Jenže si nemyslím, že řešení tkví v uvolnění černého nebo šedého trhu. Existuje takový časopis dTest, jistě ho znáte. Jsou tam výsledky testů různých produktů a musíte si ho zaplatit – cca 1000 Kč/ročně. Velmi dobrá věc, odhaluje, co v kterých výrobcích je a jaká je jeich cena a kvalita. Tohle by mělo být veřejné a zdarma, placeno státem. Jenže víme, komu ta státní politická banda slouží a víme i proč tomu tak je.

  • Sio • 3. prosince 2016

    Alena napsal
    http://www.nwoo.org/2016/11/07/soucasna-kvalita-potravin-skryta-genocida-ceskeho-naroda-7-dil/

    Dobrý článek, vcelku s ním souhlasím. O alergologii mám určité insiderské informace.
    Když přivezou do nemocnice nebo ordinace někoho s infarktem, doktoři jsou nuceni v podstatě jen potlačovat následky. Místo přednášek o tom, co by měl jíst a jak be se měl hýbat, vyhýbat stresu atd. do něj musí nacpat určité chemikálie, ať už přes kapačku nebo injekci, protože tu přednášku by asi nepřežil. Podobně je na tom alergolog, když k němu přivezou pacienta s astmatickým záchvatem. V takové fázi tu už je většinou přítomno trvalé poškození plic. A i tak se snaží alergolog i léčit, občas úspěšně. Zakáže třeba závěsy a koberce plné prachu a roztočů, doporučí ozdravný pobyt v horách nebo u moře, může provést (na vlastní a nemalé riziko) i desensibilizaci. Doporučí změnu životního stylu (méně stresů, biopotraviny, pestrost, doplňky). To všechno v komplexu může vést i k úplnému vyléčení v ranných stádiích. Prolongovaně půsopbící foukátka sice nevyléčí, aůe dají třeba možnost alespoň se vyspat. Samozřejmě, uvědomělým životním stylem se člověk může zbavit mnoha a mnoha nemocí, ale panacea to také není. Alergologie konktrétně je relativně mladý obor a bývalé ČSSR bylo v něm supervelmocí a průkopníkem. Objevují se nové a nové lepší léky, některé jsou příšerně drahé, to je fakt. Mimochodem, lékař v ordinaci potřebuje na pacienta průměrně 15 minut, pokud bude pomalejší, hrozí mu krach. Pokud ho takto vidí řekněme jednou za tři měsíce, moc velké zazraky se nadělat ani nedají. Ale přínosem to je, jinak by neměl frontu v čekárně a dlouhé pořadníky.

  • LiL • 3. prosince 2016

    Tak za prvé. Náklady na pořízení EET pro běžné restaurace činí 25000,-Kč a to nepočítám připojení k internetu a provozní softwarové náklady. Nechci zde polemizovat nad placením či neplacením daní ale zavedení EET bude mít v českých podmínkách stejný efekt jako přikázat zákonem,že lékaři a sestry budou nutně dodržovat zákoník práce. Po jednom měsíci vše zkolabuje.

    • Stan • 4. prosince 2016

      Zkuste napsat celou pravdu o EET, prosím. Už chybí jen argument, že hospodští vlastně kradli pro zákazníky. Taky jsem ho už slyšel a nevěřil svým uším…

  • hudryper • 3. prosince 2016

    Sio napsal
    Není vám podezřelé, jak se vztekají Kalousci a spol, celá naše kululturní a mediální fronta? Položte si otázku, proč to dělají a komu tím chtějí prospět. Drobným poctivým živnostníkům určitě ne.

    Není ! Kalousci zavedením EET ztratili korupční potencionál pro sněmovní volby. No a kulturní
    fronta ? Ta přece tradičně skoro nic nedanila a nyní po ní požadují důkaz o tom,že postupovala
    v rámci daňových předpisů. Zavedení EET je z Babišovy strany elegantní tah před volbama za rok. Bude slavným a prvním ministrem financí,který vzdor daňovým rájům a odlivu stamiliard ročně do zahraničí,dokáže realizovat čs.st.rozpočet jako přebytkový ! Postižení by ho stejně nevolili, ti by
    to házeli ODS,nebo TOP proto,že jejich lídři nahlas „bojují“ za jejich „právo platit tolik,kolik chtějí“.

    • Stan • 4. prosince 2016

      Podle mého by „potrefené husy“ měly více kejhat kolem majetkových přiznání. Tam to vypadá na daleko větší mazec, bude se totiž zpětně zdaňovat „šedá ekonomika“ za posledních 27 let…

  • Béda • 4. prosince 2016

    Sio napsal
    Pojďme na to přes čísla. Naše politická banda slouží zájmům našich, ale hlavně zahraničních bank a korporací. Jejich investice zde jsou značné, půjde to přes bilion Kč, tomu věřím. Jsou prorostlé do státních struktur, mají tu své lobbisty a to napříč politickým spekterem. Poslední, co ti chlápkové chtějí jsou nějaké nepokoje, nedajbože občanská válka. To by se výnos z jejich investic mohl rapidně snížit a dokonce by o ty investice mohli i přijít. Takže musí najít odpověď na otázku – „Jak co nejlevněji zajistit >>klid na práci<<?“. A ano, k tomu se jim hodí černý trh a šedá ekonomika ve vybraných odvětvích a v určitém spektru velikosti firem. Nepochybuji, že tito lidé mají své týmy sledující náladu obyvatelstva u nás a vypouštějí balónky, co ještě skousneme. Je to jako s tím postupným vařením žáby. Pokud by se to podařilo zrušit nebo omezit, stoupl by počet lidí na okraji bídy, tj. lidí pořádně nakrknutých a nešlo by už jen o lumpenproletariát neschopný akce. MUSELI BY ZVÝŠIT MINIMÁLNÍ MZDU. Museli by zvýšit své investice na ochranu předchozích investic. A proto platí lidi s minimálním platem jen o málo více než 10% daní, socky a zdravky. Ty stánky, Vietnamci, Číňané atd zde slouží zahraničním bankám a korporacím k tomu, aby si obyvatelstvo v ČR udrželo iluzi, že ještě není tak zle. Ubrat jim věcí základní potřeby nejde. Ale snížit jejich kvalitu, to ano. Mnohým ta ani nepoznají. Celkově je to jen prodloužení vykořisťování, dostáváme se ke špatné kvalitě jídla až jeho jedovatosti, používání nekvalitních surovin atd. Babiš by jistě rád, ať mu tato nekalý konkurence ze zahraničí neleze do zelí a když on musí danit, aby danila také. Tolik k jeho motivaci.

    Souhlas až na toho Babiše v závěru. Samo Babiš o žádnou konkurenci svému impériu nestojí. (který podnikatel by taky stál o konkurenci). Na druhou stranu – Babiš přistihává křidýlka malým a středním podnikatelům ale svoji skupinu podnikatelů z daňového svěráku jaksi vynechal. Krom toho „Babišové“ jsou na rozdíl od drobných podnikatelů a živnostníků taky významnými vysavači státních a evropských dotací. Nevím jak by jeho daňové odvody vypadaly po odečtení státních dotací na jeho byznys. Třeba by se nakonec zjistilo, že z čistého plátce je ve skutečnosti čistý příjemce státních peněz.

  • Béda • 4. prosince 2016

    Někde jsem před časem četl, že pan Babiš na daních státu odvede ročně cca 200 milionů Kč a na dotacích pro svůj eko, zemědělský a kdovíjaký další byznys obdržel z rozpočtu cca 2 miliardy Kč. To bylo ještě předtím než se stal ministrem. Snad to teď nemá horší než předtím.

  • fajt • 4. prosince 2016

    Stan napsal

    Podle mého by „potrefené husy“ měly více kejhat kolem majetkových přiznání. Tam to vypadá na daleko větší mazec, bude se totiž zpětně zdaňovat „šedá ekonomika“ za posledních 27 let…

    a proč, těch přes třicet bilionů kaček, které jsou ziskem z velké privatizace, se to přece týkat nebude, budou se pouze trestat pitomci, kteří stále nepochopili, že poctivou a tvořivou práci ( ta je brána jako šedá a černá ekonomika) se prostě nebohatne. ..)

  • Sio • 4. prosince 2016

    Béda napsal

    Někde jsem před časem četl, že pan Babiš na daních státu odvede ročně cca 200 milionů Kč a na dotacích pro svůj eko, zemědělský a kdovíjaký další byznys obdržel z rozpočtu cca 2 miliardy Kč. To bylo ještě předtím než se stal ministrem. Snad to teď nemá horší než předtím.

    A já slyšel, že odvede na daních 8 mld. Kč ročně.

  • Alena • 4. prosince 2016

    hudryper napsal
    Není ! Kalousci zavedením EET ztratili korupční potencionál pro sněmovní volby. No a kulturní
    fronta ? Ta přece tradičně skoro nic nedanila a nyní po ní požadují důkaz o tom,že postupovala
    v rámci daňových předpisů. Zavedení EET je z Babišovy strany elegantní tah před volbama za rok. Bude slavným a prvním ministrem financí,který vzdor daňovým rájům a odlivu stamiliard ročně do zahraničí,dokáže realizovat čs.st.rozpočet jako přebytkový ! Postižení by ho stejně nevolili, ti by
    to házeli ODS,nebo TOP proto,že jejich lídři nahlas „bojují“ za jejich „právo platit tolik,kolik chtějí“.

    bohužel nejsem mimo tuto problematiku, takže musím odporovat. EET se neziskového a veřejnoprávního sektoru netýká. Tudíž netýká se různých člověků v tísni, neziskovkám pro multikulti, atd. Tam chodí dotace nejen z evropských fondů, ale i přímo od vlády čr( mimochodem skvělá pračka peněz, Klaus a počátky privatizace u nás jsou neumětelové). Takže klídek, pražská kavárna může být v klídku a babiš také

  • Béda • 4. prosince 2016

    Sio napsal
    A já slyšel, že odvede na daních 8 mld. Kč ročně.

    Jaké daně platí Agrofert http://www.mikan.cz/news/jake-dane-plati-agrofert1/
    11.03.2016 12:22
    Ukazuje se, že chod Agrofertu je dotován státem. Podle předsedy ODS Petra Fialy Agrofert dostal 148 miliónů korun od Českého státu. Tolik činil rozdíl daně z příjmu za rok 2014 a státní dotace ve výši 1,653 mld Kč. Tyto údaje ukázal v pořadu OVM v neděli 10.1.2016 předseda ODS. Daně Agrofertu z výroční správy, kterou Petr Fiala ukázal v pořadu.
    Daně se platit mají.
    Ti, kdo je neplatí, okrádají nás všechny!
    Daně jsou potřeba na silnice, nemocnice, školy, platy hasičů.
    – slogan Andreje Babiše

  • Alena • 4. prosince 2016

    novela je již na světě, viz
    http://www.zakonyprolidi.cz/cs/2016-321#cast1
    problém je v jiné věci. Co se týče zákonů, naše republika se stává jakýmsi knížectvím, kde začíná platit vyřčené slovo, ne zákon. Patrné je to při zavádění EET, kdy na jedné straně probíhala kampaň, kdo vše je osvobozen, na druhé straně je zákon, který ukazuje na něco jiného, a pak je velmi těžké vysvětlovat podnikateli, že sice pan Babiš prohlašuje to a to, ale v zákoně to není.
    Povinné prokazování majetku je něco podobného. Musí se prokázat nárůst jmění, ten ale není časově omezen. Takže, koupím-li si v roce 2017 nemovitost za cca 5 mil., správce daně po mně může chtít důkazy o tom, že jsem si těch 5 mil. vydělala za rok 15 a 16 a k minulým létům nemusí ze zákona přihlédnout!!!!!
    Kdo chce psa bít, hůl si vždycky najde, a shora uvedené zákony jsou zde ne pro spravedlnost, ale pro likvidaci protivníka. Koneckonců, tykadélka versus trenýrky je toho důkazem.
    Lidi- rozhlédněte se, máme tady knížectví- zde je Babišovo

  • Alena • 4. prosince 2016

    Alena napsal
    Lidi- rozhlédněte se, máme tady knížectví- zde je Babišovo

    tímto jsem reagovala na tuto poznámku pana Stana
    Podle mého by „potrefené husy“ měly více kejhat kolem majetkových přiznání. Tam to vypadá na daleko větší mazec, bude se totiž zpětně zdaňovat „šedá ekonomika“ za posledních 27 let…

  • fajt • 4. prosince 2016

    Alena napsal
    tímto jsem reagovala na tuto poznámku pana Stana
    Podle mého by „potrefené husy“ měly více kejhat kolem majetkových přiznání. Tam to vypadá na daleko větší mazec, bude se totiž zpětně zdaňovat „šedá ekonomika“ za posledních 27 let…

    ale dvojmetrem, takže skuteční ekonomičtí zločinci jsou v klídku, krom toho jim eštébák dal do rukou bič ( a sekyru) na ostatní nepohodlné jako cumel ( to se zase bude špiclovat,vydírat, uplácet a likvidovat – i když proč ne, tahle kolonie je v agonii déle než kdy byla, tak ať to už konečně chcípne a špatný čechoslovak švejkovi konečně podřeže krk ) . ..)

  • Bety • 4. prosince 2016

    Zajímalo by mne, jak velká bude armáda kontrolorů, kteří budou zkoumat, zda se někdo nedopustil ať už podvodu, nebo jen prosté chyby, a kolik to z toho plánovaného zisku odčerpá. Už teď jsou malí podnikatelé zavaleni kontrolami toho či onoho, nutností mít povolení k výrobě na každou velikost, ačkoli se výrobky liší jen svými rozměry, atd., atd. a za všechno samozřejmě platí a platí. Nechci hájit ty, kteří neplatí nic, myslím na ty, kteří se v tom zmatku snaží vyhovět stále rostoucí hoře předpisů a stále rostoucí hora byrokratů a nesmyslných plateb (viz např. dešťovou vodu) jim pomalu ale jistě odnímá chuť vůbec něco vyrábět. Slogany jsou vždycky hezké, ale spolehnout se na ně nelze.

  • peter. • 4. prosince 2016

    Bety napsal
    velká bude armáda kontrolorů

    Bety:
    Na Slovensku to funguje už mnoho rokov.Kontrolu vykonáva SOI a spočíva v tom,či predávajúci poskytne kupujúcemu doklad o zaplatení a či sú v ňom uvedené správne údaje.U nás sa už nejakou EET podnikatelia nevzrušujú a namiesto protestov špekulujú,ako sa dá ten systém oklamať.Vraj sa im to darí.Či to je pre štátnu pokladňu prínosné alebo nie,neviem.Na začiatku sa odvod daní zvýšil.Teraz….neviem.Názory sa rôznia.

  • Sio • 4. prosince 2016

    Béda napsal
    Jaké daně platí Agrofert http://www.mikan.cz/news/jake-dane-plati-agrofert1/
    11.03.2016 12:22
    Ukazuje se, že chod Agrofertu je dotován státem. Podle předsedy ODS Petra Fialy Agrofert dostal 148 miliónů korun od Českého státu. Tolik činil rozdíl daně z příjmu za rok 2014 a státní dotace ve výši 1,653 mld Kč. Tyto údaje ukázal v pořadu OVM v neděli 10.1.2016 předseda ODS. Daně Agrofertu z výroční správy, kterou Petr Fiala ukázal v pořadu.
    Daně se platit mají.
    Ti, kdo je neplatí, okrádají nás všechny!
    Daně jsou potřeba na silnice, nemocnice, školy, platy hasičů.
    – sloganAndreje Babiše

    No, ale zrovna Petr Fiala není zrovna ten, kterému bych věřil. Pokud má tak dobré informace, jistě není problém zažalovat Babiše za daňové úniky, nebo o tom psát, až se mu zavaří klávesnice. Dotace v zemědělství asi dostává skoro každý, kdo se v tom sektoru pohybuje. Nedostal by Agrofert, dostal by někdo jiný. Přesto jsem toho názoru, že je to potřeba předat k šetření orgánům trestního řízení.

    • Stan • 4. prosince 2016

      Ten rozpor v číslech může být jednoduchý – záleží na tom, jaké daně započítáme. Pokud se k dani z příjmů zaplacených Babišovými firmami započítají DPH, spotřební daně i daně z příjmů jejich zaměstnanců, tak bych těm 8 mld. věřil. A rozčilovat se, že pobral více na dotacích, než odvedl na dani z příjmu, bych se začal až tehdy, pokud bych zjistil, že většina ostatních zemědělských podniků a zpracovatelských firem to má naopak. A tím si vůbec nejsem jistý.

  • Sio • 4. prosince 2016

    Alena napsal

    novela je již na světě,viz
    http://www.zakonyprolidi.cz/cs/2016-321#cast1
    problém je v jiné věci. Co se týče zákonů, naše republika se stává jakýmsi knížectvím, kde začíná platit vyřčené slovo, ne zákon. Patrné je to při zavádění EET, kdy na jedné straně probíhala kampaň, kdo vše je osvobozen, na druhé straně je zákon, který ukazuje na něco jiného, a pak je velmi těžké vysvětlovat podnikateli, že sice pan Babiš prohlašuje to a to, ale v zákoně to není.
    Povinné prokazování majetku je něco podobného. Musí se prokázat nárůst jmění, ten ale není časově omezen. Takže, koupím-li si v roce 2017 nemovitost za cca 5 mil., správce daně po mně může chtít důkazy o tom, že jsem si těch 5 mil. vydělala za rok 15 a 16 a k minulým létům nemusí ze zákona přihlédnout!!!!!
    Kdo chce psa bít, hůl si vždycky najde, a shora uvedené zákony jsou zde ne pro spravedlnost, ale pro likvidaci protivníka. Koneckonců, tykadélka versus trenýrky je toho důkazem.
    Lidi- rozhlédněte se, máme tady knížectví- zde je Babišovo

    K těm pěti miliónům. Správce daně „má právo vyzvat“. To ještě neznamená, že bude obviněn z korupce, to posoudí soud.
    Kromě toho, 99,99% s tím nebude mít problém a to nejbohatší 0,01% mě zase až tak nepálí. Ani soukromníčci, které tu proti EET hájíte, do této kategorie nepatří.

  • Sio • 4. prosince 2016

    Bety napsal

    Zajímalo by mne, jak velká bude armáda kontrolorů, kteří budou zkoumat, zda se někdo nedopustil ať už podvodu, nebo jen prosté chyby, a kolik to z toho plánovaného zisku odčerpá. Už teď jsou malí podnikatelé zavaleni kontrolami toho či onoho, nutností mít povolení k výrobě na každou velikost, ačkoli se výrobky liší jen svými rozměry, atd., atd. a za všechno samozřejmě platí a platí. Nechci hájit ty, kteří neplatí nic, myslím na ty, kteří se v tom zmatku snaží vyhovět stále rostoucí hoře předpisů a stále rostoucí hora byrokratůa nesmyslných plateb (viz např. dešťovou vodu) jim pomalu ale jistě odnímá chuť vůbec něco vyrábět. Slogany jsou vždycky hezké, ale spolehnout se na ně nelze.

    Díky EET nedá podnikatelíčkovi moc práce předložit dokumenty a vysvětlit nesrovnalosti za pár hodin, ne-li za pár minut. Zkušenému kontrolorovi to moc času nezabere a pokud uvidí opakovaně poctivý přístup, přestane obtěžovat.

  • Béda • 4. prosince 2016

    Sio napsal
    No, ale zrovna Petr Fiala není zrovna ten, kterému bych věřil. Pokud má tak dobré informace, jistě není problém zažalovat Babiše za daňové úniky, nebo o tom psát, až se mu zavaří klávesnice. Dotace v zemědělství asi dostává skoro každý, kdo se v tom sektoru pohybuje. Nedostal by Agrofert, dostal by někdo jiný. Přesto jsem toho názoru, že je to potřeba předat k šetření orgánům trestního řízení.

    Jak se říká: „To se nám to hoduje, když nám to druzí zacálují.“ Je vtipné honit „holoprdelníky“ za úniky v řádu tisícikorun a sám LEGÁLNĚ pobírat z daní všech stamilionovou podporu pro svůj byznys. Jinak mně je úplný šumák, jestli s tím přišel Fiala z ODS anebo někdo jiný. Podstatné je, jestli je to pravda. Jinak je zajímavé jak se pan Babiš staví k otázce Čapího hnízda.

  • Alena • 4. prosince 2016

    Sio napsal
    K těm pěti miliónům. Správce daně „má právo vyzvat“. To ještě neznamená, že bude obviněn z korupce, to posoudí soud.
    Kromě toho, 99,99% s tím nebude mít problém a to nejbohatší 0,01% mě zase až tak nepálí. Ani soukromníčci, které tu proti EET hájíte, do této kategorie nepatří.

    nemohu vám vyčítat, že se neorientujete v daňových zákonech. Soudní řízení je něco jiného než daňové. Hrozí velké likvidační pokuty.
    Já neobhajuji živnostníky ani nejsem proti EET.
    Mě pouze vadí nesouměrnost vůči obyčejnému človíčkovi a vysoce postaveným v politice.
    Občánek dostane pokutu za černou jízdu, z pěti stovky je za pár let min.20 tis., a jsou případy, kdy občané kvůli této pokutě přišli exekucí o barák.
    Pak je zde např. kauza čapí hnízdo s dotacemi 50 mil., a tady je vše v pořádku.

  • Béda • 4. prosince 2016

    Stan napsal

    Ten rozpor v číslech může být jednoduchý – záleží na tom, jaké daně započítáme. Pokud se k dani z příjmů zaplacených Babišovými firmami započítají DPH, spotřební daně i daně z příjmů jejich zaměstnanců, tak bych těm 8 mld. věřil. A rozčilovat se, že pobral více na dotacích, než odvedl na dani z příjmu, bych se začal až tehdy, pokud bych zjistil, že většina ostatních zemědělských podniků a zpracovatelských firem to má naopak. A tím si vůbec nejsem jistý.

    Nechápu proč by se k podnikatelově odvedené dani z jeho příjmu po odečtení NÁKLADŮ!!! (zaměstnanci včetně jejich daní – zaměstnavatelem JIM z příjmu stržené a odvedené daně jsou nákladem podnikatele. Díky jejich práci má podnikatel zisk. Jsou to DANĚ ZAMĚSTNANCŮ nikoliv daň podnikatele) měli připočítat daně zaměstnanců. To je jako házet jablka s bramborama do jednoho pytle

    • Stan • 4. prosince 2016

      Ale no tak, Bédo, na tom zase tak nic těžkého k pochopení není. Druhá věc je, že většinou první věc, kterou Babiš udělá v jím zakoupené firmě je, že vyhází dvě třetiny stávajících zaměstnanců a udělá tak z plátců daní příjemce podpory v nezaměstnanosti…

  • Béda • 4. prosince 2016

    DPH – není to náhodou – já dám státu DPH z podnikání a stát mi pak na základě vyúčtování odvedenou DPH vztahující se k podnikání vrátí – obvykle tedy nula od nuly pošla?

    • Stan • 4. prosince 2016

      Ne, není.

  • Sio • 4. prosince 2016

    Béda napsal
    Jak se říká: „To se nám to hoduje, když nám to druzí zacálují.“ Je vtipné honit „holoprdelníky“ za úniky v řádu tisícikorun a sám LEGÁLNĚ pobírat z daní všech stamilionovou podporu pro svůj byznys. Jinak mně je úplný šumák, jestli s tím přišel Fiala z ODS anebo někdo jiný. Podstatné je, jestli je to pravda. Jinak je zajímavé jak se pan Babiš staví k otázce Čapího hnízda.

    Bédo, nedělám z Babiše anděla a ani nemám iluze. Ale argument „však vy také bijete černochy“ na mě nepůsobí. Pojďme se bavit o jednom z těch dvou problémů, buď řešíme, jaký je Babiš hajzlík (a v tom se asi shodnem) abebo o tom, zda můžeme neplatit daně a zda neplacení daní je podvod nebo ne. Podle mého to podvod je, ať už to dělá pán nebo tchán.

  • Irena • 4. prosince 2016

    Sio napsal
    pán nebo tchán.

    pán nebo kmán :-)

  • Alena • 4. prosince 2016

    Sio napsal
    Bédo, nedělám z Babiše anděla a ani nemám iluze. Ale argument „však vy také bijete černochy“ na mě nepůsobí. Pojďme se bavit o jednom z těch dvou problémů, buď řešíme, jaký je Babiš hajzlík (a v tom se asi shodnem) abebo o tom, zda můžeme neplatit daně a zda neplacení daní je podvod nebo ne. Podle mého to podvod je, ať už to dělá pán nebo tchán.

    je potřeba rozlišit morálku od obecně platných zákonů.
    Obecně platné zákony dovolují mít sídlo v daňových rájích, což je legální krácení daně.
    Je dovoleno, aby největší agropodnikatel v ČR byl zároveň ministrem financí a postaral se pak o daňový pardon svých firem.
    Ale zjevně to mnoha lidem nedochází, pořád hledají vůdce, co zařídí pořádek.

  • Sio • 4. prosince 2016

    Alena napsal
    nemohu vám vyčítat, že se neorientujete v daňových zákonech. Soudní řízení je něco jiného než daňové. Hrozí velké likvidační pokuty.Já neobhajuji živnostníky ani nejsem proti EET.
    Mě pouze vadí nesouměrnost vůči obyčejnému človíčkovi a vysoce postaveným v politice.
    Občánek dostane pokutu za černou jízdu, z pěti stovky je za pár let min.20 tis., a jsou případy, kdy občané kvůli této pokutě přišli exekucí obarák.
    Pak je zde např. kauza čapí hnízdo s dotacemi 50 mil., a tady je vše v pořádku.

    Ano, ale v tomto nejsme ve sporu. Mi zmíněný problém jiná vymahatelnost práva pro pány a jiná pro pány vadí také. Protože v důsledku to znamená, že tu nemáme právní stát a tím ani demokracii. Ale stejně tak mi vadí, že někdo platí skoro 50% superhrubé mzdy v daních a odvodech a někdo skoro nic. Vyloženě mě pak naštve, když se mi takový člověk vytahuje, jak „ojeb.. stát“ a jede už po dvacáté do lázní, vše hrazeno zdravotní pojišťovnou. Popřípadě ležím s takovým člověkem třeba v nemocnici a on si mi zcela bezelstně stěžuje na kvalitu stravy, kterou dostává zdarma. To se pak člověku otevírá kudla v kapse.

  • Alena • 4. prosince 2016

    Sio napsal
    Ano, ale v tomto nejsme ve sporu. Mi zmíněný problém jiná vymahatelnost práva pro pány a jiná pro pány vadí také. Protože v důsledku to znamená, že tu nemáme právní stát a tím ani demokracii. Ale stejně tak mi vadí, že někdo platí skoro 50% superhrubé mzdy v daních a odvodech a někdo skoro nic. Vyloženě mě pak naštve, když se mi takový člověk vytahuje, jak „ojeb.. stát“ a jede už po dvacáté do lázní, vše hrazeno zdravotní pojišťovnou. Popřípadě ležím s takovým člověkem třeba v nemocnici a on si mi zcela bezelstně stěžuje na kvalitu stravy, kterou dostává zdarma. To se pak člověku otevírá kudla v kapse.

    ano, v těchto jednotlivostech vám dávám za pravdu.
    Pokud nebude spravedlnosti učiněno zadost, až do zániku hotových peněz bude šedá ekonomika bujet dál a následně bude nahrazen výměnným obchodem.
    Divoká 90- tá léta pro ty nahoře byla kompenzována shovívavostí v drobném podnikání.
    Nyní je zapotřebí učinit tvrdá opatření nejen proti spodině, ale i vrchnosti, to jest zrušit daňové ráje.( např.). A to je reálně nemožné.
    Odhaduji, že tímto opatřením se sektor šedé ekonomiky rozšíří, protože odbyt je zajištěn. Množství lidí balancující těsně nad minimální mzdou je příliš veliké.

  • Béda • 4. prosince 2016

    Sio napsal
    Bédo, nedělám z Babiše anděla a ani nemám iluze. Ale argument „však vy také bijete černochy“ na mě nepůsobí. Pojďme se bavit o jednom z těch dvou problémů, buď řešíme, jaký je Babiš hajzlík (a v tom se asi shodnem) abebo o tom, zda můžeme neplatit daně a zda neplacení daní je podvod nebo ne. Podle mého to podvod je, ať už to dělá pán nebo tchán.

    Sio,

    nikdy jsem ani na desetinu vteřiny nezapochyboval o pohnutkách, kvůli kterým investoval a poté vstoupil pan Babiš do politiky. Kvůli zájmům svého podnikatelského impéria – kvůli svým ziskům. Již tehdy jsem psal, že zcela jistě nebude řezat „do vlastního podnikatelského masa ale bude se snažit na úkor jiných púodnikatelských skupin vytěžit z nové skutečnosti a politické moci maximum pro sebe“ A místní skalní pravičáci – podnikatelé podporovatelé svého nového mesiáše mi tehdy spílali. Zajímalo by mně jak nyní při zavádění EET nazírají na tuto věc. P.S.:
    „Praha – Sněmovní volby by listopadu vyhrálo hnutí ANO. Od voličů by získalo 33,5 procenta hlasů. Druhá ČSSD by měla podporu 14 procent voličů…“

    Zdroj: https://globe24.cz/domov/20911-volby-do-snemovny-by-vyhralo-hnuti-ano-druhou-cssd-porazi-s-prehledem

  • Béda • 4. prosince 2016

    Alena napsal
    ano, v těchto jednotlivostech vám dávám za pravdu.
    Pokud nebude spravedlnosti učiněno zadost, až do zániku hotových peněz bude šedá ekonomika bujet dál a následně bude nahrazen výměnným obchodem.
    Divoká 90- tá léta pro ty nahoře byla kompenzována shovívavostí v drobném podnikání.
    Nyní je zapotřebí učinit tvrdá opatření nejen proti spodině, ale i vrchnosti, to jest zrušit daňové ráje.( např.). A to je reálně nemožné.
    Odhaduji, že tímto opatřením se sektor šedé ekonomiky rozšíří, protože odbyt je zajištěn. Množství lidí balancující těsně nad minimální mzdou je příliš veliké.

    Ta benevolence v období velkého „Klondajku“ („zlatých devadesátek“ pro raziče tunelů) vůči šedému podnikatelskému potěru byla zcela logická. Mafiáni parcelující si své „claimy“ museli hodit něco pod stůl. Poté co si své výdobytky zlegalizovali, formálně se umyli a přepudrovali, začali postupně utahovat plebsu šrouby. Tzv. svoboda a demokracie se postupně začala salámovou metodou smrskávat a postupně se transformuje v totalitku jak vyšitou.

  • Alena • 4. prosince 2016

    Béda napsal
    Ta benevolence v období velkého „Klondajku“ („zlatých devadesátek“ pro raziče tunelů)vůči šedému podnikatelskému potěru byla zcela logická. Mafiáni parcelující si své „claimy“ museli hodit něco pod stůl. Poté co si své výdobytky zlegalizovali, formálně se umyli a přepudrovali, začali postupně utahovat plebsu šrouby. Tzv. svoboda a demokracie se postupně začala salámovou metodou smrskávat a postupně se transformuje v totalitku jak vyšitou.

    i tzv. zarytí levičáci fandí velkopodnikatelům neboli zcela se vzdávají práva kontrolovat chod státu sami. A pokud nevzejde zdola občanská aktivita( budiž dobrým příkladem pán, který bojuje proti privatizaci vody), nic se nezmění

  • Béda • 4. prosince 2016

    Béda napsal
    Sio,

    nikdy jsem ani na desetinu vteřiny nezapochyboval o pohnutkách, kvůli kterým investoval a poté vstoupil pan Babiš do politiky. Kvůli zájmům svého podnikatelského impéria – kvůli svým ziskům. Již tehdy jsem psal, že zcela jistě nebude řezat „do vlastního podnikatelskéhomasa ale bude se snažit na úkor jiných púodnikatelských skupin vytěžit z nové skutečnosti a politické moci maximum pro sebe“ A místní skalní pravičáci – podnikatelé podporovatelé svého nového mesiáše mi tehdy spílali. Zajímalo by mně jak nyní při zavádění EET nazírají na tuto věc. P.S.:
    „Praha – Sněmovní volby by listopadu vyhrálo hnutí ANO. Od voličů by získalo 33,5 procenta hlasů. Druhá ČSSD by měla podporu 14 procent voličů…“

    Zdroj: https://globe24.cz/domov/20911-volby-do-snemovny-by-vyhralo-hnuti-ano-druhou-cssd-porazi-s-prehledem

    Jedná se o diskuse v blozích na A.cz. Tehdy mě tam ještě Stejskal nezabanoval.

  • Sio • 4. prosince 2016

    Irena napsal
    pán nebo kmán

    :-) Vím. pán nebo pán. Překlepy už dodatečně neopravuji, mí čtenáři jsou inteligentní. Ale dělat prču se ze mě klidně dělat můžete. :-)

  • Sio • 4. prosince 2016

    Alena napsal
    je potřeba rozlišit morálku od obecně platných zákonů.
    Obecně platné zákony dovolují mít sídlo v daňových rájích, což je legální krácení daně.
    Je dovoleno, aby největší agropodnikatel v ČR byl zároveň ministrem financí a postaral se pak o daňový pardon svých firem.
    Ale zjevně to mnoha lidem nedochází, pořád hledají vůdce, co zařídí pořádek.

    Já se Babiše volit nechystám. Ale teda že by mi pak ještě něco solidního zůstalo na výběr, to zrovna nééé … :-)

  • Sio • 4. prosince 2016

    Béda napsal
    Sio,

    nikdy jsem ani na desetinu vteřiny nezapochyboval o pohnutkách, kvůli kterým investoval a poté vstoupil pan Babiš do politiky. Kvůli zájmům svého podnikatelského impéria – kvůli svým ziskům. Již tehdy jsem psal, že zcela jistě nebude řezat „do vlastního podnikatelskéhomasa ale bude se snažit na úkor jiných púodnikatelských skupin vytěžit z nové skutečnosti a politické moci maximum pro sebe“ A místní skalní pravičáci – podnikatelé podporovatelé svého nového mesiáše mi tehdy spílali. Zajímalo by mně jak nyní při zavádění EET nazírají na tuto věc. P.S.:
    „Praha – Sněmovní volby by listopadu vyhrálo hnutí ANO. Od voličů by získalo 33,5 procenta hlasů. Druhá ČSSD by měla podporu 14 procent voličů…“

    Zdroj: https://globe24.cz/domov/20911-volby-do-snemovny-by-vyhralo-hnuti-ano-druhou-cssd-porazi-s-prehledem

    Dobrá Bédo, ale zamysleme se nad tím v poněkud širších souvislostech. Kdo pomohl Bakalovi zprivatizovat OKD a věnoval mu navrch hornické byty? Kdo, a teď mluvím obecně, pomohl polistopadovým miliardářům k jejich majetku? Vím, že je vám to jasné – byli to politici. Jediný z významnějších politiků o kterém nevíme nic podobného, je Miloš Zeman. Taková opozice, jakou má, by už s tím dávno vyšla na světlo, namísto trapného okopávání kotníků. Pokud vezmu ten zbytek, tak dr. Rath je to nejčistší lilium ve srovnánání s mistry jako Kalousek nebo třeba Palas. Ty peníze si nepochybně museli někde „zasloužit“. Sloužili jiným miliardářům na které teď není vždy vidět. Babiš si jen nepodplatil žádného politika. A nějaká pozitiva by se na něm přece jen našla. Dosáhl vyrovnaného rozpočtu bez propouštění lidí ve státní správě. To nejlepší ministr financí propouštěl a snižoval platy a navíc zasekl asi stovky mld dluh

  • Aleš • 5. prosince 2016

    Poctiví podnikatelé platili poctivě daně i před EET. Otázka je, jak bude EET fungovat na ty nepoctivé. Mně hodně vadí řada výjimek, kterých se EET netýká. Obrovský prostor pro licoměrnost uplatňování a největší ohrožení naší ekonomiky a společnosti. Finanční služby, podnikání v energetice, dopravě, stánkový prodej, stavebnictví.
    Babiš si zvolil uplácení cestou, kterou si popřevratová nomenklatura zvolila za legální. Mě se tahle cesta nelíbí, ale bojovat proti ní lze jen demokratickými zákonnými prostředky, a to volbami. Ve všech úrovních od komunální politiky po europarlament. Idiocie lidí spočívá v tom, že lid vezdejší si nechá do role zachránců demokracie a ochránců před Babišem stylizovat mnohem větší nebezpečí, čiré gaunery jako je Kalousek, kteří se neštítí i činů kriminálních a přímé genocidy celých národů…
    Politickou reklamu sponzorováním sportovců Babiš začal již 15 let před vznikem hnutí Ano. Od té doby pro sebe získal mnoho vlivných lidí. Zatím určitě Babiš nebude bojovníkem proti daňovým rájům, protože část lidí, se kterými je jeho i jejich úspěch spjat, svoje zisky daní v těchto rájích, např. čeští tenisté a jejich manažeři, trenéři, kteří vyhrávají jednu trofej za druhou… Řev, že budou muset hospodští zdražit pivo o 10 korun kvůli EET nebo v velkém zavřít je, lež. Na druhou stranu. Lokály, jež nevaří a jsou v provozu hlavně kvůli automatům, nevadí, že se teď neuživí. Horší je, když zavřou některé vesnické hospody, které byli jediným živým místem společenského života na dědině. Babišovy kroky podle mne vůbec nelze vidět černobílou optikou. Ač jsem v něm před minulými volbami spatřoval větší naděje, ty v konstelaci se zkorumpovaným vlastizrádným vedením ČSSD a lidovci (TOP 09) se serióznějším nátěrem a pár idealisty, v koalici, uhasly.

  • Aleš • 5. prosince 2016

    Koalice je sice lepší, než předchozí, ale po tragických předchůdcích je toto zlepšení nedostačující. Všichni teď poukazují jen na dotace v zemědělství a Čapí hnízdo. Ale kolik peněz ze státních, obecních, městských, krajských, republikových i unijních rozpočtů šlo do sportu, který slouží mimo jiné jako politická reklama?
    Samozvaní ochránci demokracie měli dostatek času po převratu napsat do zákonů taková pravidla hry a při rozhodování samospráv i státní správy určovat takové podmínky, aby se s prostředky lidí zacházelo zodpovědně. Ale čím víc verbálně subjekty o svojí zodpovědnosti přesvědčovaly ve svých sloganech z billboardů a kampaní, tím víc se pak chovaly jako lišky puštěné do kurníku.
    Nástup Babiše je důsledkem toho, jak se chovali desetiletí jeho současní největší verbální odpůrci. Miliardy nateklé servisním jelitům na „podporu“ sportu, kultury, vzdělávání apod mazaně Babiš využil jako svoje portfolio. A daňový systém? Problém EET může spočívat v tom, že jen bude buzerovat ty slušné a nepřinese přidanou hodnotu v podobě výběru daní od těch nepoctivých. Otázka je, zda ti slušní ve své naivitě nečekají, že těch nepoctivých je drtivá většina? Nebo že efektivita toho systému bude postačující na to, aby škody eliminované excesy, kdy se někdo EET bude moci vyhnout, byly minimální.
    Nebo to může být i tak, že ti poctiví kritici nakonec budou mít pravdu? I třeba v šíření bonzáctví a praktik Stb?
    Nicméně je jasné. Bez emocí vyhodnocovat a nenaslouchat křiku kriminálních živlů, které mají strach, že přijdou o svoji imunitu jak před zákonem tak před zraky mravokárných pohledů těch, kteří sami nic nemají a tím pádem ani ukradnout nic nemohli.
    Společně s kritiky EET si ale nemyslím, že to kolik hospodský přizná prodaných piv, je klíčové pro ekonomiku. Ryba smrdí od hlavy.

  • Gatta • 5. prosince 2016

    Re Alena: – naprostý souhlas – nemá smysl, abych Vás tedy nějak replikoval.

    Jistě podvádět se nemá, zákony se mají dodržovat – vždyť přeci i živnostníci užívají všech výhod plynoucích z placení daní – takřka bezplatné zdravotnicví a školství, srozumitelný právní systém, bezchybnou a rychou justici, umělce starajíci se o jejich zábavu a duševní rozkvět, neziskovky bdíci nad pluralitou společnosti a právy menšin … , také samozřejmě jezdí po udržovaných silnicích a dálnicích, policie jim všemožně pomáhá a chrání je, no a armáda bděle stráží jejich klidný spánek … a to vše potřebuje i jeich daně.

    Ale přeci – jen takové jednoduché počty – MD-D. Tedy peníze odkud – kam …
    Dnes živnostník, při svém způsobu placení daní měl určitý příjem – možno říct – někteří i nadprůměrný. Pokud se jim znemožní tento jejich způsob podnikání a budou muset odvést více na daních, tak je několik možností: 1. Zvednou cenu, zachovají svůj příjem na stávajíci úrovni a vybranou částku zaplatí vlastně zákazníci. 2. Nebude-li tržně průchodné zvednou cenu, tak: a) Udělají to úkor svého zisku – bude-li z čeho. b) Ukončí podnikání.

    Výsledek: Vybrané (snad) více daní pro centrální přerozdělování- za cenu zvýšení cenové hladiny pro konečné spotřebitele.
    Ano, podvádět se nemá, zákony se mají dodržovat – ale to nejpodstanější je „aby to fungovalo“ a EET ty největší díry kterými nám teče do lodě nenapraví, spíše lidem jen další přidá. Někde se ty peníze přeci vzít musí, ne … ?

    http://dfens-cz.com/kolegove-zivnostnici-zdrazujme/