Diskuze k článku


  • Dana • 22. září 2018

    Pane Machacku, uprimne jste mne pobavil. Takova neinformovanost spojena s propagandistickym zapalem proti Americe je opravdu zabavna. Verim, ze tak i pro lidi i z Ceska, kteri ovladaji jine jazyky a tak si najdou pravdivejsi informace.
    1. Spojene Staty maji vse vetsi a rozsahlejsi, vice osobni svobody, tudiz je logicke, ze se najde vice grazlu a zlocincu, a to ani nezminim vetsi procento veznu v mensinove populaci, jako latinos a cernosi. Ale budiz, – mame spoustu zlocincu, kteri nejsou politicky trestani, takze zde primer s ceskymi disidenty neplati.. Jsou to veznove kriminalniho razu.
    2. Naprosta neznalost pomeru uz je ta, ze se nerozlisuje mezi vezenim statnim a vezenim privatnim.
    Posledni statistika, ktera zustava vzheldem k narustu obyvatel konsistentni:
    Private prisons in the United States incarcerated 128,063 people in 2016, representing 8.5% of the total state and federal prison population. Since 2000, the number of people housed in private prisons has increased 47%.

    States show significant variation in their use of private correctional facilities. For example, New Mexico incarcerates over 40% of its prison population in private facilities, while 23 states do not employ any for-profit prisons.
    Z informace se dozvidame, ze 23 statu v Americke unii nepouziva zadne privatni veznice za ucelem pripadneho profitu. Coz je skoro polovina americkych statu, ktere nemaji v jejich judikature privatni veznice.
    Muj stat North Carolina mel par privatnich veznic, ktere se rusi, coz me dost irituje, protoze statni veznice se financuji z mych dani. Osobne lobuji u NC vlady za vyssi pocet privatnich veznic. . At si na sebe zlocinci vydelavaji, me je fuk, ze z nich ma nekdo profit. Co je mi do nich ? Nemeli porusovat americke zakony.

  • racek • 22. září 2018

    Milá paní Dano, já taky úplně nepochopil záměr autora. bojuje snad za práva vězňů či kritizuje přísnost americké justice? Mě z těch statistik, i když o USA vězeních vím jen že seriálů na které denně čumím jako důchodce, plyne jen jedna věc. Ty statistiky jsou jistě hrozivé, ovšem všem našim utlocitnym ochráncům bych jenom řek … Podívejte se pořádně. Tohle je ta multikulti společnost a takhle to může vypadat u nás brzy také. Konec konců, jedno etnikum už se u nás začleňuje asi 800 let. Výsledek je .?. Ale zatím jich není víc jak 3 až 4 %. Až jich budou desítky procent, bude to stejne jako v USA.
    Jinak s posledním odstavcem vyslovují souhlas. Jsem občas nelida.

  • Dana • 22. září 2018

    Pane Racek,
    jsem prijemne prekvapena a to hned dvakrat.
    Za prve, ze me Stan nesmazal a ponechal kriticky britkou odpoved, no, napsala jsem to hned jak me to po precteni clanku napadlo.
    Prekvapeni druhe, s vasi odpovedi vetsinovy souhlas, mate mirnejsi a tim hodnotnejsi prispevek..To se mi hned tak nestava.
    Ja pisi veci, jak je vidim z meho statu, nedelam zadnou propagandu a musim si poctive priznat, ze kriminalita v nasi casti USA vzrusta i prese vsechna opatreni.
    A nejedna se jen o jedince mensin, ktere krici sve lidskopravni naroky, ale i bezneho Americana, ktery, kdyz dostane vyhazov z prace se vrati plne ozbrojeny a vystrili firmu. Az nekdo postrili byvale kolegy treba ve Skodovce, pak mnozi Cesi porozumi. Nemyslim si, ze americka justice je az tak prisna, napriklad nezletili, dle meho mineni, by meli byti potrestani prisneji.. Na druhe strane, pri takovem mnozstvi zakonodarske aktivity se jiste najdou chyby a preslapy, ktere se vetsinou provali.
    Myslim, ze Amerika neni multikulturni ve smyslu jaky mate vy v Evrope, multikultura americka ma, dle meho mineni, vedouci kulturu, ktera se zaklada na ustave, sepsane byvalymi Evropany. Ciliz, jak si to predstavovali Otcove Zakladatele, ze kazdy, kdo zachovava ustavni zakony, je casti tohoto naroda-„nation“….To je ta vize, na ktere Amerika stale pracuje.. Ze je to kostrbate, dokazuje fakt, ze si Americane zvolili D.Trumpa.
    Mimochodem, dnesni vedeni Spojenych Statu je konzervativni. Liberalove, neomarxsite a vubec progresivni levice jsou v opozici..
    V opozici zurive, dodavam …

  • Irena • 24. září 2018

    «Dříve, než sem naši bílí bratři přišli, aby z nás udělali civilizované lidi, jsme zde neměli vězení, a díky tomu jsme tu neměli ani zločince. Bez vězení nemohou existovat žádní zločinci. Neměli jsme zámky ani klíče, a proto mezi námi nebyli žádní zloději. Když byl někdo tak chudý, že si nemohl dovolit koně, stan nebo pokrývku, dostal to všechno formou daru. Byli jsme příliš necivilizovaní, abychom považovali soukromé vlastnictví za tak velmi důležité. Neznali jsme peníze, a proto se u nás hodnota člověka neurčovala jeho bohatstvím. Nevydávali jsme žádné veřejné zákony, neměli jsme advokáty ani politiky, proto jsme se navzájem nemohli podvádět. Skutečně jsme na tom byli velice špatně, než sem přišli bílí a já nevím, jak jsme mohli bez těchto základních věcí vůbec žít, které (jak nám bylo řečeno) jsou nezbytné pro civilizovanou společnost» – John Fire Lame Deer (význam jeho jména v doslovném překladu: Jan Oheň Chromý Jelen; narozen 1900 nebo 1903 – 1976).

    Až Danušku do nějakého toho soukromého lágru strčí kvůli nějaké pěkné zámince, aby doplnili stavy, ať si vzpomene, jak byla „pitomý“.

  • racek • 24. září 2018

    Milá paní Ireno, kolonizace a stěhování národů vždy přinášelo mnoho násilí a vyražďování a nebylo to nikdy nic hezkého. Konec konců, praotec Čech taky vyřezával místní Kelty a germány, že. Ta řeč náčelníka zní skvěle. Nicméně, ani indiánské kmeny mezi sebou se nechovaly dobře. A třeba civilizace Aztréků a Mayů byly extrémně krvavé, že. Otázka je, zdali se může takto postupovat stále… A že civilizace bílého muže je jedna s nejkrvavějších, není sporu. Takže je pro mě tak trochu, bohužel, mimo. Jenom se mi to nelíbí.
    Milá paní Dano, já si myslím že diskutujem a to ná más obohatit a učit argumentovat. Není cílem soupeře zničit, ale něco se od něj dozvědět. Já třeba byl v USA dvakrát po 14 dnech a dost věcí se mi líbilo. Hlavně ta snaha, aby vše dobře fungovalo a je to vidět. Dostal jsem vynadáno od černošky že jsem jí předběhl u bankomatu a že je to diskriminace (byla vzdálena asi 20 m a netušil jsem, kam spěje) a byl v šoku. Ale omluvil jsem se té dámě, přece jen jsem host v cizí zemi. Později jsem se dozvěděl, že je to tam běžné. Ale je to ž asi 25 let… No a jste si zvolili Trumpa … máte tedy ještě naději. Jinak bych měl obavy, že USA bude produkovat už jen Me \Too, války, přepisovat vlastní historii a spouštět barevné revoluce. Stojí to bohužel miliony mrtvých, jak nedávno řekl i Váš Trump. To by se asi žádný jiný neodvážil přiznat. A že je trochu chaotik a zmatkař? Důležitý bude přece výsledek, a ten uvidíme nejdříve za 2 roky.
    No dobře, tak budu rád pokračovat v polemice s oběma dámami, jichž si vážím a slibuji, že jim nic nedaruji. A totéž očekávám od nich. Howg!