Diskuze k článku


  • mm • 4. října 2016

    http://dfens-cz.com/k-vyroci-mnichova/ velmi sporný článek, ale přeci jen článek

  • peter. • 4. října 2016

    mm napsal

    http://dfens-cz.com/k-vyroci-mnichova/ velmi sporný článek, ale přeci jen článek

    Odkaz na ten článok tu bol už v sobotu.V čom je podľa vás sporný?

  • Sio • 4. října 2016

    peter. napsal
    Odkaz na ten článok tu bol už v sobotu.V čom je podľa vás sporný?

    Měli jsme se bránit. I pokud by náhodou Hitler Prahu dobyl, bylo by to Pyrrhovo vítězství. Ztráty by byly takové, že by asi neudržel moc ani moč.

  • peter. • 4. října 2016

    Sio napsal
    Měli jsme se bránit. I pokud by náhodou Hitler Prahu dobyl, bylo by to Pyrrhovo vítězství. Ztráty by byly takové, že by asi neudržel moc ani moč.

    Sio.Ďakujem!O toto mi išlo v tej diskusii.Keby sme sa bránili,určite by aj mocnosti zaujali iný postoj.Celý svet by bol na našej strane.
    http://ziegler.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=351875

  • hudryper • 4. října 2016

    peter. napsal
    Celý svet by bol na našej strane.

    kromě vlády jejího veličenstva GB a vlády USA a zbabělců ve Francii a Poláků za Olzou a zejména
    kromě Jugoslávců, skoro celá tehdejší Evropa v čele s Německem, Itálií a Maďarskem.
    Pánové, jestli mohu radit ,nevydávejte se zemanovskou cestou,totiž dělat ze sebe prognostika k událostem,které nejenže se nestaly ,ale ani v 38. stát nemohly. Nikoli,osud ČSR nikoho z velkých
    hráčů nezajímal a obranou blížící se sebevraždě bychom 20 let připravované IIWW nezabránili.

  • fajt • 5. října 2016

    Irena napsal

    http://voicesevas.ru/news/26298-pens-prizval-razvernut-raketnyy-schit-protiv-rossii-v-polshe-i-chehii.html

    americký předvolební plevel, to ale neznamená, že v případě zvolení přebarveného patkaře by americká korporace nešla sofort do třetí světové. ..)

  • fajt • 5. října 2016

    https://topwar.ru/101637-tramp-i-ego-komanda-rossiya-ne-uvazhaet-vlasti-ssha-ee-nado-ostanovit.html – před volbami v kapitalistické korporaci je dovoleno vše. ..)

  • fajt • 5. října 2016

    http://www.newsinfo.ru/articles/2016-10-04/httpwwwpravdaruworld041020161314823nuclear0/780087/ – mohl počkat až si v americké korporaci vyberou diktátora pro ovce v americe a v koloniích, ale evidentně nechtěl, takže může být taky rozhodnuto. ..)

  • Dolmen • 5. října 2016

    peter. napsal
    Keby sme sa bránili,určite by aj mocnosti zaujali iný postoj.Celý svet by bol na našej strane.

    Pán Peter, nebuďte naivní! Byl snad celý svět na straně Jugoslávie, později na straně Srbska, byl celý svět na straně Lybie, na straně Sýrie? A je tu celá řada dalších a dalších příkladů, před válkou to např. bylo Španělsko nebo Habeš. Svět většinou není na straně těch, kteří se brání agresi, svět je obvykle na straně silnějšího. Tím samozřejmě nemám na mysli sympatie menšiny obyčejných lidí, kteří nezmůžou vůbec nic, krom těch sympatií. Jenomže sympatiemi se války nevyhrávají. Před jakým stál Beneš rozhodnutím dobře ilustruje tenhle článek:
    http://www.novarepublika.cz/2016/09/ze-zakulisi-mnichova-1938.html#more

  • peter. • 5. října 2016

    Dolmen napsal
    nebuďte naivní

    Nie som naivný!
    Len som presvedčený,že je psou povinnosťou brániť sa agresii všetkými prostriedkami,aj za cenu svojho života.
    Ako napísal náš básnik Samo Chalupka : „….a voľ nebyť, ako byť otrokom!“
    Ale rešpektujem,že vy to vidíte inak.

  • Admirál • 5. října 2016

    hudryper napsal
    kromě vlády jejího veličenstva GB a vlády USA a zbabělců ve Francii a Poláků za Olzou a zejména
    kromě Jugoslávců, skoro celá tehdejší Evropa v čele s Německem, Itálií a Maďarskem.
    Pánové, jestli mohu radit ,nevydávejte se zemanovskou cestou,totiž dělat ze sebe prognostika k událostem,které nejenže se nestaly ,ale ani v 38. stát nemohly. Nikoli,osud ČSR nikoho z velkých
    hráčů nezajímal a obranou blížící se sebevraždě bychom 20 let připravované IIWW nezabránili.

    Souhlas, alespoň podle toho, co jsem naposlouchal a načetl, jsme v tom byli sami. Ti, z jejichž vůle po I.WW ČR vznikla a jejichž politiku celou dobu dělala, nás odkopli, jako obehraný míč. Byly vytýčeny nové cíle, jejichž naplnění jsme překáželi.

    Nimrat se v tom, kdyby a coby, nemá smysl. Nechtěl bych být v kůži těch, co tenkrát za nás rozhodovali. Rozhodli, jak rozhodli a pro rozhodnutí měli pádné argumenty. Zároveň ale mnichovská kapitulace znamenala přiznání neúspěchu naší politiky po roce 1918.

    Spíš než nimrání by bylo dobré vzít si poučení.
    Neřekl bych, že se tak stalo.

    Jugoslávcům, kteří nám jako jedni z mála v naší novodobé historii v těžkých chvílích opakovaně drželi palec, jsme se odvděčili uznáním Kosova. Taková hanba…

  • fajt • 5. října 2016

    v 1918 stvořeni jako sanitární projekt, v 1938 zrazeni za další světovou válku, v 1989 rozjebání barevným převratem jako zbyteční pro kapitalistickou sebranku. ..)

  • peter. • 5. října 2016

    Dolmen napsal
    Byl snad celý svět na straně Jugoslávie, později na straně Srbska,

    Podľa mňa bol.Proti nej boli len tí,čo tú vojnu vyvolali.Obecne sa nazývajú „finančné a svetové elity“.Srbsko,keď ho začali USA a NATO bombardovať,bojovalo svoj beznádejný boj.Jeho armáda zostrelila aj americké „neviditeľné“lietadlo.Srbi sa sami označili nápisom „target“ a stáli na mostoch a pri predpokladaných cieľoch bombardovania.Nesklonili hlavu.
    http://www.noveslovo.sk/c/25923/Vojna_sa_skoncila_mier_sa_nezacal

  • Dolmen • 5. října 2016

    peter. napsal
    Srbi sa sami označili nápisom „target“ a stáli na mostoch a pri predpokladaných cieľoch bombardovania.Nesklonili hlavu.

    Ano, ale to už byl rok 1999, kdy by vymazání jednoho evropského národa z mapy světa jen tak lehce neprošlo…a nakonec to ani nebylo cílem agresora. V roce 1938 byla situace trochu jiná, tehdy se volalo po totálních řešeních. Namalované terče a nápisy targit by naše agresívní sousedy asi neodradily, spíše by se s o to větší radostí do těchto terčů strefovali. Ještě k tomu Srbsku. Naprosto sdílím pocity Admirála, i já se budu do smrti stydět za uznání Kosova. Bohužel se stydí jen ti maličcí, česká vládní hovada se nestydí nikdy a za nic.

  • hudryper • 5. října 2016

    fajt napsal
    v 1918 stvořeni jako sanitární projekt, v 1938 zrazeni za další světovou válku, v 1989 rozjebání barevným převratem jako zbyteční pro kapitalistickou sebranku. ..)

    Dovolím si doplnit. Protože už základní kameny Versaillské smlouvy zajišťovaly pokračování světové války po dvacetileté přestávce, až masy zapomenou na ta jatka 1914-1918, podporovali
    váleční režiséři balkanizaci střední Evropy. Tyto drobné státy totiž nepředstavovaly překážku při
    směrování Hitlerovy expanze na východ,naopak v případě ČSR šlo o velice žádoucí válečnou kapacitu. Tomu všemu odpovídala i národnostní politika za první republiky,kdy bylo lidem namlouváno,že existuje jakýsi československý národ s československou církví ,i když ekonomické
    „elity“ pro sebe a svoje „kšefty“ přijaly a upřednosťovaly němčinu.I přes poválečnou euforii musel
    Masaryk i Beneš dobře vědět,že národnostní složení ČSR je zárukou budoucí slabosti a rozpadu.
    O smutné budoucnosti ČSR byly dobře informovány vyšší podnikatelské vrstvy,které u vědomí
    toho,co příjde ,uměle prodloužily krizi začátku 30.let tím,že místo aby investovaly v republice,své
    zisky už od začátku krize vyváděly do zahraničí. Ti tradičně nejlépe informovaní rovnou do USA.
    Pro československý plebs dávaly k lepšímu :“ Vy máte republiku a my máme od ní kliku.“

  • Sio • 5. října 2016

    hudryper napsal
    kromě vlády jejího veličenstva GB a vlády USA a zbabělců ve Francii a Poláků za Olzou a zejména
    kromě Jugoslávců, skoro celá tehdejší Evropa v čele s Německem, Itálií a Maďarskem.
    Pánové, jestli mohu radit ,nevydávejte se zemanovskou cestou,totiž dělat ze sebe prognostika k událostem,které nejenže se nestaly ,ale ani v 38. stát nemohly. Nikoli,osud ČSR nikoho z velkých
    hráčů nezajímal a obranou blížící se sebevraždě bychom 20 let připravované IIWW nezabránili.

    Ovšem teď právě jsi se dopustil prognózy ty.

  • Sio • 5. října 2016

    Admirál napsal
    Souhlas, alespoň podle toho, co jsem naposlouchal a načetl, jsme v tom byli sami. Ti, z jejichž vůle po I.WW ČR vznikla a jejichž politiku celou dobu dělala, nás odkopli, jako obehraný míč. Byly vytýčeny nové cíle, jejichž naplnění jsme překáželi.

    Nimrat se v tom, kdyby a coby, nemá smysl. Nechtěl bych být v kůži těch, co tenkrát za nás rozhodovali. Rozhodli, jak rozhodli a pro rozhodnutí měli pádné argumenty. Zároveň ale mnichovská kapitulace znamenala přiznání neúspěchu naší politiky po roce 1918.

    Spíš než nimrání by bylo dobré vzít si poučení.
    Neřekl bych, že se tak stalo.

    Jugoslávcům, kteří nám jako jedni z mála v naší novodobé historii v těžkých chvílích opakovaně drželi palec, jsme se odvděčili uznáním Kosova. Taková hanba…

    Jenže v té době, kdy se rozhodovalo o Jugoslávií jsme už dávno byli kolonií západu a myslím i členy NATO. Rozhodování už nebylo na nás.

  • Admirál • 5. října 2016

    Sio napsal
    Jenže v té době, kdy se rozhodovalo o Jugoslávií jsme už dávno byli kolonií západu a myslím i členy NATO. Rozhodování už nebylo na nás.

    To, že jsme dopustili kolonizaci, z nás odpovědnost a hanbu nesnímá.

  • Dolmen • 5. října 2016

    Sio napsal
    Jenže v té době, kdy se rozhodovalo o Jugoslávií jsme už dávno byli kolonií západu a myslím i členy NATO. Rozhodování už nebylo na nás.

    Slováci, ale např. i Španělé byli členy NATO a Kosovo neuznali. Na nás však, přes zhovadilé kníže, hanba ulpěla.

  • hudryper • 5. října 2016

    Sio napsal
    Jenže v té době, kdy se rozhodovalo o Jugoslávií jsme už dávno byli kolonií západu a myslím i členy NATO. Rozhodování už nebylo na nás.

    Když řešila Zemanova vláda samozřejmý povel k formálnímu souhlasu s lety us.bombardérů, byla
    pár dní stará smlouva,v které vláda ČR potvrdila vstup republiky do NATO. Na jedné diskusi s
    tehdejším ministrem zahraničí Kavanem jsem si dovolil položit otázku,jak se srovnává jeho dnešní postoj k Nato a k Srbsku s tím,že přece zvedl ruku pro podíl ČR na bombardování obyvatel Srbska.
    Pravil (a já mu nevěřil),že se za to stydí dodnes. Tehdy ,jakož i mnohdy dříve,bylo rozhodování na
    nás,resp. na zvolených zastupitelech národní vůle. Svalování viny za vlastní zbabělost je typickou reakcí při vzpomínkách na všechny ty klíčové události,kdy „rozhodování nebylo na nás“. Naštěstí
    se našli hrdinové,kteří skutečně bojovali s Němci a jejich českými kolaboranty,naštěstí se našel
    jeden z představitelů,který v Moskvě nepodepsal – Kriegel, naštěstí byl Jan Palach a relatívně dost
    dalších bezejmenných hrdinů,kteří se neohnuli. Jo,kde jsou ty časy,kdy tohle byla pravda o ČR !

  • peter. • 5. října 2016

    hudryper napsal
    se našli hrdinové,kteří skutečně bojovali s Němci

    Mnoho bolo takých,ktorí sa nespreneverili svojej vojenskej prísahe a zachránili tak nie len svoju česť,ale aj česť našich národov.Bojovali a horeli v lietadlách,zomierali v boji, nebolo ich málo.A dnes sa pamiatka na nich mení na frašku,z osloboditeľov sa stávajú okupanti a pohrobkovia vtedajších gardistov a tých,ktorí organizovali obriu demonštráciu,kde skladali sľub vernosť Ríši sa zase predrali k moci.Aj herci Národného divadla sa na tom“Sľube vernosti“ výrazným spôsobom podieľali.U nás sa zase dostali k moci gardisti, ktorí sa zo dňa na deň stali komunistami.Stačilo,aby im nejaký skutočný partizán podpísal prehlásenie,že sa zúčastnil odboja.A toto smetie nám z našej vôle vládne, zase sa spojilo so štátmi ktoré nás zradili a všetci vieme,že zradia zase.

  • Irena • 5. října 2016

    Sio napsal
    Jenže v té době, kdy se rozhodovalo o Jugoslávií jsme už dávno byli kolonií západu a myslím i členy NATO. Rozhodování už nebylo na nás.

    12. března roku 1999 se ČR stala oficiálním členem NATO a od té doby je plně zapojena do všech činností i misí Aliance.

    Hlavní součástí operace NATO bylo bombardování Spolkové republiky Jugoslávie, zahájené 24. března 1999.

  • Sio • 5. října 2016

    Admirál napsal
    To, že jsme dopustili kolonizaci, z nás odpovědnost a hanbu nesnímá.

    Samozřejmě, jde o selhání našich elit, jako už mnohokrát.

  • peter. • 5. října 2016

    Irena napsal
    Spolkové republiky Jugoslávie, zahájené 24. března 1999.

    Spolková republika Juhoslávia – Srbsko s Vojvodinou a Kosovom + Čierna Hora.
    Od r.2003 Zväz republík Srbsko a Čierna Hora.

  • Irena • 5. října 2016

    https://ria.ru/syria/20161005/1478521280.html
    Washington Post: США изучают возможности удара по силам Асада в Сирии

  • Sio • 5. října 2016

    hudryper napsal
    Když řešila Zemanova vláda samozřejmý povel k formálnímu souhlasu s lety us.bombardérů, byla
    pár dní stará smlouva,v které vláda ČR potvrdila vstup republiky do NATO. Na jedné diskusi s
    tehdejším ministrem zahraničí Kavanem jsem si dovolil položit otázku,jak se srovnává jeho dnešní postoj k Nato a k Srbsku s tím,že přece zvedl ruku pro podíl ČR na bombardování obyvatel Srbska.
    Pravil (a já mu nevěřil),že se za to stydí dodnes. Tehdy ,jakož i mnohdy dříve,bylo rozhodování na
    nás,resp. na zvolených zastupitelech národní vůle. Svalování viny za vlastní zbabělost je typickou reakcí při vzpomínkách na všechny ty klíčové události,kdy „rozhodování nebylo na nás“. Naštěstí
    se našli hrdinové,kteří skutečně bojovali s Němci a jejich českými kolaboranty,naštěstí se našel
    jeden z představitelů,který v Moskvě nepodepsal – Kriegel, naštěstí byl Jan Palach a relatívně dost
    dalších bezejmenných hrdinů,kteří se neohnuli. Jo,kde jsou ty časy,kdy tohle byla pravda o ČR !

    No, já klíčema nezvonil a nedůvěřoval jsem tomu celému už od začátku. Zklamáním ale pro mě bylo, kolik lidí kolem zdivočelo a kolik jich bylo naplněno vztekem a nenávistí ke komunistům. Proč bych se měl obětovat pro někoho, kdo o to zjevně nestojí? Svým způsobem se mi také ulevilo, protože jsem zjistil, jaký má režim vztah k inteligenci a měl jsem toho plné zuby. Byl jsem tehdy dost nezkušený. I rozhodl jsem se – děj se vůle lidu. Ještě dnes, když slyším názory mnohých lidí si říkám – asi si tím musíme projít. Věrozvěsti, co si říkali disidenti, se už vybarvili a skutečné rozpoložení národa také. Je otázkou, zda chce ještě za to, co tu je, umírat. Jak za války, tak v 68, tu byla víceméně jasná jednota lidí v tom, co chtějí. A dnes? Co chce většina Čechů dnes? Nejde jim jen o plné korýtko?

  • Sio • 5. října 2016

    Irena napsal

    https://ria.ru/syria/20161005/1478521280.html
    Washington Post: США изучают возможности удара по силам Асада в Сирии

    No, pokud přitom narazí na Rusy, nebude to jen beztrestné bombardování armád se zaostalou technikou. To by mohlo ušáky hodně zabolet.

  • Sio • 5. října 2016

    peter. napsal
    Podľa mňa bol.Proti nej boli len tí,čo tú vojnu vyvolali.Obecne sa nazývajú „finančné a svetové elity“.Srbsko,keď ho začali USA a NATO bombardovať,bojovalo svoj beznádejný boj.Jeho armáda zostrelila aj americké „neviditeľné“lietadlo.Srbi sa sami označili nápisom „target“ a stáli na mostoch a pri predpokladaných cieľoch bombardovania.Nesklonili hlavu.
    http://www.noveslovo.sk/c/25923/Vojna_sa_skoncila_mier_sa_nezacal

    Prorocký článek.

  • fajt • 5. října 2016

    Admirál napsal
    To, že jsme dopustili kolonizaci, z nás odpovědnost a hanbu nesnímá.

    přesně. ..)

  • fajt • 5. října 2016

    jak říká jedno staré římské přísloví – špatný mír je hanebnější a zhoubnější než zuřivá válka. ..)

  • hudryper • 5. října 2016

    Sio napsal
    Irena napsal
    https://ria.ru/syria/20161005/1478521280.html
    Washington Post: США изучают возможности удара по силам Асада в Сирии

    No, pokud přitom narazí na Rusy, nebude to jen beztrestné bombardování armád se zaostalou technikou. To by mohlo ušáky hodně zabolet.

    Naštěstí jsou v Pentagonu ještě i jiní důstojníci,nežli je Carter.
    http://www.hlavnespravy.sk/vrchny-americky-general-varuje-ze-clintonovej-zahranicna-politika-moze-viest-k-medzinarodnemu-konfliktu-s-ruskom/840731

  • peter. • 5. října 2016

    V máji 2016 rozhodol 40.kongres UEFA v Budapešti,že Kosovo sa stáva riadnym členom tejto futbalovej organizácie.Rozhodlo o tom hlasovanie delegátov,ktoré skončilo v pomere 28:24 v prospech prijatia Kosova.Proti boli okrem delegátov Slovenska aj delegácie Španielska,Rumunska Grécka a Cypru.

  • peter. • 5. října 2016

    peter. napsal

    V máji 2016 rozhodol 40.kongres UEFA v Budapešti,že Kosovo sa stáva riadnym členom tejto futbalovej organizácie.Rozhodlo o tom hlasovanie delegátov,ktoré skončilo v pomere 28:24 v prospech prijatia Kosova.Proti boli okrem delegátov Slovenska aj delegácie Španielska,Rumunska Grécka a Cypru.

    http://hnonline.sk/sport/656659-kosovo-sa-kontroverzne-stalo-clenom-uefa-my-s-nim-hrat-nebudeme-odkazuje-kovacik
    http://aktualne.atlas.sk/sport/futbal/uefa-prijala-kosovo-slovaci-hlasovali-proti.html

  • Sio • 5. října 2016

    hudryper napsal
    Naštěstí jsou v Pentagonu ještě i jiní důstojníci,nežli je Carter.
    http://www.hlavnespravy.sk/vrchny-americky-general-varuje-ze-clintonovej-zahranicna-politika-moze-viest-k-medzinarodnemu-konfliktu-s-ruskom/840731

    Zjevně člověk, kterému nechybí smysl pro adekvátnost.

  • Martin (už bez taky m) • 5. října 2016

    Své k Mnichovu jsem napsal v diskusi k minulému článku o Návratu studené války
    http://outsidermedia.cz/p-c-roberts-vratte-nam-studenou-valku/?show=comments
    Obávám se, že i když rozhodnutí prezidenta Beneše a vlády poškodilo hodně jak národ tak jeho skutečné elity, nic jiného udělat nemohl, nechtěl li národ vystavit riziku vyhlazení.
    Všem doporučuji Viléma Bufku a jeho „Bombardér T- 2990 se odmlčel“ který výrazně překonává všechny knihy na toto téma napsané například F.Fajtlem. Vlastníme v rodině vydání z r. 1968.
    Měl jsem možnost promluvit s potomkem jednoho z letců, který o Fajtlovi až tak kladně zase nemluvil. Je to ovšem pravičák a dlouhodobě žil v Chile…
    Všem bych chtěl doporučit zejména útlý „reportážní román“ V. Kubce !Letci jdou bojovat“, máme vydání z r. 1947 a divili by jste se jak zajímavě tam bylo psáno o pokrokových technologiích i pracovních přístupech které naši letci coby skuteční „uprchlíci za válkou“ oceňovali.
    Pán peter: povstat proti agresi a násilí je nutné, ale vybrat si čas a způsob také. Naš oba národy bojovaly, to je hlavní. Opravdu ale nevěřím, že bychom v r. 1938-39 dosáhli změny postoje „Západních mocností“… A „Světová veřejnost“ se dost prezentovala neschopností zachránit Španělskou republiku.
    Mnichov nezlomil náš národ, neb jsme byli SPROSTĚ A VYPOČÍTAVĚ, PODLE ZRAZENI.Naopak, pro mnohé to byla poslední kapka a důvod bojovat. Například takový M.Vild („rekordman“ v počtu nalétaných bojových hodin díky službě v pobřežním letectvu a hlídkami nad mořem) – to byl unikát stejně jako stihači Vašátko, Peřina či František… Zůstalo jich tam a v moři (hl. v Biskaji) cca 510, jen 311 bomb. peruť měla ztráty létajícího personálu cca 53 %. To vše svědčí spolu s boji u Tobruku či Sokolova o nasazení, statečnosti, obětavosti a odhodlanosti ČS vojáků.

  • Martin (už bez taky m) • 5. října 2016

    Obávám se že řada nespravedlivých útoků na osobu prezidenta E.Beneše je podobnou taktikou jak rozbíjet národní hrdost a cítění, jakou uplatňuje současný „Západ“ vůči Rusku.
    Nesouhlasím!
    Podle mne se Eduard Beneš rozhodl v době MNICHOVSKÉ ZRADY zcela správně a byl jedním z lidí, kteří ZABRÁNILI VYHLAZENÍ našeho národa (našich národů).
    Dodatek k románu V.Kubce …oceňovali v SSSR…
    Jugoslávie byla jako do té doby rozumné soužití Slovanů a jiných národů dle Dullesovy doktríny neakceptovatelná „Západem“ jak „zmenšenina SSSR“ a „musela bát zničena“. Přelet bombardérů jsme právě s odkazem na hl. články NATO měli ODMÍTNOUT. Neseme tak díky nesprávnému rozhodnutí elit (byť pod tlakem – s terorizujícím nátlakem na prezidenta E. Beneše v době Mnichova nesrovnatelně slabším) za narkostát Kozovo jako stát svůj díl viny a hanby a máme příležitost ji napravit i jako jednotlivci právě tím, jak se budeme dále chovat- k agresi „Západu“ i k Srbům a „Jugoslávcům“ obecně. Máme v podstatě stejnou možnost jako ti piloti a další vojáci tehdy – pokud by něco „žhavého“ zase vypuklo. Jugoslávie byl úspěšný model nejen národnostního soužití, ale i ekonomický, proto musel být – a zejména Německem usilujícím o naprostou a ničím nerušenou středoevropskou dominanci – zničen…

  • Martin (už bez taky m) • 5. října 2016

    Ke snaze našich merdiálních slouhů „zapomenout na Mnichovů lze jen konstatovat, že se nelze divit…
    Málokterý „mezinárodní akt“ byl v minulosti aktem takové podlosti, přetvářky, falše a hanby jako tato „Dohoda“…pohřbívající skutečnou M. a V. Dohodu…
    I to kdo nám chtěl tehdy skutečně přes chování „Západních mocností“ (zbabělých, zkorumpovaných a slabošských koloniálních tyranií rozhodnutých si stj co stůj udržet své koloniální panství a nasměrovat Hitlerovské Německo ve svůj prospěch na Východ na SSSR) skutečně pomoci je příznačné (Jugoslávie, Rumunsko, SSSR)…
    Prfo současné obludné lháře a chamtivé mocipány a jejich merdia je zcela nepřípustné, aby si národ připomínal DNY ZRADY a zároveň dny kdy spadly „Západu“ masky… I s ohledem na současné lži, propagandistickou válku proti RF a jiným „nepoddajným“ je to pro ně nepřípustné, abychom si připomínali, jak nás „Západní mocnosti“ zradily a použily jako hadr…
    Ač nejsem stár, rád na to téma s mládeži a dětmi mluvím a snažím se tak narušovat hegemonii demagogických účelových ohlupujících lží současnosti.
    E. Beneš byl mj. velice dobrý „prognostik“, „analytik“ a vyhodnotil věci s bezmála pětiletým předstihem naprosto správně.
    Národ však musí konat sám, jen skutečné elity se poznají, protože nemusí vždy zachránit stát – ale nezrazují národ.
    Připomínám, že chápu že pozice Čechů a Slováků v tehdjším státě byly poněkud rozdílné, očekávání dost odlišná. Ale ČSR byla obrovským úspěchem mj. i vyjednávacích schopnosti nejen TGM ale i EB v zahraničí a logicky byla produktem doby a maximem možného, s chybami i „časovanými minami“… Oba „zasloužilí tvůrci“ si toho byli vědomi, co nemohli zcela předpokládat, ovlivnit bylo konání mocností a fanatismus hitlerovců odhodlaných zničit a použít jako totální zbraň i svůj vlastní národ.

  • hudryper • 5. října 2016

    Bravo Martine. Souhlasím bez výhrad.

  • Martin (už bez taky m) • 5. října 2016

    Anexe Rakouska a postoj Beckovského Polska (de facto polofašistického státu té doby) již dále neumožňovala úspěšnou obranu tehdejší ČSR, jterá byla svým protáhlým tvarem mnohem výhodnějším územím pro útok (oběma směry), nežli pro obranu. Zde naopak byly možnosti zásadně zhoršené. Srovnávání se Švýcarskem je neadekvátní, neb to je soustavou vysokohorských hřebenů a rel. dobře izolovatelných údolí, kde ani letectva té doby nemohla plně působit (drsné klima, mlhy, námrazy, složitá orientace, etc.). Dtto snadná narušitelnost dopravních spojů. Navíc význam Švýcarska byl z hlediska produkční ekonomiky, resp. průmyslu zcela jinde (průmysl ČSR byl vojensky nesrovnatelně vyspělejší a využitelnější, obyvatelstvo dostatečně vzdělané a schopné), etc. Co by Německo mělo z vzniku druhé „partyzánské Jugoslávie v Alpách“ – kde by nebyla při pomoci výsadky ani vyloučena propojitelnost skrze Alpy právě přes anektované Rakousko až do Dalmácie?? Jen rizika zavalení hlavních průchodů skrze Alpy a ztížení komunikace s fašistickou Itálií. V případě změny situace by pak právě takový „vysokohorský“ odboj mohl Němcům způsobit velké těžkosti a vázat elitní jednotky které potřebovali jinde. A do velehor musíte poslat bojovat vždy to nej.- tam je totiž základ – i jen přežít – něčím zcela zásadně odlišným…
    Naproti tomu roviny Olomoucka, Polabí či Moravská brána – to prosím nelze srovnávat se Švýcarskem. Stejně tak pahorkatiny Jižních či východních Čech… Většina Českých, Slezských pohoří je snadno izolovatelná a tím je faktický odboj od počátku jasně časově omezen. To Slovensko je v rámci propojení Karpat a klimatu zcela něco jiného, tam min. v stř. horské části srovnávat se Švýcarskem alespoň částečně jde. Ale rozloha Alp je větší… a Švýcaři jsou de facto velehorským adaptovaným národem…

  • Dolmen • 5. října 2016

    hudryper napsal

    Bravo Martine. Souhlasím bez výhrad.

    Tohle podepisuji i já.

  • Martin (už bez taky m) • 5. října 2016

    Češi a Moravané minimálně jsou také „nemigračními“, dlouhodobě usedlými národy. Lze očekávat, že „coventrizace“ Prahy, Olomouce a cílené vypálení Ostravských hutí a šachet by mělo značně psychologicky devastační dopady na morálku obyvatel… Nechci tehdejšímu obyvatelstvu ČSR křivdit, ale ono usilovalo o co nejlepší ŽIVOT ne o VÁLKU A SMRT… Možná dost naivně si plánovalo ale také s plným nasazením budovalo SVOU republiku po staletích porobení a silných omezení i v dokonávající c.k. monarchii…
    Tak jako každý dům není jen majetkem konkrétní rodiny, jednotlivce/ců, je i součástí celé vsi, města.
    Tak také ČSR přes zjevnou snahu o až pedantskou dokonalost poněkud přehlížela, že je součástí jakési Středí Evropy v JAKÉSI době se snahami Jakýchsi politických struktur s prvními příznaky „globalizace“ (kapitál nadnárodních rodů amerikanizací ztrácel „nacionálnost“ a vazby na konkrétní státy které již tehdy omezovaly bezohlednost jít POUZE ZA ZISKEM….za každou cenu).
    ČSR i její politická reprezentace byla jáká byla, měla chyby, ale i OMEZENÉ MOŽNOSTI TOTO OVLIVŇOVAT.
    zde ale hluboce oceňuji s velkou úctou roli tehdejší umělecké elity (k. Čapek,J. Werich+ Voskovec aj.) v tehdejší de facto INFORMAČNĚ PSYCHOLOGICKÉ VÁLCE PROTI HITLEROVCŮM.
    To že „západní mocnosti“ tehdy „směnili“pokrytecky, neprofesionálně a zcela nesmyslně zemi (stát), který ZACHRAŇOVAL SKUTEČNÉ UPRCHLÍKY té doby je také to, na co nejspíše dnešní „elity“ chtějí zapomenout. Stokrát hanba jim na věky!
    Naproti tomu hrdost Čechů. Moravanů, Slezanů, Slováků i hrstky slušných „Českých Němců“ na jejich tehdejší pokrokový stát- v reakční a idiotsky stagnující Evropě vyděšené pozitivy SSSR (všimněte si prosím zde obdoby s dnešním stavem a konáním RF) byla a je oprávněná! A hrdé a sebevědomé merdia, „elity“ nechtějí…

  • jogín • 5. října 2016

    Martine, souhlasím. Četl jsem nejen Benešovy paměti a Masaříkovu knihu. Celá Evropa se podělala před Hitlerem a zůstali jsme úplně sami. V konfliktu by sice pozůstalí získali sebevědomí, ale zbyla by nás polovina a kdoví jestli.

  • Honza999 • 5. října 2016

    jogin

    Žádná Evropa se před Hitlerem nepodělala. Hitler byl jejich vypiplané dítko, jejich nástroj proti SSSR – a mnichovská záležitost byla jen umetáním cestičky na východ. Jenže děťátko se neřídilo přesně podle plánu loutkovodičů, to je celé….

  • Admirál • 6. října 2016

    Mnichov i pozdější a dnešní události navozují otázku, zda rozbití Rakakouska – Uherska bylo správné a nezbytné. Samozřejmě by to mohlo vést k planému filozofování, jelikož je těžké namodelovat, jak by to dopadlo, kdyby se tak nestalo.

    Jisté je, že díky tomu jsme a i ostatní státy emelingen RU na milost a nemilost mocnostem, které si nás předávají, prodávají, jak se zrovna hodí. Francie, Německo, SSSR, Německo USA. To by při existenci RU nebylo, RU mělo na samostatnou politiku.

    Dnes se ukazuje, že státy bývalého RU mají díky své poloze a minulosti mnoho společných zájmů a platí pro ně mnoho stejných hrozeb. Otázka je, zda je toho společného dost na to, aby se z toho dalo něco uvařit. Blíží se období, kdy budou třeba alternativy k současnému. Štěstí přeje připraveným.

  • Martin (už bez taky m) • 6. října 2016

    re Admirál: i samostatné státy mohou velice dobře spolupracovat.
    Řekl bych, že nejen státy a území bývalého RU jsou k tomu „odsouzeny“…
    Ano, není to zlá myšlenka.
    Aby ale aby to „uvařené“ bylo výživné, chutné a k něčemu, musí být lidé připraveni dát něco solidního do „společného kotlíku“, a měli/y by „držet vařečku i kořenku“ rukou společnou a nerozdílnou….
    A tedy i ty státy – země musí být nejprve zase alespoň trochu „jejich“…
    Nezbývá, nežli v těchto státech zburcovat nová „národní obrození“, tvořivost a hrdost na dostatek vlastních nápadů a pilné práce KU SPOLEČNÉMU PROSPĚCHU.
    Ba co více: kdyby se dařilo, to by pak byla „jiná Evropa“ – na solidnějším – uvědoměleji SDÍLENÉM základě…
    Snad lepším než: „Druhé housle“, Evdard Valenta, ELK, 1943…
    PS: ta krásná, obětavá spolupráce těch různých lidí , společně sdílená víra i realistický obrázek „tehdejší Afriky“ a „ochoty pomoci od představitelů „kolonialistických zemí“ – už jen to stojí za přečtení této nejednoduché knihy… napsané a vydané v nejednoduché době…

  • hudryper • 6. října 2016

    Admirál napsal
    státy bývalého RU mají díky své poloze a minulosti mnoho společných zájmů a platí pro ně mnoho stejných hrozeb. Otázka je, zda je toho společného dost na to, aby se z toho dalo něco uvařit.

    Dokonalá příležitost skutečné spolupráce vyšehradské 4 byla hned po pádu berlínské zdi,leč díky
    Klausově namyšlené pozici nejúspěšnějšího privatizátora všech dob a jeho snaze nezatěžovat svůj
    růst k nebeským výšinám problémy nejbližších sousedů z celé iniciativy udělalo pseudoorganizaci
    dobrou akorát k tomu,že se pánové jednou do roka chutně napapali a popili,případně pomilovali.
    Pokud bude ale ve společenství Polsko,nemá cenu nic budovat,protože si bude osobovat choutky
    dnešního Bruselu a otravovat svým rusofobstvím každý pokus o přátelské vztahy s Ruskem. Tuhle
    vizi lze příjmout sice se sympatiemi,ale nevěřím,že by mohl slepenec egoistů ve Střední Evropě vytvořit jednotnou organizaci,která dlouhodobě vydrží tlaky,námluvy či hrozby přilehlých velmocí.

  • zajoch • 6. října 2016

    Nevím jestli to v komentářích bylo někde zmíněno, ale jestli jsem dobře četla v jiných zdrojích, tak se dr. Beneš také potřeboval vyhnout tomu, aby bylo Československo, v případě reálného odporu po mnichovské dohodě označeno za viníka rozpoutání druhé světové války.

  • peter. • 6. října 2016

    Pôvodne monarchista TGM,mal takéto predstavy o novom „Českom kráľovstve“
    http://zurnal.pravda.sk/neznama-historia/clanok/355464-cesko-slovensko-malo-byt-povodne-monarchiou/

  • Dolmen • 6. října 2016

    zajoch napsal

    Nevím jestli to v komentářích bylo někde zmíněno, ale jestli jsem dobře četla v jiných zdrojích, tak se dr. Beneš také potřeboval vyhnout tomu, aby bylo Československo, v případě reálného odporu po mnichovské dohodě označeno za viníka rozpoutání druhé světové války.

    Stejně jsme se tomu nevyhnuli. Četl jsem kdysi vzpomínky jednoho účastníka západního odboje, který vzpomínal, jak s řadou jiných Čechoslováků bojoval proti nacistům již ve francouzké armádě po přepadení Francie a jak se na spoustě míst setkávali s nenávistí francouzkých civilů, kteří je označovali za původce války a někde po nich dokonce házeli kamení. Jiné to potom bylo až po příchodu do V. Británie, tam se k nim chovali obyčejní Britové přátelsky a s velkými sympatiemi.

  • hudryper • 6. října 2016

    Dobrý článek, Peter , věcně a bez emocí popisuje proces hledání cesty k osvobození Čechů a Moravanů od Habsburků a Slováků od Maďarů.

  • Admirál • 6. října 2016

    hudryper, Martin – nemyslím si, že V4 ve svých počátcích byla ta správná příležitost, nehledě na to, že členem V4 je také Polsko. Státy a jejich občané museli projít nějakou zkušeností, aby si ty společné zájmy a sdílené hrozby uvědomili. A devadesátá léta znamenala spíš opak, a Unie byla tehdá vnímána jako bezchybný Eden, jako klidný, chráněný přístav.

    Osobně mi srdce zaplesalo, když maďarskou hranici loni hlídali společné hlídky Slováků, Maďaru a našich. Slováci byli vybíráni s ohledem na znalost Maďarštiny. Nádhera.

    A je jisté, že jakákoli změna k větší koordinaci v prostoru bývalého RU půjde proti proudu. Proti silnému proudu. Takové změny se vždy udály v časech přelomových, kdy proud ustal nebo změnil směr.