Spojené státy žádají Rusko o vyslání jeho leteckých a kosmických sil do Libye

Začátkem jara mohou USA a země EU zahájit novou válku. Tentokrát v Libyi. Žádají Rusko o pomoc.

Podle rozvědky syrského ministerstva obrany se po zahájení letecké operace ruských leteckých a kosmických sil (VKS) přemístilo 7 tisíc bojovníků IS ze Sýrie do Libye. Právě tam se nyní formuje tak zvaný nový IS. Jen v rodišti Kaddáfího v Syrtě je soustředěno 5 tisíc bojovníků, kteří chtějí zabrat největší exportní ropné terminály  Ras El Anouilh a Es Sidr. Pod jejich kontrolou je už několik těžebních polí v tak zvaném „libyjském ropném půlměsíci“.

Podle expertů to USA a Velká Británie považují za katastrofu, za reálnou možnost Islámského státu zabrat exportní ropné terminály. Umožní to upravit mořský kanál transportu prakticky bezplatné ropy přes Turecko do Evropy. Do pokladny bojovníků to přinese nové miliardy dolarů.

Nedávno se setkali ministři obrany USA a řady zemí EU, hlavně Velké Británie a Francie. Projednávali plány společné letecké a pozemní operace proti bojovníkům v Libyi. Do západního tisku prosákly některé podrobnosti. USA si berou na starost leteckou složku nové války, Angličané tam vyšlou až tisíc příslušníků SAS a Francie zajistí námořní podporu.

Vojenský a diplomatický zdroj uvedl, že „naši evropští kolegové informovali Moskvu o přípravě nové libyjské operace a fakticky požádali o pomoc“. Zdroj vysvětlil, že „byli ohromeni výsledky útoků ruských VKS v Sýrii, které se zakládaly na různých druzích získaných zpravodajských informací“. Důstojník odmítl objasnit, zda dostali od Kremlu příslib, nebo jen odpověď „můžeme pomoci, bude-li politické řešení“. To dosud není.

Převzato z Warfiles.ru

Překlad: zajoch

 

0 0 hlasy
Hodnocení článku
Platby

Líbil se vám článek?
Přispějte, prosím, redakci OM na č. ú. 2900618307/2010, nebo přes následující QR kódy.

QR platba 50 Kč

QR platba 50 Kč

QR platba 100 Kč

QR platba 100 Kč

Odebírat
Upozornit na
46 Komentáře
nejstarší
nejnovější nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
M.C.
5. 2. 2016 15:17

Co je to zase za levárnu?
Co si navařili, ať si taky sežerou…
Jedině, za nějaké ústupky, tam poslat pár mašin na monitoring situace jak na bojišti, tak v systému velení.

Sio
Sio
5. 2. 2016 16:09

Zase taktika a lehký úder v IW (informatic war). Jednak mají Rusové omezené kapacity (nabídly za to zrušení sankcí?), dále pro Rusko není výhodné aby se další (libyjská) ropa dostala na trh. No a pak společná válka – tj. sdílení informací?
Můj dojem – pro Rusko nyní nevýhodné. Ochrana Assada je nyní daleko důležitější a není tam dobojováno. Ať si pindosníci bojují sami, pokud to potřebují.

aram
aram
5. 2. 2016 16:12

Pokud mě paměť neklamy, tak nedávno se objevily informace, že pod ochranou a s pomocí USA jsou bojocníci IS z území dobývaných syrskou armádou s podporou ruských leteckých sil přemisťováni do Libye. Levárna? Nejspíš. Rádi by zřejmě Rusko zatáhli do dalšího konfliktu. Podstatně dál od jejich území se složitější a dražší logistikou atd. Že islamisti obsadili ropná pole? No a? V Sýrii a Iráku je měli obsazená několik let a západu to pranic nevadilo. Čile se přiživoval. Jen doufám, že Rusové nejsou tak naivní (zatím se tak rozhodně nejeví), aby na to skočili. Co se mně týče ani za ústupky.… Číst vice »

GRENZER
5. 2. 2016 17:51

To by musel být V.Putin po lobotomii,aby Amíkům na takovou levárnu skočil.
Rusové nejsou hloupí a nebudou se v Libyi angažovat. Co by tím získali?
Důležitější je ruské angažmá proti ISIS (ISIL) v Sýrii, eventuálně v blízkém regionu, třebas i s podporou Iránu.

zajoch
5. 2. 2016 18:03

Aram, myslím, že máš naprostou pravdu se svým úsudkem. Takovýto požadavek od západních „kolegů“, jak je Rusové zdvořile nazývají, to je nehorázná drzost. Nejdřív zemi sami zničí a tu pakáž islamistickou tam dosadí a potom, když se jim jejich „dítko“ vymkne z kontroly, chtějí po Rusku, aby za ně tahalo horké kaštany z ohně.
Však konec článku o něčem vypovídá.

Bety
Bety
5. 2. 2016 19:22

Nikdo je do Libye předtím nezval a teď se tam bez pozvání budou cpát znovu?
Rusko by museli pozvat skuteční a právoplatně zvolení Libyjci a ne agresoři.

Viky
Viky
5. 2. 2016 19:32

Ach ta paměť! Ta paměť! Jak to celé začínalo? Bezletovou zónou, co vlastně nebyla bezletovou zónou, ale byla posvěcena rezolucí RB OSN. Ovšem s tím, že bylo Rusko podvedeno. Pokračovalo to rozvratem vícevládím (dvojvládí je slabé slovo) a… nástupem islámského extrémismu. Srovnávat situaci se Sýrií je absolutní nepochopení. Pokud nechtějí v situaci zabřednout, musí mít na zemi spojence. A to by měl být v současnu kdo, že se tak ptám? Zdravé, demokratické, prozápadně orientované… aha… a to je v daném místě a čase KDO? Ano, RF má určité ztráty na investicích v Lybii, a učast na válce (za ještě nestanovenou… Číst vice »

zajoch
5. 2. 2016 21:38

Viki, vy píšete se znalostí věci, to je fakt. Ale s tím jak bylo Rusko v Libyi podvedeno? Tehdy byl prezidentem Medveděv a mi se zdálo, že se úmyslně nechal podvést. Jaké toho byly příčiny, to se mohu jen domnívat, ale když se po kratičké době situace vyvrbila a nastala devastace a bombardování Libye, Medveděv se docela trapně vymlouval, že Západ nedodržel slib. No jestli je v čele státu natolik naivní člověk, nota bene právník, který si nedovede předem spočítat k čemu pravděpodobně dojde, tak to svědčí buď o jeho úmyslném zavření očí, anebo hlouposti. Anebo je v tom ještě… Číst vice »

hudryper
hudryper
5. 2. 2016 22:05

Milá zajochu , obracíš se sice na perfektně o Rusku informovaného Viki,ale nedá mi to a zareaguji i já,který má k operatívním informacím stejně daleko,jako všichni ostatní zdejší čtenáři. Nechci se zastávat Medvěděva,nevidím do té hry mezi ním a Putinem,to se ukáže až při zřejmě brzské čistce v ruské státní věrchušce.Jedno ale vím určitě,postoj ruského,nebo čínského reprezentanta v RB OSN je dán státní závaznou linií,na které předtím pracovalo několik týmů a jejichž návrhy pak schválila kolektivní nejvyšší rada obrany státu.Že jde podle Pjakina o P- rezidenta ještě neznamená, že z Medvěděvovy strany muselo jít o zradu ruských zájmů. Vojensky nejen… Číst vice »

tožtak
tožtak
5. 2. 2016 22:56

Někde se ta ropa krást musí – Pro tento účel byl Islámský stát zřízen, a je jedno na jakém území to je, když ten ropný bazén na BV je tak velký.
Vždyť válka proti ISIS (L) byla naplánovaná na cca 30 let.

Martin (už bez taky m)
6. 2. 2016 1:47

Viky napsal Ach ta paměť! Ta paměť!Jak to celé začínalo? Bezletovou zónou, co vlastně nebyla bezletovou zónou, ale byla posvěcena rezolucí RB OSN. Ovšem s tím, že bylo Rusko podvedeno. Pokračovalo to rozvratem vícevládím (dvojvládí je slabé slovo) a… nástupem islámského extrémismu. Srovnávat situaci se Sýrií je absolutní nepochopení.Pokud nechtějí v situaci zabřednout, musí mít na zemi spojence. A to by měl být v současnu kdo, že se tak ptám? Zdravé, demokratické, prozápadně orientované… aha… a to je v daném místě a čase KDO? Ano, RF má určité ztráty na investicích v Lybii, a učast na válce (za ještě nestanovenou… Číst vice »

zajoch
6. 2. 2016 5:02

Vážení znalci politiky Hudrypere a Martine, já si vzpomínám, že se už tehdy kolem hlasování mluvilo o tom, že Rusko by do žádné války nemohlo jít, že není připraveno a potřebuje čas. Prosím, to jsem i tehdy pochopila. Avšak mám na mysli to, že při hlasování v OSN nevyužilo své právo veta, čímž by zabránilo legalizaci bezletové zóny. Znamenal by tedy takový krok vtažení Ruska do války v Libyi? Pamatuji se, že velvyslanec Ruska v Libyii se velmi ostře vyjádřil proti jednání Ruska a byl za to popotahován. Takže hezky jste mi zde podali vysvětlení, ale možná mluvíme každý o… Číst vice »

peter.
6. 2. 2016 6:25

zajoch napsal
že při hlasování v OSN nevyužilo své právo veta, čímž by zabránilo legalizaci bezletové zóny. Znamenal by tedy takový krok vtažení Ruska do války v Libyi?

Vtedy,keď prebehlo v RB OSN hlasovanie o bezletovej zóne v Líbyi,Putin ako predseda vlády RF,ostro toto rozhodnutie kritizoval,za čo ho Medvedev(prezident RF) sprdol.
http://www.webnoviny.sk/svet/clanok/321162-medvedev-napadol-putina-pre-jeho-vyroky-o-libyi/

Sio
Sio
6. 2. 2016 6:47

peter. napsal
Vtedy,keď prebehlo v RB OSN hlasovanie o bezletovej zóne v Líbyi,Putin ako predseda vlády RF,ostro toto rozhodnutie kritizoval,za čo ho Medvedev(prezident RF) sprdol.
http://www.webnoviny.sk/svet/clanok/321162-medvedev-napadol-putina-pre-jeho-vyroky-o-libyi/

Tomu se říká konzistentnost v názorech.

Viky
Viky
6. 2. 2016 7:57

Zajochu – „“Ale s tím jak bylo Rusko v Libyi podvedeno? Tehdy byl prezidentem Medveděv a mi se zdálo, že se úmyslně nechal podvést. Jaké toho byly příčiny, to se mohu jen domnívat, ale když se po kratičké době situace vyvrbila a nastala devastace a bombardování Libye, Medveděv se docela trapně vymlouval, že Západ nedodržel slib.““ No ano, podvedeno. Proč? Aby věc lépe vypadala, ale nastala by stejně. Ale…ona to přece nebyla pouze RF, kdo byl podveden. Těch hlasujících bylo víc, i veto-Čína, i nestálí členové bez veta. A svůj souhlas (mlčení) dávali na vytvoření bezletové zóny, která by donutila… Číst vice »

Viky
Viky
6. 2. 2016 8:24

„“Vtedy,keď prebehlo v RB OSN hlasovanie o bezletovej zóne v Líbyi,Putin ako predseda vlády RF,ostro toto rozhodnutie kritizoval,za čo ho Medvedev(prezident RF) sprdol.““
Kdyby to bylo „doopravdicky“, neproběhl by konflikt na žádné veřejné úrovni. Ven by vyšly maximálně výsledky, ale asi ani ty ne. Taková komedie pro veřejnost, protože zahraniční politika má dopady na nálady uvnitř země.

Irena
6. 2. 2016 9:06

Viky napsal

„“Vtedy,keď prebehlo v RB OSN hlasovanie o bezletovej zóne v Líbyi,Putin ako predseda vlády RF,ostro toto rozhodnutie kritizoval,za čo ho Medvedev(prezident RF) sprdol.““
Kdyby to bylo „doopravdicky“, neproběhl by konflikt na žádné veřejné úrovni. Ven by vyšly maximálně výsledky, ale asi ani ty ne. Taková komedie pro veřejnost, protože zahraniční politika má dopady na nálady uvnitř země.

No nevím, to by platilo, pokud by se dalo říci, že je v Rusku jednotná linie, že všichni táhnou za jeden provaz a to se podle mě říci nedá.

peter.
6. 2. 2016 9:12

Viky napsal
Taková komedie pro veřejnost, protože zahraniční politika má dopady na nálady uvnitř země.

A čo keď Putin jednoducho videl ďalej ako Medvedev?.Myslím,že ak by bol prezidentom on,tak by trval minimálne na tom,aby sa rezolúcia obmedzila výlučne na zriadenie bezletovej zóny nad Líbyou,bez možnosti jej zneužitia na operácie proti Kaddáfího vojskám.

abx
abx
6. 2. 2016 10:16

dobre vysvetlenie viki aj hudryper. Cina aj rusky Medvedev odkyvali Libyiu, lebo to bol nejaky obchod, alebo obchody. Putin v tom velmi spravne videl politicku chybu a dalsie udalosti mu dali za pravdu. anglosasi by aj tak zautocili a Kaddafiho by odstavili, lenze rusky stol by bol cisty, mali by teraz v rukach dobre karty…

peter.
6. 2. 2016 10:34

abx napsal dobre vysvetlenie viki aj hudryper. Cina aj rusky Medvedev odkyvali Libyiu, lebo to bol nejaky obchod, alebo obchody. Putin v tom velmi spravne videl politicku chybu a dalsie udalosti mu dali za pravdu. anglosasi by aj tak zautocili a Kaddafiho by odstavili, lenze rusky stol by bol cisty, mali by teraz v rukach dobre karty… Keby „anglosasi“nerešpektovali rezolúciu RB OSN a zaútočili,tak Rusku by to do budúcnosti len pomohlo (Krym).Čína sa pri hlasovaní iba prispôsobila Rusku-Madvedevovi.Premiér RF nemá žiadny vplyv na zahraničnú politiku RF,lebo Ministerstvo zahraničných vecí spolu so silovými ministerstvami riadi prezident RF.Takže v tomto prípade sa… Číst vice »

Martin (už bez taky m)
6. 2. 2016 10:45

Vážená zajoch a spol: jsem opravdu velice rád za ZASVĚCENÉ, uměřené (tj. odpovídající) a zklidňující komentáře hudrypera a zejména Vikyho. Vážení neberte to jako pochlebování. To nemám zapotřebí. Snažím se objektivně popsat realitu. Podobné vysvětlení jsem tu sám několikrát dával, dlouhodobě to vnímá a vidím podobně. RF chtěla dosáhnout několika i „nepřímých důsledků“, „dopadů pro budoucnost“ což se jim daří. Díky moc za to. RF přece jak nám je všem známo nebyla vždy v pozici, do níž ji Putin a jeho spolupracovníci a podpora lidu země dostala. Vzpomeňme, zda byla zahraniční politika RF vnímána tak jak dnes či jinak PŘED… Číst vice »

hudryper
hudryper
6. 2. 2016 10:49

Rusové se zachovali v kauze Lybie perfektně. Uměli si spočítat,že se z ní stane nový chaotický Irák s miliony uprchlíků směrem do Evropy.Jen se tato vlna pohnula, došlo k prvým vážným rozkolům uvnitř EU,dotlačené navíc k hluboce ztrátovým sankcím pro evropské dodavatele do Ruska. Nato se začalo pomalu,ale trvale drolit. Americká vojska ,přivezená do pobaltí a plánovaná i u nás,tu nejsou kvůli Rusku,ty jsou tady pro vojenské ovládnutí neochotných spojenců proti jejich vůli ! Morálně vyšli z lybijské kriminální akce Rusové a Číňané výborně a vytvořili si politické pole pro zásah tam,odkud už nesměli couvnout. V Sýrii jako životní podmínka… Číst vice »

peter.
6. 2. 2016 10:52

Pokiaľ viem,tak svoju naivitu pri jednaní so západom priznali len dvaja prezidenti.Prvý a zároveň posledný prezident ZSSR Gorbačov a prezident RF Medvedev.Obidvaja sa žalovali a vyhovárali,že ich „západ“oklamal,podviedol,zneužil.
Prezident veľmoci akou bol ZSSR a potom RF sa jednoducho nesmie nechať oklamať a zneužiť.A keď sa to už stane,tak sa nemá verejne žalovať a vyhovárať.Svedčí to buď o jeho neschopnosti alebo o zrade záujmov štátu na čele ktorého stojí.

Martin (už bez taky m)
6. 2. 2016 11:00

DNES je situace zcela jiná… Proč je RF dnes pro mnohé státy a národy světa nadějí, k níž se již VEŘEJNĚ upínají, vyjadřují jí podporu a pochopení?? Kde je dnes armáda RF?? Našli by jste podobné propagandisticko-prezentační videoklipy např. „před Gruzií“?? Kde byla RF v „informační válce“ tehdy, a co předvádí např. Konašenkov dnes?? Co otevřenost RF k zbytku SKUTEČNÝCH novinářů, žurnalistů, redaktorů TV?? Co pozice naší „veřejnosti“ k RF „po Radaru“ a co dnes?? Ano, jelikož s robotizací a automatizací a rozpadem organizovaných struktur řízení, vedení a udržování společnosti a funkčního státu „Západ“ rezignoval na vedení NA STÁTNÍ ÚROVNI… Číst vice »

Martin (už bez taky m)
6. 2. 2016 11:29

Putin a spol. nejen že získali vlastní lid pro své myšlenky, oni také vytvořili „Hologram“, kterým mlátí v internetovém a světovém veřejném prostoru jako velmi účinnou „Bulavou“…. A za tím hologramem BUDUJÍ PROSPERUJÍCÍ STÁT, jehož rozměrům a možnostem se vyrovná prosím KDO a CO?? Snad Čína (nepochybně), ale proč to tedy asi dělají SPOLEČNĚ?? Ano, občas „nějaký ten šum“, rozpaky, neshody… holt každý samozřejmě „za svůj civilizační okruh“ – ale DOHROMADY VYTVÁŘÍ NOVÝ… Jak Zaznobin citoval onu „Vangu“…“všichni očekávají novou nadějí pro svět, naději a spravedlnost která přijde od nejzkoušenějšího národa světa“…Z RUSKA! A ta přijde a na nás je,… Číst vice »

zajoch
6. 2. 2016 12:06

peter. napsal Pokiaľ viem,tak svoju naivitu pri jednaní so západom priznali len dvaja prezidenti.Prvý a zároveň posledný prezident ZSSR Gorbačov a prezident RF Medvedev.Obidvaja sa žalovali a vyhovárali,že ich „západ“oklamal,podviedol,zneužil. Prezident veľmoci akou bol ZSSR a potom RF sa jednoducho nesmie nechať oklamať a zneužiť.A keď sa to už stane,tak sa nemá verejne žalovať a vyhovárať.Svedčí to buď o jeho neschopnosti alebo o zrade záujmov štátu na čele ktorého stojí. Peter, vy jste mi promluvil z duše a pochopil jste, co jsem chtěla říci a co se Hudryperovi a Martinovi asi zdálo mimo. Samozřejmě to nebylo nic moc podstatného, ale… Číst vice »

peter.
6. 2. 2016 13:40

hudryper napsal

http://www.hlavnespravy.sk/ludia-v-okoli-putina-ho-vyzyvaju-zbavit-krajinu-piatej-kolony-a-je-to-spravne-tvrdi-igor-cholmanskich/740613

Minister financií RF Anton Siluanov a minister školstva Dimitrij Livanov boli zbavení funkcií vo vedení strany „Jednotné Rusko“.Údajne v súlade so stanovami strany.Malo by ísť o pravidelnú rotáciu kádrov vo vedení.Asi to nemá význam,pokiaľ ich nahradia ľudia s rovnakej frakcie.Lepšie by bolo vymeniť Medvedeva na čele tej strany.Dávam to sem preto,že Siluanov a Livanov patria podľa ru.médií k tvrdému jadru tzv.piatej kolóny.
http://politikus.ru/v-rossii/69283-siluanov-i-livanov-vyvedeny-iz-rukovodstva-edinoy-rossii.html

aram
aram
6. 2. 2016 14:17

K dvojici P+M se pokusím z paměti vydolovat informace, které se týkají vlastně počátku jejich působení na čele RF. Zda je to pravda nelze samozřejmě doložit, ale s dnešní znalostí věcí následujících se mi nezdají být od věci. Tak za prvé Putina si údajně vybral Jelcin jako svého nástupce. Jedna řeč byla, že proto, že Rusko na konci jeho panování bylo v takovém stavu, že se už jen čekalo, kdy se rozpadne na několik menších států. Dokonce prý už byly připraveny některé měny. A na Putina měl ten chaos padnout. On měl být ten, který to odnese. Jenže on se… Číst vice »

Viky
Viky
6. 2. 2016 21:23

Aram (ale i ostatní), Putin se mohl znát „ze studií“ s M. Ze studií Medvěděva. Medvěděv absolvoval práva na Leningradské universitě, a Putin tam v té době působil jako důstojník KGB (v civilu a pod krytím) Měl na starosti dohled nad aktivitami zahraničních studentů. Spojila je osobnost profesora Anatolije Sobčaka. Když Sobčak kandidoval na starostu, oslovil a vybral Putina do svého týmu (Putin mu řekl, kdo přesně je!) a Medvěděv byl mladým studentským dobrovolníkem ve volebním týmu A. Sobčaka. Odtud se znají. A potom z Pitěrské radnice. Putina si opravdu vybral Jelcin, a důvodem byla jeho principiální loajalita k A.… Číst vice »

Viky
Viky
6. 2. 2016 21:30

A abych nezapomenul. Kolikrát nebyl Putin označován za „člověka KGB“, již za působení na Pitěrské radnici nebyl příslušníkem. Bylo mu nabídnuto, aby setrval ve službách, ale odmítl. Tvrdil, že se to neslučuje.

aram
aram
6. 2. 2016 22:32

Viky, ano uvádí se, že P. od KGB odešel na vlastní žádost v roce 1991, což by mohlo časově odpovídat jeho přechodu na Petrohradskou radnici či už na univerzitu. Avšak mám za to, že naopak časově neodpovídá Váš údaj, že za M. studií na právnické fakultě v Petrohradě byl Putin coby dozor nad zahraničními studenty a když tak pouze něco kolem 1 roku, protože v bývalé NDR podle životopisu sloužil od 85 do 90. V té době tam měl Medvěděv už učit, někdy koncem 80tých let dělal docenturu. Sobčak pravděpodobně také musel Putina znát už dříve, když na PF učil… Číst vice »

Martin (už bez taky m)
6. 2. 2016 22:37

Článek není přímo o VVP, ale budiž. Jde o člověka schopného z každé životní zkušenosti a funkce si osvojit co nejvíce užitečného, co nejvíce a komplexně se naučit. Člověka který chce mít vždy ty nejlepší informace, a dovede si vybrat lidi, kteří mu je zajistí, a schopné spolupracovníky vůbec. Má velmi dobrou schopnost „číst lidi“, a to nejen na základě schopností a znalostí rozvědčíka a cizích prostředí… Neřekl bych že jde o workholika, ale zcela nepochybně o člověka opravdu extrémně pracovitého, který se naštěstí naučil také odpočívat a umí si rozložit síly. VVP věří v Rusko, v Ruskou federaci. Potud… Číst vice »

peter.
6. 2. 2016 22:43

Viky napsal Líbí se mi dělení na „patrioty“ a „oligarchy“ A ako by ste ich delil vy? The Saker,píše,že v pre Rusko krízových rokoch sa dve centrá moci -oligarchovia a ex-KGB rozhodli túto krízu riešiť tak,že budú spolu zdielať moc.Za oligarchov to mal byť Medvedev a za ex-KGB Putin.Tieto dve strany dúfali,že keď sa budú vzájomne kontrolovať,tak dokážu udržať stabilitu a odvrátiť krízu.Saker nazval skupinu oligarchov s Medvedevom „Atlantickí integracionisti“ a ich cieľom malo byť,aby sa Rusko ako rovnocenný partner západu, plne integrovalo do Anglo-sionistického impéria.Preto som aj ja nazval Medvedeva zástupcom oligarchov. Druhú skupinu ex -kágébákov vedenú Putinom,nazval Saker… Číst vice »

Martin (už bez taky m)
6. 2. 2016 22:57

Ať už je D. Medvěděv kýmkoliv, rozhodně nejde o hlupáka, jako VVP je schopen a ochoten se dále učit. Řekl bych, že v týmu s tak silnou osobností jakou je VVP a další je schopen pracovat spíše pro RF nežli pro NWO… Nemám jej za žádného vysloveného lumpa a nepřítele VVP. Působí jako typ zvenčí výrazně ovlivnitelného člověka bez oné pevné a zřetelně vyprofilované „životní kotvy“ jakou zcela nepochybně disponuje VVP … Jeho schopnost řízení týmu mám za výrazně slabší, zkušenosti k výběru spolupracovníků o řád nižší… Nepochybně je „Západem“ mnohem více ovlivnitelný. Kam až ovšem nevím, a nechtěl bych… Číst vice »

Irena
7. 2. 2016 10:52

Aby člověk viděl, že spojení Putin Medvěděv je spojení z nutnosti, stačí je pořádně pozorovat. Myslím, že to bylo právě v poslání, kdy Putin jmenoval jeden úkol za druhým, kterého se musí ujmout vláda, ten potlačovaný Medvěděvův vztek… Přestože se to Putin pokusil zjemnit jeho pochvalou za osobní přístup k budování školek, neboť dobře ví, s kým má tu čest – se samolibým pitomcem. A když bylo to vystoupení ohledně připojení Krymu, tak ta první řada v čele s Medvěděvem nastupovala do sálu pěkně prkenně a bez jemně řešeno entuziasmu. Ať už to byla od Medvěděva negace vůči připojení Krymu,… Číst vice »

Béda
7. 2. 2016 11:07

Irena napsal Aby člověk viděl, že spojení Putin Medvěděv je spojení z nutnosti, stačí je pořádně pozorovat. Myslím, že to bylo právě v poslání, kdy Putin jmenoval jeden úkol za druhým, kterého se musí ujmout vláda, ten potlačovaný Medvěděvův vztek… Přestože se to Putin pokusil zjemnit jeho pochvalou za osobní přístup k budování školek, neboť dobře ví, s kým má tu čest – se samolibým pitomcem. A když bylo to vystoupení ohledně připojení Krymu, tak ta první řada v čele s Medvěděvem nastupovala do sálu pěkně prkenně a bez jemně řešeno entuziasmu. Ať už to byla od Medvěděva negace vůči… Číst vice »

Béda
7. 2. 2016 11:09

dovětek: (nevím co se to s přístupem na OM děje. Je pomalý a poprvé mi neprošel celý příspěvek.)

…vyměnili ruskou emancipaci za pohodlíčko ruských oligarchů integrovaných do západního 1%.

Viky
Viky
8. 2. 2016 7:30

Aram, období přelomu 89-90 bylo značně hektické. A.Sobčak procházel hned několikerými volbami a když se nespecifikuje přesná souvislost, je to takové… A se „studiem“ D.Medvěděva je to podobné. Absolvoval a zůstal na univerzitě. Dodělával si aspiranturu (což by měla být kandidatura věd) vyučoval a současně si připravoval kandidátskou práci. Na docenturu myslím nikdy nedosáhl. Tak studoval nebo vyučoval? Obojí. Putin v-p-o-d-s-t-a-t-ě na svou žádost zůstal v Leningradě od roku 90. Krycí místo zástupce rektora pro zahraniční styky bylo mírně pod jeho služební úroveň. Rektor ho doporučil jako schopného spolupracovníka Sobčakovi a ten ho stáhl do Smolného. Ale Putin byl stále… Číst vice »

Viky
Viky
8. 2. 2016 7:31

Teprve až se dostal Putin na vládní úroveň, začal stahovat do Moskvy lidi z Pitěru. To je mu vyčítáno, protože se spousta lidí domnívala, že jako úřednická krysa bez „řádného politického pozadí a majetků“, bude jen úředníkem v čele státu a oni budou mít volnou ruku. Že se bude MUSET obrátit na ně. A on se obešel bez většiny z nich. Fakticky ignoroval Jelcinovskou strukturu. Z tehdejších Oligarchů mu opatrnou podporu vyjádřili všichni, snad kromě Gusinského. I ten Berezovský. Když jim ale nedal volnou ruku, to byla jiná! Navíc začal utvářet novou, státně-oligarchickou skupinu. Co se tím rozumí? do čela… Číst vice »

Viky
Viky
8. 2. 2016 7:35

Peter, Putin je jednoznačně patriot, vlastenec. Odpovím Vám ještě jinak, obrazně. Pravidelně na Vás vyskočí reklama, na ní trojúhelníky, otázka,a předvyznačené odpovědi. Tak tři, nebo pět? Nejméně šest. (kromě zřetelných grafckých obrazů, je zde přítomno i slovní vyjádření, nebylo žádným způsobem vyloučeno…) To potom žádná z vyznačených odpovědí není správná? Už to tak bude. Částečně jsem se vyhl odpovědi,Peter, ale nabídl jsem Vám širší prostor k přemýšlení. Aram,““ Otázka však stála tak, jak jsou na tom P+M nyní. Zda jejich občasné neshody v názorech jsou skutečné nebo jen jakási hra pro publikum.““ Správně Aram. Oba jsou různou tváří téhož. A… Číst vice »

hudryper
hudryper
8. 2. 2016 8:20

Díky Viky. Tomu říkám příspěvek do diskuse !

peter.
8. 2. 2016 9:29

Viky napsal Navíc začal utvářet novou, státně-oligarchickou skupinu. Co se tím rozumí? do čela státem kontrolovaných firem byli dosazeni postupně pro Putina důvěryhodní lidé. Převážně z Pitěru. Alexej Miller, German Gref,atd,atp. Takže když mluví někdo o “ prozápadních oligarších“, mluví o Viky: Kde beriete tú istotu,že túto vrstvu zbohatlíkov vytvoril práve Putin?Títo ľudia tvoria zväčša viditeľnú časť toho,čo sa nazýva piata kolóna vystupujúca proti Putinovi.Patria sem niektorí ministri Medvedevovej vlády ako napr.Siluanov a Livanov,ľudia ako odiózny H.Gref,Surkov a podobné typy ľudí.Skutoční oligarchovia sa stiahli do úzadia a veľa toho o nich nepočuť.Panuje okolo nich ticho aj v mediách.Ľudia ktorých spomínate… Číst vice »

Sio
Sio
8. 2. 2016 10:23

hudryper napsal

Díky Viky. Tomu říkám příspěvek do diskuse !

Ty informace vypadají jako od insidera z Putinova okolí.

aram
aram
8. 2. 2016 10:59

Sio napsal
Ty informace vypadají jako od insidera z Putinova okolí.

Nemusí být. Informací je dost. Různých!
Pro ty, kdo vládnou ruštinou
http://ru.reuters.com/article/topNews/idRUKBN0U125920151218?sp=true
možná je to z větší části balast, ale některá spojení, která uvádí Viky, jsou uvedena i zde. Otázka je, jak moc tomu všemu lze věřit. Mně to přijde jako účelově vytvořené k současné akci Putin a jeho majetek. Už jen to, že to vyšlo v závěru roku 2015, přičemž akce o kterou zde jde se odehrála v únoru 2013.
No, posuďte sami.

peter.
8. 2. 2016 12:21

aram napsal Otázka je, jak moc tomu všemu lze věřit. Mně to přijde jako účelově vytvořené Reuters zveličili niečo čo je všeobecne známe.Už len tým,že zverejnili okolnosti svatby,poukázali na prepych v ktorom sa konala a zvýraznili pôvod a bohatstvo ženícha.Také niečo vždy pospolitý ľud naserie a vzbudí v ňom nedôveru. To,že Putin nepatrí k chudobe ani k strednej triede je jasné každému Rusovi.On má ale takmer 90% podporu občanov RF aj napriek tomu,že sa to o ňom vie.Preto si myslím,že tú podporu ľudu má pre iné hodnoty ktoré vyznáva a presadzuje.Mimochodom,vadí to aj mne ale nemožno počítať s tým,že Putin… Číst vice »