Diskuze k článku


  • Béda • 27. září 2016

    V USA běží zásadní volební duel. Bude to Killeri anebo Duce?

  • Aleš • 27. září 2016

    https://www.novinky.cz/zahranicni/amerika/415834-zijes-ve-vlastni-realite-clintonova-a-trump-se-poprve-stretli-v-televizi.html
    Naposledy, když se politik Hitler soustředil na střední třídu, byla z toho 2.světová. Hitlary se chce na ni také soustředit. Zůstane jen u zbožného přání?

  • Aleš • 27. září 2016

    Teď tu na mně vybafla ČEZká reklama, že jaderná baba to pohlídá…

  • Béda • 27. září 2016

    Paradox: Ti co vždy mluví pravdu nechtějí zveřejňovat smlouvy a neuvádějí své důkazy, ti co vždycky lžou uvádějí své důkazy, technické expertizy, které nikdo nevyvrací a jsou připraveni zveřejnit své smlouvy.

  • Sio • 27. září 2016

    Levicový miliardář? Hezký oxymoron. Zmatení pojmů je silná ideologická zbraň.
    Když se na to podívám z hlediska globální politiky, dostanu se k tomu, co chce ta nejmocnější skupina, špičky bankovně-korporativního kapitálu, diskrétní elity, 1 promile, nebo, což se dobře píše – GP.
    GP je samozřejmě vlastníkem největší části kapitálu a ten zbytek má pod kontrolou. Jeho prvořadým cílem asi nebude získat další majetek, má ho víc, než dost, prakticky všechen, co potřebuje. Může si ho už jen přerozdělovat mezi sebou.
    Co asi GP trápí víc, než velikost majetku? Jeho udržení! A s tím i udržení konceptuální moci. To on rozhoduje, kdy bude inflace nebo deflace, krize nebo konjunktura, podle toho, jak se mu to hodí do jeho plánů. Potřebuje krizi? Vypustí balónek neoliberalismu, vyzdvihne do výšin jakéhosi Fukuyamu a pak už jen čeká. Vytvoří terorismus jako pojem, ovlivní politiky US směrem k válkám, a má i teroristy. Výsledek se dostaví řekněme na 10 – 20 let. EU má už v základech tikající bombu neomarxismu (také dílko GP) a po stvoření terorismu, teroristů a válkách tu má i imigrační vlnu.
    Základní otázkou je proč zrovna tohle dělá? Cui bono? Jak jsem napsal, GP jde o udržení a posílení status quo.
    Má několik problémů k řešení.
    1. Moc. Vlády supervelmocí mají takové zdroje, že mohou GP přerůst přes hlavu, hlavně pokud se v jejich čele objeví politici jako Putin. Takže, první fáze, rozbit SSSR, oslabené Rusko – povedlo se. Další na řadě jsou US, článek dobře dokumentuje, že i tady se GP daří. Cílem asi není US zničit, jen oslabit, shodit s piedestalu supervelmoci. Zároveň, už několik desítek let probíhá posilování Číny, hlavně na úkor US. V zájmu GP ovšem není nechat vyrůst v Číně novou supervelmoc, myslím, že mu jde o paritu tří nebo čtyř velmocí Rusko-Čína-USA-EU.

  • Sio • 27. září 2016

    Jak vidíme, USEU zažívá úpadek, Rusko teď stagnuje a Čína roste. Ideál GP bude přibližně stejná síla všech těchto velmocí (Rozděl a panuj!). Velká nebo světová válka asi nebude cílem GP, jaderné mocnosti nesmí válčit mezi sebou, přineslo by to zničení světa a tím i GP.
    2. Zdroje. Konzumní společnost, kterou GP vytvořil po 2. světové válce je pro něho teď přítěží. Pokud by na stejné standardy spotřeby jako USEU přešly státy BRICS, asi by (navíc při růstu růstu ekonomiky) zdroje planety dlouho nevydržely. To znamená, že GP musí růst životní úrovně zastavit a snížit. Myslím, že v US a západní části EU se mu to daří. Reálné příjmy většiny jsou tam stejné nebo nižší, než v roce 1970, nakolik se to dá porovnat. Porodnost dramaticky poklesla, takže počet obyvatel s vysokou spotřebou klesá. Obyvatelstvo se bude zabývat spíše imigrací, než poklesem životní úrovně a souvisejícím protestům. Ať už je to s použitelností imigrantů v produkci jakkoliv, z těch miliónů se pár desítek tisíc vydělí jako elita se specializací na Afriku a Střední východ, odkud pocházejí. GP je tam může prosadit do řídících struktur, což mu pomůže. Udělá z nich servisní elity. Potřebuje totiž v Africe řešit populační krizi. Proč by měl chtít GP udělat z EU Islámský chalífát, to mě opravdu nenapadá. Spíš si myslím, že potřebuje kromě strašáka terorismu ještě nějaké větší strašidlo. Bubák Islámského chalífátu jistě funguje. Vždy tím může EU oslabit, kdyby si začala moc vyskakovat.
    3. Ekologie. GP má všechno. A chce mít také k disposici čistý vzduch a vodu, nezávadné potraviny a to ve spoustě destinací po celém světě. Zatím to má, ale mohl by o to přijít. Potřebuje zastavit populační explozi a růst růstu kapitalistické ekonomiky. Snížit četnost populace. Používá řízení na všech prioritách.

  • jaa • 27. září 2016

    Béda napsal

    V USA běží zásadní volební duel. Bude to Killeri anebo Duce?

    Propána, Vy si vážně myslíte že jde o zásadní duel. Vždyť je to jak z pštiřadového hoůlyvůdského scénáře. O Trampa vůbec nejde . HC musí vyhrát a on je jen nahrávač. Stgačí si jen tak projít ty jeho kou¨sky. V závěru bude mít zase jeden z těch jeho předepsaných „kiksů“ a Hc s velkou slávou vyhraje.
    Stačí si jen kapánek vzpomenout jak vypadaly volební „turnaje“ dřív. Je to úplně jasný…
    Kdyby Tramp vyhrál – tak leda omylem.. a to se nestane. Demograticky – jak je u nich zvykem by jej zastavili. Velké dívadlo, za pomocí presstitutů… aby si emer. mysleli jak jsou demogratičtí.
    On nikdy prezidentem nebude …

  • jaa • 27. září 2016

    ještě jsem zapoměla – je to tam jako u nás… nikoho jiného vhodného nemají… všichni „politici “ se už odkopali… tož musí vyhrát HC, ta jediná je poddajná a všehoschopná, i kdyby ji měla zastupovat ta její dvojnice.

  • Béda • 27. září 2016

    Paní Jaa,

    Já si o Trumpovi nedělám vůbec žádné iluze. Obama taky sliboval modré z nebe – uzavření Guantanáma, restart vztahů s Ruskem. A výsledek poté co se slibotechna dostala do Bílého wigvamu? Ještě víc válek, restartované vztahy s Ruskem na pokraji horké války a Guantanámo na okupúovaném území Kuby frčí vesele dál. Navíc mírotvůrce vyhrožuje každému kdo se nepodřídí americkému diktátu „kroucením rukou“.

    Trump je nevěrohodný již v průběhu volební kampaně. Na otázku co bylo potřebné udělat v Iráku – obsadit amíky ropná pole. Co je potřebné pro USA – zavést (policejní) řád.

    Jednou řekne, že by spolupracoval s Rusy na poražení islámského radikalismu, podruhé že s Rusy je potřeba hrát tvrdě…

    Já Trunpovi věřím asi tak jako Killeri a Obamovi. Podle mně sliby se slibují, blázni se radují. Kdyby Trump znamenal skutečnou změnu měl by asi takovou životnost jako americký tank ve střetnutí s ruským nejmodernějším bitevníkem.

  • jaa • 27. září 2016

    Ale on ani nic neslibuje, jen ploché a laciné žvásty . Ostatně stejně jako HC… ti co to maj v rukách nejsou vidět. žvásty…..
    U Obamy se ještě snažili vzbudit zdání… ale tohleto už je moc..zoufale bezostyšné

  • peter. • 27. září 2016

    jaa napsal
    On nikdy prezidentem nebude …

    Pravdepodobný názor.Vyhrať musí Goldman Sachs.
    Potom ale treba zamerať pozornosť na človeka,ktorého si H.C.vybrala na post viceprezidenta.Menuje sa Tim Kaine.H.C.je chorá.Je pravdepodobné,že dlho vo funkcii nepobudne a potom ju nahradí viceprezident.O tomto človeku aspoň ja nemám dosť relevantných informácií,ktoré by ozrejmili akou cestou sa bude uberať a aký postoj zaujme k Rusku.

  • Sio • 27. září 2016

    jaa napsal

    Ale on ani nic neslibuje, jen ploché a laciné žvásty . Ostatně stejně jako HC… ti co to maj v rukách nejsou vidět. žvásty…..
    U Obamy se ještě snažili vzbudit zdání… ale tohleto už jemoc..zoufale bezostyšné

    To mi tedy vysvětlete, proč je kolem Trumpa u elit tolik emocí, když se ví, že nevyhraje.

  • peter. • 28. září 2016

    Sio napsal
    To mi tedy vysvětlete, proč je kolem Trumpa u elit tolik emocí, když se ví, že nevyhraje.

    To,či Trump vyhrá nemôže tvrdiť so 100% istotou nikto.Tí,čo tipujú víťazstvo Clintonovej vychádzajú z premisy,že koho podporuje Wall Street,ten sa stane prezidentom USA.H.Clintonovú podporujú Goldman Sachs,Citibank aj JP Morgan.Trump financuje svoju kampaň zo svojho.Navyše musí bojovať nie len proti kandidátke demokratov,ale aj proti svojim,proti strane republikánov,ktorá si nepraje jeho víťazstvo.Dnes je ekonomická situácia USA v takom stave,že bankári urobia všetko možné aj nemožné preto,aby ešte viac posilnili svoju previazanosť so štátom a možnosť presadzovať svoj vplyv na jeho smerovanie.Skoro s určitosťou možno povedať,že výsledok volieb bude veľmi tesný.V takom prípade potom rozhodne(aj za cenu podvodu)skupina „mocných“,čo sa už v histórii USA neraz aj stalo.Preto sa prikláňam k víťazstvu H.C. aj keď osobne by som si prial D.Trumpa.Keď už pre nič iné tak preto,že pod jeho vplyvom sa možno v Európe zastaví ten šialený hazard s imigrantami a pseudoľavičiarskymi experimentami ktoré presadzujú európski „socialisti“ a „zelení“ .

  • peter. • 28. září 2016

    Pripomeniem voľby prezidenta USA v r.2000 – G.W.Bush vs AlGore
    http://www.noveslovo.sk/c/Demokracia_a_ukradnute_volby
    a voľby prezidenta USA v r.1960 – J.F.Kennedy vs R.Nixon
    http://www.poslednykriziak.sk/kennedy-prezidentom-vdaka-volebnemu-podvodu/897/

  • hudryper • 28. září 2016

    peter. napsal
    Trump financuje svoju kampaň zo svojho

    Jste si tým,Peter,istý ? John Gray už před desítiletími ve své knize „Al Kaida aneb jak být moderní“
    varoval,že bublina americké ekonomiky a snaha amerických činitelů urychlovat americký „volný trh“ po celém světě učinily posléze USA obětí systému,který budovaly.K tomu posloužila pozitivistická doktrina,že produktivita je jediným měřítkem ekonomické účinnosti,když spolu
    s neoliberalismem propůjčila volnému trhu autoritu vědy. Americký volný trh byl pozdvihnut na úroveň univerzálního ekonomického systému.Mnoho Američanů už dlouho věří tomu,že jejich země má univerzální poslání. Není to nezvyklé přesvědčení.Britové v 19.století,Francouzi v 18.,Španělé a Portugalci s Holanďany v 17. a 16. – všichni si představovali,že jsou předchúdci univerzální civilizace. Po většinu 19. a v první třetině 20.století byl americký pocit jedinečného osudu ztělesněn v protekcionismu. Po pádu SSSR se USA v roli jediné supervelmoci pustily do
    budování světového volného trhu- jinak též globalizace. Věřily,že odhalily tajemství nepřerušitelného blahobytu.Tvrdilo se,že kombinací neregulovaných finančních trhů, volného
    obchodovánía nových technologií se USA podařilo zrušit obchodní cyklus (Kondratěvovy vlny) a
    dosáhnout trvalého růstu americké produktivity,což se později ukázalo být klasickou bublinou.
    Novinkou byla jen její velikost. Je největší v dějinách,protože byla nafouknuta obrovským množstvím laciného úvěru a přílivem kapitálu z celé planety.Ale finanční trhy nejsou systémy se
    samočinnou regulací,jsou zásadně nestabilní a nejvíc tehdy,když se všeobecně věří,že jsou stabilní.
    S úpadkem důvěry v úroveň účetnictví USA po kolapsu Enronu a Anderson Colsultingu -do té doby jednička supervizorů v USA se zpochybnil jeden z pramenů amerického ekonomického zázraku- příliv zahraničního kapitálu.

  • hudryper • 28. září 2016

    pokr. V podivně předvídatelném obratu osudu jsou teď USA vydány na milost a nemilost režimu volných kapitálových proudů,který v devadesátých letech vnutily ostatnímu světu. Nestabilita,která se projevila v tak zvané asijské krizi a v nedobytnosti ruských dluhů,dospěla do epicentra světového volného trhu.Výsledkem bude globální vyšinutí s geopolitickými následky. Kombinace tržní globalizace s otřesy,způsobenými americkou bublinou,vytvořila obzvláště nebezpečnou situaci. Světová ekonomie si přivykla spoléhat na to,že vysoká hladina americké spotřeby udržuje poptávku na výši. Kdyby američtí spotřebitelé prudce omezili své výdaje,výsledkem by mohlo být globální ekonomické vyšinutí,v měřítku větším,než bylo kterékoliv od 30.let. Neoliberální misionáři Ameriky ochotně přijali nejslabší aspekty Marxovy filozofie. Napodobovali jeho historický determinismus,ale chyběla jim jeho homérovská vize historického konfliktu.Marx věděl,že kapitalismus je endemicky nestabilní. Jeho američtí následovníci si představovali ,že dosáhl rovnováhy,která bude trvat věčně. Marx si uvědomoval,že kapitalismus ničí buržoazní život. Jeho američtí žáci si byli jisti,že buržoazní život se brzy stane univerzálním.Onen Marxovi poplatný, neoliberální světový názor,který formoval americkou politiku v devadesátých letech,nemohl vydržet dlouho. USA ztrácely zájem o globalizaci dlouho před teroristickými útoky. Později,když už prezident Bush uvalil clo na ocel a zemědělské produkty,bylo zřejmé,že udržování globálního volného trhu už není prioritou. Je pravděpodobně jen otázkou času,než USA budou nuceny k návratu staronového protekcionismu.Hlásnou troubou této již oficiální změny kurzu USA je Donald Trump a pokud nedojde k jeho odstranění před volbou prezidenta,bude to on,kdo
    provede tento obrovský obrat.

  • peter. • 28. září 2016

    hudryper napsal
    Jste si tým,Peter,istý ? John Gray už před desítiletími ve své knize „Al Kaida aneb jak být moderní“

    p.hudryper:
    Všetko,alebo skoro všetko čo na tomto webe prezentujem,považujem len za svoj názor a ako taký,sa ho snažím podložiť argumentami ku ktorým sa dostanem.Protiargumenty vždy zvažujem a nerobí mi problém uznať,že sa môžem mýliť alebo,že sa mýlim.Ja neverím na GP ani iné obskúrne „persóny“ ktoré nikdy nikto(okrem Zaznobina)nevidel,nikto nevie,či je to človek nejaký ufón,duch alebo božstvo.Nikto nevie ani to,čo má v úmysle a prečo je taký babrák,že v histórii spackal všetko na čo siahol (permanentné vojny a preľudnená zem napr.).Vraj je tu už viac ako 7 tisíc rokov.Môj názor je,že nič také ako GP nikdy neexistovalo a ani neexistuje.Existuje len banda bohatých všivákov,ktorí si uzurpujú právo diktovať svoju vôľu celému svetu.Verím,že veci a udalosti sa odohrávajú prirodzene a omnoho jednoduchšie ako sú potom prezentované napr.médiami a politikmi.Vzorec ktorý je spoločný pre všetky dejinné udalosti je jednoduchý.Peniaze(bohatstvo)= moc = túžba po ešte väčšej moci a väčšom bohatstve.
    A teraz k tomu samofinancovaniu kampane D.Trumpa.No myslím si,že je to pravda preto,že to tvrdí on sám a jeho protivníci mu v tom neoponujú:
    http://www.topky.sk/cl/11/1545569/Miliardar-Trump-sa-podujal-k-neocakavanemu-kroku–Na-svoju-kampan-hlada-financnych-sponzorov
    Sponzorov hľadá až teraz,keď mu ako sa zdá,dochádzajú financie.No ukazuje sa,že ho predsa len ho niekto sponzoruje.Ukrajina!
    http://www.topky.sk/cl/11/1569409/Tajne-uctovne-doklady-odhalene–Ukrajina-zverejnila-detaily-o-platbach-sefovi-Trumpovej-kampane
    Na záver zopakujem,že by som bol rád keby vyhral Trump.Dáva to nádej na urovnanie vzťahov s RF a upokojenie nepokojného,rozhádaného a krvácajúceho sveta.Clintonová vo funkcii prezidenta nadáva žiadnu nádej na nič,len na zhoršenie.

  • Irena • 28. září 2016

    peter. napsal
    Vzorec ktorý je spoločný pre všetky dejinné udalosti je jednoduchý.Peniaze(bohatstvo)= moc = túžba po ešte väčšej moci a väčšom bohatstve.

    Teď už jenom zbývá Peter, abyste se rozhodl, jestli skutečnost, že vždycky vyplavou nahoru taková individua je čistě náhodným procesem, kdy ti schopnější (ve smyslu větší hajzlové) jednoduše vystřelí nahoru jako bubliny, když se vaří voda, nebo zda se jedná o takovou chobotnici, která občas někde přijde o některé ze svých chapadel, ale jako celek ji to nikdy nezasáhne natolik, aby byla zničena, a navíc je schopná ta chapadla časem regenerovat a dál si hraje tu svou hru s nenulovým součtem, ve které je předem určeným vítězem. Vy zezdola vidíte vždy jen jedno chapadlo a myslíte si, že s tím druhým, které je hned vedle nemá to první nic společného, jenže nahoře je střed chobotnice, který může zcela pohodlně proplouvat staletími a střádat své zkušenosti a informace, jak na takové nevědomé blbce, jako jsou obyčejní lidé, kterým stačí, když mají s výhledem na nejbližší generaci kde hlavu složit a co do huby, a kteří, pokud jim někdo vůbec umožní navštěvovat školu, se v ní dozvědí jenom to, co je rozhodnuto, že vědět mohou. Je to dost velký rozdíl, dívat se na věci tím prvním, nebo tím druhým způsobem.

  • peter. • 28. září 2016

    Irena napsal
    Vy zezdola vidíte vždy jen jedno chapadlo a myslíte si, že s tím druhým, které je hned vedle nemá to první nic společného, jenže nahoře je střed chobotnice,

    Irena:
    Áno!Som len obyčajný vidiecky založený človek.A myslím si,že telo tej chobotnice tvoria zbohatlícke dynastie Rothschildovcov a Rockefellerovcov.
    http://www.zvedavec.org/klasika/2009/05/3144-dejiny-domu-rothschildovcov.htm
    https://www.google.sk/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=6&sqi=2&ved=0ahUKEwi3zsSopLLPAhVKsBQKHW6TCY4QFghJMAU&url=http%3A%2F%2Fafinabul.blog.cz%2F1009%2Frockefeller-a-globalni-elita&usg=AFQjCNH1Qb_cF09xddQ48pYIOrBLf_cWNQ&bvm=bv.134052249,d.bGg
    Potom sú tu ešte teórie o panovníckych dynastiách o iluminátoch,slobodomurároch a moci Vatikánu.Rothschildovci sú na scéne cca 250 rokov,Rockefellerovci asi 180 rokov a európske panovnícke dynastie ktorým sa tiež pripisuje vplyv na dianie vo svete povedzme od Merovejovcov,Karolovcov cez Habsurgov až po dnešných panovníkov.
    Vždy ale ide o ľudí z mäsa a kosti.
    Ja nikomu nechcem brať jeho vieru v čokoľvek.Ani v Boha ani v GP.Moja mienka je taká,že tak Boh ako aj GP sú pre ľudí barličkami o ktoré sa oprú vždy,keď si niečo nevedia vysvetliť.Je ľahšie odvolať sa na Božiu vôľu alebo záujem GP.

  • Irena • 28. září 2016

    Peter, nebo je možné Rothschildy a Rockefellery považovat pouze za jedno z chapadel ucelenějšího systému, složeného z lidí z masa a kostí, (a je úplně jedno, jestli ho nazvete GP, nebo diskrétní elity) nic jiného nikdo netvrdí, které je víc lidem na očích, a také proto méně významné. Zveličování jeho významu je samo o sobě zástěrkou, nebo písek, který vám hodí do očí. Což se vyloženě nabízí. Proto vám také mezi jiným KOB navrhuje, abyste méně sledoval jednotlivé lidi a soustředil se více na procesy a na centra, která ty procesy řídí, a lze je sledováním událostí odhalit. Navíc se potom s těmi jednotlivými procesy dá lépe bojovat. Přizpůsobovat je svým zájmům, nebo bránit jejich rozvoji v pro vás nevhodném směru, nebo také předvídat, jaký bude jejich další vývoj. Dále je možné odhalovat algoritmy jednotlivých postupů, které jsou často osvědčené a příliš se nemění. Zda ti nahoře mají navíc k dispozici nějaké výdobytky minulých civilizací nebo třeba i mimozemských už v tomto ohledu není tak podstatné. Důležité je jaké nástroje používají například k vytvoření potřebného informačního pole, než něco podniknou. To už je, jako by vám předem hlásili, co hodlají dělat, když se to naučíte vnímat.

  • peter. • 28. září 2016

    Irena napsal
    Peter, nebo je možné Rothschildy a Rockefellery považovat pouze za jedno z chapadel ucelenějšího systému,

    Áno.Je to možné.

  • Sio • 28. září 2016

    peter. napsal
    Áno.Je to možné.

    Vícekrát jsem tu objasňoval, jak vidím GP, jsou z masa a kostí, nic jiného netvrdím. Souhlasím s Irenou, není tak důležité znát jejich jména. Je důležité znát jejich zájmy, o co jim jde. A ano, hned na druhém místě je potřeba znát jejich nástroje řízení, metody. Zatřetí je potřeba si uvědomit, že dělají globální politiku, snaží se ovlivnit chod celé světové civilizace tak, aby se vyvíjela podle jejich zájmu.
    Když si za GP dosadíte Rotchildy a Rockefellery, myslím, že se moc nezmění GP sice nejsou jen ty dva klany, ale jeho zájmy jsou stejné. Udržet si majetek a moc. Zbytek lidí je jen stádo, které pasou a pečují o ně.

  • Sio • 28. září 2016

    Sio napsal
    Vícekrát jsem tu objasňoval, jak vidím GP, jsou z masa a kostí, nic jiného netvrdím. Souhlasím s Irenou, není tak důležité znát jejich jména. Je důležité znát jejich zájmy, o co jim jde. A ano, hned na druhém místě je potřeba znát jejich nástroje řízení, metody. Zatřetí je potřeba si uvědomit, že dělají globální politiku, snaží se ovlivnit chod celé světové civilizace tak, aby se vyvíjela podle jejich zájmu.
    Když si za GP dosadíte Rotchildy a Rockefellery, myslím, že se moc nezmění GP sice nejsou jen ty dva klany, ale jeho zájmy jsou stejné. Udržet si majetek a moc. Zbytek lidí je jen stádo, které pasou a pečují o ně.

    … je PRO NĚ jen stádo, které pasou…

  • peter. • 28. září 2016

    Sio napsal
    Když si za GP dosadíte Rotchildy a Rockefellery, myslím, že se moc nezmění GP sice nejsou jen ty dva klany, ale jeho zájmy jsou stejné. Udržet si majetek a moc. Zbytek lidí je jen stádo, které pasou a pečují o ně.

    … je PRO NĚ jen stádo, které pa

    Za GP si dosadzovať nikoho nemôžem a Rothschildovcov už vôbec nie,lebo oni
    1 – zjavne nefungujú 7 tisíc rokov
    2 – nevymysleli futbal a chmelené pivo plzenského typu
    3 – bolo uvedené,že GP nie sú ani Rothschildovci,ani Rockefellerovci a ani rôzne Bilderberg Group,Tilaterálna komisia a ostatné podobné spolky.S nimi údajne GP bojuje a ja za živého Boha neviem,za čo ten GP vlastne bojuje a či je to dobré alebo zlé „médium“z napríklad môjho pohľadu.Veľmi zhruba… . je to socialista alebo kapitalista,alebo niečo iné?Marxista asi tiež nebude,lebo ako je známe,okrem GP,veria KOB-isti aj v Boha.Čo on ten GP vlastne chce a aký je jeho cieľ,keď ho nedokázal dosiahnuť ani za 7 tisíc(alebo koľko)rokov.Je to vôbec človek?