Svědek umírajícího státu

Lipanská mohyla

Lipanská mohyla

Pokud platí, že státy se udržují těmi ideály, na nichž vnikly, pak je pozapomenutá lipanská mohyla němým svědkem skomírající České republiky. Opuštěný a snad i  nepohodlný svědek úsilí o vlastní stát, který je dnes mementem toho, jak jsme se ideálům, z nichž moderní česká státnost vyrůstala, vzdálili. Ty tam jsou tisícihlavé tábory lidu na místě jedné z našich „slavných proher“, dnes k lipanské mohyle zabloudí jen místní pejskaři, pár chlapíků s draky, kteří určitě nepřišli kvůli kvůli historii, ale spíše kvůli větru, a jinak nikdo, kdo by vypadal, že ho zajímá samo místo, kde se psaly dějiny. Psaly se zde totiž jiné dějiny, než které se dnes učíme, dějiny, ve kterých bylo husitství slavnou epizodou českých a porážka v bitvě u Lipan (1434) tragédií, z níž se český lid vzpamatovával po staletí. Dnes se ale pomalu ze slávy stává ostuda a z husitů banda zdivočelých „teroristů“, kteří bourali přirozený řád světa a nerespektovali ani církev, ani panstvo. Jen se podívejte na nápisy na lipanské mohyle a zkuste si představit, že by stejné někdo zcela vážně myslel dnes a bez skandálu a odporu je mohl na mohylu i umístit.

Lipany výstrahou! 1434 - 1934 (Národní rada Československá)

Lipany výstrahou!
1434 – 1934
(Národní rada Československá)

Co marně hodlalo století patnácté, vět dvacátý vítězně dokonal. 1434 - 1919 Památce demokracie husitské na těchto polích ubité věnováno vítěznou demokracií sokolskou. (Česká obec sokolská)

Co marně hodlalo století patnácté, věk dvacátý vítězně dokonal.
1434 – 1919
Památce demokracie husitské na těchto polích ubité věnováno vítěznou demokracií sokolskou.
(Česká obec sokolská)

Mnoho let jsme za vás bojovali, mnoho nás zde padlo, děti zítřků, potomci naši, proti mamonu a hamižnosti církve se bijte, ctěte pravdu, kažte pravdu, držte pravdu, až do milosrdné smrti, tak jako my zde.

Mnoho let jsme za vás bojovali,
mnoho nás zde padlo,
děti zítřků, potomci naši,
proti mamonu a hamižnosti církve se bijte,
ctěte pravdu, kažte pravdu, držte pravdu,
až do milosrdné smrti,
tak jako my zde.

Země skropená krví borců za národní svobodu a demokracii u Zborova a DoSS´ Alto, vložena byla do mohyly této dne 6. července 1928 spolu s půdou, skropenou krví hrdinů Prokopových. (Čs. obec legionářská)

Země skropená krví borců za národní svobodu a demokracii u Zborova a DoSS´ Alto,
vložena byla do mohyly této dne 6. července 1928 spolu s půdou, skropenou krví hrdinů Prokopových.
(Čs. obec legionářská)

Kam se poděly ideály emancipace od církve a od trůnu, které byly v základech masarykovské ČSR? Byly znormalizovány. Česká republika možná přežije jako kartografická a politická entita, ale už to nebude ta republika, ale pouhá značka, vstřícná a povolná vůči církvi i vůči „trůnu“,  tj. Bruselu. I proto už není mohyla na místě památné bitvy u Lipan poutním místem české státnosti, protože připomíná jiný stát, než ve kterém dnes žijeme, stát bez církevních restitucí a evropské integrace, stát sebevědomých a svobodných Čechů, nikoliv tu dnešní ubikaci pomocných sborů NATO a kuliů z montoven. Kdo ví, jak dlouho bude ještě mohyla u Lipan stát v této podobě, než ji „pražská kavárna“ shodí, nebo modernizuje na památník vítězství.

Převzato z blogu Tribun

0 0 hlasy
Hodnocení článku
Platby

Líbil se vám článek?
Přispějte, prosím, redakci OM na č. ú. 2900618307/2010, nebo přes následující QR kódy.

QR platba 50 Kč

QR platba 50 Kč

QR platba 100 Kč

QR platba 100 Kč

Odebírat
Upozornit na
103 Komentáře
nejstarší
nejnovější nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
zajoch
2. 12. 2014 10:07

Hodně pesimistické!
Možná je v posledním odstavci překlep. Namísto povolaná by sedělo povolná?

Točmistr
Točmistr
2. 12. 2014 11:07

…a tak výkřik jednoho z diváků „Již nikdy Lipany!“ přijala rokycanská kulturní obec s povděkem.

bbb
bbb
2. 12. 2014 11:17

zajoch napsal
Možná je v posledním odstavci překlep. Namísto povolaná by sedělo povolná?

??

ray
ray
2. 12. 2014 11:49

oslava nacionalismu?

ratio
ratio
2. 12. 2014 15:33

Já tedy článek dost dobře nechápu. U Lipan porazila Sirotky (před Žižkovou smrtí si říkali Orebité) a Tábority (tedy nejradikálnější husity) vojska vedená husitským polním hejtmanen Divišem Bořkem z Miletínka. Ten před tím mimo jiné vypálil benediktýnský klášter v Opatovicích nad Labem a ženský cisterciácký klášter v Sezemicích. V té době tedy asi byl podle autora článku ještě českým vlastencem a bojovníkem za sociální spravedlnost. Lidská společnost ale nikdy nebyla a nikdy nebude spravedlivá (tomu se snad trochu blížila vojenská demokracie starých Slovanů) a za vznešenými ideály a plamennými řečmi se často skrývají ty nejsobečtější a nejhorší úmysly a činy.… Číst vice »

ratio
ratio
2. 12. 2014 15:53

Signifikantní pak je, že po bitvě u Lipan se z většiny Husitů stali žoldnéři, především v Uhrách (Petr Aksamit a Bratříci, či Jan Jiskra z Brandýsa a jeho vojska). Mimochodem bitva u Lipan nebyla první bitvou mezi husitskými vojsky. Orebité a Pražané se před tím již střetli v bitvě u Strachova dvora, kdy Orebitům ještě velel Jan Žižka a Pražanům právě Diviš Bořek z Miletínka a Pražané byli poraženi. Právě kvůli výsledku asi není tato bitva nijak prezentována, patrně proto, že to ještě dopadlo „dobře“ a válčilo se dál. Jinak prezentovat výsledek bitvy u Lipan jako národní tragédii mi připadá… Číst vice »

ray
ray
2. 12. 2014 16:11

ratio: výborný příspěvek, ale myslím, že zde nenajde moc pochopení :)

ratio
ratio
2. 12. 2014 16:13

Charakteristika dnešní doby uvedená na konci článku je trefná. Ovšem já osobně bych první republiku nijak neidealizoval, stejně jako T.G.Masaryka. Ve válečných konfliktech vždy krvácejí normální lidé, ale zásluhy si potom přisvojují politici (z bezpečné vzdálenosti). V raném a vrcholném středověku alespon jel král v čele vojska.

ratio
ratio
2. 12. 2014 17:12

Čtyři starší bratři mojí babičky (ona sama byla ročník 1905, děda 1903) byli nasazeni za velké války na východní frontě. Jeden z nich se v ruském zajetí dal k Československým legiím na Rusi. Tento její bratr si od mobilizace vedl deník – v Rusku pak jednotlivé stránky vlepil do sešitku s názvem Razčetnaja knižka, ve které si v zajetí evidoval své příjmy a výdaje. Samotný text jeho deníku je ohromně zajímavý a cenný svou autenticitou. Ovšem do dnešních dokumentů ČT o velké válce by ho určitě nezařadili, protože mnohé informace v něm obsažené by se dnešní propagandě nemohly hodit.

ray
ray
2. 12. 2014 17:37

uveďte nějaký detail, který by mohl vadit..

Sio
Sio
2. 12. 2014 18:41

ray napsal ratio: výborný příspěvek, ale myslím, že zde nenajde moc pochopení Rayi, nemůžete se divit. Jste katolík, a tudíž v této otázce naprosto předvídatelný. Ať už kolem toho řeknete cokoliv, bude to bráno jako obrana katolické církve libovolnými prostředky. Zaprvé, co si myslíte o tom, že se Ratio odvolává na Marxe s termíny lumpenproletariát a dokonce má pro boží stvoření termín lůza? Jak by asi Ježíš ohodnotil dělení lidstva na lidi a na lůzu? Tomu bych tedy netleskal. Mimochodem, v té době sebou vojska moc zásob nevozily. Což znamená, že i křižácké výpravy vyžraly jako kobylky všechno, co bylo… Číst vice »

ray
ray
2. 12. 2014 19:49

Mně je ale jedno co dělali křižáci. To je stokrát omleté. Důležité je přestat si idealizovat kališníky a je třeba mluvit o jejich počínání, protože si je evidentně mnozí neuvědomují a mají tendenci z nich dělat to, co dělají na Ukrajině z banderovců.

mirror
mirror
2. 12. 2014 20:13

ray napsal Mně je ale jedno co dělali křižáci. ray, vy jste takový hromosvod na ráně. Z radia v autě jsem se dnes dozvěděl, že jakási banda zlodějská, Maltézští rytíři, somruje po olomouckých základních školách o dary pro bezdomovce a sociálně slabé rodiny. Vydírají žáky, aby pro ně přinesli z domova jídlo a hračky. Ubohý ředitel tvrdil, že pošlou dodávku, kterou jim naplní ve škole po střechu. Kde na tu dodávku vzali? Jistě to nebude něco obyčejného. Dostáváte nezasloužene miliardy z restitucí, které schválili gauneři z parlamentu proti vůli lidu. I socani si ušpinili tou krádeží ruce. Nemáte peníze, abyste… Číst vice »

fajt
2. 12. 2014 20:57

a víte co je největší odvaha ? ….. prášky na spaní zapít šaraticí. ..)

Sio
Sio
2. 12. 2014 21:22

ray napsal Mně je ale jedno co dělali křižáci. To je stokrát omleté. Důležité je přestat si idealizovat kališníky a je třeba mluvit o jejich počínání, protože si je evidentně mnozí neuvědomují a mají tendenci z nich dělat to, co dělají na Ukrajině z banderovců. To je právě na té logické historické představivosti, kterou jsem tu zmiňoval. Jak to asi mohlo vypadat? Měli vůbec husité šanci být jiní? Produktivita asi nebyla nic moc a když chyběli lidé na polích … Skoro nikdo z nich nebyl gramotný, snad jen šlechta a duchovní ale ani tam to není jisté. Pokud se válčilo,… Číst vice »

Gatta
Gatta
3. 12. 2014 7:14

Stát je „myšlenka“. Společná myšlenka lidí, která z nějakého území a jeho obyvatel vytvoří jejich společný domov – jejich stát.
Kde se tato myšlenka ztratí, tam se brzy ztratí i ten stát.

Dnes, nejen v česku, je společnou starostí lidí jen slevová akce v Kauflandu či povánoční výprodeje.

PS
Jistě stát může být držen i silou – politickou, čistě mocenskou nebo ekonomickou. Ale takový stát se při první příležitosti, či krizi rozsype jak domeček z karet.

Aleš
Aleš
3. 12. 2014 9:56

Optimismu není na místě, paní Zajoch. Stali jsme se národem spRAYů a anti-spRAYů. Kdo z nich bude ochoten a schopen být ZMĚNOU? A to není nic osobního proti zdejšímu diskutujícímu, jen jsem ho vzal jako klasického zástupce jedné velké skupiny.

ray
ray
3. 12. 2014 11:27

Prosím vás, přestaňte si natírat věci jednou barvou – tohle bude bílé a tohle zase černé.
Pokud máte katolickou církev jako černou, tak si uvědomte, že ty, které jste si natřeli na bílo rozhodně takoví nebyli. Dokonce byli mnohem černější než ta černá katolická moc.
Každý historik potvrdí, že husité běžně plenili a vraždili. To nebyla žádná domobrana, ale často šlo o organizované bandy, které terorizovaly celé oblasti. Relativní klid nastal až tehdy kdy byla jejich síla zlomena. A doba, která poté následovala, byla doba rozkvětu, nikoliv úpadku, jak si tady mnozí myslíte.

peter.
3. 12. 2014 12:40

Gatta napsal

Stát je „myšlenka“. Společná myšlenka lidí, která z nějakého území a jeho obyvatel vytvoří jejich společný domov – jejich stát.
Kde se tato myšlenka ztratí, tam se brzy ztratí i ten stát.

Dnes, nejen v česku, je společnou starostí lidí jen slevová akce v Kauflandu či povánoční výprodeje.

PS
Jistě stát může být držen i silou – politickou, čistě mocenskou nebo ekonomickou. Ale takový stát se při první příležitosti, či krizi rozsype jak domeček z karet.

Východisko z núdze?
http://weissbach-info.webnode.cz/news/protektoratni-vlada-dle-ct-revolucni-pocin-/

ratio
ratio
3. 12. 2014 14:12

Idealizování husitského hnutí je k smíchu. Sio nedělím lidstvo na lidi a lúzu, ale některé lidi nazývám lúzou a nevidím v tom rozpor s miluj bližního svého. Chtěl bych k tomu ocitovat pana Ľubomíra Huďa: „Podľa najnovšieho vydania Diagnostického a štatistického manuálu duševných porúch, publikovaného Americkou psychiatrickou asociáciou, ľudia, ktorí odmietajú považovať nariadenia vedúcich predstaviteľov za normálne, sú duševne chorí. Psychiatri označili vzdor proti zaužívaným normám za chorobu pod názvom opozičná vzdorovitá porucha – ODD. Nový manuál duševných chorôb ju definuje ako vzorec neposlušného, nepriateľského a vzdorovitého konania. Z toho vyplýva, že takmer každé správanie sa človeka vnímané niekým iným… Číst vice »

Sio
Sio
3. 12. 2014 14:22

ray napsal Prosím vás, přestaňte si natírat věci jednou barvou – tohle bude bílé a tohle zase černé. Pokud máte katolickou církev jako černou, tak si uvědomte, že ty, které jste si natřeli na bílo rozhodně takoví nebyli. Dokonce byli mnohem černější než ta černá katolická moc. Každý historik potvrdí, že husité běžně plenili a vraždili. To nebyla žádná domobrana, ale často šlo o organizované bandy, které terorizovaly celé oblasti. Relativní klid nastal až tehdy kdy byla jejich síla zlomena. A doba, která poté následovala, byla doba rozkvětu, nikoliv úpadku, jak si tady mnozí myslíte. Heh, čím to, že mocná… Číst vice »

Sio
Sio
3. 12. 2014 14:29

ratio napsal Idealizování husitského hnutí je k smíchu. Sio nedělím lidstvo na lidi a lúzu, ale některé lidi nazývám lúzou a nevidím v tom rozpor s miluj bližního svého. Chtěl bych k tomu ocitovat pana Ľubomíra Huďa: „Podľa najnovšieho vydania Diagnostického a štatistického manuálu duševných porúch, publikovaného Americkou psychiatrickou asociáciou, ľudia, ktorí odmietajú považovať nariadenia vedúcich predstaviteľov za normálne, sú duševne chorí. Psychiatri označili vzdor proti zaužívaným normám za chorobu pod názvom opozičná vzdorovitá porucha – ODD. Nový manuál duševných chorôb ju definuje ako vzorec neposlušného, nepriateľského a vzdorovitého konania. Z toho vyplýva, že takmer každé správanie sa človeka vnímané… Číst vice »

orinoko
3. 12. 2014 15:07

No nazdar, tady se schyluje k černoprdelnicklému sabatu. – Tak za prvé: Těžkým omylem a defektem katolické církve je její přesvědčení, že má patent na křesťanskou víru v její ortodoxní podobě, a na organizační složku této víry. Černoprdelničtí soudruzi, není tomu tak. Kdyby stejně jako v té pohádce dneska někam ke katolíkům přišel Ježíš Kristus, tak to tam všechno rozkope podobně , jako to udělal kdysi s kupčíky. – Ostatně dnešní KAT církev není nic jiného, než banda kupčíků mající úmysl svoje tzv. náhrady otáčet na burze. – 2/ Husité nevznikli sami o sobě a sami pro sebe. Husité jsou… Číst vice »

ratio
ratio
3. 12. 2014 15:27

Většina Husitů bezesporu byla právě lidmi bez cti, bez svědomí, spodinou, která sledovala výhradně svůj prospěch, tedy lůzou. A samozřejmě právě z tohoto důvodu patřili, jak jsem se kdysi ve škole učil, k těm nejlepším revolučním tradicím českého národa. Historie jsou události, které se opravdu staly, jejichž smysl a význam si ale pak různé režimy a ideologie upravují k obrazu svému. Jsou ale i historici, kteří nejsou v žoldu, ale snaží se historii popsat a vyobrazit objektivně – takovým byl například prof. Josef Pekař. Jeho ale ubozí ideologové, ať už zastávají jakékoliv názory, číst nebudou. Takže souhlasím s Alešem, že… Číst vice »

orinoko
3. 12. 2014 15:28

… Možná také ve jménu víry. – 6/ Husité dokázali KATcírkev ohrozit nebývalým způsobem. Nejen vojensky , ale i ideově a věroučně. Bratislava, Basilej – komu to dneska co říká? Nástupem Prokopa Holého do čela husitských svazů se celé husitství posunulo na vyšší úroveň. A muselo čelit několika dalším pokusům o křížovou výpravu. Ten nářez , jaký dostala KAT církev , Zikmund a světské údy jejich politiky u Ústí na Běhání, ten překonal vše předchozí. – 7/ Každé hnutí dříve či později dospěje do bodu nějakého zlomu. Spartakus by mohl vyprávět. Husité nebyli výjimkou. Tzv. spanilé jízdy byly prevencí /Izrael… Číst vice »

ratio
ratio
3. 12. 2014 15:34

orinoko je pak také takovým ideologickým bojovníkem za svoji jedinou pravdu, se kterým nemá význam diskutovat, protože protiargumenty stejně neposlouchá, takže se nebudu zbytečně unavovat besedou nahluchlých tetek

ratio
ratio
3. 12. 2014 15:38

Ale že se orinoko naučil od Husitů myslet. To mu opravdu musím závidět.

Gatta
Gatta
3. 12. 2014 15:52

Re orinoko – pěkné, plný souhlas.

Jen „drobnost“- jste napsal …že má patent na křesťanskou víru…“.

Církve se především staví tak, že “ mají nějaké právo a patent vykládat Boha“.
Přitom na činy bohů mají stejný vliv jako psi vyjící na Měsíc.

orinoko
3. 12. 2014 15:56

Není o čem debatovat, když sem vleze nějaký sajrajt s jediným úmyslem – nakydat na Husity špínu.
Husité měli svoje Adamity. KAT církev pak svoje pederasty, banky, politiku, a zázraky. – Ty jsou obzvlášť vypečené.

ratio
ratio
3. 12. 2014 16:09

Ještě ocituji prof. Pekaře: „Jen tam, kde z dálek minula zazní nám jeho hlas naděje, modlitby nebo hněvu, jen tam rozumíme a cítíme všichni synové národní rodiny, že jsme duchovně za jedno s pokolením předků dávno vymřelých, jen tam uvědomujeme si cele a bez rozdílu, že jsme částí duchovního kolektivu, žijícího od staletí a do staletí budoucích putujícího s touže základní snahou: zachovat, zesílit, zušlechtit svou individualitu mezi národy.“ Protože ale nejsem žádný sajrajt, který se nechá urážet vulgárním ubožákem, tak tím již opravdu končím.

orinoko
3. 12. 2014 16:24

Soudruh Pekař, to je ten pravý. Nejsem si jist, jestli nestihl adorovat sudeťáky. Také potrefená husa je ta pravá. Nikdo nebyl osloven, ale plasmatický stav stačil zakejhat.

Bety
Bety
3. 12. 2014 16:40

Ratio – vy jdete na všechno „s rozumem“. Ale emoce také mají velkou sílu a fakt, že se Češi s úspěchem postavili tehdy nejmocnější evropské organizaci a nebyli jí poraženi, dokud neporazili sami sebe, na ten fakt myslím můžeme být oprávněně hrdi. Já v posledních dvaceti letech zjišťuji, že hrdost je něco, co není cool. Neustále slyšíme “ ta naše povaha česká“ a dovídáme se že jsme závistiví/závidíme zbohatlíkům/, že tuneláři je něco jako české specifikum /jak každý ví, my se umíme rychle učit/ že demokracie u nás má své chyby jen kvůli naší české povaze a podobné zhovadilosti. Myslím,… Číst vice »

ratio
ratio
3. 12. 2014 16:43

Bohužel, musím orinoko ještě jednou reagovat. Každý, kdo si tuto debatu přečte, nemůže mít pochyby o tom, komu byla vulgarita určena. Nepoznal by to jedině ten, kdo trpí nějakou cerebrální nekrózou. Jinak s tím plasmatickým stavem jsem to nepochopil. No ale co, Molièrův Le Malade imaginaire zase neustále (a také zcela nesmyslně) říkal Aqua destilata!

ratio
ratio
3. 12. 2014 17:18

Bety Pokud někdo k národní hrdosti potřebuje Husity, ať je oslavuje, nic proti tomu. Nemám také vůbec nic proti emocím. Když k obraně české národní identity a hrdosti (a že je to v dnešní době bohužel opět potřeba je nesporný fakt) někdo potřebuje se skupinou Orlík zpívat „Žižka ten se nestyděl, z vozů hradbu postavil, svojí hradbou vozovou v Evropě se proslavil“ tak ať zpívá a nebo ať recituje nadšenou obrozeneckou báseň Óda na Jana Žižku z Trocnova od Antonína Jaroslava Puchmajera. Je pak zcela irelevantní, že vozová hradba je vynález Jana Sokola z Lamberka a že Puchmajer byl katolický… Číst vice »

Bety
Bety
3. 12. 2014 17:38

Ratio promiňte, ale ten citát od prof. Pekaře – Myslím, že v husitství byl jak oprávněný hněv, tak i naděje na zlepšení, o motlitbě nemluvě – záleží to samozřejmě na výkladu toho, kdo to čte, ale takhle to já vidím. Jinak bych docela ráda znala ty osobnosti české historie, které jsou vám bližší.

Sio
Sio
3. 12. 2014 17:51

No, jak vidno, Racio přišel o argumenty a tak jen dokola opakoval, co prováděli husité, aniž by jakkoli reagoval na cokoli, co se mu nehodilo do krámu. Potkávám už nejméně po třistaosmdesátéčtvrtý tu samou argumentaci, asi se to učí v kostelech, nebo má katolická církev nějaké výcvikové středisko. Začíná to tím, že husité přece rabovali a zabíjeli. Pokračuje to tím, že husité byli lůza. Následuje úvaha o tom, že nemáme být na co hrdí, vzpomene se Jirásek, že deformoval historii a Palacký to dorazil. Zmíní se fakt, že jsme všichni deformováni školní výukou. No a završí to vždy odkaz na… Číst vice »

Sio
Sio
3. 12. 2014 17:52

Mimochodem, orinoko to vyjádřil velmi srozumitelně a velmi přesně. Vidím to úplně stejně.

orinoko
3. 12. 2014 18:15

Teď přímo k Tribunovi. Jeho text je nasáknut výhledovou skepsí, instiktivním No future – ačkoli není žádný pankýš, a možná mimoděčnou nostalgií, kdy z doby našeho života už nezbývá mnoho co potěšitelného. Jak začít? Nějak to spleskám. Byl jsem seznámen s další firmou, která má socíkovskou historii. Myslel jsem, že nepřežije onen nápor liberálního trhu. A ejhle, ona ano. Majitelem je český – prý miliardář. Pokud ho nezastaví vyšší krizový level typu roku 2008, tak svoje aktivity ještě znásobí. Má ale jeden obrovský problém. Lidský. Je stár 62 let, syna nemá , a tak by rád svoje impérium udržel do… Číst vice »

ray
ray
3. 12. 2014 18:51

Tady ještě vládne komoušský dějepis.

Alena
Alena
3. 12. 2014 18:53

ray napsal

Tady ještě vládne komoušský dějepis.

přeloženo do češtiny- tady ještě nejsou lidi oblblí soudobou propagandou

ray
ray
3. 12. 2014 18:57

Alenko, buďte tak laskavá a přečtěte si co páchali hustiti v Jaroměři, Chomutově a Prachaticích a pak řekněte jestli Vám to konvenuje. Komunistům ano, protože to také byly převážně svině.

Alena
Alena
3. 12. 2014 18:58

jsem zvědavá, co katolická církev , přesně Vatikán, s majetkem nabytým v ČR udělá. Za pár let se to dovíme

orinoko
3. 12. 2014 18:59

Tak popojedeme. Nevím , jak to vypadá s návštěvností u Lipanské mohyly, ale musím se přiznat, že i já – a to lezu všude možně – jsem tam nebyl. Zkoušeli jsme to dvakrát. Dvakrát jsme projížděli Českým Brodem, jednou jsme tam i nakupovali, ale měli jsme pocit, že pořádné značení tohoto druhu jsme nenašli. Ale připouštím – jeli jsme ze severočeských psích uší na jih a … Lipanská mohyla nebyla primárním cílem. Stejně jako Žižkova mohyla u Přibyslavi. Ale tu jsme našli až u Žižkova pole. Od Přibyslavi je poměrně dost vzdálena. A najít Žižkův Trocnov není také tak úplně… Číst vice »

ray
ray
3. 12. 2014 19:00

Žižka je masový vrah. Něco jako Bandera. Každý ke svému.

orinoko
3. 12. 2014 19:08

Hekatomby mrtvých. které má na svědomí KATcírkev, jdou do miliónů. Můžeme vzít jako věc hotovou, že smradlavá KATcírkev na základě svojí zasrané ideologie – NIKOLI VÍRY – a také po infúzi církevních náhrad , má od Černého Zikmunda předepsáno, jak má méééééédijáááálně působit.

Irena
3. 12. 2014 19:08

Absolutně souhlasím s Orinokem a děkuji mu za podnětné příspěvky.

Alena
Alena
3. 12. 2014 19:09

Svůj k svému, ray. Bandera patří k vám, jak vyplývá z Wikipedie zde
http://cs.wikipedia.org/wiki/Stepan_Bandera
….Stepan Bandera se narodil jako jeden z šesti potomků řeckokatolického kněze…..
opět z Wikipedie:…………………………………………………………
Řeckokatolická církev (katolická církev byzantského obřadu, uniaté) je společné označení pro ty autokefální (samosprávné) východní katolické církve, které mají liturgií byzantského obřadu. Tyto církve působí zejména ve střední a východní Evropě (Polsko, Slovensko, Ukrajina atd.). Římskokatolická církev s nimi úzce spolupracuje a považuje je za součást jediné katolické církve. Řeckokatolické církve uznávají autoritu papeže a sdílejí s římskokatolickou církví dogmatickou nauku.
krvelační a majetkuchtiví katolíci, jak jinak

orinoko
3. 12. 2014 19:11

KATcírkev – by měla dneska padnout na kolena a prosit za odpuštění miliony amerických indiánů. Cortéz a podobný dobytek jel do „Indie“ pro zlato , a pro jistotu s sebou vezl KATolický dobytek.
Ten s sebou přivezl syfilis pederastů … a první rána … bakteriologická zbraň KATcírkve si přišla na své. Její účinnost je tisíckrát silnější než nějaká atomovka.

ratio
ratio
3. 12. 2014 19:12

Já nevycházím z údivu. To, že napíšu svůj názor na výše uvedený článek a pak nesouhlasím s některými reakcemi tedy znamená, že jsem součástí nějakého katolického spiknutí či co. Já ale tvrdím, že vše co jsem napsal jsou moje názory a v použité argumentaci jsem zcela originální nebo napište zdroj, ze kterého vyplývá, že jde o plagiát – a na to, abych do sebe nechával hustit něčí propagandu, si příliš zakládám na independenci svého rozumu. Jinak, když je řeč o profesoru Pekařovi, tak ten ve skutečnosti hodnotil Husitství kladně, jako vyvrcholení mravních a kulturních snah českého národa, ale husitskou revoluci… Číst vice »

Alena
Alena
3. 12. 2014 19:16

ratio,
já mám také mnohdy odlišný názor, než většina osazenstva zde, přesto se toho potěšení diskutovat zde nevzdávám. Vám schází argumenty, tak aspoň hážete jedovaté sliny na ostatní