Svět ruskýma očima 354

 

BRICS – bolestivá tříska pro Západ

Jurij Kondratěv

30.května 2016

Američané se snaží přetáhnout na svoji stranu Indii, Vietnam a další země a rozvrátit, nebo alespoň oslabit BRICS. Chtějí si tak pomoci v boji proti Rusku a Číně. O této otázce debatují Sergěj Luněv, profesor katedry orientalistiky Státního institutu mezinárodních vztahů (MGIMO) a Alexandr Salickij, vědecký spolupracovník Institutu světové ekonomiky a mezinárodních vztahů Ruské akademie věd.

S Indií není všechno tak jednoznačné

Američtí zákonodárci nedávno schválili zákon, podle něhož dostala Indie status spojence NATO. Dokonce je přirovnána k Izraeli, což znamená, že ji budou povinni chránit nezávisle na přání prezidenta.

K této záležitosti oba odborníci uvádějí, že Nárendra Módí nikterak nenarušuje status nepřidružení. Indie se nestává vojenským partnerem USA. Mezi Indií a Ruskem probíhá sbližování a také se rozvíjejí vojenské a politické vazby s Čínou. Informace, které se v této věci objevily, je potřeba považovat za předběžné. Indie ještě nic nepodepsala a její zahraniční politika se drží pravidel restrikce na blokovou strategii.

USA a Vietnam se sbližují na protičínské vlně

Obama navštívil Vietnam a sdělil, že Spojené státy zrušily pro Vietnam embargo na dodávky letálních zbraní. Proč již Washingtonu nepřipadají vietnamští komunisté nebezpeční?

Zde hraje svou úlohu psychologické chápání Vietnamu. Američané sice byli ve Vietnamu poraženi, ale dnes je podstatné to, že se Čína stala hlavním konkurentem USA a že Vietnam se posilování Číny bojí. Na tom stojí vietnamsko-americké sbližování. Jak Vietnam, tak Indie rozvíjejí s Ruskem velmi aktivní vojenskou a politickou spolupráci, která je mnohem hlubší než spolupráce s USA.

USA sázejí na podněcování napětí v oblasti Jihočínského moře. Rusko je zastáncem zásady, aby si všechny otázky mezi sebou vyřešily samotné země. Americké zásahy překážejí.

Útok zaměřený proti BRICS

V Brazílii došlo s  pochybnou legitimitou k impeachmentu Dilmy Rousseffové. V Jižní Africe se rýsuje majdan proti Jacobu Zumovi. Indii „lákají“ na stejnou neobvyklou cestu. Vietnam se snaží přesvědčit ke strategickému partnerství.

Takové partnerství by bylo jen do určité míry. V asijsko-pacifickém regionu chtějí USA především obklíčit Čínu. Těžko však budou Vietnam a Indie s nimi vážně rozvíjet vojenskou a politickou spolupráci. Indie na tyto plány rozhodně nepřistoupí.

Uskupení BRICS určitě děsí celý Západ. Je to společenství všech největších nezápadních zemí, kterým nevyhovuje monopol Západu v hospodářském a politickém systému. Z tohoto důvodu se v USA činí veškerá opatření k omezení možností BRICS. Dnes je věc nejasná jen u Brazílie.

V BRICS je nejdůležitější strategický trojúhelník Rusko – Indie – Čína. Tři největší země jsou propojeny stejnými úkoly a cíli v globálních otázkách. Jsou si blízké v postoji ke světovému politickému komplexu. Především zde je základna.

BRICS a další kolektivní formáty, které vytvořily některé země ŠOS, jsou do značné míry orientované tak, aby samostatně v rámci kolektivu rozhodovaly záležitosti regionů. V ŠOS je jasné ustanovení o zadržování nadměrně jednopolárního světa. Daří se to. Jde to s pády a vzestupy, ale jde a bude pokračovat.

Vietnam navrhuje Rusku návrat do Cam Ranh

Co musí Rusko udělat?

Pro Rusko jsou Vietnam i Indie důležitými partnery. Ohledně vojenských a politických vazeb Ruska s Indií bylo mnoho pesimistických hodnocení. Nic nebezpečného v tom není. Indie je hlavní odběratel ruských zbraní, přičemž objem nákupu stále roste. Ovšem pokud USA odstraní všechny bariéry na nákup zbraní Indií, může se zde ruský podíl snížit.

Stejně tak s Vietnamem. Nyní navrhl vietnamský velvyslanec Rusku vrátit se do Cam Ranh. Rusko užívá Cam Ranh pro zásobování svých válečných lodí a bombardérů. Loni žádali Američané po Vietnamu, aby tuto základnu uzavřel. Prý tam moc často létají ruské bombardéry. Vietnam jim nevyhověl.

Vojenská, politická a hospodářská spolupráce USA se zeměmi Asijsko-pacifického regionu bude pokračovat, ale to vůbec neznamená, že se z těchto zemí stanou jejich stoprocentní partneři.

Rusko se už stalo protiváhou jednopolárnímu světu a dominanci USA, které se snaží bezostyšně se míchat do vnitřních záležitostí jiných zemí a do regionálního poměru sil. Podle A. Salického se jim čelí dostatečně jasně a otevřeně. Takový postoj vyvolává, krom jiného, uznání mnohých veřejných činitelů nejen v zemích BRICS, ale i v Evropě a samotných USA. Je to naprosto patřičný postoj Ruska. V této pevné politice je potřeba pokračovat.

Převzato z Pravda.ru

http://www.pravda.ru/world/30-05-2016/1302212-lunev-0/

***

Polsko: politické represe, vězení, prohlídky

Ljubov Ljulko, Jurij Kondratěv

31. května 2016

V Polsku provedli prohlídky v kanceláři i v domech členů vedení strany Smena kvůli obvinění ze špionáže ve prospěch Ruska. Předseda Mateusz Piskorski byl zatčen. Strana byla založena loni a zasazuje se o vystoupení Polska z NATO a o vybudování nového eurasijského protipólu sil globálního rozsahu. O situaci promluvil Conrad Renkas, odborník Evropského geopolitického výzkumného centra.

Pracovníci Agentury vnitřní bezpečnosti Polska (polská kontrarozvědka) udělali šťáry u některých novinářů a aktivistů Smeny i dalších nezávislých organizací. Sebrali dokumenty, elektronické nosiče a počítače. Je to represe vyvolaná negativním vztahem k Rusku. Slídili také v kancelářích dalších opozičních stran a Výboru nezávislých ukrajinských organizací, které nepodporují kyjevskou vládu. Je to očividná politická represe. Polská vláda zřejmě hodlá podrobit represím všechny její politické protivníky.

Co je to špionáž ve prospěch Ruska?

Především je to naprostá lež. Už před několika měsíci udělala něco podobného polská vláda ruskému novináři v Polsku. A před půl druhým rokem, v době před komunálními volbami, vyhlásili pracovníci bezpečnosti oficiálně, že nezávislí kandidáti jsou ruští špioni. To je také součást politického boje. Všechny nezávislé organizace, internetové portály – všichni, kteří nechtějí NATO, EU a Washington, jsou polskou propagandou označováni za ruské agenty. Je to naprostá lež.

Jakou stranou je strana Smena?

Smena vznikla v únoru roku 2015, ale dosud není registrovaná. Polský soud ji jakožto opoziční odmítl registrovat. To je příznačné. Smena se staví proti všemu, co se v Polsku stalo v posledních 25 až 27 letech. Vystupuje proti kolonizaci Polska Washingtonem a EU a proti politice hospodářské závislosti. Kvůli závislosti Varšavy slouží polská vláda Washingtonu na Východě, především v dialozích s Ukrajinou, Běloruskem a Ruskem.

Proč připadá Smena polské vládě tak nebezpečná?

Ve skutečnosti je pro Polsko a polský národ nebezpečím vláda země. Nechrání polské zájmy, ale zájmy Washingtonu, jestliže následuje záměry Berlína. Obviňování těch, kteří hájí národní zájmy Polska, utvrzují mnohá polská media i politici polského parlamentu. V polském sejmu se již mnohokrát hovořilo o tom, že Polsko nepotřebuje armádu.

Takoví politici, jako jsou Antoni Macierewicz a Andrzej Duda, jsou pro Polsko velkým nebezpečím. Svou politikou pracují pro válku a zničení polského národa.

V Polsku začala výstavba systému PRO, komplexní stanice, která bude vypouštět protirakety.

V Polsku vystupuje mnoho organizací a asociací proti výstavbě uvedené základny, proti vojskům a raketám v naší zemi. Organizovali jsme velké demonstrace a manifestace. Jsme přesvědčeni, že vyšetřování, věznění a další represe jsou odpovědí polské vlády na jednání opozice, na její protest proti NATO a politice Washingtonu.

Jak se Poláci staví proti sovětskému vojáku, který osvobozoval Polsko? Proč se boří památníky?

To není záležitost polského lidu, tak barbarsky jedná polská vláda. Nedávno jsme se účastnili položení květů k památníku polských partyzánů a sovětských vojáků, kteří padli v bitvě s nacisty a banderovci. Mezi účastníky byli veteráni i mladí.

Polský lid nechce mít nic společného s částí polského politického establishmentu a s jeho propagandou. Pamatujeme si, vděčíme ruskému lidu a dalším národům Sovětského svazu. Sovětští vojáci nám přinesli svobodu a možnost společně bojovat proti fašistům.

Převzato z Pravda.ru

http://www.pravda.ru/world/europe/easteurope/31-05-2016/1301941-renkas-0/

***

RPG hry Merkelové

Proč jsou v EU nespokojeni s vůdcovstvím Berlína

Xenija Melnikova

2. června 2016

Mnohé země dříve vyžadovaly posílit postavení Berlína, nyní reptají proti jeho rozhodnutí. Otázkou je, s čím nejsou členové EU spokojeni, a zda existuje alternativa k německé dominanci.

Noviny Financial Times upozorňují, že v poslední době jsou členové EU k politice Berlína ostražití a že jedním z hlavních problémů je to, že je Německo příliš silné a ostatní země EU příliš slabé. Paříž i Londýn, donedávna Berlínu rovnocenné, své postavení vůči němu vzdaly. Francii trýzní vnitřní problémy a Velká Británie má určitou snahu EU opustit. Berlín se stal politickým hlavním městem Evropy a odsunul do pozadí nejen Paříž a Londýn, ale i Brusel.

Krize, sankce a ukázkový výprask

Možnost Berlína tvrdě prosazovat svá rozhodnutí se partnerům v EU názorně ukázala v době kyperské finanční krize. Tehdy Německo donutilo Kypr zcela změnit svůj hospodářský model, mnozí to nazvali výprask. Merkelová se předvedla jako neústupný vůdce SRN i v době řecké krize. Ona a němečtí bankéři dokázali zlomit odpor premiéra Tsiprase a vnutit mu svou vůli.

Země Jižní Evropy se špatnými hospodářskými poměry pozorovaly, co se děje, a obávaly se, že mohou dopadnout stejně. Berlínský diktát, vyžadující od oslabených Jižanů utáhnout si opasky, vyvolává mezi nimi stále silnější podráždění. Země jako Řecko nebo Maďarsko by dávno rušily omezující opatření, jsou však příliš slabé na to, aby se mohly Berlínu vzepřít. Přitom jsou jednostranným německým vůdcovstvím rozhořčeny i země, které tradičně Berlín podporují. Ministr zahraničních věcí Lucemburska Jean Asselborn nedávno uvedl: „Německo nemůže samo rozhodovat, jaký ekonomický model si zvolí ostatní země EU.“

Mnohé země EU jsou přesvědčeny, že Německo vede unii nikoliv pro kolektivní zájem evropské rodiny, ale výhradně pro zájmy SRN, zejména německého byznysu. Berlín uměle podporuje slabé euro a režim tvrdé ekonomiky v Řecku, ale členství Athén v EU udržuje. Je to výhodné pro exportní německou ekonomiku. Dalším příkladem je postoj Německa k TTIP. Berlín v rámci EU tuto dohodu protlačuje, neboť vyhovuje zájmům německého byznysu, zaměřeného na severoamerické trhy. Francii a Itálii dohoda nevyhovuje.

Migrační odezva

Pro pochopení podstaty situace s běženci je třeba si uvědomit, že se Německo nachází v centru Evropy. Podle existujících pravidel jsou běženci a migranti problémem pro zemi vstupu. Tam se musí vláda zabývat otázkami jejich statusu, atd. Prosazováním politiky otevřených dveří Berlín počítal s tím, že z chaotického Blízkého východu budou utíkat nejen nevzdělaní uchazeči o lepší život, kteří budou v EU dostávat podporu, ale i kvalifikovaní zástupci střední třídy. Chudí migranti budou přijíždět přes Středozemní moře do Řecka a Itálie, ale ti bohatší se budou dopravovat letadly přímo do Německa. Znamená to, že Německo slízne smetanu (i když ne tak docela) a problematická část zůstane na krku ostatním evropským státům.

Berlín mnohokrát vyhlásil, že migranti jsou problém všech a tedy musí část břemene nést i ti, kterým není politika otevřených dveří po chuti. K tomu byl vypracován plán kvót. Toto řešení nebylo přijato jednomyslně, ale většinou hlasů, a členské země EU z východní a střední Evropy se vzbouřily a odmítly kvóty plnit. Některé země EU navíc posílily pohraniční kontroly a tak zpochybnily základní princip evropské integrace – svobodu pohybu. Vina za to se přikládá Berlínu.

Nepřesvědčivý, ale bezalternativní vůdce

Dříve byla SRN v postavení hospodářské lokomotivy EU a nyní na sebe musela vzít i politické vedení. V něm se necítí příliš jistě. Po dvou světových válkách bylo Německo zbaveno politických ambicí celosvětového rozměru. Dlouho se jelo podle vzorce: Paříž – politický vůdce Evropy, Berlín – vůdce hospodářský. Jenže dnes se Francie nedokáže vypořádat ani se svými vlastními problémy, natož s evropskými. Německo přebralo i vedení politické.

Němci nemají vůdcovskou obratnost, nějak se bojí, čehož podstata tkví v jejich neblahých historických zkušenostech. Jakékoliv snahy o hegemonii povedou v EU ke konfliktům, což bude vyvolávat další odpor ostatních zemí a povede to k rozhoupání celého evropského systému. Jeden z názorů odborníků je takový, že se Němci cítí nepohodlně, asi by dominantní být nechtěli. Momentální ambice Berlína vzbuzují v Evropě již pozapomenuté obavy.

Nehledě na všechno, co zde bylo řečeno, nejsou k německé dominanci žádné alternativy. Vedoucí postavení Berlína je způsobeno objektivními příčinami – ekonomickou silou SRN a absencí konkurentů. Dokud se situace nezmění (a předpoklady k tomu zatím nejsou), bude se postavení Německa, jakožto evropského hegemona, pouze upevňovat.

Převzato z Lenta.ru

https://lenta.ru/articles/2016/06/02/german_leadership/

0 0 hlasy
Hodnocení článku
Platby

Líbil se vám článek?
Přispějte, prosím, redakci OM na č. ú. 2900618307/2010, nebo přes následující QR kódy.

QR platba 50 Kč

QR platba 50 Kč

QR platba 100 Kč

QR platba 100 Kč

Odebírat
Upozornit na
90 Komentáře
nejstarší
nejnovější nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Sio
Sio
4. 6. 2016 17:01

Na BL se objevil zajímavý článek. Vůbec není xenofobní, akorát vyjadřuje politicky korektní nelásku k Rusku a Číně. Žádné „hate free“, abychom si rozuměli.
http://blisty.cz/art/82525.html

zamp1
zamp1
4. 6. 2016 18:14

Němci nemají vůdcovskou obratnost, nějak se bojí, čehož podstata tkví v jejich neblahých historických zkušenostech. Jakékoliv snahy o hegemonii povedou v EU ke konfliktům, což bude vyvolávat další odpor ostatních zemí a povede to k rozhoupání celého evropského systému. Jeden z názorů odborníků je takový, že se Němci cítí nepohodlně, asi by dominantní být nechtěli. Momentální ambice Berlína vzbuzují v Evropě již pozapomenuté obavy. Jak jsou na tom Němci s vůdcovskou obratností nevím (Merkelová je obratná asi jako slon v porcelánu, bych řekl)ale jistě vím, že zbytek Evropy je nenávidí! Třikrát za posledních 100 let rozvrátili Evropu (ve jménu bankéřů).… Číst vice »

tožtak
tožtak
4. 6. 2016 23:00

Obama je bez čtecího zařízení jen prázdná hlava – komentátor to neustál
https://www.youtube.com/watch?v=tjjuE1TtKjo&feature=youtu.be

Béda
5. 6. 2016 5:20

HS/Rusko má pravdu keď tvrdí, že USA porušili sľub ohľadne rozširovania NATO, píše americký expert na medzinárodnú bezpečnosť Joshua Shifrinson v článku pre LA Times Kým predstavitelia Západu hovoria o „provokáciách“ Ruska a tvrdia, že je hrozbou pre Európu, Moskva zverejňuje iný príbeh. Rusko je podľa neho poškodenou stranou, ktorá je nútená rozmýšľať o vlastnej obrane. Predstavitelia RF tvrdia, že USA ich v roku 1990 ubezpečili, že NATO sa nebude rozširovať na východ. „Západ razantne protestoval, vyhlasujúc, že takáto dohoda nikdy neexistovala. Lenže stovky memoárov, protokolov, zverejnených amerických archívov poukazujú na opak“, vyhlasuje Shifrinson. Tieto dokumenty „nerobia z Putina svätého“,… Číst vice »

Béda
5. 6. 2016 5:26

Zfestivalu politické písně Eurovize: http://www.hlavnespravy.sk/politicka-vitazka-eurovizie-2016-ako-nova-conchita-wurst-podla-bulgarian-times-dzamala-zmenila-nielen-narodnost-a-nazory/790663 Víťazka Eurovízie s piesňou „1944“, krymskotatárska reprezentantka Ukrajiny Džamala pri svojom narodení 27. augusta 1983 v kirgizskom meste Oš bola chlapcom s menom Abdulchajr, tvrdí periodikum Bulgarian Times so sídlom v Londýne. Pohlavie vraj Džamala mala zmeniť po operácii v roku 2006 a až následne sa mala stať Susannou Džamaladinovou..V iných svojich článkoch Bulgarian Times informuje o dedovi speváčky, ktorý počas nacistickej okupácie slúžil Nemcom v jednom z desiatich Nemcami sformovaných krymskotatárskych bataliónov. Osobitne sa zdôrazňuje, že tieto batalióny tvorili výlučne dobrovoľníci…Bulgarian Times tiež uvádzajú, že deportácia v roku 1944, o ktorej stená v svojej… Číst vice »

Béda
5. 6. 2016 5:29

pokračování: ..Zaujímavé zmeny sa udiali i v politických názoroch Džamaly. V októbri 2009 vystúpila na zjazde Strany regiónov, ktorý za kandidáta na prezidenta navrhol Viktora Janukoviča. Neskôr, v televíznej debate „Pravda Romana Skripnika“, na otázku, či by zaspievala pieseň na mítingu organizovanom prezidentom Janukovičom, odpovedala kladne a povedala, že zvoleného prezidenta treba ľúbiť, ako to robia občania USA vo vzťahu k svojmu prezidentovi. Avšak už v decembri 2013 sa Džamala objavila na euromajdane a vyhlásila, že podporuje všetky kroky, ktoré povedú k zvrhnutiu milovaného prezidenta Janukoviča. Problémy narobila Džamala aj vedeniu Eurovízie, ktoré podporovalo jej tvrdenia, že víťazná pieseň „1944“… Číst vice »

Irena
5. 6. 2016 7:06

V jedné ruské diskusi se objevila zpráva, že snad byl Motorola raněn, prý střepina do oka a prý ho odvezli do Petrohradu. Ale nevím, jestli je to pravda.

Моторола ранен.

Источник: http://politikus.ru/articles/77775-rossiyskaya-gosudarstvennost-v-zerkale-ekonomicheskogo-soveschaniya-pri-prezidente.html
Politikus.ru

Martin (už bez taky m)
5. 6. 2016 11:27

To je teda síla ten Gozman…
Špína, dostatečně jasně vidíme, kam jsme se s takovým přístupem dostali….
https://www.youtube.com/user/PoedinokTV

peter.
5. 6. 2016 14:26

čerstvé správy z bojov v Sýrii a Iraku:
https://cont.ws/post/286998

Béda
5. 6. 2016 14:43

Poznámka od věci. Na pravicových webech obvykle povídají pohádku o červené Karkulce, že za komunistů byl nedostatek všeho možného (hlavně hajzlpapíru), že dnes nám vládnou komunisté (a ti můžou za migraci, ekonomickou krizi, dluhy a bůhvíco ještě) jako před hadrákem a že zde není skutečný kapitalismus ale socialismus. Dnes jsem na základě jejich vlastní logiky diskutérům namítl, že v dnešním (podle nich) socialismu kdy nám vládnou (podle nich) komunisté se obchody prohýbají zbožím a otázal jsem se jak by to bylo za kapitalismu, který ještě žádný z nich v reálu neviděl podobně jako Columbovu ženu. Z jejich logiky jsem vyvodil… Číst vice »

fajt
5. 6. 2016 15:36

peter. napsal

čerstvé správy z bojov v Sýrii a Iraku:
https://cont.ws/post/286998

zajímavá taktika, po urputných bojích nechají zkonsolidovat isilovce a pro americké teroristy ( místo, aby je lehce dorazili), aby ti mohli zase zákeřně zaútočit, teď dokonce i s tureckými vojáky, njn, Ivan to má rád složitý a krvavý, snad to daj i Asadovi věrní, páč je opravdu obrovsky náročná na lidské zdroje a bojovou morálku. ..)

Béda
5. 6. 2016 16:52

Ukrajinské ozbrojené síly mají podstatné ztráty v neválečných situacích. Počet těch, kdo nezahynuli na bojišti, překročil v ukrajinské armádě jeden tisíc lidí. Sdělil to v pořadu televize 112 Ukrajina hlavní vojenský prokurátor země Anatolij Matios.

„Přes tisíc zabitých a asi tři tisíce raněných. Jde o různé neválečné situace: sebevražda, alkoholismus, neopatrné zacházení s ohněm, šikana apod.,“ řekl.
Také poznamenal, že tato situace je přímým následkem války, posttraumatického syndromu a indiference společnosti.

Podle úředních dat, která poskytlo ukrajinské ministerstvo obrany, zahynulo v Donbasu od začátku konfliktu do března 2016 přes 2,5 tisíce ukrajinských vojáků a bylo zraněno asi 9 tisíc.
http://cz.sputniknews.com/svet/20160605/3211440/ukrajinsky-vojensky-prokurator-nevalecne-ztraty.html

Sio
Sio
5. 6. 2016 20:57

Hodně zajímavé, bohužel jen s ruskými titulky.
https://www.youtube.com/watch?v=IPo_AJQZPh4

Martin (už bez taky m)
6. 6. 2016 2:38

Tady se Rusové extrémně upřímně snaží Evropanům popichovaným Američanem sdělit, že pokud se nakonec všichni vypaříme pod údery jaderných zbraní, bude to vina US a NATO. Mají pravdu. Postoj NATO k PRO je odpornou lží. RF opakovaně ustupovala, nyní nemá kam. Evropské země kde bude vybudována či je budována US PRO (která naprosto neslouží k obraně Evropy ale činí z ní US odpalovací rampu) se stanou regulérními cíli NULTÉHO obranného úderu RF. A na základě OSOBNÍCH ZKUŠENOSTÍ ZA KTERÉ DOSUD PLATÍM konstatuji, že preventivní úder RF může obsahovat jaderné údery. Opakuji: nedivím se RF a jejich postoj je správný a… Číst vice »

hudryper
hudryper
6. 6. 2016 5:21

Sio napsal Hodně zajímavé, bohužel jen s ruskými titulky. https://www.youtube.com/watch?v=IPo_AJQZPh4 SioCitovat https://www.youtube.com/watch?v=IPo_AJQZPh4 Výborný historický materiál dokazující objektivně že údaje o hladomoru na Ukrajině byly řádově nižší než uváděla americká a dodnes tvrdí ukrajinská propaganda. Do skutečného počtu zemřelých v inkriminovaných třech létech (několik set tisíc a ne miliony) byly zařazeni všichni lidé,kteří v té době zemřeli i z jakéhokoliv jiného důvodu,než byl hlad a srovnávají to s obdobnou situací v USA v 30.létech za velké deprese. Jde vlastně o fotografiemi doprovázený historický materiál,který byl seriozně zpracován ruskými historiky a doplněn reálnými statistikami v té doby v SSSR a USA. Vzpomínám… Číst vice »

hudryper
hudryper
6. 6. 2016 5:37

fajt napsal

http://www.lajkit.cz/zpravy/item/332-kolaps-zapadni-ekonomiky-je-tady-atlanticky-ocean-je-poprve-v-historii-bez-velkych-nakladnich-lodi-neni-komu-prodavat

Vzhledem k tomu,že jde o půl roku staré údaje a také samotný článek,není jeho zařazení do této diskuse v červnu 2016 zrovna košér, fajte. Chápu Vaši snahu vyvažovat povzbudivé informace z
Ruska těmi méně příjemnými,ale toto je vytváření katastrofického očekávání čtenářstva,přičemž
snad počítáte s tím,že mu k tomu postačí přečíst jen odkaz. Možná by bylo dobré,kdybyste uváděl
nejen odkazy,ale i své stanovisko k nim. Přinejmenším byste zvýšil chuť čtenáře si na něj kliknout.

peter.
6. 6. 2016 5:56

hudryper napsal Výborný historický materiál dokazující objektivně že údaje o hladomoru na p.hudryper. Z môjho pohľadu je významné to,že o „holodomore“nehovorí Ruska ani Ukrajinka,ale Talianka.Že sa pravda dostáva aj tam,kde o tomto dejinnom období ZSSR boli ľudia informovaní jednostranne,v záujme vykreslenia ZSSR ako zločinného štátu,ktorý úmyselne vyvražďoval Ukrajincov.Práve dnes sa to hodí chunte. Takže hodnotu toho videa vidím práve v tomto. Možno by bolo dobré hovoriť viac o podiele „západu“na tomto hladomore.Pre ZSSR boli v tom čase životne dôležité západné technológie.Stalin akoby predvídal blížiacu sa vojnu a preto fofroval s industrializáciou.No a vtedy „západ“odmietol ako protihodnotu ruské zlato a napriek… Číst vice »

peter.
6. 6. 2016 6:25

Aj keď sa zdá,že na Donbase vládne na Fronte relatívny pokoj,rozbieha sa boj o Donbas na inom,nie tak viditeľnom fronte.Táto skrytá vojna o Donbas má už svoje obete.Sú nimi velitelia bataliónov Mozgovoj,Bednov,Iščenko a Drjomov.Zavraždili ich preto,lebo oni by sa nikdy nezmierili s návratom oligarchov na Donbas.
http://colonelcassad.livejournal.com/2785071.html

Irena
6. 6. 2016 7:02

peter. napsal

Aj keď sa zdá,že na Donbase vládne na Fronte relatívny pokoj,rozbieha sa boj o Donbas na inom,nie tak viditeľnom fronte.Táto skrytá vojna o Donbas má už svoje obete.Sú nimi velitelia bataliónov Mozgovoj,Bednov,Iščenko a Drjomov.Zavraždili ich preto,lebo oni by sa nikdy nezmierili s návratom oligarchov na Donbas.
http://colonelcassad.livejournal.com/2785071.html

http://politikus.ru/events/77807-led-tronulsya-gospoda-prisyazhnye-zasedateli.html

fajt
6. 6. 2016 7:03

hudryper napsal Vzhledem k tomu,že jde o půl roku staré údaje a také samotný článek,není jeho zařazení do této diskuse v červnu 2016 zrovna košér, fajte. Chápu Vaši snahu vyvažovat povzbudivé informace z Ruska těmi méně příjemnými,ale toto je vytváření katastrofického očekávání čtenářstva,přičemž snad počítáte s tím,že mu k tomu postačí přečíst jen odkaz. Možná by bylo dobré,kdybyste uváděl nejen odkazy,ale i své stanovisko k nim. Přinejmenším byste zvýšil chuť čtenáře si na něj kliknout. milý Hudrypere, vy jste to asi nečetl, ale máte recht, situace je v podstatě v tom elementárním stále stejná ( a to už několik staletí),… Číst vice »

peter.
6. 6. 2016 7:23

Irena napsal
http://politikus.ru/events/77807-led-tronulsya-gospoda-prisyazhnye-zasedateli.html

p.Irena:
Je fajn,a mňa osobne teší,že Zacharčenko podpísal tento zákon.No obávam sa,že to nebude on ani ľud Donbasu, kto rozhodne o budúcom smerovaní Novoruska.Na rozdiel od Plotnického,považujem Zacharčenka za jedného zo starej,dnes už takmer vyhubenej gardy bojovníkov proti Kijevskej chunte.Každý deň očakávam,kedy tohoto „posledného Mohykána“niekto odstrelí,vyhodí do luftu alebo odvolá z funkcie, aj z Donbasu.Karty sa miešajú a rozdávajú v Moskve.Nie v Donecku.

Irena
6. 6. 2016 8:15

http://rusvesna.su/news/1465078855
в Алеппо боевики уничтожили кавказскую банду и ее главаря из Дагестана «дружественным огнем»

M.C.
6. 6. 2016 8:22

fajt napsal zajímavá taktika, po urputných bojích nechají zkonsolidovat isilovce a pro americké teroristy ( místo, aby je lehce dorazili), aby ti mohli zase zákeřně zaútočit, teď dokonce i s tureckými vojáky, njn, Ivan to má rád složitý a krvavý, snad to daj i Asadovi věrní, páč je opravdu obrovsky náročná na lidské zdroje a bojovou morálku. ..) Fajte, že vás to baví pořád jenom prudit a fňukat. Když do toho nevidíte, tak se aspoň veřejně neztrapňujte. V období určitého útlumu vojenských akcí, tedy akcí na nejnižší, 6. prioritě, jely naplno akce na vyšších úrovních a jel naplno ,,syrský expres“.… Číst vice »

peter.
6. 6. 2016 8:33

Riaditeľ „Inštitútu politických štúdií“RF,Sergej Markov.Nemajme žiadne ilúzie!Západ nikdy nedovolí na Ukrajine „federalizáciu“.Slobodu tomuto štátu môže a musí priniesť jedine Rusko.
http://antifashist.com/item/ne-nado-illyuzij-nikakoj-federalizacii-zapad-na-ukraine-ne-pozvolit-a-svobodu-etoj-strane-mozhet-i-dolzhna-prinesti-tolko-rossiya-markov.html

Irena
6. 6. 2016 11:01

http://politikus.ru/articles/77859-tuvincy-chernaya-smert-vermahta.html

A shodou okolností byla odtamtud i reportáž v týdenních zprávách Kyseljova
https://www.youtube.com/watch?v=l2yPgFSZGKA

od 1:33:00
PS: Dobře se tam chytají ryby :-)

fajt
6. 6. 2016 12:31

M.C. napsal Fajte, že vás to baví pořád jenom prudit a fňukat. jaképak fňukání, trochu skutečného stavu věci k tomu, co může člověk vidět z evropské ulice a vy jste celý nervozní a už tady máte potřebu peskovat a druhým psát , že jaksi prudí – že je politika Kremlu nečitelná ( na jakékoliv prioritě ) je prostě fakt, že americké agenty a poradce , kteří se přímo zapojili ( teroristickým a zločinným způsobem ) do bojů proti regulérní syrské vládě zachraňují, místo toho, aby je na místě ztrestali olovem, je taky fakt ( o vycházení vstříc americkým silám, které… Číst vice »

Sio
Sio
6. 6. 2016 14:16

hudryper napsal
hudr

Možná jsi měl na mysli tohle?
https://www.youtube.com/watch?v=N8HIT0vWjO0
Perfektní rozbor, kdo to byli kulaci a jak se s nimi zacházelo.

hudryper
hudryper
6. 6. 2016 15:02

Sio napsal
Možná jsi měl na mysli tohle?

Přesně, jde o inteligentní rozhovor znalého a obratného redaktora s historikem.Je to ono ,co jsem vzpomínal v příspěvku.

peter.
6. 6. 2016 15:05

Irena napsal
http://politikus.ru/events/77807-led-tronulsya-gospoda-prisyazhnye-zasedateli.html

Realisticky vyznieva aj dodatok autora.Naznačuje v ňom,že ofenzívu opolčencov v septembri 2014 zastavil Achmetov,pomocou svojich kontaktov v Moskve.Išlo mu o to,aby opolčenci nezabrali Mariupoľ lebo po tom,čo mu Kolomojskij zabránil využívať pre svoje obchody prístav v Odese,tak nutne potreboval zachovať Mariupoľ pod žltomodrou vlajkou aby mohol využívať pre svoje obchody s Talianskom mariupoľský prístav.

M.C.
6. 6. 2016 17:40

V Sýrii se objevily tzv. objemově detonující, neboli palivo-vzdušné bomby. Někdy se jim říká také vakuové.
Rusové je mají na vysoké úrovni – účinek jak menší jaderná bomba a nikam se před tím islamisti neschovají.

http://warfiles.ru/show-119942-vks-rf-podozhgli-zemlyu-pod-nogami-boevikov-v-aleppo.html

M.C.
6. 6. 2016 17:58

Fajte, mluviti stříbro, mlčeti zlato. Mojí pubertální dceři je taky občas problém vysvětlit, že to, že ona nevidí smysl něčeho, automaticky neznamená, že to smysl nemá. Politika země musí být čitelná pouze v určitých oblastech. Přílišná čitelnost a předvídatelnost akcí je v politice a hlavně ve vojenství leckdy na škodu. Tak například v červenci 2008 byla politika Michaila Saakašviliho a jeho loutkovodičů pro Moskvu natolik čitelná, že se na něj připravili a mělo to pro Míšu i jeho loutkovodiče dost nepříjemné následky, ze kterých se ještě nevzpamatovali a Bůh dá, už nevzpamatují. Já vás nepeskuju, ale fakt mi nejde do… Číst vice »

fajt
6. 6. 2016 18:55

M.C. napsal M.C. vidím, že chcete být optimistou za každou ( i nezdravou ) cenu ( a realitu, která vám neštymuje prostě vytlačite někam za růžový horizont ) , tak ať je vám přáno. ..) já si jenom připomenu slova jednoho gardového lajtnanta, který tady v československu sloužil po zásahu Brežněva proti revizionistům a feudálním parazitům( kteří se dostali k moci o pár desítek let později zásluhou jeho nástupce ) – špatný velitel je ten, který má fatální ztráty ve svých bojových řadách, no ale ještě horší je takový, který nemá žádné – to platí i v době míru (… Číst vice »

peter.
6. 6. 2016 18:55

M.C. Keď som vojenčil v Čechách,spoznal som istého dôstojníka,mal už po 40-tke a bol to taký normálny človek,ani introvert ani extrovert.Dosiahol hodnosť majora a to bol vrchol jeho vojenskej kariéry,lebo bohvie prečo,na povýšenie už nemal nárok. Raz,bolo nejaké štábne cvičenie sa stalo,že tento človek sa nejako zmenil.Utiahol sa do seba,stránil sa spoločnosti a stále bol taký zadumaný.Tak som si raz večer ku nemu sadol a opýtal sa ho,či sa mu niečo nestalo v súkromí a čo ho trápi.Chvíľu mlčal potom vstal a odchádzajúc povedal:“lidi jsou kurvy,mrdají a kradou“. Životné sklamanie z neho priam stekalo. Prešlo viac ako 40 rokov,a ja… Číst vice »

fajt
6. 6. 2016 19:39

peter. napsal On len upozorňuje na to,že všetko môže byť aj inak,má svoje životné skúsenosti a tie ho naučili veriť viac skutkom ako rečiam to jste napsal hezky ( a nejenom to) – víte, největší problém člověka je jeho hloupost a neustále naskakování na ty jedny samé vidle, které se po předchozí kapitálové sklizni trochu přeleští ( utře krev), přemalují, chvíli se s nimi hezky zamává ( uvážou demokratický , či jiný komediantský pentle), pronese povznášející ( naprosto pohádková) řeč o lepším světě a budoucnosti , která úplně stupidně rozskáče pomatené publikum ( které se zase dobrovolně zbaví i selského… Číst vice »

peter.
6. 6. 2016 19:45

Toto je tiež prípad!Ukrajinec Kolomojskij a šče nevmerla Ukrajina:
http://ukraina.ru/news/20160606/1016554150.html

aram
aram
6. 6. 2016 20:00

Irena napsal

http://politikus.ru/articles/77859-tuvincy-chernaya-smert-vermahta.html

A shodou okolností byla odtamtud i reportáž v týdenních zprávách Kyseljova
https://www.youtube.com/watch?v=l2yPgFSZGKA

od 1:33:00
PS: Dobře se tam chytají ryby

Sergej Šojgu tuvinsky Сергей Күжүгет оглу Шойгу *21.5.1955 Čadan, Tuva
Zdá se, že je ten pravý na pravém místě.

Irena
6. 6. 2016 20:14

aram napsal
Zdá se, že je ten pravý na pravém místě.

Doufejme :-)

Sio
Sio
6. 6. 2016 20:36

fajt napsal to jste napsal hezky ( a nejenom to) – víte, největší problém člověka je jeho hloupost a neustále naskakování na ty jedny samé vidle, které se po předchozí kapitálové sklizni trochu přeleští ( utře krev), přemalují, chvíli se s nimi hezky zamává ( uvážou demokratický , či jiný komediantský pentle), pronese povznášející ( naprosto pohádková) řeč o lepším světě a budoucnosti , která úplně stupidně rozskáčepomatené publikum ( které se zase dobrovolně zbaví i selského rozumu) a pak se jenom bodá do davu, který nevidí ( a ani nechce vidět) jatka, za které si v podstatě může, teďuž… Číst vice »

PPK
PPK
6. 6. 2016 21:00

fajt napsal banderovská věrchuška si žije v přepychu, který jim velkoryse garantuje samotný Kreml ( být na místě opolčence, tak z Novorossie peláším co mi nohy stačí, a na ruskou stranu by to, po všech těch chtěných přehmatech, asi nebylo. Souhlasím s hydryperem i s M.C. a rovněž se divím, že to některé diskutéry pořád tak baví, jen prudit a fňukat. Jaké informace a odkud máte ty své informace, vážení pr(u)diči? Máte je snad přímo z Kremlu, z Astany a dalších politických center a vojenských štábů světa, kde se něco reálné rozhoduje, anebo je máte z veřejných médií, kde jen… Číst vice »

Sio
Sio
6. 6. 2016 21:10

PPK napsal Souhlasím s hydryperem i s M.C. a rovněž se divím, že to některé diskutéry pořád tak baví, jen prudit a fňukat. Jaké informace a odkud máte ty své informace, vážení pr(u)diči? Máte je snad přímo z Kremlu, z Astany a dalších politických center a vojenských štábů světa, kde se něco reálné rozhoduje, anebo je máte z veřejných médií, kde jen novinářští šmokové píší to, co právě chtějí jejich vydavatelé? A když už se něco událostně skutečně stane, co je nesporně pro nás všechny velice znepokojivé, tak vy snad znáte všechny příčiny a souvislosti těch událostí, které se staly… Číst vice »

zajoch
7. 6. 2016 4:24

PPK zde skvěle reaguje na soustavné otravování diskusí fajtem. Faitova metoda, kterou podle mne výstižně charakterizuje Sio, je běžná a zavedená u presstituujících novinářů. Strčit mezi pravdivé zprávy něco lživého. Ten kdo fajta neprokoukl mu asi uvěří i to lživé.
Fajte, strčte si vaše komentáře za klobouk. Jesliže byste takto zafungoval sem tam, potom byste možná mohl být brán vážně. Jestliže ve velkém zaplavujete diskuse stále stejnými postupy, už vám tady naletí jen ti naivní.

zajoch
7. 6. 2016 4:32

A ještě maličkost. Fajt patrně spoléhá na častou kritiku ruské činovnické kasty Pjakinem. Možná si myslí, ža na pozadí Pjakinovy kritiky mohou vypadat jeho řečičky věrohodně.

Irena
7. 6. 2016 5:01

Sio napsal
Fajt tady normálně trolluje. Dříve házel jeden negativní příspěvek za druhým. Nejen já jsem to dost ostře napadal, a tak změnil taktiku. Prokládá své trollingy pozitivními a pravdivými informacemi. Spoléhá na to, že paměť běžných lidí je tak 14 dní a vychází mu to. Jeho základní snahou je vnést mezi lidi náladu, že nic nemá cenu, protože protivník je mnohem silnější. K tomu přidává lahůdku. Kreml nás všechny podvádí a ve skutečnosti pracuje s ušákama a je jimi podporován. Má vzniknout pocit, že nesázíme na správného koně.
No, někdo na to skočí.

Přesná charakteristika.

peter.
7. 6. 2016 5:12

Zdravý,sedliacky rozum!Očakával by som,že s takýmto názorom vystúpi nejaká významná osobnosť z akademických kruhov alebo z radov ukrajinskej inteligencie.
Neznášam tú lesbu,ale nemôžem je nedať za pravdu.
http://ukraina.ru/news/20160606/1016552889.html

fajt
7. 6. 2016 5:23

Vážení, vy si tady tvoříte pokroucený deviantní ( informační) prostor a ani o tom ne-víte, rezignujete na vlastní rozum a taková zdravá kritičnost, která by měla fungovat minimálně na úrovni prostého vylučování rozporů mezi slovy a činy u vás v případě Putina prostě nefunguje – pro vás je snazší někoho obvinit ( polepit) z trollingu než si připustit, že váš oblíbenec nejedna vždy korektně a v některých podstatných věcech se rozešel se svou deklarovanou vizi, aniž by z toho měl výčitky před vlastním publikem. Pokud jde o mou osobu, tak nedělám nic jiného, než ostatní zdejší diskutéři, tedy glosuji dle… Číst vice »

M.C.
7. 6. 2016 5:28

Říká se, že pesimista je lépe informovaný optimista. Také jsem někde četl, že nejstarší rozluštěný nápis v čínském písmu zní: Kamkoliv oko pohlédne, všude jsou lidi stejní pitomci. Je to černé a klepe to na dveře. Co je to? Naše světlá budoucnost. Atd., atd., takových hlodů existuje spousta a mají i něco do sebe. Taky nemám rád hurá optimisty a lidi kteří tvrdí, že člověk musí být pozitivní za každou cenu. Ale…. Já jsem se o zbraně, letadla, zahraniční politiku, vedení válek apod. zajímal už koncem 80. let a nikdy mě to bavit nepřestalo, i když to občas vypadalo dosti… Číst vice »