Diskuze k článku


  • Irena • 7. srpna 2016

    http://voicesevas.ru/news/24900-guardian-soobschila-o-polnom-otstranenii-rossii-ot-paralimpiyskih-igr.html

    Nevím, jestli tohle se ještě vůbec dá komentovat.

  • Béda • 7. srpna 2016

    Irena napsal

    http://voicesevas.ru/news/24900-guardian-soobschila-o-polnom-otstranenii-rossii-ot-paralimpiyskih-igr.html

    Nevím, jestli tohle se ještě vůbec dá komentovat.

    To jenom dokazuje, že dnes prakticky neexistuje žádná lidská činnost která by nebyla předmětem politického marketingu, vydírání a boje. I taková původně prý humanitní a mírová myšlenka jako olympiáda je opakovaně zneužívána k politickému boji s oponenty. Přitom špína zažraná mezi „prsty“ těch, kteří k tomu opakovaně přistupují (Los Angeles – prý reakce na afghánskou agresi – u Američanů je to brané jako mise od slova misionář a nikdo USA za to nesankcionoval, v době olympiády v Pekingu – J.Osetská konspirace Západu a nyní v Riu – olympijský doplněk protiruských sankcí ) je mnohem větší než těch vůči komu tyto nekalé praktiky používají.

  • fajt • 7. srpna 2016

    dehumanizace pokračuje úspěšně i v Rusku, bohužel. ..

  • Béda • 7. srpna 2016

    Rusko dosáhlo značného pokroku v rozvoji vojenských technologií za posledních 20 let, píše ve svém článku pro list The Washington Post generálmajor americké armády ve výslužbě Robert Scales.

    „Nové ruské palební systémy předstihují naše o jednu třetinu nebo více. Zdokonalili naši dělostřeleckou technologii“, píše Scales.

    Zdůraznil, že „pásmo zásahu ruského dělostřeleckého oddílu z těžkých plamenometných systémů je pětkrát větší, než u amerického praporu raketometů, který užívá konvenčních trhavých bojových hlavic“. Za nejlepší ve světě označuje Scales také ruskou technologii radioelektronického boje.

    „Strategické bezpilotní letouny USA, které ostřelují teroristy a jsou řízeny z vojenských základen v Nevadě, jsou dokonalejší než ruské. Ruské taktické bezpilotní letouny, které korigují dělostřelectvo, však předstihují naše jak kvalitou, tak i počtem“, dodal.

    http://cz.sputniknews.com/nazory/20160806/3672916/scales-rusko-pokrok-vojenske-technologie.html

  • fajt • 7. srpna 2016

    http://izvestia.ru/news/625798 – takže Rusko soutěží a MOV ignoruje američany??. ..)

  • Martin (už bez taky m) • 7. srpna 2016

    Strategické bezpilotní letouny USA = zabíjení na dálku, bez tváře, bez morálky, bez zodpovědnosti…
    Použití dronů v případě „taktiky na bojišti“ je pochopitelné a akceptovatelné, je jasné „kdo s kým“ a „proti komu“…
    Naproti tomu vraždit v Jemenu či Íráku až z Nevadské pouště – to chce už hodně silný žaludek, slepou důvěru – A NULOVOU MORÁLKU A ŽÁDNÝ CIT A LIDSKOST – hlavně mít jistotu beztrestnosti…
    Pomáhat třeba Saudským wahabistickým parchantům – aby Jemenci tak účinně nelikvidovali jejich Američany dodané tanky do šrotu (M1 a 2 Abrams) pomocí fugasů a PTŘS „za pár kopějek“-, dodávat „miny humanity a demokracie“ do
    Sýrie, na UA, provádět BEZ SOUDU popravy „nepohodlných nepřizpůsobivých“ po celém světě…
    Hlavně že máme ony „neomylné“ západní tajné služby- že…
    Kolik že válek -bez nichž by se „prosperita a demokracie“ nemohly poctivě a vesele vyřádit už nám všem zařídily!
    No – „nekup to“!
    A to nejlepší je prý dokonce zadarmo!!!
    Ó my se máme…
    V USA není demokracie ani ve snu, tam je už jen teror CIA a spol, který se snaží bezuzdně a bez skurpulí „pod praporem míru a humanity“ aplikovat po celém světě…
    Anonymous a spol by se měli zaměřit na DEANONYMIZOVÁNÍ VŠECH TĚCH, kteří dle sloganu: „práce jako každá jiná“… takto v USA (a nejen tam – viz Ramstein) konají…
    Třeba by pak ubylo nevinných obětí „osamělých vlků“ mezi prostými lidmi – a naopak „sem tam zmizel“ nějaký ten „operátor UAV“- po cestě ke svému hamburgeru s kečupem – zabaleném v sáčku – „aby se na to děti nemusely dívat a nikdo neviděl“…
    Je jen málo účinných odpovědí na všudypřítomné šmírování (u nás s bohatou stbáckou praxí v ničení lidských životů i celých rodin bylo na co navazovat – „no nevyužij ten potenciál!!!“…) – ale de-anonymizace konajících ve službách zla mezi ně nepochybně patří…

  • Béda • 7. srpna 2016

    http://www.hlavnespravy.sk/rusko-znova-omracilo-usa-v-syrii/816719

    Ruský líder má „iné snahy“, zdôrazňuje americký list, namiesto toho, aby sa uspokojil „s čiastočným víťazstvom“, navrhovaným Kerrym, „Rusko spoločne so sýrskou armádou vedie novú vojenskú kampaň, usilujúc sa vytlačiť protivládne sily z Aleppa“, hovorí sa v článku. A ak sa im podarí doviesť túto operáciu do úspešného konca, fakticky to bude znamenať víťazstvo vo vojne,“ nazdáva sa The Washington Post…

    http://cz.sputniknews.com/byznys/20160807/3675342/usa-kolaps-ukrajinska-ekonomika-proud.html

    Zvláštní zástupce ministerstva zahraničí USA pro energetiku Amos Hochstein má za to, že v případě ztělesnění projektu výstavby plynovodu Severní proud 2 ukrajinská ekonomika zkrachuje.

    V rozhovoru s novináři z EurAktiv Hochstein zdůraznil, že jakmile Ukrajina ztratí postavení státu-tranzitéru ruského plynu, přijde o příjem ve výši dvě miliardy dolarů. „Berete příjem v částce dvou miliard dolarů z křehké ukrajinské ekonomiky ve chvíli, kdy se světové společenství snaží ekonomicky podpořit Kyjev. Jak se z toho dostanete? Odpověď je prostá: nijak. Ekonomika zkrachuje,“ prohlásil úředník.

  • Irena • 7. srpna 2016

    Если бы американское телевидение показывало российские фильмы так же часто, как российское американские, то половина американских штатов уже давно бы вошла в состав России. Удивительно только одно, как мы, русские, просматривая такое количество американских фильмов, ещё остаёмся русскими.
    ***
    Те, кто называет русских рабами, как правило, сами являются лакеями Запада.
    ***
    Лакеи любят сочинять трактаты о том, чем они отличаются от рабов.

    http://voicesevas.ru/news/24911-ukraina-eto-utrirovannaya-no-esche-bolee-zlobnaya-polsha.html

  • Irena • 7. srpna 2016

    Béda napsal
    ukrajinská ekonomika zkrachuje.

    Já měla zato, že už se stalo.

  • Béda • 7. srpna 2016

    Irena napsal
    Já měla zato, že už se stalo.

    Formálně ještě ne.

  • Irena • 8. srpna 2016

    Мэтт Ли ловко зацепил представителя Госдепа

    https://www.youtube.com/watch?v=EKj19j5OMy8

  • peter. • 8. srpna 2016

    Ukrajinská armáda sťahuje ťažkú vojenskú techniku k hraniciam s Krymom.
    https://cont.ws/post/339766
    autor píše :
    Poviem rovno – nemyslím si,že „opice“sa chystajú zaútočiť na poloostrov.Nech by už boli akýmikoľvek blbcami,žiť chcú aj oni.A otvorený útok na Krym sa rovná otvorenému útoku na Rusko.Je jasné,že v prípade otvoreného útoku na Rusko,by z Ukrajiny lietali zdrapy.To ale neznamená,že na hranici nemôže dôjsť k provokáciám.A práve teraz v predvečer volieb,možno očakávať nejaké neplechy(provokácie).
    Na to je nutné sa pripraviť.Vrátane toho,že musíme byť pripravení na odvetné údery
    Pretože ak nepristúpime k odvetným úderom,môže u banderovcov stúpnuť sebavedomie a drzosť do takej miery,že začnú v Moskve vyhadzovať do povetria domy a obsadzovať nemocnice.Podobne ako tomu bolo v priebehu čečensko-ruského konfliktu.Oni urobia všetko,čo im bude dovolené urobiť.Čím viac im dovolíme,tým viac zla napáchajú.
    Či sa nám to páči alebo nie,skôr či neskôr vykrútiť krk opiciam budeme musieť. Same o sebe sa neusadia,neskrotnú.
    Samozrejme,treba viesť odvetný úder tak,aby všetci tomu porozumeli,ale aby Rusko nebolo možné z ničoho obviňovať.

  • Martin (už bez taky m) • 8. srpna 2016

    Obávám se, že Rusko budou mnozí obviňovat tak jako tak…
    No ale jak zjišťuji rozhovory i s mládeží, pomalu to přestává být „IN“ a dnes jsem narazil i na opačný přístup vyprovokovaný právě pomluvami RF. Ne informacemi o tom co tam je špatné či zlé (jako že se najde), ale pomluvami.
    Lidé prostě nejsou úplně zblblí, alespoň ne všichni a to i na vesnici v ekonomicky chudém kraji…
    Jinak mezi nejnebezpečnější zbraně Ukradiny pokládám JE. Tam je třeba situaci hlídat a zasáhnout – třeba mezinárodně – dříve nežli začne nový Černobyl…

  • Martin (už bez taky m) • 8. srpna 2016

    https://www.youtube.com/watch?v=kQ1LeDnhmQ4#t=32.81102

  • Martin (už bez taky m) • 11. srpna 2016

    http://www.literarky.cz/blogy/tereza-sp … ve-aleppo-
    Nějak se nám paní Tereza rozjela…
    Opustila „svou parketu“- BV, a vydala se na… „pouť geopolitikou“…
    Zde souhlasím s Pjakinem v tom, že není geopolitika- je jen globální politika.
    Co se článku paní Terezy S. týče, tak s tezemi naznačenými v nadpisu nesouhlasím a přikláním se k mínění diskutérů v diskusi přímo na Literárkách pod jejím článkem. RF nejen že neobětuje Aleppo, ale ani východní Sýrii za Eufratem. Její tvrzení o „dohodě“ RF s USA je jen smyšlenkou. V její existenci nevěřím ze dvou- tří prostých důvodů, které níže zmiňuji:
    1. pozice B. Assada v Sýrii je výrazně stabilnější nežli pozice Erdogana na území, které se dnes ještě nazývá Turecko. Jeho čistky jsou jen obrazem paniky, která v záchvatech ovládá jeho jednání. Opakem paniky je snaha „vypadat jako tvrďák co neustoupí“, ač je místy směšný. Nemá xicht pokerového hráče a řeč jeho těla je příznačná…
    2. RF s ním jedná jako s legálně zvoleným zástupcem – představitelem Turecka. Velmi ochotně bude kdykoliv později jednat s kýmkoliv jiným – podotýkám že neustaveným převratem ale volbami… Rusko potřebuje Turecko – i klidně slabší, zároveň ale bez teroru a stabilní. To je důvod jeho postoji k tomu co se tam odehrálo. Ryzí pragmatismus. Po mém již nikdy fakticky Putin Erdoganovi nebude věřit. Ta „neposkvrněnost“ je prostě pryč… Erdou používané sousloví „Můj drahý přítel Vladimír…“ je až příliš časté aby bylo míněno skutečně vážně…
    3. S kým prosím Vás paní Terezo chcete v USA jednat??
    S Kerrym či Ohavou co to mají za pár??? S nezvolenými kandidáty?? Dovedete si dokonce představit (po mém reálnou situaci zejm. v případě vítězství Hitlary) kdy by funkční období nemusela vůbec dokončit?? Nebo s Trumpem, jehož mohou každý den zastřelit noví „Oswaldové“??

  • hudryper • 11. srpna 2016

    Martin (už bez taky m) napsal
    RF nejen že neobětuje Aleppo, ale ani východní Sýrii za Eufratem. Její tvrzení o „dohodě“ RF s USA je jen smyšlenkou

    Martine, myslím,že pojem „obětovat Allepo“ je paní Spencerovou použit ve smyslu jeho ničení v
    městské válce leteckým bombardováním. O tom,že tam taktizují nejen Amíci a další,ale i Rusové,
    nemám pochyby a že prodlužováním války nesmírně trpí tam uvízlé obyvatelstvo rovněž. Rusové
    hrají svou hru a jsou odhodláni využít svých dosavadních úspěchů k vylepšení své situace i jinde.
    Také bych připomněl faktor času před us.volbama z hlediska vedení jednání s kýmkoliv v USA
    a pro získání času při čekání na další vojenskou provokaci na Ukrajině,která je na spadnutí.

  • Martin (už bez taky m) • 11. srpna 2016

    Hudrypere rozumím.
    Ovšem RF a specielně Putin zde byla/byl už vícekrát bezmála obviňováni z „vzdání Sýrie“…
    Je třeba mít stále na paměti, že pro smysluplnost udržení nejen Tartusu – ale nově i Hmejmimu – jako stabilních základen – potřebují Sýrii „na své straně plotu“ který vystavěli neoconi… Také dodávky zbraní a rozsáhlý výcvikový program SAA by neměly jinak smysl. Je obdivuhodné, že Syrská armáda pátým rokem stále bojuje, má slušnou morálku a stále lidi – krom nové techniky…
    Rusové nemohou přijít o podporu mezi prostými Syřany, a případné pošlapání opakovaného prohlášení – nejen Putina – o tom, že „svou budoucnost si musí vybrat Syrský lid sám“ – by bylo neúnosné.
    Jinak ano, jako velmoc mají své zájmy – a tvrdě a pragmaticky je hájí. Není to „nedělní škola“, a neměli bychom být naivové.
    Je tam syrová – a nesmírně surová – válka a tak pokud je nasadili musí chránit životy svých vojáků. I jejich přízeň si musí Vladimír udržet – jinak by čistky typu BF nebyly akceptované či vůbec proveditelné. Proto -ne z pouhé naivity – věřím v jejich podstatně vyšší čitelnost a zásadovost. Jsou to základy jejich doktríny, i navenek zřetelně a opakovaně dávané odlišnosti od „zkaženého Západu“.
    Nejen Putin musí dělat určité „veletoče“, ale toto vše a mnoho dalšího musí brát v úvahu má-li mít volání po „Ruském světě“ smysl.
    Bez důvěry a podpory vlastních lidí RF nezachrání, ani nerozvinou potenciál.
    Jakkoliv svá tvrzení většinou mám v souladu s paní Terezou, tady se asi „příliš rozjela“- byť v rámci taktiky na bojišti je možné mnohé.
    Rusové jako málokdo ví co je to boj v ulicích a městské bitvy, proto mám osobně situaci na JZ Aleppa za klasickou „vějičku“ a doslova „mlýnek na maso“ – šetřící – pokud možno -zbylé obyvatelstvo. Jde i o ekonomiku nasazení sil nepochybně.

  • Martin (už bez taky m) • 11. srpna 2016

    Názor výše – napsané tvrzení o „vějičce“ – podporuje také poznámka administrátora na AK dnes na str. 590 – pod zn. č. 5898 (vždy u data vpravo),
    + nové Mig 29K a 29KUBR „chvátající“ do činné bojové služby na palubu Kuzněcova…
    Někteří z nás zde předpokládali konec hlavní fáze bojů v Sýrii do podzimu letos. Oslabování pozic džihádistů i na jiných místech v Sýrii tento odhad zatím spíše potvrzuje.
    Osobně jsem nepochopil „velké zklamání“ některých z vývoje na JZ Aleppa. Pokoušet se o kontrolu ruin milionového města není snadné, a vždy je lepší vybít hlavní síly a to nejlepší z velení protivníka mimo boj „dům od domu“.
    Jinak by opravdu mohl hrozit „Vietnamský syndrom“, zejména při dnešním masovém používání PTŘS…
    Odkazuji ještě na nové vrtulníkové letiště někde u Hmejmimu (novou vybetonovanou plochu a stojánky) inzerované nejen na AK a doložené fotografiemi. Dojde k další aktivizaci vrtulníkové části letecké skupiny VKS, a nejspíše i proto, aby se nemotaly skupiny startujících vrtulníků a letounů – nejen „na place“, ale i ve vzduchu bezprostředně po startu – bylo toto nové letiště pro vrtulníky vybudováno tuším cca 7 km od Hmejmimu.
    Otázkou mnou očekávaného výrazného zvýšení aktivit VKS zůstává už jen to, kam až byly USA ochotny pojít při dodávkách MANPADS (přenosných PL kompletů) teroristům a jak efektivně jsou schopni je používat. Pokud je mi známo, tak u letounů a vrtulníků zapojených do pozemních operací v malých výškách – resp. u pilotů a operátorů – byl v RF od Afghánistánu vždy kladen velký důraz na jejich proškolování jak se vyhnout zničení, vč. klamných cílů a rušících zařízení. Protistrana pochopitelně nespí, je zřejmé, že např. „Štoru“ na tancích se jim nejspíše občas podaří „vypnout“…
    Zatím převládaly útoky z velkých výšek, případně „koberečky“ z Tu-22M.