Diskuze k článku


  • hudryper • 18. června 2016

    Sio ani v nejmenším nepřehání. Vydání knihy o Stalinovi uvádí historická propagandistická klišé
    o úloze Stalina v době jeho vlády na pravou míru a to je velice zapotřebí. Tak hodně,že skromný
    překladatel Miloš Hodač snad dodnes čeká na svůj více než zasloužený honorář. Pořád stejný lajer!
    Už Van Gogh si stěžoval : “ Kdyby mi zaplatili aspoň to plátno a barvy !“ Zdá se, že ve společnosti
    vyznávající zlaté telátko jde o elementární podmínku stavu,aby se díla hlady trápícího se kumštýře
    po jeho smrti prodávala v aukcích za desítky milionů.

  • fajt • 18. června 2016

    boj mezi polskou a ruskou šlechtou trvá několik století ( samozřejmě se na něm přiživila i celá šlechtická Evropa ), takže samotní neoconi ani na chvíli neotáleli a přilívají olej do starého plamene – současný kierowca rzeczipospolitej jede ve středověkých intencích ( tak to na světě zase zařídili světoví prediktoři, že jsme se vrátili o několik století zpátky), ale pamatuje na historické zkušennosti, tedy pragmaticky dává svá slova ( ve všech podobách) na všechny důležité strany a přitom pomalu buduje velko Polsko, protože tuší, že v Evropě padají hranice minulého století a buduje se dokonce i jiná kultura, která je schopna odvrhnout i dvou tisíciletou sektu, která mezitím zbohatla nad pozemskou úroveň…chci tím jenom připomenout, že na dnešní svět se musíte dívat logikou dnešních lovců a ne prizmatem hloupé propagandy. ..)

  • Sio • 18. června 2016

    Když jsem se do toho začetl a zjistil, co všechno musel Stalin překonávat a jak bojovat se zbytkem věrchušky, docela jsem měl dojem, že už vím, v čem asi žije Putin. Je toho hodně, na co nemá vliv.

  • peter. • 18. června 2016

    Sio napsal

    Když jsem se do toho začetl a zjistil, co všechno musel Stalin překonávat a jak bojovat se zbytkem věrchušky, docela jsem měl dojem, že už vím, v čem asi žije Putin. Je toho hodně, na co nemá vliv.

    Stalin prevzal polofeudálne Rusko zničené vojnami a musel sa vysporiadať jak s vonkajšími tak aj s vnútornými nepriateľmi.Že pri tom nekonal v rukavičkách môžu odsudzovať len tí,ktorí sa na to obdobie budovania ZSSR pozerajú cez prizmu tzv.“demokratických západných hodnôt“.Ide o také hodnoty,ktoré majú jediný účel – udržať pri moci kapitalistickú verchušku.
    Dnes je Putin v ďaleko výhodnejšej situácii ako bol svojho času Stalin.Má enormne vysokú podporu ľudu.Ovláda všetky dôležité silové rezorty.Vonkajší nepriatelia si nedovolia zaútočiť na Rusko ozbrojenou silou,lebo Putin má k dispozícii dedičstvo po Stalinovi – jadrové zbrane.Tak čo mu vlastne bráni v tom,aby sa zbavil vlastizradnej svoloče doma,ktorá mu len hádže polená pod nohy?
    Sú iba dve možnosti:
    1 – Nechce,lebo je jedným z nich
    2 – Je nesvojprávny,vydierateľný a plní príkazy niekoho iného.
    Ani jednej z uvedených možností sa mi nechce veriť.Vy Sio tvrdíte,že Putin nemá
    na udalosti dostatočný vplyv,aby ich(tie udalosti)mohol riadiť alebo aspoň regulovať v prospech RF,podľa svojich predstáv.Tak moja otázka potom znie: Prečo!?Prečo nemá ten potrebný vplyv?

  • Sio • 18. června 2016

    peter. napsal
    Stalin prevzal polofeudálne Rusko zničené vojnami a musel sa vysporiadať jak s vonkajšími tak aj s vnútornými nepriateľmi.Že pri tom nekonal v rukavičkách môžu odsudzovať len tí,ktorí sa na to obdobie budovania ZSSR pozerajú cez prizmu tzv.“demokratických západných hodnôt“.Ide o také hodnoty,ktoré majú jediný účel – udržať pri moci kapitalistickú verchušku.
    Dnes je Putin v ďaleko výhodnejšej situácii ako bol svojho času Stalin.Má enormne vysokú podporu ľudu.Ovláda všetky dôležité silové rezorty.Vonkajší nepriatelia si nedovolia zaútočiť na Rusko ozbrojenou silou,lebo Putin má k dispozícii dedičstvo po Stalinovi – jadrové zbrane.Tak čo mu vlastne bráni v tom,aby sa zbavil vlastizradnej svoloče doma,ktorá mu len hádže polená pod nohy?
    Sú iba dve možnosti:
    1 – Nechce,lebo je jedným z nich
    2 – Je nesvojprávny,vydierateľný a plní príkazy niekoho iného.
    Ani jednej z uvedených možností sa mi nechce veriť.Vy Sio tvrdíte,že Putin nemá
    na udalosti dostatočný vplyv,aby ich(tie udalosti)mohol riadiť alebo aspoň regulovať v prospech RF,podľa svojich predstáv.Tak moja otázka potom znie: Prečo!?Prečo nemá ten potrebný vplyv?

    Protože není generální tajemník s pravomocemi typu Brežněv, Rusko je stále ekonomicky ve špatném stavu a 5. kolona je daleko silnější než kdy jindy. Nemůže jedním příkazem zlikvidovat 5. kolonu, protože by zlikvidoval sebe i Rusko. Podpora lidu není taková, že by těch 80% šlo do generální stávky. Jedna věc je zaškrtnout něco v anketě a druhá je angažovat se. Nejsou „iba dve možnosti“, tak to bývá jen v pohádkách. Je spousta jiných možností. Z gauče se to lehce radí „Putine, lehni, sedni, a zlikviduj 5. kolonu“. Ale máme jen setinu informace o tom, co se tam v nejvyšších mocenských sférách děje. Když přišel útok na rubl, vzpomínám si, jak tu všichni, až na řídké vyjímky Putina i Rusko odepisovali. Putin je tu, Rusko také a navíc stihli ochránit Sýrii.
    Přečtěte si tu knížku o Stalinovi. S 5. kolonou musel bojovat stále, až do smrti. Nakonec ho otrávili.

  • hudryper • 18. června 2016

    peter. napsal
    Dnes je Putin v ďaleko výhodnejšej situácii ako bol svojho času Stalin.Má enormne vysokú podporu ľudu.Ovláda všetky dôležité silové rezorty.Vonkajší nepriatelia si nedovolia zaútočiť na Rusko ozbrojenou silou,lebo Putin má k dispozícii dedičstvo po Stalinovi – jadrové zbrane.Tak čo mu vlastne bráni v tom,aby sa zbavil vlastizradnej svoloče doma,ktorá mu len hádže polená pod nohy?

    Na Rusi odjakživa platilo,že Bůh je vysoko a car daleko. Je třeba,vážený Peter,si uvědomit ruské
    nedozírné prostory a obrovské vzdálenosti,které i při dnešních komunikacích hrají svou úlohu.
    Putin připouští opozici,protože nechce být tradičním carem ,protože chce Rusko kultivovat co do
    změny přístupu mas k informacím a vytváření si vlastních názorů na politiku společně chápaného
    řízení v souladu centra a periferií. Nepochybuji o tom,že dosáhne-li vnitřní a vnější ohrožení Ruska
    opravdu nebezpečného stupně,sáhne k podobným prostředkům jako svého času Stalin. Pokud by
    to neučinil,pak to bude realizovat jeho nástupce. A v tom je obrovský omyl neokonzervativních sil
    v USA.Může se jim a samozřejmě současně i nám přihodit,že se v Moskvě ujme moci vojensko-
    bezpečnostní věrchuška,která bude mít podstatně menší zábrany reagovat na provokace silou a ne jenom vyvolanými „opatřeními“ tak,jak to vidíme v západních oblastech Ruska a Černého moře.

    Ing. Miloš Hodač měl z uveřejnění Siova článku i diskuse pod ním radost. Napsal mi mail,z něhož
    s jeho souhlasem vyjímám :

    “ Nedávno mi známý přeposlal i ruský odkaz k
    represím; které byly kruté, rozhodl JVS – ale zároveň to byla „rvačka“
    aparátu. Činovníkům hrozila “ demokracie“, výběr z několika kandidátů atd –
    a borci revoluce si uvědomili, že je nikdo nemá rád a nic kromě plamenných
    řečí neumějí, k tomu něco strašení typu „víte kdo já jsem?“ atd.

    V českém vydání knihy Stalin byly vynechány podrobné pasáže z dětství a jinošství Stalina,které
    český nakladatel považoval za příliš detailní a nákladově zatěžující i tak značně rozsáhlého textu
    knihy. Třeba si možná M.Hodač najde čas a chuť doplnit své dílo i o tuto část a my se dovíme ,kým byla ovlivněna nesporně geniální osobnost malého človíčka,který se ještě nejmenoval STALIN .

  • peter. • 18. června 2016

    p.hudryper.Môj príspevok chcel reagovať na Siovu repliku cit:Je toho hodne,na co nemá vplyv“.kon.cit.
    Z vašej reakcie zase vyplýva,že podľa vášho názoru má dostačujúci vplyv,no rozhodol sa riešiť veci kultivovanejším spôsobom ako Stalin.
    Len si dovolím pripomenúť,že Stalin bol na rozdiel od Putina nútený spravovať podstatne väčšie územie a za ďaleko zložitejších podmienok.Neviem,či je správne
    tvrdiť,že Putin chce to,alebo ono.Ja neviem,čo Putin chce.No ak chce vybudovať silné a celým svetom rešpektované a uznávané Rusko tak mne,insitnému „analytikovi“sa jeho tolerovanie zjavne vlastizradnej činnosti jeho opozície(aj časti jeho blízkych spolupracovníkov) jednoducho nepozdáva.Preto sa pýtam,čo mu bráni v tom aby sa zbavil toho,čo mu bráni v budovaní takého štátu,ako si väčšina tu diskutujúcich predstavuje,že by Rusko malo byť.
    Inak čo sa Stalinovho detstva týka,tak niekde na pôjde sa mi v krabici povaľuje útla knižôčka s názvom „Soso“ (Soso Džugašvili).Knižka bola vydaná kedysi dávno,možno som ešte ani nebol na svete a bola určená deťom.

  • hudryper • 18. června 2016

    peter. napsal
    Preto sa pýtam,čo mu bráni v tom aby sa zbavil toho,čo mu bráni v budovaní takého štátu,ako si väčšina tu diskutujúcich predstavuje,že by Rusko malo byť.

    Podle mého názoru jde o kardinální problém ekonomického systému v Rusku. Na jedné straně
    semknuté řady zdrcující většiny Rusů v odporu proti tlakům zvenčí,na straně druhé hospodářství
    liberálního typu každý sám za sebe a proti všem. Za Jelcyna zkrátka dost Rusů náhle zbohatla a
    namlsala se pobyty na západě za situací,kdy mohla v donedávna nedostupných destinacích rozhazovat prachy jako jejich předchůdci před revolucí v Paříži. Vzpomeňte si na figurky,které
    s takovou dokonalostí stvárňoval Vlasta Burian ve svých filmech z první republiky. Když se Vám
    podaří zažít třeba cestu lodí z Kréty na Thiru a zpět a s Vámi tam pluje typický „nový Rus“ s hejnem
    milenek a dalších poskoků zjistíte,že se na to dá jenom s přemáháním koukat. Před opuštěním lodě je už celá ruská společnost v takové náladě,že se jim všichni ostatní pasažéři vyhýbají a od nich izolují. Jenže to není Rusko, to jsou jenom americkými think tanky vygenerované směšné figurky,
    o nichž Pjakin správně říká, že splní svou úlohu a budou svými páníčky likvidováni jako nepotřební.
    A toto dědictví převzal Putin před 16 léty. Mám zato,že s takovým“ lidským materiálem “ toho dokázal Putin mnohem víc,než bych považoval tehdy za možné. Že to tam je jinak,než si Vy a já ,
    tedy „my“představujeme ? Protože Vaše přání je otcem myšlenky,protože si přejete jistější výhled
    do jejich a tím i budoucnosti naší a našich potomků.

  • Dolmen • 18. června 2016

    Knihu mám a musím říct, že je informačně velmi hodnotná…, podobně i Jiný pohled na Stalina od L. Martense. JVS neby žádný samovládce, který rozhodoval o všem a jehož příkazy byly přesně a bez výhrad plněny. On byl také součástí strany, musel se opírat o její aparát a v něm nebyly žádní krotcí holoubci, kteří mu ochotně zobali z ruky. Ta pátá kolona tu byla k tomu všemu ještě jaksi navíc. JVS lze bez přehánění přirovnat k plavci , který dokázal na křehké kánoi proplouvat mezi nebezpečnými peřejemi a skalisky po té nejdivočejší řece, jakou si lze představit.

  • leho • 18. června 2016

    Stalin začal svoji kariéru „voždě“ vylupováním bank za účelem financování revoluce ruských bolševiků. Není pak divu, že se z bankovního lupiče a vraha stal nejmasovější vrah lidské historie. A vy ho tu oslavujete. Pěkně děkuji…

  • racek • 18. června 2016

    Dobrá kniha. Stalin je zde hodnocen jako černobílá osobnost, kterou asi opravdu byl. Tenhle pohled na Stalina je opravdu potřebný.
    Milý Leho, bylo by dobré si tu knihu přečíst. Pak možná pochopíte, že o rehabilitaci Stalina opravdu v té knize nejde. Ale o pochopení jeho osobnosti, jeho motivů a historickým okolnostech ano. Rehabilitace či odsouzení jsou pro historické osobnosti jsou obvykle jen značně falešná dobová tendenční hodnocení, občas i podle politického zadání. A to bylo stejné za totáče a bohužel i dnes. A stejně jako tehdy je dnes řada tabuizovaných témat.

  • Sio • 18. června 2016

    leho napsal

    Stalin začal svoji kariéru „voždě“ vylupováním bank za účelem financování revoluce ruských bolševiků. Není pak divu, že se z bankovního lupiče a vraha stal nejmasovější vrah lidské historie. A vy ho tu oslavujete. Pěkně děkuji…

    Jo, když to žíká někdo z ušáků, tak to musí být pravda …

  • leho • 18. června 2016

    Ale Sio, když co jsem napsal není pravda, jaká tedy byla Stalinova kariéra před bolševickou revolucí? No, tohle asi nemá cenu, diskutovat se mnou určitě nehodláte, že?

  • hudryper • 18. června 2016

    Sio, racek : Hovořil jsem dnes s překladatelem knih Žukov, Gromyko ,Stalin ing. Hodačem. Slíbil,
    že v krátké době napíše článek,který se bude zabývat dosud neznámými aspekty Stalinova vývoje.
    Myslím si,že půjde o velmi fundovanou práci člověka,který o osobnostech Rabasových knih opravdu něco ví a jehož názory na ně mají na rozdíl od klišátek trollů svou hodnotu.

  • Martin (už bez taky m) • 18. června 2016

    leho napsal

    Stalin začal svoji kariéru „voždě“ vylupováním bank za účelem financování revoluce ruských bolševiků. Není pak divu, že se z bankovního lupiče a vraha stal nejmasovější vrah lidské historie. A vy ho tu oslavujete. Pěkně děkuji…

    Tohle už se nedá nazvat ani jako bullshit, ale je to doslova odporně smrdící hov…
    „Diskutovat“ s těmi vašimi vrahy?! Naposledy lhářem, slabochem a nakonec ubohou loutkou Oavou – „vrahovem dronovičem“?! Proč, toto se dá jen hodit do kanálu, takový výplod!
    Přiznám se, že tento „nádor“ od někoho jehož prezidenti vesměs podepisovali rozsudky smrti už indiánům, mě dost „nadzvedl“, a tím tuplem od mamlasa co se dokonce chlubí svým „army působením“…a nejspíše sám zabíjel či aktivně pomáhal zabíjet – když to napíšu slušně…
    Za korálky, nakažené pokrývky a vymordované miliony nevinných bizonů, běžně bičovaných černochů co si do šedesátých let pomalu nemohli sednout do stejného autobusu… leho vy jste prostě vypatlané hovado!
    „Morálka“ té vaší Ameriky je něco, čím skutečně civilizovaný svět jenom pohrdá!

  • Bety • 18. června 2016

    leho napsal
    No, tohle asi nemá cenu, diskutovat se mnou určitě nehodláte, že?

    Poučili jsme se, že když někdo jako vy řekne, že je něco bílé, tak je to ve skutečnosti černé a naopak. Tak o čem bychom s vámi propána měli diskutovat???

  • Sio • 18. června 2016

    hudryper napsal

    Sio, racek : Hovořil jsem dnes s překladatelem knih Žukov, Gromyko ,Stalin ing. Hodačem. Slíbil,
    že v krátké době napíše článek,který se bude zabývat dosud neznámými aspekty Stalinova vývoje.
    Myslím si,že půjde o velmi fundovanou práci člověka,který o osobnostech Rabasových knih opravdu něco ví a jehož názory na ně mají na rozdíl od klišátek trollů svou hodnotu.

    Budu se těšit. Jestli Miloše uvidíš, tak ho pozdravuj. Jak jsem ho poznal, je moc fajn člověk a jeho překladatelské dílo si zaslouží velkou úctu.

  • Sio • 18. června 2016

    Bety napsal
    Poučili jsme se, že když někdo jako vy řekne, že je něco bílé, tak je to ve skutečnosti černé a naopak.Tak o čem bychom s vámi propána měli diskutovat???

    Těžko diskutovat s mozkem vymytým propagandou.

  • qwertz • 18. června 2016

    peter. napsal
    Ja neviem,čo Putin chce.No ak chce vybudovať silné a celým svetom rešpektované a uznávané Rusko tak mne,insitnému „analytikovi“sa jeho tolerovanie zjavne vlastizradnej činnosti jeho opozície(aj časti jeho blízkych spolupracovníkov) jednoducho nepozdáva.Preto sa pýtam,čo mu bráni v tom aby sa zbavil toho,čo mu bráni v budovaní takého štátu,ako si väčšina tu diskutujúcich predstavuje,že by Rusko malo byť.

    Nekolikrat jsem tento nazor videl v mediich a dnes mi to uz neda a davam odpoved. Putinova opozice (5-ta kolona?) je porad v rusku. Je znama a ti co jeste znami nejsou tak se v kratkem case znami stanou a potom je neni problem umlcet (zlikvidovat) behem hodin mozna dnu.
    Pokud budou diky represim v zahranici tak likvidace NENI mozna.
    Putinova popularita je dana tim, ze mu rusove veri a fandi proto ,ze ma domaci „nepritele“ a to ivsech „malych rusu“. Pokud „nepritel“ zmizi jakym koliv zpusobem. Jeho popularita bude zavisla na „nepriteli“ ktereho si musi umele vytvorit. Viz USA. Citat “ Chytremu napovez a blbemu …. .“

  • peter. • 19. června 2016

    qwertz napsal
    Citat “ Chytremu napovez a blbemu …

    qwertz:
    Veď preto sem chodievam!Aby som sa ja blbec,poučil od takých „velikánov ducha“ako ste vy.
    Veď vy viete všetko ešte lepšie ako sám Putin!Vaša genialita je obrovská!Nekonečná!Dosahuje výšin bohov z Olympu!Prečo sem nechodievate častejšie?Veď aj sám Pjakin vedľa vás vyzerá ako hlúpy niktoš!

  • Martin (už bez taky m) • 19. června 2016

    peter. napsal
    qwertz:
    Veď preto sem chodievam!Aby som sa ja blbec,poučil od takých „velikánov ducha“ako ste vy.
    Veď vy viete všetko ešte lepšie ako sám Putin!Vaša genialita je obrovská!Nekonečná!Dosahuje výšin bohov z Olympu!Prečo sem nechodievate častejšie?Veď aj sám Pjakin vedľa vás vyzerá ako hlúpy niktoš!

    Pán peter, přeji Vám, aby důvod Vašeho zvýšeného podráždění zmizel.
    Dejte si panáka, a projděte se po krásných kopcích a horách Vaší krásné vlasti…
    Nikdy nebudeme znát vše, a lidé se Vám to zde snaží pouze naznačit, ne jakkoliv Vás urazit.
    Na světě se nám hodně věcí nelíbí, a ještě u více si často myslíme, že nechápeme „proč se děje xyz“, či proč se nepostupuje „takto a takto…“ – „když přece je vše TAK jasné…“
    Nám- ale skutečnost může být jiná. A nemusí to hned znamenat, že je nutné hledat za tím spiknutí, či i jen „neschopnost“ někoho…
    Putin je dle mne nebývale slušný, jemný a korektní člověk, na takovém postu je to skoro zázrak, ale předpokladem zlepšení stavu světa je právě unikátní možnost, že se na takový post dostane právě takový člověk…
    Nepřítele neporazíte, neodstavíte vždy nejlépe“úplným zničením“, jasně a „zdrvujúcim“ způsobem… Právě aby se něco (pokud možno) neopakovalo, je třeba na to mnohdy „jít od lesa“, ukázat národu, lidem kdo je kdo, dělat vše „až přijde ten správný čas“…
    Mimoto je VVP Člověk, a přes svou moc jím zůstal.
    Můžeme být s ledačím nespokojeni, můžeme ledacos vidět jinak, ale važme si i jen toho, že můžeme takového ČLOVĚKA zažít.
    Rusům jej ze srdce přeji, po všech těch hrůzách které prožili se snaží, aby oni, ani další národy RF nic podobně zlého a hořkého jako děsivá válka nezažily.
    A kdyby nic jiného, tak již to si zaslouží úctu.
    Berte mé vyjádření prosím jako názor, nikdy jsem nikomu nepodlézal, a nehodlám si kohokoliv idealizovat. I když VŠECHNY národy světa potřebují IDEÁL…
    Všichni lidé…
    Mj: koho by jste například pán peter přál slušným Američanům?

  • peter. • 19. června 2016

    Martin (už bez taky m) napsal
    projděte se po krásných kopcích a horách

    Ďakujem aj vám za radu,ale už sa stalo.Pred šiestou som už bol z lesa doma.Nerastú!

  • Martin (už bez taky m) • 19. června 2016

    Chce to hodně nahlas si to pustit.
    https://www.youtube.com/watch?v=QA4nj04_UKY

  • Martin (už bez taky m) • 19. června 2016

    peter. napsal
    Ďakujem aj vám za radu,ale už sa stalo.Pred šiestou som už bol z lesa doma.Nerastú!

    U nás taky nic moc, a to bylo jaro chladné a dosud jakž takž i pršelo.
    Teď ale nemám na hřiby čas, včera jsem „vykosil“ 3 místo v tvrdé konkurenci, s nemocnýma rukama a cukrem dobré… Vítěz, moc dobrý kamarád mi věnoval vyhranou kosu a já mu pár kilo vyhraného bůčku. Tož musím teď kosu „zajet“ a nadělat seno…
    Na hřiby a rysy dojde následně…

  • qwertz • 19. června 2016

    peter. napsal
    Citat “ Chytremu napovez a blbemu …

    Pane Peter,
    Omlouvam se ale ten citat byl myslen obecne a byl nevhodny. Da se vztahnout i na mne. Beru ho zpet. Jsem alergicky na lidi, kteri uprednostnuji radikalni reseni.
    Jenom se zamyslete z pozice statnika a obcana. Co by Vam vyhovovalo. Mit opozici doma a nebo si ji lzive vymyslet v zahranici a ztratit KREDIT, ktery Putin bezesporu ma. Nejsem zadna kapacita ale vzdy jsem uprednostnoval instikt a selsky rozum. Co se tyce Pjakina toho mam rad ale nemohu tvrdit, ze je neomylny a ani ja nejsem. Pjakin ma nespornou vyhodu, ze je schopen dostat informace z medii celeho sveta. Dela praci (konicek?) na plny uvazek. Ja dostavam jenom informace ze zapadniho prevazne anglofoniho sveta. Rusko nejak postihnout nedokazi , protoze mam i jine zajmy napr. kvantova fyzika ap. Z jeho poradu si jenom doplnuji dalsi informace ale zavery si delam sam. Od jiste doby se drzim zasad. „Nejit ze stadem. Rady vyslechnout ale sam udelat rozhodnuti, protoze kazdou chybu budu muset opravit jenom ja sam. Preji hezky den a nestavte se do pozice radce a vykonavatele ale do pozice pozorovatele. To je jedine pozice, ktera Vam prinese jedine ta spravna rozhodnuti.

  • Martin (už bez taky m) • 19. června 2016

    Keltský ekvivalent…
    https://www.youtube.com/watch?v=jWObTfiovD8

  • Martin (už bez taky m) • 19. června 2016

    delší verze s pěknými montážemi i záběry…
    https://www.youtube.com/watch?v=7rlwj-p8IdU

  • Martin (už bez taky m) • 19. června 2016

    Martin (už bez taky m) napsal

    delší verze s pěknými montážemi i záběry…
    https://www.youtube.com/watch?v=7rlwj-p8IdU

    PS: až na ten poslední, ten nikdy zažít nechci a nikomu nepřeji!

  • fajt • 19. června 2016

    http://www.isstras.eu/cs/2016/06/18/jste-jedina-supervelmoc-ale-nelezte-k-nam-varoval-putin-americany/ – Amerika je k dnešnímu dni jediná supervelmoc – my s tím souhlasíme a jsme připraveni pracovat ( dále je takový malý osten, který pro neocony naprosto nic neznamená) – prostě stále stejná chyba a přístup k nepříteli je více než nezodpovědný ( chápu, že ruská duše je hodně široká, ale s americkým jeden nelze dělat pokusy, natož na vlastním těle, národu a své zemi). ..

  • peter. • 19. června 2016

    qwertz napsal
    Co by Vam vyhovovalo. Mit opozici doma a nebo si ji lzive vymyslet v zahranici a ztratit KREDIT, ktery Putin bezesporu

    No viete p.qwerzt!
    Mne keď sa na zimu nasťahujú do pivnice hlodavce,tak zavolám deratizátora.Nechcem mať hlodavcov vo svojom dome aby som ich mohol kontrolovať.Sú nepríjemné a páchajú škody.Podobne ako Rusku a Putinovi škodí tzv.5.kolóna.
    Ale priznávam,že na riešenie tohoto problému môžu byť rôzne názory.Preto sem chodíme,aby sme si tie názory vymieňali a zvažovali,ktorý z nich je bližšie k pravde.A keďže naše názory majú na vývoj v Rusku asi taký vplyv ako prdnutie do oceánu,neostáva nám nič iné ako počkať akým smerom sa to v Rusku a vo svete posunie.Ja dúfam,že tým správnym a mnou očakávaným.

  • hudryper • 19. června 2016

    fajt napsal
    prostě stále stejná chyba a přístup k nepříteli je více než nezodpovědný

    Nejde o chybu,fajte,a Vy to nepochybně dobře víte. Jde o cílenou podporu při vytváření nového informačního pole pro volbu nového amerického prezidenta (ne prezidentky) a o podporu již
    probíhajících změn v postojích Evropanů k Rusku. S Vaší politickou erudicí by kritika Putina za
    „chyby“mohla mít úspěch u ruských nacionálních vlastenců,kteří by skoro vše „řešili“ na 6.prioritě.
    Nikoliv však u zdrcující většiny aktivních přispěvatelů do zdejší diskuse. Ale jako každý máte na
    svůj názor plné právo a z mého hlediska dokonce i dobrou funkci zabraňující nekritické adoraci
    Putina,k čemuž i zde existuje jistá tendence.Diskuse může probíhat jen když nejde o stejné postoje
    diskutujících,nýbrž za podmínky,že se argumentovaně střetávají názory s argumenty opačnými.

  • qwertz • 19. června 2016

    peter. napsal
    Mne keď sa na zimu nasťahujú do pivnice hlodavce,tak zavolám deratizátora.Nechcem mať hlodavcov vo svojom dome aby som ich mohol kontrolovať.

    Pane Peter, vas problem jsem resil ponekud jinak. Do sklepa jsem zavrel kocku. Vzal jsem vzduchovku a sel strilet hlodavce na zahradu aby mi neposkodily korenove systemy ovocnych stromku a zredukoval jejich populaci. Nejvetsi skody mohli napachat na urode budouci. Jejich pritomnost ve sklepe bylo pro mne varovanim a o jedy ve sklepe jsem nemel a nemam zajem ani dnes. Usetril jsem financne a hlavne jsem posilil svoji trpelivost a schopnost koncentrace.

  • peter. • 19. června 2016

    qwertz napsal
    vas problem jsem resil ponekud jinak.

    Asi máte pravdu.Možno som tak trochu aj obeťou svojho povolania,lebo najznámejší jed na hlodavce je „kumarín“a ten sa využíva ej v medicíne ako liek.Má antikoalugačné účinky.Okrem toho som veľkým priaznivcom tej milej rodinky Borgiovcov,najmä pápeža Alexandra VI.Bože!Ten ale vedel žiť!A tá kočka Lucrezia!? Obdivuhodné je aj to,ako sa pápež vedel postarať o svoju rodinu.Ako ju po všetkých stránkach miloval!(najmä jej ženskú časť ).Borgiovci,keby žili dnes,by určite mali zastúpenie aj v EP,v strane „zelených“po boku D.Cohn-Bendita.Takže využívať mačku na hlodavcov mi pripadá byť málo originálne,…také prízemné a sedliacke.Zaujala ma tá vzduchovka…..budem o nej vážne uvažovať.

  • peter. • 19. června 2016

    peter. napsal
    Asi máte pravdu.Možno som tak trochu aj obeťou svojho povolania,lebo najznámejší jed na hlodavce je „kumarín“a ten sa využíva ej v medicíne ako liek.Má antikoalugačné účinky.Okrem toho som veľkým priaznivcom tej milej rodinky Borgiovcov,najmä pápeža Alexandra VI.Bože!Ten ale vedel žiť!A tá kočka Lucrezia!? Obdivuhodné je aj to,ako sa pápež vedel postarať o svoju rodinu.Ako ju po všetkých stránkach miloval!(najmä jej ženskú časť ).Borgiovci,keby žili dnes,by určite mali zastúpenie aj v EP,v strane „zelených“po boku D.Cohn-Bendita.Takže využívať mačku na hlodavcov mi pripadá byť málo originálne,…také prízemné a sedliacke.Zaujala ma tá vzduchovka…..budem o nej vážne uvažovať.

    Ešte by som chcel dodať pre prípad,že by ma p.Martin bez m chcel obviniť z používania chemických rodenticídov a narušovania ekológie,že kumarín(warfarín)je rýdzo prírodná látka obsiahnutá v niektorých rastlinách nap.v mäte piepornej.Nepredstavuje žiadnu záťaž pre životné prostredie.

  • Martin (už bez taky m) • 19. června 2016

    Pán peter, z ničeho Vás obviňovat nebudu, jen bych chtěl varovat před těmi jedy, které mohou znamenat smrt pro živočichy kteří následně otrávené hlodavce sežerou. Vážným problémem to může být u některých dravců, v Česku na otravy uhynulo v poslední době několik vzácných orlů. To ale nebude Váš případ, pán peter, lebo do pivnice akosi orly nechodia…
    Moje malá ale čiperná kočka Hvězdička loví velmi aktivně, v posledních pěti minutách jsem při cestě pro vodu do sklepa „zakopl“ o další pozůstatek- ač ji hezky krmím.
    Kdekoliv kočku na čas dáte, dejte prosím vždy misku čisté vody.
    Jinak pán peter snad Vás potěší, že na včerejší akci (placené té NNO i z fondů EU nejspíše) dorazil mezi 19 profesionálními kosáky/sekáči i jeden pán cca kolem 60 let, který tam pěl sovětskou hymnu, nastoupil ve staré vojenské uniformě upravené do podoby CCCP… NIKDO na něj nijak neútočil, naopak lidé měli radost a smáli se a ne pohrdavě. Aktivně ho při kosení povzbuzovali jako ostatní, já tam běhal se stuhou od „Nočních vlků“, a volal na něj „победа будет за нами!“ a že maká jako na Donbase…
    :-))
    Bylo hezké vidět zase jednou úplně normální lidi, kteří na všechny protiruské štvanice – zvysoka kašlou!
    Navštívili jsme při čekání na vyhlášení výsledků s kamarádem (vítězem) místní vesnické muzeum s expozicí -vč. staré stodoly.
    Měli tam zajímavé zařízení, které bych asi hned nepoznal – zato kamarád ano.
    Bylo to kulaté z plechu, a dokola bylo osm otvorů, k nimž vedly seshora ze středu jakási drátěná vahadla s oky. Ty se zachytily za nějaký malý úchyt který se prý přivázal tenkým lojem potřeným špagátkem.
    Byla to „šibeniční“ past na osm myší najednou (!), a prý se používaly ve stodole u zdejšího tehdejšího mlýna… Teď lituji, že jsem si to nevyfotil…
    S myšmi díky kočce Hvězdičce problémy nemám.

  • Sio • 19. června 2016

    peter. napsal
    No viete p.qwerzt!
    Mne keď sa na zimu nasťahujú do pivnice hlodavce,tak zavolám deratizátora.Nechcem mať hlodavcov vo svojom dome aby som ich mohol kontrolovať.Sú nepríjemné a páchajú škody.Podobne ako Rusku a Putinovi škodí tzv.5.kolóna.
    Ale priznávam,že na riešenie tohoto problému môžu byť rôzne názory.Preto sem chodíme,aby sme si tie názory vymieňali a zvažovali,ktorý z nich je bližšie k pravde.A keďže naše názory majú na vývoj v Rusku asi taký vplyv ako prdnutie do oceánu,neostáva nám nič iné ako počkať akým smerom sa to v Rusku a vo svete posunie.Ja dúfam,že tým správnym a mnou očakávaným.

    Mimochodem, s pátou kolonou se po celou dobu své vlády potýkal už Stalin. A z mnoha důvodů ji zlikvidovat nemohl, alespoň ne hned. Napřed po nějakou dobu potřeboval NEPmany, pak i uvolnění na vesnici, které porodilo bohaté sedláky (kulaky) – obojí časem zlikvidoval. Pak potřeboval staré specialisty a i zahraniční specialisty, aby mohl provést industrializace, neměl vlastní kádry. Nakonec vyrostla z byrokracie a stranické věrchušky. Pátá kolona není něco konstantního, zlikviduješ a žádné následky. Následky to vždy má a nejen pozitivní. Putin by musel začít likvidovat také umělce, vědce, specialisty. Někteří jsou celebritami a celkem jsou jich milióny, vy si asi představujete pár tisíc lidí, ale ti se opírají o nějaké podhoubí.

  • peter. • 19. června 2016

    Martin (už bez taky m) napsal
    Jinak pán peter snad Vás potěší, že na včerejší akci (placené té NNO i z fondů EU nejspíše) dorazil mezi 19 profesion

    p.Martin:
    Vždy ma poteší ak niekto napíše niečo,z čoho vyžaruje optimizmus a nádej,že všetci ľudia ešte nezblbli a dokážu sa zabaviť aj inak ako pri všelijakých „rockfestoch“.Raz som sa bol na taký „rockfest“(alebo ako sa to volá)pozrieť a poviem vám,že to bolo hrozné voľačo.Ľudia sa tam podivným spôsobom natriasali a kolísali v rytme bubnov a čudných škrekov ktoré vydávali zo seba bezdomovcom podobné indivíduá s gitarami na javisku.Bolo počuť len:bum!bum!bum!…… a tie davy kníšucích sa postáv na lúke.Veľmi mi pripomínali židov modliacich sa pri múre nárekov, ktorých som na vlastné oči videl pri svojej návšteve Jeruzalemu. Raz-dva som sa otočil a vypadol odtiaľ.
    p.Martin,škoda,že som tam na tej súťaži v kosení nemohol zúčastniť.Občas sa taká súťaž poriada aj u nás a vždy je to veľká sranda.

  • Vaska • 19. června 2016

    Martin – něco na český způsob: https://vlkovobloguje.wordpress.com/2016/06/18/vtip-na-tento-den-143/

  • Sio • 19. června 2016

    Vaska napsal

    Martin – něco na český způsob: https://vlkovobloguje.wordpress.com/2016/06/18/vtip-na-tento-den-143/

    Vláda nebude vypadat tak potentně.

  • fajt • 19. června 2016

    hudryper napsal
    Nejde o chybu,fajte,a Vy to nepochybně dobře víte. Jde o cílenou podporu při vytváření nového informačního pole pro volbu nového amerického prezidenta (ne prezidentky) a o podporu již
    probíhajících změn v postojích Evropanů k Rusku. S Vaší politickou erudicí bykritika Putina za
    „chyby“mohla mít úspěch u ruských nacionálních vlastenců,kteří by skoro vše „řešili“ na 6.prioritě.
    Nikoliv však u zdrcující většiny aktivních přispěvatelů do zdejší diskuse. Ale jako každý máte na
    svůj názor plné právo a z mého hlediska dokonce i dobrou funkci zabraňující nekritické adoraci
    Putina,k čemuž i zde existuje jistá tendence.Diskuse může probíhat jen když nejde o stejné postoje
    diskutujících,nýbrž za podmínky,že se argumentovaně střetávají názory s argumenty opačnými.

    http://cz.sputniknews.com/svet/20160619/3322450/rusti-vojaci-naroky-usa-syrie.html – tak fakt nevím, jaké informační pole ze strany ruské armády v Sýrii komu pomůže, či ovlivní volbu amerického prezidenta, která je stejně pouhou fraškou – co je ale realitou, je neoconská záměrná neomalenost k ruským zájmům a otevřena nenávist k současnému Kremlu ( snad by se možná dalo říci, že užiteční idioti amerických prediktorů nedohlednou za horizont jejich páníčku) a tady je jakákoliv shovívavost a ústupky ( údajně) v zájmu celosvětové bezpečnosti prostě špatně, i když v Ruské historii je slabost pro americkou stranu už takový evergreen, který stal Rusko nejenom Aljašku. ..

    nejsem prostý zastánce pevné a tvrdé ruky na každou americkou prkotinu a zlovolnost, ale v zásadních věcech by se nekompromisní postoj a akce možná Rusku docela šikly, třebas pro psychologii vlastního národa a pro ujasnění a potvrzení nastavené cesty pro ruské příznivce a sympatizanty ve světě ( tady docela Kreml poslední dobou ztrácí na oblibě a tváří se, jako by mu to bylo jedno, jako by i špatná spolupráce s Washingtonem byla priorita nadevše). ..)

  • hudryper • 19. června 2016

    fajt napsal
    nejsem prostý zastánce pevné a tvrdé ruky na každou americkou prkotinu a zlovolnost, ale v zásadních věcech by se nekompromisní postoj a akce možná Rusku docela šikly, třebas pro psychologii vlastního národa a pro ujasnění a potvrzení nastavené cesty pro ruské příznivce a sympatizanty ve světě

    Chápu,jenže Putin si nemůže a nechce dovolit netrpělivost. Jsem přesvědčen,že až příjde ta správná
    nechtěná nahrávka na smeč,že do ní dají Rusáci veškerou disponibilní sílu,aby druhé straně došlo ,
    s čím si zahrávají. Myslím,že cílem bude minimalizovat přitom kolaterální ztráty,zejména rusky mluvících Ukrajinců. Mám zato,že operaci Sýrie se dostala do fáze,která si zasloužila návštěvu Šojgu a která dává rozplizlé syrské politice USA v Sýrii minimální šance. Nado golovoj rabotať !

  • Sio • 19. června 2016

    hudryper napsal
    Chápu,jenže Putin si nemůže a nechce dovolit netrpělivost. Jsem přesvědčen,že až příjde ta správná
    nechtěná nahrávka na smeč,že do ní dají Rusáci veškerou disponibilní sílu,aby druhé straně došlo ,
    s čím si zahrávají. Myslím,že cílem bude minimalizovat přitom kolaterální ztráty,zejména rusky mluvících Ukrajinců. Mám zato,že operaci Sýrie se dostala do fáze,která si zasloužila návštěvu Šojgu a která dává rozplizlé syrské politice USA v Sýrii minimální šance. Nado golovoj rabotať !

    I na tvrdou ruku lze navléci sametovou rukavičku. S tím ostatně máme v Československu svou zkušenost.

  • peter. • 19. června 2016

    Sio napsal
    Pátá kolona není něco konstantního, zlikviduješ a žádné následky. Následky to vždy má a nejen pozitivní. Putin by musel začít likvidovat také umělce, vědce, specialisty. Někteří jsou celebritami a celkem jsou jich milióny, vy si asi představujete pár tisíc lidí, ale ti se opírají o nějaké podhoubí.

    Sio:
    Stačí,keď vyženie všetkých amerických podjebávačov a „odsekne“ hlavy ich poskokom akými sú Čubajs,Gref,Navaľnyj a ešte niekoľko možno stoviek im podobných.Potom sa milióny umelcov,vedcov,špecialistov a celebrít, disciplinovane zaradí do roboty v prospech RF.
    Podobne treba urobiť poriadok v školstve.Akože je to v tej prvej priorite?Ak chceš poraziť svojho nepriateľa,vychovaj jeho deti.Útoku na prvej priorite čo sa výchovy novej generácie týka, čelí RF už dávno a začína prinášať prvé plody ako sme sa o tom už na OM bavili.Takže treba vykopnúť liberastov zo škôl a univerzít a začať vychovávať novú generáciu v patriotickom duchu.A konečne prijať ústavu ktorú si RF napíše sama aby už žiadny prezident USA nemohol vyhlásiť cit.“Nemôže nad nami zvíťaziť štát,ktorého ekonomiku ovládame my,“Obama -kon.citátu.
    Také opatrenia sa za tú dobu 16-tich rokov čo je Putin pri moci mohli postupne,bez väčšieho rozruchu začať prijímať už dávno.A možno aj začali,len o tom ešte nevieme.Za chvíľu tam prebehnú parlamentné voľby.Možno po nich budem mať v hlave jasnejšie.
    Čo sa toho Stalina týka,tak on zaujal miesto po Leninovi v r.1923,no skutočne sa ujal moci až v r.1929.Za tých pár rokov pripravil ZSSR rozbitý po japonskej,I.svetovej a občianskej vojne tak,že II.svetovú vojnu ZSSR vyhral.
    Predstavujem si,v akom stave bola industrializácia ZSSR na začiatku jeho vlády a kam až sa dostala v prvej polovici 40-tich rokov minulého storočia.

  • Sio • 19. června 2016

    peter. napsal
    Sio:
    Stačí,keď vyženie všetkých amerických podjebávačov a „odsekne“ hlavy ich poskokom akými sú Čubajs,Gref,Navaľnyj a ešte niekoľko možno stoviek im podobných.Potom sa milióny umelcov,vedcov,špecialistov a celebrít, disciplinovane zaradí do roboty v prospech RF.
    Podobne treba urobiť poriadok v školstve.Akože je to v tej prvej priorite?Ak chceš poraziť svojho nepriateľa,vychovaj jeho deti.Útoku na prvej priorite čo sa výchovy novej generácie týka, čelí RF už dávno a začína prinášať prvé plody ako sme sa o tom už na OM bavili.Takže treba vykopnúť liberastov zo škôl a univerzít a začať vychovávať novú generáciu v patriotickom duchu.A konečne prijať ústavu ktorú si RF napíše sama aby už žiadny prezident USA nemohol vyhlásiť cit.“Nemôže nad nami zvíťaziť štát,ktorého ekonomiku ovládame my,“Obama -kon.citátu.
    Také opatrenia sa za tú dobu 16-tich rokov čo je Putin pri moci mohli postupne,bez väčšieho rozruchu začať prijímať už dávno.A možno aj začali,len o tom ešte nevieme.Za chvíľu tam prebehnú parlamentné voľby.Možno po nich budem mať v hlave jasnejšie.
    Čo sa toho Stalina týka,tak on zaujal miesto po Leninovi v r.1923,no skutočne sa ujal moci až v r.1929.Za tých pár rokov pripravil ZSSR rozbitý po japonskej,I.svetovej a občianskej vojne tak,že II.svetovú vojnu ZSSR vyhral.
    Predstavujem si,v akom stave bola industrializácia ZSSR na začiatku jeho vlády a kam až sa dostala v prvej polovici 40-tich rokov minulého storočia.

    Peter, náš náhled je rozdílný snad jen v tom, že to, co vidíte jako jednoduchou věc, já vidím jako věc nerealizovatelnou. Kdyby se u mně něco změnilo v tomto náhledu, dám vědět. Předpokládám, že i vy potřebujete ke změně náhledu mnohem víc, než mé nedokonalé argumenty. Takový už je život, co člověk, to názor. Uvidíme, jak se budo věci vyvíjet, třeba se takové čistky ještě dočkáme.

  • bergpora • 19. června 2016

    Ruska pata kolona je jen funkci doby. Patri do ni i vsichni Zapadnici, ktere v poklidnych casech lze charakterizovat jako liberalni proud, jez je obsazen v kazde spolecnosti. Ovsem jakmile zacne byt doba Rusku neprizniva, ze Zapadniku se okamzite stava pata kolona, nahlodavajici narodoveckou notu a tim same zaklady ruske spolecnosti,l cimz ji zasadne ohrozuje. Pokud chce nekdo proti Zapadnikum vystoupit politickou silou, priznava tim, ze ruska spolecnost je rozstepena natolik, ze vznika nebezpeci vzniku (zatim studene) obcanske valky.

  • Sio • 19. června 2016

    bergpora napsal

    Ruska pata kolona je jen funkci doby. Patri do ni i vsichni Zapadnici, ktere v poklidnych casech lze charakterizovat jako liberalni proud, jez je obsazen v kazde spolecnosti. Ovsem jakmile zacne byt doba Rusku neprizniva, ze Zapadniku se okamzite stava pata kolona, nahlodavajici narodoveckou notu a tim same zaklady ruske spolecnosti,l cimz ji zasadne ohrozuje. Pokud chce nekdo proti Zapadnikum vystoupit politickou silou, priznava tim, ze ruska spolecnost je rozstepena natolik, ze vznika nebezpeci vzniku (zatim studene) obcanske valky.

    Ruska pata kolona je jen funkci kapitalismu. Je složena z „úspěšných“ ve rvače o zdroje, zpitých vlastním úspěchem. Takové lidi kapitalismus generuje stále. Jsou přesvědčeni, že pokud by se stali součástí západu, vedlo by se právě jim ještě líp a ostatní je moc nezajímá. Samozřejmě jsou tu i profíci, jako třeba Navalnyj a další „osobnosti“ disentu soustředění v neziskovkách. Jezdí na dolary, spotřeba není moc vysoká.

  • peter. • 19. června 2016

    bergpora napsal
    ruska spolecnost je rozstepena natolik, ze vznika nebezpeci vzniku (zatim studene) obcanske valky.

    Ruská spoločnosť je dnes rozštiepená v pomere asi tak 80% za Putina a z tých ostávajúcich 20% nemusia byť všetci proti nemu.Viem,že ide len o štatistiku,tak dodám,že armáda je pod Putinovým velením a dúfam,že nespoľahlivých generálov má dobre prečítaných.S vnútrom je to podobné a naviac si Putin vytvoril „národnú gardu“na ktorú sa hádam môže spoľahnúť.Prezident je starý KGB-ák a určite vie zorganizovať veci tak,aby aby okolo navodenia poriadku v Rusku bolo čo najmenej šumu.
    O Lukašenkovi si môžeme myslieť hocičo,no keď on zistil,že americký veľvyslanec sa pokúša organizovať proti nemu opozíciu,tak ho s rozbehom vykopol z Bieloruska.Pripomínanie vojny,(akejkoľvek) je len propagandistickým ťahom nepriateľov Ruska ktorí kalkulujú s hroznými spomienkami národov RF na VVV.

  • bergpora • 19. června 2016

    peter. napsal
    naviac si Putin vytvoril „národnú gardu“na ktorú sa hádam môže spoľahnúť

    To je ale stejne zvlastni, vsechny ozbrojene slozky ma pod kontrolou, 80% obyvatel za sebou, ale zalozi si narodni gardu, na kterou je spoleh…ja proste z takoveho bagatelizovani nejsem nijak zhavej, nemuzu si moct. Vsechno je naprosto v poradku, loajalita maximalni, jen mozna prijde nejaky ten prevrat, ale jinak vsechno OK.