Diskuze k článku


  • peter. • 15. prosince 2014

    Bum!!Tak toto je riadna pecka.Rovno do zubov.To Ukrovia nerozchodia.
    http://ukraina.ru/news/20141215/1011492307.html

  • peter. • 15. prosince 2014

    peter. napsal

    Bum!!Tak toto je riadna pecka.Rovno do zubov.To Ukrovia nerozchodia.
    http://ukraina.ru/news/20141215/1011492307.html

    Preženú sa Európou ako kobylky.
    A možno práve to stará Európa potrebuje.Trasfúziu mladej čerstvej krvi pre vyriešenie svojich demografických problémov.

  • Sio • 15. prosince 2014

    No, 6 mil. gastarbeitrů mluvících pouze rusky (jinak by asi byli tu), to bude pecka. Myslíte, že si je tu EU pustí? Na druhé straně asi lepší, než muslimové. Počítám, že práci v Amazonu vezmou bez reptání. Ale co ti naši, co pak nic neseženou?
    No, mnozí tady mají proti Amazonu značné námitky, tak nemusí mít obavu o naše lidi. Ukrajinci to vezmou rádi a naši zůstanou na dávkách.

  • fajt • 15. prosince 2014

    http://politikus.ru/events/38125-grazhdane-ukrainy-bolshe-ne-smogut-rabotat-v-rossii.html – tak tohle je teprve bomba a pro ukrajince černá zpráva…pak by mohla Evropa očekávat tuto situaci – http://i68.fastpic.ru/big/2014/1215/03/5ebc7e2d58eac1e436da3a23c2878403.png

  • peter. • 15. prosince 2014

    fajt napsal

    http://politikus.ru/events/38125-grazhdane-ukrainy-bolshe-ne-smogut-rabotat-v-rossii.html – tak tohle je teprve bomba a pro ukrajince černá zpráva…pak by mohla Evropa očekávat tuto situaci – http://i68.fastpic.ru/big/2014/1215/03/5ebc7e2d58eac1e436da3a23c2878403.png

    Výstižný obrázok.

  • Sio • 15. prosince 2014

    peter. napsal
    Výstižný obrázok.

    Nojo, ale co s těmi ukrajinskými běženci, těch je snad kolem miliónu a těžko je budou vracet do 180 dní domů. Snad to nějak dokáží oddělit.

  • peter. • 15. prosince 2014

    Sio napsal
    Nojo, ale co s těmi ukrajinskými běženci, těch je snad kolem miliónu a těžko je budou vracet do 180 dní domů. Snad to nějak dokáží oddělit.

    No čo.Urobia si v Kyjeve,Ľvove a v iných mestách nový majdan.Len už nebudú bľačať “ Slava Ukrajine“ ale “ Dajte nám žrať „.

  • peter. • 15. prosince 2014

    peter. napsal
    No čo.Urobia si v Kyjeve,Ľvove a v iných mestách nový majdan.Len už nebudú bľačať “ Slava Ukrajine“ ale “ Dajte nám žrať „.

    Povedal by som,že rusko jazyčných utečencov sa to opatrenie netýka.Týka sa to Ukrov,ktorých v Rusku maká niekoľko miliónov,veľká časť bez pracovného povolenia (tí pôjdu domov) a o tých,ktorí sa tam budú čoraz viac uchádzať o robotu priamo úmerne s tým,ako sa na Ukrajine bude znižovať životná úroveň.Tak tých po Novom roku do Ruska nepustia tiež.

  • fajt • 15. prosince 2014

    peter. napsal
    Povedal by som,že rusko jazyčných utečencov sa to opatrenie netýka.Týka sa to Ukrov,ktorých v Rusku maká niekoľko miliónov,veľká časť bez pracovného povolenia (tí pôjdu domov) a o tých,ktorí sa tam budú čoraz viac uchádzať o robotu priamo úmerne s tým,ako sa na Ukrajine bude znižovať životná úroveň.Tak tých po Novom roku do Ruska nepustia tiež.

    buď se stanou občany Ruska ( jestli tedy projdou řízením) a nebo půjdou domů – a ne že se jich konflikt v jejich rodné zemi nebude týkat a dokonce svou přeposlanou výplatou na Ukrajinu budou sponzorovat kyjevskou chuntu…ale mám za to , že Rusko ví přesně co dělá a jaké dopady to bude mít na obyčejné ukrajince ( tady se asi jenom urychluje nevyhnutelný proces). ..

  • peter. • 15. prosince 2014

    Tí utečenci v Rusku sú zväčša Rusi z Donbasu.Niektorí z nich už prijali prácu v iných regiónoch RF,kde našli aj nový domov.Niektorí sa vrátili na Donbas a niektorí ešte vyčkávajú v utečeneckých táboroch.Buď sa vrátia domov,alebo ostanú pracovať a žiť v Rusku.Preto píšem,že týchto ľudí sa to netýka.Opatrenie prijaté RF hovorí o Ukrajincoch pracujúcich v Rusku bez pracovného povolenia a o Ukrajincoch ktorí by po Novom roku chceli hľadať zamestnanie v Rusku.Otázne je,ako sa RF bude pozerať na Ukrajincov z Donbasu a to záleží na tom,či bude Donbas samostatný,či z neho bude federatívna republika alebo sa tam bude bojovať ďalej.

  • brankoslav • 15. prosince 2014

    Sio napsal

    No, 6 mil. gastarbeitrů mluvících pouze rusky (jinak by asi byli tu), to bude pecka. Myslíte, že si je tu EU pustí? Na druhé straně asi lepší, než muslimové. Počítám, že práci v Amazonu vezmou bez reptání. Ale co ti naši, co pak nic neseženou?
    No, mnozí tady mají proti Amazonu značné námitky, tak nemusí mít obavu o naše lidi. Ukrajinci to vezmou rádi a naši zůstanou na dávkách.

    To s tím Amazonem myslíš vážně?

  • peter. • 15. prosince 2014

    Kto by pred 10 – 15 rokmi povedal,že USA,Kanada a Argentína budú kupovať ruské kombajny
    http://politikus.ru/articles/38102-amerikancy-pereseli-na-rossiyskie-kombayny.html

  • Rado Miko • 15. prosince 2014

    peter. napsal

    Kto by pred 10 – 15 rokmi povedal,že USA,Kanada a Argentína budú kupovať ruské kombajny
    http://politikus.ru/articles/38102-amerikancy-pereseli-na-rossiyskie-kombayny.html

    video
    http://www.vesti.ru/doc.html?id=2199930&2199930#

  • peter. • 15. prosince 2014

    Rado Miko napsal
    video
    http://www.vesti.ru/doc.html?id=2199930&2199930#

    Mali sme aj my kvalitný agropotravinársky sektor.Až je to človeku ľúto.

  • ducatista • 15. prosince 2014

    Je sice hezké, že ruské kombajny se prodávají do USA, ale jinak Rusko čelí doslova ekonomické Barbarosse. Dnes se rubl propadl o neuvěřitelných 11 % . Na forexu jsem něco takového ještě neviděl. OPEC vyhlásil, že neomezí těžbu ani v případě, že ropa spadne ke 40 USD za barel. Příští půlrok bude pro Rusko kritický, snad to Putin ustojí.

  • peter. • 15. prosince 2014

    ducatista napsal

    Je sice hezké, že ruské kombajny se prodávají do USA, ale jinak Rusko čelí doslova ekonomické Barbarosse. Dnes se rubl propadl o neuvěřitelných 11 % . Na forexu jsem něco takového ještě neviděl. OPEC vyhlásil, že neomezí těžbu ani v případě, že ropa spadne ke 40 USD za barel. Příští půlrok bude pro Rusko kritický, snad to Putin ustojí.

    http://zo.trimbroker.com/financne-spravy/Prepad-ceny-ropy-o-25-vitazi-a-porazeni-V-d-141024-1558

  • Rado Miko • 15. prosince 2014

    Propad rublu:
    Podporuje investice do ekonomiky Ruska, investice nemusí být z Evropy.
    (Každý ví že propad je vyvolán a není vyvolán krizí v samotném Rusku)
    Zamezuje „levnému“ odlivu kapitálu ze země.
    Podporuje vývozce.
    Porovnání:
    Rusko na základě sankcí očekává odliv cca. 200mld. $
    Což je asi 27,21Kč na osobu.
    Česko očekává (bez sankcí)odliv kapitálu 315mld.Kč což je 31,50Kč na osobu.
    Za posledních 5let odplynulo z ČR asi 1 000mld Kč.
    Zapomíná se, že náš zahraniční dluh dosahuje 2 226 mld. korun (1.7.2014)
    Státní dluh 1 683 mld. korun.

  • ducatista • 16. prosince 2014

    peter: to je ale dlouhodobý výhled, Rusko potřebuje přežít právě teď.

  • peter. • 16. prosince 2014

    http://politikus.ru/articles/38182-chernyy-vecher-temnaya-noch.html
    Za ten prepad rubľa môžu podľa CBR,špekulanti na valutovom trhu.
    Tak sa pozrime,ako pred pár dňami obhajoval vedúci predstaviteľ CBR Sergej Švecov práve týchto ťpekulantov :
    http://colonelcassad.livejournal.com/1939746.html

  • ducatista • 16. prosince 2014

    Rado Miko: ten přepočet hapruje, ve skutečnosti je to 27.000 Kč na osobu, nikoli pár drobných… Ruská CB dnes zvýšila úrokovou sazbu na 17 %! Ruské firmy krvácí, pokud musí dělat konverzi rublu na dolary při platbě do zahraničí, je to přímo šílené. Teď k tomu přibudou ještě drahé úvěry. Největší světový retail forex broker FXCM už stáhl pár RUB/USD z obchodování a důrazně doporučuje neotvírat od zítřka žádné pozice. Tzn., že se čeká něco zásadního. Já osobně očekávám Putinův projev k národu, protože v případě vypuknutí paniky se ruský bankovní systém sesype jak domeček z karet. Ostatně jako každý jiný bankovní systém. Přesto věřím, doufám, že Rusové tenhle útok zvládnou, v nejbližších dnech se hraje o budoucnost Ruska na další desetiletí.

  • Béda • 16. prosince 2014

    Nejsem odborník na ekonomiku ale myslím, že se špekulanti a ekonomičtí diktátoři (žádný liberalismus ve skutečnosti neexistuje a patrně nikdy ani neexistoval – je to chiméra a mystifikace) snaží jakýmkoliv způsobem zlomit Rusko. Dokonce se přitom neostýchali vytvořit spolek se saudskými diktátorskými wahhábisty. Podle mého mínění Rusko má několik možností: kapitulovat a stát se kolonií, okamžitě se úplně odstřihnout od dolaru (důsledky nedokážu dohlédnout), provést kontraúder a okamžitě zastavit vývoz surovin. Každá z těch možností se zdá být šílená. Netuším co si Putin a jeho poradci vyberou. Jde do tuhého a hlavní hráči hrají vabank. Amíci prahnoucí po světovém diktátu a možnosti neomezeného globálního vykrádání čelí krachu, Rusy nutí k ruské ruletě. Nekouká z toho nic dobrého.

  • Sio • 16. prosince 2014

    Rusko nezbankrotuje, v žádném případě. Díky surovinám je to jeden z nejbohatších států světa. Má nízkou zadluženost (čili prostor pro půjčky) a devizové rezervy. Ten útok nebude nekonečný, stejně jako cena ropy. Kapitalista není schopen dlouho prodělávat a pokud je cena ropy dole, břidličný plyn asi moc nevynáší, pokud něco. Jeho vývoz do EU za vyšší ceny se stává chimérou. Docela bych si vsadil na zakoupení nějakých dlouhodobějších státních obligací na 17% . Počáteční prodělěk se pak jistě vyrovná, až se inflace ustálí na nižších hodnotách. V Čechách se prodávaly svého času státní obligace s 12% úrokem, vzpomene si někdo? Pak se prodávaly za násobnou cenu. Klesající kurz a drahá valuta je zaprvé mocným impulsem ke koupi domácí produkce a zlevňuje to pracovní sílu oproti kupování drahých strojů, takže i vyšší zaměstnanost. Je to příležitost pro firmy, které nejedou na valutové úvěry. Také dost blbé pro firmy, co vyvážejí do Ruska, třeba potraviny nebo ty různé šmoky, zkrátka nikoli investice, ale věci osobní spotřeby, různé supermarkety.
    Chci tim říci, že to nemá jen negativní dopady.

  • Sio • 16. prosince 2014

    Béda: podle mě z toho kouká jen dočasné snížení životní úrovně Rusů. Posílí to pravda pátou kolonu, ale teď je otázkou nakolik a na jak dlouho. Myslím, že to nebude tak dramatické. Nevěřím ani tomu, že SSSR se rozpadl díky snížení cen ropy, to je blábol. Příčiny byly spíše vnitřní povahy.

  • ducatista • 16. prosince 2014

    Sio: bohužel devizové rezervy utrácí CRB naprosto nesmyslnými pokusy o stabilizaci kurzu. Vedení by měli pozavírat. Nikdo nezastaví trh, o tom ví svoje i anglická centrální banka, když Soros shortoval libru. CRB měla počkat na stabilizaci kurzu ropy a pak teprve provádět intervence, takhle doslova hodila do kamen desítky miliard dolarů.

  • Gatta • 16. prosince 2014

    fajt napsal

    http://politikus.ru/articles/38158-glazev-vs-aleksashenko-chto-delat-s-rublem-i-rossiyskoy-ekonomikoy.html

    Díval jsem se na ta Vaše oba odkazy …
    A potom jsem si přepočítal poslední ekonomické hodnoty v tom oblíbeném vzorečku defaultního kurzu – „M2 místní měny/ zlatodevizové zásoby v USD“.

    Rubl – od září jen malý pokles – dnes kolem 70 RUB/ USD. Tedy se blíží hodnotě, kdy je plně směnitelný z devizových rezerv – dnes z takřka už 90%.

    To taková Hřivna – je vůči dolaru velmi stabilní – ale reálný kurs podle stejného výpočtu je cca 96 UAH/ USD – tedy je dnes devizově krytá z 16%.

    I exponenciální křivka vývoje kurzu rublu jasně ukazuje na útok nebo paniku.
    Rusko prostě musí chvíli vydržet a po tu dobu zabránit devizové panice.

  • Béda • 16. prosince 2014

    ducatista napsal

    Sio: bohužel devizové rezervy utrácí CRB naprosto nesmyslnými pokusy o stabilizaci kurzu. Vedení by měli pozavírat. Nikdo nezastaví trh, o tom ví svoje i anglická centrální banka, když Soros shortoval libru. CRB měla počkat na stabilizaci kurzu ropy a pak teprve provádět intervence, takhle doslova hodila do kamen desítky miliard dolarů.

    Centrální banky jsou prodlouženou rukou světového spiknutí priovátních finančních supů. Měly by být podřízeny státům a mít monopol na „výrobu veškerých peněz“. Takhle jsou zcela k ničemu, když gro finančního oběživa tvoří ve skutečnosti soukromé banky ve svých účetních sestavách.

  • Gatta • 16. prosince 2014

    Re Béda
    Po zhlédnutí některých kritických ruských pořadů o fungování RCB je dá očekávat, že „mimořádná situace vyvolá také mimořádná opatření“.

    Což může být mnohem cennější, než nynější propad kurzu.

  • hudryper • 16. prosince 2014

    Něco mi říká,že ve velmi krátkém čase dojde k mimořádnému zasedání dumy,která změní paragrafy o jmenování do pozic v Centrální bance RF. Na západě budou řvát,že se Rusko
    vrací do samoděržaví. Amíci vlastně zatlačují ruskou vládu do pozice,v níž byla v době SSSR.
    Do tvrdé kontroly valutových operací a celého zahraničního obchodu. Očekávám vyhlášení dočasného úředního kurzu rublu vůči hlavním měnám a zrušení drakonického úrokování úvěrů pro ruské podniky. Vystupňovaný útok na rubl je zřejmě prevencí proti očekávanému rozhodnutí
    prodávat ruské suroviny pouze za ruble. Co se stane,když ze světového trhu náhle vypadne ruská
    energetická kapacita ? Budou schopni us.vazalové se Saudy ještě zvýšit svou produkci a nahradit
    nedostatek ropy na trhu ? Myslím ,že nikoliv,že napružené kyvadlo s cenou ropy obrátí svůj pohyb
    do opačného extrému s následným efektem na pozici dolaru.

  • peter. • 16. prosince 2014

    Podľa toho čo čítam,sa chystá proti Rusku vojna.Vojna horúca,ktorá môže prerásť do svetovej vojny.Ak je táto hrozba naozaj vážna,tak Rusko sa na ňu musí pripraviť a prijať radu opatrení ktoré štát ohrozený vojnou prijať jednoducho musí.Napríklad odstrániť z rozhodovania to,čo nazývame demokraciou.Eliminovať všetky skupiny ktoré majú potenciál ohroziť štát z vnútra (piata kolóna,vedenie CBR) prispôsobiť tomu propagandu s cieľom zmobilizovať národ a zabezpečiť si loajalitu a podporu oligarchov.A malo by k tomu pristúpiť urýchlene,hneď.
    Je to môj názora a vôbec si nenárokujem na to,aby bol všeobecne uznaný za pravdivý.Myslím,že v Rusku nastal čas pre nejakú formu diktatúry.

  • Aleš • 16. prosince 2014

    peter. napsal

    Podľa toho čo čítam,sa chystá proti Rusku vojna.Vojna horúca,ktorá môže prerásť do svetovej vojny.Ak je táto hrozba naozaj vážna,tak Rusko sa na ňu musí pripraviť a prijať radu opatrení ktoré štát ohrozený vojnou prijať jednoducho musí.Napríklad odstrániť z rozhodovania to,čo nazývame demokraciou.Eliminovať všetky skupiny ktoré majú potenciál ohroziť štát z vnútra (piata kolóna,vedenie CBR) prispôsobiť tomu propagandu s cieľom zmobilizovať národ a zabezpečiť si loajalitu a podporu oligarchov.A malo by k tomu pristúpiť urýchlene,hneď.
    Je to môj názora a vôbec si nenárokujem na to,aby bol všeobecne uznaný za pravdivý.Myslím,že v Rusku nastal čas pre nejakú formu diktatúry.

    Anebo je tu ještě alternativa. Vláda skutečné moudrosti lidu. Hierarchická struktura s rozkazy jen jako důsledek válečného konfliktu. Bez války nebude třeba velitele a rozkazů, ale jen prezidenta. Za války i ten nejdemokratičtější stát nese stopy diktátu.
    Rusové si prošli mnoha pekly na zemi, to by dnes mohlo být jejich devízou. Vzpomněl jsem si na občasnou přispěvatelku paní Dominiku i moji minulost. Projdi bahnem, dotkneš se hvězd.

  • Sio • 16. prosince 2014

    Béda napsal
    Centrální banky jsou prodlouženou rukou světového spiknutí priovátních finančních supů. Měly by být podřízeny státům a mít monopol na „výrobu veškerých peněz“. Takhle jsou zcela k ničemu, když gro finančního oběživa tvoří ve skutečnosti soukromé banky ve svých účetních sestavách.

    Každá sranda něco stojí. Možná není tak jednoduché podčinit si CB, dokud neudělá pořádnou chybu. Třeba zrovna tímto si právě podřezává pod sebou větev.

  • Sio • 16. prosince 2014

    Gatta napsal

    Re Béda
    Po zhlédnutí některých kritických ruských pořadů o fungování RCB je dá očekávat, že „mimořádná situace vyvolá také mimořádná opatření“.

    Což může být mnohem cennější, než nynější propad kurzu.

    Aha, tak mě Gatta předstihl …

  • Sio • 16. prosince 2014

    peter. napsal

    Podľa toho čo čítam,sa chystá proti Rusku vojna.Vojna horúca,ktorá môže prerásť do svetovej vojny.Ak je táto hrozba naozaj vážna,tak Rusko sa na ňu musí pripraviť a prijať radu opatrení ktoré štát ohrozený vojnou prijať jednoducho musí.Napríklad odstrániť z rozhodovania to,čo nazývame demokraciou.Eliminovať všetky skupiny ktoré majú potenciál ohroziť štát z vnútra (piata kolóna,vedenie CBR) prispôsobiť tomu propagandu s cieľom zmobilizovať národ a zabezpečiť si loajalitu a podporu oligarchov.A malo by k tomu pristúpiť urýchlene,hneď.
    Je to môj názora a vôbec si nenárokujem na to,aby bol všeobecne uznaný za pravdivý.Myslím,že v Rusku nastal čas pre nejakú formu diktatúry.

    Mé chabější znalosti historie se ozývají s tím, že do pozice diktátora jmenoval senát některého z konzulů v okamžiku ohrožení Říma. Žeby došlo k oficiálnímu jmenování Putina diktátorem, to neočekávám. Ale má k tomu demokratický mandát, podporu 88% Rusů, kdo se proti tomu může postavit? Pokud bude mít v dumě podporu nad 60% může si nechat i měnit ústavu. Jako nedávno mu Duma odhlasovala, že může zavelet k útoku na Ukrajinu.

  • ducatista • 16. prosince 2014

    Dnešek je ještě horší než včerejšek. Ráno, po zvýšení úrokové sazby na 17 %, rubl prudce posílil a nakrátko stabilizoval při kurzu cca 58. Obrovský cenový gap byl však vyrovnán během pouhých 2 hodin! Teď už je kurz USD/RUB téměř 73. Hudryper: souhlas.

  • peter. • 16. prosince 2014

    Sio napsal
    Mé chabější znalosti historie se ozývají s tím, že do pozice diktátora jmenoval senát některého z konzulů v okamžiku ohrožení Říma. Žeby došlo k oficiálnímu jmenování Putina diktátorem, to neočekávám. Ale má k tomu demokratický mandát, podporu 88% Rusů, kdo se proti tomu může postavit? Pokud bude mít v dumě podporu nad 60% může si nechat i měnit ústavu. Jako nedávno mu Duma odhlasovala, že může zavelet k útoku na Ukrajinu.

    Vojna a demokracia.Dva pojmy,ktoré sa vzájomne vylučujú.Vo vojne musia mať bojujúce strany svojich vodcov.
    Rusko pravdepodobne má niečo ako Radu pre obranu štátu,ktorá v prípade potreby preberie všetku moc do svojich rúk a vymenuje takéhoto vodcu.
    Iba mám pocit,že už by sa v Rusku mal ozvať nejaký budíček,lebo ako vidno,pokusy o rozloženie štátu zvnútra sú v plnom prúde a stupňujú sa.

  • Aleš • 16. prosince 2014

    ducatista napsal

    peter: to je ale dlouhodobý výhled, Rusko potřebuje přežít právě teď.

    ducatista: Vaše komentáře jsou asi momentálně nejvýstižnější na celém OM. Napadá mne právě souvislost i s námi či Ukrajinci. Někteří musí přežít právě teď a tuto zimu.

  • Rado Miko • 16. prosince 2014

    ducatista napsal

    Rado Miko: ten přepočet hapruje, ve skutečnosti je to 27.000 Kč na osobu, nikoli pár drobných… Ruská CB dnes zvýšila úrokovou sazbu na 17 %! Ruské firmy krvácí, pokud musí dělat konverzi rublu na dolary při platbě do zahraničí, je to přímo šílené. Teď k tomu přibudou ještě drahé úvěry. Největší světový retail forex broker FXCM už stáhl pár RUB/USD z obchodování a důrazně doporučuje neotvírat od zítřka žádné pozice. Tzn., že se čeká něco zásadního. Já osobně očekávám Putinův projev k národu, protože v případě vypuknutí paniky se ruský bankovní systém sesype jak domeček z karet. Ostatně jako každý jiný bankovní systém. Přesto věřím, doufám, že Rusové tenhle útok zvládnou, v nejbližších dnech se hraje o budoucnost Ruska na další desetiletí.

    Máš pravdu. Ale je to půlka pravdy, 315 000 mil./10mil 31.500Kč Chybka byla jen v desetiné čárce. Oto víc je patrno, kdyby se u nás zkusila dělat samostatná politika. Pak, po vtrhnutí spekulantů a s dluhy které máme, bez surovin, bude v Česku 10mil. bezdomovců. V Rusku je to momentálně hra spekulantů, nech me se překvapit.

  • Rado Miko • 16. prosince 2014

    Peter Staněk / Thomas Piketty: Kapitál v 21.storočí
    https://www.youtube.com/watch?v=KcLYx0TnYZ0

  • ducatista • 16. prosince 2014

    Rado Miko: uvidíme, jak to bude vypadat zítra, po zasedání FEDu, kdy se čeká vyhlášení ohledně úrokových sazeb. To může značně ovlivnit další vývoj událostí. Možná i z tohoto důvodu zatím Rusko vyčkává…

  • peter. • 16. prosince 2014

    ducatista napsal

    Rado Miko: uvidíme, jak to bude vypadat zítra, po zasedání FEDu, kdy se čeká vyhlášení ohledně úrokových sazeb. To může značně ovlivnit další vývoj událostí. Možná i z tohoto důvodu zatím Rusko vyčkává…

    Zdá sa,že sa to začína stabilizovať
    http://rusvesna.su/economy/1418737565
    Pre mňa sú zaujímavé diskusie pod článkami na ruských weboch.Z nich mám pocit,že viac ako liberáli napádajú Putina ruskí komunisti.

  • peter. • 16. prosince 2014

    Tu je akési vysvetlenie toho čo sa stalo s rubľom,ale úprimne povediac,keďže nie som ekonóm,rád si prečítam názory na tento článok
    http://politikus.ru/articles/38214-lovushka-zahlopnulas.html

  • fajt • 16. prosince 2014

    mno, rubl je na stovce za ojro, zítra má tuhle hranici atakovat i dollar. ..

  • peter. • 16. prosince 2014

    http://rusvesna.su/economy/1418737565
    A tu píšu,že ojro kleslo na 92 rubľov a situácia sa stabilizovala.

  • peter. • 16. prosince 2014

    peter. napsal

    http://rusvesna.su/economy/1418737565
    A tu píšu,že ojro kleslo na 92 rubľov a situácia sa stabilizovala.

    A o hodinu neskôr sa pád rubľa zase obnovil.Máte pravdu.Uvidíme zajtra.
    http://slovak.ruvr.ru/news/2014_12_16/Dolar-a-euro-vzrastli-do-80-a-100-rublov-1982/

  • Gatta • 16. prosince 2014

    http://www.bloomberg.com/quote/USDRUB:CUR/chart

    Co je u finanční paniky nejhorší ??? Ta panika …

  • fajt • 16. prosince 2014

    Gatta napsal

    http://www.bloomberg.com/quote/USDRUB:CUR/chart

    Co je u finanční paniky nejhorší ???Ta panika …

    ano, jsou to pouze spekulace ( prý reálné kurzy měn, muhehe ), nemělo by to citelně zasáhnout gospodarku napadené země emerickou fed svoloči, kdyby přeci ano, tak pak už je to problém ( ale řešitelný) – v Rusku nikdo nehladuje ve velkém a země jede v plném režimu ( tedy co může), suroviny má vlastní a lidský potenciál je taky v rámci možností…hold chvíli nebudou debužírovat francouzské sýry a lanýže a vyserou se mužíci na evropské kanikuly…a mužík umí být houževnatý. ..)