Ukrajina: Videopřehled z 10. prosince 2014

Ukrajinský kamelot speciál: Motorové myši sbírají dary pro oběti války na Donbasu

***

Září 2014, Berlín. Němec Stephen Dürr radil Putinovi ohledně sankcí!

Zdroj: ZDF

Překlad a titulky: Viktor Ondris

***

17. 11. 2014, Moskva. Otázka-odpověď V. V. Pjakina

Překlad a titulky: Irena

***

27. 11. 2014, Moskva. Otázka-odpověď V. V. Pjakina

Překlad a titulky: Irena

***

4. 12. 2014, Moskva. Projev Vladimíra Putina o stavu země

Česká verze (ČT24) zde

***

Sektor Gaza: Mlha

0 0 hlasy
Hodnocení článku
Platby

Líbil se vám článek?
Přispějte, prosím, redakci OM na č. ú. 2900618307/2010, nebo přes následující QR kódy.

QR platba 50 Kč

QR platba 50 Kč

QR platba 100 Kč

QR platba 100 Kč

Odebírat
Upozornit na
81 Komentáře
nejstarší
nejnovější nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
hudryper
hudryper
11. 12. 2014 0:25

Byť beru Pjakina s jeho vše vysvětlujícími komentáři ke všemu s určitou rezervou,nemohu mu nepřiznat značnou přesvědčivost. V USA se opravdu odehrává proces ,v němž mají být Spojené státy ponechány banksterskou superelitou (globálním prediktorem,cha cha,) násilnému vypořádání se s nezáviděníhodnou hospodářskou situací obyvatelstva a federální vládou USA. Zmatečná zahraniční politika,která průměrného Američana nezajímá a již většinou nerozumí ale šokuje okolní svět,který si na rozdíl od Američanů uvědomuje,že sebranka,která jim vládne jsou diskvalifikovaní potomci původní americké elity,jež ale v posledních generacích zdegenerovala a naprosto nezodpovědně vede Ameriku a s ní celý svět do všezničujícího konfliktu. Jenže až tak daleko to banksterská… Číst vice »

fajt
11. 12. 2014 6:13

onehdy jsem při jízdě nechtíc vyslechl výtok ( pokud můžu, tak si pouštím cedlo, flešku a nebo stanici, která krafe co nejméně) jednoho jeblýho radiodžokeje – tetelil se blahem nad jednou jemu podstrčenou statistikou, prý je v dnešním eurosajuzu okolo 25 mil. imigrantů, tedy nejvíce od druhé světové, no a nás „čechy“ má těšit, že v čezku to je nejméně z celé EU ( prý klesající trend od 2003) , i když podle jeho jména bych ho typoval na nějakou hodně tmavou přivandrovalou opici ( hold se taky nechal lehce přeprogramovat na šwejka) – tak jsem si jenom letmo připomněl,… Číst vice »

Béda
11. 12. 2014 7:41

Více než jakákoliv slova – doporučuji rozkliknout poslední příspěvek v diskusi (s obrazovou přílohou – nick Juraj) pod článkem http://www.hlavnespravy.sk/ukrajina-zahajila-tender-modernizacie-siete-plynovodu-ponuka-podiely/469311

Jsou tam loga „sponzorů“ ukrajinského převratu v průběhu přednášky Viktorky Nuland v prosinci 2013. Jasně ukazují kdo tahá za nitky a kdo mél zájem na ukrajinském protistátním převratu.

Béda
11. 12. 2014 7:50

Zajisté nepřekvapí, že mezi sponzory bedlivě hlídající ukrajinskou suverenitu a demokracii patří kromě americké ambasády (té jde všude v prvním řadě především o demokracii a lidská práva, prpoto taky USA všude kdekoliv válčí a odmítají podpořit protinacistickou rezoluci OSN) také firmy jako Chevron, Exxon mobile, Raytheon (to jsou „naši“ radaristé), Monsanto a bohulibé „neziskovky“ typu Bushovy a |Clintonové humanitární organizace, Heritage Foundation, Open World Center etc..

peter.
11. 12. 2014 8:11

Keď sa začalo prvý krát jednať o prímerí v Minsku,keď opolčenci zastavili ofenzívu tesne pred dobitím Mariupoľa,napísal som k tomu nesúhlasné príspevky.Moje obavy sa napĺňajú.V ozbrojených zložkách Novoruska dochádza k vážnym rozporom.Kozáci odsudzujú vedenie oboch republík a obviňujú ich zo zrady.
https://www.youtube.com/watch?v=s_4heZCRDj0#t=55

Béda
11. 12. 2014 8:13

Peter,

taky jsem to považoval za fatální chybu. Kdoví proč k ní došlo.

Béda
11. 12. 2014 8:16

Byl bych zvědav jak by reagovala protistrana, kdyby RF poslala svoji vojenskou policii do DNR a LLR na žádost jejich politického vedení http://www.hlavnespravy.sk/kanada-posiela-vojensku-policiu-na-ukrajinu/469615 To by bylo řevu v „nezávislých“ korporátních médiích.

Gatta
Gatta
11. 12. 2014 8:36

Doufejme že konečně dobrá zpráva a začátek obratu:
http://proinvestory.cz/eu-zmekcila-sankce-proti-rusku

Béda
11. 12. 2014 8:47

Zapeklitý rébus. USA se mermomocí snaží zmicnit ukrajinských plynovodních trubek do Evropy a zablokovat alternativní plynovod South Stream. Z ovládnutí trubek si slibují krom profitu za tranzit také získání páky na ruskou ekonomiku a na východoevropské užitečné idioty závislé na plynu tekoucího z Ruska skrz Ukrajinu, které mohou kdykoliv přiškrcením kohoutů a obviněním Ruska použít jako své beranidlo proti Rusům. proto trvaly na zákazu a házení polen pod nohy south Streamu. Jinak by si mohly naložit celý ukrajinský plynovod do octa. Byla by to zmařená investice (pokud pomineme fikci ukrajinského břidličného boomu) a naopak Ukrajina by se obejitím stala plně… Číst vice »

hudryper
hudryper
11. 12. 2014 9:01

Béda napsal Béda • 11. Prosinec 2014 Peter, taky jsem to považoval za fatální chybu. Kdoví proč k ní došlo. Patrně jste pánové neposlouchali Pjakina dostatečně pozorně. On to tam přece vysvětluje ! Rusové vědí na 100 %,že jim zůstane Ukrajina na krku. Po vyhnání amerických loutek z Kyjeva tam bude zapotřebí sanovat kde co,uvědomte si tu hrůzu humanitární katastrofy spojené jen s letošní zimou, natož náklady na návrat alespoň do výchozího stavu,tedy před majdanem. Jde doslova o život 45 milionů lidí,včera ještě hrdých občanů SSSR ! Z hlediska materiálního nemají Rusové rovněž žádný motiv cokoliv ,kromě nacistických zbraní ,na… Číst vice »

Béda
11. 12. 2014 9:09

hudryper,

a teď je to lepší? Bude menší ničení infrastruktury? Teď jsou amíci a jejich loutky na Rusko hodnější než by byli, kdyby opolčenci dokončili začatou práci? Navíc jak známo neúspěch, resp. protahování války, nejistoty, dlouhodobé vystavování násilí demoralizují, úspěch naopak posiluje morálku a bojového ducha a oslabuje nepřítele.

hudryper
hudryper
11. 12. 2014 9:34

I Vy jeden maršále Kutuzove ! Vaše reakce jsou rodu „vítězství nebo smrt“ „patria o muerte !“
Jenže na štěstí v Moskvě přemýšlejí povolaní na pár tahů dopředu a v několika variantách. Na
tom,jestli jsou dnes Amíci na Rusko „hodnější“ záleží pramálo,ze strategického hlediska jde o
marginalitu . Reagujete jako byste toho Pjatina vůbec neslyšel.Hraje se o víc než o Novorusko.

Béda
11. 12. 2014 9:44

Máte pravdu. Já Pjakina od jisté doby (myslím, od doby kdy jsem nabyl dojmu že je trošinku mystický) neposlouchám. Já totiž mystiky nerad.

fajt
11. 12. 2014 9:52

tak rusové vedeni Putinem chtějí vyhrát ( i když to asi není to správné slovo) nad falešným západem civilizovaným způsobem – jenom jestli jim to amerika ale dovolí. ..)

Béda
11. 12. 2014 10:00

hudryper,

jinak nevím, co tak podstatné z hlediska RF a západu by se změnilo, kdyby opolčenci získali Mariupol oddálili frontu od hranic svých republik a získali větší klid. Co by to mohlo být? Nic podstatného mně nenapadá.

peter.
11. 12. 2014 10:06

hudryper napsal Patrně jste pánové neposlouchali Pjakina dostatečně pozorně. On to tam přece vysvětluje ! Rusové vědí na 100 %,že jim zůstane Ukrajina na krku. Po vyhnání amerických loutek z Kyjeva tam bude zapotřebí sanovat kde co,uvědomte si tu hrůzu humanitární katastrofy spojené jen s letošní zimou, natož náklady na návrat alespoň do výchozího stavu,tedy před majdanem. Jde doslova o život 45 milionů lidí,včera ještě hrdých občanů SSSR ! Z hlediska materiálního nemají Rusové rovněž žádný motiv cokoliv ,kromě nacistických zbraní ,na Ukrajině zničit. Dobytí Mariopolu bylo lákavé.jenže by se neobešlo bez značné devastace přístavu a navíc by bylo široce… Číst vice »

kchodl
kchodl
11. 12. 2014 10:32

Beda: Přesně tak, Pjakin je mystický pošahanec, i když velmi inteligentní. To je jako číst výblitky toho El_murida – jestli je někdo ruská pátá kolona, tak především tenhle magor. Situace je ve skutečnosti jednoduchá – amíkům jejich plán nevyšel, Ukrajinu neobsadili. Jsou totiž zvyklí vyhrávat jak Hitler, pohrozením síly a následně politickou destabilizací, za použití místní Al-Kajdy (banderovců, svobodné syrské armády, …). Nevyšlo jim to v Sýrii a na Ukrajině už vůbec ne. A teď neví jak z toho. Kdyby povstalci obsadili Mariupol a celé Novorusko, nic by se tím nezměnilo k lepšímu (až na záchranu životů civilistů, kteří teď… Číst vice »

fajt
11. 12. 2014 11:36

comment image

peter.
11. 12. 2014 12:07

Vôbec som nevedel,že po vojne v r.1945 sa stali členmi OSN aj Ukrajina,Bielorusko,Rusko a samozrejme ZSSR.Overil som si to a je to tak.Podstatné na tom ale je,že Ukrajina bola za člena OSN prijatá bez Krymu.Ten vošiel do OSN v zostave RF,tiež v r.1945.To by malo dosť zmeniť pohľad na tzv.“anexiu“Krymu.
http://politikus.ru/events/37843-v-krymu-napomnili-o-vazhnoy-detali-ukraina-stala-chlenom-oon-bez-nego.html

Sio
Sio
11. 12. 2014 13:01

peter. napsal Keď sa začalo prvý krát jednať o prímerí v Minsku,keď opolčenci zastavili ofenzívu tesne pred dobitím Mariupoľa,napísal som k tomu nesúhlasné príspevky.Moje obavy sa napĺňajú.V ozbrojených zložkách Novoruska dochádza k vážnym rozporom.Kozáci odsudzujú vedenie oboch republík a obviňujú ich zo zrady. https://www.youtube.com/watch?v=s_4heZCRDj0#t=55 Ze své perspektivy má samozřejmě ten chlap pravdu. A ukazuje to na co? Že ani Putin, ani místní vláda to nedrží pevně v rukách. Že pokud i dojde k federalizaci, kyjevští do těch míst pár let ani nepáchnou, museli by kolem sebe mít místo ochranky malou armádu. A dále – budou pak kyjevští v bezpečí v… Číst vice »

Perkins
Perkins
11. 12. 2014 13:10

Jsme u toho, před čím varuje např. Starikov : Po krachu majdanu Navalných a Chodorkovských, atlantisté nasadí jezdce na koních apokalypsy tupého nacionalismu : Putin nedělá pro Rusko DOST a včas. Je ho třeba nahradit někým LEPŠÍM. Obzorem a neschopností posoudit souvislosti a konsekvence, myšlením na levelu hluboce pod tím, ne které se odehrává dnešní geopolitika, je tohle stádo ukřičených hurávlastenců nebezpečné samo sobě. nemyslí totiž ani na krok dopředu a nechá se ovládat emocemi. Svoje omezené představy o světě, realizovatelnosti svých představ a tužeb v praxi, konfrontuje s reálpolitikou, která tyto tužby nemůže nikdy naplnit. A pak začínají křičet… Číst vice »

Sio
Sio
11. 12. 2014 13:23

fajt napsal tak rusové vedeni Putinem chtějí vyhrát ( i když to asi není to správné slovo) nad falešným západem civilizovaným způsobem – jenom jestli jim to amerika aledovolí. ..) Možná nejde jen o to, že ten způsob je nejcivilizovanější, jako spíš o to, že je z dlouhodobého hlediska nejefektivnější? Obsadit západ Ukrajiny by nebyl problém. A co pak? Obyvatelstvo zfanatizované proti Moskalům? Co s nimi? Ale strejček Hlad a tetička Zima naučí „slavíky“ (to jsou ti co pokřikují „Sláva Ukrajině“) zpívat jinou píseň. Časem budou Rusy vítat jako osvoboditele. Předtím si, doufám, postřílejí své banderovce sami. Pár se jich… Číst vice »

Sio
Sio
11. 12. 2014 13:24

Perkins: Velmi dobrý postřeh.

Gatta
Gatta
11. 12. 2014 13:43

Z nějakého důvodu také nedošlo ze strany Kieva k žádné ofenzivě, kterou jsem osobně čekal hned po volbách.
Stejně tak je otázkou, v zájmu koho bylo to první příměří, kdy fakticky došlo k převedení pohyblivé formy války na frontovou – výhledově zákopovou. Ta by měla být teoreticky výhodnější pro slabší stranu – tedy opolčence. I vzhledem k nutnosti držet ukr armádu „v chladném poli“.

Ale nepřítel, který spolehlivě porazí úplně každou armádu je „nechuť a odpor lidí a následně i vojáků dále bojovat, umírat a utrácet za věci, kterým už nevěří“. Američané by o Vietnamu mohli povídat.

Perkins
Perkins
11. 12. 2014 13:46

Dovolenkáři museli domů, a i kdyby nemuseli, hrozilo obklíčení velkého počtu občanů RF v mariupolském kotli – politicky neúnosné riziko. Výpad na Mariupol přinesl Minsk, oddech a čas na doplnění sil, reorganizaci a mezinárodní uznání DNR a LNR jako subjektů mezinárodního práva!!!!!!!! To je v geopolitice úžasné vítězství. Jak už tady někdo řekl, Putin nechce zbytečně prolévat krev, a nechá Kyjev vyhnít zevnitř, státní bankrot, zima a hlad dostane kus masa i z největších fašounů. Elty se porvou mezi sebou, nic jiného než krást neumí. Nejspíš dojde k vojenskému převratu – je tam motivace, desperace a vojáci sotva touží na… Číst vice »

Béda
11. 12. 2014 13:55

Perkins, nikdo nemá patent na rozum. V každém případě do jisté doby opolčenci byli v těžké ofenzivě, pak došlo ka zastavení akcí, jednání, přeskupení a doplnění sil Kyjeva, dozbrojení a nyní jsou v těžké defenzivě a jejich civilisté velice trpí. Na tom ostatním se jistě shodneme. Nejste zdaleka první kdo o tom zde psal. Já psal o tom, že kdyby opolčenci vytrvali v ofenzivě a dosáhli Mariupolu lépe by zcelili DNR a LLR, dostali kyjevské z dosahu, znemožnili jim zásobování skrze Mariupol a měli by mnohem výhodnější vyjednávací pozici a jejich civilisté větší klid. Negativní pozice západu vůči Rusku by… Číst vice »

Gatta
Gatta
11. 12. 2014 14:00

Perkins napsal: „Čím delší bude doba, kdy Rusko drží mediálně pozici do Kyjevské reality nezasahujícího souseda – tím více se nenávist bídníků obrátí správným směrem.“

Tak je – život, tedy i lidé vždy hledají cestu jak dál. Pokud něco nejde – přitlačí, pokud to pořád nejde – zopakují stejnou chybu a přitlačí víc, no a pokud to opravdu nejde – zkusí cestu jinudy – jejich neúspěšný hněv proti Rusku, se třeba po jisté době přetransformuje do otázky „Kdo nás do téhle situace dostal?“.

Jestli budou lidi v Kievě vítat Rusy jako osvoboditele – to dost pochybuji.

peter.
11. 12. 2014 14:10

Na samom začiatku,po referende na Kryme,sa Donbas na Putinovi dožadoval toho istého čo Krym.A Putin im povedal.To si musíte vydobiť sami a potichu dodal My vám pomôžeme,veď ste naši -Rusi.Tak začala vojna a tak získal Putin takú podporu národa akú pred tým nemal.Ja zďaleka nie som taký stratég,analytik a znalec zákulisia Putinovej politiky ako Perkins,iba sa snažím vžiť sa do pocitov obyčajných Rusov tak v Rusku ako aj na Donbase.Jedni podporujú Putina v nádeji,že že obháji dôstojnosť Ruska a Rusov a tí druhí od neho očakávajú,že ukončí ich trápenie a oslobodí ich od pohrobkov esesákov,ktorí sa už raz predviedli na… Číst vice »

Gatta
Gatta
11. 12. 2014 14:22

Re peter:
Rusko a Putin je v tomhle ta slabší strana a má omezený manévrovací prostor.
Hlavně stále musí působit jako někdo, kdo má situaci pod kontrolou, ví co a proč dělá a je schopen dosáhnout sých cílů.

peter.
11. 12. 2014 14:25

Gatta napsal

Re peter:
Rusko a Putin je v tomhle ta slabší strana a má omezený manévrovací prostor.
Hlavně stále musí působit jako někdo, kdo má situaci pod kontrolou, ví co a proč dělá a je schopen dosáhnout sých cílů.

Definujte prosím tie ciele.Aspoň tie,ktoré sa týkajú tej vojny na Donbase.

Gatta
Gatta
11. 12. 2014 14:41

Podle mne – v prvé řadě zabránit zhroucení povstání a následné perzekuce obyvatel JV ze strany Kieva. Prostě to povstání nesmí prohrát. Potom patrně souhlas s nějakou formou federalizace (široký pojem) UK – ale s náslenou faktickou autonomií (ještě širší pojem) JV, případně připojení dalších ruskozazyčných oblastí UK a jejich ekonomické a politické orientace na Rusko. To vše za zhroucení nynějšího Kievského režimu. Tedy vytvoření „spřáteleného státu “ na západní hranici. Mysím, že pro JV model Podněstří, či Abcházie dnes není na pořadu dne.
Osud Kieva je dost nejasný, ale patrně bude neradostný.

Béda
11. 12. 2014 14:53

Gatta

myslíte, že nyní po přeskupení, dozbrojení Kyjeva a při jeho ofenzivě jsou DLR a LLR blíže stabilizaci a jejich obyvatelstvo prostší perzekuce? To ostatní – zima, neschopnost vlády oligarchů cokoliv řešit, rozkrádačkyx, privatizace, tunelování, zbídačování západem, neschopnost a nezájem západu řešit problémy Ukrajiny (má tam zcela jiné zájmy), že zima a čas kombinované s uvedeným hrají do karet Rusku, to zde již bylo zmiňováno v minulosti – na tom se zajisté shodnem.

peter.
11. 12. 2014 15:18

Gatta napsal Podle mne – v prvé řadě zabránit zhroucení povstání a následné perzekuce obyvatel JV ze strany Kieva. Prostě to povstání nesmí prohrát. Potom patrně souhlas s nějakou formou federalizace (široký pojem)UK – ale s náslenou faktickou autonomií (ještě širší pojem)JV, případně připojení dalších ruskozazyčných oblastí UK a jejich ekonomickéa politické orientace na Rusko. To vše za zhroucení nynějšího Kievského režimu.Tedy vytvoření „spřáteleného státu “ na západní hranici. Mysím, že pro JV model Podněstří, či Abcházie dnes není na pořadu dne. Osud Kieva je dost nejasný, ale patrně bude neradostný. Gatta Vy dobre viete,že vyhlásenie federácie nepripadá pre USA… Číst vice »

Gatta
Gatta
11. 12. 2014 15:21

Re Béda: Těžko říct co je výsledek taktiky a co „z nouze ctnost“ – na obou stranách. Včetně toho přechodu na nynější poziční válku, která je výsledkem prvního příměří a v které se od opolčenců ani nedají čekat žádné velké ofenzivní akce. Nevím zda provede UKR nějakou zimní ofenzivu, nebo bude čekat na jaro. Oboje je pro ně dvousečné. Dá se ale počítat stím, že Moskva má v Kievě své dobře umístěné zpravodajce. Jinak debilita celého UKR majdanu je pro mne těžko k pochopení. Snad jen vzpomínky na náš 17. listopad a následné likvidace Československé státnosti a vlastní ekonomiky, ty… Číst vice »

Gatta
Gatta
11. 12. 2014 15:28

Re peter – možná jsem to nenapsal jasně, ale myslím, že ty Ruské cíle vidíme stejně. Zájmy USA jsou jasné a bozohledné. EU nemůže podporovat Kiev donekonečna, bez vidiny konce.
Problém kievanů je v tom, že čím více úsilí (peněz, krve a emocí) do něčeho vkládáte, tím těžší je si připustit, že jsem u toho vůl.

Sio
Sio
11. 12. 2014 15:29

Béda napsal Perkins, nikdo nemá patent na rozum. V každém případě do jisté doby opolčenci byli v těžké ofenzivě, pak došlo ka zastavení akcí, jednání, přeskupení a doplnění sil Kyjeva, dozbrojení a nyní jsou v těžké defenzivě a jejich civilisté velice trpí. Na tom ostatním se jistě shodneme. Nejste zdaleka první kdo o tom zde psal. Já psal o tom, že kdyby opolčenci vytrvali v ofenzivě a dosáhli Mariupolu lépe by zcelili DNR a LLR, dostali kyjevské z dosahu, znemožnili jim zásobování skrze Mariupol a měli by mnohem výhodnější vyjednávací pozici a jejich civilisté větší klid. Negativní pozice západu vůči… Číst vice »

Sio
Sio
11. 12. 2014 15:34

Gatta napsal Perkins napsal: „Čím delší bude doba, kdy Rusko drží mediálně pozici do Kyjevské reality nezasahujícího souseda – tím více se nenávist bídníků obrátí správným směrem.“ Tak je – život, tedy i lidé vždy hledají cestu jak dál. Pokud něco nejde – přitlačí, pokud to pořád nejde– zopakují stejnou chybu a přitlačí víc, no a pokud to opravdu nejde – zkusí cestu jinudy – jejich neúspěšný hněv proti Rusku, se třeba po jisté době přetransformuje do otázky „Kdo nás do téhle situace dostal?“. Jestli budou lidi v Kievě vítat Rusy jako osvoboditele – to dost pochybuji. A co myslíte… Číst vice »

kchodl
kchodl
11. 12. 2014 15:39

Zábavné je sledovat nynější tanečky kolem otázky „kdo to bude platiti“. MMF otevřeně říká, že ukroši potřebují na přežití zimy 17 miliard dolarů, které MMF nemá. EU je také nemá (už teď dluží do svých dotačních programů a pomoci Řecku, Španělsku, …). USák jim nic nedá. Ve finále, až celá operace Majdan krachne – pravděpodobně tak, že nově vyzbrojená ukrajinská armáda udělá puč a vojenskou vládu, vypukne velká občanská válka po celém území s Nacigardou a Pravým sektorem, dobrovolnickými prapory – tak jediná reálná finanční pomoc přijde od Ruska. Čímž se potvrdí ty „sféry vlivu“. Výsledkem bude stav jako v… Číst vice »

Sio
Sio
11. 12. 2014 15:40

Béda napsal

http://www.hlavnespravy.sk/cina-vyzbrojuje-svoje-ponorky-jadrovymi-raketami-ktore-mozu-zasiahnut-usa/469579

Co když se BRIC dohodnou a vytvoří protipakt k NATO? Vidím zcela jasně, jak se na ten pakt lepí další země, třeba Venezuela a tak …

Gatta
Gatta
11. 12. 2014 15:44

Re Sio – nevím – uvidíme. No, ale armáda je na východě, zima na krku a zářivé Evropské světlo na konci tunelu jen slabounce bliká.
Každopádně je pro vyřešení celé situace třeba aby se Kievský režim zdiskreditoval sám – jak před svými lidmi tak i pro Evropu.

Bety
Bety
11. 12. 2014 15:56

Pjakin je sice svým způsobem mystik, ale nenutí nás, abychom jimi byli také. Podstatné je, že říká : přemýšlejte, využívejte svůj rozum, myslete v souvislostech, aby s vámi nemohli tak snadno manipulovat. Pod tuto víru jsem ochotná se podepsat. Já si to pro sebe sice říkám jednoduššeji: NEDĚLEJTE ZE MNE VOLA, ale v zásadě je to totéž. A jeho politické analýzy jsou přinejmenším zajímavé a rozhodně stojí zato nad nimi popřemýšlet. Jen si někdy myslím, že je až příliš optimistický – což bych byla ráda také, a jak! ale zatím mi to moc nejde. Když kritizujete Putina, že opravdu vojensky… Číst vice »

Sio
Sio
11. 12. 2014 16:01

Peter, my si většinou notujeme, a ne, že by mi to nedělalo dobře. :-) Ale nemusíme ve všem, to já ani s manželkou a jak ji mám rád! :-) Já opravdu věřím, že v něčem se ta geopolitika (ale i lidské vztahy všeobecně) podobá šachu. „Logicky“ by se nabízelo vrhnout od začátku všechno na protivníkova krále a dát mu mat. Jenže ouha, máme jen jeden tah na tah protivníka. Takže když zvolíme tuto strategii, odkryjeme si křídla a náš střed se může dostat do „kotle“, kde bude když ne zničen, tak znehybněn. Chuntě se to ostatně stalo několikrát, pokud si… Číst vice »

Sio
Sio
11. 12. 2014 16:02

Gatta: přesně tak.

Sio
Sio
11. 12. 2014 16:04

kchodl: vidím to podobně, nejbližších 6 měsíců ledacos ukáže. A zima bude pro juntu nejspíše jen menší částí problému.

peter.
11. 12. 2014 16:24

Sio napsal

Gatta: přesně tak.

Ja iba dúfam,že sa aspoň tí ľavobrežní Ukrajinci ktorí sa svojim zmýšľaním vždy odlišovali od tých smradov z Haliče vzpamätajú a spolu s armádou(verím,že aj tam sú zdravo rozmýšľajúci ľudia)zmetú tú svoloč čo im vládne a ožobračuje ich niekam do zabudnutia.Ale na to čakám už dlho.Kto sa má vyznať v ich myslení?

peter.
11. 12. 2014 16:26

peter. napsal
Ja iba dúfam,že sa aspoň tí ľavobrežní Ukrajinci ktorí sa svojim zmýšľaním vždy odlišovali od tých smradov z Haliče vzpamätajú a spolu s armádou(verím,že aj tam sú zdravo rozmýšľajúci ľudia)zmetú tú svoloč čo im vládne a ožobračuje ich niekam do zabudnutia.Ale na to čakám už dlho.Kto sa má vyznať v ich myslení?

Serú ma tie deti tam.Som na to citlivý.