V Moskvě otevřeli největší mešitu v Evropě

„Sobornaja mečeť“ pojme až deset tisíc vyznavačů islámu, který v Ruské federaci vyznává 38 původních národů. Mešita vznikla velkorysou rekonstrukcí jedné z nejstarších moskevských mešit z příspěvků věřících a bohatých dárců ze zahraničí. Přestavba trvala deset let. Při jejím slavnostním otevření promluvili mj. ruský prezident Putin, turecký ministerských předseda Edogan a šéf palestinské samosprávy Abbás.

„Mešita se stala největší v Evropě a získala bezpochyby novou, současnou a velkolepou podobu, kterou si zaslouží hlavní město jednotné mnohonárodnostní a multikonfesiální strany – Ruska. Katedrální mešita (Sobornaja mečeť) se stane pro muslimy Moskvy i celého Ruska nejdůležitějším duchovním centrem, zdrojem vzdělání, šíření humanistických idejí, skutečných hodnot islámu. Přinese vzdělání a duchovnost,“ řekl ve svém projevu ruský prezident Vladimir Putin.

Takhle vypadá zvenčí:

A takhle zevnitř:

Ruští muslimové slaví Íd al-Adhá (Svátek oběti):

0 0 hlasy
Hodnocení článku
Platby

Líbil se vám článek?
Přispějte, prosím, redakci OM na č. ú. 2900618307/2010, nebo přes následující QR kódy.

QR platba 50 Kč

QR platba 50 Kč

QR platba 100 Kč

QR platba 100 Kč

Odebírat
Upozornit na
14 Komentáře
nejstarší
nejnovější nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
abx
abx
27. 9. 2015 10:37

je to vyznamne gesto smerom k moslimom zijucim v Rusku, kde tvoria viac ci menej suvisle enklavy. Moskva sa tymto stava aj ich hlavnym mestom. bude to mat velmi silny vplyv na ich zmyslanie…

Sio
Sio
27. 9. 2015 16:25

Chytrý politický tah. V Rusku jsou muslimové realitou ne od padesátých let jako v Německu, ale po několik století. Mít jejich centrum v Moskvě, no lepší než někde na Kavkazu, ne? U nás je to něco jiného a v Německu zase něco jiného, každá společnost má ve vztahu k islámu jinou historii, jiné možnosti a logicky potřebuje jiný přístup.

zajoch
28. 9. 2015 7:52

„U nás je to něco jiného a v Německu zase něco jiného, každá společnost má ve vztahu k islámu jinou historii, jiné možnosti a logicky potřebuje jiný přístup.“

Připojuji se k mínění Sia. Věta, kterou jsem zde z jeho komentáře okopírovala, mi připadá výborná. Toto by měly mít vlády jednotlivých zemí na mysli neustále, bohužel asi nemají.

Irena
28. 9. 2015 9:41

Dále zakládají Bulgarskou islámskou akademii – protipól americkým islámským učebnicím, jimi naočkovaným imámům apod. předpokládám
Reportáž o otevření nové mešity v Moskvě i o té akademii je cca. od 1:15:30
https://www.youtube.com/watch?v=6KWYncbHAMI

Irena
28. 9. 2015 9:56

https://www.youtube.com/watch?v=9jHmhXpO-Cw

Tady je zajímavá informace od 5 min. Asi se v Rusku začala vést v sítích informační kampaň, která má za úkol smazat opravdové vzpomínky na 90. léta a celý ten jejich hnus a přidat jim nádech romantiky, něčeho nového, něčeho, co Rusové díky své nezkušenosti nebyli schopni dostatečně ocenit… a hlavně ta demokracie a svoboda, kterou přinesly.

Ladys
Ladys
28. 9. 2015 11:01

„Jak strašné prokletí, jež mohamedánství vložilo na své uctívače! Kromě fanatického šílenství, které je stejně nebezpečné u člověka jako vzteklina u psa, ještě ustrašená fatalistická apatie. Důsledky jsou v mnoha zemích zjevné. Nepromyšlené chování, zaostalé zemědělství, nepružné obchodní metody a absence ochrany majetku, existují všude tam, kde vládnou nebo žijí prorokovi následovníci. Degradovaný sex připravuje život o jeho krásu a kouzlo, stejně tak jako o jeho důstojnost a posvátnost. Skutečnost, že podle mohamedánských zákonů musí každá žena patřit nějakému muži jako jeho výlučný majetek, ať již jako jeho dítě, manželka nebo konkubína, musí vést nutně ke zpoždění vymizení otroctví až… Číst vice »

Irena
28. 9. 2015 11:22

Ladys napsal Ladys Asi pořád zapomínáte, že za zrodem militantní formy islámu stojí především vyspělé „křesťanské“ země. Takže kdo je ta největší kurva? Křesťané, nebo jejich nástroj? To díky takzvaným vyspělým „křesťanským“ zemím tu máme vlnu uprchlíků, to díky nim zahynuly ve světě milióny lidí. Je trapné neustále stavit křesťanství nad islám. Pokud takovou potřebu máte, tak si sypte popel především na svou křesťanskou hlavu. Co se mě týče, tak mezi nimi nevidím rozdíl. Možná jen, že ti křesťané jsou více pokrytečtí a citovat jednoho z největších pokrytců je příznačné. A to, že nám je sem teď ženou není jejich… Číst vice »

Ladys
Ladys
28. 9. 2015 11:51

Irena napsal Asi pořád zapomínáte, že za zrodem militantní formy islámu stojí především vyspělé „křesťanské“ země. Takže kdo je ta největší kurva? Křesťané, nebo jejich nástroj? To díky takzvaným vyspělým „křesťanským“ zemím tu máme vlnu uprchlíků, to díky nim zahynuly ve světě milióny lidí. Je trapné neustále stavit křesťanství nad islám. Pokud takovou potřebu máte, tak si sypte popel především na svou křesťanskou hlavu. Co se mě týče, tak mezi nimi nevidím rozdíl. Možná jen, že ti křesťané jsou více pokrytečtí a citovat jednoho z největších pokrytců je příznačné. A to, že nám je sem teď ženou není jejich vina.… Číst vice »

Martin (už bez taky m)
28. 9. 2015 13:47

Irena napsal Dále zakládají Bulgarskou islámskou akademii – protipól americkým islámským učebnicím, jimi naočkovaným imámům apod. předpokládám Reportáž o otevření nové mešity v Moskvě i o té akademii je cca. od 1:15:30 https://www.youtube.com/watch?v=6KWYncbHAMI Souhlas,a také souhlas s myšlenkami v komentáři sia. Zapojit. Aktivně vtáhnout do budování nového světa. Bude jiný nežli ten dnešní… Ale copak ten dnešní – je úplně bez chyb??? Putin a Lavrov, RF opětovně dokazují, že o několik tříd převyšují to čím „myšlenkově“ „disponuje“ poživačný „Západ“… Rusové nejednou (nejen v Čečně) dokázali, že umí bojovat i s fanatiky a těmi, pro nějž je zaslepená „víra“ tímtéž čím… Číst vice »

Viky
Viky
28. 9. 2015 17:34

Sio, „“Chytrý politický tah. V Rusku jsou muslimové realitou ne od padesátých let jako v Německu, ale po několik století. Mít jejich centrum v Moskvě, no lepší než někde na Kavkazu, ne? U nás je to něco jiného a v Německu zase něco jiného, každá společnost má ve vztahu k islámu jinou historii, jiné možnosti a logicky potřebuje jiný přístup. „“ Ono to je možné brát jako chytrý politický tah, ale především se jedná o respektování reality. A realita je – ze všeho obyvatelstva RF vyznává islám ne méně než 20mln. lidí. 80 procent obyvatelstva RF žije v evropské části.… Číst vice »

Sio
Sio
28. 9. 2015 19:35

: Přesně tak, myslím, že nejsme ve při. Ten, kdo chce řídit, musí znát stav řízeného supersystému, kterým ruská společnost bezpochyby je. A znát stav znamená znát realitu.
Samotná znalost nestačí, musí realitu rovněž respektovat, protože jinak si dává nereálné úkoly nebo jde k jiným cílům, než chce.
Pokud jsou muslimové nějak účastni ve vládě, pak je i islám pod jejím vlivem. A pokud be nebyl, jistě by se našel někdo (třeba CIA), kdo by rád řídil islám proti zájmům Moskvy. Takto lze dosáhnout stavu ztotožnění muslimských obyvatel se zbylou částí Ruska.

Sasin
Sasin
28. 9. 2015 19:58

Sio, pouštíš se do větších akcí a tvé výprdky by vedly opět k nějaké jiné formě nadvlády nad lidmi. To si prostě odpusťte. Každý musí mít podíl na své rodné hroudě a rozpočtu, kterým tu hroudu předkům v hrobě obracá. Ty máš na mysli jen jediné, aby lidi neztratili pracovní, otrocké navyky, že jo? Ale tvoja fatamorgana zapadá, lidi se doberou svého a pudeš na hnůj. Co víš o muslimech. Gdo je naučil se tak sviňsky chovat k okolí. Gdo jim natloukl do palic, že se můžou roztahovat. Gde se to naučili a gdo byl jejich zakladatelem zlo dějské víry… Číst vice »

Sio
Sio
28. 9. 2015 21:40

sasine, nic si z toho nedělej, cítím i s tebou. Přeju ti ten tvůj podíl, ať se k němu dostaneš, možná bych ti mohl přenechat i svůj. Ale ne abys na něm pracoval, to bys mohl získat otrocké návyky, to bych nerad …

Viky
Viky
29. 9. 2015 6:20

Sio, na můj vkus věc příliš přenášíte do „teoretické roviny řízení“. Když se podíváte, kdo se sešel na otevření… No, ono to tak vypadá, že státní moc cosi postavila pro „své“ stoupence islámu. Ale, přes hojnou účast bafuňářů, iniciativa, impuls, financování vychází odjinud. Největším donátorem není prezidentský fond, ale několik zbohatlíků s muslimskými kořeny. Stát a radnice se samozřejmě také podíleli, ale jejich zásluha spočívá především v tom, že neházeli klacky pod nohy. (a nakonec se ohřáli v pozornosti veřejnosti, kterou pomohli přitáhnout. V tomhle klidně nechme nějakou tu teorii řízení, vždyť je to politické umění, stoupnout si před hotové… Číst vice »