Diskuze k článku


  • hudryper • 3. září 2017

    Myslím si Peter,že si Moskva ponechala důkazy pro dobu,která bude pro organizátory sestřelení Boingu nejnepříhodnější. Zároveň půjde zřejmě také o
    jednu z asymetrických odpovědí na sprosťárny s vyhazováním ruských diplomatů
    „do 48 hodin!“ z USA.

  • peter. • 3. září 2017

    hudryper napsal

    Myslím si Peter,že si Moskva ponechala důkazy pro dobu,která bude pro organizátory sestřelení Boingu nejnepříhodnější. Zároveň půjde zřejmě také o
    jednu z asymetrických odpovědí na sprosťárny s vyhazováním ruských diplomatů
    „do 48 hodin!“ z USA.

    Zdravím hudryper.
    Ja byť Putinom,tak tých amerických diplomatov vykopnem a nechal by som si z nich len 10 – 15 kúskov.To isté by síceurobili aj Američania,ale Rusko by to uchránilo pred farebnou revolúciou typu Majdan.

  • peter. • 4. září 2017

    Nepotrebujeme vzdelaných ľudí.Potrebujeme kvalifikovaných spotrebiteľov.Aj naše školstvo sa zameriava skôr na výchovu kvalifikovaný spotrebiteľov,ako na všestranne vzdelaných občanov.
    http://www.biosferaklub.info/ucitelia-v-novosibirsku-odmietaju-vyucovat-podla-modernych-ucebnic/
    zdroj :
    http://www.nsk.aif.ru/culture/novosibirskie_uchitelya_otkazyvayutsya_prepodavat_po_sovremennym_uchebnikam

  • Viky • 4. září 2017

    to Peter, Hudryper – pánové, je smutný fakt, že vykazování diplomatů je jen malá část konfliktu. Ani odpověď RF nemusí být úplně viditelná, nebo pro nás zcela jasná a srozumitelná.
    /Pro dokreslení situace rovnou přidám i pár faktů, o kterých se běžně neví, a tudíž ani nemluví. Při vyhoštění diplomatů jmenovitým způsobem uplyne vždy krátká, středně dlouhá doba, a tito jsou nahrazeni jinými osobami ve stejném počtu. To se ale v případě 35 diplomatických pracovníků nestalo. Všechny návrhy MZ RF na udělení diplomatických víz „náhradníkům“ byly US stranou tiše odmítnuty, nebo ignorovány. Důvod? nebyl zveřejněn, nejedná se o povinnost protistrany. V období mezi vyhoštěním diplomatů a reakcí RF se prodloužila doba vydávání víz do USA tj. z přibližně 10-15 dní se změnilo až na 50-65 dní. (postupně) Po oznámení (!!!) opatření RF o zmenšení stavu diplomatů USA v RF se prodloužila doba od žádosti po vydání-odmítnutí až na více než 80 dní. Vinna je samozřejmě ruská strana. Všechny žádosti MZ RF o nápravu stavu byly ignorovány. Zásah proti generálnímu konzulátu v SF a obchodním zastoupením ve Washintonu a v NY byl zdůvodněn reciprocitou. Díky rozpadu SSSR se totiž změnil „poměr sil“, kupř. americký konzulát v Kijevě se změnil na velvyslanectví, ale holt ne v RF. Všechny nabídky na doplnění -rozšíření konzulátů USA v RF byly ignorovány, případně doplněny o nereálné majetkové požadavky. GK v SF a obchodním zastoupením byl „pouze“ odňat diplomatický statut, lidé vyhoštěni nebyli. [Tak to není tak zlé?!?] Právě naopak! Představte si, že máte během 48 hodin vyklidit několikapatrovou budovu, a k části věcí mají běžně přístup pouze vydělení pracovníci. Šifrované spojovací uzly, archivy atp. Nemáte to kam dát, jak odvézt, a nesete za to širokou zodpovědnost…. pokr.

  • Viky • 4. září 2017

    pokr. – Je zde množství věcí z principu věci chráněných zvláštním způsobem. Prázdné pasy, rodné a oddací listy, osobní údaje žadatelů o vízum… To nejsou věci tajné, protože nějak porušují zákon a konvence. Jsou tajné a neveřejné právě proto aby byly zákon a konvence dodrženy! Součástí objektu jsou i byty některých diplomatických pracovníků, i ti tudíž musí vyklidit své byty. Tak co dřív?
    Po uplynutí šibeničního termínu následuje prohlídka objektů. Moment, moment…!!! Prohlídka KÝM? prohlídka ochrankou US ministerstva zahraničních věcí? (stalo se) promiňte, ale objekty ztratily diplomatický status. K čemusi podobnému ale nemají přece oprávnění bez soudního příkazu, a ten těžko soud vydá nějaké ministerské ochrance, když existuje FBI. Tak přijedou se psy, a jakoby hledají výbušniny.(lze zahlédnout na některých zveřejněných záběrech) Nejsou k tomu sice kompetentní, ale podobnou prohlídku mohou uskutečnit bez soudního příkazu. Takto jsou obejity samy emerické zákony o ochraně vlastnictví, nedotknutelnosti soukromí atd.
    Většina objektů je dlouhodobě ve vlastnictví ruského státu. Pokud tedy emerická strana nedovolí objekty využívat jinak než diplomaticky, a používání diplomaty nedovolí, PORUŠUJE FLAGRANTNĚ svou vlastní ústavu. Přesně tak to totiž je. Emerická strana nejen odňala objektům status diplomatické ochrany, ale současně nedovolila jejich jiné využití vlastníkem (RF). Zde přichází v úvahu pronájem, či prodej třetí straně. Nebylo dovoleno. Byl pouze nabídnut odkup emerickým státem. Za symbolický jeden cent, nééé. (cena zmíněna nebyla, nevím o tom)
    Tedy, nehledě na jiné nehoráznosti. ??? no, například ve dříve zablokovaném rekreačním objektu se několikrát vyskytli emeričtí pracovníci ministerstva zahraničí na prohlídkách. Eeee a co měli co pohledávat bez souhlasu

  • Viky • 4. září 2017

    pokr. vlastníka a bez přítomnosti jeho zástupců? kde je soudní příkaz? Prosím pěkně tento údaj pochází přímo od lidí z emerického ministerstva zahraničí… ne z bulváru.
    V podobné situaci je velmi těžké pro ruskou stranu reagovat adekvátně, zrcadlově, účinně. Pokud tedy uslyšíte mluvčí bílého vigvamu mluvit o tom, jak emerice velmi záleží na normalizaci diplomatických vztahů s RF, ale tak, aby byly chráněny oprávněné zájmy USA, můžete se smát, a dost hlasitě. Je čemu. /

  • peter. • 4. září 2017

    Genéza toho problému začína za prezidentovania Obamu,ktorý „potrestal“RF za údajné hackerské útoky a ovplyvňovanie volieb,čím urobil zo seba idiota.Jednak preto,že toto obvinenie sa nedá dokázať a tiež preto,že priznal Rusku schopnosť a dostatočnú technickú vyspelosť v kybernetike,aby také niečo (kybernetický útok na USA)dokázalo vôbec uskutočniť.(Vraj zaostalé a neumyté Rusko.Tak bolo na západe prezentované).Putin počkal na výsledok prezidentských volieb a novému prezidentovi poskytol dostatok času na to, aby stav zapríčinený Obamom napravil.Nestalo sa tak a preto Putin zareagoval tým,že znížil počet diplomatov USA pôsobiacich v RF na úroveň(455) zodpovedajúcu stavu diplomatov RF v USA.Tu je dôležité to číslo 455 a nie to,koľko ľudí museli Američania odvolať alebo vyhodiť z práce.Terajšia reakcia USA spôsobí,že ruská odpoveď nenechá na seba dlho čakať.Ruské médiá očakávajú,že RF sa vo svojej odvete zameria na generálny konzulát USA vo Vladivostoku.Keď sa tak stane,tak to bude pre USA pecka ako z dela,lebo Ďaleký východ je pre ne z geopolitického a strategického hľadiska ale aj pre udalosti ktoré tam práve eskalujú životne dôležitý.Nemôže si dovoliť stratu toho konzulátu.
    Je mi jasné,že ambasády majú nie len svoju oficiálnu náplň práce,ale aj tú druhú.Neoficiálnu,ktorá je častokrát omnoho dôležitejšia a na počet zamestnancov náročnejšia ako tá oficiálna.USA si vzhľadom na to,ako sú rozlezení po zemeguli, nemôžu dovoliť prepúšťať v takom množstve.Nie v RF a už vôbec nie vo Vladivostoku.Uvidíme,kam to až Američania doženú.Rusi sú na nepohodlie zvyknutí.Zvyknú si aj na dlhšie vybavovačky amerických víz.A zase…aj tak si myslím,že do tej Ameriky potrebuje chodiť len úzka skupina vyberaných ľudí.Tí si víza vybavia.A vraj sa v tej Amerike už ani dobre zarobiť nedá.

  • Bety • 4. září 2017

    Viky dík. To prodloužení doby na vydání víza může mít dva důvody. Zaprvé způsobit Rusům nepříjemnosti s tím, že ti chtiví návštěvy USA z toho budou vinit Putina – jak říká Pjakin, zadruhé koho myslíte, že si tam nechali? Obyčejné úředníky z administrativy, nebo tu neoficiální část, o níž mluví Peter? Myslím že je to jedno i druhé.
    Peter, nevěděla jsem, co je to ta sekulární etika ve vámi zmíněném článku. Je to oblbování pocházející přímo od Dalajlámy – no to je něco, co opravdu v učebním plánu scházet nebude.

  • peter. • 4. září 2017

    Bety napsal
    Peter, nevěděla jsem, co je to ta sekulární etika ve vámi zmíněném článku. Je to oblbování pocházející přímo od Dalajlámy – no to je něco, co opravdu v učebním plánu scházet nebude.

    Bety:
    Vyučovanie sekulárnej etiky (svetskej morálky)na školách má slúžiť k eliminácii tzv.“kresťanskej morálky“ a tým aj vplyvu pravoslávia na výchovu mládeže.Nejde o nič iné ako o výučbu detí a mládeže k akceptácii toho,čo sa u nás nazýva „európskymi hodnotami“ včítane genderizmu a buzerantizmu.
    V Rusku,kde je pravoslávna cirkev veľmi silná a opiera sa o ňu aj Putinova moc,je zaradenie „sekulárnej etiky“do učebných osnov provokáciou,lebo stavia deti a mládež proti rodičom a proti tradičným hodnotám ktoré vyznáva väčšina Rusov.A tieto hodnoty sú založené na religiozite a oddanosti Pravosláviu. Z.Brzezinski povedal,že kto chce ovládnuť a zničiť Rusko,musí najskôr zničiť(oslabiť)pravoslávnu cirkev.

  • peter. • 4. září 2017

    peter. napsal
    Vyučovanie sekulárnej etiky (

    U nás platí,že rodičia môžu vybrať pre svoje dieťa na I.stupni základnej školy vyučovanie buď náboženskej výchovy alebo etiky.

  • Bety • 4. září 2017

    Peter, asi máte pravdu. My Češi jsme svým způsobem v Evropě jakási náboženská výjimka. Katolická ani jiná církev nás neoslovuje tak, jako jiné národy, nejsme snad přímo všichni nevěřící, ale církev – jakákoli – má u nás ( tedy až na parlament) daleko méně vlivu a moci než jinde. Někde jsem četla, že jsme v první trojici nejméně religiozních národů na zeměkouli. Tím nechci znevažovat pravoslavnou církev, jen chci říct, že nám někdy nedochází, jaký vliv může v Rusku mít. Ale na YouTube je sekulární etika pevně spjata s Dalajlámou, aspoň dle titulků, protože do hloubky jsem nepátrala. A jaké hodnoty asi může tento prvotřídní farizej nabídnout?? Dle mého názoru ať už jsou jakékoli, rozhodně neprospějí Rusku ani nikomu jinému. Jednou lhář,vždycky lhář i kdyby mu média přiřkla plný náklaďák „charisma“.

  • fajt • 4. září 2017

    americká korporace nikdy žádná pravidla nedodržovala, takže žádné překvapení. ..)

  • mm • 4. září 2017

    Viki otevřel zajímavý problém. Jistě, okamžité zbavení dipl. statusu je vážnou překážkou, leč čekanou. Podle Konvence z roku 1961, pokud se má starámysl nemýlí, je i majetku druhé strany přisouzena pouze extenze práva na ochranu. Což znamená, že třeba Saudové si mohou všude, kde mají velv. dělat co chtějí, leč popravovat mečem někde na ploščadce před ambou nikoli. Odkázal bych i na, podle polského PAP-kaře Kapuscynského i na to, že PLR něla styky s Demokratickou Kampučiou i v době, kdy to nebylo košer. Ale žádný soudruh Dvacátý z varšavské amby Kampučije si nedovolil vraždit na ní motyčkou, ač toto bylo doma, v Kampučii, normou. Prostě tato zařízení mají limitní tedy ne absolutní diplomatickou ochranu. Ono se počítá, že zvláštní technické zařízení velikosti poštovní známky a pod zmizí nejbližším kurýrním vakem doma. Kurýrem lze jmenovat, resp. pověřit kohokoli z dipl. personálu, Konvence však připouští agování i ne diplomatů, případně i osob z přijímající země, nediplomatů, kteří se rozhodnou provésti dobrou službu, a diplomatickou poštu transferovati. Jak víte, kurýrní ochrana těmto osobám zaniká až po doručení kurýrní zásilky, čili, nemusí nikam spěchat. Jen je zapotřebí se na vyzvání prokázat pověřením, ev. zásilkou. Doručením stav ochrany zaniká. Jinými slovy, třeba herec Steven Seagal by mohl, kdyby chtěl, a byla vůle, něco přepravit. Zásilka přitom nemusí být kontejner, stačí list s podpisem. Třeba,,,,, vše, co držitel tohoto listu učiní a učinil, stalo se v zájmu a pro blaho Francie. Richelieu. manu propriae. Jinou věcí je, že SSSR měl své lidi nejen v D.C., ale i na delegatuře. velmi početné. při OSN v N.Y. a dále na delegaturách Ukrajinské SSR, Běloruské SSR, které, jak známo byly členy OSN. Stalin hodlal prosaditi ještě více delegatur, leč Churchill i Roose,,,

  • mm • 4. září 2017

    velt byli neoblomní. Pokud jde o hochy ve slamácích s tučnou krempou, tedy FBI staff, měli své zkušenosti s oněmy Arcosy a kancelářemi jinými. Po krizi bylo tisíce inženýrů bez práce. Mnoho vstoupilo do KS USA, a následně přes Arcos vyjelo do SSSR, kde budován Dněprostroj a mnoho ostatního. U nás třeba bylo Interhelpo, kterým do SSSR odejel Dubček otec a syn, pokud se tam Alexander už náhodou nenarodil. Takže ono, z hlediska ekvidistance, těch Američanů v Moskvě bylo víc, leč Rusů v USA také nebylo málo. Známo z doby nedávné, že indická diplomatka, šikanovaná State Dept., byla na místě ustanovena na významné místo v misi Indie u OSN, což byla nová kvalita, a paní měla tímto krokem od amer. orgánů pokoj. Ostatně, viki, od momentu, kdy Strauss-Kahna vytáhli jako dacana z letadla Air France, přestože byl šéfem MMF a měl laissez passer. který v drugstor-u nekoupíte. nelze o imunitě per se v USA vubec hovořiti. Zase, byli nástupem pana Sarkozyho změněny dějiny, ale v rukách to neměli kluci ze Sofitelu, leč pilot- kapitán Air France, který po vkročení obdoby SOOL-u, letištní ochranky do letounu, měl nechat zavřít a zahájit ono taxi to rwy xy. Zastavení letounu v pohybu
    ne policajtem, nikoli panem Kalouskem, tot kvalifikovaný únos, nemýlím li se. Kapitán letounu Air France by ovšem poté nastoupil na oblíbenou linku Belavie, Minsk- Mineralnyje vody. Na Airbusech a Boeinzích by skončil. Ovšem, být Francouz, létat Minsk- Mineralnyje vody tučkem, a večer klátit stewardky, také není programově k zahození.

  • orinoko • 4. září 2017

    Hoši, celkem vas chápu. Ale doba nuanci skončila. Vyčerpala se jako zásobník Coltu.
    Co to je právo, když pravdu ma jen bouchacka?
    Trump je totálně nekompetentní dement. Naprosto a fatálně je obrazem emericke definitivy. Už to není otázka času.
    Už se to stalo.
    Světovému Zidovi nastal count down.
    Buďto zastaví debila Trumpolinu v Severní Koreji anebo může zapomenout na vodu z Golanskych výšin.
    Už je pul hodiny po dvanácté.
    A blahoslaveného nevidět, kam oko dohledné.

  • Admirál • 4. září 2017

    Některé poslední události naznačují, že není otázkou jestli, ale kdy. Stejné motivace, podobné postupy, podobné postavy jako před I. sv.v. Jen kulisy jiné. Optimismus není na místě.

  • Irena • 5. září 2017

    K tématu diplomacie tu je pro fajnšmekry v RJ malý náhled do historické diplomacie, konkrétně Ivana řečeného Hrozného:
    http://old-ru.ru/07-32.html
    http://old-ru.ru/07-30.html

  • peter. • 5. září 2017

    V časti,kde Pjakin hovorí o ruských atlétoch štartujúcich pod neutrálnou(bielou ! )vlajkou,s ním absolútne súhlasím a myslím,že lepšie a pravdivejšie sa to vyjadriť ani nedá.

  • Viky • 5. září 2017

    orinoko -“ Co to je právo, když pravdu ma jen bouchacka?“ moc pěkně řečeno! Právo je to, k čemu se stejně nakonec více či méně vracíme, když konečně dojdou náboje v „Coltu“. A raději dřív, než později – dodávám já.
    ——-
    mm – já bych raději širší publikum nemátl částečnou, nebo plnou exteritorialitou, či různou úrovní diplomatické ochrany. Je zde velké riziko, že nám nebude rozumět.
    Základ mnou napsaného spočívá v tom, že NENÍ akt vyhoštění 35 diplomatů a zablokování objektů, pak dloooouho nic, a reakce RF po půl roce! během onoho půlročního období proběhlo množství jednání směřujících ze strany RF k nápravě stavu. Ale nebylo jim umožněno ani nahradit vyhoštěné diplomatické pracovníky!
    K prodlužování doby od podání žádosti o vízum do vyjádření došlo již PŘED odpovědí RF, není to důsledek „nezodpovědného postupu ruské strany“, ale o utahování šroubů z emerické strany ještě před ruskou odpovědí. Bývá to prezentováno jinak, pokud vůbec.
    Dále. Ztratit status diplomatické ochrany a exteritoriality- je možné . Nic příjemného, ale katastrofa vypadá jinak. Potom ovšem v daném objektu platí US zákony. A ty, počínajíc, ústavou hovoří o právech vlastnit a o ochraně s tím spojených práv. Protože objekty mohly ztratit diplomatickou ochranu, ale zůstávají soukromým vlastnictvím RF. (I když je RF nepochybně stát, zde vystupuje v roli soukromě-právního subjektu – vlastníka) Potom ovšem nemají co dělat před vraty lidé z ochranky State Departament(u). /Zkratka SD – více než trefná!/ A veškeré „prohlídky“ podléhají civilnímu zákonodárství US. A to obcházejí, nebo otevřeně porušují. Kamery při prohlídkách oficiálně slouží k dokumentaci, neformálně se čeká, až někomu z přetížených Rusů povolí nervy. To nejsou následky politiky přičmoudlíka, to je cílená současná provokace.

  • Viky • 5. září 2017

    Bety, není zač.
    S těmi vízy je to nějak takhle. Jako občan a žadatel Vy přicházíte do styku s konzulárními pracovníky. Tak vzniká dojem, že konzuláty udělují víza. No, přijímají žádosti, vedou pohovory, předávají víza, to ano. Ale samotné udělení víza je obvykle jaxi mimo jejich plnou pravomoc. („obvykle“- protože to může být i jinak) Víza jsou udělována jednotlivými ministerstvy zahraničí. Pouze část agendy se dělá na místě. Pokud se tedy enormně prodlužuje doba projednání žádosti, souvisí to s počtem konzulárních pracovníků pouze omezeně. Zádrhel je jinde. Ale… trochu přibližných čísel nám neublíží, že. Za minulý rok bylo ruským občanům vydáno něco kolem 150 000 US víz. za stejné období bylo americkým občanům vydáno taktéž něco víc než 100 000 ruských víz. Zde je na místě srovnání. Totiž? no do zemí EU se z RF cestuje na víza a poněkud více. Z populárních zemí … Itálie? Její diplomatické zastoupení v RF nečítá více než 50ks, ale byli schopni vydat kolem 300 000 víz… čísla vůbec nejsou přesná, jsou hodně rámcová a po paměti. Ale hodně velká disproporce by měla být cítit.

  • Irena • 5. září 2017

    Jednu perličku mimo téma ze života. Dnes mi kolegyně v práci ukázala fotku učitelky, která bude učit jejího vnuka v první třídě – vyholená hlava s chocholem. Tak nevím, stát se to mě, tak dítě jde jinam a „učitelka“ si vyslechne své. V práci to sice u kolegů vyvolalo trochu pozdvižení, ale zděšená jsem byla jenom já. Ale co se divím, po těch „výstavách“ na karlovarském festivalu a sadomaso s živými exponáty v Praze je tohle asi maličkost, přestože ovlivňuje naše nejmenší při tak zásadním kroku v jejich životě.

  • peter. • 5. září 2017

    Bety napsal
    znevažovat pravoslavnou církev, jen chci říct, že nám někdy nedochází, jaký vliv může v Rusku mít.

    Bety:
    Mnohí si dnes lámu hlavy tým,že RF sa neriadi žiadnou ideológiou.No neriadi,pokiaľ máme na mysli ideológie v zmysle ako ich chápe západný svet.Nemá ich preto,lebo Putin si je vedomý toho,že keby sa pokúsil zaviesť do riadenia Ruska niektorú z nich,tak by to vyvolalo v RF rozkol.Okamžite by sa vytvorila platforma pre opozíciu založená na protiideológii.Nikto už nemôže pochybovať o tom,že RF čelí existenčnej hrozbe zo strany USA.Takže Putin neurobil nič iné čo by už pred ním neurobili ruskí cári,alebo Stalin.Spojili národ k obrane a využil pri tom to,čo je Rusom odjakživa vlastné.Pravoslávie a vodcu – cára.Stalin vo Veľkej vlasteneckej vojne dokázal získať na svoju stranu aj pravoslávnu cirkev,ktorá ho dokonca v tej dobe označila v duchu „cézaropapizmu“(hlava štátu je zároveň aj hlavou cirkve)ktorý je pre pravoslávie typický aj dnes,za cára.Podobne to robí PC aj dnes vo vzťahu k Putinovi.Len si spomeňte,že Putin bol pri svojej návšteve sv.hory Atos postavený na miesto,ktoré prísluší len cisárovi (cárovi).Tak toto je ideológia,ktorá dnes drží Rusov pohromade a preto má dnes Putin tak výraznú podporu národa.Nepotrebuje žiadnu inú „ideológiu“ktorá by len rozvrátila Rusko.
    Traduje sa,že pri obliehaní Leningradu prikázal Stalin vyniesť ikonu Matky božej Kazanskej a obísť s ňou v procesii Leningrad.Potom sa ikona preniesla do Moskvy a ešte neskôr do Stalingradu.Ja neviem,či je to pravda,ale narážam na to dosť často.A pre doplnenie:
    http://www.hlavnespravy.sk/hlava-ruskej-pravoslavnej-cirkvi-patriarcha-kirill-sovietsky-zvaz-sa-drzal-na-krestanskej-mravnej-paradigme/790399

  • Irena • 5. září 2017

    Peter: Je-li Ruská pravoslavná církev využívána, je využívána jako nástroj, který má určitou sílu a moc, což ovšem neznamená, že je to na věky. Viz například úryvek z jednoho materiálu Koncepce sociální bezpečnosti, podle které je náboženství záležitostí individuální – vztahem, který navazuje každý člověk sám bez pomoci jakýchkoliv církevních hierarchií, což je jedna z věcí, které se mi na ní vyloženě líbí, protože je to něco, co by mohlo časem všem církvím podtrhnout stoličku, na které se rozkročily:
    Skutečnost, že námět zachycený V. E. Makovským (Vysvěcení veřejného domu ) není žádným pomlouvačným výmyslem, neboť hříšnost a podpora páchání hříchů jsou pro církevní hierarchii po celou dobu její dějinné existence příznačné, což platí úplně stejně i pro tu současnou viz televizní reportáž o vysvěcení elitního nočního klubu Studio 74 s „erotickým klubem nabízejícím plný striptýz“ včetně možnosti okamžitého pronájmu pokojů v postsovětské Ruské federaci (viz další příspěvek). Že by ze strany hierarchie Ruské pravoslavné církve zazněly nějaké stížnosti na adresu „světícího kněze“, že by mu někdo zakázal vykonávat jeho službu či ho exkomunikoval z církve – nám známo není.

  • Irena • 5. září 2017

    Vysvěcení erotického klubu „otcem“ Ruské pravoslavné církve: http://www.youtube.com/watch?v=uvYBCDisBFA (nahráno na YouTube 18. ledna 2012, pomocí Yandexu je možné dohledat „klub“ s názvem Studio 74 v Čeljabinsku).
    Z poučení, které dal „svatý otec“ personálu při vysvěcení tohoto moderního bordelu: «Na tom, jak se budete modlit, záleží vaše výplaty, takže se uklánějte hlouběji… ano, ano…to říkám bez legrace.»
    A příjmy z tohoto „klubu“-bordelu a tím pádem také – výplaty jeho personálu – budou tím vyšší, čím větší bude rozestup v příjmech mezi chudými a bohatými, jež neustále vzrůstá díky systému bohatých, který vykořisťuje veškeré zbylé obyvatelstvo, neboť přebytek peněz budou bohatí utrácet za všemožné neřesti. Kdo si tedy přeje i nadále žít ve „vysvěceném“ bordelu, ať jen spočine v lůně Ruské pravoslavné církve.

  • fajt • 5. září 2017

    https://cz.sputniknews.com/svet/201709055919745-putin-rusko-soud-majetek-rusko/ – to aby rovnou nařídil vypálit všechna zastupitelská místa RF v americké korporaci – chápu, trpět se musí ( je to i základní znak ruské duše) a patřičná změna musí být zalita hlavně vlastní krví. ..)

  • Irena • 5. září 2017

    Putin: Serebrennikovovi byla za poslední tři roky vyčleněna miliarda !!!!
    Viz Pjakin
    Podezřelý je konkrétně ze zpronevěry 68 miliónů rublů.

    https://regnum.ru/news/2317566.html

    Neuvěřitelné, otravovali ho s tím zlodějem ještě i v Číně.

  • peter. • 5. září 2017

    Irena napsal
    Jednu perličku mimo téma ze života.

    https://inforeactor.ru/86724-izrailskaya-zhurnalistka-otvetila-na-naezdy-basilashvili-bez-rossii-vy-nichto?u&utm_source=24smi&utm_medium=referral&utm_term=2645&utm_content=1277155&utm_campaign=2581#
    Toto už pre nás nie je žiadnou perličkou,lebo my máme podobné skúsenosti s
    komediantami už 28 rokov.
    Bojujú za kapitalisticé úžasné rána,no bez hanby vyžierajú štátny rozpočet.

  • Martin (už bez taky m) • 5. září 2017

    „Diplomatický“ HUMUS nade in USA velice pěkně rozebírá M. Zacharovová v Solovjovovi z 3. září…
    Vrcholná sprostota…

  • PPK • 5. září 2017

    Irena napsal
    Irena • 5. září 2017

    Peter: Je-li Ruská pravoslavná církev využívána, je využívána jako nástroj, který má určitou sílu a moc, což ovšem neznamená, že je to na věky. Viz například úryvek z jednoho materiálu Koncepce sociální bezpečnosti, podle které je náboženství záležitostí individuální – vztahem, který navazuje každý člověk sám bez pomoci jakýchkoliv církevních hierarchií, což je jedna z věcí, které se mi na ní vyloženě líbí, protože je to něco, co by mohlo časem všem církvím podtrhnout stoličku, na které se rozkročily

    Lituji, paní Ireno, ale nesouhlasím. Jsem naopak toho názoru, že v tvrzení podle něhož „… je náboženství záležitostí individuální …“ se autoři Koncepce sociální bezpečnosti těžce mýlí. Proč? Protože praxe života nám denně dokazuje, že vyznavače jakékoliv stejné idealistické ideologie (a každé náboženství takovou ideologií bezesporu je) že právě ta víra lidi kolektivně psychologicky sdružuje tím, že je automaticky vybízí ke stejnému názorovému přesvědčení a jednání. K přesvědčení, v němž nejen spolu ve jménu víry souhlasí, ale ve jménu té ideologie se event. i podporují k dalším případným činům. A to může být velice nebezpečná věc! Copak v dějinách civilizací ve jménu boha či bohů ještě málo věřících dokonce i zabíjelo (o muslimském džihádu ani nemluvě)? Takže když to shrnu, praktikování náboženství je ve výsledku vždy formou kolektivního chování bez ohledu na fakt, že modlit se člověk může i individuálně. Ale přesto – nemodlí se nikdy sám k sobě, ale vždy ke svému bohu či bohům – a to už jsou v tom modlitebním „dialogu“ vždy subjekty nejméně dva. Jinými slovy: Výrok KSB o tom, že „náboženství je záležitostí individuální ..“ v reálu zůstává pouze zbožným přáním autorů této manažérské teorie a pokud by ten výrok měl být věcně správný, pak by musel znít např. tak, že individuální záležitostí člověka může být pouze jeho SVĚTONÁZOR bez ohledu na skutečnost, zda jej někdo s ním sdílí či nikoliv. Ale to není život, to už je jen pouhá teorie.

  • Irena • 6. září 2017

    No vidíte PPK, já s vámi také nesouhlasím. Tady není potřebná žádná organizace, a tedy žádná hierarchie, není zde nutný žádný nadřazený kněz, pop, imám, který vám bude říkat, co máte dělat a jak, což je základem všech organizovaných náboženství, které potom vedou k ovládání lidí. Nejsou zde nutné žádné oblbovací rituály. A je pouze na vás, zda věřit chcete či ne. Nikdo vás nekontroluje, nikoho to nezajímá, protože je to čistě vaše věc zda dialog s Bohem navážete nebo ne a řídit se přitom máte svým svědomím. A nikdo po vás také nemůže chtít „příspěvky na církev svatou.“ Zdá se mi, že to je více než by si lidé mohli přát, pokud by na to přistoupili.
    Přidám jeden úryvek, který se mi líbil a zdál se mi dost vypovídající viz další příspěvek.

  • Irena • 6. září 2017

    Poprvé jsem se ve svém životě dozvěděl o existenci rozličných hříchů i s jejich popisem od otce Titova. Jako sedmileté dítě jsem se měl kát ze své spoluúčasti na ďáblových úkladech. Pán Bůh, který se mnou do té doby besedoval šepotem barevných květů rostoucích v naší zahradě, se z ničeho nic v mém vědomí proměnil ve strašnou a nelítostnou bytost.
    Bez ohledu na mé oči naplněné hrůzou mi otec Titov vyprávěl o zatracení a věčných mukách, ke kterým jsou odsouzeni ti, kteří své hříchy tají. Zvyšoval přitom hlas a já jsem celý roztřesený zíral na kříž zářící na jeho hrudi v paprscích jasného kavkazského slunce a uvažoval, zda skutečně mohlo dojít k tomu, že bych se chtě nechtě dopustil nějakého strašného hříchu a zatajil jej? (…)
    Odešel jsem z kostela s pocitem, že jsem navěky přišel o něco neobyčejně cenného, co se mi již nikdy nepodaří získat zpět, a to dokonce ani v případě, že bych se stal všeruským carem (velkokníže Alexandr Michajlovič, Kniha pamětí, hlava druhá).

  • peter. • 6. září 2017

    Irena napsal
    Je-li Ruská pravoslavná církev využívána, je využívána jako nástroj, který má určitou sílu a moc, což ovšem neznamená, že je to na věky

    Irena:
    To aj guľomet. A predsa dúfam,že raz príde doba,keď sa zbrane prestanú vyrábať a používať ako nástroj ktorý má určitú silu a moc.
    Môj príspevok nemal byť obhajobou PC a už vôbec som nechcel otvárať otázku viery a náboženstva.Len som si dovolil prezentovať svoj názor na to čo je častou témou pre médiá.Teda na otázku,prečo sa RF neriadi žiadnou ideológiou.

  • peter. • 6. září 2017

    peter. napsal
    Môj príspevok nemal byť obhajobou PC a už vôbec som nechcel otvárať otázku viery a náboženstva.

    Pjakin 1 : 34 min.

  • Irena • 6. září 2017

    Ze života: a tohle si říká lidé
    http://voicesevas.ru/news/33931-kak-pervoklassnicu-pereselenku-vygnali-iz-shkoly-v-uzhgorode.html

  • peter. • 6. září 2017

    Irena napsal

    Ze života: a tohle si říká lidé
    http://voicesevas.ru/news/33931-kak-pervoklassnicu-pereselenku-vygnali-iz-shkoly-v-uzhgorode.html

    Na Podkarpatskej Rusi (z pohľadu Ukrajiny a RF – na Zakarpatskej Ukrajine) žili Rusíni,Maďari a Slováci.Keď sa z Podkarpatskej Rusi stala Zakarpatská Ukrajina,tak sa tam nahrnuli Ukrajinci,najmä Haličania od Ľvova,lebo pre nich bola ZU už „západ“.Vzhľadom na kontakty a rodinné väzky s Rusínmi žijúcimi na Slovensku a v Maďarsku sa v Užhorode,Mukačeve alebo v Čope dal zohnať aj tovar vo vtedajšom ZSSR nedostupný.Pravé džíny napríklad.Rusíni mali k Rusom lepší vzťah ako k Ukrajincom,lebo sami sa Ukrajincami necítili byť.Je známe,že aj „revolty“proti majdanistom na ZU potláčal „Pravý sektor“,ktorý má pôvod na Haliči.
    Predpokladám preto,že váš odkaz má súvis práve s nejakým haličským nacionalistom.

  • Viky • 6. září 2017

    Martine – „„Diplomatický“ HUMUS nade in USA velice pěkně rozebírá M. Zacharovová v Solovjovovi z 3. září…
    Vrcholná sprostota…“
    ——
    Domnívám se Martine, že Maria Zacharova nejspíš říká cosi velmi podobného tomu, co jsem napsal já. Bude ale podstatně podrobnější a je to „prvozdroj“. Kdo má možnost a zájem, vřele doporučuji. Bývá konkrétní, srozumitelná a podrobná v některých souvislostech, což nebývá úplně obvyklé.
    ——-
    Pokud se ale věnovala „jen“ bezprostřednímu konfliktu v diplomatických vztazích USAxRF, tak asi nezmiňuje věci, týkající se OSN. mm se dotkl velmi letmo diplomatického zastoupení při OSN. To sice jsou ruští diplomaté, sice působí v USA, ale US jsou zde pouze hostitelem. (tak je nechávají na pokoji….) Jo, to jistě.
    USA musí dovolit vstup do země a přístup do OSN I jinak nežádoucím (z neoblíbených zemí) diplomatům. To zase ano, to oni umožní. (jakobych slyšel odněkud znít „ale…“) Jo, jo, jo – „ale“ tam samozřejmě je. Oni umožní vstup do USA a přístup do OSN, ale… to je také vše. ??? jednoduché – umožní vstup, omezí pohyb. Následně vypadá situace takto: Ruský zástupce v OSN má omezen pohyb na rádius asi 17km kolem své rezidence. Což je +/- na metr vzdálenost mezi jeho rezidencí a budovami OSN. Do práce a vyspat. Jakékoli porušení režimu omezeného pohybu by znamenalo vážné ohrožení jeho postavení. Takto vypadá emerická vstřícnost a pohostinnost v praxi.

  • Martin (už bez taky m) • 6. září 2017

    Viky zdravím.
    Jakov Kedmi jasně označil tvrzení činitelů NATO (dle UK vola Kovtuna mj.) o účasti 200 000 ruských vojáků nejen za idiotismus- ale za tvrzení DEGENERÁTŮ – s čímž osobně skromně NAPROSTO SOUHLASÍM.
    Kromě Solovjova věci rozebírají i v „Mjesto vstreči“:
    https://www.youtube.com/watch?v=oRge23bqD2c
    Zde vystupují i IDIOTI (t.t.) „Tomasz“ (PL) a Greg (USA), i ruští pátokolonisti (úmyslně vystavovaní na oči národa) dělají tak dobrou „válkyštvavou, práci“ na destrukci poválečného mezinárodního práva tak, aby si i Němci uvědomili kdo že se tady DOSLOVA zbláznil…
    Dokonce došlo na tvrzení toho Polského idiota, že údajně „ČSR zabralo neprávem polské Těšínsko“ – hovado, tady se za poctivé Poláky stydím a jsem rád že od Rusů zaznělo že Polsko i národ je něco jiného než vládnoucí věrchuška.
    Viky – po mém soudu V USA PROBĚHL FAKTICKY STÁTNÍ PŘEVRAT a la Majdan (podobný rukopis), A PREZIDENT BYL ODSTAVEN OD ŘADY VĚCÍ.
    Jsem zvědav, kam to šílenství dojde a zda -pokud zůstali – rozumní vojáci vezmou věci do svých rukou…
    Fanatická upjatost pátokolonistů na „anexi“ Krymu a vyzdvihování Kudrina svědčí o tom, že pátokolonisti jsou zcela mimo mísu…
    Vstupy i z tiskové konference V. Putina, kde upozorňuje na ubohou úroveň některých „diplomatů“, a že RF se na podobnou úroveň snižovat nehodlá.
    K Trumpovi se stále vyjadřuje logicky velmi slušně…
    US debil (t.t.) „Greg“ dělá vše pro to, aby i Západoevropané „Staré Evropy“ pochopili, že je nejvyšší čas na obnovu alespoň části samostatnosti té části Evropy, která nechce US neocons čistit boty jako někteří debilní Poláci.
    Jako od Zacharovové zaznívá, že není vhodné se dále domnívat, že USA je nějakou vysněnou zemí, tvrzení že USA upadá, a nikdy nebyly „pohádkovou vzorovou zemí“.
    RF i Rusové dále velmi správně střízlivě zdrženliví.

  • fajt • 6. září 2017

    http://eurasia24.cz/analyzy/item/2574-prichazi-moment-pravdy-usa-daly-ruskym-oligarchum-ultimatum-180-dni-aby-prodali-rusko – taky si myslím, že ten dnešní bezprecedentní tlak ze strany vlastníků americké korporace je vedený hlavně na změnu persony na carském trůnu, kdy se blíží další ruské volby – zatím ruská strana mlčí a v podstatě jenom stoicky vyčkává, možná je ale v v ruském zákulisí pořádná mela. ..)

  • fajt • 6. září 2017

    tady je jasně vidět k čemu jsou dnes dobří zbytečně bohatí šmejdi – k vydírání ještě většími šupáky, prý demokracie, kuwa, doufám, že se veškrna smaží v pekle s podobnýma mrdkama. ..)

  • Martin (už bez taky m) • 6. září 2017

    fajte myslím že popřením nedotknutelnosti vlastnictví si US neocons podřezali Evropskou „partňorskou“ větev…
    Jak často RF vytýkali „nejistotu pro investory ohledně jejich majetku“- a nyní přichází „JISTOTA“ – ovšem z druhé strany Atlantiku…
    :-)
    Další příspěvek k semknutí a sjednocení RF.
    Nejen současnost je důležitá, i možnosti a Budoucnost.
    V Americe černá, v Rusku o hodně světlejší…
    Nečekejme, že domácí presstitutky budou cokoliv o tomto psát či vysílat,
    ale kdo chce být ovládán, nechť si je. Časem se z člověka stane nástrojem,
    který lze vyhodit na smetiště. Přesně totéž nyní dělají neoconi s ruskými zbohatlíky. Mouřenín má ještě posloužit, a pak může jít…
    No kdyby šlo o takovou zemi jako Írán… ale v případě RF a Rusů s jejich dějinami??
    Akce odsouzena k dalšímu úspěchu Vladimíra Vladimíroviče, pevně věřím.
    :-)

  • fajt • 6. září 2017

    Martin (už bez taky m) napsal
    Martin (už bez taky m)

    Martine, vy to všechno poměřujete jakousi spravedlivou logikou, která se ale v těchto kruzích nenosí, páč znamená třídní zatracení a v podstatě i společenskou smrt – no, můžete dát ruku do ohně za ruské oligarchy, kteří si přes Jelcina Putina vybrali a dosadili, vždyť jeho úkolem bylo apriori navrátit tyhle zbohatlíky ke světovému stolu elit a ne s nimi rozpoutat válku na život a na smrt, kromě toho na tyhle ruské bohatýry s triliony rublů nemají američtí gangsteři jenom údaje o jejich ulitých merglích v jejich bankách, ale i daleko horší informace, nadto pokud nebudou chtít patřičně spolupracovat v podstatě ohrožují své životy a životy svých blízkých, to jim už bylo určitě sděleno přiměřeně důrazným způsobem, rovněž samotné děcka kremelských vládců jsou v západním teritoriu, tady možná bude stačit jeden výstražný případ nevysvětlitelného exitu vip rybjonka a možná to ostatní rychleji nahlodá ke snadnější pokoře než k nejistému boji, který může skončit jejich totálním zánikem, pamatujte, že oligarchové nejsou žádní vlastenci, ale od přírody nezastavitelní a velmi flexibilně pragmatičtí chamtivci, kteří se velmi neradi fixují na jakési pojmy o charakteru a národním zájmu, či k obecnímu a nebo civilizačnímu prospěchu … no, uvidíme co se bude dít dále, ale zatím je Kreml nezvykle tichý a nechá si šlapat od amíků hezky po zádech, snad to má nějaký význam v jejich globální hře, ale pro jistou cílovou skupinu, která v Rusku může rozhodnout hodně, to není dobré znamení. ..)

  • Martin (už bez taky m) • 6. září 2017

    fajte, Vaší logice rozumím,
    ale „nejsou všechny holky stejný“ platí snad dosud…
    Chtěl jsem upozornit, že kroky US neocons establishmentu, který se Trumpovi nepovedlo „patřičně umravnit“ pěkně naštvaly jejich dosavadní Evropské „kamarády“.
    Jistě si také vzpomenete na ono Kopeckého pohádkové“pan Král si moc dovoluje, ale kdo nám šáhne na majetek…“…
    Tyto kruhy jsou možná silné, ale nikoliv jednotné a stejnorodé, neznamenají také zdaleka všechnu moc na světě /jakkoliv by si to přály/.
    VVP a jeho „boys“ nebudou spoléhat na „náhodu“,
    dosud měl vše promyšlené, nelámal nic přes koleno, atd…
    Největší moc je poznání a vědění jak sám jistě víte fajte, a ne to o nějakých nemravnostech či špinavostech zbohatlíků – o kterých spoustu rozumných lidí nepřekvapí dnes už vůbec nic… Jistě víte sám, že nejšpinavější války zuří mezi nimi navzájem.
    Čím to je, že ty stamiliony, miliardy „neoligarchů“ pořád žijí – a mnozí pěkně?! Myslíte že nemají v hlavách mozek, že se ti i oni jen tak nechají nahnat do rohu, že „osvědčené postupy“ nemají „protipostupy“, že „fungují stále“??
    Nemyslím si to, a věřím pevně že Vámi naznačený možný scénář neoconszmetkům nevyjde.
    Například i ten Kedmi mne potěšil – v mnohém, včetně shody s mým soukromým názorem, že dnes již jde o degeneráty…
    Přímočarost jeho posledního vystoupení mne potěšila, stejně jako jeho celé dlouhodobé vystupování – které rozhodně degeneraci společnosti a zánik života nepodporuje. Není to pro mne žádný „guru“ (žádného nechci), mám jej ale za Člověka.
    A i když já osobně jsem pro život, tak ne za podmínek nedůstojných člověka, ničících, rozvracejících, ponižujících národy. Zabíjet umí skoro každý člověk. A právo na sebeobranu má každá živá bytost na Zemi, a když se cosi přežene…
    „Nic neroste do nebes, vše se mění a vše plyne“.

  • Martin (už bez taky m) • 6. září 2017

    https://www.youtube.com/watch?v=9zPD8Rzby8Y

  • fajt • 6. září 2017

    Martin (už bez taky m) napsal
    Martin (už bez taky m)

    Martine, vy jste rozený optimista nezatížený interakcí se zbytečně bohatými hovady – buďte rád, že tomu tak je – měl bych toho k napsání hodně, ale v podstatě Vám nechci brát iluze o lidech, o době a i o dynamice a výsledku některých procesů, které by zákonitě mohly přijít – ale v podstatě jsou to taky jenom spekulace, které se nemusí naplnit beze zbytku a nebo i částečně, takže Vás i Vaše naděje nechci zatěžovat věcmi, které jsou zatím (asi ošklivými ) hypotézami, dám tady raději jeden článek o opolčenci z česka, který našel naplnění v zemi, která jeho pomoc potřebuje, snad jeho další osud dobře dopadne a on bude udávat trend a způsoby dále, třebas i v kotlině – http://www.securitymagazin.cz/defence/do-ceska-se-vratim-jedine-na-ruskem-tanku-nebo-jako-partyzan-rika-v-rozhovoru-pro-sm-zoldner-v-armade-donecke-narodni-republiky-aloisem-polak-1404057267.html

    a jednu písničku od aktivistů z rajchu – https://www.youtube.com/watch?v=BGthmYzpGv0

    přeji hezký večer. ..)

  • Martin (už bez taky m) • 6. září 2017

    https://www.youtube.com/watch?v=PzPh8eQnwIo

  • Martin (už bez taky m) • 6. září 2017

    fajte – rád bych byl „nezatížený“ jak píšete,
    bohužel ani náhodou nejsem, a to celá dlouhá léta…
    Ale existují „ale“…
    Přeji hezký konec léta a pěkný podzim.

  • PPK • 6. září 2017

    fajt napsal
    Martine, vy to všechno poměřujete jakousi spravedlivou logikou, která se ale v těchto kruzích nenosí, páč znamená třídní zatracení a v podstatě i společenskou smrt – no, můžete dát ruku do ohně za ruské oligarchy, kteří si přes Jelcina Putina vybrali a dosadili, vždyť jeho úkolem bylo apriori navrátit tyhle zbohatlíky ke světovému stolu elit a ne s nimi rozpoutat válku na život a na smrt

    Pane fajt, výstižněji to napsat už snad ani nelze. Naprosto s celým tímto odstavcem Vámi napsaným – souhlasím!

  • Viky • 7. září 2017

    Martine, Martine…
    „Dokonce došlo na tvrzení toho Polského idiota, že údajně „ČSR zabralo neprávem polské Těšínsko“ – hovado, tady se za poctivé Poláky stydím a jsem rád že od Rusů zaznělo že Polsko i národ je něco jiného než vládnoucí věrchuška.“
    —–
    vobyč. lidé jsou vždy něco jiného, než vládnoucí smečka. „demokratická, nedemokratická“ – vše jedno. Hranice v této části naší země jsou složité, a navrch někdejší zemské hranice nejsou zcela totožné s národnostním složením obyvatelstva. Ať jsou tvrzeny sebevětší nehoráznosti, je v nich stín skutečnosti. Jednoduše proto, že se nepoužívá někdejší optika pohledu, ale současná. A někdejší optika pohledu silně pomíjela národy, ale stála na principu územním. Pokud se k problematice vyjadřuje veřejně takto zjednodušeně, pouze o sobě říká, jak málo toho o problematice ví. (veřejně vystupující blbec…)
    ——
    „Viky – po mém soudu V USA PROBĚHL FAKTICKY STÁTNÍ PŘEVRAT a la Majdan (podobný rukopis), A PREZIDENT BYL ODSTAVEN OD ŘADY VĚCÍ.“
    ——
    Asi se mýlíte Martine. USA takovými prostě jsou. Perou se jak jednotlivé frakce uvnitř partají, tak samotné partaje. To, co vnímáte jako faktický převrat-jsou vnější projevy vnitřního sváru. I kdyby nebyl trempující kačer odstaven od řady věcí, stejně by byl ve vleku mocenských skupin. Pokud není prezident jasným představitelem jedné ze skupin, nastává takováto situace.
    Jsou to jen a pouze iluze, že prezident mimo tato uskupení je „lepší“ a „může něco změnit.“ Pro ostatní je to ještě horší, protože hůř předvídatelné. Dalším problémem je, že běžná US populace nevnímá příliš zahraniční politiku, a vnitřním problémům USA zase nerozumíme my. Ale preference jsou vázány především na vnitřní politice… (…a Vy byste chtěl vidět akutně nemocného bacilonosiče…)

  • Bety • 7. září 2017

    Putin je přece (myslím už loni) varoval.
    Jestli o ty nakradené prachy přijdou, dobře jim tak a Rusko to nepoloží. Že se ale budou snažit ze všech sil vyhovět Amíkům, jen aby jim dovolili si ten majetek nechat, to se dá čekat stoprocentně. (Stejně by jim ho pak sebrali, stačí, že USA má dluhy pak každá záplata dobrá a oligarchové toho nakradli víc než dost ).
    Ten světový stůl elit – no nevím, myslím že i oligarchům už musí být jasné, že jsou elity a ELITY, a ty ruské mohou čekat leda tak podrbání za ušima, nebo kopanec, když má pán špatnou náladu.
    Že to nebude veselé, to se dá čekat. Ale kdy to měl Putin snadné??