Diskuze k článku


  • kchodl • 4. červnaec 2015

    Pjakin se v úvodu spletl v těch raketách. Explodoval Falcon9, který nemá s Ukrajinci nic společného – celé je to ryze americká záležitost. První stupeň má motory Merlin 1D, vlastní výroby SpaceX. Při katastrofě Falconu9 explodoval až druhý stupeň, první stupeň fungoval OK. Smíchal prostě dohromady katastrofu Antaresu z minulého roku a tu nynější Falcon9 – a nezmínil selhání ruského Sojuzu 2A s lodí Progress. Antares byl postaven s ruskými motory, upravenými Ukrajinci v Južnoje – a nová verze, která by měla letět do konce roku, už bude používat ruské motory RD-18x z Energomaše.
    Mlžení o nákladu – zda existoval nebo neexistoval – je docela zábavné – nebude náhodou příště tvrdit, že ISS neexistuje, že to natočili jen ve studiu, v rámci rusko-amerického spiknutí, jako to tvrdí o programu Apollo ? Nebo to vezme zgruntu, že vesmír neexistuje ?

    Tím u mě úplně ztratil vážnost, přestávám ho sledovat, jakkoliv mi jeho úvahy o řízení supersystémů připadaly zajímavé (viz. jako to posledně rozebíral sio a další).

  • Hox • 4. červnaec 2015

    kchodl napsal
    nebude náhodou příště tvrdit, že ISS neexistuje, že to natočili jen ve studiu, v rámci rusko-amerického spiknutí, jako to tvrdí o programu Apollo ?

    http://manonmoon.ru

    sebraná faktologie podivností a rozporů v měsíčním programu, po prostudování lze jen konstatovat, že kdo tvrdí že tam letěli lidé, nezná fakta.
    Američané měli raketu schopnou dopravit na měsíc sondy, to je bezesporu, dopravit tam lidi – nikoliv. To co je pro vás důkaz neserióznosti Pjakina je pro mě důkaz jeho schopnosti přemýšlet.

  • abx • 4. červnaec 2015

    kchodl napsal
    Mlžení o nákladu – zda existoval nebo neexistoval

    to sa este dozvieme. ked to Pjakin spomenul, nejaky problem tam bude…

  • abx • 4. červnaec 2015

    k poznamke k prekladu „pindos“: nie je to hrube oznacenie americanov, americkych vojakov, lokalne celkom bezne. nieco ako yankees. pindos je od „penguins“, vzniklo to tusim na Balkane, je to od toho, ze domorodci si vsimli , ze americki vojaci prenasaju na chrbte 40kilove batohy, co logicky sposobuje deformaciu chodze na chodzu podobnu chodzi tucniakov…

  • hudryper • 4. červnaec 2015

    V posledním vystoupení Pjakina byla zajímavě osvětlena osobnost právě zesnulého Primakova. Šlo
    původně o nomenklaturního kádra z doby SSSR,který podle Pjakina plnil podobnou roli,jakou má v USA Kisinger – tedy oba dva,každý na opačném pólu světové politiky,by měli jednoho společného pána ! Zdá se,že by se podobně dala vysvětlit ona neuvěřitelní naivita Gorbačova z let perestrojky.
    Prostě banksterské panstvo,jemuž Pjakin říká globální prediktor,se rozhodlo zrušit společenský a strategický pokus ,který zahájilo vyvoláním I.světové války a následným zničením carské moci revolucí,kterou provedli jednak z USA vyslaní „specialisté na Rusko“ a z Německa Uljanov. Gorby
    poslechnul a odevzdal SSSR podle pokynů shora ,zatímco neoconi v čele s Bushem si zafixlovali k pobavení banksterů. Zdá se,že Pjakin se pomalu ale jistě přibližuje k tomuto vysvětlení rozpadu SSSR. To by také vysvětlovalo,proč brežněvovský režim zůstal naprosto pasívní vůči americkému podvodu s přistáním lidí na měsíci poté,co měl krátce předtím po obsazení Československa velkou
    vojenskou převahu nad západní Evropou. Z této situace též plyne,že ve hře s ruskými národy na způsob jednoho obřího kibucu zvaného socialismus to byl jen a jen Stalin,který režiséry spektáklu překvapil a nerespektoval přání banksterů do té míry,že bylo na Rusko vrženo nacistické Německo.
    Roli anglické předválečné politiky vedoucí k světové válce manipulováním císaře Viléma převzaly Spojené Státy když povzbuzovaly Hitlera a pomáhaly mu se zbrojením s předválečnou i válečnou výrobou v Německu. Mám pocit,že IIIWW by měla být trvalá,nikoliv jaderná a hlavně až po jejich přestěhování z USA do Asie.A tam se zřejmě jejich staletá strategie zadrhne na rasovém problému.
    Dnešní banksteři budou vystídáni chytřejšími . Budou mít šikmé oči !

  • hudryper • 4. červnaec 2015

    Dovolil jsem si překopírovat svůj příspěvek,který jsem napsal dřív,než Stan na OM vylepil Pjakina.
    Kopii zde jsem udělal ze zvědavosti na reakce zdejších přispěvatelů do diskusí včetně chyby….
    …vystřídáni chytřejšími…

  • koloděj • 4. červnaec 2015

    Nesouhlasím … víme o tom prd, pochybnosti síce jsou, ale pravda bude známá až první sonda vyfotí místo přistání ..

    Co se týče námítek kchodla .. řekl bych že tyto záležitosti jsou hodně technického zaměření, a Pjakin mohl ustřelit. Není neomylný Bůh. Navíc již delší dobu sleduju, že má problémy s pamětí. Jeho vědomostní záběr je neskutečný, to uznávám, ale hodně se „zasekává“. Co bude podle mně mnohem zajímavěší j, jak na svou chybu zareaguje v příštím sezení. To ukáže velikost Pjakina v pné síle nebo malosti.

  • Sio • 4. červnaec 2015

    No, možná to povede k tomu, co říkal Pjakin. GP se bude snažit za každou cenu uřídit konflikty na Ukrajině a Řecku tak, aby nevyvolaly 3. světovou. Protože po ní, kdyby i nedošlo k době kamenné (této okolnosti si je vědoma i čínská elita, nespěchá na položení dolaru, i když by mohla), tak by došlo minimálně k přeskupení GP do Číny, jak naznačuje hudryper. To samozřejmě není ani úplně v zájmu Ruska a ostatních států BRICs, aby americkou hegemonii zaměnila hegemonie čínská. Také by to mohlo vést ke 3. světové, tentokrát euroatlantistů proti Číně. No, uvidíme …

  • Sio • 4. červnaec 2015

    @koloděj: Pjakin je jen jeden, pravda ten z viditelnějších, propagátorů KSB a DVTŘ. Jeho myšlenky jsou zajímavé, občasné úlety viditelné. Funguje více jako propagandista, i když má vědecké zázemí, velmi slušné znalosti a velmi bystrý mozek. Jeho metody a způsob jejich vyjádření mi připomíná Miloše Zemana v mladším provedení. A i jemu se občas povedou úlety. :-) Stále platí, že Pjakin není totéž, co DVTŘ, jen jeden z propagátorů, který se pokouší použít metodu v praxi. Na můj vkus občas až příliš lidovým způsobem.

  • Irena • 4. červnaec 2015

    abx napsal

    k poznamke k prekladu „pindos“: nie je to hrube oznacenie americanov, americkych vojakov, lokalne celkom bezne. nieco ako yankees. pindos je od „penguins“, vzniklo to tusim na Balkane, je to od toho, ze domorodci si vsimli , ze americki vojaci prenasaju na chrbte 40kilove batohy, co logicky sposobuje deformaciu chodze na chodzu podobnu chodzi tucniakov…

    Je to hanlivé označení a ano jedna z verzí je, že to vzniklo na Balkáně, ale ten náklad Američané tahali neustále, protože pokud by je zabili, nebo zranili a oni neměli u sebe plné vybavení, tak by nedostali nic od pojišťovny. Proto sebou museli ti „chudáci“, co tam neměli co dělat, pořád tahat ten plná náklad, jinak
    celkem dobře je to popsané tady
    http://fb.ru/article/159669/slovo-pindosyi-otkuda-poshlo-pochemu-amerikantsev-nazyivayut-pindosami

  • kchodl • 4. červnaec 2015

    OT:
    Fotografie přistání na měsíci ze sondy Lunar Reconnaissance Orbiter (LRO):
    http://www.nasa.gov/mission_pages/LRO/news/apollo-sites.html
    Včetně stop astronautů na měsíčním povrchu (např. Sheparda).
    Další fotografie například zde:
    https://www.nasa.gov/mission_pages/LRO/multimedia/lroimages/apollosites.html
    Důkazy přistání na Měsící od třetí strany:
    https://en.wikipedia.org/wiki/Third-party_evidence_for_Apollo_Moon_landings

  • Hox • 4. červnaec 2015

    OT:
    Důkaz falšování videí ze strany NASA – http://manonmoon.ru/book/22.files/image003.jpg – na snímcích údajně Apola 11 i 12 jsou zcela stejné mraky, je to stejný let.
    „Saturn“ záhadně hoří a zkracuje se během letu: http://manonmoon.ru/book/22.files/image004.jpg
    Rychlost Saturn je 2x menší, než NASA deklaruje: http://manonmoon.ru/book/22.files/image007.jpg
    (exploze oddělení 1. stupně, na videu jsou to 4 konsekutivní řízené exploze po 0,25s, jsou vidět „rukávy“ od dvou explozí po sobě, z délky rakety lze určit měřítko, cca 210m / 0,25s = 800-900 m/s, ačkoliv zde měla raketa mít 2,6km/s)
    1 stupeň nejen že se záhadně zkracuje během letu, ale i mění barvu na hnědou a prohořívá.
    Záběry údajně z oddělení stupně Saturnu-5 jsou totožné se záběry ze Saturn 1B (3x menší nosnost) – http://manonmoon.ru/book/22.files/image015.jpg

    Poslední zkouška Saturn v dubnu 68 bylo kompletní selhání, z 5 motorů pracovaly správně jen 3, další stupeň pracoval p 19s více než měl atd… nastoupit do té rakety se rovnalo smrti, přesto žádný další zkušební let, který by potvrdil, že závady odstraněny, nebyl, „letěli“ už rovnou lidé… nesmysl, tohle by nikde neprošlo, pokud by tam lidé skutečně byli. Pro představu, vy byste vlezli do auta, které při posledních testech vybuchlo, o němž vám výrobce tvrdí, že už je bezpečné, ale nevyzkoušel to?

    Co se v 70. letech v USA nevědělo, tak to je ten fakt, že sovětší kosmonauti co strávili v kosmu více dní se vraceli polomrtví a nemohli několik dní ani chodit, jednoho dokonce oživovali ve vrtulníku cestou od modulu. Američtí „astronauti“ jsou v kosmu dny, ale vyskakují z modulu s energií a bodrostí jako by právě byli na kondiční masáži celého těla… tohle samo o sobě v principu stačí jako důkaz, že v kosmu nebyli.

    Výpočty ilustrující, že motor F1 nemohl mít

  • Hox • 4. červnaec 2015

    Výpočty sovětského „raketčika“ ilustrující, že motor F1 nemohl mít parametry, které NASA tvrdí: http://manonmoon.ru/articles/st75.htm – fyzikálně nemožné.

    Modully Apollo jsou z hygienického hlediska nevhodné pro delší lety, po 1-2 dnech by to tam smrdělo jako v žumpě.

    Udávaná přesnost přistání modulů Apollo při návratu na zem (+- 4km) je science fiction, i dnes se dosahuje přinejlepším +-40km bez ohlednu na výpočetní schopnosti vržené na řešení úlohy – naráží na fyzikální limity nepředpověditelných mikroodchylek a vibrací, vzdušných proudů, efekt motýlých křídel.

    Všichni „astrounauti“, veselí a komunikativní před „lety“, po návratu trpí depresemi, uzavírají se do sebe, nechtějí komunikovat, odcházejí z kosmického programu.

    Naprosto zbytečná 18-ti denní karanténa po návratu první posádky měla smysl jen v tom případě, izolovat „astronauty“ od zvědavých otázek a nutnosti reagovat, zatímco svět za těch 18 dní „spoklne“ mystifikaci. Také s nimi byl prostor psychologicky „popracovat“, aby se neprokecli a zvládli role. (podmínky, kterými projde modul při návratu na zem, jsou 100x vražednější na jeho vnějším povrchu než roztok chlóru, kterým ho američan omývali… v SSSR si tehdy ťukali na čelo, co blbnou)

  • kchodl • 5. červnaec 2015

    OT:
    Hoxi, to jsou takové nesmysly, že není třeba se tím dále zabývat. Až půjdete do lesa na houby, bacha na víly a hejkaly – tomu také věříte ?

    Saturn V byla velmi spolehlivá raketa, po testech. F1 je normální velký raketový motor s vnějším cyklem, velmi spolehlivý, protože relativně jednoduchý. Sovětští kosmonauti nebyli ve špatném stavu, jen na úplném začátku, kdy se nevědělo nic – přesto bez problémů po týden trvajícím letu chodili a běhali. Problémy nastávají až po delší době.
    Kosmonauti – astronauti po letu netrpěli depresemi, byli jen otrávení vší tou pozorností a hyenistickými médii, která jim úplně převrátila život. Postihlo to všechny na začátku, Gagarinem počínaje, lidmi z Apolla konče – protože potom už to žumpálisty nezajímalo, pokud tedy někdo nezahynul. V prvních lodích včetně Apolla to smrdělo vskutku hutně, stejně jako v prvních orbitálních stanicích. Přesnost přistání je zcela v normě, kuželovitá návratová kabina Apolla (nebo zvonovitý tvar dnešního Sojuzu) dovoluje – pokud se dodrží orbitální parametry – přistání s přesností na pár kilometrů; ostatně úplně stejně jsou na tom hlavice jaderných mezikontinentálních zbraní, žádný motýlí efekt do toho nepleťte, to je termín z teorie determinovaného chaosu, ne z balistiky. Karanténu po přistání Apolla 11 si vynutili biologové především pro uklidnění veřejnosti, zblblé různými vypatlanými pisálky – a astronauti měli po odletu z Měsíce příznaky chřipky (což jak se ukázalo způsobil ostrohranný měsíční prach, který si přinesli do lodi na skafandrech, byla to reakce sliznic na poškrábání tím prachem) – při dalších výpravách se tahle blbárna už nekonala, protože i veřejnost pochopila, že je to pitomost.

    Prostě samé nesmysly.

  • Béda • 5. červnaec 2015

    Nevím kam to „přivěsit“. Článek o umělecké demagogii. http://www.blisty.cz/art/78037.html „Mediterranea a Babai : aneb co si počneme s lidmi?“ Je to o filnu o uprchlících v Evropě, o xenofobii Evropanů, izolacionismu… Co ale Čulík neříká jsou to především artefakty o bezcitnosti a zvrácenosti kapitalismu, o špatnosti celého systému. Ti běženci jsou nuceni žít v hrozných podmínkách a čelit jim, ať jsou u nich doma, anebo v evropské zemi zaslíbené, kde jsou vykořisťováni „až na kost“ a navíc „KONKURENČNĚ“ stlačují mzdy na místním trhu. Všechny zájemce o zběhnutí ze třetího světa s jejich odlišnými stejně Evropa – její sociální systémy, pracovní trhy nemohou absorbovat. Co žádný film ani Čulík neřekne, je potřeba učinit takové změny, aby ti lidé mohli slušně žít (pro začátek by stačilo provést taskové změny aby všichni měli práci, dostatek potravin, vody, zajištěné bydlení, vzdělání, zdravotní péči…u nich doma, nemuselo by tak docházet ke konfliktu odlišných kultur a hodnotových systémů. Ale to kapitalismus, lépe řečeno imperialismus nikdy nedopustí. Cílem imperialismu není žádný altruismus v zemích třetího světa ale zajištění toho, aby mohl jakýmkoliv způsobem (třeba korupcí místní oligarchie a špiček), válkami … drancovat místní zdroje – přírodní i lidské. A od toho se odvíjí celá umělecky vykreslovaná tragédie těch lidí doma i běženců. Je to důsledek zvrácenosti nelidského systému.

  • Béda • 5. červnaec 2015

    Taky by mohl Čulík někdy zpopularizovat nějaké dílo, které popisuje obrovské sociální rozdíly (ať již v Africe, Asii, Evropě, kdy jedni žijí doslova na smetišti, v ghetech, v neustálém strachu, nejistotě, leckdy pod hrozbou násilí, vykořeněni sociálně, kulturně i lidsky ať dělají co dělají (jejich práce prakticky „nemá žádnou cenu“ a druzí v nezměrném přepychu, luxusu jsou doslova pány nad životem a smrtí těch druhých. Mají ve svých rukou jejich existenci, policii, soudy,finance, pracovní nabídky etc…

  • Béda • 5. červnaec 2015

    Jenom taková „drobnost“. Co je to za demokracii, když volič, občan bez toho, že by k tomu dal jakékoliv své souhlasné stanovisko, může být z rozhodnutí „politické verchušky“ a její libovůle: vtažen do války proti jiným státům a jejich občanům, vtažen do agresivního válečného spolku, můžou mu být systémem libovolně a v kteroukoliv dobu zcizeny anebo znehodnoceny finance, může být v rámci státu bez své viny a svobodné vůle nesplatitelně zadlužen a na základě toho cíleně zbídačen až do kdovíkterého pokolení?

    Je to vůbec demokracie? To má být ten nejlepší ze všech špatných systémů? V čem spočívá ta demokracie? (vláda lidu?)

  • Béda • 5. červnaec 2015

    Kontrolní otázka: spočívá demokracie (vláda lidu) v tom, že volič svobodně rozhoduje o barvě svých ponožek a o všem ostatním rozhoduje a voliči svá rozhodnutí diktuje „jeho manželka“ (pro feministky – termín manželka je zde použit pouze jako „básnická licence“, symbol – nebrat doslovně)?

  • Béda • 5. červnaec 2015

    dovětek: a za špatná rozhodnutí (politický diktát) „manželky“ nese svůj díl viny a odpovědnosti (jak nám říkají naši mainstreamoví „hlídací psi demokracie“) volič – „manžel“, (kterého se nikdo na jeho názor neptal a neptá) který je povinen nést důsledky.

  • Hox • 5. červnaec 2015

    @Kchodl: jednoduše neznáte fakta, poslední nepilotovaný test v dubnu 68 byl naprosté fiasko – všichni tehdejší specialisté + odborní novináři mimo USA byli v šoku z rozhodnutí poslat rovnou lidi, nikoho to ani nenapadlo, nikdo to nečekal, všichni si byli jistí že bude další testovací let. Zbytek no comment, pojmy a dojmy.

  • koloděj • 5. červnaec 2015

    Sio napsal

    @koloděj: Pjakin je jen jeden, pravda ten z viditelnějších, propagátorů KSB a DVTŘ. Jeho myšlenky jsou zajímavé, občasné úlety viditelné. Funguje více jako propagandista, i když má vědecké zázemí, velmi slušné znalosti a velmi bystrý mozek. Jeho metody a způsob jejich vyjádření mi připomíná Miloše Zemana v mladším provedení. A i jemu se občas povedou úlety. Stále platí, že Pjakin není totéž, co DVTŘ, jen jeden z propagátorů, který se pokouší použít metodu v praxi. Na můj vkus občas až příliš lidovým způsobem.

    Možná jsem to nenapsal srozumitelně ..
    Tím, že je Pjekin „ten viditelnější“ stává se štítem těch teorii, ale o teoriích nepíšu. Píšu o další hodnověrnosti jeho seriálu. Chybu může udělat každý. Zvlášť pokud komentuje oblast, která mu není blízká (kosmická technika SSA). Co je ale důležité – pokud na chybu upozorní posluchači – jaký postoj ke svému klopýtnutí zaujme. Nic víc nic míň.
    Když to vezmu ze života – má-li šéf odvahu přijít a říct “ hele, ptal jsem se lidí okolo, a měl jsi pravdu, tak to udělej podle sebe“ – pak je to lepší šéf, než pokud se z vlastního omylu vylže nebo udělá blbce ze všech a podobně.
    Opakuji – nikde v textu jsem teorie nenapadl, ani Pjakina koneckonců a na kchodlovy výhrady říkám, že není důležité, že se spletl ( kchodl okamžitě nad Pjakinem a teoriemi láme hůl ) ale jak se k omylu Pjakin postaví

  • kchodl • 5. červnaec 2015

    koloděj:
    Také čekám, jak se k tomu Pjakin postaví – chybu může udělat každý, ale jde o to, co pak s tím. Pjakina obdivuji pro jeho široký rozhled a všeobecné vzdělání, je to jistě velmi chytrý člověk a má nesporně co říci. Je sice na můj vkus trochu více mystik, ale i mystiky je dobré občas poslouchat. Ale silně mě vadí, když někdo popírá nesporné skutečnosti – jako přistání na Měsíci nebo blábolí nesmysly o raketách, o kterých evidentně moc neví. Nelámu nad ním hůl definitivně, nakonec jeho úhel pohledu je alespoň zábavný, i kdyby nic dalšího.

  • kchodl • 5. červnaec 2015

    hox:
    Naprosté kecy. Saturn V letěl celkem 13x, vždy úspěšně. Při letu Apolla 6 a 13 vynechal jeden motor, ale s tím se počítalo při konstrukci – tah byl kompenzován delším tahem ostatních motorů (celkem 5x F1 první stupeň, 5x J2 druhý, 6x RL-10 třetí). Jiné problémy žádné nebyly. První let byl s automatickou verzí lodi – Apollo 4 v listopadu 1967 – zcela úspěšný. Druhý let s automatickou lodí byl v dubnu 1968 – mise Apollo 6, také úspěch. Další let byl již s lidskou posádkou v prosinci 1968, Apollo 8, které obletělo Měsíc, coby zkušební mise. Další zkouška, Apollo 9 testovalo sestavení soulodí měsíční modul-Apollo na oběžné dráze kolem Země – březen 1969. Poslední zkouška – Apollo 10 v květnu 1969 testovalo měsíční soulodí – rozpojení a spojení – na oběžné dráze Měsíce. A pak přišlo „ostré“ Apollo 11, červenec 1969, s přistáním na Měsíci 16. července.
    Nosnost byla 45 tun na oběžnou dráhu Měsíce, 120 tun na LEO.

    O nějakém šoku nebo riziku startu nevyzkoušené techniky nemůže být ani řeči, v tom docela nepokrytě …mýlíte se.

  • kchodl • 5. červnaec 2015

    hox:
    A ještě k tomu číslování – spolehlivost byla tak vysoká a testy natolik úspěšné, že naplánované testovací mise bez posádky – Apollo 5 a 7 byly zrušeny jako nadbytečné.

  • Hox • 5. červnaec 2015

    kchodl: problém je že to nemá nic společného s realitou, poslední nepilotovaný let v dubnu 68, který měl ilustrovat, že vše pracuje bezchybně, byl neúspěšný, v tehdejším tisku je také jako neúspěšný označován, i když zpětně byl neúspěch zahlazen. V USA tehdy za SSSR oficiálně byl reportér Golovanov, profesionál na kosmickou oblast který se i v SSSR pohyboval kolem kosmonautů a jejich programu, který píše ( http://www.epizodsspace.narod.ru/bibl/golovanov/apollo/obl.html ) následující:

    „Doslova z prvních vteřin letu zasypal „Apollo-6“ řídící centrum varovnými signály o všemožných poruchách. Z pěti motorů prvního stupně pracovali jen 3, motor třetího stupně se vůbec nezažehl, a poté se raketa „neočekávaně rozpadla na části“. Oba hlavní úkoly testů nebyly splněny: raketa pracovala špatně…„Náš měsíční program narazil na nové problémy“, – komentoval „Washington Post“. Narovinu řečeno, nevíme kde je problém ,- pokrčil rameny ředitel programu Saturn-5 Arthut Rudolf.

    Chce to znát fakta, ne výmysly.

  • kchodl • 5. červnaec 2015

    hox:
    Zase jen bludy, takže podrobně. Mise Apollo 6 splnila cíle, byla úspěšná. Šlo o druhý testovací let programu, z motorů prvního stupně selhal jeden, ostatní čtyři ho bez problémů zastoupily. Druhý stupeň sice nenaběhl, ale zastoupil ho tahem třetí stupeň. Mise byla úspěšná, protože cíle – testování kabiny Apollo, o které hlavně šlo, byly splněny, dokonce v maximální míře, protože díky nedostatečné rychlosti vstoupila kabina do atmosféry vyšší rychlostí a přesto všechno přežila. Hlavní důvod, proč byl další test – Apollo 7 – odvolán, byla špičkově udělaná telemetrie rakety a kabiny, díky které pozemní kontrola dopodrobna věděla o každém problému první poslední, takže dále nebylo co zkoušet – měli dost informací, jak problémy napravit. Další mise, Apollo 8, která nakonec obletěla Měsíc, byla s lidmi, protože kabina byla vyhodnocena jako spolehlivá. Při této misi bylo nakonec dosaženo maximálních cílů, protože všechno fungovalo.
    Zjevně se v technických věcech moc nevyznáte, takže nemáte ponětí o tom, jak se tyhle věci dělají a zkouší.

    Nicméně, alespoň jsme se dostali od „Koroljova, který komentoval přistání na Měsíci jako blud, až myši na Bajkonuru umíraly smíchy“, ačkoliv byl již 3 roky mrtev, až k podrobnostem o Apollo 6 a vlastně celém programu.

  • Hox • 5. červnaec 2015

    Pohádky, ale nemá smysl se o tom bavit, pokud věříte svým zdrojům a ignorujete jiné.
    Proč potom NASA falšovala záběry, pokud podle vás vše fungovalo jak mělo?

  • Sio • 5. červnaec 2015

    koloděj napsal
    Možná jsem to nenapsal srozumitelně ..
    Tím, že je Pjekin „ten viditelnější“ stává se štítem těch teorii, ale o teoriích nepíšu. Píšu o další hodnověrnosti jeho seriálu. Chybu může udělat každý. Zvlášť pokud komentuje oblast, která mu není blízká (kosmická technika SSA). Co je ale důležité – pokud na chybu upozorní posluchači – jaký postoj ke svému klopýtnutí zaujme. Nic víc nic míň.
    Když to vezmu ze života – má-li šéf odvahu přijít a říct “ hele, ptal jsem se lidí okolo, a měl jsi pravdu, tak to udělej podle sebe“ – pak je to lepší šéf, než pokud se z vlastního omylu vylže nebo udělá blbce ze všech a podobně.
    Opakuji – nikde v textu jsem teorie nenapadl, ani Pjakina koneckonců a na kchodlovy výhrady říkám, že není důležité, že se spletl ( kchodl okamžitě nad Pjakinem a teoriemi láme hůl ) ale jak se k omylu Pjakin postaví

    Já přece v odpovědi na váš příspěvek neobhajuji ty teorie, jen podávám svůj náhled na Pjakina. Jinak rozumím. Ale pokud se ho na to nikdo nezeptá, tak o tom možná ani nebude vědět, takže pak můžete být zklamán.

  • Sio • 5. červnaec 2015

    kchodl napsal

    hox:
    A ještě k tomu číslování – spolehlivost byla tak vysoká a testy natolik úspěšné, že naplánované testovací mise bez posádky – Apollo 5 a 7 byly zrušeny jako nadbytečné.

    Ale Wikipedie říká o Apollu 5 něco jiného
    https://cs.wikipedia.org/wiki/Apollo_5
    https://cs.wikipedia.org/wiki/Apollo_7
    Nemáte v tom také nějaký hokej?

  • Sio • 5. červnaec 2015

    Dokonce bych řekl, že Hox má na mysli Apollo 6 a podle wiki má také pravdu.
    https://cs.wikipedia.org/wiki/Apollo_6

  • abx • 5. červnaec 2015

    cas ukazuje, ze legenda o pristati americanov je stale tazsie udrzatelna. americania maju problemy vobec uspesne odstartovat do kozmu – a nie este k mesiacu. je to holy nezmysel. automaticky let bez posadky – tomu by som veril, ale pilotovany tam a spat v ziadnom pripade…

  • Hox • 5. červnaec 2015

    Anglická wiki:

    A phenomenon known as pogo oscillation damaged some of the Rocketdyne J-2 engines in the second and third stages by rupturing internal fuel lines, causing two second-stage engines to shut down early. The vehicle’s onboard guidance system was able to compensate by burning the second and third stages longer, though the resulting parking orbit was more elliptical than planned. The damaged third stage engine also failed to restart for trans-lunar injection. Flight controllers elected to repeat the flight profile of the previous Apollo 4 test, achieving a high orbit and high-speed return using the Service Module (SM) engine. Despite the engine failures, the flight provided NASA with enough confidence to use the Saturn V for manned launches.

    praskají palivová potrubí, motor 2x selže, ale nevadí hoši nějak jsme to spravili, račte nastupovat :) další testy nejsou třeba.

  • kchodl • 5. červnaec 2015

    Reagoval jsem na prvotní kecy o Saturnu V. Tam byly mise pro Apollo 5 a 7 zrušeny, v původních plánech měla letět velká raketa Saturn V, nakonec jen Saturn 1B.

    Hlavně jde o to, že hox lže jak byly lety Apollo „nevyzkoušené“ a raketa Saturn V „nemohla vynést lidi k Měsíci“.

  • Sio • 5. červnaec 2015

    Podle údajů ve Wiki létala Saturn V bezchybně a měla nejvyšší nosnost, která dosud nebyla překonána. Asi tak jednoduché to vyvrátit nebude, mohlo to být stejně tak i tak. Takže podle mě dostupných údajů jisté pochybnosti přetrvávají. Nicméně si myslím, že si Pjakin trošku zafixloval, ani on to asi jistě neví. To už by někdo po pádu SSSR určitě vykecal, kdyby k tomu byly nepopiratelné důkazy.

  • abx • 5. červnaec 2015

    Sio napsal
    To už by někdo po pádu SSSR určitě vykecal, kdyby k tomu byly nepopiratelné důkazy.

    nemusel. boli nejake dohody na Malte a v Reykjaviku o ktorych nikto nic nevie, mohli sa tykat aj mesiaca. rusi sa cely cas snazia neist do konfliktu s americanmi, este nedozrel cas…

  • kchodl • 5. červnaec 2015

    hox:
    No vida ! Nakonec si nastudujete, jak to vlastně bylo a přestanete fantazírovat o „hollywoodském kosmickém podvodu“. Všiml jste si poslední věty („the flight provided NASA with enough confidence to use the Saturn V for manned launches“) ? O to šlo. Vyzkoušení kabiny a nosné rakety. Záchranný systém a kabina by dokázaly posádku zachránit při jakékoliv fázi letu, proto bylo přikročeno k letu Apollo 8, který vyšel téměř bezchybně a splnil maximální cíle včetně obletu Měsíce.

    Dílčí poruchy nic neznamenají, protože jsou kosmické technologie redundantní (nadbytečné), tedy např. místo 3 motorů jich je tam 5 – pokud některý selže, stačí jich menší počet, případně se nechají puštěné déle, protože mají rezervu. S poruchami se zkrátka počítá.

    To samé se týká nynějších vybuchujících (Antares, Falcon9) nebo selhaných (Sojuz 2A) nákladních raket.

    Prohlédněte si pořádně hlavně výše uvedené odkazy na misi LRO, a fotografie přistání z výšky 21 km nad Měsícem. Jsou tam dobře vidět startovací platformy lunárních modulů, rozmístěné přístroje, stopy astronautů a měsíčního Roveru. Sice je možné, že napíšete, že ty obrázky někdo vyrobil ve Photoshopu, ale …

  • abx • 5. červnaec 2015

    kchodl napsal
    Sice je možné, že napíšete, že ty obrázky někdo vyrobil ve Photoshopu, ale …

    to sa neda vylucit, photoshop je oblubeny nastroj politickych klamarov, vedia urobit dokonale obrazky:
    ukrpropaganda
    http://cs7008.vk.me/v7008907/23958/PBMfJ8ma_Zs.jpg
    original fotka
    http://cs7008.vk.me/v7008907/23951/6ruMtgJ56UU.jpg

  • Hox • 5. červnaec 2015

    kchodl: podsouváte co jsem neřekl, mluvil jsem o tom že nebyly připravené pro lidskou posádku, protože poslední nepilotovaný let byl neúspěch, i oficiálně to bylo prohlášeno za neúspěch:

    Of the five primary objectives, three – demonstrating separation of launch vehicle stages, performance of the emergency detection system (EDS) in a close-loop mode, and mission support facilities and operations – were achieved. Only partially achieved were the objectives of confirming structure and thermal integrity, compatibility of launch vehicle and spacecraft, and launch loads and dynamic characteristics; and of verifying operation of launch vehicle propulsion, guidance and control, and electrical systems. Apollo 6, therefore, was officially judged in December as „not a success in accordance with . . . NASA mission objectives.“ (http://www.astronautix.com/lvs/saturnv.htm)

    doporučuji spíš udělat pořádek ve vlastních představách, předtím než někoho obviňovat ze lži, neboť jste psal:
    „Při letu Apolla 6 a 13 vynechal jeden motor, ale s tím se počítalo při konstrukci – tah byl kompenzován delším tahem ostatních motorů (celkem 5x F1 první stupeň, 5x J2 druhý, 6x RL-10 třetí). Jiné problémy žádné nebyly. “
    což neodpovídá skutečnosti.

    Anglický astronom, profesor Lovell v reakci na rozhodnutí poslat rovnou lidi bez dalších testů: „Myšlenka o tom letu mě tíží. Je to proklatě hloupé.“
    Jeden z šéfů kosmického programu SSSR, Kamanin: „Američané chtějí v prosinci provést oblet Luny s třemi lidmi na palubě. Považuji za čiré bláznoství… raketa Saturn-5 zatím není dostatečně spolehlivá, provedeny byly jen 2 starty, z toho 1 neúspěšný.“

  • Neználek • 5. červnaec 2015

    Hox se rovněž domnívá, že mise Apollo se nemohla uskutečnit, protože v devadesátých létech neměli Američané nic, co by dokázalo dopravit na orbit takovou zátěž (118 tun).

  • Hox • 5. červnaec 2015

    kchodl: raději si vy pořádně přečtěte, co je o Apollo-6 napsáno tady a zkuste zapřemýšlet: http://www.astronautix.com/lvs/saturnv.htm

    v té větě je podstatná část: „Despite engine failures…“, která mluví o tom že raketa je šrot a selhaly 2 stupně ze tří, jinými slovy, raketa se dobelhá na oběžnou dráhu, ale to je tak všechno.
    Stále se vám nepodařilo zareagovat na otázku, proč NASA finguje záběry, předstírat že zfingované záběry neexistují sice můžete, ale realitu to nezmění. Proč tedy NASA finguje záběry z letu, pokud bylo vše ok?

  • Hox • 5. červnaec 2015

    Neználek: Nemají dodnes. Nebo ukažte, kterou raketou jsou schopní dnes něco podobného vynést, rád se nechám poučit. Také bych doporučoval si napřed něco zjistit, než dělat chytrého.

  • kchodl • 5. červnaec 2015

    hox:
    Podívejte, nelze dát na řeči – ti lidé, ačkoliv byli třeba kompetentní – jako Kamanin – neměli dost informací. Fakt je, že Saturn V – Apollo 8, nebylo riziko, protože bezpečí lidí bylo zaručeno – proti selhání nosné rakety chránil nouzový raketový systém (rakety na pevné palivo na špici Saturnu – stejný princip používají Rusové) a vyzkoušená loď Apollo.
    O systémech Saturnu V měli dost informací z telemetrie dvou zkušebních startů, a že to opravili dostatečně, svědčí to, že problémy se neopakovaly. Takže mise Apollo 8 splnila všechny cíle, včetně obletu Měsíce.

  • Neználek • 5. červnaec 2015

    Hox napsal
    Také bych doporučoval si napřed něco zjistit, než dělat chytrého.

    Kdo to povídá???

    Proč asi USA nemají dopravní prostředek s dostatečnou nosností na LEO??? Protože se soustředili na raketoplán, což je všeobecně známo.

    Hned jak skončí prázdniny, tak se přihlaš(te) do astronomického kroužku.

  • kchodl • 5. červnaec 2015

    hox:
    To myslíte vážně, s těmi nesmysly o „zfalšovaných záznamech NASA“, které jste odkazoval ? Divím se, že nepřidáte ještě nějaký „důkaz“ o vlající vlajce ve vzduchoprázdnu a Slunci na měsíčních fotkách, které je ve skutečnosti žárovka.
    Co je ještě oblíbená položka ve výbavě každého správného pošuka ? Aha, třeba že na měsíčních fotkách nejsou vidět hvězdy. Nebo rozumování o síle radiace Van-Aleen pásů.

    A desítky dalších nesmyslů, které si magoři vymysleli. Jediná odpověď, kterou by si to zasloužilo, je telefon na MuDr. Chocholouška, ten to umí vysvětlit.

  • Hox • 5. červnaec 2015

    kchodl: budou i nějaké argumenty nebo jen osobní útoky a „argumenty“ typu „je to tak, protože to tak je“?
    Toto jsou záběry z „For all mankind“ z 22. minuty – horní řada:
    http://manonmoon.ru/book/5.files/image013.jpg
    (klip – http://manonmoon.ru/addon/5/for-all-mankind.earth_decrease.avi )
    jaktože se země nemění ani o pixel a nemění se úhel? Dráha od země k měsíci vypadá totiž takto:
    http://manonmoon.ru/book/5.files/image014.jpg
    jste na řadě s vysvětlením nebo omluvou.

  • Hox • 5. červnaec 2015

    Vzdalování od kosmického tělesa po tečně vypadá totiž takto: http://manonmoon.ru/book/5.files/image015.jpg

  • kchodl • 5. červnaec 2015

    Hox:
    Odepisoval jsem na ty Vaše nesmysly jenom proto, aby lidé kteří se o vesmír a jeho výzkum blíže nezajímají, viděli ty Vaše mystifikace v plné nahotě, jak jsou neseriózní a prolhané.

    Když už chcete mystifikovat, nechápu proč si nevyberete něco jiného, o čem není tolik 100%-ních důkazů jako právě o dobytí Měsíce lidstvem. To jdete prostě hlavou proti betonové zdi. Starty Saturnů V vidělo na vlastní oči statisíce lidí, miliardy to sledovaly v televizi minutu po minutě, stovky tisíc radioamatérů přijímalo radiokomunikaci z letu a přímo z Měsíce, mnoho radioamatérů si zkusilo koutové odražeče položené na Měsíc expedicemi – stačí k tomu laciná anténa a vysílač a přijímač. Ani výkonnější vláknový laser už není mimo amatérské možnosti, pro vyzkoušení měsíčních laserových odražečů. Z poslední doby jsou dokonce k dispozici fotografie a videa z LRO sondy, ukazující přistávací zóny expedic z výšky kolem 20 km se všemi detaily – čímž padl poslední pseudo-argument.

    Když se vrátím k Pjakinovi, popíráním dosažení Měsíce lidskými expedicemi diskreditoval celou svoji práci a všechny teorie, které vyhlašuje. Zařadil se po bok cvoků, kterým normální lidé nenaslouchají – a když, tak jen pro zábavu. Tím posledním blábolením o nosných nákladních raketách to už jen dorazil.

  • mirror • 6. červnaec 2015

    Zpochybňovači nemají rozum. Copak by šlo takovou falešnou operaci, do které je zapojeno mnoho lidí, utajit 50 let? Za ta léta by někdo věrohodný dávno zazpíval.
    Je mi divná posedlost Pjakinem a některými českými politiky, kteří na obyčejné lidi kašlou, lépe se..ou. Je to takové lezení do zadku, přičemž předmět zbožňování se musí cítit buď trapně, nebo sebevědomě tak, že je schopen důvěry zneužít.
    Kolem roku 1968 vycházely noviny Student. V jedněch z nich byl titulek Nevěřte nikomu, věřte sami sobě. Autorem byl Ivan Sviták. Každý by měl mít svůj vlastní názor podle svých životních zkušeností a nebýt závislý na lidech pochybného charakteru.

  • lomikel • 6. červnaec 2015

    uz to tady zaznelo, pjakin ma zakulisni informace, umi je radit k sobe zpusobem ktery podporuje urictou konceptualizaci pohledu na svet, ktery reknem muze byt protilatkou proti vyplachu mozku transatlantickeho zurnalistickeho mainstremu. obcas ale ulitne do vecnych kravin, mlcet by bylo lep, je ale mozne ze prednasky nejsou presne urcene publiku jake je zde na serveru, jak rikam ridime, ridime :)

  • Hox • 6. červnaec 2015

    kchodl: ještě tak chápat co píšu a reagovat adekvátně, nikde jsem netvrdil ty nesmysly co mi podsouváte, samozřejmě že američan měli měsíční program a samozřejmě že sondy na měsíc poslali mnohokrát, já se celou dobu bavím jen o tom, zda tam byli lidé, o čem se bavíte vy?
    Kdyby kolem toho programu byl jeden zádrhel, nebylo by o čem mluvit, ale tam je podivné téměř všechno, jakmile začnete kopat hlouběji. Ale chápu, že pro někoho může být problém spojit si fakta.
    Když věříte, že američané poslali lidi na měsíc, mohl byste vysvětlit proč NASA ve filmu „for all mankind“ použila záběry z Gemini 4 a prezentuje je jako autentické záběry z mise Apollo?
    https://youtu.be/oEcL6NCW7WI?t=18m39s
    http://manonmoon.ru/book/5.files/image007.jpg
    https://www.youtube.com/watch?v=aNKx5wcL5SI
    Je to přímý důkaz podvodu ze strany NASA, takže by mě zajímal váš názor na toto konkrétně, doufám že se dočkám reakce a ne osobního útoku.

    @mirror: realita je taková, že poslat člověka na měsíc bylo mimo technické možnosti američanů, provést globální mystifikaci v jejich silách bylo, zvláště za tiché podpory vedení SSSR, i když to reálně nebylo o moc jednodušší. Nutno říct, že projekt realizovali na výbornou a množství chyb bylo minimální, a mnohé jsou zřejmé teprve zpětně.

    @lomikel: Pjakin podle všeho zákulisní info nemá, problém je v tom že mnoho lidí, když se setká s možnostmi které poskytuje osvojení DVTR, má problém uvěřit že je to možné bez zákulisních informací.

  • Hox • 6. červnaec 2015

    https://youtu.be/oEcL6NCW7WI?t=18m39s
    https://www.youtube.com/watch?v=aNKx5wcL5SI

    v obou videích stejné mraky, stejné pohyby, stejné smyčky na laně, stejná uvolněná rukavice… kohopak NASA chce vodit za nos?

  • kchodl • 6. červnaec 2015

    Hox:
    Vozíte se po několika stupidních popularizačních dokumentárních filmech, ale zvesela ignorujete tisíce a tisíce důkazů, že na Měsíci lidé byli. Film „For All Mankind“, byť je z NASA, je plný chyb a špatně zařazených videí, stejně jako cokoliv, co dělají novináři – s fakty se moc neobtěžují, hlavně že to dobře vypadá. Dokáží poplést cokoliv.

    Nevíte o kosmonautice zjevně mnoho, ale jste si jist, že „poslat člověka na měsíc bylo mimo technické možnosti američanů“. Z čeho čerpáte takovou jistotu ?

    Chápete, že celá Země odposlouchávala radiokomunikaci s Měsícem a loděmi Apollo, od vojáků a speciálních služeb až po stovky tisíc radioamatérů ? Všichni tam ty astronauty slyšeli, přitom v té době nebylo v technických možnostech tyto věci zfalšovat. Stejně jako tenkrát nešlo zfalšovat videa, stovky tisíc fotografií atd.
    Lodě na oběžné dráze byly pod kontrolou astronomů, amatérských sledovačů satelitů a radioamatérů – jedna z oblíbených zábav byla a je sledování telemetrie. Oběžná dráha byla sledována desítkami radarů. Lidé v těch Apollo lodích byli, všichni je slyšeli komunikovat. Nejen na oběžné dráze, ale i na cestě k Měsíci a pak z povrchu, zcela nezpochybnitelně. Navíc se toho projektu účastnilo přes milion lidí přímo, přes dodavatele desítky milionů.

    Sovětský svaz byl s USA ve studené válce, kdyby zachytili cokoliv nepatřičného, okamžitě by to napadli. USA měsíčními expedicemi získali velkou prestiž, kterou by sověti jistě rádi narušili zpochybněním čehokoliv, ale nebylo co zpochybňovat, důkazů bylo a je tolik, že by se jim každý vysmál. O nějakých dohodách ohledně společného spiknutí a dezinformaci celého světa nemůže být ani řeči.

    Dnešní zpochybňování měsíčních expedic – přes tisíce a tisíce důkazů o opaku – jde za hranice psychické choroby.

  • hudryper • 6. červnaec 2015

    kchodl : Už nezbývá nic jiného, než abyste začal psát na pánských záchodcích celého světa nápis :

    VŠICHNI JSTE VOLOVÉ a podepisovat se jako prof. Servít Kchodl

  • Hox • 6. červnaec 2015

    Pokud NASA podvádí ve svých oficiálních materiálech, pak to není něco nad čím lze mávnout rukou, nejde jen o špatně zařazený záběr ve filmu, jde o vědomou mystifikaci a kdo klame na jednom místě, nemá problém klamat i jinde.
    A vy víte na základě čeho, že bylo technicky možné dostat na měsíc člověka? Nevíte, jen jste přesvědčen, takže tady je váš a můj argumet na jedné úrovni.
    Co se týká těch „tisíců důkazů“, žádný z nich není konkluzivní, neboť:
    odrážecí disk tam mohla instalovat některá ze sond surveyor, stejně jako ty fotky z měsíce vypadají spíš jako focené robotem, protože často je fotografovaný objekt (země) viditelný jen z 1/2 nebo je v rohu, člověk takhle nefotí. Komunikace mohla probíhat přes sondu-retranslátor, který tam byl dopraven bezpilotní raketou. Fotky – technicky není problém některé fotky udělat ve studiu, ani tehdy nebyl, není třeba falšovat samotné fotky, navíc spoustu reálných fotek NASA měla ze sond, i barevné fotky země měla ze sond. Jednoduše, technicky bylo možné ty „tisíce důkazů“ vyrobit jinými prostředky aniž by to zahrnovalo lidi na měsíci, na to Američané vše potřebné měli.
    Se sovětským svazem už to tu bylo myslím zodpovězeno, opět to není argument, viz:
    http://manonmoon.ru/book/14.files/image011.jpg
    http://manonmoon.ru/book/14.htm
    – SSSR při letu Apollo 13 našel kapsli, která byla o půl roku později předána USA v Murmansku za účasti maďarských novinářů. Otázka – proč ho SSSR nepředal veřejně a nezískal politické body? USA o tom mlčí tuším dodnes. Kromě toho, v SSSR byl příkaz shora vědcům nezpochybňovat americké lety na měsíc, bylo to politické rozhodnutí, nikoliv vědecké, takže váš argument neobstojí.
    Můžu jen zopakovat, jednoduše neznáte dostatečné množství faktů, které mají vztah k programu Apollo.

  • Neználek • 6. červnaec 2015

    No Hoxi, to už jsou o něco lepší argumenty. Než vám to ale řekne kchodl, tak vás musím upozornit, že by tam byl problém s časovou prodlevou. Pokud by kosmonauté nebyli aspoň na oběžné dráze Měsíce, tak by signál musel napřed doletět k té retranslační sondě za Země, což je 1,3 sekundy navíc. Toho by si asi někdo všiml.

  • kchodl • 6. červnaec 2015

    hudrypetr:
    Sledujete nápisy na záchodcích ? To jsem od Vás tak nějak očekával, podle toho, co píšete.

    O hoxovi si každý může udělat obrázek sám, stačí si přečíst tuto diskusi pod Pjakinem. Nestačí mu mnoho tisíc dokumentů a důkazů, radiokomunikace s posádkami na Měsíci, dokonce ani snímky přistání měsíčních expedic a stop astronautů sondou LRO. Kdyby ho tam přivezli osobně, a viděl to zblízka, bude asi tvrdit, že to tam kdosi narafičil, aby ho spletl – a bude definitivně ubezpečen, že šlo o celosvětové spiknutí, kdy miliardy lidí naletělo, miliony lidí podílejících se na projektu bylo oklamáno, desítky tisíc přímých účastníků v NASA byli a jsou účastníky spiknutí, včetně všech Rusů z oboru; a místo astronautů tam vystupovali najatí herci, asi. Je to marné, zde pomohou asi jen psychofarmaka.

  • kchodl • 6. červnaec 2015

    Neználek:
    Přesně tak. Bylo by tam za prvé zpoždění signálu, za druhé by zajisté nikomu signál ze Země na tu „retlanslační stanici na Měsíci“ neunikl. Šifrování signálu nebylo tehdy ještě tolik vyspělé jako dnes, takže by kdokoliv mohl záznamy časem odšifrovat … prostě je to natolik psychopatické, že nemá cenu nad tím technicky přemýšlet, když hned první námitka (zpoždění) je definitivní.

    Je ale možné, že tato námitka bude vyvrácena poukazem na tajné americké technologie nadsvětelné komunikace. Které Amíci tajně získali z havarovaného létajícího talíře z Roswellu, například.

    Je to marné, jak vidíte.

  • kchodl • 6. červnaec 2015

    K fotografiím z Měsíce: všechny pochází z fotoaparátů Hasselblad 500EL, které měli astronauti upevněné na prsou, bez hledáčku. Všechny tedy vznikaly na slepo, takže se nelze divit, že občas mají špatnou kompozici.

  • kchodl • 6. červnaec 2015

    foťáky jsou dodnes na Měsíci, budou mít značnou sbírkovou cenu:
    http://digiarena.e15.cz/mesic-je-plny-hasselbladu

  • orinoko • 6. červnaec 2015

    Ani náhodou nejsem odborník, ale něco tak slaboduchého , jako je argumentace páně kchodla je na úrovni YouTube debunked anebo toho antivlnění na ZOOM. Tam se ničím nezabývají, nic nerozporují , jen přijdou opičáci z kchodlova a pindají.
    Na videu NASA spadne světelná rampa , soudruh Neil řekne zasraný Moon , asi to budete chtít zasraně znovu … a kchodlové celého světa zásadně nereagují.
    Abychom my nebrázdili prostor na podobné kocábce opičáka Clintona, tak tu mám k dispozici doložitelné anomálie.
    A to jenom začátek.

    http://www.ok2kkw.com/lde1972.htm

  • orinoko • 6. červnaec 2015

    Ty vole, tady se to vlní až hanba.

    https://www.youtube.com/watch?v=Cc525WLBms0

    Jak prý bylo možné, že prdel emerického astronauta tak svítila? Kchodl opičák pravil , že to byl odraz sluneční záře za modulem. Ale jindy to nefungovalo. Není to zvláštní? Ale není. To jenom my jsme blbci.

    Proč prý není žádný viditelný zůstatek po působení brzdící trysky na povrchu. Prý proto, že byl tvrdý. Ten povrch. Svatá prostato, a ti emeričtí hombre 15 metrů a dvě emerické stopy do tvrdého místa zapichovali emerickou vlnící se vlajku do Moonu jak do másla. Myslíte, že měl někdo problém? Kchodlové nikoli. Dál se prostě diskuse nevedla.

    http://www.youtube.com/watch?v=JajRbTpRkKE

    Že se tam emeričtí opičáci nevznášejí?

    A to jsem měl dokonce odkaz , s jakým zařízením v nohách ve skafandru cvičili zpomalené záběry. Něco na způsob běžce JAR , co dneska sedí s Krejčířem.

  • Točmistr • 6. červnaec 2015

    Mně přijde, že celá tahle diskuze mezi Hoxem a kchodlem (to zní trochu jako z židovské anekdoty) jede po vedlejší koleji. Vždyť ve videu přece není nic o tom že by se zpochybňoval let na Měsíc s lidskou posádkou. Což je trochu škoda, člověk má být skeptický a zpochybňovat všechno. Neustálý boj za pravdu, Mistr Jan by nám to určitě schválil. Doporučuju poslechnout si rozhovor:
    https://www.youtube.com/watch?v=nXRzQa-2zTc
    Rusové (viz zmiňovaný článek v Moscow Times) nezpochybňují že by mise Apollo byly podvod (jak to napsal UK Independent), ale chtějí vyšetřit zmizení měsíčních hornin a vymazání originálních záběrů o přistání. To veřejně tvrdí, ale cílem je možná zpochybnit způsob, jakým se mise Apollo odehrály. Že ledacos bylo jinak než se tvrdí. Jedním z důvodů může být podle Josepha účast utajovaných technologií v projektu, a rusové vlastně udělali svým způsobem výhrůžku, že dokážou oficiální verzi vážně zpochybnit.

  • orinoko • 6. červnaec 2015

    Něco užitečného.

    http://journal-neo.org/2015/07/05/a-study-of-julian/

  • Hox • 6. červnaec 2015

    To prohlášení Markina bylo takový šťouchanec ve stylu „my víme, že máte máslo na hlavě, a můžeme to kdykoliv demonstrovat“, politický trolling: „ne, ne my nechceme říct, že jste tam neletěli, my vám jen chceme pomoct s nalezením ztraceného kamení :)“ … v Emerice jistě pochopili správně.
    Pjakin má jeden delší materiál, kde se zabývá mj. tím kdo a proč falšoval měsíční program, z hlediska globální politiky, je to na http://leva-net.webnode.cz/products/zapad-a-sssr-jak-ve-skutecnosti-probihala-studena-valka-1-/

  • orinoko • 6. červnaec 2015

    Je čas pokládat otázky takzvané triviální.

    Jaké je rozmezí teplot, jimž je povrch Měsíce vystaven?

    Od mínus 240 Celsia do plus 123 téhož.
    Z jakého materiálu byly emerické boty na Moonu, že se neroztékaly? Hasiči 911 na Manhattanu měli problémy. Pravda, to byl ovšem horký brambor.
    240 mínus je hodně. Musím zjistit , jestli to vytvoří zemská Antarktida. Jak si emeričtí soudruzi topili? Dokonce několik dní. Solárko ještě tahalo kačera.
    Jak to, že to emerické kolové prdítko na Moonu odhazuje měsíční popel jak v pozemských podmínkách, tedy bez lehčení formou jedné šestiny gravidity. Pardon , chci říci gravitace… trapně jsem se spletl při pohledu na Měsíční úklid v emerickém Hollywoodu.

    Kdesi skončila diskuse rychle na podobných banalitách.

  • orinoko • 6. červnaec 2015

    Já osobně za největší záhadu emerického přistání na Moonu považuji mlčení kolem tohoto videa. Co tam sbírá ten třetí ondoň? Že by trosky WTC 7?

    https://www.youtube.com/watch?v=fFs-iNNfU1I

  • orinoko • 6. červnaec 2015

    Tak nejvyšší-nejnižší teplota v Antarktidě činí 90 stupňů Celsia. To je bída proti Moonu. Ani dvojnásobek není aktuální sazbou Měsíce. A v tom se pohybovali obludé a jejich mechanizační jednotky. – Emeričtí molodci.
    Také mám docela problém s jednou jednoduchou záležitostí. Prakticky nikdy neměli emeričtí molodci Slunce v nadhlavníku. To by se uvařili jako italské nudle?
    Pozemská horizontální viditelnost může být velmi výrazná. Vynechám Alpy z Čech,ale třeba jen 15 km je lehce doložitelných. Vezmu to úplně mechanicky podle přitažlivosti. 15 000 : 6 = 2500. Má někdo pocit , že veliký skok pro lidstvo má kol dokola horizont 2 a půl kilometru? Aspoň?
    Víte, kdysi dávno jsem viděl vtip , jak vypadá odvrácená strana Měsíce. Docela zajímavě. – Samé vzpěry , rozpěry a lešení.

  • Neználek • 6. červnaec 2015

    kchodl napsal

    Neználek:
    Přesně tak. Bylo by tam za prvé zpoždění signálu, za druhé by zajisté nikomu signál ze Země na tu „retlanslační stanici na Měsíci“ neunikl. Šifrování signálu nebylo tehdy ještě tolik vyspělé jako dnes, takže by kdokoliv mohl záznamy časem odšifrovat … prostě je to natolik psychopatické, že nemá cenu nad tím technicky přemýšlet, když hned první námitka (zpoždění) je definitivní.

    Je ale možné, že tato námitka bude vyvrácena poukazem na tajné americké technologie nadsvětelné komunikace. Které Amíci tajně získali z havarovaného létajícího talíře z Roswellu, například.

    Je to marné, jak vidíte.

    Nikdy jsem se o to nezajímal, neznám záznamy z přistání, ale byl to živý rozhovor? S kým vlastně astronauté hovořili? Byly tam nějaké důvěryhodné, nezávislé osoby, anebo jenom vládní zaměstnanci? Pokud by to byla sehraná komedie, tak tyto námitky neplatí.