Diskuze k článku


  • peter. • 14. ledna 2018

    https://cont.ws/@lapsha71/823013

  • fajt • 14. ledna 2018

    https://cz.sputniknews.com/svet/201801146594652-putin-komunismus-krestanstvi-mauzoleum/ – vypadá to na ručník v ringu, bohatýrští oligarchové jsou u globálního stolu. ..)

  • peter. • 14. ledna 2018

    fajt napsal

    https://cz.sputniknews.com/svet/201801146594652-putin-komunismus-krestanstvi-mauzoleum/ – vypadá to na ručník v ringu, bohatýrští oligarchové jsou u globálního stolu. ..)

    Hlavne,že pri svojej návšteve sv.hory Athos sa nechal uctievať ako cár – hlava pravoslávia.Sám bol komunista potom veriaci pravoslávny a dnes….čím je vlastne dnes,keď zhadzuje komunizmus aj kresťanstvo?
    http://new1.fjcdn.com/gifs/Dancing+putin_dc7ec9_5011859.gif

  • fajt • 14. ledna 2018

    peter. napsal
    peter.

    já jenom, že o kapitalismu ( jako nejhorším náboženství) a amerických ( jewrejských ) elitářích, kteří likvidují svět ani slovo – prostě Rusko není alternativou, snad na sklonku své moci na tom nebude hůře než Brežněv, kterého v osmdesátkách přechcal kdejaký zbohatlický skopčák. ..)

  • hudryper • 14. ledna 2018

    peter. napsal
    čím je vlastne dnes,keď zhadzuje komunizmus aj kresťanstvo?

    Já nemám z Putinova projevu ke komunismu a křesťanství pocit,že by je snad shazoval. Nevidím to ani jako ručník v ringu,naopak mne překvapila slova o podstatě komunismu jako primitívním přepisu desatera. Je jasné,že není dlouhodobě udržitelný vývoj kdy bujení neoliberálních zbohatlíků za cenu stále
    jen slibovaného růstu životní úrovně obyčejných lidí má být chráněno nasazením
    jejich životů a zdraví pod trvalým tlakem všech možných provokací. Já s Putinem
    naprosto souhlasím,že ideje komunismu jsou převzaty z křesťanství a tedy nejsou
    ve vzájemném rozporu. Nemám na mysli kdysi disciplinu na čs.VŠ-tzv. vědecký komunismus.Ten stavěl na atheismu coby vědeckém světovém názoru a na tzv. historickém materialismu odvozenému z poměrně krátké historie naší civilizace.
    Všimněte si,že říká „křesťanství“ a nikoliv jen pravoslaví. Mánie uctívání svatých
    ostatků je pro všechny křesťanské denominace společná a přiřazení Leninovy mumie k nim je sice úsměvné,leč obsahuje v sobě důležitou zprávu. Putin bere
    veřejně na vědomí,že je památka na Lenina uvnitř ruského národa funkční a má
    význam pro upevňování společenské víry v lepší příští Ruska.Tento Putinův
    projev považuji za velmi inteligentní zahájení předvolební kampaně,ve které se
    su jako „soupeř“postaví kandidát ruských komunistů.Možná že slyším trávu růst,
    ale zdá se mi,že jde i o cosi fundamentálního ve smyslu zamýšlených změn ve
    společenských pořádcích Ruska .

  • peter. • 14. ledna 2018

    hudryper napsal
    Putin bere
    veřejně na vědomí,že je památka na Lenina uvnitř ruského národa funkční a má
    význam pro upevňování společenské víry v lepší příští Ruska.Tento Putinův
    projev považuji za velmi inteligentní zahájení předvolební kampaně,

    Zdravím hudryper.
    Tvoj názor by som mohol považovať za správny(a možno taký aj je)keby Putin už viac krát komunizmus nezavrhol ako pre štát škodlivú ideológiu.On odsúdil stalinizmus,pri oslavách dňa víťazstva necháva zakrývať mauzóleum preglejkou a spomenul som si aj na navracanie bojovníkov z Donbasu,ktorí hľadali útočisko v Rusku.Boli nekompromisne vydávaní späť na Ukrajinu s oddôvodnením,že by mohli v Rusku šíriť pre Rusko nebezpečnú socialistickú ideológiu.Potom tu je ním podporované monštruózne „Jeľcin centrum“ v Jekaterinburgu,snahy o rehabilitovanie vlastizradcov typu Vlasov,znižovanie významu Veľkej vlasteneckej vojny a mnoho iného,čo dokazuje jeho odpor ku komunistickej minulosti Ruska (ZSSR).
    Takže sa dá na jeho výrok pozerať aj tak,že keď odmieta komunistickú minulosť Ruska (ZSSR),tak jeho prirovnávaním ku kresťanstvu dáva najavo rovnaký postoj
    ku komunizmu aj ku kresťanstvu.A nerobím si žiadne ilúzie o tom,že práve on,bývalý príslušník KGB vychovaný KSSZ je dnes „dobrým kresťanom“.Z toho teda vyplýva aj moja otázka : Ak odmieta komunizmus a rovnako tak kresťanstvo, tak čím je vlastne?
    Grudinin…to je taká veľmi zvláštna persóna,na ktorú sa sypú obsierania z každej strany.Zľava, sprava,od liberálov aj Putinovcov….podľa mňa je toho priveľa na jedného do Vianoc v politike neznámeho človeka.Tak sa snažím zistiť čím to je,že za necelý mesiac dosahujú jeho preferencie 20 – 30%.Zatiaľ som si vytvoril názor,že rast jeho popularity spočíva v nostalgii ľudu za komunistickým ZSSR a v túžbe po suverénnom,nikomu sa nepodriaďujúcom socialistickom Rusku.Komunizmus stále vnímajú ako stratu.A to bez ohľadu na to,že dnešnú KSRF možno len ťažko porovnávať s tou minulou.Tak v Grudininovi vidia spasiteľa komunizmu.
    Ja nie.Ubehol príliš krátky čas na jeho hodnotenie.

  • Aleš • 14. ledna 2018

    Rozvinu hudryperovu úvahu. Můj otec komunismus a křesťanství vždy k sobě přirovnával. Vůbec v tom nevidím shazování ani jednoho. Naopak, Putinův život od dětství, které nebylo lehké, bylo formováno oběmi směry a on obě tyto ideologie patrně bere jako základ, na kterém může pevně stavět svoje vlastenectví.

    Naopak adresný příměr mezi mnoha schůzemi strany v posledním stádiu reálného socialismu v ČSSR a mším a frontám na ně před kostely chvíli po převratu v 89, nejenže zní pejorativně a komicky, ale ve skutečnosti šlo v nich o stejné mechanismy a často i stejné lidi…
    Dnešní KSČM je snad jedna z mála stran, která nemá u sebe bývalé komunisty.

    fajte: Kdyby házel ručník do ringu, tak by se vykašlal na nějakou kandidaturu. Ale to asi dobře víte. No nemůžete se divit, že zajoška na vás nemá čas a Martin trpělivost. Někdy si říkám proč konstantně vytváříte tradičně všeshazující komentáře, které mají jednotný výsledek, že je vše v…, na prostého trolla jste dost pracovitý ve vyhledávání odkazů. Jediné, co zatím nebylo z těch všech vůči vedení RF negativních zpráv vysvětleno, je kauza s těžbou lesů na Dálném východě. Čekám, až se z vánoc ze Sibiře vrátí kolegyně, čekám na její reakci.

  • peter. • 14. ledna 2018

    peter. napsal
    Ubehol príliš krátky čas na jeho hodnotenie.

    pokr.
    Diskusia na tému Putin bude obtiažna do vtedy,kým si jasne nepovieme,čo od neho a ním vytváraného Ruska každý z nás očakáva a akú má predstavu o tom ako zmení novovytvorené Rusko život v našich štátoch.Tak aké Rusko vlastne chceme?Pomôže nám,keď to bude len štát,kde vládne kapitalizmus ktorý sa k plebsu správa trochu lepšie ako ten západný kapitalizmus ku nám?
    Grudinin hlása mimo iné aj znárodnenie nosných odvetví ruského priemyslu a úpravu Američanmi napísanej ústavy Rf v tom smere, aby mohla byť ruská centrálna banka zbavená vplyvu FED-u.Aby bola plne k dispozícii ekonomike Rf a prestala umorovať obrovský zahraničný dlh USA.Tuším to bol Obama,kto vyhlásil,že Rusko nemôže byť pre USA hrozbou,keď jeho ekonomiku majú v rukách
    Američania.A prečo sa Putin tak dlho sere s nejakou umelovytvorenou Ukrajinou?Stalin,Chruščov ani Brežnev by sa s tým nesrali ani chvíľu a nastolili by poriadok za týždeň.S minimálnou stratou na ľudských životoch a s minimálnym poškodením infraštruktúry Ukrajiny.Písalo sa tu,že by to znamenalo vtiahnutie RF do vojny.Veď je to smiešne,lebo USA sa boja napadnúť aj malého tučného Kima,nie to ešte Rusko.
    Programu KSRF keď ho prezentuje charizmatický Grudinin odolá ruský volič ťažko,lebo nerozmýšľa o tom,či je ten program realizovateľný a keď áno,tak za akú cenu.

  • Martin (už bez taky m) • 14. ledna 2018

    Vladimíru Putinovi věřím.
    Ba nakonec musím napsat, že stále VÍCE.
    Co se týče zde uváděných hodnocení JEHO přístupu ke komunismu a křesťanství: ANI NÁHODOU NEMÁM DOJEM, ŽE JE SHAZUJE.
    Právě:
    NAOPAK.
    Pán peter- uvědomme si prosím, že VVP pracuje V NAPROSTO JINÉM PROSTŘEDÍ nežli Vámi zmiňovaní, kteří svůj vliv na SSSR tehdejška mohli udržet podstatně snadněji.
    Vladimír Vladimírovič pracuje v době internetu, informační války na síti v mnoha- nejen hybridních – podobách, v době šíření zpráv bleskovou rychlostí, etc.
    Za situace která i na oné Ukroruině je naprosto odlišná než tehdy.
    Uvědomte si prosím, že „EuroAtlsntida“ spolu se sionisty jen čeká na nějakou hrubou chybu, má ohromné prostředky- schopné proniknout skoro kamkoliv- do lidských duší na celé planetě, má jako nesmírně účinný nástroj(e) oblbování, pseudokulturu, merdia, pseudovýchovu i pseudocivilizaci… A extrémně účinné zbraně použitelné smáčknutím pár osobami pár „knoflíků“…
    VVP jedna extrémně účinně a efektivně- byť jde jen o jediného člověka zdaleka už není sám.
    Myslím že i Grudinin může být využitelný, ve videošotech jej už občas pár let registruji, dával jsem před cca rokem na něj jakýsi odkaz i zde na OM.
    V. Putin nemůže „válčit“ způsoby Stalina, Brežněva a spol- a MUSÍ MÍT PRO KOHO – i v myslích a duších lidí „dělat pořádek“- LIDÉ O NĚJ MUSÍ USILOVAT SAMI.
    Proto vyzývá Pjakin vždy v závěru svých „vrstev“ působení k tomu k čemu vyzývá, proto i J. Kedmi neváhá vystupovat „v jiných vrstvách“, způsobech – který ani u Putina, ani u nich a dalších (Micheeva, Bogdasarova, Kulikova, etc.) není zaplatitelný ŽÁDNOU MOCÍ, PENĚZI, VLIVEM. Ti lidé VĚDOMĚ riskují tolik, že…
    I proto je hodnotím -ač také jen lidi- v JINÝCH DIMENZÍCH.
    A fajte: RF je nepochybně ALTERNATIVOU- rozhodně MOŽNOU.
    A VVP je skvělý v DŽUDU.

  • Martin (už bez taky m) • 15. ledna 2018

    V politickém džudu je Vladimír Putin naprosto skvělý. Mám jednoho o hodně staršího (nyní) kamaráda původem z Vídně. Je sice Čechomoravák „jako poleno“ ale též s velkým rozhledem zejména po střední Evropě i vědě…
    Velice mne potěšil v podstatě stejným způsobem náhledu na Vladimíra Putina jako mám sám- a to navzdory svým víc jak 80 letům- a naprosto nulové senilitě.
    VVP nelze hodnotit prizmatem bývalých vůdců bývalého SSSR.
    Hodnotit jeho vyjádření zjednodušeně není pro skutečný odhad jeho významu – i pro svět kolem – rozumné.
    Ano, je to možná jen „můj“ názor…
    V RF již jede „budování“ podstaty základů nových elit.
    Myslím že řada lidí která sleduje jeho veřejná vystoupení – právě proto že sami dotazy nedávají ale o to pečlivěji posouchají – již v mnohém chápe KDO JE V. V. PUTIN. A to nejen pro soudobou RF- neustále zvnějšku i skrze „vnitřní“ nenávistné nepřátele nemilosrdně ostřelovanou – ale pro celý svět.
    Pro mne je významný i přístup Číny a dalších významných zemí a politiků k V.V. Putinovi.
    SVĚT hodně POTŘEBUJE aby VVP byl ještě jedno období prezidentem RF.
    Přes vše co již se svým týmem a sympatizanty udělal.
    Tomuto v nejednoduché době a v nejednoduchém prostředí odpovídá i DLOUHODOBĚ jeho strategie, styl a volené taktiky postupného posilování SUVERENITY A NEZÁVISLOSTI RF- když zároveň neokázale ale prostě velmi účinně zvedá renomé a respekt RF – myslíc při tom na POTŘEBU VRSTVY NOVÝCH VZDĚLANÝCH, státnicky uvažujících skutečných elit. Na celý -nejen svůj- tým…
    RF je s ohledem na sílu, rozlohu, historii i národnostní složení, vzdělanost i emocionální působnost, vliv na svět, zásoby surovin, možnost a schopnost účinné sebeobrany a obhajoby zájmů- i civilizace- vyspělost a disciplinovanost JEDINOU SKUTEČNOU NADĚJÍ SVĚTA NA ALTERNATIVNÍ VÝVOJ současnému úpadku.

  • peter. • 15. ledna 2018

    Martin (už bez taky m) napsal
    Pán peter- uvědomme si prosím, že VVP pracuje V NAPROSTO JINÉM PROSTŘEDÍ nežli Vámi zmiňovaní, kteří svůj vliv na SSSR tehdejška mohli udržet podstatně snadněji.

    Ja si nič uvedomovať nemusím!Neriadim Rusko ani Slovensko a dokonca ani domácnosť v ktorej žijem lebo tú riadi moja žena a nie ja. A tak len tu vypisujem svoje možno nekompetentné názory,pri čom sa riadim tým čo som už vo svojom živote prežil a teraz sa už len bez nároku byť konkurentom velikána analytiky akým je Pjakin vyjadrujem k článkom popisujúcim udalosti vo svete a teda aj v Rusku.Viete Martin,ja asi nebudem ani jedným z tých,ktorí sa chystajú podľa vášho návodu meniť svet drobnou,nenápadnou a poctivou prácou začínajúc od seba a na mieste kde žijem,lebo som už v penzii a neverím,že podľa vášho dozaista ušľachtilého návrhu sa zmení niečo skôr ako sa ja,ale aj moji vnuci toho dožijeme.Ale viem,že jeden taký,čo s tým mal úspech sa v histórii vyskytol.Mahatmá Gandhí sa menoval.
    Ja napríklad nemám také dôverné znalosti toho,čo Putin musí alebo nemusí alebo aké vzťahy má k euroatlantistom a k sionistom ako vy.V živote som sa s tým chlapom nerozprával ani nestretol a keďže neverím na GP ani žiadnych prediktorov,tak si nemyslím,že sa môžem vyjadrovať k tomu v akých pomeroch a podmienkach musí pracovať.Je to preto,že ho poznám len z toho,čo o ňom napíšu iní a to môže mať k objektívnemu pohľadu poriadne ďaleko.Len si naivne myslím,že ako prezident s rozsiahlymi právomocami si mohol pomery a podmienky pre svoju prácu vytvoriť už dávno sám,podľa svojich potrieb.Lebo právomoce aj podporu ľudu na to mal aj má
    Váš dojem z Putinovho výroku vám samozrejme neberiem,len zdvorilo poznamenávam,že ten môj dojem je iný.

  • Martin (už bez taky m) • 15. ledna 2018

    pán peter já se Vám snažím porozumět.
    Také já zde píši jen svůj osobní názor. Myslím, že hodnotit VVP trochu můžeme také podle toho, že na rozdíl od minulosti existuje internet a řada záznamů -nejen jeho – vystoupení.
    Víte pán peter, já si skromně myslím, že v dnešní době- kdy lze snadno doložit jak skutečný důkaz- tak „důkaz“ (ony fake-„zprávy“) mj. prostřednictvím xyz záznamů čehokoliv a obrovského množství informací, poznání i „in- formací“ prostřednictvím „sítě sítí“ není prostě možné působit jako minulí „vládcové“ minulého SSSR.
    Pravomoce má VVP jistě nemalé, ale zdaleka nejsou neomezené, naopak. I onou Ústavou, etc.
    Co se týče vedení tak obrovských zemí- ty mají vždy a stále nejen velké možnosti – ale i stálý „přítok a působení“ velkých nepřátel.
    RF je skutečně STÁT a prostředí svých obyvatel. Na rozdíl od „ČR“ jistě…
    Co se vlivů a podpor týče- nic dnes není nejistější a „starší nežli včerejší vliv ve včerejších novinách“- a „síť sítí“ (která je dnes -zatím- větší oporou „Euroatlantického Západu“ nežli dolar či zlato všech FEDů).
    Schopnost „paměti“ dnešních lidí zahlcených úmyslně LAVINOU informací, zbytného balastu i „in- formací“ je při vystavení vlivům a používanosti „navigací“, „mobilů“ i skrze videa, „FUCK-booky“ a tWitwry a spol. velmi PRCHAVÁ. Kolik si jich pamatuje kde by byl VVP RF bez V.V.P., kde by byl vliv a stát bez VVP, atd.
    Musím jít spát.
    Tak už jen že plně chápu že se mnozí nemusíme splnění našich snů o RF jako zřetelné ALTERNATIVĚ ÚPADKU dožít. Ale výsledky bychom rádi chtěli vidět- pokud možno hned a „včera bylo pozdě“… To PROČ sám vidím a chápu.
    V.V.P. nepohrdá křesťanstvím – naopak. Nedělá z něj – ale ani ze zkušeností nejen RF (ale celého prostoru nejen býv. SSSR) s komunismem (v tehdejší socialistické verzi) modlu – ale ctí JE i LID.

  • Aleš • 15. ledna 2018

    peter: Ukrajina se v tomto musí z fašismu vysvobodit sama, pokusy o ruskou vojenskou pomoc by podle mne většina ukrajinské veřejnosti chápala jako okupaci a rusofobie většiny občanů by pak neznala mezí. To by byla osudová chyba. Doporučuji vám přečíst knihu Putin od Veroniky Sušové – Salminen. Není to určitě totéž co osobní setkání, ale aspoň je to snaha o maximální objektivizaci informací, které asi lze z euroatlantického prostoru očekávat.

  • zajoch • 15. ledna 2018

    Po Martinově komentáři mi připadalo zbytečné něco sem připojovat. Přesto si neodpustím alespoň vyjádření souhlasu s jeho brilantní úvahou.

  • fajt • 15. ledna 2018

    Aleši, pokud vás pohled na realitu bolí, tak na ní prostě nekoukejte, je přeci tolik berliček a šidítek, které vás toho přímého pohledu ( a následného špatného pocitu) mohou zbavit – já tady nejsem pro kamarádství za každou cenu, jenom tady prezentuji svůj názor glosy, pokud se to někomu nelíbí, tak to beru, ale nijak jinak to vylepšovat nebudu. ..)

  • peter. • 15. ledna 2018

    Aleš napsal

    peter: Ukrajina se v tomto musí z fašismu vysvobodit sama, pokusy o ruskou vojenskou pomoc by podle mne většina ukrajinské veřejnosti chápala jako okupaci a rusofobie většiny občanů by pak neznala mezí. To by byla osudová chyba. Doporučuji vám přečíst knihu Putin od Veroniky Sušové – Salminen. Není to určitě totéž co osobní setkání, ale aspoň je to snaha o maximální objektivizaci informací, které asi lze z euroatlantického prostoru očekávat.

    1. Ukrajina sa sama oslobodzuje už 5-ty rok a zničená je už tak,že o ňu nestoja ani samotní Ukrajinci ktorí ju hromadne opúšťajú.
    Tak ma napadá,ako USA presadzovali svoje záujmy napr. v Paname a vo vyše stovke štátov po celom svete.
    2. Neviem ako ste dospeli k názoru,že väčšina ukrajinskej verejnosti je rusofóbna.Podľa mojich znalostí nadobudnutých aj rozhovormi s Ukrajincami(lekárka z Vinice,alebo repatrianti) je rusofóbna len pravobrežná Ukrajina a tá jej časť,ktorá bola pričlenená k ZSSR až po 2.sv.vojne.
    3. Kniha V Sušovej-Salminen vyšla knižne v r.2015,čo znamená,že v sebe zahŕňa autorkine poznatky z predchádzajúcich rokov.Dnes je situácia v Rf aj na Ukrajine odlišná.

  • Aleš • 15. ledna 2018

    Žádný takový postoj s rusofobií tu neprezentuji. Já jen předjímám, že kdyby armáda RF měla vstoupit na území Ukrajiny, situace by se dramaticky změnila.
    Máte pravdu, roky 2016 a 2017 již v knize nejsou. Ovšem, to co se mohlo změnit od té doby, zpravidla zapadá do toho, co píše Pjakin.
    fajte: Někdy popisujete realitu, kterou by si někdo asi přál mít. Zavírat oči není mým zvykem.

  • Martin (už bez taky m) • 15. ledna 2018

    Výrok přisuzovaný Alainu Delonovi (z filmu Černý Tulipán):
    „Svoboda je kost hozená národu
    aby si na ní vylámal zuby.“

    Ke „Světu“
    https://www.youtube.com/watch?v=cQ-48rr6Wfo

    Tanec paryb, ryb, mořských savců vč. kytovců (delfín, sviňucha, keporkak, plejtvák…)
    https://www.youtube.com/watch?v=aI3yNckfSvU

  • Martin (už bez taky m) • 15. ledna 2018

    Rusko, Ruská duše…
    https://www.youtube.com/watch?v=qSYouIbLthM

  • Bety • 15. ledna 2018

    Martine, plně souhlasím se Zajoch.
    Kýbly pesimismu, jež sem bez ustání vylévá fajt, mají za účel jen jedno (ať už je
    vysvětluje jakkoli) -ZANECHTE VŠECH NADĚJÍ, KDOŽ SEM VCHÁZÍTE. Když to dovedeme
    k logickému konci, tak je to neustávající provolání – VŠE JE ZTRACENO, NESNAŽTE SE, NEMÁ TO SMYSL. Tedy svět podle fajta musí bez alternativy nutně dojít k fašistickému feudalismu okořeněnému multikulturalismem a stejně jako kdysi náboženskými válkami a dalšími pochoutkami z téhož hrnce,
    než dospěje ke konečnému Armagedonu. Takže čtenáři užívej si toho co máš dokud to jde a na všechno ostatní se vybodni!!!
    Jsem ráda, že vy, Martine, stejně jako třeba Zajoch a Aleš a další jste takový,
    jaký jste.

  • peter. • 15. ledna 2018

    Aleš napsal
    Máte pravdu, roky 2016 a 2017 již v knize nejsou.

    A nie je tam ani rok 2015.Kniha sa zaoberá vývojom v ZSSR od perestrojky,vznikom Rf,prekvapivo málo sa v nej píše o samotnom Putinovi a len okrajovo sa venuje vzniku konfliktu na Ukrajine.Je to skôr kniha o politike,ekonomike a udalostiach ktoré v Rusku prebehli od perestrojky a zahŕňa v sebe len časť udalostí r.2014.Prvé vydanie vyšlo v r.2015.

  • fajt • 16. ledna 2018

    https://cz.sputniknews.com/svet/201801166602027-media-predani-americky-protiletadlovy-komplex-syrsti-kurdove/ – takhle si zkomplikovat vítězství, to se jenom tak nevidí – vše se děje před ruskýma očima v Sýrii, když ruský generál chtěl po Kremlu, aby oddíly Asada ( spolu s ruskými a íránskými jednotkami ) překročily Eufrat a vytlačily americké ISIL i s jejich poradci a spec. jednotkami, tak Moskva byla kategoricky proti a generál byl nakonec zavražděn ( dodnes jeho smrt nebyla vyšetřena, natož aby byla potrestána), pak přistoupila na „džentlmenskou “ dohodu o rozdělení Sýrie ( američanům připadlo veliké území ), která měla zajistit mír na celém území, samozřejmě tuhle dohodu US vláda naprosto nedodržela a po celou dobu ji porušovala, dnes na svém teritoriu má regulérní armádu Kurdů, které teď ještě vyzbrojí moderní technikou a poskytne ji své logistické zázemí, tahle armáda se jmenuje svobodná syrská armáda a teď už prohlašuje, že jedině ona má právo bránit hranice celé Sýrie – je nasnadě, že tohle Erdogana zvedlo z jeho mocnářského křesla a k syrské hranici poslal svou armádu a vzduchem posílá válečnické výhrůžky, s tím amíci počítají, protože oni do konfliktu na syrském území chtějí jít ( a vždycky chtěli jít) a je jim jedno, že to začne Turecko ( a tohle všechno muselo být Kremlu naprosto jasné a přesto šel na neskutečné ústupky americkému vrahovi – ale teď může být docela drsná sranda ) , jsem zvědavý, jestli Erdogan použije ruské S400 proti americkým letounům, které budou podporovat kurdské bojovníky a jestli mu je Kreml nevypne ( to teď je jediná ruská strategie na tomto území), pokud ano, dojde asi k dalšímu přeskupení Turecka pod americké křídlo a v podstatě začne boj, ve kterém Rusku nebudou stačit prosté expediční jednotky a pár stíhacích letadel. ..)

  • Aleš • 16. ledna 2018

    Osobní život, to je poklad, který si člověk zcela logicky chrání a z povahy původní profese a později let exponovanosti ve významných funkcích, je pravděpodobné, že tam nebude tolik perliček (nemá prostě tolik volného času) jako u jiných osobností, navíc kniha Putin není životopisem.
    Bety: Díky moc.

  • peter. • 16. ledna 2018

    Aleš napsal
    Osobní život, to je poklad, který si člověk zcela logicky chrání a z povahy původní profese a později let exponovanosti ve významných funkcích, je pravděpodobné, že tam nebude tolik perliček (nemá prostě tolik volného času) jako u jiných osobností, navíc kniha Putin není životopisem

    No tak nabudúce,keď mi budete doporučovať aby som si niečo prečítal(neviem kde ste vzali tú istotu,že som Salminenovej knihu nečítal) tak prosím,budem vám vďačný.Len by som bol rád,aby sa to týkalo aktuálnych udalostí a nie udalostí 3-4 roky starých.

  • peter. • 17. ledna 2018

    Starý známy G.Friedman a jeho skúsenosť s Rusmi.
    http://www.srspol.sk/clanek-pocity-agenta-cia-po-navsteve-ruska-rusov-sa-radsej-vobec-nedotykat-15848.html

  • peter. • 17. ledna 2018

    fajt napsal

    https://politikus.ru/v-rossii/103805-reyting-grudinina-upal-na-fone-skandala-s-ego-zarubezhnymi-schetami.html

    fajt:
    Toto je 20 krokov,ktoré chce Grudinin po svojom zvolení za prezidenta RF zrealizovať.
    https://kprf.ru/activity/elections/171941.html
    Všetko je fajn,také ľúbivé aj potrebné,no diabol je ukrytý v kroku č.19.Tam sa Grudinin chystá výrazne oslabiť prezidentské právomoci a zaviesť v Rusku ešte viac demokracie.Tak tento chlap vlastne napriek tomu,že chce byť prezidentom, vládnuť nechce.Všetci vieme,čo Rusku priniesla Gorbočovščina a Jeľcinova demokratizácia.Nie nadarmo chcú USA demokratizovať celý svet.Vedia,že demokracia spoľahlivo zabraňuje tomu,aby sa ľud dokázal zjednotiť v snahe dosiahnuť akýkoľvek cieľ.Napríklad oslobodiť sa od akéhokoľvek útlaku či už z vonku,alebo z vnútra. Navyše zavedenie bezbrehej „demokracie“v tak veľkej krajine ako je Rusko povedie spoľahlivo k jeho rozpadu.Prezident v „demokracii“ musí mať obmedzené právomoci aby aby nemohol mať vplyv na politiku štátu.(paralela s českými prezidentskými voľbami vôbec nie je náhodná).
    Rusko bolo vždy silné len vtedy,keď malo silného vodcu.A Grudinin zjavne silným vodcom byť nechce,inak by nepresadzoval okresanie právomocí prezidenta.
    KPRF určite nie je tou KSSZ na ktorú Rusi dodnes s nostalgiou spomínajú.Práve na tejto nostalgii parazituje súčasná KSRF.
    Toto je výpoveď Jeľcinovho ministra vnútra Anatolija Kulikova:
    http://smi2.mirtesen.ru/blog/43941700804/Glava-MVD-pri-Eltsine-raskryil-taynyi-devyanostyih?utm_source=mirtesen
    Kulikov vypovedá o tom,ako Zjuganov vyhral vo voľbách v r.1996 a ako sa vzdal prezidentského úradu v prospech Jeľcina.Jednoducho si netrúfol,lebo sa bál vládnutia.
    ďalej sa píše cit.: „Už štvrťstoročie vedie Zjuganov KSRF,no my sme nikdy nevideli,aby sa seriózne usiloval o získanie vlády v RF“.
    Takže Grudinin chce len pokračovať v tomto trende,ktorý nastavil Zjuganov.Je to len bublina!