Diskuze k článku


  • fajt • 30. března 2015

    já myslím, že je docela jasný, jak na to bude reagovat Rusko – nechá Evropu svému novému fašistickému osudu – a když bude muset bovat, tak jedině ultimatně likvidovat nepřítele, už nikdy osvobozovat. ..)

  • Bety • 30. března 2015

    fajt -Tomu se říká : Pro dobrotu na žebrotu. A taky bych se nedivila, kdyby to dopadlo jak říkáte.
    U Amíků by se zase dalo použít : Lepší drzé čelo, než poplužní dvůr. Přísloví máme docela moudrá, ale řídit se jimi neumíme. Podívejte se na Nulandovou a její Fuck you Europe. A ti blbci pořád mávají americkými vlaječkami.

  • Sio • 30. března 2015

    Tisíciletí slovanské naivity skončilo. Ruské elity nejen pochopily hru svých západních protějšků, ale dokonce je v této hře porážejí. Gorbačov s Jelcinem Rusy, nebo alespoň většinu z nich, dokonale vyléčili z obdivu k Západu. Samozřejmě, rozhodující part v tomto procesu sehrál Západ sám. Game is over, gents. Proto se nebude opakovat historie 2. světové války. Je naprosto jasné, že za každou inkasovanou facku vrátí Rusové dvě. Jednu jako splátku a druhou, aby si to agresor pamatoval. Ale je tu i dobrá správa. Těm na Západě do už dochází.
    Navíc hlavu zvedá Čína a Indie v Asii, Brazilie a Venezuela v Jižní Americe. Globální kapitál si podřezal větev, na které sedí. Zatlačil do pozadí výrobu a inovace (produktivní ekonomiku) a přešel k výnosnějšímu podnikání – ke spekulativním operacím s virtuálními penězi. Ovšem zničení vlastní výrobní základny – to je šílenost, která může vypadat jako dobrý nápad maximálně pár desetiletí.
    Globální impérium si vyrobilo ekonomického konkurenta, a paradoxně – zaplatilo si samo jeho růst – Čínu. Kromě toho vyrobilo vojenskou protiváhu v Rusku, které bylo na kolenou. Jak to vlastně mohli dopustit? Navíc tlačí Rusko i Čínu k těsnějšímu partnerství, ekonomické i vojenské spolupráci. Aby toho nebylo málo, přitlačí k této ose ještě vyspělé ekonomiky EU, v první řadě Německo. Svazek Čína – Rusko – Německo je neporazitelný, jak vojensky, tak ekonomicky.
    Pozoruhodné je, že přechod kapitalismu k imperialismu se všemi dnes známými syndromy je popsán už více, než sto let.

  • fajt • 30. března 2015

    Evropě hrozí možná daleko větší problém než třetí světová ( ale ta se taky nevylučuje), a to společenský rozklad, který jde zatim plíživě, ale nabírá na rychlosti a gradaci a vypadá to, že je už nevratný – Rusku se nakonec asi podaří americké plánované dekadenci uniknout, ale Evropa je na na lopatě neoconů, v bezvědomí ( v masívní debilizaci ) a ve velmi bídném stavu ( nemá sílu na vlastní regeneraci a původní potenciál ), krom toho v tomto stavu si ještě dovolí urážet a napadat jediné potencionální zachránce, kteří s ní už ne jednu špatnou zkušennost měli – co k takovému sebevrahovi říci, zrovna v době, kdy svět zhrubnul a hroutící se imperium přechází z diplomacie a prostého vydárání rovnou prudce na meče. ..

  • leho • 30. března 2015

    Jen tak mimochodem, při osvobozování Československa padlo přesně nula sovětských vojáků. Ale při zabírání této země jich padlo hodně, to ano, s Tomášem Klvaňou se plně ztotožňuji a jsem rád, že to takto řekl. Dále, proč Polsko kapitulovalo už po 28 dnech? Protože bylo napadeno ze dvou stran, ze západu Německem a z východu, kýmpak asi? Sovětským svazem, že ano, na to se také hodně zapomíná. A co poprava elity polského národa v Katyni? Poláci to Rusům nikdy nezapomenou a doufám, že zbytek světa na tuhle bestiální vraždu se také brzy rozpomene.

  • JK • 30. března 2015

    On ten pohled na příchod Rudé armády se skutečně může lišit. A to podle toho, s kým se kdo identifikuje.
    Takže pokud se pan Klvaňa či „leho“ a někteří další, identifikují s německými nacisty, kteří po dobu válečných let ovládli český stát, pak je i jejich pohled srozumitelný a lze ho do určité míry chápat.
    Ovšem lidé, kteří považují tuto zemi za domov Čechů, domov svůj i svých předků, vítali samozřejmě Rudou armádu jako vytoužené osvoboditele.
    Dost se před Rusy stydím za to, jaká atmosféra dnes panuje v mediálním prostoru ČR, jak se historické reálie vylamují z kloubů a překrucují do naprosto bizarní podoby.

  • fajt • 30. března 2015

    leho napsal

    Jen tak mimochodem, při osvobozování Československa padlo přesně nula sovětských vojáků. Ale při zabírání této země jich padlo hodně, to ano, s Tomášem Klvaňou se plně ztotožňuji a jsem rád, že to takto řekl. Dále, proč Polsko kapitulovalo už po 28 dnech? Protože bylo napadeno ze dvou stran, ze západu Německem a z východu, kýmpak asi? Sovětským svazem, že ano, na to se také hodně zapomíná. A co poprava elity polského národa v Katyni? Poláci to Rusům nikdy nezapomenou a doufám, že zbytek světa na tuhle bestiální vraždu se také brzy rozpomene.

    to je demagogie hodná trestního postihu – z této lehovic logiky taky vyplývá, že fašistické Německo bylo podle něj na území Bohmen und Mahren zákeřně napadeno sovětskou armádou – znevažováním příčin druhé světové války a zaměňování nejvíce postižené země druhou světovou válkou za viníka a kolonizátora Evropy je snad nejvíce zavrženíhodné jednání – tady ani nejde o hloupou recesi hloupého diskutéra , ale vědomé pohrdáním milionů mrtvých, kteří padli za osvobození Evropy od brutálních fašistů – je příznačné, že tohle individuum se chvástá svým emerickým duchem a demokracii, pak plně chápu, proč emerická armáda nemá problém okupovat cizí země a vraždit nevinné obyvatele, děti z toho nevýjimaje – v podstatě můžeme poděkovat lehovi, že mu konečně transparetně pukla emerická střeva. ..)

  • idiotronic • 30. března 2015

    leho napsal
    ano, s Tomášem Klvaňou se plně ztotožňuji a jsem rád, že to takto řekl.

    Ano, tento ohlas nám připomíná, že výklad dějin není jen jeden a že Československo se nacházelo mezi dvěma zájmovými oblastmi, což platí i po jeho rozbití. I dnes musíme umět vyjednávat s mocnostmi -to nemohli sudeťáci Benešovi odpustit-, netrpět ,,státníky“ na jedno volební období a formulovat dlouhodobý výhled (ano, i energetika k tomuto tématu patří). Ministr zahraničí, který nezná ani hymnu vlastního státu je vřed, který nutno odstranit neprodleně,
    protože v době, kdy to vyšlo najevo, měl už za sebou řadu protičeských činů.
    Leho názorně ukazuje, že zájmy o zotročení Slovanů mají na Západě hlasité propagátory, které i ČT dobře sleduje, zato však někteří diváci přestávají sledovat ČT a oni nevědí, co s tím . Nikde jsem nenašel zmínku o tom, že Rusko odmítá kupovat české průmyslové výrobky, ale našel jsem nepravdivou zmínku o tom, že jsme s Ruskem nikdy neobchodovali (Petr Robejšek). Valí se na nás demoralizujíicí propaganda ,provázená pokusy o překrucování dějin.
    Na ČRo běží (Radio Retro) několik dní časová smyčka délky 28 hodin, věnovaná
    období 1938-1945. Autentické archivní materiály.

  • Irena • 30. března 2015

    Pučkov
    https://www.youtube.com/watch?v=vSOGPEOxd6o

  • radyss • 30. března 2015

    Malý kvíz:

    Která země byla kromě Itálie a Japonska Hitlerovým spojencem?
    Která země s ním podepsala Pakt o neútočení a rozdělila si s ním Polsko fifty-fifty?
    Která země tímto Paktem vlastně umožnila Hitlerovi vést válku na Západě, protože měl krytá záda z Východu?
    Která země ho zásobila naftou a surovinama při jeho tažení na Západ?
    Která země si s ním rozdělila v Evropě zájmové sféry a okupovala s jeho souhlasem nezávislé státy v Pobaltí a část Rumunska?
    Která země svou nenažraností a porušením vzájemných dohod vyprovokovala Hitlera k tažení na Východ a tím ke světové válce?

    Ne, vážení, že padly miliony sovětských vojáků v boji za osvobození východní Evropy je vina především Stalina a jeho imperialistické politiky. A na tohle by se zapomínat rozhodně nemělo.

  • leho • 31. března 2015

    Omlouvám se za trestuhodnou nepřesnost ve svém příspěvku: sověti nepopravili 14 tisíc polských důstojníků, oni je sprostě povraždili. Byla to pomsta za „Zázrak na Visle“, tj. za porážku jimi uštědřenou v roce 1920. Kdyby Poláci opravdu chtěli, tak by Bolševiky klidně mohli hnát až do Moskvy a žádný Sovětský svaz by se nekonal. To samé měli udělat čeští legionáři, ale také to neudělali. Holt to bylo politicky nereálné a celé lidstvo za to zaplatilo a platí až dodnes. Co se týče padlých sovětských vojáků, jednalo se o pouhé mocenské stalinovy loutky a o tragedii, která se neoslavuje, ale pouze se věnuje tichá vzpomínka těmto ubožákům. Vždyť kolik jich po návratu do vlasti bylo odměněno za jejich hrdinství pobytem v Gulagu či přímo smrtí tamtéž na věky zapomenuti. Není horšího zločinu než něco takového provést svým válečným veteránům, kterých bylo na miliony a jejichž mrtvoly jsou dodnes nepohřbené kdesi v nekonečných pustinách ruské tajgy. Není nic horšího než takto skončit rukou vlastního národa v naprostém zapomění. Na tyto zapomenuté chudáky vzpomínejte a ne na ty, kteří dobyli vaši krásnou malou zemi ve středu Evropy pro stalinovy mocenské choutky.

  • PPK • 31. března 2015

    K diskusím okolo demonstrace síly USA a průjezdu tzv. Dragounské jízdy přes cizí státy: Protože je politika síly a dobyvačných válek USA celosvětově odmítána, je i na cz internetu intenzita propagandistické a „diskusní“ obhajoby US Army zvýšena na maximum. Nasazeni jsou zde diskutéři se speciálně rozdělenými úkoly a tématy s rozloženým ideologickým přístupem. Vedle primitivního provokování druhých diskutérů a osobních útoků na ně, je tu nyní výchozím znakem argumentace úkol překrucovat dějiny za účelem dosažení žádoucího ideologického výkladu současnosti. Zadání je při tom jednoduché: Jestliže se má překroutit význam a výklad politických událostí dneška, pak pouhá lež propagandistů nestačí a je třeba zkreslit i historii. Diskutéři např. typu leho, radyss a dana zde proto soustavně nastolují dějepisná témata a o nich lžou. Problém však je v tom, že k pravdě postačí jednoduchá logika, když např. jen tvrzení, že NATO je obranná, nikoliv útočná organizace je trapné, jelikož to co vidíme, je jinak (viz např. „humanitární“ bombardování Jugoslávie bez souhlasu OSN). Rovněž bláboly o minulosti nejsou relevantní, ke vnímání současnosti zase jen stačí dnešek vidět, slyšet a při tom normálně myslet. Názorová přesvědčení těchto diskutérů, spočívající v jejich hloupě fanatickém antikomunismu, antimarxismu a zejména antirusismu totiž nemusí nikoho zajímat, jelikož to je jen jejich osobní víra, která fakt agresivní světové politiky USA nevyvrátí. Úsměvné je, že leho a spol. nejsou schopni systémově a sociologicky definovat ani demokracii, ani komunismus, ani socialismus a ani kapitalismus a přesto chtějí o tom všem diskutovat. Měli by si chlapci doplnit vzdělání a do té doby raději mlčet, protože se tu svými řečmi jen trapně zesměšňují.

  • fajt • 31. března 2015

    http://www.zvedavec.org/komentare/2015/03/6399-oklamane-polsko-i.htm

    http://www.czechfreepress.cz/evropa/goebbelsova-casovana-naloz-katyne.html

    – historie je hodně ošklivá a proto ji tady přišli překroutit ryzí fašisté, leho a spol. – už docela chápu, co vlastně Schapiro myslel tím, že jeho ambasáda plánuje zintenzivnit spolupráci s českými nevládními organizacemi a na tomto poli bude propagovat americkou transparentnost a chystá i zvláštní grantový program, který má podpořit občanskou společnost, která má naplnit amerického ducha, tedy jinými slovy: pokud se nebudete více proamericky snažit, máme tu i jiné, vděčné, dobře placené a po funkcích dychtící profesionální aktivisty a nátlakové skupiny – jak dalece je americký emisar schopný zajít, je myslim dost dobře patrné na příkladu Ukrajiny a její dnešní banderovské chunty. ..)

  • m9rek • 31. března 2015

    leho napsal

    Omlouvám se za trestuhodnou nepřesnost ve svém příspěvku: sověti nepopravili 14 tisíc polských důstojníků, oni je sprostě povraždili. Byla to pomsta za „Zázrak na Visle“, tj. za porážku jimi uštědřenou v roce 1920. Kdyby Poláci opravdu chtěli, tak by Bolševiky klidně mohli hnát až do Moskvy a žádný Sovětský svaz by se nekonal. To samé měli udělat čeští legionáři, ale také to neudělali. Holt to bylo politicky nereálné a celé lidstvo za to zaplatilo a platí až dodnes. Co se týče padlých sovětských vojáků, jednalo se o pouhé mocenské stalinovy loutky a o tragedii, která se neoslavuje, ale pouze se věnuje tichá vzpomínka těmto ubožákům. Vždyť kolik jich po návratu do vlasti bylo odměněno za jejich hrdinstvípobytem v Gulagu či přímo smrtí tamtéž na věky zapomenuti. Není horšího zločinu než něco takového provést svým válečným veteránům, kterých bylo na miliony a jejichž mrtvoly jsou dodnes nepohřbené kdesi v nekonečných pustinách ruské tajgy. Není nic horšího než takto skončit rukou vlastního národa v naprostém zapomění. Na tyto zapomenuté chudáky vzpomínejte a ne na ty, kteří dobyli vaši krásnou malou zemi ve středu Evropy pro stalinovy mocenské choutky.

    píšete o Katyni…nedávno Evropský soud pro lidská práva ve Štrasburku uznal masové zastřelení polských vojáků u Katyně v roce 1941 za válečný zločin. V závěru vyjádření se uvádí, že nové svědectví a důkazy, které by dokazovaly zodpovědnost sovětské vlády se nenašly. Dále Tverský soud potvrdil, že katynský masakr se uskutečnil v roce 1941 a ne v roce 1940. V té době už sovětská vojska byla zatlačena do vnitrozemí.

  • Aleš • 31. března 2015

    fajt: Na Schapirův plán jsem již částečně odpověděl pod duhovou diskusí. Nenápadnou citací PL a souvisejícími domněnkami i fakty. Dřív než Schapiro jsem neziskovky rozeslal emailem s „Ať vás ani nenapadne vzít jediný jidášský groš!“ Některé mne obvinily z šíření ruské propagandy, některé se nebaví, ale jsou výjimky.
    ppk: Pod motorkáři jsem v diskusi uvedl definici demokracie a demokratických stran dle režiséra Marhoula uvedené mezi řádky na ČT24. Trapnost lží těchto kreatur bohužel může růst až do nebe, jelikož tací se nestydí za nic. Někteří dokonce cítí tu boží vyvolenost. Sociopatii pak zamněňují za sociologii a kolektivní psychózu za pravdu.

  • abx • 31. března 2015

    Myslim ze Shapirovi melody boyz nie su uplne blbi, ako by sa snad niekto mohol nazdavat podla smiesnych prejavov niektorych useful idiots (nebudem menovat Tomasa Klvanu, kazdy si domysli). Ten pojazdny cirkus s plechovymi haraburdami skoncil fiaskom. Maju sice v rukach media a presstitutov, ale narod im neveri. Vajatali hory, porodili mys.

  • Sio • 31. března 2015

    radyss napsal

    Malý kvíz:

    Která země byla kromě Itálie a Japonska Hitlerovým spojencem?
    Která země s ním podepsala Pakt o neútočení a rozdělila si s ním Polsko fifty-fifty?
    Která země tímto Paktem vlastně umožnila Hitlerovi vést válku na Západě, protože měl krytá záda z Východu?
    Která země ho zásobila naftou a surovinama při jeho tažení na Západ?
    Která země si s ním rozdělila v Evropě zájmové sféry a okupovala s jeho souhlasem nezávislé státy v Pobaltí a část Rumunska?
    Která země svou nenažraností a porušením vzájemných dohod vyprovokovala Hitlera k tažení na Východ a tím ke světové válce?

    Ne, vážení, že padly miliony sovětských vojáků v boji za osvobození východní Evropy je vina především Stalina a jeho imperialistické politiky. A na tohle by se zapomínat rozhodně nemělo.

    Taky malý kvíz:
    Který blb věří tomu, že SSSR byla Hitlerovým spojencem? Nevím, že by SSSR nějak Hitlerovi pomáhal.
    Který blb si plete pakt o NEÚTOČENÍ se spojenectvím?
    Který blb si myslí, že SSSR měl zachraňovat Západ, který proti němu ještě nedávno vedl intervenci a který nebyl SSSR přítelem, spíše naopak? Proč neměl Západ se SSSR včas smlouvu o spojenectví proti Hitlerovi?
    Který blb si myslí, že to jen SSSR něco dodávalo Německu a Západ ne? Učili toho blba něco o konkurenčním boji a zákonech trhu? Proč by se měl zrovna SSSR připravovat o zisky?
    Který blb věří tomu, že SSSR si proti Hitlerovi nemělo právo vytvořit nárazníkové zóny a měl nechat Němcům Polsko a Pobaltí celé? Západ také obětoval Československo bez mrknutí oka, aby si zachránil kůži.
    Který tuplovaný blb věří tomu, že (vůbec ne nenažraného, vlastně honého) Hitlera někdo vyprovokoval k tažení na západ (a vůbec mu nebránil, toť zločin) a ten si pak řekl: „Och jak mě ti sověti provokují, mají tak moc půdy a přírodního bohatství“?
    ne, vážení, neposlouchejte takové bezcharakterní stvůry, jako je radyss, tohle není jeho blbost, to co dělá, je výsledkem nenávisti a snahou rozbít cokoli, co je v nás slovanského a co by nás mohl přimět přemýšlet nad těma hovadinama, co nám prezentuje mainstreem a on sám také. Podejte mu prst a ohryzne vám celou ruku.

  • Sio • 31. března 2015

    leho napsal

    Omlouvám se za trestuhodnou nepřesnost ve svém příspěvku: sověti nepopravili 14 tisíc polských důstojníků, oni je sprostě povraždili. Byla to pomsta za „Zázrak na Visle“, tj. za porážku jimi uštědřenou v roce 1920. Kdyby Poláci opravdu chtěli, tak by Bolševiky klidně mohli hnát až do Moskvy a žádný Sovětský svaz by se nekonal. To samé měli udělat čeští legionáři, ale také to neudělali. Holt to bylo politicky nereálné a celé lidstvo za to zaplatilo a platí až dodnes. Co se týče padlých sovětských vojáků, jednalo se o pouhé mocenské stalinovy loutky a o tragedii, která se neoslavuje, ale pouze se věnuje tichá vzpomínka těmto ubožákům. Vždyť kolik jich po návratu do vlasti bylo odměněno za jejich hrdinstvípobytem v Gulagu či přímo smrtí tamtéž na věky zapomenuti. Není horšího zločinu než něco takového provést svým válečným veteránům, kterých bylo na miliony a jejichž mrtvoly jsou dodnes nepohřbené kdesi v nekonečných pustinách ruské tajgy. Není nic horšího než takto skončit rukou vlastního národa v naprostém zapomění. Na tyto zapomenuté chudáky vzpomínejte a ne na ty, kteří dobyli vaši krásnou malou zemi ve středu Evropy pro stalinovy mocenské choutky.

    Jj, tohle všechno jsou výmysly, je už jasně dokázáno a potvrzeno evropskými soudy, že u Katyně vraždili Němci. Stejně tak o gulazích se lže, až se práší. Co se týče zločinech na vlastních veteránech, podívejte se na filmy US PRODUKCE, jak se tam chovají k veteránům, je jich dost. Třeba Forest Gump, vzpomínáte na toho poručíka? Rambo – nehonili ho jako divou zvěř? Našlo by se spousty filmů, které dokazují, že amíci na své veterány kašlou, a nechávají je chcípat v bídě.

  • Sio • 31. března 2015

    Irena napsal

    Pučkov
    https://www.youtube.com/watch?v=vSOGPEOxd6o

    Špica, chytrý a zásadový chlap, kdo rozumí rusky, doporučuji.

  • PPK • 31. března 2015

    @fajt @Sio – zdravím a jednoznačně s Vámi souhlasím.

  • peter. • 31. března 2015

    PPK napsal

    @fajt @Sio – zdravím a jednoznačně s Vámi souhlasím.

    Pripájam sa.Teraz som sa dočítal,aké plány majú američania s Ukrajinou.Údajne,keď nevyšiel Krym,tak by chceli toto:
    http://www.srspol.sk/clanek-cielom-usa-su-atomove-odpalovacie-zariadenia-na-ukrajine-10770.html
    Neviem.Je to preklad z vz.ru a podľa mňa je to nereálne.Stretol som kamaráta ktorý sa vrátil z Mukačeva a ten nám rozprával ako to vidia ľudia na Podkarpatí.Hovoril,že tam je pokoj,dokonca ani s mobilizáciou tam nieto problému len ceny letia nahor.Funguje ale cezhraničný styk jak s Maďarskom tak aj so Slovenskom takže v porovnaní s Ukrajinou majú ešte stále“Ameriku“.Postoje sú proruské ale chcú za každú cenu autonómiu a potom pod Maďarov.

  • mirror • 31. března 2015

    m9rek napsal
    leho napsal
    Omlouvám se za trestuhodnou nepřesnost ve svém příspěvku: sověti nepopravili 14 tisíc polských důstojníků, oni je sprostě povraždili.

    leho, zapomněl jste se omluvit za nepravdivé informace. Jakou hodnotu mají vase dřisty na OM?

  • Gatta • 1. dubna 2015

    Všechny vojenské přehlídky a připomínky, většinou toho časově posledního vítězství, jsou vyjádřením síly – minulé i současné.

    Západ nechce Rusku přiznat minulé Vítězství, aby nemusel uznat jeho současnou sílu.
    Západ chce „znovu rozdat karty“.

    Tuhle pětidílnou epopej Jurie Ozerova celých 25 roků nenašli odvahu u nás pustit.
    Na rozdíl od Slováků.
    https://www.youtube.com/watch?v=jujP1eKpkd8

    https://www.youtube.com/watch?v=LwqP1tleFFo
    https://www.youtube.com/watch?v=tkr6NP6PwP0

  • Honza999 • 1. dubna 2015

    radyss
    1) Která země byla kromě Itálie a Japonska Hitlerovým spojencem?
    Maďarsko, Rumunsko, Slovenský štát s před zářím 1939 i to Polsko…
    2) Která země s ním podepsala Pakt o neútočení a rozdělila si s ním Polsko fifty-fifty?
    Ad první část – žádná. Neexistuje totiž pakt o neútočení, může existovat SMLOUVA o neútočení, což není smlouva spojenecká, tedy pakt. Ad druhá část – žádná. SSSR si s nikým nic nedělil – vzal si jen zpět území uloupená mu Polskem po 1. světové.
    3) Která země tímto Paktem vlastně umožnila Hitlerovi vést válku na Západě, protože měl krytá záda z Východu?
    Viz bod 1 krom toho Polska.
    4) Která země ho zásobila naftou a surovinama při jeho tažení na Západ?
    SSSR v tomto směru plnil obchodní dohody. Mimo to byl Hitler zásobován firmami USA. Bez aditiv do leteckého benzínu od US firem by Hitlerovo letectvo bylo na zemi a nemohlo bombardovat Londýn. Dodávky (nejen ropy od Standard Oil of New Yersey) od US firem do Německa probíhaly několik měsíců poté, co Hitler vyhlásil USA válku. Důkazy lze najít v závěrech Trumanovy komise.

    5) Která země si s ním rozdělila v Evropě zájmové sféry a okupovala s jeho souhlasem nezávislé státy v Pobaltí a část Rumunska?
    Vyjasnění si zájmových sfér je nedílnou součástí každé smlouvy o neútočení. Krom toho uvedené oblasti byly před 1. světovou součástí carského Ruska, byly násilně uloupeny západní politikou a jednalo se tedy o obnovení statutu.
    6) Která země svou nenažraností a porušením vzájemných dohod vyprovokovala Hitlera k tažení na Východ a tím ke světové válce?
    Tak těch zemí, které pošilhávaly po ruských zdrojích a chtěly je dobýt Hitlerovýma rukama bylo bezpochyby více. Jednalo se hlavně o USA a GB, jejichž bankovní kruhy za tímto účelem instalovaly Hitlera k moci. Že se jim vytrhl z opratí je pak již jiná otázka…