Velký bratr

Reklama


…aneb Ksichtokniha

Facebook vyrazil do boje proti dezinformacím, používá celou sadu nových nástrojů

„To znamená odstraňovat obsah, který porušuje naše zásady, omezovat šíření problematického obsahu, který neporušuje naše zásady, a poskytovat lidem dodatečné informace, aby si mohli rozmyslet, na co kliknout, co si přečíst a co sdílet…”

Nyní však sociální síť hodlá omezovat v „hlavních stránkách” uživatelů viditelnost skupin, v nichž se opakovaně objevují materiály považované nezávislými kontrolory za nepravdivé. (To je kdo?)

Jeho společnost zároveň oznámila, že do hledání nových způsobů rychlého boje proti nepravdivým článkům zapojuje i experty zvenčí. V neposlední řadě rozšířila ve Spojených státech spolupráci s agenturou AP, co se týče ověřování pravdivosti sdělení na Facebooku.

Zdroj: Novinky.cz


Stanův komentář: Nejedná se o žádné nové způsoby, ale o starou známou cenzuru. Jen je přejmenována a obohacena o nové metody. Osobně jsem se s nimi setkal asi před 8 lety v diskusích na blozích Aktuálně.cz, kde sice formálně panovala velká svoboda, ale ve skutečnosti byl obsah nepohodlný vydavateli potlačován stále aktivnější činností administrátorů/cenzorů, která byla později nahrazena metodou označovanou jako „shadow banning„, jež spočívá v tom, že obsah na sociální síti či v diskusích je viditelný pouze jeho autorovi, nikoliv ostatním. Na Aktuálně.cz to tehdy vedlo k tomu, že většina lidí s kritickými postoji dříve či později z tohoto serveru odešla. Dnes je podle mého názoru tato metoda společně s upravenými algoritmy ve vyhledávačích a tzv. „seznamy dezinformačních webů“ hlavním celosvětovým nástrojem omezování nepohodlných a nekonformních názorů na internetu.

Přejít do diskuze k článku