Diskuze k článku


  • Petrpavel • 23. prosince 2014

    Chtěl bych se zeptat ctěných ekologů zda mi, až díky jejich iniciativám nebude u nás dostatek elektrické energie nebo bude nedostupně drahá, mi povolí instalovat agregát na výrobu elektřiny s pohonem veverkami, samozřejmě pracujícími podle starého zákoníku práce, střídanými na tři směny, s příplatky, placenou dovolenou, odbory, lázeňskými pobyty, levnou podnikovou rekreací … prostě za takového vykořisťování jako za komoušů ? Myslím, že jedině tak dosáhnu na levnou a dostupnou elektřinu. Jako oni.

  • cnemo • 23. prosince 2014

    Na jednu stranu by mi to mohlo být jedno. Následujících cca 20 let přežijeme v relativní energetické bezpečnosti, než doslouží Dukovany a pád uhelných elektráren a dojde uhlí před limity. Okolo roku 35, už budu stařec nad hrobem a může mi to být ukradené.

    Ale není, nemůže se dívat, jak ti podvodníci šíří naprosté nesmysly, nechávají si za to platit globálními zloději a současně ždímají státní rozpočet. Oni pěkně penízky prožerou, vydají pár nesmyslných tiskových zpráv, možná taky trochu zbohatnou v politice a ze státu zbude jen slupka.

    Domnívám se, že tmavozelený terorismus je zatím u nás daleko větší nebezpečí, než ten islámský.

  • idiotronic • 24. prosince 2014

    Cnemo to vidí realisticky. Tmavozelené iniciativy s nejasným původem peněz
    mají jediný viditelný cíl : útlum do nuly. Německé ani dánské pobřeží si nemůžeme pronajmoout (upozorněte mne, jestli se mýlím). Ale prolomení limitu
    bych nezatracoval, pokud by uhlí sloužilo též chemické výrobě, jako alternativa ropy. Spalovat uhlí, je jako topit penězi (Mendělejev).
    Jako by to bylo tajné, ale k fosilním surovinám není allternativa. Igelitka, vyrobená z rostlinného materiálu převýší cenu nákupu a navíc se náklad nevejde do kamioénové dopravní kapacity.
    Zelenou averzi proti energii bych orientoval proti šíření reklamy,která představuje čistou ztrátu, pokud je například vytištěna a nepřečtena či v celých páskovaných balících neroznesena a dávána do odpadu. Plechové reklamy by šlo sešrotovat snadno,stoupla by bezpečnost dopravy.

  • idiotronic • 24. prosince 2014

    Najděte si v knihovně 30 let staré prognózy a porovnejte je s dneškem!

  • cnemo • 24. prosince 2014

    idiotronic napsal
    Ale prolomení limitu
    bych nezatracoval, pokud by uhlí sloužilo též chemické výrobě, jako alternativa ropy. Spalovat uhlí, je jako topit penězi (Mendělejev).

    Naprosto s Vámi souhlasím, topit uhlím je nerozumné, ale ne kvůli CO2. Prostě tu měly stát ještě 2 jaderky, odpadním teplem napájet velká města (likvidace fosilních tepláren) a většina energetických problémů by se scvrkla na hledání uložiště odpadu. Žádné vytěžené jámy, radioaktivní popílek, smog, transport uhlí a žádné peníze utopené v tzv. obnovitelných zdrojích, které jsou ekonomickou a ekologickou katastrofou.

  • Sio • 24. prosince 2014

    cnemo napsal
    Naprosto s Vámi souhlasím, topit uhlím je nerozumné, ale ne kvůli CO2. Prostě tu měly stát ještě 2 jaderky, odpadním teplem napájet velká města (likvidace fosilních tepláren) a většina energetických problémů by se scvrkla na hledání uložiště odpadu. Žádné vytěžené jámy, radioaktivní popílek, smog, transport uhlí a žádné peníze utopené v tzv. obnovitelných zdrojích, které jsou ekonomickou a ekologickou katastrofou.

    cnemo, přidávám se k vám, vidím to stejně. Na to, jak zlikvidovat jaderný odpad časem příjdeme. Jak ale vydolovat popílek z půdy a vyčistit atmosféru, popřípadě neutralizovat dopady skleníkového efektu. No, to bude fuška.
    Na druhé straně, jaderka, se kterou si hrají idiotští politici třeba změnou paliva, to je docela průser. Osobně bych byl pro distribuovanou síť menších plynových elektráren. I za ceny vyšších cen energie. Jenže to by se ti naši idioti museli dohodnout s Rusy a zněkolikanásobit objemy zásobníků.

  • Neználek • 24. prosince 2014

    cnemo napsal
    Prostě tu měly stát ještě 2 jaderky

    A já dodávám, že se mohly pohodlně zaplatit ze solárního tunelu.

  • cnemo • 25. prosince 2014

    Sio napsal
    Na to, jak zlikvidovat jaderný odpad časem příjdeme.

    Ale to se ví již docela dobře, stačí ho skladovat:) Návod dává archeologie. Objevuje dnes předměty, kostry, lidské výrobky, které přečkali na svém místě tisíce let. Stačí najít podobné vhodná místa po desítky generací se s tím nemusí dělat naprosto nic. Odpadu je objemově směšně málo.

    >Osobně bych byl pro distribuovanou síť menších plynových elektráren.

    To je jistě možnost, plynové e. jsou fajn. Jednoduché, relativně čisté, s rychlým nástupem výkonu.Jako protiváha k líným jaderkám bezva. Škoda, že nemáme surovinu. Malé kompaktní JE jsou zatím ve vývoji a efektivita ještě nebyla prokázána.