Diskuze k článku


  • koloděj • 7. prosince 2014

    no, pěkný článek, ale pane Kadlubec, buď by to chtělo menší rozčílení nebo zopakovat matiku, nebo lépe vysvětlit vaše „výpočty“

    Pokračujme ještě dál, kolik to bude za deset let? No připíšeme nulu, tedy 525.600.000, slovy: pět set dvacet pět miliónů šest set tisíc korun, tedy zaokrouhleně půl miliardy. A kolik to bude za dalších deset let, tedy celkem za dvacet let? Zase připíšeme nulu, tedy bude to 5.256.000.000, slovy pět miliard dvě stě padesát šest miliónů.

    tak za 10 let 500 mega a za dvacet pět miliard ? ne náhodou jen jedna miliarda ? .. no, ono v těchto částkách už by mi to po roce bylo jedno, jsem asi jednoduchý, ale v podstatě ani nevím, nač by mi tolik peněz bylo. .. jo konat „dobré skutky .. takhle pěkně bez námahy .. nevím, jestli je to to pravé …

  • mirror • 7. prosince 2014

    Mám štěstí, že nemusím vymožeností kapitalismu využívat. Stačí mi výplata. Není od kapitalisty. To také znamená, že od soudů nečekám spravedlnost. Řadoví policajti z místa bydliště, kteří jsou dostatečně známí, jsou také ucházející.

    Napadá mne, že bránit se kapitalismu lze například dopisy reprezentantům tohoto režimu. Všichni, kterým současný režim ublížil, by si měli písemně stěžovat osobními dopisy. Pište zvláště funkcionářům a poslancům stran, které tady po listopadu vládly. Pište vládě, pište církvi, jmenovitě Jebavému alias Dukovi, dále Vlkovi, Gebauerovi a jiným. Pište prorežimním umělcům, novinářům, do rádia a televise. Stěžujte si, obviňujte adresáty ze zodpovědnosti, buďte neúnavní a vyvolejte u nich pocit viny, aby je trápilo svědomí.

  • JanK • 7. prosince 2014

    Pro Koloděj: Jo, máte pravdu, nemá se násobit (jako u úroků) ale pouze sečítat. Omlouvám se.

  • peter. • 7. prosince 2014

    mirror napsal
    aby je trápilo svědomí.

    Ako ste na to prišli,že majú nejaké svedomie?

  • fajt • 7. prosince 2014

    tak u nás se v drtivé většině v klídku po havlovsku kradlo ( dodejme , že za hlasitého jásotu davu, kterému se to bůh ví proč moc líbilo – tedy než padli na hubu) a ještě více odkloňovalo – v Rusku to bylo za Jelcina úplně jiný rodeo, tady se opravdu mordovalo a umíralo hlady… mohl použít asijskou taktiku zákazu vývozu měny, zisku…ale je to prostě ruská duše, buduje imperium a v podstatě nepřítel je velmi zákeřný a všeho schopný ( pro čistého kapitalistu je jeho krok povzbuzením, pro spekulanty s vedlejším záměrem by se v budoucnu mohl stát i pastí ) a zatím se stále hraje podle jeho pravidel. ..)

    PS : s tou amnestii na podivný kapitál to až tak velké překvapení nebylo, nedostal náhodou Klaus medaili zrovna od Putina? :-)

  • Sio • 7. prosince 2014

    Možná je na čase smířit se s realitou. Politika a morálka nejdou dohromady. Buď budete morální a zašlápnou vás. Kdo si vzpomene, jací jste byli? Anebo se tomu zašlápnutí budete bránit všemi dostupnými metodami. Budete nemorální, avšak také živí. Putin hájí Rusko. Všemi dostupnými metodami. Protivníci už dávno shodili rukavice. Možná je čas ujasnit si, co vlastně na tom je nemorálního?

  • fajt • 7. prosince 2014


    Sto roků v kopalně mlčel jsem,
    kdo mi těch sto roků vrátí?
    Když jsem jim pohrozil kladivem,
    kdekdo začal se mi smáti. ..)

  • fajt • 7. prosince 2014

    http://www.ac24.cz/zpravy-ze-sveta/5187-to-co-se-stalo-v-detroitu-se-deje-po-celych-usa – takže jo, kdo z koho… a ještě si tam střílí do svých…zatím černých. ..)

  • Alena • 7. prosince 2014

    video už bohužel není k dispozici, ale poslanci ruské dumy předložili návrh zákona o deoffshorizaci ekonomiky i s vysokými tresty za nedodržení zde
    http://outsidermedia.cz/rusko-poslanci-p%c5%99edlo%c5%beili-st%c3%a1tn%c3%ad-dum%c4%9b-n%c3%a1vrhy-z%c3%a1kon%c5%af-pro-deoffshorizaci-ekonomiky/
    že tento zákon byl již schválen jsem se dočetla zde
    http://denikreferendum.cz/clanek/19261-v-rusku-vstupuje-v-platnost-bic-na-oligarchy-ma-zdanit-zisky-odvadene-do-danovych-raju
    Rusko nutně potřebuje peníze pro investice, má nastaven celý finanční systém ke spekulacím, ne k investicím, které se tím pádem nevyplácí. Rok 2014 měl být rokem k nastartování investic v Rusku, ale dle Glazjeva se to nedaří realizovat

    http://www.novarepublika.cz/2014/12/putinuv-poradce-glazjev-o-financni.html
    Rusům se nedostává peněz na úvěry pro rozhýbání ekonomiky. To bude důvodem, aby Putin přilákal oligarchy a zaručil jim beztrestnost. Mám dojem, že ve svém projevu slibuje daňové prázdniny i živnostníkům.

  • idiotronic • 7. prosince 2014

    Ten orientační propočet prováděl před lety Jiří Hanák na stránkách Lidových
    novin( než byl odejit) pro Viktora Koženého. Za předpokladu, že začal podnikat 17.11.1989 ve 24.00 hodin, vyšlo mu, že vydělával 730 000 korun
    za hodinu. Je lhostejné, že už nevím, ke kterému datu autor skončil uzávěrku, protože nabytí majetku bylo beztak jednorázovou akcí a pak majetek
    zvolna mizel, a pak i Viktor Kožený (náhle).

  • Petrpavel • 8. prosince 2014

    Tentokrát s vámi, Sio, naprosto souhlasím.
    Ano, „… Putin hájí Rusko. Všemi dostupnými metodami. Protivníci už dávno shodili rukavice. …“ .
    Nelíbí se mi to, ale to tak všechno co s tím můžu dělat. Putin může, a dělá. Taková je realita.

  • maruska • 8. prosince 2014

    Nejsem častým přispívatelem do diskusí, ale tady mi nedalo. Již první odstavec obsahuje lživé tvrzení. Pán Putin nic nesliboval a ani nic nezaručoval, on pouze navrhoval. Ono by to chtělo zamyslet se i třeba nad pravomocemi prezidenta, pane Kadlubče, jestli to vůbec v jeho kompetenci je. Ale možná jsme oba poslouchali rozdílné projevy a komentáře k nim. Viďte.

  • peter. • 8. prosince 2014

    Putin nevyhlásil žiadnu amnestiu pre zločincov ani pre oligarchov,ktorí sa ukryli pred trestným stíhaním v zahraničí.Putin navrhuje vyhlásiť amnestiu na kapitály(nie na kapitalistov)ktoré unikli z Ruska.Ide o obrovské sumy a Putin chce ,aby sa tieto peniaze vrátili do Ruskej ekonomiky.Má to súvis s offshore firmami.Putin má svoju predstavu ruského kapitalizmu spojenú aj s nutnosťou zabezpečenia sociálnych potrieb samotných Rusov.
    Už nadpis článku je zavádzajúci a svedčí o autorovom nepochopení Putinovho prejavu.

  • Gatta • 8. prosince 2014

    Putin je velmi inteligentní a jistě četl i Saint-Exuperyho a Machiavelliho díla.

  • peter. • 8. prosince 2014

    peter. napsal

    Putin nevyhlásil žiadnu amnestiu pre zločincov ani pre oligarchov,ktorí sa ukryli pred trestným stíhaním v zahraničí.Putin navrhuje vyhlásiť amnestiu na kapitály(nie na kapitalistov)ktoré unikli z Ruska.Ide o obrovské sumy a Putin chce ,aby sa tieto peniaze vrátili do Ruskej ekonomiky.Má to súvis s offshore firmami.Putin má svoju predstavu ruského kapitalizmu spojenú aj s nutnosťou zabezpečenia sociálnych potrieb samotných Rusov.
    Už nadpis článku je zavádzajúci a svedčí o autorovomnepochopení Putinovho prejavu.

    Časť Putinovho prejavu týkajúca sa amnestie na KAPITÁL ju tu:
    http://www.stripkyzesveta.cz/cz/media/925/vladimir-putin-pro-nas-je-suverenita-existencni-podminkou
    Nevidím tam ani slovo o tom,že sa jedná o amnestovanie zločincov.Autor článku Putinov prejav buď skreslil úmyselne alebo ho prečítal len povrchne a vyvodil z neho nesprávny záver.Sociálny rozmer ruského kapitalizmu tak ako ho chápe Putin je v inej časti jeho prejavu.

  • hudryper • 8. prosince 2014

    V putinovském Rusku ,podobně jako v Číně,se vyvíjí nový režim. Po první etapě s využitím všech
    výhod korporátního kapitalismu začnou tyto režimy podle mého názoru omezovat sociální nesouměřitelnost. Jinak by nemohly přežít konfrontace s centrálními bankstery,které je čekají.
    Ruský nebo čínský nacionalismus je samozřejmě silná karta,ale v křiklavě nespravedlivém režimu by postupně slábla. Zřejmě půjde o systém ,který bude využívat tržní vztahy,konkurenci a přitom
    bohatství jednotlivce bude limitováno celospolečenskými zájmy a nedodržování limitů bude stále přísněji trestáno. Putinova amnestie má jednorázový efekt. Kdo z oligarchů se podrobí,bude po nějakou dobu omezován ve své hrabivosti podstatně méně než ti,jejichž nakradené prachy jsou
    a zůstanou k dispozici západním bankám. Ti své majetky v Rusku ztratí a aby se udrželi nad
    vodou a zachovali si to co vyvezli,budou muset zrazovat svou zemi a riskovat své životy v boji s ní.
    Aby ekonomická moc oligarchů nemohla ohrožovat moc politickou,je nutné udržovat jejich finanční sílu na takové úrovni,která vyloučí přeměnu ekonomické moci v moc politickou. To je
    už dnes vidět i v Číně,kde dochází k trestání i vysokých stranických špiček,když svou korupční chamtivost přeženou. Mne si Putin získal v okamžiku,kdy společně s Chodorkovským nechal
    zavřít i Rotschilda těsně před podpisem „dohody“ tohoto bílého koně v Rotschildových službách.
    Doufejme,že není zcela vyloučeno,aby se něco podobného mohlo přihodit i dalším vlastníkům FEDu, nebo londýnské City.

  • peter. • 8. prosince 2014

    hudryper napsal
    V putinovském Rusku ,podobně jako v Číně,se vyvíjí nový režim. Po první etapě s využitím všech

    Nejaká modifikácia Leninovho NEPu?

  • Aleš • 8. prosince 2014

    mirror napsal

    Mám štěstí, že nemusím vymožeností kapitalismu využívat. Stačí mi výplata. Není od kapitalisty. To také znamená, že od soudů nečekám spravedlnost. Řadoví policajti z místa bydliště, kteří jsou dostatečně známí, jsou také ucházející.

    Napadá mne, že bránit se kapitalismu lze například dopisy reprezentantům tohoto režimu. Všichni, kterým současný režim ublížil, by si měli písemně stěžovat osobními dopisy. Pište zvláště funkcionářům a poslancům stran, které tady po listopadu vládly. Pište vládě, pište církvi, jmenovitě Jebavému alias Dukovi, dále Vlkovi, Gebauerovi a jiným. Pište prorežimním umělcům, novinářům, do rádia a televise. Stěžujte si, obviňujte adresáty ze zodpovědnosti, buďte neúnavní a vyvolejte u nich pocit viny, aby je trápilo svědomí.

    Vyvolat v eskalátorech pocit viny je nadlidský úkol. Veškeré nenápadné pseudofilozofie živené neoliberalismem spočívají v neexistenci pocitů viny vůči okolnímu světu a v zamezování vnímání pocitů viny u okolního světa vůči jedinci.
    Člověk podle nich nemůže měnit svět ani druhé, ale může měnit jenom sám sebe. Za svoje nemoci a neúspěchy může vinit jen sám sebe. A úspěch vnímat jenom jako odměnu za snahu a schopnosti.
    Přesto nám nezbývá nic jiného, než co jste napsal. Ale se zvláštním zřetelem na to, aby to nedopadlo jako s dopisy Husákovi…
    ———————–
    Rusko je ve válce s USA. Jakou strategii v této válce zvolí Prezident, je na něm. Ukvapené hodnocení bez odstupu od pana Kadubce určitě bude jednou přehodnoceno. Jestli to bude úspěšná či neúspěšná strategie. Game is over. Do Valdaje podle mne s tím nepočítal. A šachy s černými figurami proti přesile nejdou hrát bez oběti figur či pozic. Jde o hodně. Zachování života na planetě Zemi a lidské společnosti na ní jsou sami o sobě Vyšším principem.

  • fra • 8. prosince 2014

    Těžko říct zda tato vábnička od VP za účelem vrácení kapitálu do Ruska bude mít nějakou odezvu. Ti co kapitál vyváží a převážně žijí v zahraničí asi nemají valný vztah k Rusku a je to pro ně jen výborná „dojná kráva“. Co přesně Putin řekl je v přiloženém videu od minuty 27:56, projev byl na ČT24 vysílán s přerušením při instalaci ministra dopravy.
    http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/10101491767-studio-ct24/214411058061204

  • Bety • 8. prosince 2014

    Myslím si, že svět není černobílý a my někdy nekriticky chceme, aby ti, jež z nějakého důvodu uznáváme, byli bílí jako padlý sníh. Jenže jít proti tankům s chlebem a solí není zrovna nejúčinější taktika, zvlášť, když jak dobře víme, protivník nemá vůbec žádné morální zábrany. Pokud to Rusku pomůže a to je to, co má podle mne Putin v prvé řadě na mysli, tak to udělat musí. Iluze si o nich určitě nedělá, jen doufám, že ví jak je udržet na uzdě, až se mu nahrnou zpátky. O tom, jaké má dlouhodobé plány se můžeme jen dohadovat, ale pro mne je důležité, že je to politik , který se nehrne do války a snaží se v situaci .v jaké je / a kterou bez svého zavinění zdědil/ ochránit svou zem a zvýšit životní úroveň lidí. S Klausem a jeho amnestií se to srovnávat nedá, ten jen „vylepšil“ život úzké vrstvě svých společníků a kamarádíčků.

  • Béda • 8. prosince 2014

    Dvousečná zbraň: http://www.dolezite.sk/Cena-ropy-na-minimech-QU3uxZ.html

    „… Toto drastické snížení cen přivede většinu ropných gigantů do určitých potíží, ať již vzhledem k nedostatku finančních prostředků na vykrytí státních rozpočtů (Rusko, Saúdská Arábie) nebo díky vysokým těžebním nákladům (USA,Kanada). Zvláštní pozornost si zaslouží pozice Spojených států, které zvýšily svoji produkci během posledních pěti let o více jak 3 mil.b/den a to téměř výhradně z břidlicových formací (Bakken,Eagle Ford,Permian…). I když se počáteční přehnaná euforie ohledně shale oil začíná pomalu vytrácet je situace v tomto těžebním oboru mnohem katastrofálnější než je presentováno. Nevídané a stále rostoucí zadlužení sto dvaceti sedmi největších společností trefně popsal ve svém článku Wolf Richter (Where Money Goes To Die)… Článek Wolfa Richtera jen potvrzuje tragickou situaci těchto společností. Od roku 2010, kdy „díra“ mezi výdaji a výnosy byla pouhých 18 mld. USD, se do 31.3.2014 zvýšila na 109 mld. USD (miliard za rok), přičemž je nutno k této sumě přičíst dalších 73 mld. USD z prodejů aktiv…

    Jaký je výhled. Pokud nezasáhne centrální vláda USA nebo se ceny ropy nějakým zázrakem nedostanou nad 100 USD/b, uvidíme likvidaci amerických “ shale oil “ společností ( ale i kanadských „tar sands „) v přímém přenosu. Prvním krokem bude pozastavení uvádění nových vrtů do provozu, omezení průzkumných prací, prodej aktiv a postupné zavírání neproduktivních polí, což bude mít negativní dopad na objem celosvětové produkce ropy a tím k postupnému nárůstu jejích cen. Rusko a Saúdská Arábie by vzhledem k nízkým těžebním nákladům (okolo 30 USD/b ) a vysokým devizovým rezervám neměly mít ve střednědobém horizontu výraznější potíže…“

  • Béda • 8. prosince 2014

    http://www.blisty.cz/art/75745.html

    „Putin pronese projev a hodnota rublu se propadne. Šéf evropské ústřední banky pronese projev a propadnou se burzy. OPEC má konferenci ve Vídni a propadne cena ropy. Japonský premiér vyhlásí předčasné volby a pokles jenu vůči dolaru se zrychlí. To všechno se stalo za posledních šest týdnů v už tak svárlivém roce, píše ekonomický reportér Channel Four News Paul Mason v deníku Guardian…“ Opět dvousečná zbraň potvrzující že zavádění sankcí proti surovinové velmoci v systémové krizi jsou sebevražedným nesmyslem.

  • fajt • 8. prosince 2014

    http://archiv.ihned.cz/c1-63226450-budu-zalovat-byvale-vedeni-o-miliardy-rika-spravce-zalozny-msd-ivo-hala – Plán, který musí schválit insolvenční soud, počítá s vytvořením virtuálního „data roomu“. Na pozici správce tohoto virtuálního tržiště prý přichází v úvahu PPF banka nebo J&T. Do něj budou moci zájemci nahlédnout za nevratný poplatek až 300 tisíc korun a vratnou kauci 200 milionů korun. „Bude to hra pro velké kluky .“ – a to jde o podělanou čezkou záložnu, jak se asi hraje o pár ligových úrovni výše. ..)

  • fajt • 8. prosince 2014

    http://archiv.ihned.cz/c1-63198980-drobne-dluhy-lze-nadale-vymahat-pomoci-exekuce – „Vymáhat se bude dál. Záleží na věřitelích, jakou obchodní strategii zvolí. Velké společnosti a advokátní kanceláře celý proces zautomatizovaly a zcela jistě v tom budou pokračovat. Nejde jen o firmy, věřitelem je často obec, stát nebo jimi vlastněný subjekt. Týká se to například pokut u městských dopravních podniků. Tady lze ale s dlužníky pracovat i jinak než pouze exekučně vymáhat dlužné částky,“ míní Šmejkal z Poradny při finanční tísni. U malých částek, jako jsou dluhy vůči dopravnímu podniku nebo telefonním operátorům, jde zpravidla o takzvané formulářové žaloby. Právní zástupce tedy vyplní formulář, což je víceméně rutina, která není podle Šmejkala příliš nákladná. .. njn, na chudý lid musí být přísnost, jak sám pravil P. Rychetský, když to celé rozjel. ..)

  • Sio • 8. prosince 2014

    peter. napsal
    Nejaká modifikácia Leninovho NEPu?

    Asi v tom je nějaká podoba. Putin, podobně jako kdysi Lenin, pochopil, že je potřeba zapojit maximálně vnější zdroje. To ostatně dělá i Čína, kde by by byla bez investic a odbytu z celého západního světa? Jde o to, zda je dnes její trh dostatečný, aby absorboval jejich produkci, až USEU na ni nasadí rovněž nějaké embargo, jak mají ve zvyku.
    Myslím ostatně, že něco podobného zkouší i Zeman. Dostat sem zdroje zvenčí. Ano, výprodej rodinného stříbra atd. Ale je potřeba se podívat dál. Je v bytostném zájmu západních koncernů, které v některé zemi investují, postarat se o odbyt. Pokud by jim ty koncerny nepatřily, nasadily by všechny páky, aby se odbyt nekonal. A jak vidno v Číně, funguje to. Kultivuje se práce, dává se práce a také tu vznikají prostředky pro rozkvět kapitálu. A kde kapitál rozkvétá, tam roste i životní úroveň. Stačí porovnat třeba Prahu a Ostravu. Myslím, že o to každému soudnému státníkovi jde. I Putinovi.
    Kapitál je nadnárodní, ale i práce je nadnárodní. Pro zaměstnance není až tak důležité, kde jeho výrobky skončí, jestli v Číně nebo Africe. Zájímí ho plat a stabilita.

  • Gatta • 8. prosince 2014

    Re Sio – on kdyby to Putin „prodal“ všechno Rohtschildům, tak by taky lidi měli nějakou tu výplatu a navíc i neochvějnou stabilitu.

  • Alena • 8. prosince 2014

    Rusko potřebuje vyrábět doma, a to za pomocí úvěrů či cizinců, kteří si budou v Rusku zakládat své firmy. Rozhodně si chce ponechat surovinové zdroje pod svou kontrolou. Stát potřebuje finance, a to kromě vlastního chodu a sociální oblasti i např. na armádu. Snaha Putina o to, aby zemědělská produkce byla domácí a Rusko nemuselo dovážet léky, je chvályhodná. Nadnárodní kapitál ano, ale pod kontrolou Rusů, tak jako v Číně. Pokud se nemýlím, Čína má pravidlo, že ne každá cizí firma může založit v Číně společnost se 100 % zahraničním kapitálem.
    Omezení platí v Číně pro strategické obory, např. energetika, doprava, finanční sektor, těžba surovin, atd. Tyto firmy se většinou umísťují do tzv. Zón volného obchodu, kde mohou požívat různé výhody, např. daňové prázdniny pro daň ze zisku, nižší sazbu této daně (národní sazba je 33%, v Zónách je to obvykle 15%) a možnost odpočtu DPH pro dovážené suroviny, které jsou určeny pro výrobu a pro vyvážené výrobky.
    Pokud se společnost stane kolonií, to je přestane mít schopnost investovat do nových technologií, je pak jednoznačně rozvojovou zemí bez větší perspektivy pro své obyvatele. A z tohoto jha se snaží Putinovo Rusko vybřednout. Jak se mu to podaří, ukáže čas.
    K samotnému článku- anglosaské země směřují k horšímu otroctví, než kdy na této zemi bylo. Mít miliony, na to kašlu, když jsem zdravá a dokáži si vydělat. Zamořit ale totálně půdu, nařídit GMO plodiny, to je humus, kdy ani zdravý člověk si pak nedokáže nic vypěstovat, a je naprosto odkázán na cizí pomoc. Co hrozí celému lidstvu, pokud zvítězí NWO projekt, je opravdu obludné. Jak se jim daří, je vidět na množství těch červených kartiček nad hlavou v poslední době.

  • Aleš • 8. prosince 2014

    fajt napsal

    http://archiv.ihned.cz/c1-63226450-budu-zalovat-byvale-vedeni-o-miliardy-rika-spravce-zalozny-msd-ivo-hala –Plán, který musí schválit insolvenční soud, počítá s vytvořením virtuálního „data roomu“. Na pozici správce tohoto virtuálního tržiště prý přichází v úvahu PPF banka nebo J&T. Do něj budou moci zájemci nahlédnout za nevratný poplatek až 300 tisíc korun a vratnou kauci 200 milionů korun. „Bude to hra pro velké kluky .“– a to jde o podělanou čezkou záložnu, jak se asi hraje o pár ligových úrovni výše. ..)

    Když zapojíme holandský interpol, třeba by mohlo dojít i na skutečné vlastníky PPF. A Holanďani by si nás měli předcházet, kolik toho ještě vydrží ty jejich hráze?

  • Dolmen • 8. prosince 2014

    hudryper napsal
    V putinovském Rusku ,podobně jako v Číně,se vyvíjí nový režim.

    Mám na celou věc podobný názor. Zřejmě jde o využití dravosti kapitalistů k pozitivním cílům. Využití některých vlastností kapitalismu – produktivity, efektivnosti, inovativnosti – k hromadění domácího kapitálu a tento následně směrovat na sociální cíle v zájmu celé země a jejího obyvatelstva. Myslím, že v Číně se odehrává podobný proces a my v jeho počátcích nemůžeme odhadnout oč přesně běží, protože se jedná o běh na dlouhou trať. Řekl bych, že autor článku se dívá na věc příliš dogmaticky prizmatem sociální spravedlnosti a hlavně netrpělivě. Některé věci však nelze lámat přes koleno a to vědí dobře Číňané…, že netrpělivost není dobrým rádcem si ověřili v praxi při Velkém skoku. Až teprve praxe ověří správnost teorie.

  • Béda • 8. prosince 2014

    A v opačném gardu rozdmýchávači války a podporovatelé nacismu: http://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Polaci-volaji-do-Berlina-Az-na-nas-Putin-hodi-atomovou-bombu-jste-na-rade-vy-Mame-strach-z-Ruska-349060

  • Aleš • 8. prosince 2014

    Dolmen: Potvrzeno i z amerických zdrojů.
    http://www.novarepublika.cz/2014/12/roberts-rusko-ma-zapadni-nepratele-ne.html

  • Aleš • 8. prosince 2014

    http://www.blisty.cz/art/75737.html#
    Bubliny hloupější a sprostější než česko-britský bulvár. Lehovistům nepomůže ani diagnostikování a možná ani následná léčba. Jakožto nejsem prezidentem, tak se klidně k něčemu tak oplzlému vyjádřím. Izolace sociopatů a jiných deprivantů je nutná. Ať už vězení či ústavy. Sociopaté a deprivanti škodí lidské společnosti víc než kdejaký obyčejný malý parazit.

  • Sio • 8. prosince 2014

    Gatta napsal

    Re Sio – on kdyby to Putin „prodal“ všechnoRohtschildům, tak by taky lidi měli nějakou tu výplatu a navíc i neochvějnou stabilitu.

    Opravdu? Jste si tím jist?

  • Sio • 8. prosince 2014

    Alena napsal

    Rusko potřebuje vyrábět doma, a to za pomocí úvěrů či cizinců, kteří si budou v Rusku zakládat své firmy. Rozhodně si chce ponechat surovinové zdroje pod svou kontrolou. Stát potřebuje finance, a to kroměvlastního chodua sociální oblasti i např. na armádu. Snaha Putina o to, aby zemědělská produkce byla domácí a Rusko nemuselo dovážet léky, je chvályhodná. Nadnárodní kapitál ano, ale pod kontrolou Rusů, tak jako v Číně. Pokud se nemýlím, Čína má pravidlo, že ne každá cizí firma může založit v Číně společnost se 100 % zahraničním kapitálem.Omezení platí v Číněpro strategické obory, např. energetika, doprava, finanční sektor, těžba surovin, atd. Tyto firmy se většinou umísťují do tzv. Zón volného obchodu, kde mohou požívat různé výhody, např. daňové prázdniny pro daň ze zisku, nižší sazbu této daně (národní sazba je 33%, v Zónách je to obvykle 15%) a možnost odpočtu DPH pro dovážené suroviny, které jsou určeny pro výrobu a pro vyvážené výrobky.
    Pokud se společnost stane kolonií, to je přestane mít schopnost investovat do nových technologií, je pak jednoznačně rozvojovou zemí bez větší perspektivy pro své obyvatele. A z tohoto jha se snaží Putinovo Rusko vybřednout. Jak se mu to podaří, ukáže čas.
    K samotnému článku- anglosaské země směřují k horšímu otroctví, než kdy na této zemi bylo. Mít miliony, na to kašlu, když jsem zdravá a dokáži si vydělat. Zamořit ale totálně půdu, nařídit GMO plodiny, to je humus, kdy ani zdravý člověk si pak nedokáže nic vypěstovat, a je naprosto odkázán na cizí pomoc. Co hrozí celému lidstvu, pokud zvítězí NWO projekt, je opravdu obludné. Jak se jim daří, je vidět na množství těch červených kartiček nad hlavou v poslední době.

    Zcela souhlasím. Kapitál ano, zisky ano, ale v případě Ruska stejně jako Číny, pod kontrolou (ne nutně vlastnickou) státu.

  • Sio • 8. prosince 2014

    Béda napsal

    A v opačném gardu rozdmýchávači války a podporovatelé nacismu: http://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Polaci-volaji-do-Berlina-Az-na-nas-Putin-hodi-atomovou-bombu-jste-na-rade-vy-Mame-strach-z-Ruska-349060

    No, už jenom to, jak tam čtu „polští intelektuálové“, stačí, abych byl doma. Je to banda typu „kníže, k lidu blíže“. Otřesná chamraď urážející veškerou inteligenci národa.

  • Béda • 8. prosince 2014

    http://www.ac24.cz/zpravy-ze-sveta/5196-ukrajina-odmitla-kvuli-jedne-miliarde-dolaru-uzavreni-vzdusneho-prostoru

    Ukrajinská vláda ignorovala doporučení Evropské agentury pro bezpečnost letectví a neuzavřela svůj vzdušný prostor několik dní před havárií malajsijského boeingu, informoval list The Sunday Times s odkazem na zdroj z agentury.

    Experti agentury posoudili v rozhovoru s ukrajinskými kolegy bezpečnost letů na tímto regionem.

    Avšak nemají právo zasahovat do rozhodnutí suverénních států.

    Advokát čtyř německých rodin, jejichž příbuzné zahynuli v letecké havárii, podal žalobu proti ukrajinské vládě u Evropského soudu pro lidská práva. Sdělil, že se kyjevské úřady chtěly vyhnout ztrátě poplatků za lety, které činí asi jednu miliardu dolarů ročně.

  • Sio • 8. prosince 2014

    Béda napsal

    http://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Putin-vyrobil-Evrope-obrovsky-problem-A-ma-sanci-ovladnout-situaci-varuje-analytik-Campbell-349063

    Tohle je fakt síla. A ta perlička na koncei mě rozesmála.
    „Ukrajinštinu stejně jako angličtinu totiž neovládají všichni členové kabinetu, včetně americké dámy, litevského bankéře a gruzínského šamana. Proto se museli smířit s jazykem nepřítele, aby byli vůbec schopni mezi sebou mluvit,“ glosuje analytik.“

  • Béda • 8. prosince 2014

    http://www.nwoo.org/2014/12/08/rusko-zahajilo-trestni-rizeni-proti-ukrajinskym-poslancum-trest-je-neodvratny/

    Vyšetřovací výbor Ruska zahájil trestní řízení proti ukrajinským poslancům Juriji Berezovi, Andreji Levusovi a Igoru Mosijčukovi. Případ je otevřen na základě článku „Veřejné výzvy k teroristické činnosti nebo veřejné ospravedlnění terorismu“,…Tito takzvaní poslanci si pravděpodobně nejsou vědomi efektivity práce ruského právního systému, řekl Markin. „Takže pro ně a pro ty, kteří by případně byli v pokušení jejich prohlášení opakovat, připomínám, že ještě nikomu z těch, kdo se dopustili teroristických činů a podobných zločinů na území Ruské federace, se nepodařilo uniknout odpovědnosti: někdo je už odsouzen, někdo při kladení odporu zničen. Právě takový osud čeká na ty, kdo vyzývají k podobným zločinům na území Ruska, pokud by se tam nacházeli,“ – řekl oficiální zástupce Vyšetřovacího výboru.

    Po podezřelých bylo zahájeno pátrání.

    Připomeňme, že předtím hlava Čečenské republiky Ramzan Kadyrov dal pokyn justičním orgánům i specnazu Čečenské republiky, aby zahájily trestní řízení proti těmto poslancům Nejvyšší rady Ukrajiny a přijaly komplexní opatření k zatčení a dopravení drzounů do Čečny.

  • Gatta • 8. prosince 2014

    Sio napsal
    Opravdu? Jste si tím jist?

    To záleží, co si pod tím kdo představuje.

    Jo, jo – jedna z věcí kde se tradičně moc neshodujeme.
    A taky princip proč nikdy nebudu člen ČSSD.

  • Béda • 8. prosince 2014

    http://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Profesor-Keller-Milos-Zeman-muze-byt-nas-nejlepsi-povalecny-prezident-349082

    „Jako jediný z více než pěti set poslanců faktické koalice v Evropském parlamentu jsem hlasoval proti asociační dohodě s Ukrajinou. Jsem přesvědčen, že nepomůže běžným Ukrajincům, ale s vysokou pravděpodobností povede k rozložení Evropy,“ uvedl Keller…Rusko by si podle Kellera nijak nepomohlo, pokud by okupovalo Ukrajinu. Muselo by zásobovat a živit desítky milionů lidí v zemi, která se během posledních dvou dekád žalostně hospodářsky a sociálně propadla. Pokud by naopak Ukrajina vstoupila do NATO, vzroste tím dramaticky hrozba velkého vojenského konfliktu. „Myslete si o mě, že jsem nezodpovědný politik, ale pro rozsáhlý vojenský konflikt se zemí disponující jaderným arzenálem se prostě nadchnout nedokážu…
    Země se dneska neovládají tím, že do nich pošlete své tanky, ale tím, že nad nimi získáte kontrolu jakožto jejich věřitel, a pečlivě sledujete růst jejich zadlužení. A to nám od Ruska určitě nehrozí,” říká europoslanec Keller… Velká část kampaně proti Zemanovi je podle něj vyvolávána a udržována uměle… „Pokud bychom věděli, kdo za křečovitou kampaní proti němu stojí, věděli bychom o skutečném fungování naší demokracie mnohem více, než co nám vypráví Česká, tedy naše televize,“ řekl Keller.“

  • Alena • 8. prosince 2014

    Putinův cíl je grandiozní, a na to jsou potřeba peníze, které leží v daňových rájích
    http://czech.ruvr.ru/news/2014_12_08/Putin-RF-se-musi-stat-dodavatelkou-technologii-budoucnosti-2110/

  • Vlastimil • 8. prosince 2014

    Myslel to Vladimir Vladimirovič velmi dobře. Přilákat zpět. No a jak znám ruskou duši, pak se uvidí. Je docela možné, že nebudou stačit koukat.

  • Irena • 8. prosince 2014

    Vlastimil napsal
    Myslel to Vladimir Vladimirovič velmi dobře. Přilákat zpět. No a jak znám ruskou duši, pak se uvidí. Je docela možné, že nebudou stačit koukat.

    Tak to ji očividně vůbec neznáte.

  • fajt • 8. prosince 2014

    Alena napsal

    Putinův cíl je grandiozní, a na to jsou potřeba peníze, které leží v daňových rájích
    http://czech.ruvr.ru/news/2014_12_08/Putin-RF-se-musi-stat-dodavatelkou-technologii-budoucnosti-2110/

    na takový cíl nestačí jenom peníze. ..)

  • Alena • 8. prosince 2014

    vše ostatní už Rusové mají

  • fajt • 8. prosince 2014

    Alena napsal

    vše ostatní už Rusové mají

    opravdu ??… tohle je práce pro komplexní ( plně vybavené) idealisty, ale ti jsou zvětšiny po smrti…njn, doba byla zlá a lidi povětšinou ( s prominutím) svině … ani Rusko nebylo ušetřeno. ..)

  • Sio • 8. prosince 2014

    Gatta napsal
    To záleží, co si pod tím kdo představuje.

    Jo, jo – jedna z věcí kde se tradičně moc neshodujeme.
    A taky princip proč nikdy nebudu člen ČSSD.

    Možná, kdybychom to probírali déle, líp bychom pochopili, že nejsme názorově tak daleko. Krátké komenty jsou ošidné. Já už nikdy nebudu členem žádné strany, protože v jedné už jsem byl. Ať už to byl nebo nebyl omyl, je to pro mě něco jako věc cti.

  • Sio • 8. prosince 2014

    Alena napsal

    Putinův cíl je grandiozní, a na to jsou potřeba peníze, které leží v daňových rájích
    http://czech.ruvr.ru/news/2014_12_08/Putin-RF-se-musi-stat-dodavatelkou-technologii-budoucnosti-2110/

    Tady mám určité obavy, zda si neukousl příliš velké sousto. Vůbec Rusy nepodceňuji, ale dostat se na špičku v technologiích budoucnosti není snadné. Obávám se, že tohle připadne spíše Číně.
    Pokud se mýlím, budu muset přehodnotit některé své názory na to, jak svět funguje. Ale to během pár let zjistíme. Pokud nebude válka.

  • Alena • 8. prosince 2014

    fajt napsal
    opravdu ??… tohle je práce pro komplexní ( plně vybavené) idealisty, ale ti jsou zvětšiny po smrti…njn, doba byla zlá a lidi povětšinou ( s prominutím) svině … ani Rusko nebylo ušetřeno. ..)

    očekávala jsem, že budete argumentovat: Rusko nemá lidi požadovaného, vzdělání, nemá výzkum, atd. a vy takhle. Základem úspěchu je stanovit si cíl, to je základ každého lidského vývoje. Snění přechází do slov a činů. Nebuďte tak skeptický

  • PPK • 8. prosince 2014

    Nejen offshore klíčových odvětví ruské ekonomiky by bylo možné ukončit ze dne na den zákonem. Krátce, bylo-li by to skutečně nutné, pak se vždy dá IHNED zakázat vývoz kapitálu z území, je-li ten stát suverénní – a to Rusko bezpochyby je. Je vysoká pravděpodobnost, že by to VP prosadil, kdyby skutečně hrozily takové hospodářské ztráty, které by byly i pro tak bohatou zemi kritické. Zatím ale nejsou a tak na to jde VP metodou per partes, čili přesvědčováním oligarchů. Uvidí se, jak budou reagovat a zda jsou to vlastenci nebo lupiči národa. Výhodou pro VP přitom je, že zatímco u nás informační válka Západu mediálně jako by „funguje“, v Rusku je na občany neúčinná.

    Takže kde je problém? Problém patrně bude nejen v tom, že ruským oligarchům se možná nebude chtít vlastenecky se daňově vrátit do Ruska, bude tam možná i množství smluv, které byly uzavřeny ještě v době Jelcina a Rusko ZATÍM není ochotno podstoupit komplikace totální ekonomické války, k níž ale asi časem beztak dojde.

    Nicméně zatčení Chodorkovského a Rotschilda bylo ukázkou, že když to bude nutné, pak hrubá síla každého SUVERÉNNÍHO státu zasáhnout umí – a že se tak i skutečně stane. Když neposlušného psa lze získat voňavým buřtem, pak totéž stejně může zafungovat i na ty oligarchy. Nu a když to nezabere, pak ruský stát může buřt schovat, použít bič a psa pořádně zpráskat.

    Ostatně, donucovací nástroje jsou v plánech a snahách západních strůjců NWO i nyní, ač (a dokonce právě proto), že je tu globalizace. Malým příkladem budiž snaha o prosazení téměř celoplanetární kontroly peněz nebo např. světové daně na tabák pod průhlednou záminkou zdraví ubohých závisláků, kteří rádi kouří cigarety a doutníky. atd. atd. atd.

    IMHO, Klausova amnestie, to zatím vůbec není Putinoův návrh oligarchům.

  • fajt • 8. prosince 2014

    Alena napsal
    očekávala jsem, že budete argumentovat: Rusko nemá lidi požadovaného, vzdělání, nemá výzkum, atd. a vy takhle. Základem úspěchu je stanovit si cíl, to je základ každého lidského vývoje. Snění přechází do slov a činů. Nebuďte tak skeptický

    :-) jsem pouze trochu povšechně informovaný optimista… ale jít ( mít možnost) a juknout více do hloubky ( stačilo by do počátečního budovatelského snění), tak by ze mně byl možná jenom tichý a sporadický návštěvník OM , ale o to asi zběsilejší uživatel života. ..)

  • Gatta • 9. prosince 2014

    Každý život je a musí být „pitomý optimista“. Dokonce i poučený skeptik musí být „pitomý optimista“ a pracovat pro budoucnost.
    Což se vůbec nevylučuje s užíváním života :-)

  • nemo50 • 9. prosince 2014

    Putin povedal „a“. Vynutila si to bezpochyby temer predvojnová situácia v akej sa Rusko a celý svet nachádza, kedy si morálku môžete dať za klobúk, lebo ide o prežitie. Kto z ruských pracháčov túto veľkorysú ponuku využije, bude profitovať.
    Ale existuje aj „b“. Tí, ktorí ponuku odignorujú, prídu o nejaký čas o majetky v Rusku.

  • Dolmen • 9. prosince 2014

    Vlastimil napsal
    Myslel to Vladimir Vladimirovič velmi dobře. Přilákat zpět. No a jak znám ruskou duši, pak se uvidí. Je docela možné, že nebudou stačit koukat.

    No, já nevím. Dnes jsem mluvil se svojí ruskou přítelkyní a podle ní se pátá kolona už šikuje. V čele jdou, tak jako u nás, umělci. Psali prý dopis Putinovi, jak moc špatně se chová ke svým emerickým partňorům, že to bude muset změnit a že se za něj stydí.

  • Sio • 9. prosince 2014

    Dolmen napsal
    No, já nevím. Dnes jsem mluvil se svojí ruskou přítelkyní a podle ní se pátá kolona už šikuje. V čele jdou, tak jako u nás, umělci. Psali prý dopis Putinovi, jak moc špatně se chová ke svým emerickým partňorům, že to bude muset změnit a že se za něj stydí.

    No, nejspíše jsou dobře dotováni neziskovkami. Jak je to asi u nás? Bylo by zajímavé znát zdroje příjmů frontmenů naší umělecké fronty. Možná bychom se napřed divili a pak ledacos pochopili. Za prachy lze vše, tak proč si nekoupit mediálně známé lidi? Vlastně je to logický krok. Možná Rusové na tom dělají taky. Jak že se jmenuje ten francouzský herec, co chce ruské občanství? A ten americký, co prohlásil, že je Putinův přítel? Možná jen tak a možná i Rusové si umějí někoho koupit …

  • fajt • 9. prosince 2014

    asi nejlépe se s pátou kolonou v Rusku vypořádal Stalin ( proto mu vypečená rockefellerovic famílie dodnes nemůže přijít na jméno ) a čím déle žiju v kapitalismu a v emerické kolonii, tím více mi je jeho způsob komunikace se západními slouhy sympatičtější ( měl požít déle, svět by rozhodně vypadal jinak, amerika by tolik určitě nenarostla a i západní Evropa by nebyla až tak otřesně vazalská) – Depardieu je kluk francouzský ulice, který přičichnul i k pařížský prostituci na vyšší úrovni, co by úspěšný Alfonz ( dohazoval děvky vyšší politické špičce) , ten ví dobře proč požádal o ruské občanství ( a jenom úleva na dani to nebyla) – a taky má v západních mediích nálepku nezřízeného pijana ( jako kdyby francouzi byli echtovní abstinenti ), který neví, co činí – Rourke je taky kluk ulice, který si šel po čase Hullywůd vymlátit do ringu, a taky schytává rány od „svého“ tisku, že je to zkrachovaný feťák ( jako kdyby tř. Bush mladší nevládnul permanentně pod vlivem drog), který je při obdivu Putina v nějakém pomýleném rauši…njn, prozápadní presstittutky, jako kdyby na nich něco skutečně podstatného a důležitého záleželo. ..)