Diskuze k článku


  • Vlastimil • 7. února 2016

    Obávám se, že článek, ač napsaný s brilatní nadsázkou, a slohem hodným
    Victora Huga, málokdo pochopí. Zvláště se obávám, že to budou ti, kteří se s nadmutou hrudí, ozdobenou metály, pyšně rozhlížejí z kapitánského můstku vraku, kotvícího ve smrduté rejdě.

  • fajt • 7. února 2016

    Tribune, očekávám od vás nějaký manuál pro potápějící se boroky, kteří už nějaký pátek jsou až po uši v zesrané zátoce, třebas jak na dno dostat i kapitána a vlastníky celé zátoky. ..)

    • Stan • 7. února 2016

      Autorem není Tribun.

  • hudryper • 7. února 2016

    Vlastimil napsal
    článek, ač napsaný s brilatní nadsázkou, a slohem hodným
    Victora Huga,

    napsal další skvělý literát Vlastimil.Vedení KSČM je na tom skutečně tak,jak to popisuje autor,
    což se jasně ukázalo během kauzy a jejího ukončení smrtí skutečného a vzdělaného komunisty Ransdorfa. Musím tomuto levicové straně fandícímu autorovi dodat trochu optimismu. Zdá se mi,
    že odchodem Sobotkova vedení z čela ČSSD po katastrofální volební porážce a nástupem jiných
    tváří do vedení KSČM (Josef Skála a jeho velmi zajímavě pojatý smuteční projev) definitívně
    skončí svěrací kazajka nasazená oběma těmto levicovým stranám americkými poradci na bohumínském sjezdu s jeho známým usnesením, po jehož přijetí byl pro Zemana a jeho druhy
    otevřen i hlavní vchod do paláce šlechtičen.Dochází totiž k rychlému přibližování okamžiku,kdy
    se budou rozdávat zase jednou karty pro nadcházející hru. Když sociálně demokratická vláda žádá potajmu o umístění americké vojenské základny v Čechách,pro což ani Pentagon nemůže mít nějaké relevantní zdůvodnění,znamená ,že to jde se Sobotkou a jeho satelity parádně s kopce dolů.
    Při čtení odpovědí Honzy Kellera na otázky PL na téma vhodnosti či nevhodnosti figury jako je Sobotka v čele našeho státu mne napadlo,že ho požádám o bližší vysvětlení.Bude to nepochybně souviset s možnými českými reakcemi na politiku Bruselu,resp.jeho skutečné vůdkyně Merkelové.

  • fajt • 7. února 2016

    Stan napsal

    Autorem není Tribun.

    ups, omlouvám se Tribunovi , vám Stane děkuji za upozornění na mou ošibku( tohle se mi stává jednou za sto let :-) ) a dotaz směřuji na Turbina ( podle jeho formy a podání problému očekávám opravdu něco výživného ). ..)

  • peter. • 7. února 2016

    Podľa mňa tá loď už nevypláva.Posádka aj s kapitánom zomrie pokojnou smrťou,loď skoroduje,zhnije a potopí sa.To ale neznamená,že ľudia stratia vieru a túžbu po tom,aby sa raz ľudstvo dopracovalo k tomu,že človek sa k človeku bude správať ako človek a nie horšie,ako to zviera.Lev keď uloví korisť,tak sa nažerie a zbytky nechá iným zvieratám,aby sa nasýtili tiež.Človek nie!Ten zbytky zničí alebo predá,aby sa priepasť medzi ním a chudobnými ešte prehĺbila.Kvôli tomuto ideálu vstupovali ľudia do komunistických strán,kvôli tomuto ideálu ľudskosti zomierali v boji proti fašizmu.Tak ako veriacich kresťanov neviedli ku vykynožovaniu celých národov a k upaľovaniu čarodejníc Kristus a kresťanské idee ale konkrétni ľudia(politici,kňazi a preláti) s túžbou po moci a bohatstve,tak aj myšlienky komunizmu zdiskreditovali len ľudia(politici,komunistickí pohlavári a reformní vedátori)-
    Preto verím,že táto odveká túžba ľudí po sociálnej spravodlivosti raz,keď k tomu nastanú vhodné podmienky,vygeneruje novú posádku pre novú supermodernú bojovú loď,ktorá bude brázdiť zasmradnuté vody kapitalistického mora a ničiť kapitalistické vojnové krížniky.A bude jedno akú farbu bude mať vlajka tejto novej lode a ako sa bude nazývať nová posádka.Myslím,že „hýbatelia sveta“ si to uvedomujú a preto sa snažia zabrániť prirodzenému vývoja sveta tým,že ľudstvo chcú vymeniť za multikultúrnu masu živočíchov jednej rasy,jedného náboženstva,
    masu bez morálky a vlastnej vôle niečo na svojom živote meniť.Tak ako o tom hovorí táto dáma :
    https://www.youtube.com/watch?v=2yNJ-jrdgZg
    Preto by mali byť ľudia v pozore pred tým,čo sa v Európe dnes deje v súvislosti s imigrantami.

  • K. J. • 7. února 2016

    Na palubě už je ze sentimentu v provozu pouze letní kino a za mrzký příplatek je možná i prohlídka již trochu zatuchlého muzea…

  • JK • 7. února 2016

    Já myslím že může vyplout kdykoli, musel by se ale objevit silný spojenec. V nepřátelském obklíčení nemá smysl dělat teatrální gesta, schytat jeden ležérně poslaný výstřel a klesnout na dno. Možná by to zapůsobilo jako hrdinství, ale takto se bitvy nevedou, mají-li být vítězné.
    Musí se objevit silná válečná loď, která by poskytla krytí a s ní a s dalšími vytvořit neohrožené loďstvo. Severoatlantický kapitalistický zlořád také stojí a padá s USA. Bez nich je nic.
    Zkrátka a dobře jsme malí a je nesmysl jít za stávající situace do bitvy proti všem. Jak se říká, osamocených hrdinů jsou plné hřbitovy. Myslím že i na našem kapitánském můstku se stále ještě vyhlíží jestli není někdo na obzoru. Taktéž věřím, že kdyby se takový spojenec objevil a zazněl signál k vyplutí, tak by se na můstku strhla mela a někteří by asi šli přes palubu. Ale vyplulo by se, i když by to nebylo bez problémů. Posádka a hlavně pasažeři jsou za ta léta demoralizovaní coby důsledek kapitalistické propagandistické i materiální péče. Kapitalisté se totiž poučili a i když armádě pracujících nadále nechají jen na přežití, k hladovým nepokojům už to dojít nenechávají a odpůrce neutralizují způsoby které je nepasují do role hrdinů hodných následování.
    Nicméně latentní odpor je většinově v kotli přítomen a za situace příznivé úspěchu by jej signál k vyplutí jistě uvolnil. Ovšem za situace úspěchu velmi, ale opravdu velmi nakloněné. Totiž armáda pracujících není tak docela armádou hrdinnou.

  • Dolmen • 7. února 2016

    Jak tak sleduji hemžení na scéně, tak se kvapem blíží doba, kdy nadkritické množství štěpného materiálu bude k dispozici. Teď už jen najít ten volný neutron, který zažehne řetězovou reakci. Pochybuji však, že se najde právě na této lodi. Jinak souhlas s JK – armáda pracujících opravdu není armádou statečnou, raději si počká, jestli za ní tu bitvu nevybojují třeba blaničtí rytíři.

  • koloděj • 7. února 2016

    něco tak trochu mimo mísu, Stan promine

    https://www.facebook.com/czech.WeAreHereAtHome/videos/1528074367493526/

  • Aleš • 7. února 2016

    Herci už si zamlouvají plastické operace na sešikmení víček? Nicméně pro stranu mírného pokroku v mezích zákona by současné dění ve světě mohl být impuls. Již nikdy více muset poslouchati šašky ze šapitó. Spojenci na obzoru. https://www.youtube.com/watch?v=isB2U-yl_GM

  • hudryper • 7. února 2016

    http://aeronet.cz/news/video-dustojnik-ministerstva-vnitra-koordinoval-provokacni-akci-skupiny-maskovanych-muzu-behem-sobotni-demonstrace-proti-islamu-v-praze-neuveritelna-inscenace-rezimu/#comment-50231

    Je to s těmi agenty W4C bída. Jdou od průseru k průseru.Včera Libanonec,dnes nepovedené představení pod hradem a ještě nasraní ,zneužívaní policisté.
    *
    AKTUALIZACE 07-02-16, 17:00*

    Předseda Unie bezpečnostních složek *Jiří Vítek vyzval ministra vnitra Chovance k odstoupení*, a to kvůli zneužívaní policistů pro politické úkoly v reflexi na sobotní provokační akci přestrojených příslušníků ministerstva vnitra za nácky v provokačním schématu, který měl zdiskreditovat demonstranty proti islámu v očích veřejnosti.

  • Admirál • 8. února 2016

    hudryper napsal
    napsal další skvělý literát Vlastimil.Vedení KSČM je na tom skutečně tak,jak to popisuje autor,
    což se jasně ukázalo běhemkauzy a jejího ukončení smrtí skutečného a vzdělaného komunisty Ransdorfa. Musím tomuto levicové straně fandícímu autorovi dodat trochu optimismu. Zdá se mi,
    že odchodem Sobotkova vedení z čela ČSSD po katastrofální volební porážce a nástupem jiných
    tváří do vedení KSČM (Josef Skála a jeho velmi zajímavě pojatý smuteční projev) definitívně
    skončí svěrací kazajka nasazená oběma těmto levicovým stranám americkými poradci na bohumínském sjezdu s jeho známým usnesením, po jehož přijetí byl pro Zemana a jeho druhy
    otevřen i hlavní vchod do paláce šlechtičen.Dochází totiž k rychlému přibližování okamžiku,kdy
    se budou rozdávat zase jednou karty pro nadcházející hru. Když sociálně demokratická vláda žádá potajmu o umístění americké vojenské základny v Čechách,pro což ani Pentagon nemůže mít nějaké relevantní zdůvodnění,znamená ,že to jde se Sobotkou a jeho satelity parádně s kopce dolů.
    Při čtení odpovědí Honzy Kellera na otázky PL na téma vhodnosti či nevhodnosti figury jako je Sobotka v čele našeho státu mne napadlo,že ho požádám o bližší vysvětlení.Bude to nepochybně souviset s možnými českými reakcemi na politiku Bruselu,resp.jeho skutečné vůdkyně Merkelové.

    hudrypere, jste velký optimista, zaměňujete občas přání za realitu.

    1) Odchod Sobotkova vedení – připouštím, že se může stát (ČSSD ode mne hlas nedostane a od mnoha z mého okolí také ne) Otázka zní, kdo po nich? Vidíte u nich nějaké neokoukané tváře, s dostatečným IQ, s nadprůměrnými organizačními schopnostmi, s odhodláním a s odvahou? Podle mého, poslední takový byl (je?) Rath.

    To samé platí o Komunistech.

    Více či méně radikální změnu nemůže dělat parta usedlých pohodlných páprdů. To předpokládá generační výměnu. Na to bude muset být ještě mnohem hůře, aby se mladší generace odhodlala vzít věci do rukou.

  • Aleš • 8. února 2016

    Mýlíte se Admirále. Mladá generace pořád žije v bláhové naději, že ten zlý Zeman národ podvedl, že se na hrad dostal jen kvůli lhaní, a že přijde někdo, kdo bude lépe vyhovovat jejich vysněnému kádrovému profilu, kdo ho porazí. Musíme vycházet z toho, co máme za materiál. V tomto čas hraje proti nám. Mizíme my i s námi naše historická paměť. Čas hraje pro jen v globální politice. Erdragonova role Hitlera bude mít kratší životnost, než on sám doufal. V civilizaci, kde včera znamená předevčírem.
    A my musíme sladit tyto dva protichůdné procesy evolucí v kýženou změnu. Nikdo za nás to neudělá. Kalousek se v Právu bavil o možných potřebách změny stavu EU jako dobrého projektu, ochraně vnější schengenské hranice a přímo zaútočil na Putina, že je jeho práce borcení EU a obnova podoby Evropy jako národních států… A tady je použita klasická demagogická koncepce. Na čem je založeno působení sil, kterým Kalousek slouží, tak z toho obviňuje názorové oponenty a především pana Putina.
    „Ti, kdo se včera báli,
    dnes lodní deník píší,
    pirátskou vlajku vzhůru a do zubů nože,
    žralokům kus žrádla, ať mají něco k jídlu,
    a bodnout do azuru, sídlíš-li tam bože,
    pro tebe padla, dnes my jdeme ke kormidlu.“
    J.N.

  • Dolmen • 8. února 2016

    Aleš napsal
    Mýlíte se Admirále. Mladá generace pořád žije v bláhové naději, že ten zlý Zeman národ podvedl, že se na hrad dostal jen kvůli lhaní, a že přijde někdo, kdo bude lépe vyhovovat jejich vysněnému kádrovému profilu, kdo ho porazí. Musíme vycházet z toho, co máme za materiál. V tomto čas hraje proti nám. Mizíme my i s námi naše historická paměť.

    Aleš má pravdu, proto asi ta zoufalá výzva Turbina – už nezbývá času, protože ten pracuje proti nám. „Demokrati“ možná neznají DVTŘ (DOTU), ale přesně podle ní postupují – viz 1. až 3. priorita:
    1. priorita – světonázorová (Východní moudrost: Chceš-li pokořit nepřítele, vychovej jeho děti)pokoření vybraného národa se stane trvalým, efektivním a prakticky nevratným, podří-li se nějakým způsobem masově změnit světonázor lidí. Potom budou lidé chránit zájmy svých cizopasníků, považujíc je za součást svého běžného života.
    2. priorita – chronologická (Kozma Prutkov: Častěji se ohlížej zpět, aby ses uchránil vážných chyb v budoucnosti)- člověk, který zapomněl svojí historii se podobá stromu zbaveného kořenů. Přepisování historie národa vede ke změně jeho budoucnosti. Proto každá změna vlády je vždy doprovázena přepisováním historie. Historie nic neučí, ona jen trestá za neznalost svých lekcí.
    3. priorita – faktologická (Friedrich Wilhelm Nietzche: Fakta neexistují – existují pouze jejich interpretace) – zpracování lidského vědomí pomocí různých ideologií, náboženství sociálních doktrín, médii, a kdykoliv bude zapotřebí pomocí předpřipravených rozporů (provokace, atentáty, skandální články atd. jsou vyvolávány konflikty, které nezasvěceným připadají jako náhodné…nástrojem je např. TV

  • Gatta • 8. února 2016

    JK napsal

    Já myslím že může vyplout kdykoli, musel by se ale objevit silný spojenec. V nepřátelském obklíčení nemá smysl dělat teatrální gesta, schytat jeden ležérně poslaný výstřel a klesnout na dno. Možná by to zapůsobilo jako hrdinství, ale takto se bitvy nevedou, mají-li být vítězné.
    Musí se objevit silná válečná loď, která by poskytla krytí a s ní a s dalšími vytvořit neohrožené loďstvo. Severoatlantický kapitalistický zlořád také stojí a padá s USA. Bez nich je nic.
    Zkrátka a dobře jsme malí a je nesmysl jít za stávající situace do bitvy proti všem. Jak se říká, osamocených hrdinů jsou plné hřbitovy. Myslím že i na našem kapitánském můstku se stále ještě vyhlíží jestli není někdo na obzoru. Taktéž věřím, že kdyby se takový spojenec objevil a zazněl signál k vyplutí, tak by se na můstku strhla mela a někteří by asi šli přes palubu. Alevyplulo by se, i když by to nebylo bez problémů. Posádka a hlavně pasažeři jsou za ta léta demoralizovaní coby důsledek kapitalistické propagandistické i materiální péče. Kapitalisté se totiž poučili a i když armádě pracujících nadále nechají jen na přežití, k hladovým nepokojům už to dojít nenechávají a odpůrce neutralizují způsoby které je nepasují do role hrdinů hodných následování.
    Nicméně latentní odpor je většinově v kotli přítomen a za situace příznivé úspěchu by jej signál k vyplutí jistě uvolnil. Ovšem za situace úspěchu velmi, ale opravdu velmi nakloněné. Totiž armáda pracujících není tak docela armádou hrdinnou.

    “ Totiž armáda pracujících není tak docela armádou hrdinnou. “

    Lid má ale ještě i jinou vlastnost. Pokud není spokojený, tak v krizových dobách prostě jen „nepodpoří vládnoucí režim“ a jde za tím kde vidí naději pro budoucnost. A z vládnoucí elity se přes noc stane „kůl v plotě“a genarál bez armády.
    Na to zapomněli komunisti, na toto zapomíná bruselská EU i dnešní ČSSD a ostatní politické strany.

    Jde tedy jen o to ve vhodnou chvíli být pro lidi „přijatelnou a reálnou nadějí pro budoucnost“.
    Mám pocit, že KSČM stojíc ne rejdě pomalu prohrává i tuto šanci …

  • idiotronic • 8. února 2016

    Pokud dojdete k (správnému) názoru, že pro příští volby současné strany , včetně LIDEM, ANO, PROTOŽE,ANŽTO a podobnými s tzv. lídry a s celostátní členskou základnou, která ani nezaplní autobus, nenabízejí věrohodné kandidáty, musíte založit stranu novou. Ujasněte si předem , jak čelit agresi cizopasníků proti nové straně. K dospozici mají výpověď z bytu, ze zaměstnání,inscenované přepadení , jehož vyšetřování nikam nepovede, a nově též nastěhování migrantů do domu , podepřené státní (bruselskou) dotací. Toto vše koordinováno telekomunikacemi v zahraničním vlastnictví.Až bude zřejmé, kterak tyto překážky obejít, svítá naděje.

  • Admirál • 8. února 2016

    Dolmen, Aleš – ano, čas je v tomto procesu podstatná veličina. Oblbovači oblbují, myslím ale, že se jim moc nedaří. Částečně proto, že oblbovači se stávají nevěrohodnými, částečně proto, že valná část mladé generace se nedá nadchnout vůbec pro nic a nelze využít/zneužít z té či oné strany vůbec k ničemu, částečně že existuje něco jako rozum předávaný z generace na generaci – mladí i přes generační vzpouru – mají v podvědomí zabudovány názory předků a pracují s nimi a v případě lámání chleba bývají pro ně při rozhodování podstatné.

    Také si nemyslím, že by čas hrál nějak výrazně proti nám (nám? Kdo jsme? Bylo by zajímavé definovat). Čas změn se nezadržitelně blíží a oblbovači nejsou s prací ani v půlce. A čím víc tlačí na pilu, tím jim oblbování víc a víc čouhá jako podolek z kalhot. A nápor emigrantů z Afriky se jim také nedaří a nepodaří obhájit (šance odkrýt oblbovače je zde velká).

    Pokud pro změnu podle „našeho“ nejsou podmínky, lidi, tak změna neproběhne, pokusy o její provedení jsou na 99% odsouzeny k neúspěchu. To jsem nevymyslel já. Na to byly lepší hlavy. To platí pro „nás“, ale zaplať Pán Bůh i pro „ně“.

  • idiotronic • 8. února 2016

    A ještě jeden rozdíl se zvolna rýsuje. Zatímco v devadesátém roce mohl policista
    odejít od policie a uchytit se v podnikatelské vrstvě, takže se s padajícím režimem mohl desolidarizovat a chovat se přiměřeně nové pozici, která skutečně existovala, dnes je již zřejmé, že cesta mezi bezdomovce je stále otevřena, ale jinak už alternativ mimo policii moc nemá. Bude se chovat disciplinovaněji.

  • Dolmen • 8. února 2016

    idiotronic napsal
    Pokud dojdete k (správnému) názoru, že pro příští volby současné strany , včetně LIDEM, ANO, PROTOŽE,ANŽTO a podobnými s tzv. lídry a s celostátní členskou základnou, která ani nezaplní autobus, nenabízejí věrohodné kandidáty, musíte založit stranu novou.

    Založit novou stranu, to chce peníze, peníze a zase peníze. Je-li dost peněz, začne se sbíhat i ctižádostivé členstvo…a potom stačí i velmi jednoduchý program, např. ANO, bude líp. Tomu všichni rozumí a všichni chtějí, aby bylo líp a je tedy i elektorát. Jenomže takové strany tu už byly, budou i nadále vznikat nové a ještě novější. Jistější cesta by byla ozdravit a aktivizovat ty strany stávající s vybudovanou infrastrukturou a stabilním elektorátem – tedy ČSSD a KSČM. Bohužel, obě působí poněkud rozplizle a ani jedna si nestanovila jasný cíl a azimut pochodu. Má to také své výhody – nemám-li definovaný cíl, mohu cíl i azimut neustále operativně měnit dle potřeby. To nám neustále ve velké míře předvádí ČSSD a v menší i KSČM. Takhle ale nikdy k žádnému cíli nelze dojít. Tyhle partaje se řídí zásadou, že nikoliv cíl, ale cesta je důležitá. To však platí pro jednotlivé kariéristické politiky, nikoliv pro politickou stranu. Pokud není stanoven cíl a azimut se neustále mění, tak to nakonec lidi přestane bavit.

  • JK • 8. února 2016

    Gatta napsal
    “ Totiž armáda pracujících není tak docela armádou hrdinnou. “

    Lid má ale ještě i jinou vlastnost. Pokud není spokojený, tak v krizových dobách prostě jen „nepodpoří vládnoucí režim“ a jde za tím kde vidí naději pro budoucnost. A z vládnoucí elity se přes noc stane „kůl v plotě“a genarál bez armády.
    Na to zapomněli komunisti, na toto zapomíná bruselská EU i dnešní ČSSDa ostatní politické strany.

    Jde tedy jen o to ve vhodnou chvíli být pro lidi „přijatelnou a reálnou nadějí pro budoucnost“.
    Mám pocit, že KSČM stojíc ne rejdě pomalu prohrává i tuto šanci …

    Gatto, na takové bláhovosti já bych určitě nespoléhal. Propaganda se už postará aby se lid držel kolem toho jediného správného světonázoru i kdyby žral kořínky, zdanili mu vzduch a zprivatizovali i Slunce. Ostatně kapitalisté si ani nedělají přílišné ambice ovládat stádo pořád ve stejných barvách. Když už politický subjekt splní svůj účel a pro další páchání dobra je nadále nevolitelný a pro kapitál tudíž nepoužitelný, prostě se nechá svému osudu a operativně se ovečkám připraví partaje nové, lepší, barevnější, voňavější, opravdovější a čestnější(třeba i se stejnými ksichty, to je fuk), které všechnu tu předešlou nepravost pojmenují, sešlou hromy a blesky na ten předešlý zlořád, malinko couvnou a brzy navážou na to co se nestihlo dokončit. Dokud se opět nezdiskreditují a nespotřebují svůj potenciál, aby došlo k dalšímu přepřažení (staro)nových koňů. A tak pořád dokola. A věci jdou stále tak jak mají jít.

    Kdepak, lidi jsou z velké části pořád jen opice jdoucí za silným opičákem a dokud se neobjeví nový, tak budou sloužit tomu stávajícímu i kdyby jim tisíce vetchých stařečků neustále omlácelo o hlavu jejich nedůstojnou roli otroků, vděčných za drobky z jejich vlastních výsledků práce spadlých ze stolu a doufajících, že dnes ještě nepadnou za oběť.

    Myslím že komunisti na nic nezapomněli a kdyby chtěli, tak bysme budovali socialismus dodnes. Jenomže oni už nechtěli, resp. významná část z nich nechtěla. Záviděli moc a bohatství západním prominentům, kteří se přitom ani nemusí neustále zodpovídat lidem za to v jakých podmínkách žijí, protože jejich ideologie je „každý sám za sebe, každý svého štěstí strůjce“. „My jsme tady jen od toho, aby všichni měli stejné šance“ 😀

  • JK • 8. února 2016


    Ostatně moc se těm komunistům nelze divit, pokud nebyli opravdu pravověrní a rozhodli se obnovit kapitalismus. Ne každého by bavilo pořád muset řešit na ÚV každé prdnutí v nejzapadlejší vísce republiky a neustále poslouchat „Soudruhu, proč nemáme tohleto a támhleto, proč na Západě mají tak obrovskou nabídku všemožného blýskavého zboží, proč tam jezdí taková fára, proč můžu vidět luxus a vysoký životní styl jen v západních filmech, proč… ? Proč já, poctivý popelář, kolikrát pracující celou šichtu i v pondělí a občas i v pátek, jezdím Warťasem a ty Žigulem? To má být ta tvoje socialistická rovnost a diktatura proletariátu?“
    O co to mají jednodušší v kapitalismu, když stačí s úsměvem říct „musíš se víc snažit. Vem si příklad z píle a šikovnosti pana Bakaly, Kellnera, Chrenka, Tykače, Babiše, Komárka, …“

    Zkrátka a dobře, v žádné mocné vlastnosti lidu nevěřím a změna tady nastane, až se v geopolitice o tom rozhodne. My nebudeme dělat obstrukce a vyjdeme rozhodnutí vstříc. Lze jen doufat, aby se rozhodlo aspoň trochu příznivěji pro nás, než jak se rozhodlo před čtvrtstoletím.

  • hudryper • 8. února 2016

    JK napsal
    Myslím že komunisti na nic nezapomněli a kdyby chtěli, tak bysme budovali socialismus dodnes. Jenomže oni už nechtěli, resp. významná část z nich nechtěla. Záviděli moc a bohatství západním prominentům, kteří se přitom ani nemusí neustále zodpovídat lidem za to v jakých podmínkách žijí, protože jejich ideologie je „každý sám za sebe, každý svého štěstí strůjce“. „My jsme tady jen od toho, aby všichni měli stejné šance“

    JKCitovat

    Dobře řečeno JK. Potřebovali se zbavit nepohodlné ideologie a kontroly nad svou zlodějnou. Ovšem jen někteří,ti ostatní na to čuměli jak telata na nová vrata. A pak se to řadě z nich zalíbilo.
    Není nad samet. Už Hitler ve třiatřicátém pomocí jeho stylu ke kancléřskému postu přišel.

  • Gatta • 9. února 2016

    Re JK – pokud propaganda zvládne, aby lid žral kořínky a byl u toho spokojený (což není nic neobvyklého a to i po dlouhou dobu), tak pochopitelně nebude klást ani ten pasivní odpor. Stejně tak pokud bude mít pocit, že nějakou staronovou stranou „tentokrát konečně štěstí dojde“. Svoboda a spokojenost nejsou totiž okolnost, ale stav mysli.

    Pokud bude mít vetchý stařík společenskou sílu velkého opičáka, jako třeba Ghandí, půjdou lidi i za ním. Jde jen o tu obecnou sílu.
    “ … výsledků práce spadlých ze stolu …“ – jak byste to nazval za komančů ? Možná to nebyly drobky, ale maximum – otázkou je, jestli to bylo v absolutní hodnotě větší než ty drobky.
    I proto lidé v 89 podpořili změnu – i když v tom podstatném změnu k horšímu.

    Bysme se tady zbytečně nehádali … v podstatě nerozporuju, co jste napsal, taky jsem to zažil a v žádné mocné vlastnosti lidu také bláhově nespoléhám.

    Jsou ovšem občas v dějinách okamžiky, kdy lid opravdu rozhoduje – tedy jeho ochuta se angažovat, přinášet oběti a umírat za elitu, které věří a o které si myslí, že pod jejím vedením si pomůže.

  • Aleš • 9. února 2016

    JK, hudryper: Samozřejmě že změna bude souviset se změnou geopolitickou. Ale i tak budeme muset nejen jí nebránit, ale i jít naproti. I z Pjakina je to cítit. I šachy nejsou jen o tom, co mi dovolí soupeř, ale i o tom, co já dovolím jemu. Výstižný komentář pod Pjakinovou přednáškou měl Martin bez m. Navíc pokud bude aspoň trochu geopolitické vůle, nikde není psáno, že výsledkem procesu musí být vždy přesně to, co si určí jako cíl nějaký prediktor.

  • Korcagin • 12. února 2016

    Samozřejmě nejde o nic jiného, než o likvidaci komunistické strany a přetvoření v eurolevici. Na kapitánském můstku jsou ti, kteří zvedali ruku pro změnu názvu strany, zvedali ruku pro vstup do EU. Členská základna odmítla to první, i to druhé. Ale to elitám v KSČM nevadí. Je nutné se zbavit členské základny, ta překáží. Ale svojí pasivitou dává této likvidační akci argumenty.