Diskuze k článku


  • fajt • 11. srpna 2016

    z toho tak trochu vyplývá, že Rusko mělo aktivní účast ( i kdyby jenom informační a elektronickou při negaci americké strany) při pokusu o státní převrat v Turecku a turecký paša jel do Petrohradu Putinovi poděkovat za svůj zachráněný život ( tedy nejenom za ponechanou moc ). ..)

  • Admirál • 11. srpna 2016

    fajt napsal

    z toho tak trochu vyplývá, že Rusko mělo aktivní účast ( i kdyby jenom informační a elektronickoupři negaci americké strany) při pokusu o státní převrat v Turecku a turecký paša jel do Petrohradu Putinovi poděkovat za svůj zachráněný život ( tedy nejenom za ponechanou moc ). ..)

    Pokud to tak je (a všechno tomu nasvědčuje), pak se jedná ze strany Rusů o majstrštyk. Strategický úspěch.
    Znovu opakuji. Neohrožuje nás Rusko, Islámský stát, ohrožuje nás nekompetence, mentální nedostatečnost vám vládnoucích. Jejich nekompetence se přelévá do kvality jejich výkonného aparátu. Začíná to zřejmě už při výběru vhodných lidí. To není nahodilý problém, to je krize, degenerace systému!

    Důsledek je neschopnost naplánovat a provést jakoukoli složitější akci, vyžadující znalost, předvídavost, invenci.

  • Martin (už bez taky m) • 11. srpna 2016

    Admirál napsal
    Pokud to tak je (a všechno tomu nasvědčuje), pak se jedná ze strany Rusů o majstrštyk. Strategický úspěch.
    Znovu opakuji. Neohrožuje nás Rusko, Islámský stát, ohrožuje nás nekompetence, mentální nedostatečnost vám vládnoucích. Jejich nekompetence se přelévá do kvality jejich výkonného aparátu. Začíná to zřejmě už při výběru vhodných lidí. To není nahodilý problém, to je krize, degenerace systému!

    Důsledek je neschopnost naplánovat a provést jakoukoli složitější akci, vyžadující znalost, předvídavost, invenci.

    Souhlas Admirále, ale částečně to byl záměr.
    Kdokoliv se u nás snaží cokoliv provádět od základů a smysluplně koncepčně, stále narážíme na nejen zcela neschopné – ale také zcela nekompetentní lidi – na všech úrovních státní správy bezmála.
    A i jen při „prostém fungování“ tak složitých společností a „civilizací“ jako je ta „naše“ je možné provádět „správu“ nekompetentně jen velmi omezeně…

  • fajt • 11. srpna 2016

    průser je, že jde ( stále ) o politiku jednoho privilegovaného muže, až tady nebude, tak se tahle velkozem v minutě může zvrátit na gorbačojelcinovskou sračku ( takže stačí někoho pouze přežít, i při vlastních ober chybách ). ..

  • Admirál • 11. srpna 2016

    fajt napsal

    průser je, že jde ( stále ) o politiku jednoho privilegovaného muže, až tady nebude, tak se tahle velkozem v minutě může zvrátit na gorbačojelcinovskou sračku ( takže stačí někoho pouze přežít, i při vlastních ober chybách ). ..

    Nesouhlas. Co se Ruska týče, nemůže jít o politiku jednoho muže.

    Jeden muž, byť sebeschopnější, by dokázal uspět jednorázově, několikanásobně, pokud by však nebyl podepřen fungujícím systémem, ukázalo by se to poměrně brzo. To se ukazuje dnes v případě EU a v podstatě celého západu.

    Když někdo tvrdí, že vlastně Rusko není nic jiného, než benzínová pumpa, vědomě či nevědomě lže. K tomu, aby se létalo do vesmíru, aby se vyráběla špičková letecká technika, zbraně atd. je třeba široce fungující systém. Od školství, přes výzkum, výrobní schopnost, řízení.

    Putin je součást fungujícího stroje. U fungujícího stroje se dá vyměnit součást.

  • Irena • 11. srpna 2016

    http://www.vz.ru/news/2016/8/11/826313.html
    Вылетевшие из России шесть Ту-22М3 нанесли удар по ИГ в районе Ракки

  • Admirál • 11. srpna 2016

    Ještě mne napadla jedna souvislost spojená s jednáním Erdogana s Putinem v Petrohradě:
    Bulharsko přesně v té době vyjádřilo přání vrátit se k projektu Jižní potok. To nebude z jeho hlavy, Bulharsko je stejně jako my protektorát, tudíž si myslím, že protektoři došli k závěru, že plynovod do Turecka je doopravdy reálná záležitost a obnovením jednání o Jižním potoku přes Bulharsko chtějí buď zhatit plán plynovodu přes Turecko a nebo v horším případě nechat táhnout plyn přes Bulharsko (je z hlediska bezpečnosti a vydíratelnosti lepší, než přes Turecko). Také je v tom případě jisté, že pohřbili vyhlídky na Katarský plyn přes Syrii.

  • mm • 11. srpna 2016

    no, pan Putin přeci zachránil před zajetím a popravou doktora ekonomických věd Janukovyče, prezidenta- zákonného- Ukrajiny. Proč nezachránit Erdogana, jsem-li, a to pan Putin rozhodně je, stejným demiurgem dějin, jako jistý Napoleon. A nemyslím ovšem, že na něj vbrzku čeká Waterloo. Jinak, ad Viki pod mým příspěvkem….Erdogan kontroluje situaci kolem základny Incirlik. De facto drží americké jaderné zbraně, ale všem jasno, že nikoli proti Rusku. Pošle snad pan Stoltenberg vagón, aby se hlavice vrátily USA, a jaká je šance odvezení zbraní z Turecka? Myslím, že o tom rozhodují Erdoganovi lidé….

  • Irena • 11. srpna 2016

    http://www.rozhlas.cz/zpravy/evropa/_zprava/ukrajinske-specialni-sily-vtrhly-na-krym-tvrdi-rusko-kyjev-oznacil-informaci-za-vymyslenou–1640293

    Tohle melou na radiožurnálu, kde tedy obvykle všechno přemílají xkrát, ovšem tohle jsem slyšela jenom jednou. Perseidy jsou důležitější.

    Mluvil tam nějaký pan EXPERT, jméno si nepamatuji. Který k tomu dodával, že vlastně šlo o takovou partyzánskou akci. Těmi výbušninami chtěli jenom vyděsit lidi na Krymu, neměli v úmyslu nikomu ubližovat! Být na jeho místě, tak bych ještě dodala, že vlastně měli v plánu na Krymu zorganizovat jenom takový ohňostroj pro pobavení?

    Já bych se té ku..y expertské zeptala, jestli více jak dvouleté dělostřelecké ostřelování paneláků na Donbasu je také jenom taková drobná partyzánská akcička? Přece v Kyjevě žádní teroristé nesedí. Je to prostě taková partička demokratických miláčků západního světa.

  • peter. • 11. srpna 2016

    Irena napsal
    Tohle melou na radiožurnálu

    Táto dáma svojim vyjadrením sa k napadnutiu územia RF,vlastne priznáva,že udalosti prebehli tak,ako ich popisuje Ruská strana.Lebo“Krym patrí Ukrajine“ – povedala.
    https://cont.ws/post/342444

  • peter. • 11. srpna 2016

    Je dávno známe,že ruská vláda nemá strašnejšieho nepriateľa,než seba samu.
    Aj keby všetci vonkajší nepriatelia Ruska spojili svoje sily,aj tak by mu nenarobili také škody,ako jeden ambiciózny blbec,pripustený ku kormidlu.
    https://cont.ws/post/341842

  • Irena • 11. srpna 2016

    peter. napsal
    Táto dáma svojim vyjadrením sa k napadnutiu územia RF,vlastne priznáva,že udalosti prebehli tak,ako ich popisuje Ruská strana.Lebo“Krym patrí Ukrajine“ – povedala.
    https://cont.ws/post/342444

    Řekla bych, že jejich nestydatost je prostě bezmezná.

  • Viky • 11. srpna 2016

    Ale Irenko, ani radiožurnál, ani jím použité experty přece nemůžete brát moc vážně. Oni se jenom tak vážně tváří, jinak jsou to veselé kopy. Že se občas spletou (ale fakt jenom trošku!) to je drobná vada na kráse… Když klidně nazývají Su-24 stíhačkou, konec konců letadlo to je, nééé? tak co.
    Stalo se přibližně tohle: Večer, asi 3km od státní hranice zahlédl někdo z místních pohyb skupiny osob v maskáčích. ohlásil, a …. začalo tóčo! V maskáčích – lovci!? Ony tam jsou rezervace… Takže kromě toho že je tam státní hranice, tam stejně nemá kdo co lézt. Strhla se přestřelka a v ní přišel o život jeden příslušník armády a jeden pracovník FSB. Následoval zátah v blízkém Armjansku a posbírání celé skupiny patřící pod vojenskou rozvědku Ukrajiny. Zabavili množství zbraní, munice, trhavin. Takové množství, že ho skupina nemohla táhnout sebou. Jenom výbušnin bylo přes 30kg! Buď tam byly skrýše dlouho, nebo se podařilo postupně předběžně dostat obsah tohohle muničáku na místo. Jestli se střílelo přímo na hranici, nebo až při zátahu v Armjansku, přesně nevím. V každém případě se další skupina pokusila přejít hranici . Setkali se s varovnými výstřely a z ukrajinské strany spustili kulometnou palbu na krymské území k odvlečení pozornosti. Přechod skupiny se nezdařil. Dostat se na Krym mimo cesty je v těchto místech velmi obtížné. Jde to, ale opravdu je to velmi obtížné. Dostat se přes moře je problém?!? Je. Moře přechází na velmi plochý a přehledný břeh a na druhé straně šíje to ani není moře, ale velmi, velmi mělká bahnitá slaná jezera. I moře i jezera mají pod malou vrstvou vody silnou vrstvu takového zvláštního bahna. Přeplout se to nedá běžnějšími prostředky, přejít taktéž. Je tam endemická slanomilná flóra a kolonie ptáků. Kijevských „ptáčků“ netřeba.

  • mm • 11. srpna 2016

    ukrajinská svačinka v batohu https://www.youtube.com/watch?time_continue=138&v=Qpb6b3L6g9o

  • Irena • 11. srpna 2016

    Zdá se mi to, nebo se ten diplomatický jazyk o dost přitvrdil?

    «Хотели бы также предупредить как Киев, так и его зарубежных кураторов, что ущерб, нанесённый российской стороне, гибель российских военнослужащих без последствий не останутся», — говорится на сайте МИД РФ.

    https://russian.rt.com/article/316257-mid-gibel-rossiiskih-voennyh-v-krymu-bez

  • bbb • 11. srpna 2016

    fajt napsal
    tak trochu vyplývá, že Rusko mělo aktivní účast ( i kdyby jenom informační a elektronickou při negaci americké strany) při pokusu o státní převrat v Turecku

    Snad to bylo naopak?
    Rusko mělo aktivní účast proti pokusu o státní převrat v Turecku

  • hudryper • 11. srpna 2016

    Irena napsal
    Zdá se mi to, nebo se ten diplomatický jazyk o dost přitvrdil?

    Očekávám,že nejen jazyk,ale připravovaná odpověď na možná už poslední provokaci ukrajinských
    nácků ,která je „na spadnutí“ náležitě ztvrdne. Bude mít za následek velký křik na západní straně,
    možná i ovlivní předvolební situaci v USA,ale rázem bude všem na dost dlouho jasné,s čím si tak
    lehkomyslně zahrávají neoconi. Bude to nejpíš rázné vkročení do studené války no: 2

  • Viky • 11. srpna 2016

    Takže už je poněkud jasněji. Skupina měla ne méně než sedm členů. Část se dostala na teritorium Krymu legální cestou, část po šíji, ale stranou od hraničního přechodu, vlastně po okraji slaných močálů. (se mi to nějak nezdálo, ten průchod přes „Sivaš“ (slaný močál) je pro mne nějak obtížně představitelný) Na tuhle skupinu narazili, tam se střílelo. Tahle skupina měla vybrat ze skrýše zbraně a připravit je k transportu a užití. Jeden z nich prostě začal vypovídat, a vzal to z gruntu. hezky jména i hodnosti – pokud věděl. Ukrajina samozřejmě vše popírá a tvrdí, že Panov byl unesen do RF. A on jak na potvoru překročil legálně hranici.

  • peter. • 11. srpna 2016

    Viky napsal
    prostě začal vypovídat, a vzal to z gruntu. hezky jména i hodnosti – pokud věděl. Ukrajina samozřejmě vše popírá a tvrdí, že Pa

    http://rusvesna.su/news/1470939896

  • mm • 11. srpna 2016

    to hudryper : máte pravdu.

  • fajt • 11. srpna 2016

    http://izvestia.ru/news/626718

  • Viky • 12. srpna 2016

    Peter, Vaše odkaz je nejspíš přesnější. Já nepoužívám „internetové zdroje“, můžu do informace samozřejmě vnést chyby, mohu cosi z uslyšeného vynechat atp.
    Mohu Vám oproti tomu říci něco málo, co na videu asi není . Tohle je asi největší útok (pokus). Kromě úspěšného útoku na stožáry vysokého napětí na Ukrajině, existuje celá řada pokusů o diverze. Prakticky nic z nich nevyšlo. cíle- uzly elektrosítě, stavba kerčenského mostu (2x), pokus o vyhození přehradní hráze. (tohle bylo velmi, no, …podivné..) Při kontrole hráze bylo nalezeno místo přípravy útoku, ale diverzant z toho zřejmě vycouval. Nikoho se nepodařilo chytit, ale čerstvé kroky přípravy tam byly. Na Krymu je klid, jen s jeho úplným zajištěním mají bezpečnostní složky dost práce. (část diverzantů se dostala i přes vodu, používají všechny možné cesty)

  • peter. • 12. srpna 2016

    Viky:
    Nechcel som vám oponovať.Chcel som len podoprieť vaše komentáre k téme.Sú veľmi zaujímavé,lebo je z nich zrejmá znalosť problematiky.Vidno z nich,že máte prístup aj k zdrojom,ku ktorým sa iní nedostanú.

  • Viky • 12. srpna 2016

    Peter,-„“Nechcel som vám oponovať.Chcel som len podoprieť vaše komentáre k téme““ Já to přesně tak i chápu. Video je dobře šiřitelné, naprosto konkrétní a blbě se zpochybňuje. Na něco je ale komentář lepší.
    Peter, mnoho věcí není publikováno s velkými titulky úmyslně. Existuje potřeba přitáhnout turisty, ne vyvolat hysterii. I když celá operace proběhla daleko od turistických lokalit, ti jednodušší mohou slyšet „Krym“ a nic víc.
    Vyslechl jsem si komentář od českého novináře. Ani jsem se nezlobil. RF – provokace – shromažďování vojsk – podivné mlčení bezprostředně po tzv. konfliktu s diversanty… Bože, dej některým alespoň kousek selského rozumu! Pokud se cosi takového stane, tak prvotní je pochytat a v relativní tichosti dohledat, ale ne publikovat, a ještě uprostřed hlavní turistické sezóny. Když zjistím, že to má širší pozadí a při opakování pokusu neváhají přikrývat výsadek střelbou, tak posílím ochranu ohrožené části hranice vojáky. Novináři to mají jinak. Asi. (Mohl by někdo takový předstoupit před rodiny těch mrtvých, a spustit o údajných mrtvých, ruské provokaci, anexi Krymu atd. Jak dlouho by asi trvalo, než by někdo z pozůstalých začal porušovat jeho lidská práva? třeba právo na celistvost obličeje.)

  • Gatta • 12. srpna 2016

    První zásada je: „Turkovi nikdy nevěř“

    Na druhou stranu, pokud má Erdogan (a síly za ním stojící) nějakou představu o samostatné politice Turecka – tak jeho spojenectví s USA a UE mu v tom nepomůže – pro ty vždy bude jen špinavý vazal. Uměřená spolupráce s Ruskem se mu zde přímo nabízí.

  • peter. • 12. srpna 2016

    Viky napsal
    Peter, mnoho věcí není publikováno s velkými titulky úmyslně

    Viky:
    Tomu rozumiem.Len mám obavy,že sa z tejto sračky môže vyvinúť niečo horšie.Každopádne sa tento incident nedá len tak pokrčiť a zahodiť do koša.
    https://www.youtube.com/watch?v=HGDAxTCiNbM

  • Viky • 12. srpna 2016

    Peter, může. Jestli Medvídě mluví o možném přerušení diplomatických vztahů, je ve věci asi ještě něco, něco co nevidíme. Od začátku těchle mejdanovských sraček nikdo z ruské strany neuvažoval o přerušení dipl. vztahů. A dobré důvody by se našly! Peter, ve věci je ještě něco… Sám incident není žádná sranda, ale není na takovou reakci. Donbass?

  • peter. • 12. srpna 2016

    Viky napsal
    Donbass?

    Viky:
    Čítate mi myšlienky!Podľa mňa sa všetok ten „pretlak“ odventiluje práve tam.Na Donbase.Ak je na oboch stranách nakumulovaná tak obrovská koncentrácia zbraní,vojska a techniky ako na Donbase,tak pokladám za logické,že sa tie zbrane,vojsko aj technika – použijú.Ak Ukrajina chce prežiť ako štát v hoci akej podobe,musí vyvolať vojnu s RF a…prehrať! Udržiavať status quo,už nemožno.Súčasný stav je neudržateľný,lebo Rusku škodí po všetkých stránkach a Ukrajina má poslednú šancu zastaviť voľný pád do pekla.Paradoxne,prehratou vojnou.

  • Viky • 12. srpna 2016

    to Gatta:““Uměřená spolupráce s Ruskem se mu zde přímo nabízí.““ Mocenská? Tedy „mocensko-politicko-vojenská“ Asi ne. Tímhle směrem Rusko vůbec nemíří. Najít společné body zájmu je pro RF (které nejsou přímo protichůdné) – nemožné. Tady spolupráce -ne-e.
    Ale ekonomická …? Tfff, to je úplně jiná. Pro ilustraci: do krize po sestřelu byla RF na druhém místě v objemu zahraničního obchodu Turecka, je v současnosti někde na 7-10 místě. Ono se to nezdá, ale před sestřelem mělo pracovní vízum RF víc než 200 000 tureckých občanů. Především stavebnictví. Tohle turecké „nebolí hé – he, nebolí“ jde hodně skrze slzičky. Rusové zavedli sankční opatření dost šikovně. Jenom někde nastoupil okamžitý stop stav. U kontraktů na samém začátku vše běželo dál. omezení bylo postaveno na uplatňování tureckých firem v dalších zakázkách. Končily staré kontrakty a nové nebylo možné uzavřít. To zvyšovalo napětí firem hezky postupně. Protože postupně končily i kontrakty. Tlak na Erdouše rostl postupně, aniž by rusové cokoliv měnili, utahovali šroubek. On se utahoval sám. Tohle je třeba mít na zřeteli. Výpadek nemá čím Turecko nahradit. potřebuje, musí, se vrátit k něčemu normálnějšímu.

  • Béda • 13. srpna 2016

    Komunističtí ideologové byli proti západním „demokratům“ břídilové: http://cz.sputniknews.com/nazory/20160812/3699716/zapadni-analytici-navod-informacni-valka-rusko.html

  • peter. • 13. srpna 2016

    Viky napsal

    Peter, může. Jestli Medvídě mluví o možném přerušení diplomatických vztahů, je ve věci asi ještě něco, něco co nevidíme. Od začátku těchle mejdanovských sraček nikdo z ruské strany neuvažoval o přerušení dipl. vztahů. A dobré důvody by se našly! Peter, ve věci je ještě něco… Sám incident není žádná sranda, ale není na takovou reakci. Donbass?

    Viky:
    http://www.nazorobcana.sk/novinka-sprava-aktualita/zahranicie/clanok-3745/tanaj-colchanov-kto-nevie-co-znamena-ukrajinska-agresia-proti-rusku-de-jure-je-to-vojna