Diskuze k článku


  • Sofie • 2. května 2018

    Souhlasím s autorem. Také jsem byla překvapená, že ČT 2 tento film uvedla. Dovolím si doplnit o závěr řeči nad hrobem K. Marxe, kterou pronesl B. Engels na hřbitově v Highgate v Londýně dne 17. března 1883.
    “ Marx byl především revolucionář. Napomáhat tak či onak svržení kapitalistické společnosti a státních institucí, které vytvořila, přispívat k osvobození moderního proletariátu, jemuž první vštípil vědomí vlastního postavení a jeho potřeb, vědomí podmínek jeho osvobození – to bylo jeho skutečným životním posláním. Boj byl jeho živlem. A Marx bojoval s takovou vášní, s takovou houževnatostí a s takovým úspěchem, jako málokdo.
    A proto byl Marx nejvíce nenáviděným, nejvíce osočovaným člověkem své doby. Vlády, ať absolutistické či republikánské, ho vypovídaly. Buržuové, ať konzervativní či ultrademokratičtí, ho o závod tupili vylhanými pomluvami….Odhazoval to vše jako povučiny… A zemřel uctíván, milován a oplakáván miliony revolučních spolupracovníků v celé Evropě a Americe, od sibiřských dolů až po Kalifornii. A mohu směle říci: třebaže měl mnoho odpůrců, měl stěží jen jednoho osobního nepřítele. Jeho jméno i dílo přetrvá staletí!“
    Hodně vody od té doby uplynulo a mohu jenom dodat, že Engels se nemýlil!

  • Irena • 2. května 2018

    Někdy „tendenční film“ promluví dost jasnou řečí – Korea po válce
    https://www.youtube.com/watch?v=LP-yg6w55QE

    A když si to okořeníte článkem Daniela Veselého, je to ještě více vypovídající
    https://blisty.cz/art/68062-za-deviantnimi-postoji-pchjongjangu-stoji-racionalni-okolnosti.html

    PS: Omlouvám se za odkaz na blitky, ale je to starý článek z doby, kdy se ještě tvářili, že jsou alternativou.

  • Dana • 2. května 2018

    Jsem vdecna, ze ziji v Americe v luxusu a uznavam, ze vetsina obyvatel planety tyto vydobytky nema.. Lidstvo se namnozilo na sedm miliard lidi a zacina se blizit k 8 miliardam. Pet miliard nema ani tyto zakladni prostredky k zapadnimu stylu zivota (z ceskeho tisku) :
    Mezi tyto položky patří včasné hrazení účtů (pravidelných plateb za bydlení či splácení půjček), dostatečně vytápěný byt, úhrada neočekávaného výdaje (Český statistický úřad loni pracoval s částkou 10 200 korun), pravidelná konzumace masa (nebo ryb či ekvivalentu pro vegetariány), týdenní dovolená pro všechny členy domácnosti, televizor, pračka, auto a výdaje za telefon.
    Takze ano, spravedlive bude, az se jednou ty milardy zvednou a rovnomerne rozdeli mezi chude cele bohatstvi sveta. Pro Cesko to ovsem bude znamenat tezky propad zivotni urovne, protoze uz z principu si cesky obcan nebude moci dovolit osobni auto ci domaci spotrebice, v jidelnicku maso. I pitna voda bude muset byt regulovana, jen nekolik litru na osobni spotrebu. Pod vladou lidu, vladou proletariatu si polepsi chudi na celem svete, nejen v Bangladesi, Delhi ci Africe. Dle marxistickeho nazoru maji vsichni lide narok na dustojny zivot, nejen Cesi.
    Prvni vlastovicky a pronikani chudych za lepsim zivotem do priznivych oblasti k zivotu prave zacina.. Faze zahlcovani volnejsiho prostoru a priprava na rozmelnovani puvodniho obyvatelstva. Mne je to celkem jedno a dalsi generace uz se nad vyrovnavanim rozdilu mezi chudymi emigranty a bohatsimi domorodci vubec nepozastavi. Tak do toho, soudruzi, bojujte za spravedlivy svet.

  • fajt • 2. května 2018

    zneužívání Marxe kapitalistickými hovady je nový level liberálního úpadku, ti úplně nahoře dobře vidí, jak neskutečnou a nadčasovou pravdu tento velikám měl a má, takže ho dali plně na hraní svým užitečným servisním idiotům a očekávají, že ti jeho odkaz a myšlenky dostatečně doprasí, aby další generace neměla sílu ani chuť oddělit skutečné propracované myšlenky a poznatky velikána od zprzněné aplikace pitomci, kteří jenom dostali úkol a pak prostor a prostředky. ..)

  • peter. • 2. května 2018

    Dana napsal
    Pet miliard nema ani tyto zakladni prostredky k zapadnimu stylu zivota

    Dana:
    Keby anglosiónski smradi nevyžierali celý svet,možno by sa ten tretí ubiedený svet mal lepšie a Amerika horšie.Váš blahobyt stojí na krvi vyvraždených Indiánov a na práci čiernych otrokov,ktorých z Afriky dovliekli otrokári,zväčša vaši súkmeňovci.Zbohatli ste aj na dvoch svetových vojnách a to tak výrazne,že od vtedy ste už neustále v permanentnej vojne.Lebo vojna je zdrojom vášho blahobytu.Ste ako upíry,ktorí k životu potrebujú ľudskú krv.Preto židovka Albrightová bez zábran vyhlásila,že smrť 500 tisíc iráckych detí sa oplatila,že stála za to.Tak za čo to vlastne tých polmilióna detí zomrelo?Čo je ten výsledok,ktorý si vyžiadal také obete?Ja nič pekného a pozitívneho nevidím.Všade,kam vstúpil americký vojak,zostala po ňom len smrť,spúšť a potoky krvi.Vidím len váš blahobyt ktorý si tak pochvaľujete a ste pri tom tak hlúpa (možno len citovo studená),že si ani neuvedomujete,že váš blahobyt zaplatili tie mŕtve deti.Lebo keď zarobí váš vojensko-priemyselný komplex,tak to udrží na žiadúcej úrovni aj váš „blahobyt“.Ale pamätajte! Karma je kurva a všetko vám raz vráti!Však to poznáte…o tých Božích mlynoch.

  • Sofie • 2. května 2018

    Dana napsala:
    Jsem vděčna, že žiji v Americe v luxusu…..
    A já se ptám – všichni Američané žijí v luxusu? I v Čechách byste mohla žít v luxusu, i v Indii, i na Ukrajině, kdekoliv na světě! Ale proč, Dano? Na to odpovídá Peter a já s ním souhlasím. Jaký člověk může být šťastný ze svého blahobytu, když žije s dalšími, kteří živoří? Jaký člověk může vystavět svoje štěstí na neštěstí druhého? Rozdílné postoje jsou v morálních kategoriích – solidarita a spravedlnost proti sobectví a nespravedlnosti!

  • Dana • 2. května 2018

    Ale kdez, americti predci, setleri dreli tak hrozne, ze si to nikdo dnes uz ani neumi predstavit. Vykacet sekyrkama les, obrovske stromy na vyklizeni planovaneho pole , stromy odvezt konmi, rucne rozzrezat, rucne zpracovat na material pro obydli, to dokazali jen anglosasti protestanti. Jejich duch je jeste zivy a je to ta nekonecna pracovitost normalnich lidi, kteri vybudovali Spojene Staty a udrzuji je byt velmoci. .. Amerika nikomu za svuj blahobyt nic nedluzi, jedine snad tem cernochum, ktere privezli otrokari na nucene prace. . Cernosi zde pozdeji staveli domy presidentu, ze kterych jsou dnes muzea, protoze se od bileho muze naucili remeslnictvi na vysoke urovni.

    Iracke deti umiraly, protoze nedostavaly leky a zakladni potr aviny, ktere kupoval Hussein ze zapadu. To jako diktator Saddam nemel moznosti, jak zajistit SVE iracke leky a SVE susene mleko pro deti , zavest plosne potravinove listky ? Ale kdepak, nejake deti ho v jadru nezajimaly, pouzival je jen pro propagandu. Krev na rukou deti ma jednoznacne Saddam.

    Fajt prekvapil,
    ano, je to tak. Progresivni neomarxiste prevzali svetove kormidlo internacionaly. Jsou to v jadru trockiste a zcela urcite i tuto ideologii zprasi stejne tak, jako ji predtim zprasili stalinsti vudci.
    A pak budeme zase u navratu individualniho kapitalismu.. :-)

  • racek • 2. května 2018

    Milá Dano, to co dokázali angličtí protestanti, dokázaly jiné národy už 5000 let před nimi. Nadřeli se, jistě. To tak bývá. Naši předci taky. A ještě ti zločiní indiáni tam, že. Trvalo dlouho, než je trochu probrali, že. Španělé to ovšem dokázali už 200 let před nimi.
    No, dnes je už stav daný a na křivdy už není čas, což asi všichni uznáváme. Jenom jeden stát uplatňuje nároky starší 2000 let, že … Tedy ne že by byly tak zcela historicky podložené . Vyhánění arabských farmářů z jejich půdy na základě údajně tisíc let starých nároků je fakt, sám průvodce nám to potvrdil a byl dost rozpačitý.
    No a v tom Iráku? životní úroveň tam za Saddáma nebyla tak špatná, sám jsem to viděl. Problém začal až po zavedení embarga. On Irák byl totiž dost dlouho kolonií a těm se jaksi rozvoj nepovoloval. No a vybudovat průmysl a výrobu léků dlouho trvá, než se to naučí. A že se o to Saddám snažil, věřte či nevěřte, byl to fakt. A že se téměř vymýtila negramotnost , jen dodám.
    Mimochodem, hlavním důvodem vpádu do Kuvajtu byly hraniční vrty Kuvajťanů, jež čerpaly ropu z Iráckých ropných bazénů… víte to? ¨
    No, myslím že se asi neshodnem … a nechci řešit proč.

  • Dana • 2. května 2018

    Racku, neomlouvejte irackeho diktatora, jako, ze Iracane byli dlouho kolonii – Saddam take vedl surovou valku s Iranem, takze na vojenske avantyry mel penez a prostredku dost, ze.
    To, ze Kuwaitane cerpali z irackych zdroju bylo prohlaseni pouze Saddama, dukazy neexistuji. A i kdyby, coz je velke kdyby, tak Saddam reagoval ciste kolonialisticky, oportunistickou okupaci Kuwaitu. Normalne, v takove situaci by se to melo resit resit diplomaticky a humanisticky, ne ? Rusove take nezacli okupovat Ukrajinu, kdyz jim pri transferu Ukrajinci ustavicne kradli plyn.
    Obvineni z kradeze ropy byla zaminka pro ziskani ropnych poli Kuwaitu, iracka anexe. SH obsadil cely Kuwait vojensky a po par dnech sestavil loutkovou vladu .( Mel to vse pripravene.) V roce 1990, kuwaitsti vladni ministri kolaborovali s Assadem asi mesic, coz bylo uz moc dlouho pro Saudy a hlavne pro USA. Investice Spojeych Statu jsou v Kuwaitu ohromne a tak Saddama z Kuwaitu armadou vyhnali. Saddam jeste stacil zapalit kuwaitska ropna pole, ohromna skoda kuwaitskym i Americanum. Saddam valku prohral, ale porazku neuznaval.
    Kdyby Saddam vrazdil jen sve lidi a neprovokoval dalsi roky po prohrane valce USA a spol. , tak mohl na trune sedet do dnes.

  • peter. • 3. května 2018

    Toto sa v Moskve nemôže stať.Pri oslavách Dňa víťazstva na Červenom námestí neuvidíme žiadny portrét Stalina a ani portréty „maršalov víťazstva“….. a to ani v pochode nesmrteľných“.
    https://cont.ws/@sveta24519/933389

  • Aleš • 3. května 2018

    Dana: Saddám napodobil Američany po té, co mu Američani nesplnili některé sliby, ale co je dovoleno jednomu, u druhého vyžaduje rituální vraždu. NATO má na okupace, anexe a pravdu monopol. Nebo přesně řečeno. Už naštěstí nemá.

  • racek • 4. května 2018

    Dana napsal

    Racku, neomlouvejte irackeho diktatora,jako, ze Iracane byli dlouho kolonii – Saddam take vedl surovou valku s Iranem, takze na vojenskeavantyry mel penez a prostredku dost, ze.
    To, ze Kuwaitane cerpali z irackych zdroju bylo prohlaseni pouze Saddama, dukazy neexistuji. A i kdyby, coz je velke kdyby, tak Saddam reagoval ciste kolonialisticky, oportunistickou okupaci Kuwaitu. Normalne, v takovesituaci by se to melo resit resit diplomaticky ahumanisticky, ne ?Rusove take nezacli okupovat Ukrajinu, kdyz jim pri transferu Ukrajinci ustavicne kradli plyn.
    Obvineni z kradeze ropy byla zaminka pro ziskani ropnych poli Kuwaitu, iracka anexe. SH obsadil cely Kuwait vojensky a po par dnech sestavil loutkovou vladu .( Mel to vse pripravene.) V roce 1990, kuwaitsti vladni ministri kolaborovali s Assademasi mesic, coz bylo uz moc dlouho pro Saudy a hlavne pro USA. Investice Spojeych Statu jsou v Kuwaitu ohromne a tak Saddama z Kuwaitu armadou vyhnali. Saddam jeste stacil zapalit kuwaitska ropna pole, ohromna skoda kuwaitskym i Americanum. Saddam valku prohral, ale porazku neuznaval.
    Kdyby Saddam vrazdil jen sve lidi a neprovokoval dalsi roky po prohrane valce USA a spol. , tak mohl na trune sedet do dnes.

    Já ho neomlouvám, já ho hodnotím. Byl ještě jeden z neslušnějších … nebo chcete li nejméně hnusných diktátorů v té oblasti. To s vrty není výmysl, to v té době věděl každý, vč. našich diplomatů tam, od nihž mám tu informaci. Hezký to od něj nebylo, že. Krást smí jen USA, říká se tomu zmražení aktiv … to děla hodně často, tohle provedli třeba Japonsku nějaký měsíc před Pearl Harbourem, takže Japonci nemihli náhle nic dovážet. Nebo Iránu, dohoda nedohoda … no a té Lybyi taky nějak opoměli to vrátit … Konec konců, i případ kdysi zakoupené válcovny postihl nás zadržením našeho zlata. Ach jo.
    Mimochodem, víte kdo byl ve válce Irán – Irák ten zlý?

  • Jura11 • 4. května 2018

    Mě osobně se adorace marxismu nelíbí … byť jsou v něm přítomné dobré myšlenky, tak zároveň v něm jsou přítomny prvky vedoucí k následné prohře .

    https://vlkovobloguje.wordpress.com/2018/04/26/kde-udelali-soudruzi-chybu-aneb-chyby-v-marxismu/