Zloděj křičí chyťte zloděje aneb Rvačka o pražský reklamní koláč

Reklama


Praha 8. září 2014 – Největší billboardová společnost BigBoard v těchto dnech spustila rozsáhlou billboardovou kampaň ve které upozorňuje na nevýhodné smlouvy Prahy s francouzskou společností JCDecaux.  Ta má exkluzivní práva na provozování reklamních ploch v centru města na 25 let. Zdá se, že se BigBoard svou kampaní znovu objevil Ameriku. Kverulant.org se nemravnou a pro Prahu vskutku nevýhodnou smlouvu snaží zrušit posledních pět let.

Podle neziskové organizace Kverulant.org stojí za kampaní proti JCDecaux největší billboardová společnost BigBoard, která stála i za podpisem dodatku smlouvy z roku 2008 mezi Magistrátem a která ještě do nedávna z této smlouvy profitovala. Kverulant.org si není jistý, zda mám mít radost, že pro cíle svojí kauzy, získal dalšího nečekaného spojence. Ředitel Kverulanta   Ing. Vojtěch Razima to komentuje: „Spíše je to tak, že se billboardaři začali prát o pražský koláč. A i kdyby BigBoard v Praze nahradili JCDecaux, princip by zůstal stejný. Parazitování na úkor veřejného rozpočtu a veřejného prostoru. A ten nepatří ani BigBoardu ani JCDecaux a ani pražským radním, ale nám všem.“

V Praze vyrostlo po roce 2008 dalších 250 billboardů. Tyto billboardy byly postaveny na základě smlouvy mezi Magistrátem a společností JCDecaux.  Kverulant.org již od roku 2009 usiluje o zrušení této nemravné smlouvy. Se svým podáním se dostal až k Evropské komisy. Nebyl úspěšný, ale stále se nevzdává.

Přejít do diskuze k článku 1 komentář