Citový záchranný balíček




Stejně jako Kongres schválil ekonomický záchranný plán, aby pomohl našemů slábnoucímu hospodářství, i ty můžeš nabídnout své vystresované rodině citový záchranný balíček v těchto těžkých časech. Specialistka na řízení Jamie Woolf, autorka Mom-in-Chief: How Wisdom from the Workplace Can Save Your Family from Chaos (Máma jako velitel: Jak zkušenosti z pracovišť mohou zachránit tvou rodinu před chaosem) nabízí praktické postupy, jak dostat svou rodinu znova na vzestupnou dráhu.


Dobří šéfové firem vědí, že v obtížných obdobích musí ukázat emocionální inteligenci. Ukázat vlídnost, uchovat zdravé vzathy a nalézt pozitiva navzdory bezútěšnému stavu ekonomiky – to jsou všechny části takového balíčku. Zachovat ledový klid, když cítíš, že jsi na pokraji emocionálního výbuchu, udržet své city na uzdě vůči dětem, když by sis raději sedla a cpala se něčím před televizí, vzpomenout si, že všechno co máš mimo svých tenčících se bankovních účtů, jsou chytré manažerské postupy, jež sice vyžadují kázeň, ale za to přinášejí vysoký zisk.

Investování do své rodiny je jako spoření v bance: Plní citové nádrže, ze kterých vaše děti mohou čerpat v letech, která přicházejí. Zde je šest strategií, které může matka praktikovat, aby posílila láskyplné vztahy, komunikaci a odolnost během této hospodářské krize i po ní:

1. Zvyšuj odolnost: Nejdůležitější věc, kterou je třeba si uvědomit – a také dát najevo svým dětem – tyhle těžké časy zde nebudou navždy. A ani nemohou být, protože změna je jediná životní jistota. Toto poznání je podstatné pro vytváření odolnosti. Předveď odolnost tehdy, když čelíš problémům. Když tě vyhazují z práce, a ty to ustojíš, nebo když musíš začít pracovat na další úvazek, ale stále stíháš připravit večeři na stůl v ten samý čas každý večer, ukazuje to dětem, že bez ohledu na to, co se děje, maminka si s tím poradí, což jim dává sebedůvěru, že ony si s tím poradí taky

2. Nakaž všechny svým optimismem: Ukaž důvěru v to, že věci půjdou k lepšímu a pomoz svým dětem přejít od ustrašenosti k optimismu. Když zrušíš naplánovaný rodinný lyžařský zájezd nebo dovolenou, ujisti je, že ho budete schopni uskutečnit příští rok, až bude hospodářství v lepším stavu. Odolnost je založena na optimismu, na naději v lepší budoucnost. Najdeš si novou práci, odstěhuješ se do nového domu nebo se prostě přizpůsobíš na jednodušší, méně materialistický život. Víra v to, že se tvé potíže vyřeší, je první a nejdůležitější krok k jejich skutečnému vyřešení.

 3. Posiluj vztahy v rodině: Výzkum odhalil, že projevování laskavosti a rozvíjení láskyplných vztahů zmírňuje depresi a zbavuje nás beznaděje. Projev empatii a soucit uvnitř rodiny. Dbej o o to, abys nepřenášela své frustrace na své děti – to je past, do níž často spadnou i ty nejvíce milující matky, zvláště v těžkých dobách. Pokud se v takových situacích budeš cítit zvláště bezbranná, o to více se tak budou možná cítit tvé děti. Takže udělej vše pro to, aby se doma cítily milovány a v bezpečí. Pevná síť vztahů je účinný tlumič stresu.

 4. Špatné zprávy sděluj obratně: Rodiče musí být mazaní v tom, jak předat špatné zprávy, když chtějí udržet bojovou morálku a nevnášet do domu zbytečné obavy a strach. Jestliže se děti přímo zeptají.: „Mami, přijdeš o práci?“, řekni jim pravdu: „Zatím nevím,“ a přidej rozumnou útěchu: „Nedělej si starosti s tím, co se stane, všechno bude v pohodě.“ Vyhni se kategorickým tvrzením jako: „Máma nikdy nepřijde o práci“ – nemuselo by se ti to vyplatit. Utajování není špatné, pokud chrání děti od zbytečných starostí. Domluvte se však společně se svým partnerem na tom, co řeknete, a co udržíte pod pokličkou. Nedávkujte jim zprávy po kapkách nebo jako individuální sdělení. Pokud máte nějaké zprávy ke sdělení, sdělte je dohromady, jako spojenci.

5. Bojuj konstruktivně: Soupeření je nevyhnutelné i v těch nejlepších obdobích, a může se vyhrotit v dobách hospodářské nejistoty. Důležité je, jak spolu páry debatují. Neuchyluj se do defenzívy nebo intelektuálských debat. Žádné osobní výpady a osočování. Dohadování bude jistě mnohem konstruktivnější, když si dáš čas na uklidnění předtím, než vstoupíš do konfliktu. Najdi si způsob, jak se podívat na situaci z pohledu svého partnera, aby ses do něj mohla vcítit. Místo ospravedlňování správnosti své pozice hledej to, v čem je rozumná pozice tvého partnera. A to nejdůležitější, najdi způsoby, jak vyřešit konflikt místo obviňování ostatních.

6. Věnuj čas svému vztahu: Když pracuješ jako blázen, aby ses vyhnula vyhazovu, nebo udržuješ dva pracovní poměry, abyste měli na splátky hypotéky, manželství může být odsunuto na vedlejší kolej. Ovšem čas, který věnuješ svému vztahu, chrání tvé nejcennější bohatství: tvé manželství. Naplánuj si čas na příjemné aktivity – jen pro vás dva. Věnuj čas tomu, abyste každý den mluvili o tom, co se stalo, a také o svých pocitech. Dej najevo manželovi svou vděčnost a uznání. S trochou sebeanalýzy a ochotou zbavit se starých návyků můžeš obstát v hospodářské krizi a vyjít z ní šťastnější než jsi byla předtím.


Hospodářské oživení není na obzoru, takže je na tobě, mámo-velitelko, být zdrojem úlevy a pomáhat svým dětem, aby se potýkaly s potížemi a přitom se zocelovaly. Lekce, které získají tím, že jim předvedeš svůj způsob vedení, na nich zanechají nepřehlédnutelnou stopu v tom, jak budou odolné, až dospějí.

Zdroj: Huffington Post

0 0 hlas
Hodnocení článku
Odebírat
Upozornit na
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments