Pavko hoblůůůj!

Nestává se mi často, abych postával na veřejnosti s otevřenými ústy a hlavou se mi honily složité metafyzické úvahy na téma: „Tý krávo, tak to mi teda poser!", ale ten billboard u libeňského nádraží to dokázal. Stálo na něm: „OpenCard – nejlevnější karta v ČR." To není vtip, to je Praha.

Marastická fáze našeho epesního kapitalismu vykazuje pozoruhodné dadaistické tendence.

Sranda za 800 miliónů, po které by neštěkl ani pes, jak je zbytečná a nepoužitelná, nebýt toho, že byli Pražané velmi neomaleným způsobem donuceni si OpenCard pořídit pro roční jízdenky na MHD, je zde prezentována jako úspěšný a finančně rentabilní projekt, který může Praze kde kdo závidět a za jehož bravurní realizaci by měli být Pražané magistrátu vděčni.

Staré pořekadlo o tom, že drzé čelo je lepší než poplužní dvůr, je zoufalce bezmocné tváří tvář hochům, co spolu mluví a umí v tom chodit, protože tohle už není obyčejná drzost, to je zcela nová kvalita.

Co na tom, že většina Pražanů si o OpenCard myslí všechno možné, jen ne to, že by to byla nejlevnější karta v ČR (to si vycucali z prstu, nebo zkonstruovali nějakou metriku, která dala požadovaný výsledek?), něčím tak prozaickým, jako je realita, se podnikatelská elita ovládající magistrát přece nenechá omezovat v rozletu. Je OpenCard předražená? Zlevní ji drahá reklamní kampaň.

Přestože ledacos nasvědčuje tomu, že v řízení hlavního města primátor nehraje prim, nese za OpenCard politickou a morální odpovědnost horolezec, cestovatel a primátor Pavel Bém. Sluší se tedy za OpenCard i vkusnou a zábavnou reklamní kampaň poděkovat jemu a ocenit úsilí, se kterým se nejenom snaží ulehčit Pražanům život (žít uprostřed tuneliště /podle vzoru staveniště/ je tak povznášející) a zachovat pro příští generace bohaté kulturní dědictví (například řízenou likvidací, jako v případě Karlova mostu), ale ještě dbá o to, aby při tom Pražané měli dobrou náladu, a baví je vtipnými billboardy.

Takže: Pavko, hoblůůůj!

Převzato z blogu Tribun

Přejít do diskuze k článku